•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Pan mój wódz

Dostępne opracowania:

fortepian (1)
fortepian solo (2)
głos wokalny solowy i fortepian (3)
głosy wokalne solowe (SATB) i fortepian (1)
kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym) (1)
książka z przykładami nutowymi (1)
skrzypce solo (1)
więcej opracowań ...

Pan mój wódz znajdziesz w 11 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Woźny Michał, W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 4

cena 39 zł.


nuty.pl

Woźny Michał
W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 4

Ilość stron:84
Format:210 x 295
Opracowanie na:fortepian
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Stopień trudności:3-4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL001447
Produkty podobne:Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 1
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 2
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 3
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 5
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym układzie na fortepian, z. 6

Czwarta część zbiorów ulubionych utworów zawiera znane melodie popularne, polskie i zagraniczne, bardzo ciekawe utwory znanych kompozytorów takich jak Moniuszko, Verdi, Mozart, Strauss itd.


Lista utworów:
Z wysokich Parnasów ( polonez z XVIII w. ) (melodia popularna)
Pieśń Filaretów ( Hej, uzyjmy żywota ) (melodia popularna)
Tysiąc walecznych (melodia popularna)
Marsz Sokołów (Czerwiński W.)
Diobołek (taniec ślaski)
Zwodzony (taniec śląski)
Krakowiak kosynierów (melodia popularna)
Mazur "Jeszcze jeden mazur dzisiaj" (melodia popularna)
Karolinka (z repertuaru zespołu Śląsk)
W kadzidlanskim boru (z repertuaru zespołu "Mazowsze")
Kawaliry (z repertuaru zespołu "Mazowsze")
Talary moje (melodia ludowa)
Krakowski Lajkonik (melodia populana)
Płonie ognisko i szumia knieje (piosenka harcerska)
Gdy szedłam raz (piosenka harcerska)
Już się rozlega miły głos (pieśń górnicza)
Warszawianka (1905 r. ) (melodia popularna)
Marsz Mokotowa ( 1944 r. ) (Markowski J.)
Wiosna w Neapolu - włoska melodia ludowa (melodia ludowa)
Wesoły marynarz - angielska melodia popularna (melodia popularna)
Hej, rullaati - fińska melodia popularna (melodia popularna)
Menuet z opery "Don Juan" (Mozart W.A.)
Chór strzelców z opery "Wolny strzelec" (Weber K.M.)
"Wilhelm Tell" - fragment z uwertury (Rossini G.)
Aria Ernesta z opery komicznej "Don Pasquale" (Donizetti G.)
Aria Lyonela z opery "Marta" (Flotow F.)
Dumka Zosi z opery "Flis" (Moniuszko S.)
Dam ci ptaszka, jakich mało - Oracja Marcina z opery "Verbum nobile" (Moniuszko S.)
Aria Micaeli z opery " Carmen" (Bizet G.)
Płonie ognisko - pieśń cyganki z opery " Trubadur" (Verdi G.)
Boska Aido - aria Radamesa z opery "Aida" (Verdi G.)
Aria Leńskiego z opery "Eugeniusz Oniegin" (Czajkowski P.)
Aria Mimi z opery " Cyganeria" (Puccni G.)
Pieśń Parysa z operetki "Piękna Helena" (Offenbach J.)
Walc z operetki "Piękna Galatea" (Suppé F.)
Walc z operetki "Baron cyganski" (Strauss J.)
Walc z operetki "Zemsta nietoperza" (Strauss J.)
Tarantela z operetki "Gasparone" (Millöcker K.)
Marsz z operetki "Gejsza" (Jones S.)
Słowik (Alabiew A.)
Ave Maria (Donizetti G.)
Śmierć i dziewczyna (Schubert F.)
Hulanka (Chopin F.)
Dwie zorze (Moniuszko S.)
Ja kocham cię (Grieg E.)
Barkarola (Gall J.)
Ta noc (Różycki L.)
O aniele mój (Tosti P.)
Żegnaj, piekny śnie (Curtis E. de)
Kukułka (Daquin L.C.)
Menuet (Mozart W.A.)
Walc sentymentalny (Schubert F.)
Pieśń wiosenna (Mendelssohn Bartholdy F.)
Marsz żołnierski (Schumann R.)
Gazetki poranne (Strauss J.)
Tanoiec słowiański (Dworzak A.)
Wiosna (Grieg E.)
Serenada (Moszkowski M.)
Mazur (Młynarski E.)
Niebieski walc (Wiehler Z.)
Serenada (Toselli E.)
Ponad falami (Rosas J.)
Poranek (Lindsay J.)
Węgierski marsz "Rakoczy" (wg Berlioza H.)
Wieden pozostanie Wiedniem (Schrammel J.)

Okładka: Musorgski Modest, Pieśni i tańce śmierci

cena 15 zł.


nuty.pl

Musorgski Modest
Pieśni i tańce śmierci

polski Pieśni i tańce śmierci


Ilość stron:36
Format:235 x 303
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, rosyjska
słów utworów: polska, rosyjska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL002915
Produkty podobne:Musorgski Modest - The Nursery for Mezzosopran or Bariton and Piano, Songs and Dances of Death for Alto or Bass and Piano
Musorgski Modest - W izbie dziecięcej, pieśni i tańce śmierci

"Pieśni i tańce śmierci" Modesta Musorgskiego to artystyczny sukces zawierający obiektywność, obrazowość i dramatyczność. W pierwszej pieśni zostaje ukazany obraz matki kołyszącej umierające dziecko, w drugiej - śmierci, która pod postacią kochanka śpiewającego serenadę przychodzi nocą do chorej dziewczyny, w trzeciej - śmierci podejmującej taniec z pijanym wieśniakiem..."Pieśni i tańce śmierci" osiągnęły doskonałe połączenie wrażliwej i pełnej prawdy deklamacji z plastyczną, pełną ekspresji melodią.


Lista utworów:
Trepak (Musorgski Modest)
Kołysanka (Musorgski Modest)
Serenada (Musorgski Modest)
Wódz (Musorgski Modest)

Okładka: Cofalik Antoni, Skrzypcowe ABC - szkoła gry na skrzypcach cz. 1 i 2

cena 54,9 zł.


nuty.pl

Cofalik Antoni
Skrzypcowe ABC - szkoła gry na skrzypcach cz. 1 i 2

polski Skrzypcowe ABC - szkoła gry na skrzypcach cz. 1 i 2


Ilość stron:164
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Cofalik Antoni
Autor okładki: Bruchnalski Janusz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL049346
Produkty podobne:Cofalik Antoni - Szkoła gry na skrzypcach - akompaniament fortepianowy

Szkoła pomyślana została jako podręcznik do nauczania początkowego dla dzieci w różnym wieku. Można ją wykorzystywać zarówno w nauczaniu szkolnym, jak i przedszkolnym. Materiał uzupełniają gamy, krótkie ćwiczenia, etiudy oraz opatrzone tytułami drobne utworki. Całość została podzielona na dwie części. W pierwszej części uczeń zapoznaje się z podstawowymi elementami techniki skrzypcowej. Część druga obejmuje zmiany pozycji, jeden z najbardziej "skrzypcowych" rodzajów artykulacji - staccato, bardziej skomplikowane układy rytmiczne - rytm sicilianowy, triole, synkopy, oraz ozdobniki. Fotografie i rysunki mogą stanowić istotną pomoc dla ucznia podczas jego pracy domowej. Nowością tego podręcznika jest wyraźne wyartykułowanie poszczególnych problemów - zadań oraz ich powiązanie w jedną konsekwentną całość.


Lista utworów:
Skrzypcowe ABC - szkoła gry na skrzypcach cz. 1 i 2 (Cofalik Antoni)

Spis treści:

Rytm punktowany
Zmiany strun w legato
Dynamika. Oznaczenia tempa
Stawianie palca na dwóch strunach
Półton miedzy 3 a 4 palcem
Dwudzwięki z pustą struną (I)
Flażolety
Tonacja molowa. Gama a-moll
Takt na trzy ósme i sześć ósmych
Szesnastki. Ćwiczenia i melodie z zastosowaniem szesnastek
III pozycja
Triole
Słowo wstępne
Części skrzypiec i smyczka
Ćwiczenia ruchowe bez skrzypiec
Postawa, trzymanie skrzypiec
Ćwiczenia wstępne bez smyczka
Trzymanie smyczka. Ćwiczenia ruchowe ze smyczkiem
Struny skrzypiec. Pierwsze pociągnięcia na pustych strunach (A i D)
Zasady pisma nutowego. Puls, rytm
Śpiewamy piosenki
Ćwierćnuty na pustych strunach. Takt na cztery czwarte. Technika przygotowawcza prawej ręki
Ćwiczenia bez instrumentu przygotowujące do ustawienia lewej ręki
Układ lewej ręki
Półton między 1 a 2 palcem. Gama C-dur
Interwały
Takt na 3/4
Martele
Gama G-dur dwuoktawowa
Portato
Rytm punktowany
Zmiany strun w legato
Dynamika. Oznaczenia tempa
Stawianie palca na dwóch strunach
Półton między 3 a 4 palcem
Dwudźwięki z pustą struną (I)
Flażolety
Tonacja molowa. Gama a-moll
Detache
Gra palcami 1, 2 i 3 na strunach E i G
Granie awieranut gór1 i doln1 polow1 smyczka
Półnuta
Gama D-dur z trujdźwiękiem
Podział smyczka
Przenoszenie smyczka w powietrzu
Gramy 4 palcem
Ósemki. Takt na 2/4
Legato. Gama A-dur
Ćwiczenia palcowe na różnych strunach
Półton między 1 a 2 palcem. Gama C-dur
Interwały
Takt na 3/4
Martele
Gama G-dur dwuoktawowa
Portato

Okładka: Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzuzyczne zeszyt 2, komplet z 3CD

cena 69 zł.


nuty.pl

Dobrowolska-Marucha Danuta
Dyktanda muzuzyczne zeszyt 2, komplet z 3CD

Ilość stron:192
Format:170 x 240
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056676
Produkty podobne:Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzyczne I (+ 2 CD)
Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzyczne zeszyt 3, komplet z 2CD

Dyktanda muzyczne Danuty Dobrowolskiej - Maruchy, do kształcenia słuchu, jako pierwsze prezentują fragmenty muzyczne w oryginalnej wersji brzmieniowej, w postaci specjalnie zrealizowanych nagrań. Zyskały sobie dużą popularność wśród pedagogów.

Część pierwsza podręcznika zawiera dyktanda łatwiejsze, możliwe do wykorzystania nawet w szkole podstawowej. Część druga i trzecia podręcznika zawiera przykłady trudniejsze i bardzo trudne, przeznaczone dla uczniów bardziej zaawansowanych. Publikacje uzupełniają płyty kompaktowe.


Spis treści:

Od redakcji
Od autora
Dyktanda ściśle jednogłosowe
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego - Cztery konie we dworze
Melodia ludowa z Mazowsza - Jasio konie poił
J.Francaix - Suita na flet solo , cz.IV Allemande
Łowicka melodia ludowa, Stary kowal młotem wali
Melodia ludowa z Mazowsza, Oj wołki moje wołki
F.Chopin, Mazurek h-moll, op.33 nr 4
Melodia ludowa z Podhala, Tańcujze se tańcuj, karcmarecko tłusta
Melodia ludowa z Podhala, Dana moja, dana, nie pójde za pana
F.Chopin Mazurek b-moll op.24 nr 4
Kazimnierz Serocki, I Symfonia, cz III
Melodia ludowa z Kieleckiego, Idzie kónik drogom
Melodia ludowa z Podhala, Posło dziwce do ogridu trawke ząć
Melodia ludowa z Krakowskiego, Oj, salała, salała, oj rybecka za wodo
G.Ph.Telemann VII Fantazja na skrzypce solo, cz.III
L.Różycki, 3 tańce polskie op. 37
Dyktanda, w których należy zapisać jeden z kilku głosów lub samą melodię
F.Poulenc, Air Romantique
L.v Beethoven, Sonata A-dur op. 69 cz.II
F.X.Hammer, Sonata nr 3 na altówkę i b.c., cz III
B.Bartók, Mikrokosmos nr 130
E.Grieg, Sonata op. 36
G.Faure, Siciliana op. 78
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 56 nr 2
J. Francaix, Sonatina, cz II, Sarabanda
G.F.Haendel, Sarabanda na altówkę i b.c. ( transkrypcja Sonaty na 2 skrzypiec i b.c.)
F.Chopin, Mazurek h-moll op. 33 nr 4
W.A. Mozart, Koncert B-dur na fagot i orkiestrę KV 191, cz III, Rondo
J. Brahms, Sonata op. 99 nr 2, cz IV
F. Chopin, Mazurek f-moll op. 68 nr 4
A. Vivaldi, Sonata na wiolonczelę i b.c.
F. Chopin, Mazurek fis-moll op. 6 nr 1
G. Faure, Przebudzenie
G. Faure, Przebudzenie
B. Bartok, Mikrokosmos nr 128
A. Vivaldi, Koncert d-moll na fagot i orkiestrę smyczkową, cz I
F. Mendelssohn Bartholdy, Sonata op. 45, cz II
G.Bacewicz, Łatwe utwory, nr 2
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 24 nr 2
W.A. Mozart, II Koncert Es-dur na róg i orkiestrę KV 417, cz I
D. Buxtehude, Sonata D-dur na wiolonczelę i b.c., cz I
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 33 nr 3
A.Caporale, Sonata, cz III
J. Brahms, Sonata op. 120 nr 2, cz II
F. Chopin, Mazurek cis-moll op.63 nr 3
G. Faure, Siciliana op. 78
F. Chopin, Mazurek As-dur op. 17 nr 3
G.Cassado, Sonata w starym stylu hiszpańskim, cz II
G.Ph. Telemann, Sonata, cz I
F.Paulenc, Cé
F. Chopin, Mazurek As-dur op. 59 nr 2
G.Ph. Telemann, Sonata g-moll na obój i b.c., cz IV
F. Chopin, Mazurek a-moll op. 7 nr 2
C. Debussy, Sonata, cz I, Prolog
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Walc op. 65 nr 6
S. Prokofiew, Sonata op. 119, cz.II
C. Debussy, Kącik dziecięcy, Mały pastuszek
G.Ph. Telemann, Sonata F-dur na flet i b.c.
Dyktanda dwugłosowe
L.v Beethoven, Sonata f-moll op.2 nr 1, cz III Trio
F. CHopin, Mazurek a-mollop, 17 nr 4
J.S.Bach, Sonata C-dur na dwoje askrzypiec i b.c., cz.II
W.A. Mozart, 12 utworów KV487, nr 9
J.S. Bach, V Suita angielska
A. Gabrieli, Ricercar del duodecimo tono
W.A. Mozart, Duet nr 3
J.S. Bach, II Inwencja dwugłosowa
W.A. Mozart, 12 utworów, KV 487 nr 1
G.Ph. Telemann, XII Fantazja na skrzypce solo, cz I
L.v Beethoven, Sonata g-moll op. 5 nr 2, cz II
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487 nr 11
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunktus IV
W.A. Mozart, Duet nr 10, cz,II
J.Ph. Rameau, Rigaudon
J.Hayd, Trio F-dur, cz II
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487 nr 2
J.S. Bach, II Suita francuska, Menuet
J.S. Bach, II Partita c-moll, Sinfonia
M. Dziewulska, Tańce i piosenki mna dwoje skrzypiec nr 2
J.S. Bach, VI Suita francuska, Polonaise
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Bajeczka op. 65 nr 3
J.W. Kaliwoda, Duet op. 116 nr 1 cz.II
J.S. Bach, III Partita a-moll, Courante
J.S. Bach, III Partita a-moll, Courante
C.Ph.E. Bach, 12 kleine Stücke, nr 2
J.Ph. Rameau, Rigaudon
M. Reger, Christkindlains Wiegenlied
W.A. Mozart, Duet nr 6. cz. III
J.S.Bach, XI inwencja dwugłosowa
L.v Beethoven, 12 wariacji na temat oratorium Haendla "Juda Machabeusz" na wiolonczelę i fortepian, Var. I
F. Chopin, Mazurek cis-moll op.50 nr 3
J.S. Bach, IX Inwencja dwugłosowa
L.v Beethoven,Sonata op. 102 nr 2, cz.III
J.S. Bach, V Suita angielska, Gigue
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Ach mój Jesienko
J.S. Bach, IX Inwencja dwugłosowa (transkrypcja na skrzypce, altówkę i wiolonczelę)
W.A. Mozart, Sonata c-moll, KV 457, cz.I
C.PH.E. Bach, 12 kleine Stücke nr 4
C. Franck, Preludium, fuga i wariacje h-moll op.18, Fuga
B. Bartók, Mikrokosmos nr 58
H. Albicastro, X Sonata triowa na 2 skrzypiec i wiolonczelę i b.c., cz.IV
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 56 nr 2
W.A. Mozart, Sonata F-dur KV 280, cz.III
B.Bartók, Mikrokosmos nr 106
IV Dyktanda ściśle jednogłosowe
Melodia ludowa z Kieleckiego, Jest jesień w padole
Melodia ludowa z Lubelskiego, W sini woda, w izbie woda
F. Kuhlau, Duet op. 81 nr 3
J.S. Bach, Fantazja chromatyczna i fuga, Fantazja
Melodia ludowa z Radomskiego, Służył Jasio u pana
Z. Kodaly, Sonata op. 8, cz.II,
Melodia ludowa z Kieleckiego, Pado desc, pado
G.F. Haendel, Sonata na obój i fortepian, cz.II
Melodia ludowa ze Sląska Cieszyńskiego, W tym naszim Istebnym
Melodia ludowa z Kieleckiego, Szła muszka po wodzie
Melodia ludowa z Kieleckiego, Z tamty strony plecionego płotka
G.Ph. Telemann, III Fantazja na skrzypce solo, cz. II
F. Martin, Ballada na puzon i fortepian
B. Bartók, Mikrokosmos nr 104
Melodia ludowa z Mazowsza, Da i cóz mnie po roli
C. Debussy, Kącik dziecięcy, Taniec pajaca
A. Dobrowolski, Trio na obój, klarnet i fagot, cz.I
Dyktanda jednogłosowe z akompaniamentem
C. Debussy, Preludia I, Dziewczę o lnianych włosach
J. Massenet, Elegia op. 10 nr 5
F. Poulenc, Air champetre
F. Chopin, Mazurek G-dur op. 50 nr 1
J. Brahms, Sonata Es-dur op. 120 nr 2, cz. III
F. Chopin, Mazurek cis-moll op. 63 nr 3
L. Boccherini, Sonata, cz.II
W.A. Mozart, Adagio h-moll KV 540
K. Stamic, Koncert d-dur na altówkę i orkiestrę op. 1cz II
K. Serocki, Sonatina, cz. I
F. Chopin, Mazurek As-dur, op. 41 nr 4
B. Martinů, I Sonata, cz. II
F. Chopin, Mazurek b-moll, op. 24 nr 4
F. Poulenc, Mais mourir
F. Chopin, Mazurek a-moll op. 67 nr 4
S. Barber, Sonata op. 6, cz. II
C. Debussy, Światło księżyca
B. Martinů, Wariacje na temat Rossiniego, Var.III
F. Chopin, Mazurek fis-moll op. 59 nr 3
A. Caporale, Sonata, cz.II
F. Chopin, Mazurek f-moll op. 7 nr 3
A. Vivaldi, Koncert a-moll na fagot i orkiestrę cz.I
F. Chopin, Mazurek cis-moll op. 6 nr 2
F. Poulenc, Sonata cz. I
A. Corelli, Sonata na wiolonczelę i b.c., cz.II
S. Prokofiew, Gawot fis-moll, op. 32 nr 3
D. Szostakowicz, Sonata op. 40 cz. II
S. Prokofiew, Wizje ulotne, op. 22 nr 11
Dyktanda dwugłosowe
G.F. Haendel, Sonata na altówkę i b.c.cz.II
J.S. Bach, IV Suita francuska, Gigue
W.A. Mozart, Duet nr 9, cz.III
J.S. Bach, VI Partita e-moll, Tempo di Gavotta
B. Bartók, Duet nr 26
W.A. Mozart, Sonata D-dur, KV 205b, cz.III temat
J.S. Bach III inwencja trzygłosowa ( transkrypcja na skrzypce, altówkę i wiolonczelę )
M. Dziewulska, Piosenka
W.F. Bach I Sonata, cz. III
J.S. Bach II Suita francuska, Gigue
G. Ph. Telemann, VI Fantazja na skrzypce solo, cz.IV
J. S. Bach VI Partita e-moll, Courante
B. Bartók, Duet nr 3
J.S. Bach, V suita angielska. Preludium
F. Couperin, XIII Koncert na 2 wiolonczele, IV Chaconne
W.A. Mozart, Sonata B-dur, KV 281, cz.II
G. Ph. Telemann, III Fantazja na skrzypce solo, cz.II
J. S. Bach, III Suita angielska, Gigue
G.F. Haendel, Trio kameralne nr 6 na 2 oboje, fagot i b.c., cz.II
W.A. Mozart, 12 utworów, KV 487 nr 5
W.A. Mozart, Adagio i fuga na temat Bacha, KV 404a, Adagio
J.S. Bach, III Partita a-moll, Gigue
B.Bartók, Duet nr 28
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunktus III
F.Couperin, XIII Koncert na 2 wiolonczele, cz. II Air
W.A. Mozart, Sonata F-dur, KV 332, cz I
J.S. Bach, II Inwencja trzygłosowa, ( trankrypcja na skrzypce, altówke i wiolonczelę )
K. Szymanowski, Preludium op. 1 nr 1
K. Szymanowski, Preludium op. 1 nr 1
C.Ph.E. Bach, 12 kleine Stücke nr 2
J.S. Bach, VI Inwencja dwugłosowa,
G.F. Telemann, Sonata kanoniczna nr 3 na 2 skrzypiec cz III
B. Bartók, Mikrokosmos nr 116
B. Bartók, Mikrokosmos nr 116
J.S. Bach, Sonata G-dur na flet, skrzypce i b.c.cz I
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Pastereczka
W.A. Mozart, Duet nr 10, cz III
B. Bartók, Mikrokosmos nr 100
W.A. Mozart Duet nr 6 cz III
J.S. Bach, III Partita a-moll, Fantazja
L.v Beethoven, Sonata F-dur op.5 nr 1 cz III
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Ach mój Jasieńko
B. Bartók Duet nr 31
Dyktanda trzygłosowe
G.F. Haendel, Chaconne
W.A. Mozart, Sonata C-dur KV 330cz II
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Żal, op. 65 nr 5
W.A. Mozart, Sonata Es-dur KV 282, cz.IV
L.v Beethoven, Wariacje na temat "La ci ddarem la mano", Var, VI
L. Różycki, 3 tańce polskie op. 37, Taniec II
D. Kabalewski, Piuosenka op. 27 nr 2
F. Chopin, Mazurek B-dur op. 7 nr 1
W.A. Mozart, Sonata B-dur, KV 333, cz. II
W.A. Mozart, Sonata c-moll KV 457 cz I
W.A. Mozart, Koncert fotepianowy A-dur KV 488 cz I
B. Bartók, Mikrokosmos nr 139
D. Scarlatti, Sonata D-dur
J.S. Bach, VI Suita francuska, Menuet
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy d-moll KV 466 cz I
A. Gabrieli, Ricercar del duodecimo tuono na 2 trąbki i 2 puzony
W.A. Mozart, Sonata C-dur KV 279, cz III
W.A. Mozart, Sonata B-dur KV 333 cz III
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy c-moll KV 491 cz I
J. S. Bach, XIII inwencja trzygłosowa
G. Gabrieli, Canzona na 2 trąbki i 2 puzony
B. Bartók, Mikrokosmos nr 94
W.A. Mozart, Sonata D-dur KV 205b, cz III, Var.V
J.S. Bach, II Suita francuska, Sarabanda
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunctus II
W. Lutosławski. Melodie ludowe, Zalotny
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Pastereczka
J. Haydn, Trio C-dur "Londyńskie", cz I
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Gaik
M. Dupré Variations sur un Noël, Var. VI
P. Hindemith, III sonata, cz II
Indeks instrumentów
Indeks kompozytorów

Okładka: Wagner Ryszard, Lohengrin - vocal Score

cena 138,95 zł.


nuty.pl

Wagner Ryszard
Lohengrin - vocal Score

polski Lohengrin - głosy solowe i fortepian
angielski Lohengrin - vocal Score
niemiecki Lohengrin - Klavierauszug
francuski Lohengrin - Chant et piano


Ilość stron:268
Format:230 x 305
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (SATB) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny - Sopran (0)
Głos wokalny - Alt (0)
Głos wokalny - Tenor (0)
Głos wokalny - Baryton (0)
Głos wokalny - Bas (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
słów utworów: niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL062788
Produkty podobne:Wagner Ryszard - Lohengrin WWV 75

"Lohengrin" - opera Ryszarda Wagnera napisana w roku 1850 roku. Premiera odbyła się w Weimarze. Składa się z 3 aktów:

I - Król Henryk Ptasznik przybywa Brabancji w celu zebrania drużyny na wyprawę przeciwko Węgrom. Hrabia Telramund oskarża księżniczkę Elzę o zamordowanie własnego brata, Gotfryda, w celu dojścia do władzy. W odpowiedzi na zarzuty Elza opowiada sen, w którym widziała rycerza w srebrnej zbroi. Przybył on walczyć w imię jej niewinności. Telramund wyzywa na pojedynek każdego, kto chciałby wystąpić w obronie czci Elzy. W tym samym czasie na horyzoncie pojawia się łódź z białym łabędziem na czele. W łodzi natomiast stoi rycerz w srebrnej zbroi. Przyjmuje on wyzwanie ale i stawia warunek – jeżeli zwycięży, Elza pojmie go za męża, nie pytając o imię. Księżniczka zgadza się. Po krótkiej bitwie hrabia Telramund zostaje ranny. Zostaje skazany na wygnanie z kraju, natomiast tajemniczy rycerz zostaje obwołany księciem.

II - Na zamku trwa uczta zaręczynowa. Tymczasem Ortruda, żona wygnanego Telramunda, wkrada się podstępnie w łaski Elzy i namawia ją do poznania imienia zwycięzcy. Elza i jej narzeczony udają się do świątyni, a Ortruda i Telramund oskarżają rycerza o kontakt z siłami piekielnymi.

III - Po uroczystości weselnej Elza pragnie poznać imię męża. Ten jednak przypomina jej słowa przysięgi. W tym czasie do komnaty wbiega hrabia Telramund z zamachem na księcia. Po krótkiej bójce Telramud pada martwy.
Król siedzi pod starym dębem i sprawuje sądy. Książe natomiast oskarża nieżyjącego Telramuda o skrytobójczy zamach, a Elzę o niedotrzymanie słowa przysięgi. Książe rozpoczyna opowieść o sobie - nazywa się Lohengrin, jest synem Parsifala, jednego z rycerzy świętego Grala. Jeżeli Elza nie złamałaby obietnicy, mógłby on przywrócić Brabancji prawowitego władcę. Okazuje się, że Ortruda zaczarowała brata w łabędzia. Ten zaź znika i z wody wyłania się Gotfryd. W miejscu łabędzia ukazuje się gołąb, który uwodzi Lohengrina, a zrozpaczona Elza umiera na rękach swojego brata.



Lista utworów:
Lohengrin (Wagner Ryszard)

Okładka: Paderewski Ignacy Jan, Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

cena 47,2 zł.


nuty.pl

Paderewski Ignacy Jan
Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian

polski Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian
angielski Twelve songs op. 22 for voice and piano


Ilość stron:84
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (0)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
słów utworów: polska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066201

„Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco „moniuszkowskich”, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji „paryskiej”, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby „usymfonizowanymi” poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, „wpada” w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste”, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej.


Lista utworów:
Dans la forét op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Ton coeur est d'or pur op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Le ciel est trés bas op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Naguére op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Un jeune pátre op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Elle marche d'un pas distrait op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
La nonne op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Viduité op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Lune froide op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
Querelleuse op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'amour fatal op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)
L'ennemie op. 22 (Ignacy Jan Paderewski)

Okładka: Pauer Max, Technical Finger Studies for Piano

cena 97,95 zł.


nuty.pl

Pauer Max
Technical Finger Studies for Piano

polski Etiudy techniczne dotyczące palcowania na fortepian
angielski Technical Finger Studies for Piano
niemiecki Fingertechnische Studien für Klavier


Ilość stron:28
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067965

Głównym założeniem niniejszych Etiud Maxa Pauera jest udoskonalenie techniki palcowania prawej i lewej ręki podczas gry na fortepianie. Książka podzielona jest na 5 głównych rozdziałów:
1 - obejmuje wstępne ćwiczenia na 2-gi, 3-ci, 4-ty i 5-ty palec w ruchu rotacyjnym;
2 - ćwiczenia dwudźwięków na obie ręce;
3 - ćwiczenia kciuka;
4 - ćwiczenia na płynne zmienianie pozycji;
5 - przykłady ćwiczeń o charakterze z rozdziałów 1 - 4.

The idea and object of the following studies is to replace meaningless mechanical technical labour by a conscious comprehension of technical procedure and technical problems. The recognition and exploitation of all the natural possibilities of movement is the first requirement for a good and reliable technique.
It is necessary to acquaint oneself with the fundamental phusical and psychical conditions of technical action. For one must always ask oneself: Do the difficulties lie in the nature of the exercise itself or do they originate in the wrong attitude of the player? - Wherein are to be found the more profound and actual causes of success or failure? They can be found by thoroughly grasping thos existing relationships and laws of the movements of playing, the correct application of which alone enables one to master them.

Lista utworów:
Abteilung 1 - Preliminary exercises for the 2nd, 3rd, 4th and 5th fingers without rotary movement (Pauer Max)
Abteilung 2 - Double - note exercises for all the fingers (Pauer Max)
Abteilung 3 - Thumb - Exercises (Pauer Max)
Abteilung 4 - Smoothness when changing position (Pauer Max)
Abteilung 5 - Comprehensive Examples from Parts I - V (Pauer Max)

Okładka: Nowak Anna, Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

cena 40 zł.


nuty.pl

Nowak Anna
Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku

polski Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku


Ilość stron:293
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083831

Mazurek fortepianowy w muzyce polskiej XX wieku to książka obejmująca mazurki fortepianowe skomponowane w latach 1900-2000 przez kompozytorów, którzy deklarowali swą przynależność do polskiej kultury zarówno tworzonymi dziełami, jak i innymi formami ekspresji potwierdzającymi ich kulturową więź z Polską. Wobec zagmatwanych dwudziestowiecznych dziejów narodu polskiego, który dwukrotnie odzyskiwał i tracił swoją suwerenność państwową, był poddawany działaniom przesiedleńczym oraz innym formom społecznego nacisku, kryterium deklarowanej tożsamości narodowej pozwala objąć refleksją wszystkie dzieła wpisujące się w tę muzyczną tradycję, niezależnie od miejsca i okoliczności ich powstania.


Spis treści:

Żródła dwudziestowiecznego mazurka fortepianowego
Proces modelowania gatunku- geneza rytmów mazurkowych
Mazurek przed Chopinem- miedzy funkcyjnością a autonomią
Mazurek Chopinowski- paradygmat gatunku
Mazurek pochopinowski- idealizacja wzorca
Mazurek fortepianowy w XX wieku. Recepcja gatunku
W kręgu tradycji postromantycznej. Lata 1900- 1920
W poszukiwaniu nowej brzmieniowości. Lata 1920-1945
Asymilowanie nowych środków wyrazów. Lata 1945- 2000
Twórcy mazurów fortepianowych
Epigoni romantyzmu
Karol Szymanowski- twórca nowego idiomu brzmieniowego
Aleksander Tansman- paryski neoklasyk
Roman Maciejewski- niepokorny kontynuator
Witold Friemann- sukcesor romantycznej tradycji
Bogusław Szchaffer- modernista poszukujący
Henryk Mikołaj Górecki- nowy interpretator dziewietnastowiecznej tradycji
W nurcie nowej tradycji
Recepcja Chopina
Elementy stylu i dzieł Chopina
Melodyka
Toposy
Intonacje mazurkowe
Reminiscencje i zluzje
Cytaty
Rytmika
Składnia i forma
Idiomy stylistyczne i idee kierunkowe
Idiomy stylistyczne
Idee kierunkowe
Strategie dziedziczenia
Naśladowanie idiomu Chopinowskiego
Integrowanie elementów Chopinowskiego idiomu
Dialog z tradycja Chopinowską
Wartości, znaczenia, funkcje
Dwudziestowieczna poetyka gatunku
Środki tonalno- harmoniczne
Formuły melodyczne
Wzorce rytmiczne
Zasady kształtowania i idee formalne
Gatunkowe konotacje
Mazurek jako forma symboliczna
Aneks I. Polskie mazurki fortepianowe 1900-2000
Aneks II. Mazurki na fortepian- dyskografia
Aneks III. Mazurki na fortepian Jacka Rabińskiego. Źródła melodii ludowych
Literatura cytowana
Indeks
Spis przykładów nutowych, tabel i fotografii
Abstract

cena 30 zł.


nuty.pl

Frankowski Grzegorz
Szkoła na kontrabas część 1. Mini.

polski Szkoła na kontrabas część 1.Mini.


Ilość stron:76 + 44
Format:230 x 305
Opracowanie na:kontrabas (zapis częściowo w kluczu wiolinowym, częściowo w basowym)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Kontrabas II (0)
Kontrabas I (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Leszczyńska-Zając Dorota, Pochaba Aleksandra
Kod produktu:NPL084433

Pierwsza część Szkoły na kontrabas - mini, midi, maxi to metoda łatwego startu na trudnym instrumencie. Podstawą jej opracowania było założenie, że edukacja muzyczna opiera się na tych samych zasadach, co nauka mówienia.Niniejsza publikacja jest pierwszą w Polsce szkołą gry na kontrabasie dla małych dzieci, już od 6 roku życia.
Poznawanie tajników gry, opiera się przede wszystkim na nauczaniu melodii, które dzieci znają i łatwo zapamiętują, mają one także okazję zapoznać się z podstawami improwizacji. Najmłodsi od początku swej przygody z muzyką wykonują nie tylko solowe utwory, ale grają w duecie z drugim kontrabasem lub fortepianem.
W "Szkole na kontrabas" Grzegorza Frankowskiego znajdziemy przejrzysty układ treści, bogactwo i różnorodność stylów gry oraz zabawne i barwne ilustracje. Wszystko to sprawia, że nauka staje się łatwa i przystępna.



Lista utworów:
Smutna melodia - Bas solo (I)
Pojedziemy na łów (I)
Pojedziemy na łów (II)
Światełko w ciemności
Banjo Tune (I)
Wyszły w pole kurki trzy (I)
Song of the Wind
Banjo Tune (II)
Panie Janie (II)
Panie Janie (III)
Pojedziemy na łów (III)
Siała baba mak
Bas solo (II)
Pieśń starofrancuska
Wesoły wieśniak
Muzykanci
Pop Goes the Weasel
Long, Long Ago
Majowa piosenka
Shortni'n Bread
Oda do radości (II)
Blues in G
Blues for Two
W poniedziałek rano - wariacje na temat piosenki ludowej
Wyszły w pole kurki trzy (III) - wariacje rytmiczne

Spis treści:

Wstęp
Założenia ogólne nowej metody nauczania
Podstawy teoretyczne
Wskazania praktyczne i inne rady
Uwarunkowania techniczne
Zasady dbałości o instrument
Zagadnienia podstawowe
Budowa kontrabasu
Postawa grającego
Układ prawej ręki - technika jazzowa pizzicato
Oznaczenie strun kontrabasu
Postawy realizacji zapisu nutowego
Spotkanie ze smyczkiem - technika arco
Budowa smyczka
Sposób trzymania smyczka systemem francuskim
Sposób trzymania smyczka systemem niemieckim
Sposób prowadzenia smyczka
Flażolety
Układ flażoletów na gryfie
Flażolety oktawowe
Różne rodzanie smyczkowania
Smyczkowanie na jednej strunie
Smyczkowanie na dwóch sąsiednich strunach
Smyczkowanie przez dwie struny
Flażolety w pozycji IV
Flażolety oktawowe z flażoletami w pozycji IV - zmiany pozycji
Stawiamy po raz pierwszy palce na gryfie - pozycja IV
Układ lewej ręki
Przechodzimy do pozycji I
Układ lewej ręki
Legato przez dwie struny - technika przygotowywawcza (dwudźwięki)
Gamy i pasaże na poznanych dźwiękach
Bonus: inne ciekawe elementy w muzyce
Synkopy
Triole
Łuk przetrzymujący
Walking bass - akompaniament spacerującego basu
Pentatonika i skala bluesowa
Wariacje na temat
Technika podstawowa - podsumowanie
Tonacja G-dur
Tonacja D-dur
Tonacja a-moll naturalna
Pentatonika e i a
Dynamika
Tempo

cena 59,95 zł.


nuty.pl

Lasko Agnieszka
Fortepian pierwsza klasa

polski Fortepian pierwsza klasa
angielski First Class Piano
niemiecki Klavier Erster Klasse


Ilość stron:160
Format:298 x 234
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
opisów: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Stachak Tatiana
Kod produktu:NPL084441

Podręcznik przeznaczony jest dla dzieci rozpoczynających naukę w wieku 5-6 lat. Materiał podzielony jest na cztery części. Pierwsza zawiera duety dla ucznia i nauczyciela, opracowane z wykorzystaniem metody beznutowej oraz proste utwory do grania z nut. Wiele z nich to piosenki, których proste teksty służą oswojeniu z nowymi zagadnieniami i ułatwiają ich zapamiętanie. Druga część poświęcona jest nauce gry legato i ćwiczeniu niezależności rąk, wprowadzane są dwudźwięki i trójdźwięki. Część trzecia to zbiór utworów podsumowujących, w których wprowadzone wcześniej techniki pojawiają się w bardziej zaawansowanej formie, a ostatnia to wybór miniatur dydaktycznych kompozytorów różnych epok. Większość utworów zamieszczonych w publikacji skomponowała autorka podręcznika. Zróżnicowała je pod względem wyrazu (walce, marsze, polki czy kołysanki) i nadała ilustracyjny charakter tak, by bez trudu rozbudzały wyobraźnię dziecka. W wielu utworach pobrzmiewają delikatnie dysonansowe współbrzmienia. W podręczniku wykorzystana jest metoda pracy polegająca na grze dziecka w duecie z nauczycielem, pojawiają się również ćwiczenia a vista oraz improwizacje. Publikacja zawiera ponadto zestaw podstawowych gam oraz mały słowniczek muzyczny.


Lista utworów:
Spacer żółwia
Pociąg
Morskie fale
Skoki przez kałuże
Na dobry początek
Pacynki
Na raz i na dwa
Wachlarzyk
W zamkowej wieży
Coaraz lepiej gram
Droga do szkoły
Mój własny utworek
Kropka
Kurki trzy
Dwie etiudki
Kukułka
Marsz zabawek
Walc wróżek
Mały walczyk
Ragtime małego klauna
Poleczka
W murowanej piwnicy
Bukiet liści
Zefirek
Piosenka o krzyżykach
Pozytywka
Pogoda w kratkę
Na łódce
Taniec motyli
Balonik
Dwa marzenia
Moje marzenia
Kołysanka lalki
Piosenka niedźwiadka
Dzwony
Zaczarowany kluczyk
Mały kanon
Wyliczanka Mateusza
Deszczowe boogie (akompaniament)
Deszczowe boogie
Marsz przez pustynię
Zabawa piłeczką
Tęcza
Podskoki
Gondola
Karawana
Pralinki na czarnych klawiszach
Chochlik
Przejażdżka ciuchcią
Zaczarowana uliczka
Skrzaty idą spać
Kurczątka
Samba
Wisienki
Taniec biedronki
Na huśtawce
Osiołek
Uszy zająca
Wesoły wietrzyk
Bajka o słoneczku
Mały taniec
Na wycieczce
Papużka
Latawiec
Na ślizgawce
Konik na biegunach
Taniec
Kolejka górska
Dwie żabki
Kujawiaczek
Trolle
Spacer wiewiórki
Tańczące śnieżynki
Słoneczne popołudnie
Deszczowy poranek
Kropelki
Nocne stworki
Wróbelek
Nad strumykiem
Kaktus
Wesoły kundelek
Złota rybka
Tik-tak
Opowiadanie o gamie
Akwarium
Rumba
Melodia
Mały dzięcioł
Pajacyk
Mały blues
Smutna bajka
Obłoczki
W Wesołym miasteczku (Mała suita)
Na kucyku
Łódeczka na wodzie
Klaun
Swingująca etiuda
Echo
Wesoła zabawa
Na spacerze
Mali piraci
Myszka
Dzwoneczek
Pociąg
Tajemnicza wyprawa
Choinkowa opowieść
Filiżanka z chińskiej porcelany
Budzik
Ruch uliczny
Pierwszy deszczyk
Walczyk na niepogodę
Niedźwiadek
Mały słonik, duży słoń
Żyrafa
Ptaszki
Andantino
Air
Starodawny taniec niemiecki
Taniec
Promenada
Inwencja I
Inwencja II
Menuet
Echo
Etiuda
Melodia
Zabawa
Etiuda G-dur
Muzyczny zegar
Miły poranek
Na łące
Sonatina
II Menuet
Sonatina C-dur
Sonatina I
Sonatina II
Sonatina III
Allemande
Écossaise
Tarantela
Walc
Przydrożna róża

Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku
Część 1
Na dobry początek
Zanim zaczniesz grać przeczytaj
Fortepian i pianino
Pozycja pianisty
Ustawienie rąk; Oznaczenia palców
Zabawy dźwiękami fortepianu
Utwory do gry beznutowej
Pięciolinia i nuty na pięciolini
Gram portato
Już gram jednocześnie obiema rękami
Gram a vista: dźwięki po kolei, dźwięki na liniach i polach
Gram a vista: kr50zyżyki i bemole
Dwudźwięki i trójdźwięki
Gram a vista: dwudźwięki
Część 2
Legato i inne sztuczki
Legato
Gram a vista: dynamika i artykulacja
Gram a vista: zmiana kluczy
Kącik gamowy
Mały słowniczek muzyczny
Część 3
Myszka, dzwoneczek... i inne utwory dla małych pianistów
Część 4
Utwory kompozytorów z różnych epok

cena 79 zł.


nuty.pl

Karłowicz Mieczysław
Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I

polski Pieśni op. 1,3,4 i bez opusu - partytura. Dzieła I
angielski Songs Op. 1, 3, 4 and without opus number. Works I
niemiecki Lieder Op. 1, 3, 4 und ohne Opuszahl. Werke I


Ilość stron:82
Format:237 x 312
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, niemiecka
słów utworów: polska, niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyOpracowanie akompaniamentu: Polony L.
Autor wstępu: Tomaszewski Mieczysław
Kod produktu:NPL084471

Pieśni Mieczysława Karłowicza pojawiły się w dziejach pieśni polskiej jako zjawisko dosyć niezwykłe. W twórczości wybitnego symfonika – jako jego utwory młodzieńcze – stały się wprawdzie znaczącym, ale jedynie przedtaktem twórczości w pełni dojrzałej i mistrzowskiej. Niemal wszystkie powstały na przestrzeni jednego roku. Komponowane niejako na marginesie akademickiej nauki kompozycji, zdają się stanowić zapis uczuć i myśli dogłębnie osobistych, sejsmograficznie notujących bieżący stan ducha.
Z dwudziestu dziewięciu – o jakich wiemy, że zaistniały – zachowały się dwadzieścia dwie; siedem niewydanych, niekiedy jedynie naszkicowanych, zginęło w czasie II wojny światowej. Gdy pominąć parę z tych, o charakterze odrębnym – tworzą całość o spójności niezwyczajnej. Jak się po bliższych badaniach okazało, ową spójnością określonego charakteru naznaczona została cała twórczość Karłowicza. Poematy symfoniczne autora Odwiecznych pieśni rozgrywają się bowiem w tej samej co pieśni przestrzeni idei i sensów; zostały naznaczone analogicznymi kategoriami ekspresji. A jest to przestrzeń, którą naczelny biograf kompozytora Adolf Chybiński określił jako „tętniącą tragedią i bezbrzeżnym smutkiem, rezygnacją i tęsknotą za innym światem''.
Pod względem stylu wypowiedzi pieśni Mieczysława Karłowicza – jakkolwiek głęboko zakorzenione w stylu późnoromantycznym – bywają określane jako twórczość stojąca u progu fazy modernizmu.
Zdzisław Jachimecki pisał o nich w 1930 r.: „Pełna ciepła nuta liryczna w wielu spośród nich, szczerość inspiracji, objawiająca się w bardzo naturalnie wysnutych melodiach, niewyszukane formy akompaniamentu, trafnie jednak dostosowanego do nastroju danej poezji i organicznie łączącego się ze śpiewem, poprawność deklamacji i konstrukcji utworów wyrobiły pieśniom Karłowicza zasłużoną popularność w kołach śpiewactwa polskiego.”

(fragm. wstępu autorstwa M. Tomaszewskiego)




Lista utworów:
Z nową wiosną (Karłowicz Mieczysław)
Zasmuceni op. 1 nr 1 (Karłowicz Mieczysław)
Czasem, gdy długo na pół sennie marzę (Karłowicz Mieczysław)
Z erotyków (I zamiast słońc i gwiazd) op. 3 nr 2 (Karłowicz Mieczysław)
Skąd pierwsze gwiazdy op. 1 nr 2 (Karłowicz Mieczysław)
Na śniegu op. 1 nr 3 (Karłowicz Mieczysław)
Zawód op. 1 nr 14 (Karłowicz Mieczysław)
Na spokojnem, ciemnem morzu op. 3 nr 4 (Karłowicz Mieczysław)
Idzie na pola op. 3 nr 3 (Karłowicz Mieczysław)
Rdzawe liście strzasa z drzew (Karłowicz Mieczysław)
Po szerokiem, po szerokiem morzu op. 3 nr 9 (Karłowicz Mieczysław)
W wieczorną ciszę op. 3 nr 8 (Karłowicz Mieczysław)
Pamiętam ciche, jasne, złote dnie op. 1 nr 5 (Karłowicz Mieczysław)
Smutną jest dusza moja op. 1 nr 6 (Karłowicz Mieczysław)
Śpi w blaskach nocy (Im Mondeglaze) op. 3 nr 5 (Karłowicz Mieczysław)
Przed nocą wieczną op. 3 nr 6 (Karłowicz Mieczysław)
Nie płacz nade mną op. 3 nr 7 (Karłowicz Mieczysław)
Zaczarowana królewna op. 3 nr 10 (Karłowicz Mieczysław)
Mów do mnie jeszcze op. 3 nr 1 (Karłowicz Mieczysław)
Najpiękniejsze piosenki (Meine schönsten Lieder) (Karłowicz Mieczysław)
Pod jaworem (Underm Ahorn) (Karłowicz Mieczysław)
Na Anioł Pański (Karłowicz Mieczysław)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland