•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Wyszukiwarka


Znalezione towary (1) :


Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
  Moving Ahead
    History
    Preparation for What's to Come
    The Internet
    My Turning Point
2. Midi Theory
    Intro to MIDI
  MIDI Basic Training
    The Language
    MIDI IN, OUT, and THRU
    MIDI Cables
    Daisy Chain
    Channels
    MIDI Interface
  MIDI Parameters
    What Do MIDI Parameters Affect?
    Controllers
  Channel Modes
    Omni Mode
    Multi Mode
    Mono Mode
    Polyphony versus Multitimbrality
  MIDI Time Code
  System Messages
    System Exclusive (Sys Ex)
    Data Dump
    The Handshake
    Data Backup
  Quantizing
    The Basics
    Strength
    Sensitivity
    How Tight Is Tight Enough?
    Randomize
    Real - Time
    Step Record
    Shifting Tracks
  Velocites, Durations, and Tempos
  Notation Software
    Uses
    Lyrics
    Chord Symbols
  Mixing with MIDI
    Parameters
    Comining MIDI Mix Tools
  General MIDI Specifications
  Standard MIDI File
    Cross - Platform Compatibility
  Keyboard and Mix Controllers
    Keyboard Controllers
    Mix Controllers
  MIDI System Design - What Should I Have?
    Synths
    Sequencers
    Interfaces
    Mixers
    Digital Audio Cards
    Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
  Building the Band
  Constructing MIDI Drum Parts
    Fundamentals
    The Groove
    Groove Quantize
    Drum Set Patterns
    Accents
    Fills
    Believability
    Construction
  Percussion Patterns
    Frosting
    Many Instruments
    Simple Parts That Work Together
  Forming the bass line
    Patterns
    The Groove
    Reality / Believability
    Feel
  Guitar Parts
    Believability
    The Groove
    Patterns
  Grand and Electric Piano Parts
    The Groove
    Patterns
    Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
    Believability
    Feel
  The Frosting
    Strings and Pads
    Bass
    Sound Effects
  Combining MIDI and Live Recording
    Drum Loops
4. Digital Recording
  Analog Recording
  Analog vs. Digital
  Physical Properties of Sound
    Amlitude
    Frequency
    Velocity
    Wavelength
    Envelope
    Harmonic Content
    Phase
  Digital Theory
    What's So Good about Digital Recording?
    Bits / Bytes / Words
    Advantage of Binary Code / PCM
    Samples
    Quantization / Bits
    Aliasing
    RAM Buffer
    Sample Rates
  Dither / Quantization Error
    Noise Shaping
  Converters
    Oversampling
    Dynamic Range
    Format Conversion
  Errors
    Data Protection
    Error Detection
  Error Correction
    Redundancy
    Concealment
    Muting
  Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
    AES/EBU
    S/P DIF
    SDIF-1
    SDIF-2
    SMDI
    MADI
    DASH
  Digital Audio File Formats
    Sound Designer and Sound Designer II
    AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
    WAV-Windows Audio File Format
    Quick Time
    RealAudio
    SND Resource
  Storage Mediums
  Backing Up
    CD-Compact Disc
    HD-CD
    CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
    DAT
    MiniDisc
    Hard Disc
    DVD
    Divx
5. Digital Multitracks
    Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
    Formats
    Other MDMs
    Dedicated Digital Recording Systems
  Samplers
  Computer-Based Hard Disk Recording Systems
    History
  Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
    Linear versus Nonlinear
    Destructive versus Nondestructive Editing
    Number of Tracks and Takes
  Thing to Look For in the Software You Choose
    Soundcards
  Terms Common to Hard Disk Recording
  Serial Bus / Data Transfer
    SDS
    SCSI
    Fast and Wide SCSI-2 and 3
    IDE/ATA
    Firewire
  Network and Online Data Transfer Rates
    Apple Talk
    Ethernet
    Modem
    Cable
    ISDN (Integrated Services Digital Network)
    T-1
    T-3
  Disk Management
    Partitioning
    Formatting
    Compression
    Repairing / Defragmenting
    Protection: Practice Safe Computing
    Keep Current
6. Digital Effects
    Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
    Hardware versus Software versus Plug-ins
    Digitally Controlled Amplifier
    Digital Signal Processor
    Pitch Change
    Formants
    Time Compression and Expansion
    Spectral Effects
    Multiband Compressor / Limiter
    Peak Limiter
    Expanders and Gates
    Delay Effects
    Reverb Effects
    Equalizers
    Delay
    Chorus / Flanger
    Invert Phase
    Reverse
    Special Effects
    Variable Speeds
    Fliter
    Vinyl Simulation
    Vocode
    Lo-Fi
7. Random Access Editing
  The Basics
    Nondestructive Editing
    Descructive Editing
    Regions
    Playlist / Edit Decision List
    RAM Buffer
    Gain Change / Normalizing
    Cut, Copy and Paste
    Undo, Redo, Save, Revert to Saved
    Save As... Save a Copy As
    Waveform / Pencil Editing
    Smoothing
    Preview Mode
    Fades
    Crossfades
    Linear Fade
    Curve Fade
    S-Curve
    Overlap Fade
    Equal Gain
    Equal Power
    Pre-roll / Post-roll
    Online / Offline
  Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
    Soundfiles
    Waveform View
    Punch-in
    Auto Record
    Channels, Tracks, and Takes
    Comping
    Tuning
    Finding the Groove
    Quantizing Audio
  Moving Audio Segments
    Spot Mode
    Slip Mode
    Grid Mode
    Shuffle Mode
  Multitrack Backing Vocals
    Breaths
    Entrances
    Releases
    Intonation
    Detuning
    Readjusting Formants
    Fills Fills, and Licks
  Broadcast Audio
    Voice-Over / Editing Speech
    Application
    Voice-Over
    Timing
    Ambience
  Problematic Edits
    Crossfade Ambience
    Music Bed
    Add Ambience
    Reconstruct the Scene
    Live with it
    Breaths
  Time Compression / Exapnsion
  ADR / Foley
    ADR
    Foley
  Getting the Program Ready for the Air
    Normalize
    Compress
    Music
8. Synchronizing
    Synchronizing Basics
    Why Bother?
  MIDI to Audio Sync
    Timing Discrepancies
  MIDI to MIDI Sync
    Accuracy
    Logjam
    Processor Speed
  Analog to Analog
    LTC on Each Machine
    Verifying Sync
    Offsets
    Regenerating Time Code
    Free Wheeling
    Jam Sync
  Digital to Digital Sync
  Components of Digital Sync
    Time Base - Word Clock
    Word Clock Rate
    Pull-Up / Pull-Down
    Address Code
    Transport Control
    MIDI Machine Control (MMC)
  Variations in Accuracy
    Sample - Accurate Sync
    Frame - Accurate Sync with Phase Look
    Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
    Frame - Accurate Trigger Sync
  Various Sync Formats
    Internal
    MTC
    SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
    Video Sync
    VITC
    Word 1x
    Word 256x
    S/P DIF and AES/EBU
    SDIF-2 and MADI
    Proprietary Sync Systems
    ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
  How Are Digital and Analog Mixers Different?
    The Analog Mixer
    The Digital Mixer
    Hardware versus Software
  Automation
    The Basics
    Automation Types
  Dynamic Automation
    Auto Read
    Absolute Mode / Auto Write / Replace
    Auto Touch / Auto Latch
    Trim Levels
    Bypass / Auto Off / Rehearse
    Mutes
    Pan
    Function of Fader Motors in the Digital Domain
    Mix Editior Functions
    Snapshot Automation
  Operational Procedures
    Saving
    Undo
    Building Automation
    Software Plug-ins
  Mix Procedure Using Automation
    Inserts
    Write Mutes
    Drums
    Documenting the Mix
    Bass
    Lead Vocal
    Guitars and Synths
  Backing Vocals
    Intonation
    Expression / Dynamics
    Blend
    Accuracy
  The Rhythm Section
    Locate Points
    Copy Moves and Settings
    EQ
    Dynamic and Special Effects
  Format
    Hard Disk
    DAT
10. Master Preparation
  Editing the Mixed Master
    The AM Version
    The Album Version
    The Dance Mix
    Creative Restructuring
  Mastering
    What Is mastering?
    To Master or Not to master
    Monitoring Procedures
    Assembling the Album
  The CD Mastering Environment
    Write Modes
    Red Book
    Yellow Book
    Green Book
    Orange Book, Part I and II
    White Book
    Blue Book / CD-Extra
  Subcodes
    PQ Subcodes
    IRSC Code
    Emphasis
    SCMS
    Track Number
    Indexes
    Noise Shaping
  Equalizing
    Real-time Analyzer (RTA)
  Levels
    Normalize
    Real vs. Apparent Levels
    How Hot Is Hot Enough?
    Limiting / How to Sound Loud
    Image Files
    Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
    Acoustic Considerations
    Chips or Tubes
    Combining Tubes and Chips
    Digital Modeling
    Preamps
    Old Effects versus New
    Mixers
  Cambling Considerations
    Some Cable Theory
    Do Cables Really Sound Different?
  Choose Your Weapons Carefully





Wyszukiwarka







Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2009 Fraza s.c., Wrocław, Poland