Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 9 zł. nuty.pl | Serocki Kazimierz A Piacere
Utwór składa się z trzech segmentów, a każdy segment z dziesięciu srtuktur. Podane w sekundach czasy trwania poszczególnych struktur są orientacyjne i stanowią proporcje czasowe. Całość nie może jednak trwać krócej niż 6 minut i dłużej niz 8 minut. Kolejność, w jakiej są podane poszczególne struktury i segmenty, stanowi jedną z wielu możliwych wersji wykonawczych utworu, proponowaną przez kompozytora. Pianista może jednak wewnątrz każdego segmentu ustalić sobie dowolną kolejność poszczególnych struktur z tym, że nie należy żadnej z nich powtarzać. akże kolejność wykonywania poszczególnych segmentów jest dowolna i pozostawiona do wyboru pianiście. Znaki "#" i "b" są ważne tylko dla danej nuty. Wszystkie nuty bez tych znaków należy czytać tak jak nuty oznaczone kasownikiem. Pusta przestrzeń - także na pięciolinii - oznacza pauzy. Lista utworów: |
cena 33 zł. nuty.pl | Krauze Zygmunt Polichromia na klarnet, puzon, fortepian i wiolonczelę (głosy)
Zygmunt Krauze komponował utwory na orkiestrę, na instrumenty solowe i orkiestrę, utwory kameralne, utwory na instrumenty solowe, organy, klawesyn, fagot, utwory wokalno - instrumentalne, sceniczne, kompozycje przestrzenne a nawet muzykę teatralną. Niniejsza publikacja zawiera Polichromię na klarnet, puzon, fortepian i wiolonczelę. Lista utworów: |
cena 20 zł. nuty.pl | Górecki Henryk Mikołaj Pięć utworów op. 13 Pięć utworów op. 13 Five Pieces Op. 13 Fünf Stücke Op. 13
Henryk Mikołaj Górecki, polski kompozytor, ukończył PWSM w Katowicach. Twórczość Góreckiego charakteryzuje się poszukiwaniem nowych zasad organizacji "czasu i przestrzenii" w utworze muzycznym, którego rezulatem są kompozycje oparte na zmodyfikowanej technice punktualistycznej, technice totalnej serializacji. Dziś z twórczości Góreckiego proponujemy "Pięć utworów" na dwa fortepiany. Lista utworów: |
cena 40,95 zł. nuty.pl | Hity z list przebojów nr 1
STARTUJEMY. "Rysa na szkle" z rep. URSZULI, "Supernova super" z rep. URSZULI, "Przyroda" z rep. Ich Troje, "Miłość jak ogień" z rep.E.Bartosiewicz, "Ja wysiadam" z rep.A.M.Jopek, "Ale we mnie wszystko Twoje" z rep N.Kukulskiej, "I będziesz znów kochać" z rep.K.Kowalskiej, "Zamykam oczy widzę przestrzeń" z rep.Perfectu, "Pod samowarem" z rep.Z.Pogorzelskiej i T.Olszy, "Ada, to nie wypada". Lista utworów: |
cena 11 zł. nuty.pl | Górecki Henryk Mikołaj Sonatina w jednej części op. 8
Sonatina w jednej części op. 8, współczesnego kompozytora, Henryka Góreckiego, którego twórczość charakteryzuje się poszukiwaniem nowych zasad organizacji ,,czasu i przestrzeni" w utworze muzycznym, którego rezultatek są kompozycje oparte m.in. na zmodyfikowanej technice punktualistycznej, technice totalnej serializacji i aleatoryzmie. Jednym z takich utworów Góreckiego jest Sonatina w jwdnej części na skrzypce i fortepian. Lista utworów: |
cena 108,95 zł. nuty.pl | Enya A Day Without Rain Dzień bez deszczu A Day Without Rain
Kariera Enyi zaczęła się w 1979 roku, kiedy to dołączyła do zespołu Clannad, w którym już byli jej starsi bracia i siostry (grała w nim na klawiszach). To właśnie ta formacja odpowiedzialna jest za album "Legend", który odniósł duży sukces na całym świecie. Lista utworów: |
cena 38 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Słynne transkrypcje na skrzypce i fortepian z. 1
Zbiorem "Słynne transkrypcje" pragniemy przypomnieć najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Przywracając do repertuaru muzyków transkrypcje etiud, mazurków, walców czy preludiów pokażemy również, jak ważnym źródłem inspiracji dla twórców była muzyka Chopina, wielkiego romantyka, wzruszającego artysty i genialnego kompozytora. Lista utworów: |
cena 35 zł. nuty.pl | Pstrokońska-Nawratil Grażyna Bartokiana na dwie wiolonczele i fortepian Bartokiana na dwie wiolonczele i fortepian Bartokiana for Two Cellos and Piano Bartokiana für Zwei Cello und Klavier Bartokiana pour 2 violoncelles et piano
"... przenikliwy dźwięk janczarów, tętent koni o zmierzchu, brzęk strojonych cymbałów, tkliwa melodyjka na skraju puszty, którą ktoś próbuje wyśpiewać swoją duszę; biel, czerwień, zieleń, błękit - i dwie wiolonczele z fortepianem, niczym jeden organizm poddany wspólnej pulsacji i sonorystycznej zabawie." "... the shrill sound of harness bells, the clatter of horses at dusk, the tinkle of tuned cimbalom, a tender little melody on the edge of the Hungarian steppe, through which someone tries to sing his soul; the colours: white, black, red, green and blue - and two cellos with piano, like one organism subject to a common pulsation and sonoristic game". Lista utworów: |
cena 40,95 zł. nuty.pl | Händel George Friedrich Twelve Pieces From Handel's Water Music For Piano 12 utworów z "Muzyki na wodzie" Händla na fortepian Twelve Pieces From Handel's Water Music For Piano
Muzyka na wodzie (Water Music) Händla to zbiór 25 utworów o charakterze suity, będącym przykładem barokowej muzyki rozrywkowej. Cykl "Muzyka na wodzie" opublikował Händel w 1740 roku. Znajdowały się w nim utwory, które powstały na przestrzeni wielu lat, a które komponował na użytek szerszej publiczności, w ramach popularnej wówczas plenerowej muzyki rozrywkowej, granej w parkach i pałacowych ogrodach. Na kompozycję składają się tańce dworskie i ludowe, kantylenowe adagia, arie. Z powstaniem utworu wiąże się następująca anegdota: Händel, który pełnił funkcję kapelmistrza na dworze elektora hanowerskiego, samowolnie porzucił pracę, udając się do Londynu z nadzieją na zrobienie szybkiej kariery na dworze królowej Anny, wielbicielki jego muzyki. Nagła śmierć królowej i objęcie tronu właśnie przez elektora Hanoveru, położyły kres tym planom. Za namową przyjaciół, mistrz uciekł się do podstępu. Skomponował kilka drobnych utworów przeznaczonych do wykonywania na wolnym powietrzu i kiedy pewnego dnia król wypłynął na przejażdżkę po Tamizie, podpłynął na swej łodzi. Nierozpoznany, zaprezentował swoją kompozycję. Król był oczarowany i przywrócił Händla do łask. Lista utworów: |
cena 114,95 zł. nuty.pl | Przybylski Bronisław Kazimierz Autumn Multiplay
Wszystkie sześć utworów cyklu "Autumin Multiplay" mogą być wykonywane we wszystkich możliwych instrumentalnych permutacjach (1-6 wykonawców). Wykonawcom zaleca się podtrzymywanie ciągłości narracji zarówno w regulacji czasu między poszczególnymi miniaturami jak i poszczególnymi muzycznymi zdarzeniami. Partie instrumentalne nakładają się asynchronicznie zależnie od wyboru przez wykonawców czasu trwania pauz oraz realizacji tempa. Wykonawcy rozpoczynają grę niezależnie. Interpretacja jednego z wykonawców może mieć wpływ na interpretację innego wykonawcy. Ta muzyczna komunikacja może opierać sie na dialogu, rozwinięciu, kontynuacji, kontraście lub jedności. Wykonawcy reagując na zaistniałe muzyczne sytuacje osiągają przypadkowe, zawsze nowe rezultaty. W wykonaniach wersji kameralnych, w zależności od warunków akustycznych sali, zaleca się przestrzenne rozmieszczenie wykonawców. All six pieces of the Autumin Multiplay collection can by performed in all possible instrumental permutations (1-6 performers). It is recommended that the performers maintain a continuity of narriation while controlling the time intervals between particular miniatures as well between particular events. Instrumental parts overlap asynchronously, depending on the choise of the performrs, the lenght of the breaks and the tempo. The performers begin to play independently from one another wherver they wish. The interpretation of one performer may influence the interpretation of another. Such musical communication could result in, for example: dialoguing, complementing, continuing, contrast, or unity. Each performer should choose his own order in which to play the miniatures withoult prior consultation with others. By naturally responding to given musical situations, their mutual musicmaking on the stage should bring forth accidental, always new results. When performed as a chamber music version, it is desirable-given the proper acoustic conditions- for some performers to be spatially located away from the stage. Lista utworów: |
cena 42 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Słynne transkrypcje na skrzypce i fortepian Słynne transkrypcje na skrzypce i fortepian Famous Transcriptions for violin and piano
Zbiorem Through the collection Lista utworów: |
cena 39 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Chopin na wiolonczelę i fortepian, Słynne transkrypcje, z. 1 Chopin na wiolonczelę i fortepian, Słynne transkrypcje, z. 1 Chopin for Cello and Piano, Famous transcriptions, Vol. 1
Twórczość Fryderyka Chopina oddziałuje bardzo mocno nie tylko na muzyków i słuchaczy, ale często staje się inspiracją dla kompozytorów do tworzenia nowych utworów, czerpiących z bogactwa melodycznego i emocjonalnego spuścizny artystycznej tego genialnego twórcy. Obok dzieł pełnych cytatów chopinowskiej muzyki czy pisanych pod wrażeniem tej wielkiej osobowości utworów fortepianowych, koncertów czy nawet oper, ważną i dużą grupę, tworzą transkrypcje na różne instrumenty. Zbiór "Słynne transkrypcje" przypomina najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Fryderyk's Chopin output not only exerts a strong influence on musicians and listeners, but it often becomes an inspiration for composers to write new works drawing on the melodic and emotional wealth of the artistic output of that great composer. Beside works full of quotations of Chopin's music or piano works, concertos or even operas written under the impression of this great personality, a large and important group is made up of transcriptions for various instruments and voices. Through the collection Famous Transcriptions we wish to recall the most interesting and creative arrengements of Chopin's music made over the last hundread and fifty years. Lista utworów: |
cena 50 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Słynne transkrypcje na flet i fortepian, z. 2 Słynne transkrypcje na flet i fortepian, z. 2
Zbiorem "Słynne transkrypcje" pragniemy przypomnieć najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Przywracając do repertuaru muzyków transkrypcje etiud, mazurków, walców czy preludiów pokażemy również, jak ważnym źródłem inspiracji dla twórców była muzyka Chopina, wielkiego romantyka, wzruszającego artysty i genialnego kompozytora. Through the collection "Famous Transcriptions" we wish to recall the most interesting and creative arrangements of Chopin's music over the last hundred and fifty years. In restoring transcriptions of studies, mazurkas, waltzes or preludes to the repertory we will also show how important a source of inspiration was the music of Chopin, a great Romantic, inspiring artist and a composer of genius. Lista utworów: |
cena 45 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Słynne transkrypcje na flet i fortepian Słynne transkrypcje na flet i fortepian Famous transcriptions for flute and piano
Zbiorem "Słynne transkrypcje" pragniemy przypomnieć najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Przywracając do repertuaru muzyków transkrypcje etiud, mazurków, walców czy preludiów pokażemy również, jak ważnym źródłem inspiracji dla twórców była muzyka Chopina, wielkiego romantyka, wzruszającego artysty i genialnego kompozytora. Though the collection Famous Transcriptions we wish to recall the most interesting and creative arrangements of Chopin's music made over the last hundred and fifty years. In restoring transcriptions of studies, mazurkas, waltzes or preludes to the repertory we will also show how important a source of inspiration was the music of Chopin, a great Romantic, inspiring artist and composer of genius. Lista utworów: |
cena 45 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Słynne transkrypcje na wiolonczelę i fortepian Słynne transkrypcje na wiolonczelę i fortepian Faomus Transcriptions for Cello and Piano
Zbiorem "Słynne transkrypcje" pragniemy przypomnieć najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Przywracając do repertuaru muzyków transkrypcje etiud, mazurków, walców, czy preludiów, pokażemy również, jak ważnym źródłem inspiracji dla twórców była muzyka Chopina, wielkiego romantyka, wzruszającego artysty i genialnego kompozytora. Thorugh the collection "Famous Transcriptions" we wish to recall the most interesting and creative arrangements of Chopin's music made over the last hundred and fifty years. In restoring transcriptions of studies, mazurkas, waltzes or preludes to the repertory we will also show how important a source of inspiration was the music of Chopin, a great Romantic, inspiring artist and a composer of genius. Lista utworów: |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Różni Fantasias for Piano Fantazje na fortepian Fantasias for Piano Fantasien für Klavier Fantaisies pour piano
Fantazja to utwór muzyczny, bardzo często wirtuozowski, posiadający elementy improwizacyjne. Niniejsza publikacja stanowi wybór 6 fantazji siedemnasto- i osiemnastowiecznych kompozytorów, jak Jan Sebastian Bach, Wolfgang Amadeusz Mozart, Felix Mendelssohn, Fryderyk Chopin, Robert Schumann i Johannes Brahms. Zbiór ten doskonale obrazuje, jak forma tego gatunku muzycznego ewoluowała na przestrzeni dwustu lat. At first the term fantasia, as for example used by Frescobaldi, Sweelinck, pachelbel and their countemporaries, was interchangeable with recercar, preambel and capriccio. In Elizabethan England, however, it gained a stronger identity and greater independence as in the keyboard and consort works of William Byrd and the lute music of John Dowland. A tradition having been established, many Jacobean composers, notably Orlando Gibbons, wrote fantasias for a consort of viols or a broken consort. Purcell loosely classified his In Nomines for strings as fantasias. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Unterrichtslieder Sztuka śpiewania pieśni na sopran (lub tenor) i fortepian Art of Lieder Singing Unterrichtslieder (Sopran oder Tenor)
Prezentowany zbiór zawiera 60 pieśni na głos wokalny wysoki (sopran lub tenor) z towarzyszeniem fortepianu, różnych kompozytorów. Pieśni w zbiorze uporządkowane są chronologicznie, według daty ich powstania. Są to pieśni kompozytorów żyjących na przestrzeni lat 1685 - 1916. Kompozytorem pierwszych, nieanonimowych pozycji jest Jan Sebastian Bach, a ostatnie pozycje natomiast skomponował Max Reger. Stąd często podtytuł ''Od Bacha do Regera''. Publikacja zawiera utwory skomponowane typowo w celu kształcenia aparatu wokalnego wykonawcy. The songs in this ''Intoduction to the Art of Lieder Singing'' are grouped and ordered according to the chronology of their composition. The collection is intended primarily for students of singing, allowing them to work on the presentation of simple repertoire alongside theit technical studies. The art of performance, in its highest form, can be developed right from the start in strophic songs; only by mastering these can the student progress-vocal ability permitting-to more demanding pieces. Lista utworów: |
cena 162,95 zł. nuty.pl | Różni French Operatic Arias for Soprano Francuskie arie operowe na Sopran French Operatic Arias for Soprano Französische Opernarien für Sopran
Prezentowany zbiór zawiera 19 arii pochodzących z francuskich oper. Przedstawione kompozycje pochodzą z dorobku wyłącznie francuskich kompozytorów, żyjących na przestrzeni XIX wieku, między innymi: Hectora Berlioza, Giuseppe Verdiego czy J. Masseneta. Prezentacja zawiera krótki wstęp dotyczący każdego z zawartych w niej utworów. Kompozycje zawierają teksty wyłącznie oryginalne - w języku francuskim. Arie wymagają sporych umiejętności od wykonawcy. Utwory zostały zamieszczone w kolejności chronologicznej (według daty urodzin danego kompozytora). As with the ''melodies'' printed in ''The Art of French Song'', the arias in French Operatic Arias for Soprano have been arranged chronologically according to the dates of their composers' births. Inevitably this means that the printed order does not necessarily reflect the sequence in ehich the operas in question were premiered. I make no apology for this, since, altough in a fairly narrowly confined field such as French opera influences between composers were of course at work, I feel we should also consider the extent to which rhose composers were engaged in following their own paths and finding their own solutions. Lista utworów: |
cena 162,95 zł. nuty.pl | Różni French Operatic Arias for Tenor Francuskie arie operowe na tenor French Operatic Arias for Tenor Französische Opernarien für Tenor
Prezentowany zbiór zawiera 24 arie pochodzących z francuskich oper. Przedstawione kompozycje pochodzą z dorobku wyłącznie francuskich kompozytorów, żyjących na przestrzeni XIX wieku, między innymi: H. Berlioza, Giuseppe Verdiego czy J .Masseneta. Prezentacja zawiera krótki wstęp dotyczący każdego z zawartych w niej utworów. Kompozycje zawierają teksty wyłącznie oryginalne - w języku francuskim. Arie nie są łatwe, wymagają sporych umiejętności od wykonawcy. As with the melodies printed in ''The Art of French Song'', the arias in ''French Operatic Arias for Tenor'' have been arranged chronologically according to the dates of their composers' births. Inevitably this means that the printed order does not necessarily reflect the sequence in wchich the operas in questionn were premiered. I make no apology for this, since, altough in a fairly narrowly confined field such as French opera influences between composers were of course at work, I feel we should also consider the extent to which those composers were engaged in following their own paths and finding their own solutions. Lista utworów: |
cena 162,95 zł. nuty.pl | Różni French Operatic Arias for Bass francuskie arie operowe na bas French Operatic Arias for Bass Französische Opernarien für Bas
Prezentowany zbiór zawiera 20 arii pochodzących z francuskich oper. Przestawiane kompozycje pochodzą z dorobku wyłącznie francuskich kompozytorów, żyjących na przestrzeni XIX wieku, między innymi: H. Berlioza, Giuseppe Verdiego czy J. Masseneta. Publikacja zawiera krótki wstęp dotyczący każdego z zawartych w niej utworów. Kompozycje zawierają teksty wyłącznie oryginalne - w języku francuskim. Arie wymagają sporych umiejętności od wykonawcy. Utwory ułożone są chronologicznie (według daty urodzin danego kompozytora). As with the ''melodies'' printed in ''The Art of French Song'', the arias in French Operatic Arias for Bass have been arranged chronologically according to the dates of their composers' births. Inevitably this means that the printed order does not necessarily reflect the sequence in ehich the operas in question were premiered. I make no apology for this, since, altough in a fairly narrowly confined field such as French opera influences between composers were of course at work, I feel we should also consider the extent to which rhose composers were engaged in following their own paths and finding their own solutions. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Różni Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano Rosyjskie arie operowe na mezzosopran Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano Russische Opernarien für Mezzosopran
Prezentowany zbiór zawiera 16 arii pochodzących z rosyjskich oper. Przestawiane kompozycje pochodzą z dorobku wyłącznie rosyjskich kompozytorów, żyjących na przestrzeni XIX i XX wieku, między innymi: P. Czajkowskiego czy M. Musorgskiego. Prezentacja zawiera krótki wstęp dotyczący każdego z zawartych w niej utworów. Oprócz oryginalnych tekstów rosyjskich, znajduje się również tłumaczenie na język angielski (Martin Pickard), jak i translacja rosyjskiej cyrylicy. Utwory przeznaczone są na głos wokalny - mezzosopran. The selection in the present volume includes all the familiar favourites for the mezzo-soprano voice. For the rest, choice has been guided mainly by the esteem indicator of available recordings. This schould mean that most or all the arias contained herein can also be found on CD (in a few instances admittedly only in historic recordings pre-dating the Soviet era). Lista utworów: |
cena 21,95 zł. nuty.pl | Jonas Alicja Trio fortepianowe nr 1 Trio fortepianowe nr 1 Piano Trio No. 1
Piano Trio - Pierwsza część - Allegretto Fantasie - Cabaret sugeruje czego się można spodziewać. Główny temat o zabarwieniu kabaretowym wprowadzają skrzypce w takcie 3-cim, a następnie podejmuje go wiolonczela w nieco zmienionej wersji i tak obydwa instrumenty smyczkowe dialogują sobie polifonicznie na przestrzeni całego Allegretta. Po wnikliwym zapoznaniu się z pierwszą częścią Tria, odnosi się wrażenie, że kompozytorka ma dwie obsesje (w pozytywnym tego słowa znaczeniu): rytm i sztuka kontrapunktu, zaś harmonikę określić można mianem sonorystyki kontrolowanej. W drugiej części (Elegia) faktura oparta jest na bardzo ciekawej harmonii (z przewagą sonorystyki); świetna budowa utworu z piękną kulminacją w taktach 15 i 16 i do tego jakaś specyficzna nostalgia i smutek zauważalny niemalże w każdym takcie. W trzeciej części (Rondino) kolorystyka dźwiękowa odgrywa niebagatelną rolę w tym utworze (glissanda i con legno smyczków) ale widać także zamianę ról; z Tria fortepianowego zespół przeistacza się w jazzowe combo! The main theme with a hint a of cabaret - style is introduce by the violin in the 3rd measure, and then picked up by the cello in a slightly modified version and so both string instruments conduct a polyphonic dialogue throughout the whole Allegretto. Having aquainted ondeself thoroughly with Part One of the Trio, one gets the impression that that the composer has two obsessions (in the positive sense of the word). Rhythm and Art of Counterpoint, and i would describe Ms. Jonas' harmonic sense as Controlled Sonority. Part Two - Elegy: The texture based on very interesting harmony (predominatly sonority); construction of the piece is excellent with beautoful culmination in 15th and 16th measure, and on top of that a certain special longing and ruefulness noticeable in nearly every measure. Part Three - Rondino: The palette of sounds plays a insignificant role in this work (glissando and col legno of strings), but one also notices a transformation, the Piano Trio becomes a Jazz Combo! Lista utworów: |
cena 31,9 zł. nuty.pl | Lutosławski Witold Chantefleurs et chantefables na sopran i fortepian Chantefleurs et chantefables na sopran i fortepian Chantefleurs et chantefables for Soprano and Piano
W "Chantefleurs et chantefables" Witold Lutosławski umuzycznił dziewięć krótkich rymowanek o kwiatach i zwierzętach ułożonych w 1940 roku przez francuskiego poetę Roberta Desnosa (1900 - 1945). Słowo "Chantefables" ("śpiewobajki") Desnos wymyślił dla miniaturowych opowiadań o zwierzętach, ptakach i owadach, a "Chanteflers" ("śpiewokwiaty") dla równie krótkich, lirycznych wierszy o kwiatach. Do poezji Desnosa Lutosławski sięgnął już wcześniej, komponując pieśni na baryton i orkiestrę "Les espaces du sommeil". W onirycznej atmosferze przypominającej surrealistyczne "Przestrzenie snu" (1975) rozpoczyna się również to dzieło - "Pięknością nocy" (La Belle-de-nuit) - kwiatem, który zakwita po zachodzie słońca i dlatego we Francji nosi takie właśnie miano. Muzyka pomaga ujrzeć w wyobraźni obraz sennych marzeń unoszących się do księżyca. Na "Różę" (La Rose) sen sprowadza żar letniego słońca. In his "Chantefleurs et chantefables", Lutosławski set nine short rhymes about flowers and animals written by the French poet Robert Desnos (1900 - 45) in 1940. The word "Chantefables" ("song-fables") was invented by Desnos to refer to miniature stories about animals, birds and insects, whereas the word "Chantefleurs" ("song-flowers") denotes correspondingly short lirycal poems about flowers. Lutosławski had already used Desnos' poetry in his songs for baritone and orchestra, Les espaces du sommeil. The work Chantedleurs et chantefables also begins with a dream-like atmosphere - reminiscent of the surrealistic Les espaces du sommeil (1975) - in The Beauty of the Night (La Belle-de-nuit), denoting a flower, which blooms after the sunset and therefore is called like that in France. The music helps us to form in our minds an image of dreams floating to the moon. The Rose (La Rose) drifts into sleep in the heat of the summer sun. Throughout his life Lutosławski declared himself an opponent of programmatic and illustrative music, but the sound painting in Chantefleurs et chantefables is simply striking. Musical humour appears, in the first place, in the four zoological portraits - of the grasshopper, the tortoise, the alligator and a swarm of butterflies. The grasshoper hops with abandon, the tortoise plods along and dreams. The hungry alligator tries in vain to entrap an appetizing little black boy, while the swarm of 300 million butterflies drink up a cup of broth in Chatillon, taking it away from the local people. Lista utworów: |
cena 35,95 zł. nuty.pl | Dąbrowski Grzegorz Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ... Oblicza neoklasycyzmu w kompozycji i interpretacji na przykładzie wybranych Sonat na fagot i fortepian Camille'a Saint-Saensa ...
Publikacja zawiera rozważania dotyczące formy i interpretacji wybranych sonat fagotowych powstałych w okresie międzywojennym. Autor analizuje sonaty w kontekście uwarunkowań historycznych i kulturowych oraz ich wpływ na twórczość kompozytorów. Przedstawia różne oblicza neoklasycyzmu, reprezentowane przez opisywane kompozycje. Szczególną cechą pracy jest prowadzenie refleksji z punku widzenia artysty - wykonawcy. Spis treści: |
cena 79 zł. nuty.pl | Karłowicz Mieczysław Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I Songs Op. 1, 3, 4 and without opus number. Works I Lieder Op. 1, 3, 4 und ohne Opuszahl. Werke I
Pieśni Mieczysława Karłowicza pojawiły się w dziejach pieśni polskiej jako zjawisko dosyć niezwykłe. W twórczości wybitnego symfonika jako jego utwory młodzieńcze stały się wprawdzie znaczącym, ale jedynie przedtaktem twórczości w pełni dojrzałej i mistrzowskiej. Niemal wszystkie powstały na przestrzeni jednego roku. Komponowane niejako na marginesie akademickiej nauki kompozycji, zdają się stanowić zapis uczuć i myśli dogłębnie osobistych, sejsmograficznie notujących bieżący stan ducha. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland