Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 62,9 zł. nuty.pl | Towarnicki Eugeniusz Szkoła na flet cz. 1 Szkoła na flet cz. 1
Od początku nauki flecista powinien dbać o zachowanie postawy prostej i niewymuszonej, gdyż to nie tylko ułatwia grę, ale jest również niezbędnym warunkiem zachowania estetycznego wyglądu... Te i wiele innych uwag na temat gry na flecie znajduje się w powyższej publikacji. Spis treści: |
cena 75 zł. nuty.pl | Dobrowolska-Marucha Danuta Dyktanda muzyczne I (+ 2 CD)
Jest to pierwsza część Dyktand muzycznych Danuty Dobrowolskiej - Maruty, wydane w 1988 r., w formie 5 - częściowego podręcznika. Niniejszy zeszyt pierwszy zawiera dyktanda łatwiejsze, możliwe do wykorzystania nawet w szkole podstawowej. Spis treści: |
cena 17,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Wesoły wieśniak na kwartet smyczkowy (partytura + głosy)
"Wesoły wieśniak" jedna z miniatur fortepianowych Roberta Schumanna z "Albumu dla młodzieży" op. 68. Niniejsze wydanie opracowane jest na kwartet smyczkowy. Rześkość, lekkość i przygoda to elementy sprawiające samą przyjemność grania. Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Biskupska Małgorzata Łatwe duety na fortepian
Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Pupil And Teacher, guitar duets, Vol. 3 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 3
W trzecim zeszycie Ucznia i nauczyciela szczególną uwagę zwrócono na problemy artykulacyjne. W wielu utworach (m.in.: Słoń, Wesoły wieśniak, Musette, Walc Griega) pojawiają się szczegółowe oznaczenia, np.: staccato, portato, a także różnego rodzaju akcenty. Nowym elementem jest również zastosowana w kilku utworach technika legato (Romans, Musette, Walc Griega). Podczas pracy nad tymi utworami warto zwrócić uwagę na problem wybrzmiewania dźwięku na gitarze. Precyzyjna realizacja pauz oraz artykulacji staccato lub portato wymaga wykonania dodatkowego ruchu w celu stłumienia dźwięku (bądź poprzez zdjęcie palca lewej ręki ze struny, bądź przez stłumienie dźwięku palcami prawej ręki). Problem ten jest często zaniedbywany w nauczaniu gry na gitarze, co sprawia, że gra wielu uczniów jest pod względem artykulacyjnym mało klarowna i wyrazista. W trzecim zeszycie uczeń poznaje również nowe dźwięki w wysokim rejestrze oraz uczy się grać w wysokich pozycjach zarówno na strunach wiolinowych jak i basowych (np. Gawot, Gymnopédie, Romans, Walc Griega). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne (związane z wygodą gry), ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki, zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. Bardziej szczegółowe palcowanie pojawia się w kilku fragmentach, w których sugerowane jest wprowadzenie kciuka lub palca serdecznego. Ostatnie trzy zawarte w niniejszej publikacji utwory są już nieco trudniejsze zarówno od strony technicznej, jak i muzycznej pojawiają się w nich zmiany tonacji, ozdobniki, dwudźwięki, triole, a także bardziej skomplikowane grupy rytmiczne (Walc Griega, Walc Chopina, Humoreska). This publication was created with all beginner guitarists in mind. At an early stage of music performance education they rarely have an opportunity to commune with the music of great masters. Although transcriptions of pieces by Chopin, Mozart or Beethoven for solo guitar are increasingly popular, however due to technical problems they present, these transcriptions are often too difficult for beginners. This edition contains a collection of ten well-known pieces from the classical repertoire, arranged for two guitars. The author's main intention was to provide a simple solo part which could be performed even by the youngest and least advanced guitarist, with an accompaniment of his/her teachers. A monodic facture treament of the solo part, intended for a pupil, makes it possible to avoid difficult left hand positions (which often cause hand stiffening and a general discomfort while playing) allowing him/her to concentrate on the most important aspects of performing music, such as tone quality, fluent phrasing and articulation. Pieces gathered in this publication enable pupils to gradually familiarise themselves with new notes and musical language. Lista utworów: |
cena 39 zł. nuty.pl | Wiśniewski Stanisław, Wiśniewski Marek Perły klasyki na fortepian, z. 1 Perły klasyki na fortepian, z. 1 Pearls of classical music for Piano, Vol. 1 Perlen der klassik für Klavier, Band 1
Pierwsza część kolekcji utworów pt. "Perły klasyki" na fortepian solo zebranych i opracowanych przez Marka i Stanisława Wiśniewskich. Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "Chór pielgrzymów z opery Nabucco" (G. Verdi), "Opowieści lasku wiedeńskiego" (J. Strauss), "Eine kleine Nachtmusik" (W. A. Mozart), "Pieśń wiosenna" (F. Mendelssohn) i wiele innych. Lista utworów: |
cena 24,95 zł. nuty.pl | Wiśniewski Stanisław Szkoła gry na fortepianie 2 Szkoła gry na fortepianie 2
Publikacja zawiera Szkołę gry na fortepian część 2 autorstwa S. Wiśniewskiego, która jest kolejnym etap w nauce gry na fortepianie dla tych, którzy zapoznali się i pokonali część 1. Znajdziemy tu zapis gam durowych i mollowych od 2 do 3 znaków oraz utwory w tych tonacjach. Lista utworów: |
cena 30 zł. nuty.pl | Frankowski Grzegorz Szkoła na kontrabas część 1. Mini. Szkoła na kontrabas część 1.Mini.
Pierwsza część Szkoły na kontrabas - mini, midi, maxi to metoda łatwego startu na trudnym instrumencie. Podstawą jej opracowania było założenie, że edukacja muzyczna opiera się na tych samych zasadach, co nauka mówienia.Niniejsza publikacja jest pierwszą w Polsce szkołą gry na kontrabasie dla małych dzieci, już od 6 roku życia. Lista utworów: Spis treści: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland