•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

To the Lute

Dostępne opracowania:

akompaniament nagrany na płytach CD - komplet 2 płyty (1)
flet poprzeczny i gitarę (1)
fortepian solo (1)
głos wokalny solowy (sopran) i fortepian (1)
książka (5)
więcej opracowań ...

To the Lute znajdziesz w 9 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Karp Michael, 19th Century Masterpieces For Flute And Guitar

cena 111,95 zł.


nuty.pl

Karp Michael
19th Century Masterpieces For Flute And Guitar

polski Utwory z XIX wieku na flet i gitarę
angielski 19th Century Masterpieces For Flute And Guitar


Ilość stron:64 + 38
Format:230 x 305
Opracowanie na:flet poprzeczny i gitarę
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Flet (1)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060396

Michael Karp - studiował kompozycję w Eastman School of Music, oraz gitarę klasyczną z Leonidem Bolotinem i Stanley'em Watson'em. Jego najpopularniejsze publikacje gitarowe zawiera zbiór "Rags for guitar" - kolekcja utworów Scotta Joplina i Stanleya Watsona. Niniejsza książka zawiera popularne utwory XIX wieku różnych kompozytorów, m. in.: Czajkowski - "Song of the Lark", Chopin - "Waltz", Brahms - "Hungarian Dance", Grieg - "Anitra's Dance", Gounod - "Feneral March of a Marionette", McDowell - To a Wild Rose" i wiele innych.


Compiled and arranged by Michael Karp. Contents: THOMAS: Entr'acte • PONCHIELLI: Dance of the Hours • BIZET: Andantino • GRIEG: Humoreske • GOUNOD: Funeral March of a Marionette • MACDOWELL: To A Wild Rose • TCHAIKOVSKY: Song of the Lark • CHOPIN: Waltz • GRIEG: Norwegian Dance • ELGAR: Pomp and Circumstance March • SCHUBERT: Serenade • DVOR+K: Humoreske • BORODIN: Polovetsian Dance • BRAHMS: Hungarian Dance • CHOPIN: Nocturne • FAUR-: Pavane • GRIEG: Anitra's Dance.


Lista utworów:
Andantino(L'arlesienne) (Bizet G.)
Anitra's Dance (Edvard Grieg)
Dance Of The Hours (A Ponchielli, A. Ponchielli)
Entr'acte (Mignon) (Thomas Ambroise)
Funeral March Of A Marionette (Charles Gounod)
Humoreske op. 101 nr 7 (Dvorak A.)
Humoreske op. 6 nr 3 (Grieg E.)
Hungarian Dance No. 5 (Johannes Brahms)
Nocturne op. 9 nr 2 (Chopin)
Norwegian Dance (Edvard Grieg)
Pavane op. 50 (Faure Gabriel)
Polovetsian Dances (Alexander Borodin)
Pomp And Circumstance (Edward Elgar)
Serenade (Franz Schubert)
The Song Of The Lark op. 39 nr 22 (Pyotr Il'yich Tchaikovsky)
To A Wild Rose (Edward MacDowell)
Waltz In D-flat Major ('Minute Waltz') op. 64 nr 1 (Fryderyk Chopin)

Okładka: Boytim Joan Frey, The First Book Of Soprano Solos - Part II

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Boytim Joan Frey
The First Book Of Soprano Solos - Part II

Opracowanie na:akompaniament nagrany na płytach CD - komplet 2 płyty
Rodzaj produktu:płyta CD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL060451
Produkty podobne:Boytim Joan Frey - Pierwsza książka na sopran solo - z. 2
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos


More great teaching material at the same level as the first volume. Over 30 songs in each volume with no song duplicated between voice types. A student could easily begin either in The First Book or The First Book Part II, or the books may be used concurrently.


Lista utworów:
A Nun Takes the Veil (Barber) (Samuel Barber)
A Spirit Flower (Campbell-Tipton)
Andenken (I Think of Thee) (Beethoven)
Animal Crackers (Hageman) (RICHARD HAGEMAN)
Ave Maria (O Lord, Most Holy) (Abt)
Bliss (Schubert)
Charmant Papillon (Charming Butterfly) (Campra)
Come And Trip It (Handel)
Come To The Fair (Martin)
Drift Down, Drift Down (Ronald)
Ges¨ Bambino (The Infant Jesus) (Pietro Yon)
Grandma (Chanler)
Here Amid the Shady Woods (Handel)
How Lovely Are Thy Dwellings (Liddle)
Ich Liebe Dich (I Love You) (Beethoven) (Ludwig van Beethoven)
Intorno All'idol Mio (Caressing Mine Idol's Pillow) (Cesti)
La Pastorella (Shepherd Maid) (Schubert)
Lachen und Weinen (Laughing and Crying) (Schubert) (Franz Schubert)
L'Heure Exquise (The Hour of Dreaming) (Hahn)
None But The Lonely Heart (Nur Wer Die Sehnsucht Kennt), Op. 6 (Pyotr Il'yich Tchaikovsky)
O Saviour, Hear Me! (Gluck)
Orpheus With His Lute (Arthur Sullivan, Ralph Vaughan Williams, William Schuman)
Per Non Penar (For My Heart's Peace) D'astorga
Petit NoŰl (Little Noel) (Louis)
Quella Barbara Catena (This Hard Bondage) (Ciampi)
Romance (Debussy)
Solvejg's Song (Grieg)
The Crying of Water (Campbell-Tipton)
The Last Rose of Summer (Miliken/Flotow)
The Prayer Perfect (Speaks) (Oley Speaks)
To A Wild Rose (MacDowell) (Edward MacDowell)
When Daisies Pied (Arne)
When I Was Seventeen (Swedish Folksong)

Okładka: Boytim Joan Frey, Pierwsza książka na sopran solo - z. 2

cena 83,95 zł.


nuty.pl

Boytim Joan Frey
Pierwsza książka na sopran solo - z. 2

angielski The First Book of Soprano Solos part 2


Ilość stron:136
Format:220 x 300
Opracowanie na:głos wokalny solowy (sopran) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060864
Produkty podobne:Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos - Part II
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos

Pieśni opracowane na głos wokalny sopran z akompaniamentem fortepianu. Zeszyt zawiera bardzo szeroki wybór od pieśni barokowych, poprzez klasyczne pieśni Bethovena czy Handla, po współczesne pieśni XX w.


More great teaching material at the same level as the first volume. Over 30 songs in each volume with no song duplicated between voice types. A student could easily begin either in The First Book or The First Book Part II, or the books may be used concurrently.


Lista utworów:
A Nun Takes the Veil (Barber Samuel)
A Spirit Flower (Campbell - Tipton Louis)
Andenken (I Think of Thee) (Beethoven Ludvig van)
Animal Crackers (Richard Hageman)
Ave Maria (O Lord, Most Holy) (Abt Franz)
Seligkeit (Bliss) (Schubert Franz)
Charmant Papillon (Charming Butterfly) (Campra André)
Come And Trip It (Haendel Frideric George)
Come To The Fair (Martin Easthope)
Drift Down, Drift Down (Ronald Landon)
Gesü Bambino (The Infant Jesus) (Yon Pietro)
Grandma (Chandler Theodore)
Here Amid the Shady Woods (Händel George Friedrich)
How Lovely Are Thy Dwellings (Liddle Samuel)
Ich Liebe Dich (I Love You) (Beethoven Ludvig van)
Intorno All'idol Mio (Caressing Mine Idol's Pillow) (Cesti Marco Antonio)
La Pastorella (Shepherd Maid) (Schubert Franz)
Lachen und Weinen (Laughing and Crying) (Schubert Franz)
L'Heure Exquise (The Hour of Dreaming) (Hahn Reynaldo)
None But The Lonely Heart (Nur Wer Die Sehnsucht Kennt) op. 6 (Czajkowski Piotr)
O Saviour, Hear Me! (Gluck Christoph Willibald)
Orpheus With His Lute (William Schuman)
Per Non Penar (For My Heart's Peace) (Astorga Emanuele d')
Petit NoŰl (Little Noel) (Louis Emile)
Quella Barbara Catena (This Hard Bondage) (Ciampi Francesco)
Romance (Debussy Claude)
Solvejg's Song (Grieg Edward)
The Crying of Water (Campbell - Tipton Louis)
The Last Rose of Summer (Miliken Richard Alfred, Friedrich Von Flotow)
The Prayer Perfect (Speaks) (Speaks Oley)
To A Wild Rose (MacDowell Edward)
When Daisies Pied (Arne) (Arne Thomas Augustine)
When I Was Seventeen (Swedish Folksong) (Swedish Folksong)
No Flower That Blows (Linley Thomas)

Okładka: Gumm Alan, Music Teaching Style

cena 223,95 zł.


nuty.pl

Gumm Alan
Music Teaching Style

polski Muzyczne style nauczania
angielski Music Teaching Style


Ilość stron:192
Format:178 x 254
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065612

Publikacja Alana Gumma jest prezentacją stylów nauczania muzyki. Autor przedstawia nietypowe podejście do sztuki nauczania, a także popiera idee anegdotami i cytatami wielkich artystów i mistrzów. Głównym celem sposobów nauczania Gumma jest zdobycie doskonałego doświadczenia w nauczaniu i osiągnięcie trwałego sukcesu.


Music Teaching Style is an exciting, balanced approach to student performance, music learning and personal change. Written in an informal, engaging style, the text is highlighted by anecdotes, quotations, challenges for self-reflection, and techniques used by the author and top professionals in the field. The result - a fulfilling, productive and successful music teaching experience.


Spis treści:

Part 1. Overview
1. Setting the Context
Need for a Definition
Related Concepts
Personality
Learning Styles
Effective teaching
Conclusion
Discussion questions
2. Establishing a definition
The nature of music teaching style
Principle of tradicity
Several behaviors but one style
Stable and pervasive
Underlying focus
Many ways to be effective
Principle - based teaching
A clear and distinct definition
A new vantage point
A three - level model
Conclusion
Discussion questions
Part 2. Dimensions of music teaching style
3. Assertive teaching
Assertive vs. Aggressive
Cycle of teaching
Clear directions
Monitor student behavior
Specific feedback
Anticipating problems
Recognize cycles of misbehavior
Classroom rules
Consequences
Alerting
Conclusion
Discussion questions
4. Nonverbal motivation
Visual appearance
Proximity
Pacing
Conclusion
Discussion questions
5. Time efficiency
Concepts of time
Quickness
Quantity
Active learning
Conclusion
Discussion questions
6. Positive learning environment
Contingent approval
Transactional teaching
Time to think
Clarification
Encouragement
Elaboration
Awareness of student realities
Interpersonal relations
Conclusions
Discussion questions
7. Group dynamics
Self - responsibility
Student-to-student interactions
Leadership
Social loafing
Individualized listening and reading
Conclusion
Discussion questions
8. Music concept learning
Comprehensive musicianship
Concept of music
Questioning
Accountability
Questions as assessment
Handling incorrect answers
Types of questions
Critical thinking
Conclusion
Discussion questions
9. Artistic music performance
Multimodal learning
Asural Imagery
Psychomotor learning
Sound-to-performance cycle
Metaphor
Modeling and movement
Emotion and enthusiasm
Conclusion
Discussion questions
10. Student independence
Students as innovators
Creativity
Affective learning
Transformational teaching
Deepest levels of questioning
Discussion and dialogue
Student input in decision - making
Acceptance
Conclusion
Discussion questions
Part 3. Revealing your style
11. Types and trends of style
Prototypes
Comprehensive musicianship focus
Performance priorities
Intellectual focus
Group interaction priorities
Behavior management priorities
Styles that lack priority
Developmental teaching
Self - reflective stage
Broadening stage
Interdependent transition
Deepenning stages I and II
Development through insight
Conclusion
Discussion questions
12. Sorting out priorities
Trade offs
The Tyranny of time
Too much or too little control
Broader activity or deeper reflection
Principle of tradicity
Teacher - agenda interactions
Student - focused interactions
Subject matter interactions
You cannot touch learning
Conclusion
Discussion questions
Part 4. Choosing a new direction
13. Know yourself
Psychological controls
Internal - external
Time perceptions
Detail - holistic perspectives
To judge or not to judge
Absolute - relative
Background experience
We teach as we were taught
We teach what we know
Where we teach affects how we teach
Identity shapes our interactions
Conclusion
Discussion questions
14. Know your students
Developmental learning
External to internal
Dependent to independent
Student motivetion
Conclusion
Discussion questions
15. Know your subject matter
Music performance skills
Music knowledge
Creative experiences
Planning for balance in subject matter
Conclusion
Discussion questions
16. Learn what learning looks like
Define learning outcomes
Monitor learning
Conclusion
Discussion questions
17. Choose your focus
You get what you pay for
Focus away from the teacher
Focus on music
Refine your vision
18. Establish a set of principles
Make success the focus
Focus on all students' success
Get out of the way as the focus
Maintain a successful pace
Be independently succesfful
Teach deeply as well as broadly
Teach comprehensively
Final conclusion
About the author
Music teaching style inventory
Learning style glossary
References
General bibliography

Okładka: Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian, Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian
Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

polski Johann Sebastian Bach, Pasja według św. Mateusza, Wprowadzenie i wskazówki wykonawcze
angielski Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study
niemiecki Johann Sebastian Bach, Matthäus-Passion, Einführung und Studieneinleitung


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Nafziger Kenneth
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068532

"Pasja według św. Mateusza" jest jedną z dwóch pasji Bacha, które zachowały się w całości. Powstała ona w późnym okresie jego twórczości, gdy kompozytor był kantorem w kościele św. Tomasza w Lipsku. Pierwsze wykonanie "Pasji według św. Mateusza" miało miejsce w Wielki Piątek 15 kwietnia 1729 roku. Ten monumentalny, złożony z 24 scen, utwór stawia współczesnych dyrygentów oraz instrumentalistów wobec wielu różnorodnych problemów wykonawczych. Publikacja "Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study" Helmutha Rilinga jest skierowana szczególnie do dyrygentów. Zawiera ona wiele przydatnych wskazówek (m. in. odnośnie artykulacji, tempa, dynamiki, frazowania) w odniesieniu do każdej ze scen pasji. Zawarty jest w niej także opis pierwszych wykonań tej kompozycji w czasach współczesnych Bachowi.

The technical and interpretive analyses of the "Passion According to Saint Matthew" which are found in this volume offer a new, exciting, and thoroughly logical approach to solving the intricate problems presented by Bach's masterpiece. For a modern performance of the St. Matthews Passion, the knowledge of performancew practice in Bach's time must be presupposed. The modern conductor must become familiar with special performance characteristics of the situation in which Bach foud himself at the Thimaskirche in Leipzig from 1723 to 1750.The St. Matthew Passion was written for the Good Friday afternoon service in 1729.

Spis treści:

Preface
Presuppositions
Sources
Performance materials
Performance practise in Bach's time
Fundamental considerations for interpretation
Nature of the forces to be used
Number of forces
Chorus primus and Chorus secundus
Arrangement of forces
Shortening of the work
Performance of the work in translation
Fundamental components of interpretation
The interpretation of individual movements
Chorus: Kommt, iht Töcher, helft mir klagen
Recitative: Da Jesus diese Rede vollendet hatte
Chorale: Herzliebster Jesu
Recitative: Da versammelten sich die Hohenpriester
chorus: Ja nicht auf das Fest
Recitative: Da nun Jesus war zu Bethanien
Chorus: Wozu dienet dieser Unrat
Recitative: Da das Jesus merkete
Recitative: Du lieber Heiland du
Aria: Buß und Reu
Recitative: Da ging hin der Zwölfen einer
Aria : Blute nur, di liebes Herz
Recitative: am erten Tage der süßen Brot
Recitative: Wo willst du, daß wir dir bereiten

Recitative and Chorus: Er sprach: Gehet hin in die Stadt

Chorale: Ich bin's, ich sollte büßen

Recitative: Er antwortete und sprach: Der mit der Hand mit mir in die Süssel tauchet

Recitative: Wiewohl mein Herz in Tänen schwimmt

Aria: Ich will dor mein Herze schenken

Recitative: Und da sie den Logesang gesprochen hatten

Chorale: Erkenne mich, mein Hüter

Recitative: Petrus aber antwortete

Chorale:Ich will hier bei dir stehen

Recitative: Da kam Jesus mit ihnen
Recitative with chorus: O Schmerz, hier zittet das gequälte Herz

Aria with Chorus: Ich will bei meinem Jesu wachen

Recitative: Und ging hin ein wenig

Recitaive: Der Heiland fällt vor seinem Vater nieder

Aria: Gerne will ich mich bequemen

Recitative: Und er kam zu seinen Jüngern

Chorale: Was mein Gott will

Recitative: Und er kam und fand sie aber schlafend

Due with Chorus: So ist mein Jesus nin gefangen

Chorus: Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden

Recitative: Und siehe , einer aus denen, die mit Jesu waren

Chorale: O Mensch, bewein dein Sünde groß

Aria with Chorus: Ach, nun ist mein Jesus hin

Recitative: Dei aber Jesum gegriffen hatten

chorale: Mit hat die Welt trüglich gericht't

Recitative: Und wiewihl viel falsche Zeugen herzutraten

Recitative: Mein Jesu schweigt

Aria: Geduld, wenn mich false Zungen stechen

Recitative and Chorus: Und der Hohepriester antwortete

Recitative and Chorus: Da speiten sie aus

Chorale: Wer hat dich so geschlagen

Recitative and Chorus Petrus aber saß draußen im Palast

Recitative: Da hub er an sich zu verfluchen

Aria: Erbarme dich

Chorale: Bin ich gleich von dir gewichen

Recitative and Chorus: Des Morgens aber hielten alle Hohenpriester

Recitative: Und er warf die Silberlinge

Aria: Gebt mir meinem Jesum wieder

Recitative: Sie hielten aber einen Rat

Chorale: Befiehl du deine Wege

Recitative and Chorus: Auf das Fest aber

Chorale: Wie wunderbarlich ist doch diese Strafe

Recitative: Der Landpfelger sagte: Was hat er denn Übels getan

Recitative: Er hat uns allen wohlgetan

Aria: Aus Liebe will mein heoland sterben

Recitative and Chorus: Sie schreien aber noch mehr

Recitative: Erbarm es Gott

Aria: Können Tränen meiner Wangen

Recitative and Chorus: Da nahmen die Kriegsknechte des Landpflegers

Chorale: O haupt voll Blut un Wunden

Recitative: Und da sie ihn verspottet hatten

Recitative: Ja, freilich will in uns das Fleisch und Blut

Aria: Komm, süßes Kreuz
Recitative and Chorus: Und da sie an die Stätte kamen, mit Nemen Golgatha

Recitative: Desgleichen schmäheten ihn auch die Mörder

Recitative: Ach, Golgatha

Aria with Chorus: Sehet, Jesus hat die hand

Recitative and Chorus: Und von der sechsten Strunde an

Chorale: Wenn ich einmal soll scheiden

Recitative and Chorus: Und sie da, der Vorhang im Tempel zerriß

Recitative: Am Abend, da es kühle war

Aria: Mache dich, meine Herze, rein

Recitative and Chorus: Und Joseph nahm den Leib

Recitative and Chorus: Nun ist der Herr zur Ruh gebracht

Chorale: Wir setzen uns mit Tränen nieder

The work of the rehersals

Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: , Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens

angielski Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens


Ilość stron:24
Format:230 x 307
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080235

Publikacja składa się z 24 kart dwustronnych, z których na jednej stronie umieszczone są obrazy, fotografie znanych kompozytorów, słynnych budowli na całym świecie całym, zabytków, ludzi ze świata kultury, wynalazców. Na drugiej stronie znajdziemy krótkie streszczenie przedstawiające daną fotografię, ważne wydarzenia z danej epoki, biografię. Karty składają się z mnóstwa obrazów, opowiadają o muzyce, historyczne wydarzenia, sztukę i architekturę od średniowiecza po teraźniejszość. Możemy zapoznać się ze słynnymi kompozytorami takimi jak: Jasquin des Prez, Giovanni Pierlugi da Palestrina, J.S.Bach, G.F. Handel, Antonio Stradivardi, Haydn, Mozart, Beethoven, Giuseppi Verdi, Franz Liszt, F. Chopin, Igor Stravinsky's.


Spis treści:

Music: (476r. - 1450 r.) Leonin and Perotin
Architecture: Notre Dame Cathedral (1163 r. - 1285r.) Paris, France
History: Charlemange, Magna Corta, The Crusades (476r. - 1450r.)
Visual Arts: Les Tres Riches Heures du Dec de Berri (1413r. - 1416r.) June, Jean (1370-1416) and Herman (1370-1416) Limbourg, Flemish Musée Condé. Chantilly, France
Architecture: Pazzi Chapel (1429r. - 1461r.) Florence, Italy. Fillippo Brunelleschi (1377r. - 1446r.). Italian
Visual Arts: The School of Athens (1510r. - 1511r.) Raphael (Raffaello Sanzio). Italian, Vatican, Rome
Music: Renaissance (1450r. - 1600r.) Lute, Viol, Recorder, Giovanni Pierlugi da Palesrina, Madrigal Singers, Josquin des Prez
History:(1450r. - 1600r.) Shakespeare, Microsope, 1492 Columbus Sails to America, Guttenberg moveable type
Architecture: Palace of Versailles Hall of Mirrors (1661r. - 1774r.) Paris, France
Visual Arts: Vision of the Ecstasy of St. Theresa (1647r. - 1652r.) Gianlorenzo Bernini. Rome, Italy
History: (1600r. - 1750r.) Pilgrims landing at Jamestown, Galileo invents the telescope, Sir Isaac Newton, Louis XIV
Music: (1600r. - 1750r.) Handel, Bach, Stradivarius, Pipe Organ
Architecture: Monticello (1769r. - 1809r.) Virginia, United States, Thoms Jefferson
Visual Atrs: The House Cards 1737r. Jean Baptiste Simeon Chardin. French
Hisory: American Revolution, George Washington, Napoleon, French Revolution (1750r. - 1825r.)
Music: Haydn. Mozart, Beetthoven, Clavichord (1750r. - 1825r.)
Architecture: Neuschwanstein Castle (1869r. - 1886r.) Bavaria, Germany
Visual Arts: Staryy Night 1888 Vincent Van Gogh. Dutch
History: Abraham Lincoln, Telephone, Thomas Edison, Industrial Revolution, Civil War, Transcontinental Railroad (1825r. - 1900r.)
Music: Giuseppi Verdi, Saxophone, Franz Liszt, Grand Pianoforte, Chopin (1825r. - 1900r.)
Architecture: Walt Disney Concert Hall at the Music Center of Los Angeles Country 2003r. Los Angeles, California, United States
Visual Arts: Guernica 1937r. Pablo Picasso, Spanish
History: Personal computer internet, Albert Einstein, moon landing, first flight 1900r.
Music: Aaron Copland, Igor Stravinsky, Synthesizer, Computer, mp3 Player 1900r.

Okładka: Schaum John W., Piano Course B The Blue Book

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Schaum John W.
Piano Course B The Blue Book

polski Szkoła gry na fortepianie B - niebieska książka
angielski Piano Course B The Blue Book


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL066935
Produkty podobne:Schaum John W. - Adult Piano Course, vol. 1
Schaum John W. - Piano Course A The Red Book
Schaum John W. - Piano Course C The Purple Book
Schaum John W. - Piano Course D The Orange Book
Schaum John W. - Piano Course E The Violet Book
Schaum John W. - Piano Course Pre A - The Green Book

Szkoła gry na fortepianie dla dzieci Johna Schauma składa się z dziewięciu części. Część B, z okładką o kolorze niebieskim jest trzecią częścią z kolei. Kurs obejmuje szeroki wachlarz zagadnień techniczncych wprowadzając je progresywnie i popierając wieloma poszerzającymi repertuar utworami, zarówno skomponowanymi przez autora specjalnie dla dzieci, jak i prostymi utworami muzyki poważnej (Mozart, Bach, Schumann).

A comprehensive tutor series for beginners of all ages. Well presented with color pictures, useful information and guidance material. The aim of the book is to teach in the most natural and enjoyable way, through popular melodies. The method enables the student to progress in a logical fashion through Pre A to F. A recommended and thorough series.

Spis treści:

Sight reading drills
Left hand echoes - Play ball
Syncopation in 3/4 time - Music Boc (Liadow)
Shifting melody from R.H. to L.H. - Stalactites and stalagmites
Different kinds of accents - The country fiddler (folk dance)
Arpeggio recital piece - The elevator
Music appreciation - The harpsichord player (J.S. Bach)
The folk song - The year 1620
Syncopation in 4/4 time - Short'nin' bread
Crossing hands (L.H. over) - Magic flute (Mozart)
6/8 time - The wishbone
Changing keys (Major to minor) - The campbells are coming
A classical recital piece - The dress parade (Schubert's "marche militaire")
Key of E-flat major - Little brown bug
Fermata - Sailing
How to practice - (Descriptive music) The clothes line waltz
Piano quiz no. 1
The repeat sign - legato thirds - Monkey sees! Monkey does!
The right hand positions - The ventriloquist and his dummy
Da capo al fine - Here we go for a touch down
Tarantella story - The spider dance
Sixteenth notes - Wun Long Pan
Two note slurs - The hair stylist
Chord inversions - The dentist
How to use the damper pedal
Aplying the pedal to broken chords - Shadow pictures
Pedal study - Strange Lands (Robert Schumann)
Chord recital piece - Hear those lovely bells
Contrary motion - Fire engine
Wrist staccato - A fine state of affairs
Key of E major - The telegraph operator
Interweaving hand legato - Over the hurdles
6/8 time in the key o B flat - The daily comics
Chromatic passages - Putting salt on a bird's tail or how not to catch a bird
American folk song - On the levee
Piano quiz no. 2
Certificate of promotion
Music dictionary





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland