•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Rhythm Group 29

Dostępne opracowania:

2 linie melodyczne (klucz wiolinowy) (1)
3 gitary (partytura) (1)
chór, głosy: SATB i fortepian (1)
gitara solo (zawiera zapis tradycyjny, akordy) (1)
książka (1)
skrzypce i CD (1)

Rhythm Group 29 znajdziesz w 6 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Jackson Janet, Doesn't Really Matter

cena 32,95 zł.


nuty.pl

Jackson Janet
Doesn't Really Matter

Ilość stron:12
Format: 171.45 x 266.7
Opracowanie na:chór, głosy: SATB i fortepian
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL049587

prezentacja mp3

"Doesn't Really Matter" to temat przewodni z "The Nutty Professor II" wykonywany przez Janet Jackson. Wspaniały utwór wykorzystujący rytm groove, wyśmienity dla grup śpiewających muzykę rozrywkową.

Here's the irresistible theme song from The Nutty Professor II recorded by pop sensation Janet Jackson. Topping the charts at #1, it has an uptempo, rhythmic groove and a super hook for show and pop groups. Available for SATB, SAB, SSA, ShowTrax CD. Performance Time: Approx. 2:55.


Lista utworów:
Doesn't Really Matter (Janet)

Okładka: Stosur Sharon, Play Violin Today!

cena 67,95 zł.


nuty.pl

Stosur Sharon
Play Violin Today!

angielski Play Violin Today!


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL062991

Szkoła na skrzypce w języku angielskim do samodzielnej nauki. Do każdego z 86 ćwiczeń są nagrane łatwe i zrozumiałe instrukcje oraz wzorcowe wykonania na płycie audio dołączonej do publikacji. Tempo jak i kolejność ćwiczeń można dostosować do własnych potrzeb. Książka przeznaczona jest dla każdego w każdym wieku.


This is the ultimate self-teaching method designed to offer quality instruction, terrific songs, and a professional quality CD with 86 full-demo tracks. It can be used by students who want to teach themselves or by teachers for private or group instruction. Simply follow the tips and lessons in the book as you listen to the teacher on the CD. This book includes over 70 great songs and covers: assembly and care for the instrument; how to produce sound; reading music notation and rhythms; fingering chart; glossary of musical terms.


Spis treści:

Lesson 1 - The Basics
The Parts of the Violin
The Bow
Holding Your Violin
Preparing and Holding the Bow
Tuning
Reading Music
Lesson 2 - Open Strings
Lesson 3 - Notes on the D String
Lesson 4 - Notes on the A String
Lesson 5 - New Note on the D String: G
Lesson 6 - New Note on the A String: D
Lesson 7 - Notes on the E String
Lesson 8 - Notes on the G String
Lesson 9 - Playing in Close Position
Lesson 10 - Eighth Notes, Slurs, & Ties
Violin Fingering Chart
Glossary of Musical Terms

Okładka: Leavitt William, Melodic Rhythms For Guitar

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Leavitt William
Melodic Rhythms For Guitar

polski Melodie rytmiczne na gitarę solo
angielski Melodic Rhythms For Guitar


Ilość stron:72
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo (zawiera zapis tradycyjny, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065136

Publikacja jest zbiorem ćwiczeń melodyczno - rytmicznych dla gitary solo skomponowanych przez Williama Leavitta. Każdy utwór zawiera również zapis akordów nad linią melodyczną. Ćwiczenia pozwolą Ci udoskonalić grę pod względem techniki gry, jak i zagadnień różnorodnej rytmiki.


A thorough presentation of rhythms commonly found in contemporary music, including 68 harmonized melodies and 42 rhythm exercises. This highly respected and popular book is also an excellent source for duets, sight-reading and chord studies. The cassette features a complete jazz ensemble including lead guitar, rhythm guitar, bass guitar, and drums.


Lista utworów:
Four - Four (Leavitt William)
Study # 1 (Leavitt William)
Study # 1A (Leavitt William)
Study # 2 (Leavitt William)
Study # 2A (Leavitt William)
Rhythm Group # 3 (Leavitt William)
Study # 3 (Leavitt William)
Study # 3A (Leavitt William)
Study # 3B (Leavitt William)
Rhythm Group # 4 (Leavitt William)
Study # 4 (Leavitt William)
Study # 4A (Leavitt William)
Rhythm Group # 5 (Leavitt William)
Study # 5 (Leavitt William)
Study # 5A (Leavitt William)
Rhythm Group # 6 (Leavitt William)
Study # 6 (Leavitt William)
Study # 6A (Leavitt William)
Rhythm Group # 7 (Leavitt William)
Study # 7 (Leavitt William)
Study # 7A (Leavitt William)
Rhythm Group # 8 (Leavitt William)
Study # 8 (Leavitt William)
Study # 8A (Leavitt William)
Rhythm Group # 9 (Leavitt William)
Study # 9 - 10 (Leavitt William)
Study # 9 - 10 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 11 (Leavitt William)
Study # 11 (Leavitt William)
Study # 11A (Leavitt William)
Rhythm Group # 12 (Leavitt William)
Study # 12 (Leavitt William)
Study # 12 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 13 (Leavitt William)
Study # 13 (Leavitt William)
Study # 13 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 14 (Leavitt William)
Study # 14 (Leavitt William)
Study # 14 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 15 (Leavitt William)
Study # 15 - 16 - 17 (Leavitt William)
Study # 15 - 16 - 17 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 18 (Leavitt William)
Rhythm Group # 19 (Leavitt William)
Study # 18 - 19 (Leavitt William)
Study # 18 - 19A (Leavitt William)
Rhythm Group # 20 (Leavitt William)
Study # 21 - 21 (Leavitt William)
Study # 20 - 21A (Leavitt William)
Rhythm Group # 22 (Leavitt William)
Study # 22 - 23 (Leavitt William)
Study # 22 - 23 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 24 (Leavitt William)
Study # 24 - 25 - 26 (Leavitt William)
Study # 24 - 25 - 26 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 27 (Leavitt William)
Study # 27 - 28 (Leavitt William)
Study # 27 - 28 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 29 (Leavitt William)
Rhythm Group # 30 (Leavitt William)
Study # 29 - 30 (Leavitt William)
Study # 29 - 30 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 31 (Leavitt William)
Rhythm Group # 32 (Leavitt William)
Study # 31 - 32 (Leavitt William)
Study # 31 - 32 A (Leavitt William)
Three - Four - Rhythm Group # 33 (Leavitt William)
Study # 33 (Leavitt William)
Study # 33A (Leavitt William)
Rhythm Group # 34 (Leavitt William)
Study # 34 (Leavitt William)
Study # 34 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 35 (Leavitt William)
Study # 35 (Leavitt William)
Study # 35 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 36 (Leavitt William)
Study # 36 (Leavitt William)
Study # 36 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 37 (Leavitt William)
Study # 37 (Leavitt William)
Study # 37 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 38 (Leavitt William)
Rhythm Group # 39 (Leavitt William)
Study # 38 - 39 (Leavitt William)
Study # 38 - 39 A (Leavitt William)
Triplets - Rhythm Group # 40 (Leavitt William)
Study # 40 (Leavitt William)
Study # 40 A (Leavitt William)
Study # 40 B (Leavitt William)
Study # 40 C (Leavitt William)
Study # 40 D (Leavitt William)
Study # 40 E (Leavitt William)
Rhythm Group # 41 (Leavitt William)
Study # 41 (Leavitt William)
Study # 41 A (Leavitt William)
Rhythm Group # 42 (Leavitt William)
Study # 42 (Leavitt William)
Study # 42 A (Leavitt William)
Special Studies - Study # 43 (Leavitt William)
Study # 43 A (Leavitt William)
Study # 43 B (Leavitt William)

Okładka: Borgo Elliot del, Contemporary Rhythm and Meter Duets for Treble Clef Instruments

cena 54,95 zł.


nuty.pl

Borgo Elliot del
Contemporary Rhythm and Meter Duets for Treble Clef Instruments

polski Duety we współczesnych rytmach i metrum na instrumenty o jednolitym stroju w zapisie w kluczu wiolinowym
angielski Contemporary Rhythm and Meter Duets for Treble Clef Instruments


Ilość stron:32
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 linie melodyczne (klucz wiolinowy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Instrument melodyczny (klucz wiolinowy) (0)
Instrument melodyczny (klucz wiolinowy) (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Heinly John
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065429

Uniwersalne opracowanie dla dwóch instrumentów w zapisie w kluczu wiolinowym. Duety oparte są na rytmice i harmonii XX wieku - każdy z duetów oparty jest na określonym materiale harmonicznym i schemacie rytmicznym - np.: duet trzeci zbudowany jest w oparciu o materiał harmoniczny skali całotonowej; duet ósmy zbudowany jest politonalnie, gdzie tonacje głosów są w stosunku trytonu; duet dwunasty oparty jest na skali chromatycznej (12 dźwiękowej).


Based on the concept of Contemporary Rhythm and Meter Studies, these 14, 2 page duets make extensive use of metric and rhythmic devices, and harmonic and tonal devices commonly found in 20th century works. They are ideal for any instrument. This series of fourteen duets makes use of contemporary rhythmic, harmonic and tonal devices. Each duet is identified by the tonal or scalic material featured in the work. It is haped that the performers will familiarize themselves with the raw material of each duet (i.e. scale type, interyals and chords) in order to facilitate performance. Pay very close attention bo both the liner and vertical aspects of intonation as the harmonies can be quite dissonant at times. Performes should learn both parts of each duet since they were somposed as being equally important. Note the formal aspects of each duet in order to fully understand the contrast and return elements of each. The duets may be grouped together to be porformed during recitals, solo and ensemble festivals and so forth.


Lista utworów:
One (D Dorian) (Elliot del Borgo)
Two (F Minor) (Elliot del Borgo)
Three (G Whole Tone) (Elliot del Borgo)
Four (F Synthetic Scale) (Elliot del Borgo)
Five (Twevle Tone Row) (Elliot del Borgo)
Six (A Phrygian) (Elliot del Borgo)
Seven (F Cell Construction) (Elliot del Borgo)
Eight (Eb/A Polytonal) (Elliot del Borgo)
Nine (E Minor) (Elliot del Borgo)
Ten (G Mixolydian) (Elliot del Borgo)
Eleven (F Synthetic Scale) (Elliot del Borgo)
Twelve (12 Tone) (Elliot del Borgo)
Thirteen (E Aeolian) (Elliot del Borgo)
Fourteen (Atonal-Cell Construction) (Elliot del Borgo)

Okładka: Finney Ross Lee, Making Music, The Time - Line, Vol. 1

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Finney Ross Lee
Making Music, The Time - Line, Vol. 1

polski Tworzenie muzyki, Linia czasu, z. 1
angielski Making Music, The Time - Line, Vol. 1


Ilość stron:82
Format:224 x 296
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068572

Ross Lee Finney (1906 - 1997) to amerykański pedagog, kompozytor, uczeń m. in. Nadii Boulanger, Albana Berga i
Rogera Sessionsa. Korzystając ze swojego długoletniego doświadczenia w nauce kompozycji Finney stworzył podręcznik w trzech częściach dla początkujących kompozytorów. W części pierwszej zawarł szereg praktycznych wskazówek: od podstaw instrumentacji i instrumentoznawstwa (szczególnie instrumenty perkusyjne) po ogólne zasady prawidłowego kształtowania dzieła muzycznego - jego melodii i harmonii oraz innych elementów. Kompozytor nie opierał się jednak na klasycznych, ugruntowanych przez tradycję regułach - jego celem było ukazanie współczesnego warsztatu kompozytorskiego z własnego punktu widzenia. Oprócz opisów słownych w książce znajduje się wiele własnych kompozycji Finneya, które wyjaśniają poruszane przez niego problemy. Kompozycje te są w formie partytury możliwej do realnego wykonania (m. in. "Movement" na perkusje i fortepian, "Suspended movement" na zespół kameralny).

As the author write:"This little volume is a hybrid". It is an elementary instruction book in composing music. But it is also a performance book that can be used by a group of players interested in contemporary music. And it is invitably a reflection of Ross Lee Finney reflection of ideas and convictions about composing music formed from years of teaching experiance. This volume is the first of three. It avoids as much as possible problems of melody and harmony. There are ten pieced included in this book to illustrate not only compositional problems but also to supply music that group can perform to develope technique.

Spis treści:

Learnig to understand and use the time-line in music
Defining in the musical Time-Line
Three basic ways of orginizing and notating on the Time-Line
First composing exersice - composing for a group of simple percussion instruments
The structure of the Time-Line
Orginizing the Time-Line by using sounds, musicak punctuation and dynamics
Second composition exercise - composing a piece organized by dynamics and sounds for 3 simple percussion instruments
Musical example for Performance - Fig. 1 Study for three percussionists
Using a simple musical form - The Canon
Notation on the Time-Line
Indicating exact pitch for a voice by employing a one-line staff
Musical Example for Performance - Fig. 2 The Fat Man for 3 Voices and Bass Drum
Using the five-line staff and modern clefs to indicate exact pitches
Third composing exercise - composing a piece for voices, piano and 2 triangles
Learning some modern national techniques
Fourth composing exercise - composing piece for three voices and three simple instruments with notation indicating exact pitches in the voice parts (using Clefs), some modern national devices and improvisation
Composing for instruments that play exact pitches
Percussion instruments taht play exact pitches
Writing idiomatic music for the piano, a percussion instrument
Musical Example for Performance - Fig. 3 Prelude (Contrasts) for Piano
Fith composing exercise - Fig. 4 - composing a piece for bell, piano and tambourine
Pitch-range chart for band and orchestra instruments
The musical idea
What is a musical idea?
How the composer uses dynamics, articulation, tempo and instrumentation to develop and achive his ideas
Musical Example for Performance - Fig. 5 Shapes for Chamber Ensamble
The importance of rhythm
How interesting rhythm can revitalize meter by adding variety to the time-line and contribute to a composition's organization by repetition
Pieces for further study and performance
Figure 6 Movement for Percussion and Piano
Figure 7 Suspended movement for Chamber Ensamble
Figure 8 Images for 2 Percussionists and Piano
Figure 9 Conflict for 4 Percussionists
Figure 10 Whistles for 2 or 4 Percussionists

Okładka: Bach Johann Sebastian, J.S. Bach - 15 Pieces Arranged For Three Or More Guitarists

cena 54,95 zł.


nuty.pl

Bach Johann Sebastian
J.S. Bach - 15 Pieces Arranged For Three Or More Guitarists

angielski J.S. Bach - 15 Pieces Arranged For Three Or More Guitarists


Ilość stron:32
Format: 229 x 305
Opracowanie na:3 gitary (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083861


The songs in Hal Leonard's Essential Elements Guitar Ensembles series are playable by multiple guitars. Each arrangement features the melody (lead), a harmony part, and a bass line. Chord symbols are also provided if you wish to add a rhythm part. For groups with more than three or four guitars, the parts may be doubled. Play all of the parts together, or record some of the parts and play the remaining part along with the recording. All of the songs are printed on two facing pages; no page turns are required. This series is perfect for classroom guitar ensembles or other group guitar settings. This edition features 15 songs: Arioso Bourree in E Minor Gavotte Jesu, Joy of Man's Desiring Musette in D Major Sheep May Safely Graze Sleepers, Awake (Wachet Auf) and more.


Lista utworów:
Air On The G String (Angel Romero)
Arioso (A.Scarlatti, James Williams, Johann Sebastian Bach)
Be Thou With Me (Christopher Parkening)
Bourree In E Minor (Johann Sebastian Bach)
Gavotte (5th French Suite) (Johann Sebastian Bach)
Jesu, Joy Of Man's Desiring (Amy Grant, Josh Groban)
Keep, O My Spirit (Johann Sebastian Bach)
March In D Major (Johann Sebastian Bach)
Minuet In G (Georg Friedrich Handel, Johann Sebastian Bach, Julius Bellson (arr.), Ludwig van Beethoven, Robert Henley Woody (arr.))
Minuet In G Minor, BWV Anh. 115 (Johann Sebastian Bach)
Musette in D Major (Johann Sebastian Bach)
Sheep May Safely Graze (James Galway)
Siciliano (J.S. Bach, Johann Sebastian Bach, Mike Garson)
Sleepers, Awake (Wachet Auf) (Johann Sebastian Bach)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland