•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

"Lwów"

Dostępne opracowania:

fortepian (1)
fortepian - 4 ręce (1)
fortepian solo (3)
fortepian solo (dodatkowo zawiera akordy) (1)
fortepian solo (dodatkowo zawiera teksty, akordy) (1)
fortepian solo (zawiera akordy) (2)
fortepian solo (zawiera teksty) (1)
głos wokalny solowy i zespół instrumentalny (partytura) oraz wyciąg fortepianowy (1)
głosy wokalne solowe (SmezzoSTBarB), chór (SATB) i fortepian (partytura) (1)
książka (1)
skrzypce i fortepian (1)
skrzypce solo (1)
więcej opracowań ...

"Lwów" znajdziesz w 15 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Koffler Józef, Miłość - Kantata (partytura + wyciąg fortepianowy)

cena 67,1 zł.


nuty.pl

Koffler Józef
Miłość - Kantata (partytura + wyciąg fortepianowy)

polski Miłość - Kantata (partytura + wyciąg fortepianowy)
niemiecki Die Liebe - Eine Kantate


Ilość stron:36 + 16
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy i zespół instrumentalny (partytura) oraz wyciąg fortepianowy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Klarnet A (0)
Altówka (0)
Głos wokalny (0)
Wiolonczela (0)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, niemiecka
słów utworów: polska, niemiecka
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Tomaszewski Mieczysław
Autor wstępu: Tomaszewski Mieczysław
Autor okładki: Czyż Zygmunt
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003476

Józef Koffler ( 1896 - 1943,44 ?), twórczość jego niewielka, wobec głównego nurtu muzyki polskiej lat międzywojennych zdaje się być znacząca, nie marginesowa, wniosła ton odmienny, dopełniający. Kantata napisana do słów hymnu o miłości św. Pawła na głos, klarnet, altówkę i wiolonczelę op. 14, powstała w 1931 r. we Lwowie, z szczytowym okresie twórczości kompozytora, uznana za dzieło wybitne. Koffler sięgnął po jeden z najpiękniejszych tekstów literatury chrześcijańskiej, po fragment listu św. Pawła do Koryntian nazwany Hymnem o Miłości.


Lista utworów:
Miłość - Kantata ( św. Paweł ) (Koffler Józef)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Tylko we Lwowie

cena 20,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Tylko we Lwowie

Ilość stron:34
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian solo (zawiera teksty)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL004387

Piosenki lwowskie zawsze charakteryzowały się optymizmem, humorem i specyficznym klimatem. Ten niepowtarzalny klimat sprawia, że te piosenki są często wykonywane przez różnych wykonawców. Teraz i Państwo możecie zagrać i zaśpiewać choćby "Tylko we Lwowie" czy też "Husia - siusia". W zbiorku znajduje się 19 piosenek.


Lista utworów:
Marsz Lwowskich dzieci ("W dzień deszczowy i ponury") (Autorzy nieznani)
Na Batorego (Autorzy nieznani)
Ballada o pannie Franciszce (Autorzy nieznani)
Bal u Weteranów (Autorzy nieznani)
Każdy ma coś drogiego (Autorzy nieznani)
O dwunastej godzinie (Autorzy nieznani)
A kto z was ma tęgie krzyże (Autorzy nieznani)
Czemu na Gródku (Autorzy nieznani)
Maruszka (Melodia popularna)
Husia-siusia! (Autorzy nieznani)
Na budowi ludzi mrowi (Lipczyński Zbigniew)
Wesele Mańki Pryszcz (Autorzy nieznani)
Tam na rogu na Janowskiej (Autorzy nieznani)
U Bombacha (Autorzy nieznani)
Ballada o Białoniu (Autorzy nieznani)
Senzacja, bo kino gra (Autorzy nieznani)
Hej, Maryśka (Autorzy nieznani)
Oj, Helu (Autorzy nieznani)
W Stryjskim Parku (Autorzy nieznani)

Okładka: Wiśniewski Stanisław, Dla Marianny

cena 19,95 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Stanisław
Dla Marianny

Ilość stron:28
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL054828


Lista utworów:
Kowboje
Asturia
Czarny baran
Kupiłem se pawich piór
Fale Dunaju
The bold fisherman
Tequila
Przyjdź dziś
Czarna pieśń
Perfidia
La cucaracha
Tramblanka
Marianna
Adios muchachos
Czardasz
Hiszpanka
Tico-tico
Marsz lwowskich dzieci

Okładka: Lic Lesław, Dla Celiny

cena 16,95 zł.


nuty.pl

Lic Lesław
Dla Celiny

polski Dla Celiny


Ilość stron:24
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian solo (dodatkowo zawiera akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL054829

Kolekcja utworów fortepianowych zebranych i zaaranżowanych przez Lesława Lica - pianisty, klarnecisty, saksofonisty, kompozytora, aranżera, pedagogia i publicysty muzycznego. Lic związany jest z krakowską Filharmonią, Operą, Radiem i Telewizją oraz Akademią Muzyczną. Jest również uczestnikiem pierwszych powojennych zespołów jazzowych m. in. 'Hot Club Melomani'. Przez 32 lata był kierownikiem muzycznym kabaretu "Jama Michalika". Lic jest laureatem szeregu nagród artystycznych. Po przejściu na emeryturę rozpoczął współpracę z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. L. Solskiego w Krakowie.


Lista utworów:
Lets kiss for Celine (Lic L.)
Marsz Radeckiego (Strauss J.)
Romans cygański
Wiedniu o Wiedniu ty (Sieczyński R.)
Wiersz o Krakowie (Lic L.)
Twoim jest serce me (Lehar F.)
Witaj majowa jutrzenko
Poleczka lwowska
Dzwoń dzwoneczku
Polna różyczka (Schubert F.)
Melodie śląskie
Powrót - romans (Lic L.)
Ballada o Jurku Bitchanie

Okładka: Wiśniewski Stanisław, Piosenki biesiadne z.1

cena 35 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Stanisław
Piosenki biesiadne z.1

Ilość stron:108
Format:210 x 285
Opracowanie na:fortepian solo (zawiera akordy)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL057445

Najpopularniejsze piosenki biesiadne zeszyt 1 opracowane na fortepian lub keyboard, a jakie zobaczcie sami! Miłego grania.


Lista utworów:
Kwiaty kocham i ciebie (A.N.)
Gdzie strumyk płynie z wolna (Piosenka popularna)
Szła dzieweczka do laseczka (Piosenka popularna)
Hawaj jest piękny (Piosenka popularna)
Wszystkie rybki spia w jeziorze (Piosenka popularna)
Marianna (Piosenka popularna)
Laura i Filon (Piosenka ludowa)
Grajek (A.N.)
Kasia (Piosenka ludowa)
Zagraj mi piekny cyganie (Piosenka popularna)
Czerwone jagody (Piosenka ludowa)
Hej tam pod lasem (Piosenka popularna)
Przybyli ułani (Melodia ludowa)
Mała niebieska chusteczka (Piosenka popularna)
Jak ja do dziewczyny
Na wójtowej roli (Piosenka ludowa)
Trzy kwiatki (A. N.)
Kocham Cię mała (A.N.)
Pośród zieleni (Piosenka ludowa)
Powiedz czy ty kochasz mnie (Piosenka popularna)
Murarczyku (Piosenka ludowa)
El - bayo (A. N.)
Czarne oczy (A.N.)
Szalała, szalała (Piosenka ludowa)
Stoi grusza w polu (Piosenka ludowa)
Góralka (Piosenka ludowa)
Płacze dziewczyna (A.N.)
Świniorz (Piosenka ludowa)
Pożegnania (A.N.)
Czerwone jabłuszko (Piosenka ludowa)
Cyt, cyt... (Piosenka popularna)
Cyganeczka (Piosenka popularna)
Żeglarz (Piosenka popularna)
Poszła Karolinka (Piosenka ludowa)
Miała baba koguta (Piosenka ludowa)
W nadwislańskim grodzie (A.N.)
Mannitou (A.N.)
Bal u weteranów (Piosenka lwowska)
Andzia (Piosenka popularna)
Wróżka czarodziejka (Piosenka popularna)
Powiedz mamo (Piosenka popularna)
Paloma (Piosenka popularna)
Suliko (Piosenka gruzińska)
Biały miś (Piosenka popularna)
I to i owo (A.N.)
Pod laskiem zielonym u wzgórza (A.N.)
Kogut i kura (A.N.)
Czemu ty dziewcze (Piosenka ludowa)
Marianka (A.N.)
Rozkwitały grusze i jabłonie (Rosyjska melodia)
Batory (A.N.)
Mamma ciao (A.N.)
W pachnącym Łubinie (A.N.)

Okładka: Wiśniewski Stanisław, Piosenki biesiadne z.2

cena 33 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Stanisław
Piosenki biesiadne z.2

Ilość stron:100
Format:207 x 287
Opracowanie na:fortepian solo (zawiera akordy)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL057446

Najpopularniejsze piosenki biesiadne zeszyt 2 opracowane na fortepian lub keyboard, między innymi: Wojenka, Tylko we Lwowie, Ballada o łysych, Ostatni mazur i wiele, wiele innych...


Lista utworów:
Wojenka (Piosenka żołnierska)
Tylko we Lwowie (Piosenka lwowska)
Ciemna noc (A.N.)
Dwie biedy (A.N.)
Siwe oczka (A.N.)
O mój rozmarynie (Piosenka ludowa)
Watra (A.N.)
Hej, Sokoły (A.N.)
Obozowe tango (A.N.)
Róże czerwona są (A.N.)
Piosenka hawajska (A.N.)
Pisali chłopcy do Rzymu (Melodia ludowa)
Orawa (Piosenka ludowa)
W saskim ogrodzie (A.N.)
Ballada o łysych (Piosenka popularna)
Harcerz i harcerka (Piosenka harcerska)
Panienka szła ulicą (A.N.)
Ostatni mazur (Tymolski Fabian)
Teraz jest wojna (Piosenka popularna)
Tam nad Wisłą (A.N.)
Małgorztka (Piosenka ludowa)
Wróbelki (Piosenka ludowa)
U Bombacha fajna wiara (Piosenka lwowska)
Pojedziemy na łów (Piosenka popularna)
Maki (A.N.)
Sosenka (A.N.)
Gdy luba zdradzi mnie (A.N.)
A dziewcze ma jasne oczęta (A.N.)
Polonez rycerski (Kurpiński Karol)
Niedzielna przygoda (Piosenka popularna)
Chłopok od Rzeszowa (Piosenka ludowa)
Płonie ognisko w lesie (Ferrari Giorgio)
Takie dziewcze lubię (A.N.)
Tylko raz (A.N.)
Tańcowała Karolina (Piosenka ludowa)
W sosnowym lesie (Piosenka ludowa)
Zabrałaś serce moje (A.N.)
Włoski walczyk (A.N)
Kochałbym szczerze (Piosenka ludowa)
Od Sandomierza (Piosenka ludowa)
Hej koledzy (A.N.)
W poniedziałek rano (piosenka popularna)
Gwiezdna noc (Piosenka harcerska)
Górol ci jo górolicek (piosenka ludowa)
Jestem sabina (A.N.)
Morskie opowieści (Piosenka popularna)

Okładka: Bruce Małgorzata, Biskupski Jacek, Łatwe piosenki patriotyczne na fortepian

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Bruce Małgorzata, Biskupski Jacek
Łatwe piosenki patriotyczne na fortepian

polski Łatwe piosenki patriotyczne na fortepian


Ilość stron:32
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian solo (dodatkowo zawiera teksty, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066127

Zbiór 21 popularnych piosenek patriotycznych w łatwym układzie na fortepian solo. Zapis zawiera także akordy i kompletne teksty pieśni. Publikacja wzbogacona jest czarno-białymi ilustracjami. Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "Pierwsza Kadrowa", "Bywaj, dziewczę zdrowe", "Boże, coś Polskę", "Dziś do ciebie przyjść nie mogę" i inne.


Lista utworów:
Pierwsza Kadrowa
Jak to na wojence
Polak nie sługa
Marsz, marsz Polonia
Mazurek Trzeciego Maja
Bywaj dziewczę zdrowe
Pieśń Filaretów
O mój rozmarynie
Pożegnanie ze Lwowem
Boże coś Polskę
Ułani, Ułani
Tysiąc walecznych
Dnia pierwszego września
Chorał
Dziś do ciebie przyjść nie mogę
Wojenko, wojenko
Piękna nasza Polska cała
Dalej chłopcy, dalej żywo
Ostatni mazur
Polonez rycerski
Warszawianka

Okładka: Wagner Ryszard, The Flying Dutchman, Opera in 3 Acts, WWV 63

cena 194,95 zł.


nuty.pl

Wagner Ryszard
The Flying Dutchman, Opera in 3 Acts, WWV 63

polski Latający Holender, Opera w 3 aktach, WWV 63
angielski The Flying Dutchman, Opera in 3 Acts, WWV 63
niemiecki Der fliegende Holländer, Oper in 3 Akten, WWV 63
francuski Le Vaisseau fantôme
hiszpański El holandés errante
portugalski O holandes voador


Ilość stron:220
Format:190 x 270
Opracowanie na:głosy wokalne solowe (SmezzoSTBarB), chór (SATB) i fortepian (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny - Sopran (0)
Głos wokalny - Mezzosporan (0)
Głos wokalny - Tenor (0)
Głos wokalny - Baryton (0)
Głos wokalny - Bas (0)
Chór (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: niemiecka
tytułów utworów: niemiecka
słów utworów: niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Brecher Gustav
Autor wyciągu fortepianowego: Brecher Gustav
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076324
Produkty podobne:Wagner Ryszard - Der fliegende Hollander - Klavieruaszug

"Der fliegende Holländer" ("Latający Holender") to trzyaktowa, romantyczna opera Ryszarda Wagnera. Kompozytor ten jest autorem zarówno libretta opery jak i muzyki. Prapremiera dzieła miała miejsce 2 stycznia 1843 roku w Dreźnie. Premiera w Polsce odbyła się w 1903 roku we Lwowie. Pisząc libretto do opery "Holender tułacz", Wagner oparł się na jednym z opowiadań Heinricha Heinego dotyczącym starej legendy skandynawskiej. Historia opisuje dzieje przeklętego żeglarza. Skazany zostaje on na tułaczkę po morzach, dopóki nie odnajdzie kobiety, która pokocha go prawdziwą miłością. Wagner określonym postaciom i sytuacjom przypisuje konkretne motywy przewodnie (tzw. leitmotivy). Rozpoczynająca dzieło Uwertura pełna jest tajemniczości i grozy. Orkiestra bowiem przedstawia dźwiękami szalejącą burzę morską. Na tym tle pojawia się motyw żeglarza Holendra oraz motyw miłości Senty. Prezentowane wydanie opery "Latający Holender" jest opracowaniem dzieła na głosy solowe, chór i fortepian (wyciąg partii orkiestry).


Lista utworów:
Ouvertüre (Wagner Ryszard)
No. 1 Introduktion: Hejohe! Hallojo! (Wagner Ryszard)
Lied des Steuermanns: Mit Gewitter und Sturm aus fernem Meer (Wagner Ryszard)
No. 2 Arie: Die Frist ist um (Wagner Ryszard)
No. 3 Szene, Duett und Chor: He! Hollah! Steuermann (Wagner Ryszard)
Duett: Weit komm ich her; verwehrt bei Sturm und Wetter (Wagner Ryszard)
Zweiter Aufzug (Wagner Ryszard)
No. 4 Szene, Lied und Ballade (Wagner Ryszard)
Chor: Summ und brumm, du gutes Rädchen (Wagner Ryszard)
Ballade: Johohoe! Traft ihr das Schiff (Wagner Ryszard)
No. 5 Duett: Bleib Senta! Bleib nur einen Augenblick (Wagner Ryszard)
No. 6 Finale: Mein Kind, du siehst mich auf der Schwelle (Wagner Ryszard)
Arie: Mögst du, mein Kind, den fremden Mann (Wagner Ryszard)
Duett: Wie aus der Ferne längst vergangner Zeiten (Wagner Ryszard)
Terzett: Verzeiht! Mein Volk hält draußen (Wagner Ryszard)
Dritter Aufzug (Wagner Ryszard)
Introduktion (Wagner Ryszard)
No. 7 Szene und Chor: Steuermann, laß sie Wacht! Steuermann, her zu uns! (Wagner Ryszard)
No. 9 Finale. Duett: Was mußt ich hören! (Wagner Ryszard)
Kavatine: Willst jenes Tags du nicht dich mehr entsinnen (Wagner Ryszard)
Finale: Verloren! Ach verloren! Ewig verlorens Heil! (Wagner Ryszard)

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Lipiński Karol, Impromptus na skrzypce

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Impromptus na skrzypce

angielski Impromptus na skrzypce


Ilość stron:12
Format:210 x 295
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Jurecka Krystyna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083198

Karol Lipiński-Skrzypek, kompozytor i dyrygent. Urodzony 30 października 1790 w Radzyniu (Podlasie), zmarł 16 grudnia 1861 w Urłowie koło Lwowa.
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku pięciu lat pod kierunkiem ojca. W 1799 wraz z rodziną przeniósł się do Lwowa. Tu grał jako koncertmistrz w prowadzonej przez ojca orkiestrze pałacowej hr. Adama Starzeńskiego. Dodatkowo zainteresował się wiolonczelą i równie szybko jak na skrzypcach zdobył umiejętność gry na tym instrumencie. W 1809 objął stanowisko koncertmistrza, a w 1811 został kapelmistrzem orkiestry teatru operowego. W 1814 wyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Ludwikiem Spohrem, niemieckim skrzypkiem i kompozytorem. Za jego namową Lipiński zdecydował się na karierę skrzypka-wirtuoza, zrezygnował z dotychczasowej pracy w lwowskim teatrze i poświęcił się wyłącznie doskonaleniu techniki skrzypcowej oraz przygotowaniu repertuaru.
W 1817 Karol Lipiński wystąpił we Lwowie, a następnie wybrał się w podróż artystyczną przez Węgry i Chorwację do Włoch - koncertował w Wenecji, Mediolanie, Padwie, Weronie i Piacenzy. W Piacenzy w kwietniu 1818 dwukrotnie wystąpił wspólnie z Niccolo Paganinim. Podczas kilkuletniego tournée artystycznego koncertował we Lwowie, Kijowie, Krzemieńcu, Kamieńcu Podolskiego, Wilnie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lipsku, Berlinie, Moskwie i Petersburgu, wszędzie zdobywając wielki aplauz. Na przełomie 1827-28 wystąpił z koncertami w Warszawie, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królestwa Polskiego, a w 1831 Dworu Carskiego. W Warszawie ponownie koncertował w maju 1829 podczas uroczystości koronacji cara Mikołaja I - wówczas to znów zagrał z Paganinim.
W 1830 Lipiński na trzy lata zawiesił działalność koncertową i poświęcił się dalszemu doskonaleniu gry. W następnych latach wznowił tournée artystyczne po całej Europie, grał w Lipsku, Frankfurcie nad Menem, Paryżu (gdzie w urządzeniu koncertu pomógł mu Fryderyk Chopin), Londynie, Manchesterze, Wrocławiu. Po występach w Wiedniu, jako dowód uznania dla mistrzowskiej gry, otrzymał tytuł honorowego obywatela tego miasta.
W 1839 osiadł na stałe w Dreźnie, gdzie przez dwadzieścia lat pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry króla saskiego Fryderyka Augusta. Uczestniczył także w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych (m.in. grał z Ferencem Lisztem), podróżował do Lwowa, Kijowa i Warszawy oraz zajmował się pracą pedagogiczną (w 1845 opiekował się 14-letnim Józsefem Joachimem, zaś w 1848 13-letnim Henrykiem Wieniawskim).
Od 1846 z powodu choroby reumatycznej zaczął ograniczać stopniowo działalność koncertową. W 1854, za wybitne zasługi dla dworu królewskiego, został odznaczony Rycerskim Orderem księcia Alberta. Po przejściu na emeryturę w 1861 przeniósł się do swojego majątku Urłów koło Lwowa. Tu zorganizował szkołę muzyczną dla uzdolnionych dzieci chłopskich.

Ważniejsze kompozycje:

•"Dwa polonezy" op. 1 na skrzypce i orkiestrę
•"Siciliano varié" op. 2 na kwartet smyczkowy
•"Symfonia Es-dur" op. 2 nr 1 (przed 1810)
•"Symfonia C-dur" op. 2 nr 2 (przed 1810)
•"Symfonia B-dur" op. 2 nr 3 (przed 1810)
•"Sonet" na orkiestrę (przed 1810)
•"Favorite-Mazurka" na orkiestrę (przed 1810)
•"Szlachta czynszowa czyli Kłótnia o wiatr", opera (1810-14)
•"Dwa kaprysy" op. 3 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje G-dur" op. 4 na kwartet smyczkowy
•"Wariacje g-moll" op. 5 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy polonezy" op. 5 na fortepian
•"Polonez koncertowy" op. 6 na skrzypce i orkiestrę
•"Rondo alla Polacca E-dur" op. 7 na skrzypce i orkiestrę (przed 1817)
•'Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę" op. 8 (1821)
•"Trzy polonezy" op. 9 na skrzypce i kwartet smyczkowy
•'Trzy kaprysy" op. 10 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje na temat z opery 'Kopciuszek' Rossiniego" op. 11 na skrzypce i orkiestrę
•"Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę A-dur" op. 12
•"Ronda alla Polacca" op. 13 na skrzypce i orkiestrę
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę fis-moll" op. 14 (1822)
•"Wariacje na temat z opery 'Pirat' Belliniego" op. 15 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Duet na temat z opery 'Il Crociati di Egitto' Meyerbeera" op. 16 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondo alla Polacca na temat pieśni polskich" op. 17 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondeau de concert" op. 18 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Wariacje na temat kawatiny z opery 'Cyrulik sewilski' Rossiniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Souvenir de la mer Baltique, Divertissements" op. 19 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur 'Wojskowy'" op. 21 (ok. 1826)
•"Variations de bravoure sur une Romance militaire" op. 22 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantaisie et variations op. 23 na motywach z opery 'Lunatyczka' Belliniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1824)
•"Rodacy we Wszechnicy Wrocławskiej" na 4 głosy (1826)
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę e-moll" op. 24 (1830-33)
•"Adagio elegiaco" op. 25 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantazja i wariacje na motywach z opery 'Hugenoci' Meyerbeera" op. 26 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy kaprysy" op. 27 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wielka fantazja na motywach z opery 'Purytanie' Belliniego" op. 28 na skrzypce i orkiestrę
•"Polonoise guerriére" op. 29 na orkiestrę (1837)
•"Trzy kaprysy" op. 29 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Fantazja na temat z opery 'Ernani' Verdiego" op. 30 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1845)
•"Fantazja na temat arii neapolitańskich" op. 31 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę A-dur" op. 32 (1844)
•'Fantazja na motywach z opery 'Krakowiacy i Górale' Stefaniego" op. 33 na skrzypce i orkiestrę (przed 1826)
•"Impromptus" op. 34 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1842r)


Lista utworów:
Impromptu no.1 (Lipiński Karol)

Okładka: Lipiński Karol, Souvenir de la Mer Baltique op.19

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Souvenir de la Mer Baltique op.19

francuski Souvenir de la Mer Baltique op.19


Ilość stron:16 + 3
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Pabisiak Barbara
Redaktor: Jurecka Krystyna, Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083259

Karol Józef Lipiński (ur. 30 października 1790 w Radzyniu Podlaskim na Lubelszczyźnie, zm. 16 grudnia 1861 w Urłowie) - polski skrzypek, kompozytor i pedagog.
Od wczesnego dzieciństwa zdradzał wybitne zdolności muzyczne. Gry na skrzypcach uczył się od piątego roku życia - początkowo od ojca Feliksa (1765-1847) (kapelmistrza orkiestry w majątku Potockich w Radzyniu Podlaskim koło Lublina).
Po przeniesieniu się Lipińskich w 1799 roku do Lwowa grał w orkiestrze prowadzonej przez ojca w domu Adama Starzeńskiego oraz w zespołach kameralnych. Pod koniec 1809 r. Lipiński został zaangażowany na stanowisko koncertmistrza orkiestry teatru niemieckiego we Lwowie ( Obowiązujący do 1842 roku przywilej teatralny obejmował tylko teatr niemiecki - polscy aktorzy działali wyłącznie na podstawie nie zawsze formalnych umów z przedsiębiorcami austriackimi). Po dwóch latach pracy w orkiestrze został jej kapelmistrzem. We Lwowie mieszkał przez 40 lat do 1839 r., pracując jako dyrygent, a potem dyrektor orkiestry. We Lwowie powstała zdecydowana większość jego kompozycji, m.in. symfonie, trzy koncerty skrzypcowe, kaprysy, polonezy.
Około 1810 roku powstały pierwsze autorskie utwory Lipińskiego: 3 symfonie Es-dur, B-dur, Uwertura D-dur. W 1812 roku odbył podróż do Warszawy, aby zapoznać się z pracą teatru operowego.
W roku 1814 wyjechał do Wiednia, aby poznać sławnego wówczas niemieckiego skrzypka-wirtuoza Ludwika Spohra. Po tym spotkaniu postanowił obrać karierę koncertującego skrzypka, zaś po powrocie do Lwowa porzucił pracę w teatrze i zajął się doskonaleniem gry na skrzypcach. Równocześnie tworzy i zajmuje się działalnością pedagogiczną.
Pod koniec października 1817 r. udaje się na koncerty do Włoch. Spotał się z Paganinim w 1818 r. (wspólnie koncertowali dwukrotnie 17 kwietnia i 24 maja 1818 r.).
W latach 1819-1824 koncertował w Kijowie, Krakowie, Poznaniu, Berlinie, Lipsku i Wrocławiu, Wilnie, Krzemieńcu i Kamieńcu Podolskim. W tym czasie powstały liczne jego utwory.
W 1823 r. koncertował w Kijowie wspólnie z Marią Szymanowską. Występował w Warszawie w grudniu 1827 i na początku 1828 r. dając sześć koncertów w Teatrze Narodowym, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królewsko-Polskiego.
W 1829 r. podczas uroczystości koronacyjnych Mikołaja I, na które przybył również Paganini obaj artyści koncertowali wywołując w prasie warszawskiej gorącą polemikę na temat wyższości ich gry. Lipiński po powrocie z Warszawy zaniechał koncertowania i poświęcił się pracy kompozytorskiej. W 1834 r. rozpoczął występy z nowym repertuarem w Warszawie i Poznaniu, w 1835 roku udał się na półtoraroczną podróż artystyczna na Zachód. W Lipsku sprawował stanowisko koncertmistrza w słynnej orkiestrze Gewandhaus. Stamtąd udał się do Paryża. Koncertował niewiele z powodu długiej naprawy uszkodzonych skrzypiec. Z Paryża przeniósł się z koncertami do Anglii (Londyn, Manchester).
W latach 1837-1839 poczynił starania o stanowisko koncertmistrza kapeli króla saskiego w Dreźnie, które otrzymał w 1839 r. Niemal do ostatnich dni swego życia działalności jego związana była z tym miastem.
Współpracował z R. Wagnerem, przyjaźnił się z R. Schumannem. W Dreźnie powstały jego ostatnie utwory.Tutaj też rozwinął swoją działalność pedagogiczną kształcąc wielu skrzypków i opiekując się młodymi talentami (H. Wieniawski). Paganini zapytany, kto według niego jest najlepszym skrzypkiem na świecie odpowiedział: "Nie wiem kto jest najlepszy, ale Lipiński ma na pewno drugie miejsce".
Zmarł z powodu astmy.
Największe dzieła:
•Wariacje na tematy z opery "Kopciuszek" Rossiniego op. 10
•Rondo alla polacca op. 13
•I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
•II Koncert skrzypcowy D-dur (Concerto militaire; Wojskowy) op. 21
•Variations de Bravoure op. 22
•Fantazja i wariacje na tematy z opery "Lunatyczka" Belliniego op. 23
•Fantazja na motywach opery "Krakowiacy i Górale" Stefaniego op. 33
•III Koncert skrzypcowy e-moll op.24
•IV Koncert skrzypcowy A-dur op.32















Lista utworów:
Souvenir de la mer baltique op. 19 (Lipiński Karol)

Okładka: Mikuli Karol, Mazurki na fortepian

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Mikuli Karol
Mazurki na fortepian

polski Mazurki na fortepian


Ilość stron:32
Format:208 x 285
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083512

Publikacja zawiera utwory solowe na fortepian dla pianistów szkół muzycznych II stopnia, studentów akademii muzycznych. Znajdziemy tu: Mazurek Des-dur op.3 i Mazurek f-moll op.4 ukazały się w 1859 r. (Wildt, Lwów) i 1860 r. (Gubrynowicz@Schmid, Lwów), Mazurek G-dur op.10 i Mazurek h-moll op.11 w 1866 r. (Spina, Wiedeń). Kopie pierwodruków pochodzą z Biblioteki Jagiellońskiej. Utwory trudne ale utrzymane w stylistyce mazurków.
Kompozytor Karol Mikuli urodził się 20 października 1819 r. w Czerniowcach (Bukowina), zmarł 21 maja 1897 r. we Lwowie. Był pianistą, kompozytorem, dyrygentem i pedagogiem. Pochodził z rodziny ormiańskich kupców. Po ukończeniu gimnazjum w Czerniowcach w latach 1839-44 studiował medycynę w Wiedniu. W 1844 r. wyjechał do Paryża. Tam przez trzy lata uczył się gry na fortepianie pod kierunkiem Fryderyka Chopina, później został jego asystentem i przyjacielem. Jednocześnie studiował kontrapunkt i kompozycję u Napoléona Henriego Rebera. w Paryżu poznał również Ferenca Liszta, z którym przez wiele lat utrzymywał przyjacielskie kontakty. W 1848 r. powrócił do Czerniowiec i zajął się pracą pedagogiczną. Koncertował w Bukareszcie, Jassach, Kijowie, Kiszyniowie, w wielu miastach Polski, Austrii, Francji i Włoch. W 1858 r. objął stanowisko dyrektora i profesora Konserwatorium Galicyjskiego Towarzystwa Muzycznego we Lwowie. Przez 30 lat prowadził zajęcia z fortepianu, harmonii, form muzycznych, kontrapunktu, kompozycji, teorii muzyki i rytmu. W 1887 r. zrezygnował z funkcji dyrektora. Rok później założył prywatną szkołę muzyczną. Jego uczniami byli: Raul Koczalski, Ludwik Marek, Władysław Wszelaczyński, Franciszek Neuhauser, Aleksander Michałowski, Stanisław Niewiadomski, Maurycy Rosenthal, Mieczysław Sołtys, Helena Windakiewiczowa-Rogalska. W 1879 r. Mikuli wydał u Kistnera (Lipsk) F. Chopin's Pianoforte-Werke w 17 tomach.


Lista utworów:
Mazurek Des-dur op. 3 (Mikuli Karol)
Mazurek f-moll op. 4 (Mikuli Karol)
Mazurek G-dur op. 10 (Mikuli Karol)
Mazurek h-moll op. 11 (Mikuli Karol)

Okładka: Sarnecka Jadwiga, Minatury fortepianowe

cena 40,95 zł.


nuty.pl

Sarnecka Jadwiga
Minatury fortepianowe

polski Minatury fortepianowe
angielski The Short Pieces


Ilość stron:22
Format:210 x 295
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083770

Publikacja zawiera utwory polskiej pianistki XIX wieku Jadwigi Sarneckiej na fortepian solo. Podczas występów często prezentowała własne kompozycje. Na zjeździe Muzyków Polskich we Lwowie jako jedyna na kobieta wygłosiła referat. Miniatury są dość kontrastowe, ze zmiennym tempie i trudnych tonacjach. Przeznaczone dla wprawnych instrumentalistów.


Lista utworów:
Romance op. 7 (Sarnecka Jadwiga)
Impromptu (Sarnecka Jadwiga)
Impression I (Sarnecka Jadwiga)
Impression II (Sarnecka Jadwiga)
Miniature (Sarnecka Jadwiga)
Studium I (Sarnecka Jadwiga)
Studium II (Sarnecka Jadwiga)

Okładka: Donizetti Gaetano, Potpourri aus der Oper Lucia von Lamermoor

cena 23,95 zł.


nuty.pl

Donizetti Gaetano
Potpourri aus der Oper Lucia von Lamermoor

polski Potpourri z opery Łucja z Lamermooru
niemiecki Potpourri aus der Oper Lucia von Lamermoor


Ilość stron:12
Format:270 x 340
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Verlegers Eigentum des
Kod produktu:NPL077622

"Łucja z Lamermooru" jest operą bel canto Gaetano Donizettiego zawartą w trzech aktach. Prapremiera dzieła miała miejsce 26 września 1835 w Teatro San Carlo w Neapolu. Premiera polska odbyła się w Tetrze Miejskim we Lwowie 29 grudnia 1838 (w języku niemieckim). Niniejsza publikacja zawiera utwór "Potpourri" z opery w opracowaniu na fortepian solo.
Stan publikacji: zły, nuty i okładka z zabrudzeniami, zagniecenia.


Lista utworów:
Potpourri aus der Oper Lucia von Lamermoor (Donizetti Gaetano)

Okładka: Kurpiński Karol, Uwertura do opery

cena 25 zł.


nuty.pl

Kurpiński Karol
Uwertura do opery "Zabobon, czyli Krakowiacy i Górale" na fortepian na cztery ręce

angielski Overture to the opera "Superstition, or the Cracovians and the Mountaineers" for piano for four hands


Ilość stron:36
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian - 4 ręce
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian secondo (1)
Fortepian primo (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Kaszycki Jerzy
Kod produktu:NPL066144

Folklorystyczna trzyaktowa opera „Zabobon, czyli Krakowiacy i Górale”, opatrzona ponadto podtytułem „zabawa dramatyczna ze śpiewem w trzech aktach”, powstała do libretta Jana Nepomucena Kamińskiego. Prapremiera tej opery odbyła się w Teatrze Narodowym w Warszawie 16 VI 1816. Operę tę nazwano w XIX wieku także „Nowymi Krakowiakami”, gdyż „Zabobon” Kurpińskiego jest przeróbką powstałej wcześniej czteroaktowej opery „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” Jana Stefaniego do tekstu Wojciecha Bogusławskiego (wystawionej 22 lata wcześniej w 1794 w Teatrze Narodowym w Warszawie). Autor libretta do opery „Zabobon” Kurpińskiego zachował tematyczną podstawę libretta Bogusławskiego skracając zarazem sztukę do trzech aktów. Opera Kurpińskiego zyskała ogromną popularność i wnet odsunęła na dalszy plan swój pierwowzór. „Zabobon” stał się kluczową pozycją w procesie folkloryzacji polskiej muzyki operowej w I połowie XIX wieku, a zarazem najbardziej narodowym dziełem Kurpińskiego.

The Overture to the especially folkloristic three - act opera "Superstition, or the Cracovians and the Mountaineers" (subtitled, moreover, "dramatic amusement with singing in three acts"), was written to a libretto by Jan Nepomucen Kamiński (1777 - 1855), an actor, stage, manager, director of the Polish theatre in Lwów, writer and translator of number of theatrical plays. The world premiere of the opera took place at the National Theatre in Warsaw on 16 June 1816. In the 19th century the opera was also called New Cracovians, because Kurpiński's Superstition is an adaptation of an earlier, four - act opera The Supposed Miracle, ot the Cracovians and the Mountaineers by Jan Stafani to words by Wojciech Bogusławski (staged 22 years before in 1794 at the National Theatre in Warsaw).

Lista utworów:
Uwertura do opery „Zabobon, czyli Krakowiacy i Górale” (Kurpiński Karol)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland