•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Strings

Dostępne opracowania:

gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy) (1)
gitara basowa solo (1)
gitara solo (3)
książka (3)
więcej opracowań ...

Strings znajdziesz w 8 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Murray Peter, Essential Bass Technique - 2nd Edition

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Murray Peter
Essential Bass Technique - 2nd Edition

polski Technika gry na gitarze basowej, 2 edycja
angielski Essential Bass Technique - 2nd Edition - The definitive technique manual for bass guitar


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064800

Prezentowana książka to zaprezentowanie technik gry na gitarze basowej wg Petera Murray'a. Znajdziesz tu różnorodne zagadnienia pozwalające udoskonalić grę na instrumencie. Cała szkoła napisana jest w języku angielskim, ale zamieszczonych jest dużo ilustracji obrazujących daną problematykę i ułatwiających zrozumienie danego zagadnienia.


Peter Murray's new book, which scored an A+ rating from Bass Player magazine, provides bassists with everything they need to know to play effectively, helping them master the basics, and then explore what's beyond. Essential to any bass player! Once in a while, a book comes along that stands head and shoulders above the endless rows of 'method books' that fill the racks in music stores. This is one of those exceptional books. If you're a beginner, study of Murray's method could save you from countless hours of frustration (and possibly injury) by showing you the correct way to use you hands right from the start; if you're a more advanced player, it should help you to refine your ability and overcome the technical barriers that can block further development. Bravo! - Jim Roberts, Bass Player magazine


Spis treści:

Foreword
To the left - handed, fretless and many - stringed
Basic principles of technique
Economy of motion
Tone quality and consistency
Natural movement
Strength
Chops & the Chops "Reservoir"
Factors related to technique
The study of technique
For Beginners
For intermediate players
For advanced players
Practicing Technique
Tools
Precticing Technique
Divide and conquer
Using this book
Right - hand technique
Thumb position
The opposable thumb
Finger technique
Direction of finger movement
Finger distance from the strings
Finger pressure
Alternating fingers
Raking
String Skipping
Pinky and ring fingers
Right wrist and forearm
Left - hand technique
Thumb position
Spacing of fingers
Finger / string contact
Left - hand muting
Finger position
Fretting position
Finger pressure
Ascending on One String
Transitions between hand positions
Barring
Hammer - ons and pull - offs
String bending and vibrato
Playing harmonics
Left Arm position
Quasi - chromatic exercise
Muting summary

Okładka: Sokolow Fred, Fretboard Roadmaps: Rock Guitar

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Sokolow Fred
Fretboard Roadmaps: Rock Guitar

angielski Fretboard Roadmaps: Rock Guitar


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064951

Publikacja jest praktycznym przewodnikiem nauki gry na gitarze w stylu: rock. W książce omówione są: gryf gitary, podstawowa teoria muzyki, skale muzyczne, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, harmonia jazz'owa, skale pentatoniczne (książka jest napisana w języku angielskim). Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajdują się ścieżki dźwiękowe, na których nagrane są w wersji demonstracyjnej poszczególne ćwiczenia.


Accomplished rock guitarists can ad lib hot solos and play backup in any key, all over the fretboard. There are moveable patterns that make this easy to do. You need these 'fretboard roadmaps' if: all your soloing sounds the same; some keys are harder to play in than others; your fretboard beyond the 5th fret is mysterious, uncharted territory; you can't automatically play any familiar melody; you know a lot of 'bits and pieces' on the guitar, but you don't have a system that ties it all together. This book/CD pack will help you learn all this and more until you're playing like a pro! The CD includes 39 full-demo tracks.


Lista utworów:
Moveable Major Scales
Variations Of The Two Moveable Major Chords
Using The Practice Tracks
Two Moveable Major Chords
Three Moveable Blues Boxes
The Major Scale
The I-iv-v Chord Family
Notes On The Fretboard
Major 'Sliding' Pentatonic Scales
Introduction
How To Read The Fretboard Diagrams
How To Read Chord Grids
'chuck Berry-style' Double-note Licks
Chord Fragments/Chord Families
A Moveable Double-note Lick
The F-d-a Roadmap

Spis treści:

Introduction
How to read chord grids
How toread the fretboard diagrams
Notes on the fretboard - Tips on how to learn them
The Major Scale - Understanding intervals
Two Moveable Major Chords - Barred E and A chords, root notes, rock progressions
Variations of the two moveable major chords - A shortcut to learning chords
The I-IV-V Chord family - Using moveable chords to play power chords, boogie licks, rock riffs
The F-D-A Roadmap - Using three major chord fragments to follow a chord through its inversions
Chord fragments / chord families - using the three chord fragments to play licks and arpeggios
Three moveable blues boxes - Moveable patterns for rock soloing up the neck, substituting scales
"Chuck Berry - Style" Double - Note Licks - A bluesy variation for Chuck Berry - style soloing
Major "Sliding" Pentatonic Scales - Two sliding scales and how to use them for rock soloing
A moveable double - note lick - Played on the first and third strings: using it in riffs, solos and backup
Movable major scales - One for each chord fragment; playing melodies
Using the practice tracks

Okładka: Lipman Barry, Guitar Questions

cena 70,95 zł.


nuty.pl

Lipman Barry
Guitar Questions

polski Pytania na tematy gitarowe
angielski Guitar Questions


Ilość stron:152
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL064996

Książka Barryego Lipmana jest zbiorem krótkich artykułów z magazynu "Guitar Questions". Autor przedstawia jasne, dokładne i nieskomplikowane wyjaśnienia dotyczące naprawy instrumentów (gitary) i ulepszania dźwięków instrumentów. Wszystkie pytania i odpowiedzi adresowane są do muzyków - gitarzystów, którzy nie znają się na budowie i problemach mechanicznych gitary.


This book is comprised of reprints of the Guitar Questions columns that ran in Guitar magazine for over a decade. Written by luthier Barry Lipman, it offers clear, precise and simple explanations on how to make minor repairs and adjustments to your instrument. The column was aimed at players who were neither guitar builders nor repairmen. Sample questions addressed include: What are the advantages of big frets? • What is the best way to care for the fretboard? • What is meant by intonation and what is involved in adjusting it? • What does a truss rod do and how does it work? • How tight should the bridge pins be on a steel-string acoustic? Find the answers to these and many more relevant inquiries in Guitar Questions. 6 inch. x 9 inch.


Spis treści:

Frets, Necks, and Buzzing
Tuning and Intonation
Strings
T-bars and Tremolo Bridges
Pickup and Electronics
Structural Considerations
Finishes and Cosmetic Repairs
Care and Handling
Miscellaneous

Okładka: Johnson Chad, Alternate Tuning Chord Dictionary

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Johnson Chad
Alternate Tuning Chord Dictionary

polski Diagramy chwytów gitarowych w alternatywnym strojeniu gitary (Open Tuning) - Zbiór ponad 7,000 akordów
angielski Alternate Tuning Chord Dictionary - A Complete Reference to Over 7,000 Chords


Ilość stron:248
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065043

Publikacja ta jest instruktarzem i zbiorem chwytów gitarowych dla alternatywnego strojenia gitary, który polega na przestrojeniu każdej ze strun w taki sposób, że szarpnięcie strun na "pustym" gryfie, tworzy już określony akord, kolejne akordy można zagrać w zadziwiająco prosty sposób.


An alternate tuning is created when one or more strings of the guitar are tuned to notes that differ from standard tuning. This book is designed to familiarize you with chord shapes while playing in some of the most common alternate tunings, such as: Open D, Open G, Open Gm, Open A, Open E, Open Em, Open C, Drop D, Double Drop D, Dsus4 and more. Includes info on chord construction, and easy-to-read diagrams.


Spis treści:

How to Use This Book
Chord Construction
Open D (D-A-D-F#-A-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open G (D-G-D-G-B-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open Gm (D-G-D-G-Bb-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open A (E-A-E-A-C#-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open E (E-B-E-G#-B-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open Em (E-B-E-G-B-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Open C (C-G-C-G-C-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Drop D (D-A-D-G-B-E)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Double Drop D (D-A-D-G-B-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)
Dsus4 (D-A-D-G-A-D)
A
Bb (A#)
B
C
Db (C#)
D
Eb (D#)
E
F
F# (Gb)
G
Ab (G#)

Okładka: Noad Frederick, First Book For The Guitar

cena 151,95 zł.


nuty.pl

Noad Frederick
First Book For The Guitar

polski Pierwsza książka na gitarę solo
angielski First Book For The Guitar


Ilość stron:200
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065251
Produkty podobne:Noad Frederick - First Book For The Guitar - Part 1
Noad Frederick - First Book For The Guitar - Part 2
Noad Frederick - First Book for the Guitar - Part 3

Obszerna szkoła gry na gitarze klasycznej - zawiera w sobie zarówno 1-szą, 2-gą, jak i 3-cią część podręcznika. Autor podręcznika - Frederick Noad - krok po kroku wprowadzi Cię w niezbędne zagadnienia dotyczące zarówno techniki gitarowej, jak i przedstawi rozmaite ćwiczenia melodyczno - rytmiczne dopasowane do danego zagadnienia. Wśród przykładowych utworów znajdziesz m. in.: "Andante" (Sor), "Andante", Op. 6 (Molino), "Andantino" (Sor), "Andantino" (Carulli), "Andantino", Op. 139, No. 1 (Giuliani), "Aura Lee" (L. Mozart) i wiele innych.


Contents: All Through the Night • Allegretto (Giuliani) • Allegretto, Op. 44, No. 8 (Sor) • Alman (16th C.) • Amusement, Op. 18, No. 3 (Horetzky) • Andante (Sor) • Andante, Op. 6 (Molino) • Andantino (Sor) • Andantino (Carulli) • Andantino, Op. 139, No. 1 (Giuliani) • Aura Lee • Banks of the Ohio • Bourrée in A Minor (L. Mozart) • El Vito • The Entertainer • Etude (Carulli) • Etude in A Minor • Evening Breeze (Noad) • Fandango • Greensleeves • I Gave My Love a Cherry (The Riddle Song) • Theme from Jocelyn (Godard) • La Volta • Little Rondo (Meissonier) • Minuet • Minuet (Carcassi) • Minuet I • Moorish Dance • On Top of Old Smoky • Packington's Pound (16th C.) • Pastoral (Noad) • Pavane (16th C.) • Petenera (Traditional) • The Piper's Tune • Rondo from Sonatina, Op. 71 (Giuliani) • Sicilienne (Meissonier) • Solitude • Sonatina (Attwood) • Song at Nightfall • The St. Catherine (Barrett) • Study in C (Giuliani) • Study in D (Sor) • Study in D Minor (Coste) • Study in F (Sor) • Study in 3rds (Sor) • Study in 6ths (Sor) • Theme by De Visee • Theme by Hook • Theme by Purcell • Victorian Song (Noad) • Waltz (Carcassi) • The Willow • Zapateado.


Lista utworów:
All Through The Night (Welsh Folksong)
Allegretto (Mauro Guiliani)
Allegretto,Op.44,No.8 (Sor)
Alman (16th C.)
Amusement,Op.18,No.3 (Horetzky)
Andante (Sor)
Andante(Op.6) Molino
Andantino (Sor)
Andantino (Carulli)
Andantino,Op.139,No.1 (Giuliani)
Aura Lee (George R. Poulton)
Banks Of The Ohio (19th Century Western American)
Bourree In A Minor (Mozart L)
El Vito
Etude (Carulli)
Etude In A Minor (Ferdinand Carulli)
Evening Breeze (Noad)
Fandango (Frank Perkins)
Greensleeves (Traditional English)
I Gave My Love A Cherry (The Riddle Song) (Traditional)
Jocelyn, Theme From(Godard)
La Volta
Little Rondo (Meissonier)
Minuet (Bach)
Minuet (Carcassi)
Minuet I (Henry Purcell)
Moorish Dance
On Top Of Old Smoky (Kentucky Mountain Folksong)
Packington's Pound (Anonymous 16th Century English)
Pastoral (Noad)
Pavane (16th C.)
Petenera (Traditional)
Piper's Tune, The
Rondo(Sonatina,Op.71) Giuliani
Sicilienne (Meissonier)
Solitude (Duke Ellington, Eddie De Lange, Irving Mills)
Sonatina (Attwood)
Song At Nightfall
St. Catherine, The (Barrett)
Study In 3rds (Sor)
Study In 6ths (Sor)
Study In C (Giuliani)
Study In D (Fernando Sor)
Study In D Min. (Coste)
Study In F (Sor)
The Entertainer (Scott Joplin)
Theme By De Visee
Theme By Hook
Theme By Purcell
Victorian Song (Noad)
Waltz (Carcassi)
Willow, The
Zapateado

Spis treści:

Note to the reader
Note to the teacher
About the guitar
How guitar music is written
Notes and rests
Tuning
Special tuning tips
Beginning to play
The sitting position
The right hand
The rest stroke
Tone quality
The shape of the nails
Finger identification
First practice of the rest stroke alternation
The left hand
The left-hand exercise
Putting both hands together
Further development
The free stroke
Notes on the first string
Counting
Exercise 1
Exercise 2
Exercise 3
Notes on the second string
Rest and damping
Exercise 5
Exercise 6
Exercise 7
Pick-up notes
Bank of the Ohio
Notes on the third string
Counting eighth notes
Exercise 8
Exercise 9
Exercise 10
Aura Lee
Thumb technique
Notes on the fourth string
Exercise 11
Exercise 12
Exercise 13
Notes on the fifth and sixth strings
Exercise 14
Fandango
Exercise 15
Ties
Exercise 16
Sharps and flats
Exercise 17
Exercise 18
Minuet
Chord technique
Exercise 19
Exercise 20
Cherry Song
Exercise 21
Arpeggios and Triplets
Technique of arpeggio
The Upward arpeggio
The downward arpeggio
Exercise 22
Exercise 23
Exercise 24
Combining chords and melody
Exercise 25
Exercise 26
La Volta
Practice suggestions
The Moorish dance
Evening Breeze
Etude
Minuet Theme
Flamenco Study
Song at nightfall
To the reader
A note to the teacher
Keys and scales
Scale of C Major
Other Major Keys
Scale of G Major
Minor Keys
Exercise 1
Study in G Major
Counting sixteenth notes
Exercise 2
Mixed Eighths and Sixteenths
Exercise 3
Etude in A Minor
Right hand fingering
General Principles
A Warning
Two Note Chords
Exercise 4
Crossing From String to String
Use of the Ring Finger
Exercise 5
Exercise 6 to 10
The Dotted Quarter Note
Exercise 11
Exercise 12
Packington's Pound
Right-Hand Technique
Choice of the Rest Stroke or Free Stroke
Single-Note Passages
Chords
Two-Note Chords with Rest Stroke
Exercise 13
Exercise 14
Chords of Three or More Notes
Arpeggios
To the reader
To the teacher
A practical warm-up routine
More advanced counting
The dotted eighth note
Grace notes
Andante
Syncopation
Exercise 1
The half bar
Andantino
More about chords
Exercise 2
Arpeggiated chords
When to arpeggiate
Amusement
Shorthand systems for chords
Components of a Major Chord
The Right Hand
Breaking up the Chords
Formation of More Complex Chords
On top of old smokey
Exploring new keys
Flat keys
Exercise 3
Study in F
Keys with more Sharps
Scale of A Major
Exercise 4
Andante
Alman
Scale of E Major
Exercise 5
Little Rondo

Okładka: Stachak Tatiana, Gitara pierwsza klasa

cena 56,95 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Gitara pierwsza klasa

polski Gitara pierwsza klasa
angielski First Class Guitar


Ilość stron:120
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066101
Produkty podobne:Stachak Tatiana - Gitara ekstra klasa

Podręcznik "Gitara pierwsza klasa" to publikacja dydaktyczna przeznaczona dla początkujących gitarzystów. Podręcznik adresowany jest głównie do najmłodszych dzieci w wieku od 5 do 10 lat. W publikacji tej znalazło się wiele nowatorskich rozwiązań, wśród nich warto wymienić m.in. zastosowanie metody polegającej na graniu w duecie ucznia i nauczyciela oraz wprowadzenie ćwiczeń z elementami improwizacji. Większość utworów zamieszczonych w publikacji to kompozycje autorki, a uzupełnieniem tego materiału jest zbiór klasycznych miniatur oraz trzy niezwykle efektowne kompozycje współczesnego gitarzysty i kompozytora - Marka Pasiecznego. Całości dopełnia szata graficzna publikacji, której głównym elementem jest blisko sto kolorowych ilustracji autorstwa Małgorzaty Flis. Publikacja "Gitara pierwsza klasa" uzyskała bardzo dobre recenzje konsultantów Centrum Edukacji Artystycznej i uznana została za jedną z nielicznych polskich publikacji dydaktycznych, której jakość edytorska i merytoryczna utrzymane są na najwyższym światowym poziomie.

You are beginning to learn guitar playing. This handbook will help you in your first musical steps. In the handbook I included the pieces, songs and exercises which my students like most; their opinion was for me the most important when working on the book. I hope you will like them, too. Good luck in your brautiful and adventure trip to the realm of sounds!

Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku / What You Will Find in this Handbook
Zanim zaczniesz grać, przeczytaj / Read it before You Start Playing
Część 1 / Part 1; Gitara - mój nowy przyjaciel (pierwsze ćwiczenia na pustych strunach) / Guitar - My New Friend (first exercises on open strings)
Gitara / Guitar
Pozycja gitarzysty; Co jeszcze jest potrzebne do grania na gitarze / Guitar Player's Position; What Do You Need to Play Guitar
Ustawienie prawej ręki; Ustawienie lewej Ręki; Oznaczenia palców / Right Hand's Position; Left Hand's Position; Fingering
Gra na strunach wiolinowych / Playing on Treble Strings
Gra na strunach basowych / Playing on Bass Strings
Arpeggio
Część 2 / Part 2; Lewa ręka wraca z wakacji (pierwsze dźwięki na gryfie) / Left Hand back from Holiday (first notes on the fingerboard)
dźwięki na trzeciej strunie / notes on the third string
dźwięki na drugiej strunie / notes on the second string
dźwięki na pierwszej strunie / notes on the first string
dźwięki na czwartej strunie / notes on the fourts string
dźwięki na piątej strunie / notes on the fifth string
dźwięki na szóstej strunie / notes on the sixth string
Jak nastroić gitarę / How to Tune the Guitar
Część 3 / Part 3; Mały solista (pierwsze utwory dwugłosowe) / Little Soloist (first two-part compositions)
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem pojedyńczej struny / Melody in Lower Part withj One-string Accompaniment
Dwudźwięki na sąsiednich strunach / Dyads on Neighbouring Strings
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem dwudźwięków / Melody in Lower Part with Dyad Accompaniment
Dwudźwięki w górnym głosie z akompaniamentem kciuka / Days in Upper Part with Thumb Accompaniment
Arpeggio kciukiem i dwoma palcami / Thumb and Two-finger Arpeggio
Dwudźwięki na odległych strunach / Dyads on Distant String
Trójdźwięki na sąsiednich strunach / Three-note Chords on Neighbouring Strings
Trójdźwięki na odległych strunach / Three-note Chords on Distant Strings
Arpeggio kciukiem i trzema palcami / Thumb and Three-finger Arpegio
Czterodźwięki / Four-note Chords
Melodia apoyando w górnym głosie / Apoyando Melody in Upper Part
Część 4 / Part 4; 30 Łatwych utworów / 30 Easy Pieces
Mały słowniczek muzyczny / Small Music Dictionary
utwory klasyczne / classical pieces
utwory współczesne / contemporary pieces

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

cena 263,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

polski Domowy kurs rejestracji dźwięku, nagrywania, cz. 2
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 2


Ilość stron:252
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078017
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

Publikacja jest drugą częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Obecna część jest przeznaczona dla osób z podstawową znajomością pojęć technicznych. Poszczególne lekcje zawierają liczne ilustracje, a także przykłady muzyczne na dołączonych do książki płytach CD. Autor - Let Bill Gibson - przekazuje informacje, których potrzebujesz, aby udoskonalić rejestracje dźwięków za pomocą domowego sprzętu nagrywającego. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume two covers: impedance and wiring (high impedance vs. low impedance, terminology, balanced vs. unbalanced); bass guitar (electric/synth, recording, mic techniques, EQ); harmonics/overtones/partials; vocals (recording, mic techniques, effects, EQ); acoustic piano and rhodes (recording, mic techniques, signal processing, sampled sounds, EQ); recording synthesisers (recording, combining textures, EQ, brass); the total recording session (instruments, preparing the recorder, media selection, time code); panning and stereo imaging; mixdown to master product (mixdown machine, tape choice, theories and concepts, setup procedure; building the mix; preparing master for duplication).

Spis treści:

Introduction
Chapter 1 - Impedance and Wiring
Basic Terminology
Compatibility Between Hi Z and Lo Z
Balanced vs. Unbalanced
Basic Terminology
Unbalanced Guitar Cables
Balanced Cables
Conclusion
Chapter 2 - Bass Guitar
Electric Bass
Condition of the Bass
Direct Box / Direct In (DI)
The Bass Level
Instrument Differences
Musical Style
Recording Levels for Bass
Mic Techniques
Compressing the Bass
Equalization
Panning
Reverb
Synth Bass
Plugging the Synth Bass In
Miking the Synth Bass
Performance of the Synth Bass Part
Bass Range and EQ
Compressing the Synth Bass
Recording Level for the Synth Bass
Panning Synth Bass
Effect and the Synth Bass
Acoustic Bass
Close - Miking the String Bass
Conclusion
Chapter 3 - Harmonics / Overtones / Partials
The Difference Between Harmonics, Overtones and Partials
Conclusion
Chapter 4 - Vocals
Mic Techniques
Placement
Distance
Small Room vs. Large Room
Moving - Coil / Ribbon
Condenser
Effects
Stylistic Considerations
Wind Screen
Repairing a Problem Plosive
Electronic Plovive Repair
The Proximity Effect
Bass Roll-off
The Pad
Different Sounds of Different Pickup Patterns
Positioning the Microphone
Compressor / Limiter / Gate / Expander
Dynamic Range
Compression
Sibilance
The De-esser
Equalization
Recording Environment
Physical Aids
Intonation
Headphones
Punch In / Punch Out
Perseverance
Panning
Common Vocal Effects
Delay
Slapback
The Electronic Double
The Electronic Triple
Regeneration
Reverb
Predelay
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Backing Vocals
Conclusion
Chapter 5 - Acoustic Piano and Rhodes
Grand Piano
The Basics
Mic Choice and Technique
Stereo or Mono
Instrument Maintenance
Setting the Mood
Processing Pano Sounds
No Two Pianos Sound Identical
Recording Levels
Equalizer the Piano
Compressing the Piano
Exciting the Piano
Reverberation
Miking the Vertical Piano
Sampled Piano Sounds
Rhodes - type Sounds
Rhodes Effects
Equalizing the Rhodes
Conclusion
Chapter 6 - Recording Synthesizers
Recording Synths: Strings, Pads, Bell-like Sounds, Brass and Effects
Live in vs. Mic in Through DI
Line In
DI Can Color the Sound Adversely
String and Pads
Layering
Equalizing Pads
Dynamic Processing the Synth
Reverb
Combining Textures
Exciter
Chorus, Flanger, Phase Shifter
Panning
Delay
Bell - like Sounds
Equalizing the Bell - like Sounds
Panning Bell - like Sounds
Compression
Reverb
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Brass
Mic Technique
Levels
Brass Samples
Brass Equalization
Panning
Reverb
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Delay
Special Effects
Conclusion
Chapter 7 - Panning and Stereo Imaging
Speaker Position and Choice
Mic Techniques
The Head
Assignment
3:1 Principle
Panning
Reverberation
Space in a Space
Combining Wet and Dry
Delay
Panning
Chorus/ Flanger / Phase Shifter
Monitors and Your Stereo Image
Conclusion
Chapter 8 - The Total Recording Session
Planning
Tracks
Envision the Final Products
Instrument
Tuning
Strings
Getting the Recorder Ready
Cleaning and Demagnetizing
Demagnetizing the Analog Tape Machine
Cleaning the Analog Recorder
Tones on the Analog Recorder
Tones on the Digital Recorder
Media Selection
Magnetic Tape / Video Tape
Recordable CDs / Hard Drives
Tape Storage Is a Critical Condiseration
Time Code
Striping SMPTE
Getting the Sequencer to Follow SMPTE
Tightening the Arrangement
Contents of Arrangement
Reference Lead Vocal
Backing Vocals
Bounce to Track One
Electric Guitar to Track Four
Punch-Ins
Acoustic Guitar to Track Five
Final Vocal to Track Three
Lead Guitar to Track Six
Conclusion
Chapter 9 - Mixdown to Master to Product
Mixdown Machine
Basic Proceudre for Alignment (Mixdown and Multitrack)
Playback Alignment
Record EQ
Reference Tones
Reference Tone
Starting the Mix / Zeroing the Board
Tape Choice
Outboard Gear to Have on Hand
Tape Speed
Automation
Multiple Sets of Monitors
Comparison to Other Projects
The Spherical Approach to Panning and Positioning in the Mix
EQ: The Cumulative Effect
Mixing Theories and Building Concepts
Mix Approach
The Arrangement
Characteristics of a Good Mix
Strong and Solid, But Controlled, Lows
Mids Distributed Evenly Among Various Instruments
Strong, Smooth Highs That Are Easy to Listen To
Balance
Depth
Width
Momentum
Consistency
Sounds Good in Stereo and Mono
Approaches to Mixing That I've Found Ineffective
Signs of an Amateur Musical Recording
Basic Setup Procedure
Once You Select and Prepare the Multitrack and Mixdown Machines
Arranging During Mixdown
Multiple Mixes
Mix Versions
Building the Mix
Kick Drum / Bass Guitar
Pan the Cymbals for a Natural Sound
Live Toms
Drum Machine Toms
Drum Set Overhands (Live)
Bass
Lead Vocal
Compression
Expander
Vocal EQ
Exciter
Simple Delay
Add Backing Vocals
Comping Keyboards and Rhythm Guitars
Filling in the Holes With the Guitar or Keys
Lead Parts
Solos
Mix Levels
Fades
Preparing the Mixed Master for Duplication
Editing
Mastering
Different Mixes
Conclusion
GLossary
Index

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland