•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Wyszukiwarka


Znalezione towary (1) :


Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

cena 263,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

polski Domowy kurs rejestracji dźwięku, nagrywania, cz. 2
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 2


Ilość stron:252
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078017
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

Publikacja jest drugą częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Obecna część jest przeznaczona dla osób z podstawową znajomością pojęć technicznych. Poszczególne lekcje zawierają liczne ilustracje, a także przykłady muzyczne na dołączonych do książki płytach CD. Autor - Let Bill Gibson - przekazuje informacje, których potrzebujesz, aby udoskonalić rejestracje dźwięków za pomocą domowego sprzętu nagrywającego. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume two covers: impedance and wiring (high impedance vs. low impedance, terminology, balanced vs. unbalanced); bass guitar (electric/synth, recording, mic techniques, EQ); harmonics/overtones/partials; vocals (recording, mic techniques, effects, EQ); acoustic piano and rhodes (recording, mic techniques, signal processing, sampled sounds, EQ); recording synthesisers (recording, combining textures, EQ, brass); the total recording session (instruments, preparing the recorder, media selection, time code); panning and stereo imaging; mixdown to master product (mixdown machine, tape choice, theories and concepts, setup procedure; building the mix; preparing master for duplication).

Spis treści:

Introduction
Chapter 1 - Impedance and Wiring
    Basic Terminology
    Compatibility Between Hi Z and Lo Z
  Balanced vs. Unbalanced
    Basic Terminology
    Unbalanced Guitar Cables
    Balanced Cables
  Conclusion
Chapter 2 - Bass Guitar
  Electric Bass
    Condition of the Bass
    Direct Box / Direct In (DI)
    The Bass Level
    Instrument Differences
  Musical Style
  Recording Levels for Bass
  Mic Techniques
  Compressing the Bass
  Equalization
  Panning
  Reverb
  Synth Bass
    Plugging the Synth Bass In
    Miking the Synth Bass
    Performance of the Synth Bass Part
    Bass Range and EQ
    Compressing the Synth Bass
    Recording Level for the Synth Bass
    Panning Synth Bass
    Effect and the Synth Bass
  Acoustic Bass
    Close - Miking the String Bass
  Conclusion
Chapter 3 - Harmonics / Overtones / Partials
    The Difference Between Harmonics, Overtones and Partials
  Conclusion
Chapter 4 - Vocals
  Mic Techniques
    Placement
    Distance
    Small Room vs. Large Room
    Moving - Coil / Ribbon
    Condenser
    Effects
    Stylistic Considerations
    Wind Screen
    Repairing a Problem Plosive
    Electronic Plovive Repair
    The Proximity Effect
    Bass Roll-off
    The Pad
  Different Sounds of Different Pickup Patterns
    Positioning the Microphone
    Compressor / Limiter / Gate / Expander
    Dynamic Range
    Compression
    Sibilance
    The De-esser
    Equalization
  Recording Environment
    Physical Aids
    Intonation
    Headphones
  Punch In / Punch Out
    Perseverance
    Panning
  Common Vocal Effects
  Delay
    Slapback
    The Electronic Double
    The Electronic Triple
    Regeneration
  Reverb
    Predelay
  Exciter
  Chorus / Flanger / Phase Shifter
  Backing Vocals
  Conclusion
Chapter 5 - Acoustic Piano and Rhodes
  Grand Piano
    The Basics
    Mic Choice and Technique
    Stereo or Mono
    Instrument Maintenance
    Setting the Mood
  Processing Pano Sounds
    No Two Pianos Sound Identical
    Recording Levels
    Equalizer the Piano
    Compressing the Piano
    Exciting the Piano
    Reverberation
  Miking the Vertical Piano
    Sampled Piano Sounds
  Rhodes - type Sounds
    Rhodes Effects
    Equalizing the Rhodes
  Conclusion
Chapter 6 - Recording Synthesizers
  Recording Synths: Strings, Pads, Bell-like Sounds, Brass and Effects
    Live in vs. Mic in Through DI
    Line In
    DI Can Color the Sound Adversely
  String and Pads
    Layering
    Equalizing Pads
    Dynamic Processing the Synth
    Reverb
  Combining Textures
    Exciter
    Chorus, Flanger, Phase Shifter
    Panning
    Delay
  Bell - like Sounds
    Equalizing the Bell - like Sounds
    Panning Bell - like Sounds
    Compression
    Reverb
    Chorus / Flanger / Phase Shifter
  Brass
    Mic Technique
    Levels
    Brass Samples
    Brass Equalization
    Panning
    Reverb
    Exciter
    Chorus / Flanger / Phase Shifter
    Delay
    Special Effects
  Conclusion
Chapter 7 - Panning and Stereo Imaging
    Speaker Position and Choice
    Mic Techniques
    The Head
    Assignment
    3:1 Principle
    Panning
    Reverberation
    Space in a Space
    Combining Wet and Dry
    Delay
    Panning
    Chorus/ Flanger / Phase Shifter
    Monitors and Your Stereo Image
  Conclusion
Chapter 8 - The Total Recording Session
    Planning
    Tracks
    Envision the Final Products
  Instrument
    Tuning
    Strings
  Getting the Recorder Ready
    Cleaning and Demagnetizing
    Demagnetizing the Analog Tape Machine
    Cleaning the Analog Recorder
    Tones on the Analog Recorder
    Tones on the Digital Recorder
  Media Selection
    Magnetic Tape / Video Tape
    Recordable CDs / Hard Drives
    Tape Storage Is a Critical Condiseration
  Time Code
    Striping SMPTE
    Getting the Sequencer to Follow SMPTE
  Tightening the Arrangement
    Contents of Arrangement
    Reference Lead Vocal
    Backing Vocals
    Bounce to Track One
    Electric Guitar to Track Four
    Punch-Ins
    Acoustic Guitar to Track Five
    Final Vocal to Track Three
    Lead Guitar to Track Six
  Conclusion
Chapter 9 - Mixdown to Master to Product
  Mixdown Machine
    Basic Proceudre for Alignment (Mixdown and Multitrack)
    Playback Alignment
    Record EQ
    Reference Tones
    Reference Tone
    Starting the Mix / Zeroing the Board
    Tape Choice
    Outboard Gear to Have on Hand
    Tape Speed
    Automation
    Multiple Sets of Monitors
    Comparison to Other Projects
    The Spherical Approach to Panning and Positioning in the Mix
    EQ: The Cumulative Effect
  Mixing Theories and Building Concepts
    Mix Approach
    The Arrangement
  Characteristics of a Good Mix
    Strong and Solid, But Controlled, Lows
    Mids Distributed Evenly Among Various Instruments
    Strong, Smooth Highs That Are Easy to Listen To
    Balance
    Depth
    Width
    Momentum
    Consistency
    Sounds Good in Stereo and Mono
  Approaches to Mixing That I've Found Ineffective
    Signs of an Amateur Musical Recording
  Basic Setup Procedure
    Once You Select and Prepare the Multitrack and Mixdown Machines
    Arranging During Mixdown
    Multiple Mixes
  Mix Versions
  Building the Mix
    Kick Drum / Bass Guitar
    Pan the Cymbals for a Natural Sound
    Live Toms
    Drum Machine Toms
    Drum Set Overhands (Live)
    Bass
    Lead Vocal
    Compression
    Expander
    Vocal EQ
    Exciter
    Simple Delay
    Add Backing Vocals
    Comping Keyboards and Rhythm Guitars
    Filling in the Holes With the Guitar or Keys
    Lead Parts
    Solos
    Mix Levels
    Fades
  Preparing the Mixed Master for Duplication
    Editing
    Mastering
    Different Mixes
    Conclusion
GLossary
Index





Wyszukiwarka







Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2009 Fraza s.c., Wrocław, Poland