•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Mój dom

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
gitara solo (1)
książka (5)
książka + CD (2)
książka z przykładami nutowymi (1)
kształcenie słuchu (3)
więcej opracowań ...

Mój dom znajdziesz w 15 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Lasocki Józef Karol, Podstawowe wiadomości z nauki o muzyce

cena 41 zł.


nuty.pl

Lasocki Józef Karol
Podstawowe wiadomości z nauki o muzyce

Ilość stron:176
Format:162 x 240
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001575

"Podstawowe wiadomości o muzyce" obejmują elementy muzyczne, które składają się w muzyczną całość, wspólnie dopełniają się, wzajemnie na siebie wpływają, tworząc dzieła muzyczne. Elementami tymi są w pierwszym rzędzie: rytm, melodia, harmonia następnie dynamika, agogika, barwa dźwięku, wreszcie budowa formalna i wykonanie.
Popularny podręcznik przeznaczony dla uczniów szkół I i II stopnia oraz samouków. Na książkę składa się 11 rozdziałów, w których Autor porusza problemy m.in. dźwięku, metrum, rytmu, tempa, dynamiki, artykulacji, ornamentyki. Opisuje skale, gamy i tonacje, jak też historię pisma nutowego, wielogłosowości i podział form muzycznych.


Spis treści:

Wiadomości wstepne
Muzyka i jej elementy
Powsyanie muzyki
Podział muzyki
Pytania i zadania
O dźwięku
Powstanie i źródło dźwięku
Cechy dźwięku
Oktawy
Pytania i zadania
Pismo nutowe
Pięciolinia i klucze
Wartości nut i pauz
Skróty pisowni
Przykłady z historii pisma nutowego
Diatonika, chromatyka i enharmonia
Systemy i stroje muzyczne
Pytania i zadania
Odległości
Pojęcie odległości
Rodzaje odległości
Przekształcanie odległości
Przewroty odegłości
Rozpoznawanie odległości
Pytania i zadania
Skale, gamy i tonacje
Skale prymitywne
Skale pentatoniczne
Skale starogreckie i kościelne
Skala durowa ( majorowa )
Tonacja C - dur
Odległości w gamie C - dur
Odmiany skal durowych
Skala molowa ( minorowa ) naturalna
Skala molowa harmoniczna
Skala molowa dorycka
Odległości w gamach molowych
Transpozycja gam
Pokrewieństwo tanacji
Chromayyzacja gam
Inne skale
Pytania i zadania
Rytm i metrum
Pojęcie rytmu i metrum
Takty
Przykłady stosowania różnych taktów w literaturze muzycznej
Zasady grupowania nut w taktach
Akcenty metryczne i dynamiczne
Rozwinięcia rytmiczne
Pytania i zadania
Tempo, dynamika, artykulacja
Oznaczenia tempa
Oznaczenia dynamiczna
Znaki artykulacyjne i frazowe
Pytania i zadania
O melodii i ornamentyce
Budowa linii melodycznej
Ozdobniki
O wielogłosowości
Rodzaje akordów
Pzycje i przewroty akordów
Kadencje
Czterogłosowa struktura harmoniczna
Faktura homofoniczna i polifoniczna
Pytania i zadania
O formach muzycznych
Elementy formy muzycznej
Budowa utworu
Formy taneczne
Formy liryczno - instrumentalne
Dawne tańce stylizowane - Suita
Dalszy rozwój suity
Wariacje
Rondo
Sonata
Muzyka wokalna i wokalno - instrumentalna
Wielogłosowa muzyka wokalna i wielkie formy wokalno - instrumentalne
Pytania i zadania
Szata dźwiękowa utworu
Muzyka wokalna
Muzyka instrumentalna
Pytania i zadania
Tablice instrumentów muzycznych
Indeks

Okładka: Szweykowski Zygmunt, Composing Opera 2

cena 31,55 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt
Composing Opera 2

Ilość stron:202
Format:131 x 185
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska, włoska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056605

Seria "Practica musica" to interesujące wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli. Poszczególne zeszyty obejmują albo jedną wypowiedź, albo kilka z jednym zeszycie. Wszystkie teksty zawarte w serii "Pactica musica" stanowią materiał ścieśle źródłowy. Niniejsza edycja wydana jest w języku włoskim i angielskim.


Spis treści:

Editor's note
Note
Ottavio Rinuccini
L'Euridice
Translation
Jacopo Peri
Le Musische sopra L'Euridice
Translation
Giulio Caciini
L'Euridice
Translation
Marco da Gagliano
La Dafne
Translation
Emilio de'Cavalieri
Rappresentetione di Anima et di Corpo
Translation
Agostino Agazzari
Eumelio
Translation
Filippo Vitali
L'Aretusa
Translation
Domenico Mazzocchi
La catena d'Adone
Translation
Ottavio Tronsarelli
La catena d'Adone
Translation
Stefano Landi
Il Sant' Alessio
Translation
Michel Angelo Rossi
Erminia sul Giordano
Translation
Anonymous
Le nozze d'Enea in Lavinia
Translation
Giacomo Badoaro
Ulisse errante
Translation
Index of names

Okładka: Parkening Christopher, Parkening And The Guitar, Vol. 2

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Parkening Christopher
Parkening And The Guitar, Vol. 2

polski Parkening i gitara, z. 2 - Nowe popularne transkrypcje na gitarę
angielski Parkening And The Guitar, Vol. 2 - Popular new transcriptions for guitar


Ilość stron:24
Format:210 x 275
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Paradies Pietro Domenico, Marshall Jack
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065412
Produkty podobne:Parkening Christopher - Parkening And The Guitar, Vol. 1

"Virtuoso Music for Guitar" jest serią nowych aranżacji, transkrypcji i opracowań gitarowych Jack'a Marshalla i Christopher Parkeringa, obejmujących muzykę poszczególnych epok. Prezentowana książka zawiera utwory między innymi Debussye'go, Satie, Couperin'a, należących do repertuaru Christophera Parkeninga.


Nine more selections for the advanced guitarist: Clair de Lune (Debussy) • Giga (Visée) • The Girl with the Flaxen Hair (Debussy) • Gymnopedie Nos. I-III (Satie) • The Little Shepherd (Debussy) • The Mysterious Barricades (Couperin) • Sarabande (Debussy).


Lista utworów:
Clair de lune (Christopher Parkening)
Giga (Christopher Parkening)
Gymnopedie No. 1 (Christopher Parkening)
Gymnopedie No. 2 (Christopher Parkening)
Gymnopedie No. 3 (Christopher Parkening)
Sarabande (Christopher Parkening)
The Girl With The Flaxen Hair (Christopher Parkening)
The Little Shepherd (Christopher Parkening)
The Mysterious Barricades (Christopher Parkening)

Okładka: Wilmeth Ellen, Classical Connections To Us History

cena 254,95 zł.


nuty.pl

Wilmeth Ellen
Classical Connections To Us History

polski Karty pracy nauczyciela do historii muzyki
angielski Classical Connections To Us History


Ilość stron:56
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065608

Publikacja Ellena Wilmetha stworzona z myślą o poznaniu historii Stanów Zjednoczonych w połączeniu z rozwojem muzyki. Książka przeznaczona jest dla programu szkoły średniej muzycznej. Wraz z pomocami historycznymi znajdują się artykuły studentów nagrane na dołączonej płycie CD. Znajdziesz tu także arkusze sprawdzające wiadomości z danego tematu zajęć, gry i zabawy historyczno - muzyczne. Okresy historyczne obejmują: Nowy Świat (Desprez, Palestrina), Wiek kolonializmu (Bach, Vivaldi), lata 1700 (Scarlatti, Gluck), niezależne wojny amerykańskie (Haydn, Mozart), wojna 1812 (Beethoven, Schubert), wojna cywilna (Liszt, Brahms), rewolucja przemysłowa (Ravel, Elgar) i XX wiek (Holst, Prokofiew).


Explore United States history and its connections to Western Music with this all-in-one resource for upper elementary through high school. Along with a helpful historical timeline, each section includes a reproducible student article, activity sheets, games and listening maps for 16 composers spanning five centuries. Full-length National Standards-based lesson plans accompany each section and all musical listening selections are included on the CD. Historical periods and composers include: The New World (Desprez, Palestrina), The Colonial Period (Bach, Vivaldi), Mid-1700s (Scarlatti, Gluck), the American War of Independence (Haydn, Mozart), the War of 1812 (Beethoven, Schubert), the Civil War (Liszt, Brahms), the Industrial Revolution (Ravel, Elgar), the early 20th Century (Holst, Prokofiev). For Grades 4-8.


Spis treści:

Introduction
The 1500s
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
The 1600s
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
The Mid - 1700s
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
1776: Revolution & Independence
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
The War of 1812
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
1865: The end of the Civil War
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
1890s: The Industrial Revolution
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
The Early 1900s
Student Article
Lesson Plan
Student Activities
CD Recording Credits

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej

polski Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej


Ilość stron:52
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078233
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

"Audycje muzyczne - Podstawy teorii literatury muzycznej - tom 1" obejmuje podstawowy zakres wiadomości oraz pojęć muzycznych i składa się z 2 działów: I - Zagadnienia muzyczne, II - Formy muzyczne.
Wszystkie omawiane zagadnienia przedstawione są przy pomocy bogatej literatury muzycznej. Uczeń zaznajamia się z całym przekrojem literatury, a wszystkie pojęcia i formy muzyczne zawierają przykłady muzyczne z różnych epok: od muzyki renesansowej do współczesnej. Dzięki temu pedagog ma możliwość dobrania odpowiedniej literatury w zależności od upodobań, a także możliwości i zaopatrzenia szkoły w odpowiednią płytotekę. Jednocześnie uczeń poznaje tytuły dzieł kompozytorów z różnych epok, które charakteryzują omawiane na lekcjach zagadnienia.


Spis treści:

Dział 1 - zagadnienia muzyczne
Podział muzyki
Muzyka ludowa
Muzyka artystyczna
Muzyka rozrywkowa
Literatura
Aparat wykonawczy utworów muzycznych
Muzyka instrumentalna
Instrumenty strunowe
Instrumenty smyczkowe
Instrumenty szarpane
Instrumenty klawiszowe
Instrumenty dęte
Instrumenty dęte drewniane
Instrumenty dęte blaszane
Organy - Akordeon
Instrumenty perkusyjne
O określonej wysokości dźwięku
O nieokreślonej wysokości dźwięku
Instrumenty elektryczne
Solowa muzyka instrumentalna
Zespołowa muzyka instrumantalna
Zespołowa muzyka instrumentalna
Muzyka kameralna
Muzyka orkiestrowa
Muzyka wokalna
Solowa muzyka wokalna
Chór a capella
Muzyka wokalno - instrumentalna
Elementy dzieła muzycznego
Elementy główne
Elementy poboczne (wtórne)
Budowa utworu muzycznego
Okresowa budowa utworu muzycznego
Ewolucyjna budowa utworu muzycznego
Zasady kształtowania utworu muzycznego
Zasada podobieństwa
Zasada kontrastu
Dział II - Formy muzyczne
Pieśń zwrotkowa
Trzyczęściowa forma ABA
Rondo
Indeks rzeczowy
Indeks twórców

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Testy do kształcenia słuchu klasa 6

cena 10,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Testy do kształcenia słuchu klasa 6

polski Testy do kształcenia słuchu klasa 6


Ilość stron:39
Format:150 x 210
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078254
Produkty podobne:Wacholc Maria - Kształcenie poczucia tonalnego i słuchu harmonicznego w szkole muzycznej I stopnia, Podręcznik metodyczny dla nauczycieli, tom I (klasy I-III)
Wacholc Maria - Kształcenie słuchu elementarne. Program nauczania przedmiotu KSZTAŁCENIE SŁUCHU
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 1
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 2
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 3
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 4
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 5
Kotowska Emilia - Kształcenie słuchu, klasa 6
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu klasa 6 materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu klasa V materoały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa I, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa II, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa III
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa III, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa IV
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa IV, materiały metodyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Testy do kształcenia słuchu, klasa V

Testy stanowią rodzaj sprawdzianów wiedzy uczniów w klasie VI szkoły muzycznej i obejmują obowiązujący zakres materiału. Wypełnienie, uzupełnienie akordów podane jest w sposób przykładowy. Testy mogą służyć uczniom jak i rodzicom w kontroli oraz samodzielnej pracy ucznia.


Spis treści:

TEST I - Dominanta septymowa
TEST II - Dominanta nonowa
TEST III - Kadencje
TESTY ROCZNE
Ćwiczenia teoretyczne
TEST I - Gamy
TEST II - Trójdźwięki toniczne
TEST III - Triada
TEST IV - Interwały
TEST V - Trójdźwięki
TEST VI - Dominanta septymowa
TEST VII - Dominanta nonowa
TEST VIII - Kadencje
TEST IX - Transpozycja
TEST X - Enharmonia, Chromatyzacja gamy majorowej
TEST XI - Oktawy
TEST XII - Klucz basowy
Ćwiczenia słuchowe
TEST I - Gamy
TEST II - Triada harmoniczna
TEST III - Interwały
TEST IV - Trójdźwięki
TEST V - Dominanta septymowa i nonowa
Ćwiczenia rytmiczne
TEST I - Grupowanie wartości rytmicznych (takty proste)
TEST II - Grupowanie wartości rytmicznych (takty złożone)

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

cena 49,9 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

polski Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów


Ilość stron:332
Format:150 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080287

"Można zjawisko, któremu na imię Penderecki nazywać wielorako. I tak też się działo od samego początku i dzieje nadal. Nadawane mu określenia rymują się ze sobą lub rozmijają się, stając przy tym na tym samym lub przeciwnym brzegu. Naprzeciw wyrazom podziwu stają więc anatemy, rzucane również przez tych, którzy wcześniej podziwiali. Bo droga twórcza autora Trenu, Pasji i Raju utraconego ma charakter ekspulsywny. Zmienia się, zaskakując spontanicznością i dynamizmem reakcji na świat i życie. Reakcji będących wyrazem osobowości obdarzonej nie tylko zdolnościami, ale i temperamentem twórczym, i charakterem osobistym o barwie i sile niepowtarzalnej. Nade wszystko - tej niosącej w sobie odwagę bycia sobą. W każdej sytuacji i naprzeciw każdej."
[Mieczysław Tomaszewski]


Spis treści:

Fakty, konteksty, okoliczności
Struktura osobowości: idwaga bycia sobą
Bunt i wyzwolenie
Duch niezależności
Duch przekory
Sięganie po ekstremy
Pełnia zaangażowania
Samotnosć drogi twórczej
Siła podwójnego zakorzenienia
Diariusz, rok po roku: świadek wieku apokalipsy i nadziei
Dębica
Kraków
Peregrynacje
Wola Justowska
Lusławice
Interpretacje i egzegezy
Korzenie własnego świata
Dębica nad Wisłoką
Świat obok świata
Lekcja Krakowa
Nauczyciele
Inspiracje i zakorzenienia
Muzyka przed muzyką, Sonata na skrzypce i fortepian / Pieśni / Trzy miniatury na klarnet i fortepian / Epitaphium
Potrójne samookreślenie, Psalmy Dawida / Emanacje / Strofy
Barbarzyńca w ogrodzie?
Przekraczając Rubikon, Anaklasis / Wymiary czasu i ciszy / Trzy miniatury na skrzypce i fortepian
Fenomen sonoryzmu ekspresywnego, Tren / I Kwartet smyczkowy / Polimorfia
Doświadczenie granicy, Fluorescencje
Nowa materia i nowe pomysły, Psalmus 1961 / Kanon
Gry, igraszki, kaprysy, Fonogrammi / Sonata per violoncello / Capriccio per Siegfried Palm / Capriccio per oboe / Capriccio per violino
Ścieżka obok drogi, Trzy utwory w dawnym stylu
Zapowiedzi i antycypacje, Stabat Mater / Cantata in honorem Almae Matris Universitatis Iagellonicae / Brygada śmierci
Sacrum przywrócone i pierwsza pełnia
"Nie można muzyki zaczynać od początku"
"In Te, Domine, speravi", Pasja wg św. Łukasza
"Zwycięstwo pochłonęło śmierć" Dies irae
"Daemoni non est credendum" Diabły z Loudun
Teatr śmierci i zmartwychwstania, Jutrznia I i II
Echa, pogłosy, odpryski, De natura sonoris I i II / Actions / II Kwartet smyczkowy
Sława, chwała i gniew
Pożegnanie na rozstaju dróg
Noblesse oblige, Kosmogonia / Ecloga / Ekecheiria
Sacrum liryczne, Canticum Canticorum / Magnificat
Remanenty i kontynuacje, Partita / I Koncert na wiolonczelę i orkiestrę / Intermezzo
Pożegnanie awangardy, I Symfonia
Wyjście z labiryntu, Przebudzenie Jakuba
Wykaz skrótów bibliograficznych
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

cena 51,45 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.

polski Penderecki Bunt i wyzwolenie. Tom II. Odzyskanie raju.


Ilość stron:432
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081600

Dwie idee kierunkowe przenikają świadomość twórczą Pendereckiego, który daje im wyraz w swojej poetyce - tak tej eksplikowanej z uniwersyteckich katedr, jak i tej stosowanej w kompozytorskiej praktyce. Pierwsza dotyczy języka i można ją streścić jako: potrzeba syntezy. Syntezy języków wielu, dawnych i nowych, choćby najbardziej dziwiących się sobie. (...) Druga z idei kierunkowych otrzymała postać metafory. Penderecki znalazł dla niej formułę biblijną: arka. Jeśli świata sztuki nie można uzdrowić, zawrócić z drogi prowadzącej ku samozniszczeniu, to trzeba chociaż ocalić to, co posiada on najcenniejszego. Przenieść z dawnego millenium - w nowe - wartości trwałe, niezniszczalne. Kompozytor jest w tym konsekwentny, a w przedstawianiu problemu obrazowy: „Już od dawna myślę o potopie i konieczności zbudowania arki”.


Spis treści:

INTERPRETACJE I EGZEGEZY
Znaczące spotkania i druga pełnai
Z nowym wiatrem w żaglach
W zadumaniu nad dramatem egzystencji I Koncert skrzypcowy
"Źródło trudnej nadziei" Raj utracony
Snucie przerwanego niegdyś wątku II Symfonia "Wigilijna"
Raj odnaleziony: Lusławice
"Racz nam wrócić, Panie" Te Deum
Żywioł dźwięku w zamyśleniu II Koncert na wiolonczelę i orkiestrę /Koncert na altówkę i orkiestrę
"Trzeba dać świadectwo" Polskie Requiem
Smuga cienia
W cieniu historii
Ekumeniczny taniec śmierci Czarna maska
Gesty przyjaźni i akt pamięci Per Slava/Largo/Pieśń Cherubinów/Cadenza per viola solo/Prelude/Veni Creator/Benedicamus Domino/Benedictus/Der unterbrochene Gedanke
Symfonia "monachijska": pandemonium wywiedzione z jednego dźwięku III Symfonia
Gorzkie zamyślenie nad paradoksami historii:Symfonia "paryska" IV Symfonia
Postmodernisryczne błazeństwo? Ubu Rex
Symfonia "koreańska" czyli patos cierpienia i emfaza zwycięstwa V Symfonia
W stronę claritas
Musica ludens Trio smyczkowe/Sinfonietta
Intonacje bukoliczne Koncert na flet i orkiestrę kameralną
Ucieczka w prywatność? Kwartet na klarnet i trio smyczkowe
Odnawianie gatunków Divertimento/Serenada na orkiestrę smyczkową
Rozmowa z samym sobą II Sonata na skrzypce i fortepianem
"Moja musica domestica" Sekstet
Trzecia pełnia:muzyka ery intertekstualnej
Przemiany lirycznego piękna II Koncert na skrzypce i orkiestrę "Metamorfozy"
Psalmy na nowo odczytane "Siedem bram Jerozolimy" VII Symfonia
Musica adhaerens Agnus Dei/dwa hymny/trzy fanfary
Wyznanie wiary bardzo osobiste Credo
Muzyka dla przyjaciół Concerto grosso
Nowojorska rapsodia Koncert fortepianowy"Zmartwychwstanie"
W zamyśleniu wśród swoich drzew VIII symfonia "Pieśni przemijania"
Nostalgiczna refleksy pamięci Koncert na róg i orkiestrę "Winterreise"
Podróż sentymentalna III Kwartet smyczkowy "Kartki z niezapisanego pamiętnika"
ZAMYSLENIA I REFLEKSJE
Na bliższsym i dalszym horyzoncie
Od "Bramy raju" do "Fedry"
W kręgu niezapisanych symfonii i pieśni Trzy pieśni chińskie
Jasełka o kadisz Benedictus/Kaczka pstra/Kadisz
W świecie wartości
"Otwieranie drzwi za sobą"
"Wchłonąć wszystko, co zaistniało"
Odzyskanie raju
Wykaz utworów
Bibliografia
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

polski Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia


Ilość stron:100
Format:223 x 305
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082827
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

Podręcznik Nasza muzyka 5 przeznaczony jest do nauczania kształcenia słuchu w piątej klasie szkoły muzycznej I stopnia. Materiał publikacji łączy zalety podręcznika zawierającego szczegółowe objaśnienia i definicje, solfeża obejmującego duży wybór ćwiczeń do śpiewania (tj. melodie ludowe, utwory z literatury muzycznej różnych epok, piosenki) oraz praktycznego zeszytu ćwiczeń z zadaniami: teoretycznymi, słuchowymi, kompozytorskimi. Treść podręcznika oprócz zagadnień z kształcenia słuchu uzupełniona jest o podstawowe elementy z zakresu rytmiki, a także skorelowana z audycjami muzycznymi. Publikację cechuje nowoczesna konstrukcja oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści. Warto podkreślić, że zakres tematów zamieszczonych w podręczniku Nasza muzyka 5 jest zgodny z obowiązującymi w szkołach muzycznych I stopnia założeniami podstawy programowej. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony ułatwiają uczniom korzystanie z tej publikacji.


Spis treści:

Część I: Skarbczyk na cały rok
Muzyczna ściągawka
Kartki z solfeża
Klaszczę i utrwalam
Rytmiczne gry
Słucham i utrwalam
Nasz śpiewnik - Szkolne piosenki
Zamiast klasówki
Część II: Czas na nowości
Tonacja E-dur
Interwały złożone
Tonacja cis-moll
Tajemnice muzyki - Zabytki polskiego średniowiecza
Nasz śpiewnik - Na żołnierską nutę
Zamiast klasówki
Część III: Porcja nowej wiedzy
Tonacja As-dur
Przewroty trójdźwięków
Enharmonia
Tajemnice muzyki - Zabytki polskiego renesansu
Nasz śpiewnik - W świątecznym nastroju
Zamiast klasówki
Część IV: Nowe muzyczne przygody
Tonacja f-moll
Dominanta septymowa
Gama C-dur chromatyzowana
Tajemnice muzyki - Polifonia i homofonia
Nasz śpiewnik - Coraz bliżej wakacje
Zamiast klasówki

Okładka: Teichman Aneta, Jan Ekier

cena 59 zł.


nuty.pl

Teichman Aneta
Jan Ekier

polski Jan Ekier


Ilość stron:484
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083586

Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki.


Spis treści:

Dzieje życia Jana Ekiera
Okres krakowski (1913-1934)
Atmosfera domu rodzinnego
Pocztki edukacji muzycznej
Co dalej?
Pożegnanie Krakowa
Okres warszawski
Pierwsze lata w Warszawie
Pianistyczny sukces
Wojna. Życie w okupowanej Warszawie
Z myślą o przyszłości
Powojenna żeczywistość
Nowe wyzwania i przyjaźnie
Krystalizacja zainreresowań zawodowych
W sali koncertowej i w studiu nagraniowym
Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Mistrz i uczniowie
Wokół Chopina
Moje życie zawsze było służba muzyce Chopina
Pianista, kompozytor, pedagog
Pianista
Rodowód pianistyczny- nauczyciele
Olga Stolfowa
Zbigniew Drzewiecki
Wobec dziedzictwa mistrzów
Dosięgnąć ideału
Jak grać na fortepianie
Własny styk wykonawczy
Teoria kontra praktyka
Dojrzałość artystyczna
Zrozumieć istotę muzyki
Niezależność wobec świata, odpowiedzialność wobec sztuki
Autentyczność w muzyce
Kompozytor
Rodowód kompozytorski-nauczyciele
Bernardino Rizzi
Kazimierz Sikorski
Wobec poglądów estetycznych swoich mistrzó
Twórczość
Okres dziecięco-młodzieńczy
Poszukiwanie własnego języka kompozytorskiego
Niech piosenkę niesie wiatr- okres wojenny
Dojrzałość kompozytorska
Wielka fascynacja: Szymanowski, Chopin, Bach
Pedagog
Student i pedagog
Odkrycie pasji nauczycielskiej
Echa dawnych mistrzów
"O pięknie i naturalnośći w grze na fortepianie"
Sztuka nauczania muzyki
Jak rozwijać umiejętności wykonawcze
Uczucie i wiara czy szkło i oko
Pedagog w ocenie wsoich uczniów
Notatki z wykładów i wskazówki profesora
Refleksje uczniów
Posłowie
Aneksy
Aneks 1 Wykaz nagrań Jana Ekiera z archiwum Polskiego Radia
Aneks 2 Wykaz nagrań płytowych Jana Ekiera
Aneks 3 Wykaz koncertów Jana Ekiera w polsce w latach 1945-1999
Aneks 4 Zagraniczne tournees koncertowe Jana Ekiera
Aneks 5 Wykaz kompozycji Jana Ekiera
Aneks 6 Wykaz artykułów i prac naukowych Jana Ekiera
Aneks 7 Wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem Jana Ekiera
Aneks 8 Wykaz uczniów, studentów i absolwentów klasy fortepianu Jana Ekiera PWSM i AMFC w Warszawie
Aneks 9 Wywiady z absolwentami: P. Palecznym, A. Paletą-Bugaj, A. Jastrzębską-Quinn, B. Kawallą
Aneks 10 Jana Ekier -"Autoreferat muzyka"
Bibliografia
Opis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Kubieniec Jakub, Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

cena 42 zł.


nuty.pl

Kubieniec Jakub
Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

polski Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej


Ilość stron:439
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083827

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno- muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej obejmująca takie zagadnienia, jak tradycja, pochodzenie i zróżnicowanie, kultywowanie oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” Poruszono tu problem roli szkół w nabożeństwach parafialnych, kolegiackich i katedralnych, a także podjęto próbę zrekonstruowania norm dotyczących częstotliwości, przebiegu i „rozkładu ról” w celebracji godzinach kanonicznych w różnych ośrodkach kościelnych.


Spis treści:

Wstęp
Rezdział I. Tradycja liturgiczna - geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Wykorzystanie źródła
Jak powstają tradycje?
Temporale w źródłach liturgicznych biskupstwa archidiecezji gnieźnieńskiej
Adwent
Okres Bożego Narodzenia
Epifania i zakres zwykły
Przedpoście
Wielki Post
Wielki Tydzień
Okres Wielkanocny
Okres po Zesłaniu Ducha Świętego
Sanctorale
Oficja dodane w XIII wieku
Oficja dodane w XIV wieku
Oficja dodane w XV wieku
Posumowanie. Geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Rozdział II. Tradycja muzyczna- przekaz melodii w antyfonarzach krakowskich, wrocławskich, gniśnieńskich, płockich o włocławskich
Tradycja ustna i pisana w świetle wariantów melodycznych
Śpiewy z różnymi melodiami lub sklasyfikowane w różnych modi
Podsumowanie
Rozdział III. Tradycja w działaniu- realia związane z odprawianiem godzin kanonicznych w katedrach, kolegiatach i parafiach polskich
Katedry i kolegiaty
Kanonicy
Wikariusze
Szkoła
Przebieg liturgii
Kościoły parafialne
Częstość i typ nabożeństw
Rola szkoły w liturgii parafialnej
Księgozbiór liturgiczny średnoiwiecznych parafii
Zgodność ksiąg z tradycją katedralną
Zachowane antyfonarze
Akta wizytacji
Elementy praktyki muzycznej
Tony psalmowe
Śpiew antyfon
Styl śpiewania
Epilog. Wprowadzenie cantus Romanus
Aneks 1
Aneks 2
Bibliografia
Indeks osób

Okładka: Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata, Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Ćwiklińska Maria, Rogozińska Małgorzata
Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.

polski Elementarz solfeżowy - Podręcznik dla nauczyciela.


Ilość stron:86
Format:247 x 210
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Sołtysik Włodzimierz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084046

Elementarz solfeżowy to podręcznik do nauczania przedmiotu - Rytmika z kształceniem słuchu dla klasy I szkoły muzycznej I stopnia. Zamieszczony w nim materiał ćwiczeniowy obejmuje 28 rozdziałów, które mogą być wykorzystywane kolejno lub według uznania nauczyciela. Treść podręcznika odpowiada obowiązującej podstawie programowej oraz reformie wdrażanej w szkołach muzycznych I stopnia. Do podręcznika dla nauczyciela dołączone są teksty nutowe oraz płyta z nagranymi akompaniamentami fortepianowymi. wszystkie rozdziały podręcznika z wyjątkiem czterech pierwszych mają podobną strukturę i zawierają: temat lekcji, związana z nim śpiewankę lub piosenkę, ćwiczenie rytmiczne, ćwiczenie solfeżowe i słuchowe, element zabawowy oraz szlaczek jako zadanie domowe.


Lista utworów:
Pierwszoklasista, to ja
Deszczowa piosenka
Kapryśne Do
Pod borem
Tańcowała ryba z rakiem
Już mam sześć lat
Stary niedźwiedź mocno śpi
Cicho konie, nie rżyjcie
Jawor, jawor
Mam chusteczkę haftowaną
Śnieżny czas
Wlazł kotek
Rosną sobie kwiatki
Za górami, za lasami
Co tak pędzi

Spis treści:

Wstęp
Wolno - szybko
Głośno - cicho
Wysoko - nisko
Kierunek melodii
Pięciolinia
Ćwierćnuta, takt 2/4
Półnuta
Pauza ćwierćnutowa
Dźwięki sol - mi
Dźwięki sol - mi - do
Dźwięki sol - fa - mi - re - do
Dźwięki sol - la - si - do
Gama C-dur
Stopnie gamy
Trójdźwięk
Takt 3/4
Półnuta z kropką
Takt 4/4, cała nuta
Pauza półnutowa i całonutowa
Ósemki
Pauza ósemkowa
Ósemki w takcie 3/4
Ósemki w takcie 4/4
Ćwierćnuta z kropką i ósemka
Szesnastki
Półton
Krzyżyk, bemol, kasownik
Pryma i oktawa

Okładka: Schaum John W., Piano Course B The Blue Book

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Schaum John W.
Piano Course B The Blue Book

polski Szkoła gry na fortepianie B - niebieska książka
angielski Piano Course B The Blue Book


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL066935
Produkty podobne:Schaum John W. - Adult Piano Course, vol. 1
Schaum John W. - Piano Course A The Red Book
Schaum John W. - Piano Course C The Purple Book
Schaum John W. - Piano Course D The Orange Book
Schaum John W. - Piano Course E The Violet Book
Schaum John W. - Piano Course Pre A - The Green Book

Szkoła gry na fortepianie dla dzieci Johna Schauma składa się z dziewięciu części. Część B, z okładką o kolorze niebieskim jest trzecią częścią z kolei. Kurs obejmuje szeroki wachlarz zagadnień techniczncych wprowadzając je progresywnie i popierając wieloma poszerzającymi repertuar utworami, zarówno skomponowanymi przez autora specjalnie dla dzieci, jak i prostymi utworami muzyki poważnej (Mozart, Bach, Schumann).

A comprehensive tutor series for beginners of all ages. Well presented with color pictures, useful information and guidance material. The aim of the book is to teach in the most natural and enjoyable way, through popular melodies. The method enables the student to progress in a logical fashion through Pre A to F. A recommended and thorough series.

Spis treści:

Sight reading drills
Left hand echoes - Play ball
Syncopation in 3/4 time - Music Boc (Liadow)
Shifting melody from R.H. to L.H. - Stalactites and stalagmites
Different kinds of accents - The country fiddler (folk dance)
Arpeggio recital piece - The elevator
Music appreciation - The harpsichord player (J.S. Bach)
The folk song - The year 1620
Syncopation in 4/4 time - Short'nin' bread
Crossing hands (L.H. over) - Magic flute (Mozart)
6/8 time - The wishbone
Changing keys (Major to minor) - The campbells are coming
A classical recital piece - The dress parade (Schubert's "marche militaire")
Key of E-flat major - Little brown bug
Fermata - Sailing
How to practice - (Descriptive music) The clothes line waltz
Piano quiz no. 1
The repeat sign - legato thirds - Monkey sees! Monkey does!
The right hand positions - The ventriloquist and his dummy
Da capo al fine - Here we go for a touch down
Tarantella story - The spider dance
Sixteenth notes - Wun Long Pan
Two note slurs - The hair stylist
Chord inversions - The dentist
How to use the damper pedal
Aplying the pedal to broken chords - Shadow pictures
Pedal study - Strange Lands (Robert Schumann)
Chord recital piece - Hear those lovely bells
Contrary motion - Fire engine
Wrist staccato - A fine state of affairs
Key of E major - The telegraph operator
Interweaving hand legato - Over the hurdles
6/8 time in the key o B flat - The daily comics
Chromatic passages - Putting salt on a bird's tail or how not to catch a bird
American folk song - On the levee
Piano quiz no. 2
Certificate of promotion
Music dictionary

cena 35 zł.


nuty.pl

Nowowiejska - Bielawska Bogna
Siedem dni w "Willi wśród róż" - opowieść o Feliksie Nowowiejskim

polski Siedem dni w "Willi wśród róż" - opowieść o Feliksie Nowowiejskim


Ilość stron:60
Format:210 x 210
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Szulc Maria
Redaktor: Teschner Marta
Kod produktu:NPL084567

„Mieszkamy w ťWilli wśród różŤ. W domu, w którym kiedyś żył i komponował Feliks Nowowiejski, mój dziadek, a Janka pradziadek […] cały dom pełen jest jego zdjęć i pamiątek”.


Wnuczka Feliksa Nowowiejskiego, Bogna Nowowiejska-Bielawska, zabiera czytelników w niezwykłą opowieść o życiu tego wybitnego kompozytora i organisty. Bohaterem opowieści jest także jej syn Janek, który pragnie poznać historię swojego pradziadka. Każdego wieczoru mama zdradza mu inne szczegóły z życia kompozytora: opowiada o czasach szkolnych, wielkich podróżach, powstaniu muzyki do Roty, dyrygowaniu ogromnym chórem, a także zaczarowanej batucie i pierścieniu, który Feliks Nowowiejski otrzymał od królowej Holandii.


Uzupełnieniem tej pięknie wydanej, bogato ilustrowanej książki jest wyjątkowa płyta z nagraniami utworów Feliksa Nowowiejskiego. Wyjątkowa, ponieważ kompozycje Mistrza zostały nagrane w „Willi wśród róż”, na zabytkowym fortepianie marki Blüthner, a grał je jego syn Jan, ojciec Bogny, dziadek Janka. Na płycie usłyszycie także głos samego Janka – zaproszenie do wysłuchania tej niezwykłej opowieści.


Spis treści:

"Willa wśród róż" - dom Mistrza Feliksa
Warmia...- mały Feliks
Berlin i podróże
"Quo vadis?" - Dokąd idziesz, Mistrzu?
Kraków i "Rota"
Poznań Mistrza Feliksa - zaczarowana batuta
Feliks Nowowiejski i jego Salon Muzyczny





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland