Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Peeters Flor Hymn Preludes for the Liturgical Year for Organ Op. 100, Vol. 24 Preludia hymniczne na cały rok liturgiczny na organy, op. 100, z. 24 Hymn Preludes for the Liturgical Year for Organ Op. 100, Vol. 24 Choralvorspiele für das Kirchenjahr für Orgel op. 100, Band 24
''Hymn Preludes for the liturgical year" to 24 tomowy zbiór Preludiów chorałowych na cały rok liturgiczny. Flor Peeters to współczesny kompozytor, organista i pedagog pochodzący z Belgii, żyjący w latach 1903 - 1986. Zyskał sławę głównie dzięki swoim kompozycjom organowym. Zbiór preludiów chorałowych na rok liturgiczny powstał głównie na zapotrzebowanie kompozytora, który przez długi okres czasu piastował stanowisko organisty. Ponad 200 preludiów chorałowych zawartych w 24 tomach, to największa praca oparta na chorałach, która została kiedykolwiek wydana. In the 213 Hymn Preludes for the Liturgical Year of his Opus 100, Flor Peeters displays an amazing variety of moods and textures. Many well - known hymn melodies are represented and some lesser - known in addition to them. Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Schneider Julius 69 Pedal Studies for Organ Op. 48, Vol. 2 69 Etiud pedałowych na organy, op. 48, z. 2 69 Pedal Studies for Organ Op. 48, Vol. 2 69 Pedalstudien für Orgel, op. 48, Band 2
Publikacja jest drugą częścią zbioru etiud organowych. Zawarte w niniejszej publikacji utwory mają za zadanie udoskonalić grę z użyciem pedałów. Autor podaje we wstępie jak powinna wyglądać postawa grającego, sposób ułożenia nóg na pedałach i rąk na klawiaturze itp. Etiudy zostały ułożone według stopnia trudności. The position of the body must be relaxed, straight and facing the center of the organ. The player must completely avoid resting the hands on the manuals or holding on to the organ console or the organ bench. The feet are to be used with such ease that the pedal stops are fully and firmly stuck, without in any way resting the body on them. The tips, rather than the heels, should be used, since this enables the feet to have more space for evasive action, especially when crossing above or below each other. If both feet alternate, the right foot is preferable used over the left one in the middle and lower range, when leading in the direction of the upper stops, so that in crossing the left foot is always below the right one. Exceptions occur only when upper stops are interspersed, or if the height of the pedal makes it more practical to set the left above the right foot. Lista utworów: |
cena 137,95 zł. nuty.pl | Reger Max Choral Fantasies for Organ, Op. 52 No.1, No. 2, No. 3, Vol. 2 Fantazje chorałowe na organy, op. 52 nr 1, nr 2, nr 3, z. 2 Choral Fantasies for Organ, Op. 52 No.1, No. 2, No. 3, Vol. 2 Choralfantasien für Orgel, Op. 52 Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Band 2
Max Reger (1873 - 1916) to niemiecki kompozytor i organista, autor licznych dzieł organowych, symfonicznych i kameralnych (m. in. pieśni). "Fantazje chorałowe" op. 52 należą do jego najwybitniejszych oraz najbardziej znanych utworów na organy. Skomponowane zostały w latach 1898 - 1900. Pod względem formy i stylistyki łączą one w sobie elementy barokowej partity chorałowej z późnoromantyczną pieśnią. Prezentowana publikacja zawiera pierwsze trzy spośród siedmiu "Fantazji chorałowych" op. 52 Regera. Każda z fantazji jest samodzielnym, rozbudowanym utworem wirtuozowskim, skomponowanym w oparciu o melodie pochodzące z chorału protestanckiego. Fantazja nr 2 napisana została do chorału "Wachet uf! ruft uns die Stimme", opracowywanego również wielokrotnie przez Jana Sebastiana Bacha. W niniejszym wydaniu nad pięciolinią umieszczono fragmenty tekstu danego chorału w języku niemieckim. Reger's seven Choral Fantasies belong to the most significant and best known of his organ compositions. He composed them during the years from 1898 - 1900. Historically considered they represent a combination of the baroque choral partita with the late romantic through-composed piano song. The former experienced its golden age during the 17th and 18th centuries. It consisted on a series of several variations on the same choral melody in different techniques of composition, with a at best the basic affection taken into account, but without following up th content of different verses of the song. The particularity of this form lies in the mere sequence of numerous comparatively short movements linked only by the common cantus firmus. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Sweelinck Jan Pieterszoon Selected Works for Organ, Piano or Harpsichord, Vol. 1 Wybrane dzieła na organy, fortepian lub klawesyn, z. 1 Selected Works for Organ, Piano or Harpsichord, Vol. 1 Ausgewählte Werke für Orgel oder Klavier (Cembalo), Band 1
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562 - 1621) był holenderskim kompozytorem, organistą i pedagogiem tworzącym na przełomie dwóch epok: renesansu i baroku. Prezentowana publikacja - "Wybrane dzieła na organy, fortepian lub klawesyn" zawiera trzynaście kompozycji Sweelincka: sześć fantazji, dwie toccaty oraz "Świeckie pieśni i wariacje taneczne". Pośród fantazji odnaleźć można m. in. "Fantasia b-a-c-h in d". Skomponowana ona została na temat motywu B-A-C-H, który jest złożony z dźwięków pochodzących od nazwiska słynnej rodziny kompozytorów i muzyków niemieckich. Temat ten był wielokrotnie podejmowany przez artystów różnych epok. Słynna jest m. in. "Fantazja i fuga na temat B-A-C-H" Maxa Regera. In view of the fact that it is universally known that Jan Pieterszon Sweelinck (1562 - 1621) is one of the foremost personalities of music history, it is hardly necessary to set forth the reason at the present time. Sweelinck is commonly regarded as the last of the greater Netherland composers of the Renaissance era and his music testifies not only to his own gratness but also to that of the entire era which he brought to its mighty climatic close. However, Sweelinck's influence outlasted the era i ehich his genius created his masterworks of musical art; in more ways than one he is the father not only of the North German school of organists but also of much 20th-century organ composition. Lista utworów: |
cena 37,95 zł. nuty.pl | Różni Album for Electronic Organ, Vol. 2 Album na organy elektroniczne, z. 2 Album for Electronic Organ, Vol. 2 Album für Elektronische Orgel, Band 2
Niniejsza publikacja jest drugą częścią cyklu utworów organowych różnych kompozytorów. Kompozycje mogą być wykonywane na wszystkich organach elektronicznych, m. in. marki Hohner, Farfisa, Eminent, Vox-organ, Yamaha, Weltmeister czy Matador. Wśród utworów znajdziesz m. in. Tango Isaaca Albeniza, Preludium Fryderyka Chopina, Barcarolle Czajkowskiego, The Swan Saint-Säensa i wiele innych. The present adaptations may be performed on any kind of electronic organ. Because of the diversity of the organs, the given registering is only informatory in character, but it is easy to achieve n the Hammond system electrostatic organ, as well as on the Hohner, Farsifa, Eminent, Vox-organ, Yamaha, Weltmeister and Matador transistorized organs. In the case of a small Combo organ the bass part written in smal score should be played on the double bass or on an electric bass guitar. The latter should be joined to the common sound amplifying system. If a single - manual organ without a pedal is used, the harmonies may be transferred, together with the bass, for the left hand. The switching of manuals can be simplified by re-registering or manual division. Lista utworów: |
cena 37,95 zł. nuty.pl | Różni Album für ELektronische Orgel, Band 1 Album na organy elektroniczne, z. 1 Album for Electronic Organ, Vol. 1 Album für ELektronische Orgel, Band 1
Niniejsza publikacja jest pierwszą częścią cyklu utworów organowych różnych kompozytorów. Kompozycje mogą być wykonywane na wszystkich organach elektronicznych, m. in. marki Hohner, Farfisa, Eminent, Vox-organ, Yamaha, Weltmeister czy Matador. Wśród utworów znajdziesz m. in. "Für Elise" Beethivena, Tańce węgierskie Brahmsa, 2 Walce Schuberta i inne. The present adaptations may be performed on any kind of electronic organ. Because of the diversity of the organs, the given registering is only informatory in character, but it is easy to achieve n the Hammond system electrostatic organ, as well as on the Hohner, Farsifa, Eminent, Vox-organ, Yamaha, Weltmeister and Matador transistorized organs. In the case of a small Combo organ the bass part written in smal score should be played on the double bass or on an electric bass guitar. The latter should be joined to the common sound amplifying system. If a single - manual organ without a pedal is used, the harmonies may be transferred, together with the bass, for the left hand. The switching of manuals can be simplified by re-registering or manual division. Lista utworów: |
cena 58,95 zł. nuty.pl | Różni Musica Boemica per Organo, Vol. 1 Muzyka czeska na organy, z. 1 Czech Organ Music, Vol. 1 Tschechische Orgelmusik, Band 1 Musica Boemica per Organo, Vol. 1 La Musique D'Orgue Tcheque, Vol. 1 ??????? ??????????? ???????? ??????, 1 Česká Varhanní Tvorba, 1
Niniejsza publikacja jest pierwszą częścią kolekcji czeskiej muzyki organowej. Zawiera utwory przeznaczone głównie na organy romantyczne. Instrument ten znacznie różni się od typowych organów XVIII - wiecznych. Na organach romantycznych możliwe jest wydobycie ciemnego dźwięku i znacznie cichszego, przez co niemożliwe jest osiągnięcie brzmienia orkiestrowego. Stąd utwory polifoniczne grane są w większości na organach XVIII - wiecznych. W publikacji zawarto utwory czeskich kompozytorów takich, jak: Bedrich Smetana, Antonin Dvorak, Frantiek Musil, Leo Janáček, Jos. Boh. Foerster, Josef Klička, Eduard Tregler, Vítezslav Novák, Bedř. Ant. Wiedermann i Frantiek Michálek. This compositions included in this collection were almost exclusively written for the organ of the romantic type. This instrument greatly differs from the classic organ of the eighteenth century, which is due chiefly to its lack of the glossy and transparent sound designed for the reproduction of polyphonic compositions, it possesses on the contary a dense and sombre colouring which in various registers attempts to reach as much as possible the character of orchestral instruments. These qualities predestinate the romantic organ mainly to the reproduction of homophonous compositions. The chronologic arrangement of this collection shows best of all how the change from the classic organ into the romantic type corresponded with the transition from polyphony into homophony. While the compositions of Smetana and Dvorak have a pronouncedly contrapuntal character due to the purpose for which they were written, Musil's Sonata is with its homophonous signs a transitory type, and Janacek's Adagios fully possess the character of orchestral compositions. The Czech romantic organ music reaches its height in the compositions of Klicka, Foerster, and Tregler, which allow to profit as much as possible by the orchestral colours of the romantic organ. Lista utworów: |
cena 56,95 zł. nuty.pl | Schneider Wolfgang Schule für electronische Heimorgeln, Band 4 Szkoła na organy elektroniczne, z. 4 Schule für electronische Heimorgeln, Band 4
Niniejsza, czwarta z kolei część szkoły gry na organach elektronicznych, jest kontynuacją zagadnień muzycznych i technicznych, bardziej zaawansowanych. Autor - Wolfgang Schneider - porusza tematy dotyczące akordów sekstowych, septymowych, gry w tonacjach durowych i mollowych, rytmów tanecznych i inne. Spis treści: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Bach Johann Sebastian Organ Works, Great Chorale Preludes, Vol. 7 Dzieła organowe, Wielkie preludia chorałowe, z. 7 Organ Works, Great Chorale Preludes, Vol. 7 Orgelwerke, Größere Choralvorspiele, Band 7
Siódmy zeszyt "Dzieł organowych" zawiera czterdzieści cztery kompozycje na organy Jana Sebastiana Bacha. Publikacja ta gromadzi w sobie wybrane preludia chorałowe, ułożone w porządku alfabetycznym. Jest ona ciekawym źródłem utworów skomponowanych w oparciu o ten sam chorał. Kompozycje te świadczą o niezwykłej inwencji twórczej Bacha (np. słynny chorał "Nun komm, der Heiden Heiland" posiada aż siedem wersji). Pośród utworów odnaleźć można również popularne preludium "Wachet auf, ruft uns die Stimme" BWV 645. Ściśle związany z liturgią kościoła protestanckiego chorał stał się podstawą i główną inspiracją niemal całej twórczości Bacha. Znajduje się on nie tylko w jego dziełach organowych, lecz również kantatach, oratoriach oraz pasjach. J. S. Bach's choral-preludes have been handed down to us partly in form of collections put up by the master's own hand, partly in single autographs and contemporary copies. The "Little Organ-Book", has been reproduced in accordance with the edition of Griepenkerl and Roitzsch in the preceding volume. All the preludes still left have been gathered up in the two following volumes (vol VI and VII), with the only exception of some pieces, which have been discovered only recently. To save the player the trouble of looking up titles at different places, the chorals have been reproduced in alphabetic order here also. If a piece originally appertained to a collection or if it has come down to us as a single composition, has not been taken into account thereby. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Buxtehude Dietrich Organ Works, Choral arrangements, Vol. 3 Dzieła organowe, Opracowania chorałów, z. 3 Organ Works, Choral arrangements, Vol. 3 Orgelwerke, Choralbearbeitungen, Band 3
Dietrich Buxtehude (urodzony prawdopodobnie ok. 1637 roku) to duński lub niemiecki kompozytor i organista działający w XVII wieku, czyli w okresie baroku. Niewiele wiadomo o jego życiu. Znany jest m. in. fakt, że jego ojciec - Hans Buxtehude - również był organistą. Uważa się, że twórczość Dietricha Buxtehudego wywarła ogromny wpływ na styl kompozytorski Jana Sebastiana Bacha. Podstawę dzieł organowych Buxtehudego (licznych fug, fantazji, toccat, przygrywek), podobnie jak utworów Bacha, stanowi chorał protestancki. Ponadto tytuł oraz forma licznych "Preludiów i fug" Buxtehudego zostały zapożyczone przez Bacha. Prezentowana publikacja zawiera dwadzieścia cztery preludia chorałowe Buxtehudego m. in. oparte o melodię chorałów "Nun komm, der Heiden Heiland" oraz "Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ". Nad pięciolinią zamieszczono fragmenty tekstów chorałów w języku niemieckim. Buxtehude's Chorale Preludes for organ are less known and have so far been less valued than his Preludes and Fugues. This may be due partly to superficials causes, still more, however, they are marked by certain intrinsic qualities that have seemed to justify Spitta's sentence of their "inferior merit". These compositions are, in fact, less accessible at first hearing than the Chorale Preludes of Pachelbel and Wlather, their pre-eminence over the works of the numerous lesser masters of thath age is only now becoming apparent, through the countless new edition that have brought to light again in our time the German art of the "Organ Chorale" which flourished c. 1700. Among these the two great figures of Johann Pachelbel and Dietrich Buxtehude stand out above the rest. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland