•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Rhythm Of The Rain

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
gitara basowa (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę), akordy (1)
książka (2)
książka z przykładami nutowymi (2)
kształcenie słuchu (1)
teoria muzyki (1)
więcej opracowań ...

Rhythm Of The Rain znajdziesz w 8 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Letsch Glenn, R&b Bass - A Guide To The Essential Styles And Techniques

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Letsch Glenn
R&b Bass - A Guide To The Essential Styles And Techniques

angielski R&b Bass - A Guide To The Essential Styles And Techniques


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę), akordy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL062443

prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3 prezentacja mp3

Jak grać na gitarze basowej w stylu R&B. Ta publikacja zawiera szereg informacji, które umożliwią prawidłową grę. Dodatkowo książka zawiera 19 utworów w stylu R&B, których wzorcowe wykonnie możemy odsłuchać z płyty CD. Są tu takie utwory jak: Cool Jerk • For Once in My Life • Good Times • Knock on Wood • Mustang Sally • i inne.

Powyżej prezentujemy kilka ścieżek z płyty CD.


The Hal Leonard R&B Bass Method is your complete guide to learning the styles and techniques of rhythm and blues bass. This book and CD pack uses actual classic R&B, Motown, soul, and funk songs to teach you how to groove in the style of James Jamerson, Bootsy Collins, George Porter, Jr., Donald Duck Dunn, Bob Babbitt, and many others. The 19 songs include: Cool Jerk • For Once in My Life • Good Times • Knock on Wood • Mustang Sally • Respect • Soul Man • Stand by Me • What's Going On • and more.


Lista utworów:
(I'm A) Road Runner (Brian Holland, Edward Holland, Jr., Lamont Dozier)
Bernadette (The Four Tops)
Cissy Strut (Arthur Neville, George Porter, Joseph Modeliste, Jr., Leo Nocentelli)
Cold Sweat, Pt. 1 (James Brown)
Cool Jerk (Capitols)
For Once In My Life (Kenny Burrell, Stevie Wonder)
Good Times
Groove Me (King Floyd)
I Can't Help Myself (Sugar Pie, Honey Bunch) (The Four Tops)
I'll Take You There (BeBe and CeCe Winans, The Staple Singers)
Knock On Wood (Eddie Floyd, Otis Redding)
Licking Stick - Licking Stick (James Brown)
Mustang Sally (Buddy Guy, Wilson Pickett)
Respect (Aretha Franklin, Pink, Train)
Signed, Sealed, Delivered I'm Yours (Stevie Wonder)
Soul Man (Sam & Dave)
Stand By Me (Ben E. King, Elvis Presley, Mickey Gilley, Oasis)
Super Bad Super Slick (James Brown)
What's Going On (All Star Tribute, Marvin Gaye)

Okładka: McGrain Mark, Music Notation

cena 159,95 zł.


nuty.pl

McGrain Mark
Music Notation

polski Teoria i technika notacji muzycznej
angielski Music Notation - Theory and Technique for Music Notation


Ilość stron:216
Format:230 x 305
Opracowanie na:teoria muzyki
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065030

Przewodnik po teorii muzyki - zawiera wszelkie niezbędne zagadnienia dotyczące notacji muzycznej, m. in. rytmu, artykulacji, dynamiki, metrum, itp. Książka zawiera 13 rozdziałów tematycznych - każdy z nich posiada oddzielne terminologie i ćwiczenia.


Learn the essentials of music notation, from fundamental pitch and rhythm placement to intricate meter and voicing alignments. This book also covers the correct way to subdivide rhythms and notate complex articulations and dynamics. An excellent resource for both written and computer notation software!


Spis treści:

Introduction
Equipment
Chapter One: Sound Envelopes and the Notation Grid
Sound Description
The Staff
Leger Lines
Clefs
The Treble Clef
The Bass Clef
The Percussion Clef
The Alto and Tenor Clef
Placement of Clefs
The Great Staff
Homework
Additional Practises:
New Notation for New Sounds
Specific Percussion Clefs
Other Moveable C Clefs
Hybrid Clefs
Chapter Two: Fundamental Rhtyhmic Description
Note - heads
Stems
Stem Length
Stem Direction
Stem Length in Leger Lines
The Quarter Rest
The Half Rest
The Whole Rest
Percussion and Rhtyhm Note - heads
Homework
Additional Practices
Other Percussive Note - heads
Chapter Three: Fundamental Pitch Description
Placement of Notes on the Staff
Accidentals
Flats
Sharps
Naturals
Double Flats
Double Sharps
Spacing of Note - heads in Regard to Accidentals
Key Signatures
Application of Accidentals
The Logic of Accidentals
Courtesy Accidentals
Key Changes
Homework
Additional Practises
Logic of Accidentals
Null Key Signatures
Chapter Four: The Notational Grid: Conclusion
The Three Regions of the Staff
Measures
Barlines
Single Barlines
Double Barlines
The "fine" Barline
Braces and Brackets
Homework
Additional Practices
Changes of Clef
Chapter Five: Time Signatures, Meter, and Tempo
Time Signatures
Placement of Time Signatures
"Common Time" and "Cut time"
Changes Meter
Metric Placement of Note - heads and Rests
Alignment
Tempo Markings
Changes of Tempo
Homework
Additional Practices
Types of Rhythm
Metrical Rhythm
Changing Between Simple Time and Compound Time
Change of Pulse Note - value
Chapter Six: Rhythmic Subdivision of the Pulse
Flags
Beams
Application of Beams
Stem Direction of Beamed Note Groups
Beam Slant
Homework
Chapter Seven: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Continued
Horizontal Beams
Primary Beams
Secondary Beams
Broken Secondary Beams
Syncopation
Borrowed Metric Groupings
Homework
Additional Practices
"Midway" Beaming of Note Groups
Beams as Indicators of Phrasing
Chapter Eight: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Concluded
The Eighth Rest
The Sixteenth Rest
The Whole Measure Rest
Ties
Augmentation Dots
Dotted Rests
Rests in Compound Meters
Homework
Aditional Practices
Smaller Value Rests
Ties Attending Voicings
Triple Augmentation Dots
Chapter Nine: Holds, Pauses, and Repeats
Fermatas
Pauses
Caesuras
Fermatas Attending Caesuras
Multiple Measure Rests
Repeat Brackets
Repeat Endings
Single Measure Repeats
Double Measure Repeats
Da Capo and Dal Segno
al fine and al Coda
Homework
Additional Practices
Fermatas Attending Barlines
The "Grand Pause"
Tacet
Third Repeat Endings
Single Pulse Repeats
Col
Chapter Ten: Chords, Voicings, and Divisi Parts
Chord Symbols
Parenthetical Tensions
Inversions and Pedals
Voicings
Alignement of Accidentals
Divisi Parts
Octave Signs
Homework
Additional Practices
Hybrid Chords and Polychords
Divisi Parts: Continued
Coll' 8va and Coll' 8vb.
Chapter Eleven: Dynamics
Location of Dynamic Information
Dynamic Level Markings
Dynamic Terminology
Wedges
Homework
Additional Practices
Location of Dynamics
Combined Dynamic Level markings
Change of Dynamic :evel on Repeated Sections
Chapter twleve: Articulation
The "Unarticulated Note"
Accent Marks
Staccato Marks
Legato / Tenuto Marks
Plavement of Accent, Staccato, and Legato Markings
Slurs
Breath Marks
Accent Terminology
Idiomatic Considerations
Homework
Additional Practices
Combining Accents with Staccato and Legato Markings
Combining Accent, Staccato and Legato Markings with Slurs
Combining Accent Terms with Dynamics
Chapter Thirteen: Ornaments
The Portamento
The Glissando
Trills
Tremolos
The Unmeasured Tremolo
The Measured Tremolo
Grace Notes
Arpeggios
Turns
Bends
Homework
Additional Practices
Cues
I: Names of Instruments with Abbreviations
II: Score Layout
III: Instrumental Transpositions
IV: Glossary of European Musical Terms

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level One

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level One

polski Współczesna metoda kształcenia słuchu
angielski Contemporary Eartraining - Level One - A Modern Approach To Help Hear And Transcribe Melodies, Rhythms, Intervals, Bass Lines And Basic Chords


Ilość stron:232
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065324

Zdolność słyszenia muzycznego to zasadnicza umiejętność, która jest ważniejsza nawet od zdolności manualnych na danym instrumencie. Zaniedbując kształcenie słuchu jako muzycy stawiamy sobie barierę, która uniemożliwia nam odniesienie sukcesu, gdyż to co przez niektórych jest nazywane talentem w muzyce, nie jest niczym innym niż dobrym słuchem muzycznym połączonym ze zdolnością twórczą. Podręcznik ten jest zbiorem nowatorskich ćwiczeń do kształcenia słuchu, na których obecnie kształcą się tysiące muzyków w szkołach muzycznych w Los Angeles oraz innych miejscach w U.S.A., oraz ci, którzy są już uznanymi muzykami i chcą podnieść swoje zdolności słyszenia muzycznego. Solfleż ten stosuje wypracowaną w U.S.A. technikę "relative patch", której objaśnienie znajduje się w niniejszym podręczniku; rozdział pierwszy uczy słuchania i zapisywania interwałów, rytmów i melodii; rozdział drugi uczy rozpoznawania trójdźwięków, akordów septymowych i bardziej złożonych oraz gam systemu dur-mol i skal systemu modalnego a także wyodrębniania ze słuchu melodii z przebiegów polifonicznych.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation.


Spis treści:

Introduction: Summary of subject areas addressed in the book
Chapter One: Review of C, F and G major scales and key signatures; Review of SOLFEG and major scale resolutions; Melodic dictation with whole/half/quarter notes
Chapter Two: Diatonic major 3rd and minor 6th intervals; Introduction of eighth-note rhythms in dictation
Chapter Three: Diatonic minor 3rd and major 6th intervals; Introduction of D major scale and resolutions; Diatonic triad recognition - beginning with I-IV-V
Chapter Four: Diatonic 4th and 5th intervals; Diatonic triads and progressions - add the VI minor; Bass line dictation with half and quarter notes
Chapter Six: Diatonic major 2nd and minor 7th intervals; Introduction of dotted quarter-eight rhythms; Diatonic triads and progressions - add the III minor
Chapter Seven: Diatonic minor 2nd and major 7th intervals; Introduction of eight-note rhythmic anticipations; Diatonic triads and progressions - add the II minor; Bass line dictation - add eight notes and anticipations
Chapter Eight: Reviev and further drill on all of the above areas
Supplementary Worksheets: Keys of C, G, F, D and Bb; beginning on page

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level Two

cena 117,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level Two

polski Współczesne kształcenie słuchu, z. 2
angielski Contemporary Eartraining - Level Two


Ilość stron:168
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065341

Podręcznik do kształcenia słuchu dla szeroko pojętej muzyki rozrywkowej. Uczy słuchowego rozpoznawania i zapisywania progresji akordów. Publikacja ta jest wykorzystywana w znanym Grove School of Music w Los Angeles. Oprócz czystej teorii, podręcznik zawiera też ćwiczenia z kluczem odpowiedzi.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation. Both levels include vocal drills and exercises.


Spis treści:

Level 1 solfeg review: Explanation of major scale solfeg and resolutions first introduced in Contemporary Eartraining Level 1
Summary of subject areas adressed in the book
Circle-of-fifths and circle-of-fourths - how these terms are used in an Entertaining context
Chromatic solfeg - adding extra solfeg syllables for chromatic notes
Major triad progressions - using the circle of 5ths/4ths and half-steps movements
Diatonic triad progressions - hearing all combinations of triads within a major key
Modal scale recognition - hearing all combinations of triads within a major key
II-V-I four-part progression - recognizing key changes usin II-V-I harmonies.
7-3 melodic line dictation over II-V-I progressions - using 7ths & 3rds of the chords as melody notes
Vocal Drills - practise routines around the circe of 5ths & 4ths
Contents of cassette tapes which are available
Workbook questions
Workbook answers

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: Harrington Karen, Notespeller For Piano, Book 3

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Harrington Karen
Notespeller For Piano, Book 3

polski Podstawowe zagadnienia teoretyczne wprowadzające do gry na fortepianie, z. 3
angielski Notespeller For Piano, Book 3


Ilość stron:32
Format:230 x 305
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Otwell Margaret
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL079649
Produkty podobne: - Music Flash Cards - Set A
Harrington Karen - Notespeller For Piano - Book 2
Harrington Karen - Notespeller For Piano, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona - Piano Practice Games, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 1

Publikacja została stworzona z myślą o uczniach początkujących w grze na fortepianie. Zawiera podstawowe informacje i ćwiczenia z zakresu teorii muzyki dotyczące m. in. budowy interwałów, czytania nut w kluczu basowym, budowy akordów durowych i mollowych, zapisu nut w różnych oktawach, i innych. Książka wzbogacona jest kolorowymi ilustracjami.


Students join Spike and Party Cat as they explore the sights and tourist attractions in Music City. Their visit includes assignments that help students sharpen their music reading skills, learn to read ledger-line notes, and identify intervals, half and whole steps, and major/minor five-finger patterns. Corresponds to Piano Lessons Books 3 and 4.


Spis treści:

Rhythm Train Terminal
Half-Note Hotel
A Cab Ride to the Music City Zoo
Dinner at Six
Who Wants to Be a Musician?
The J. S. Bach Building
Treble Clef Cafe
Grand Staff Stadium
Steppin' Out in Harmony Village
The Beethoven Bridge
Music City Ferry-Boat Tour
The Haydn Planetarium
Staccato Island Freeway
The Wonder Wheel
Tune-Time Trolley
Flags Along Sonatina Street
Symphony Park
Orchestra Hall
The World Art Museum
Legato Lake Festival
Festival Games
Time to Eat!
4/4 Time Square
Mozart Center for the Performing Arts
Melody Mall
Farewell

Okładka: Scott Gloria Burnett, Musical Games And Activities

cena 80,95 zł.


nuty.pl

Scott Gloria Burnett
Musical Games And Activities

polski Muzyczne gry i ćwiczenia
angielski Musical Games And Activities


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Pace Robert
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080082

Książka jest doskonałą pozycją dla nauczycieli umuzykalnienia jak i gry na fortepianie oraz dla rodziców uczniów. Zawiera różnorodne zabawy i ćwiczenia jakie można przeprowadzać z grupą dzieci lub z jednym uczniem podczas zajęć muzyki. Ćwiczenia mają na celu kształcić słuch, poczucie rytmu, zapoznać z klawiaturą instrumentu, pięciolinią, nazwami nut, rozwijać znajomość akordów i inne. Całość w angielskiej wersji językowej.


From the selection and preparation of the raw materials to the fine-tuning and finishing of the final product, 88 Keys follows the creation of a piano in the Steinway & Sons factory in Long Island City, New York-a process that has changed little in the one hundred years that Steinway, the world's premier paino manufacturer, has been in bursiness. An introduction relates the history of the piano and traces the history of the Steinway itself. The Story follows step by step the creation of the concert grand piano from 12,000 individual parts. The exquisitely detailed Five levels of exciting and highly effective games that reinforce students' learning of lines and spaces, key signatures, rhythmic patterns, five finger tune-ups, chords, and more. An invaluable resource for teachers as well as parents!


Spis treści:

I. Keyboard Geography
Twins and Triplets Relay Race
Very Young Beginners and Early Level I
Keyboard Orientation
Beginners of All Ages
Musical Stairway
Very Young Beginners and Early Level I
Clues for Steps and Skips
Very Young Beginners and Early Level I
II. Five Finger Tune-Up Patterns
Musical Alphabet Tune-Up Cards
Very Young Beginners and Level I
Major Tune-Up Flash Cards
Very Young Beginners Through Level III
Mystery Tune-Up
Very Young Beginners and Level I
Major Tune-Up Spelling
Young Beginners, Level I and Level II
Five Note Tune-Up Flash Cards
Very Young Beginners Through Level III
III. Lines and Spaces Recognition
Relating the Grand Staff and Keyboard
Very Young Beginners and Level I
Hand Staff
Very Young Beginners and Level I
Scrambled Alphabet
Very Young Beginners and Level I
Around the World
Very Young Beginners and Level I
Word Spell
Very Young Beginners and Level I
What Is It?
Very Young Beginners and Level I
Musical Tic-Tac-Toe
Very Young Beginners and Level I
Think
Very Young Beginners and Level III
Reading Musical Words
Late Level I and Level II
Grand Staff Upset
Late Level I and Level II
Baseball
Late Level I and Level II
IV. Key Signatures
Key Signature Patterns
Double Dice Game
Cheer for the Flats and Sharps!
Key Signature Dice Game
Key Signature Ear Training
Key Signature and Matching Note Relay
Key Signature Clues
Key Signature Tic-Tac-Toe
Scrambled Eggs
Key Signature and Minor Triad Matching Game
Key Signature Math
Key Signature Baseball
Circle-of-Fifths Relay
Circle of Fifths Partner Challenge Race
Key Signature Upset
V. Ear Training and Rhythms
Rhythm Reading Cards
Rhythmic Dice
Sharp Card Ear Training
Rhythmic Song Puzzle
Identifying Intervals
Basketball
Ear Training With Key Signatures
Self-Dictation
Question-and-Answer Dictation
Advanced Dictation
VI. Triads
Chord Sets match-Up Activity
Chord Set Mental Gymnastics
Building Triads
Triad Tic-Tac-Toe
Playing Minor and Relative Major Triads
Triad Spell
Triad Baseball
Chord Clues
Triad Upset
Advanced Mental Gymnastics

Okładka: Schaum John W., Piano Course E The Violet Book

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Schaum John W.
Piano Course E The Violet Book

polski Dzkoła gry na fortepianie; E fioletowa książka
angielski Piano Course E The Violet Book


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL066938
Produkty podobne:Schaum John W. - Adult Piano Course, vol. 1
Schaum John W. - Piano Course A The Red Book
Schaum John W. - Piano Course B The Blue Book
Schaum John W. - Piano Course C The Purple Book
Schaum John W. - Piano Course D The Orange Book
Schaum John W. - Piano Course Pre A - The Green Book

Szósta część kursy gry na fortepianie Johna W. Schauma. W publikacji omówiony został szeroki wachlarz zagadnień technicznych, które zostały poparte utworami największych kompozytorów, od Beethovena czy Wagnera, aż po Claudea Debussy.

Learn Piano is the most enjoyable way with this progressive Piano Course.

Spis treści:

Rhythm drills
Finger Staccatostudy - The globe trotter (Gautier)
Chime effects - The Angelus bell (Sibelius)
Scale passages - Deer at winter feeding place
Rural dance form - Barnyard jamboree
Melody playing - Summer moon (Fibrich)
Finger dexterity - The chase (Lichner)
Tremolo - "1812" Overture (Excerpt) (Tchaikovsky)
Left hand rotation - Log-rolling contest (Koelling)
Whole tone harmony - Stratosphere man
A norwegian composer - Starlight over Norway (Grieg)
Sentiment in music - I love thee (Grieg)
Gypsy rhyhm - Camp of the Gypsies (Behr)
Glissando - Sliding on a Rainbow
Legato melody with staccato accompaniment - Wild horse canyon (Concone)
The mordent (plain and inverted) - Gavotte (Gluck)
Pep rally march - The track meet (J.F. Wagner)
Opera theme - The bullfighters' march (Bizet)
Oratorio theme - The shepherd and his sheep (from Messiah) (Handel)
Arpeggio study (thumb under) - Up the airy mountain (Streabbog)
Staccatissimo touch - Pappy's polka (Strauss)
Musical emotion - Purple sunset (Liszt)
The waltz as an art form - Crystal ballroom (Chopin)
Tenuto - The postage stamp (Czerny)
The soft pedal - Magic carpet of dreams (Debussy)
The Barcarolle form - Theme from Oberon (Weber)
Velocity study - Thirty seconds to go (Koelling)
Reading a vocal accompaniment - Merry widow waltz (Lehar)
Passing left hand over right - Pass the sugar please
How to turn a page of music - New flashes (Behr)
Alternating finger study - Crazy quilt
Depicting nature in music - Fingal's Cave (Mendelssohn)
Schaum piano quiz
Schaum music dictionary
Certificate of promotion





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland