•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

All four strings

Dostępne opracowania:

gitara solo (2)
książka (1)
więcej opracowań ...

All four strings znajdziesz w 3 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Noad Frederick, First Book For The Guitar

cena 151,95 zł.


nuty.pl

Noad Frederick
First Book For The Guitar

polski Pierwsza książka na gitarę solo
angielski First Book For The Guitar


Ilość stron:200
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065251
Produkty podobne:Noad Frederick - First Book For The Guitar - Part 1
Noad Frederick - First Book For The Guitar - Part 2
Noad Frederick - First Book for the Guitar - Part 3

Obszerna szkoła gry na gitarze klasycznej - zawiera w sobie zarówno 1-szą, 2-gą, jak i 3-cią część podręcznika. Autor podręcznika - Frederick Noad - krok po kroku wprowadzi Cię w niezbędne zagadnienia dotyczące zarówno techniki gitarowej, jak i przedstawi rozmaite ćwiczenia melodyczno - rytmiczne dopasowane do danego zagadnienia. Wśród przykładowych utworów znajdziesz m. in.: "Andante" (Sor), "Andante", Op. 6 (Molino), "Andantino" (Sor), "Andantino" (Carulli), "Andantino", Op. 139, No. 1 (Giuliani), "Aura Lee" (L. Mozart) i wiele innych.


Contents: All Through the Night • Allegretto (Giuliani) • Allegretto, Op. 44, No. 8 (Sor) • Alman (16th C.) • Amusement, Op. 18, No. 3 (Horetzky) • Andante (Sor) • Andante, Op. 6 (Molino) • Andantino (Sor) • Andantino (Carulli) • Andantino, Op. 139, No. 1 (Giuliani) • Aura Lee • Banks of the Ohio • Bourrée in A Minor (L. Mozart) • El Vito • The Entertainer • Etude (Carulli) • Etude in A Minor • Evening Breeze (Noad) • Fandango • Greensleeves • I Gave My Love a Cherry (The Riddle Song) • Theme from Jocelyn (Godard) • La Volta • Little Rondo (Meissonier) • Minuet • Minuet (Carcassi) • Minuet I • Moorish Dance • On Top of Old Smoky • Packington's Pound (16th C.) • Pastoral (Noad) • Pavane (16th C.) • Petenera (Traditional) • The Piper's Tune • Rondo from Sonatina, Op. 71 (Giuliani) • Sicilienne (Meissonier) • Solitude • Sonatina (Attwood) • Song at Nightfall • The St. Catherine (Barrett) • Study in C (Giuliani) • Study in D (Sor) • Study in D Minor (Coste) • Study in F (Sor) • Study in 3rds (Sor) • Study in 6ths (Sor) • Theme by De Visee • Theme by Hook • Theme by Purcell • Victorian Song (Noad) • Waltz (Carcassi) • The Willow • Zapateado.


Lista utworów:
All Through The Night (Welsh Folksong)
Allegretto (Mauro Guiliani)
Allegretto,Op.44,No.8 (Sor)
Alman (16th C.)
Amusement,Op.18,No.3 (Horetzky)
Andante (Sor)
Andante(Op.6) Molino
Andantino (Sor)
Andantino (Carulli)
Andantino,Op.139,No.1 (Giuliani)
Aura Lee (George R. Poulton)
Banks Of The Ohio (19th Century Western American)
Bourree In A Minor (Mozart L)
El Vito
Etude (Carulli)
Etude In A Minor (Ferdinand Carulli)
Evening Breeze (Noad)
Fandango (Frank Perkins)
Greensleeves (Traditional English)
I Gave My Love A Cherry (The Riddle Song) (Traditional)
Jocelyn, Theme From(Godard)
La Volta
Little Rondo (Meissonier)
Minuet (Bach)
Minuet (Carcassi)
Minuet I (Henry Purcell)
Moorish Dance
On Top Of Old Smoky (Kentucky Mountain Folksong)
Packington's Pound (Anonymous 16th Century English)
Pastoral (Noad)
Pavane (16th C.)
Petenera (Traditional)
Piper's Tune, The
Rondo(Sonatina,Op.71) Giuliani
Sicilienne (Meissonier)
Solitude (Duke Ellington, Eddie De Lange, Irving Mills)
Sonatina (Attwood)
Song At Nightfall
St. Catherine, The (Barrett)
Study In 3rds (Sor)
Study In 6ths (Sor)
Study In C (Giuliani)
Study In D (Fernando Sor)
Study In D Min. (Coste)
Study In F (Sor)
The Entertainer (Scott Joplin)
Theme By De Visee
Theme By Hook
Theme By Purcell
Victorian Song (Noad)
Waltz (Carcassi)
Willow, The
Zapateado

Spis treści:

Note to the reader
Note to the teacher
About the guitar
How guitar music is written
Notes and rests
Tuning
Special tuning tips
Beginning to play
The sitting position
The right hand
The rest stroke
Tone quality
The shape of the nails
Finger identification
First practice of the rest stroke alternation
The left hand
The left-hand exercise
Putting both hands together
Further development
The free stroke
Notes on the first string
Counting
Exercise 1
Exercise 2
Exercise 3
Notes on the second string
Rest and damping
Exercise 5
Exercise 6
Exercise 7
Pick-up notes
Bank of the Ohio
Notes on the third string
Counting eighth notes
Exercise 8
Exercise 9
Exercise 10
Aura Lee
Thumb technique
Notes on the fourth string
Exercise 11
Exercise 12
Exercise 13
Notes on the fifth and sixth strings
Exercise 14
Fandango
Exercise 15
Ties
Exercise 16
Sharps and flats
Exercise 17
Exercise 18
Minuet
Chord technique
Exercise 19
Exercise 20
Cherry Song
Exercise 21
Arpeggios and Triplets
Technique of arpeggio
The Upward arpeggio
The downward arpeggio
Exercise 22
Exercise 23
Exercise 24
Combining chords and melody
Exercise 25
Exercise 26
La Volta
Practice suggestions
The Moorish dance
Evening Breeze
Etude
Minuet Theme
Flamenco Study
Song at nightfall
To the reader
A note to the teacher
Keys and scales
Scale of C Major
Other Major Keys
Scale of G Major
Minor Keys
Exercise 1
Study in G Major
Counting sixteenth notes
Exercise 2
Mixed Eighths and Sixteenths
Exercise 3
Etude in A Minor
Right hand fingering
General Principles
A Warning
Two Note Chords
Exercise 4
Crossing From String to String
Use of the Ring Finger
Exercise 5
Exercise 6 to 10
The Dotted Quarter Note
Exercise 11
Exercise 12
Packington's Pound
Right-Hand Technique
Choice of the Rest Stroke or Free Stroke
Single-Note Passages
Chords
Two-Note Chords with Rest Stroke
Exercise 13
Exercise 14
Chords of Three or More Notes
Arpeggios
To the reader
To the teacher
A practical warm-up routine
More advanced counting
The dotted eighth note
Grace notes
Andante
Syncopation
Exercise 1
The half bar
Andantino
More about chords
Exercise 2
Arpeggiated chords
When to arpeggiate
Amusement
Shorthand systems for chords
Components of a Major Chord
The Right Hand
Breaking up the Chords
Formation of More Complex Chords
On top of old smokey
Exploring new keys
Flat keys
Exercise 3
Study in F
Keys with more Sharps
Scale of A Major
Exercise 4
Andante
Alman
Scale of E Major
Exercise 5
Little Rondo

Okładka: Stachak Tatiana, Gitara pierwsza klasa

cena 56,95 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Gitara pierwsza klasa

polski Gitara pierwsza klasa
angielski First Class Guitar


Ilość stron:120
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Flis Małgorzata
Redaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066101
Produkty podobne:Stachak Tatiana - Gitara ekstra klasa

Podręcznik "Gitara pierwsza klasa" to publikacja dydaktyczna przeznaczona dla początkujących gitarzystów. Podręcznik adresowany jest głównie do najmłodszych dzieci w wieku od 5 do 10 lat. W publikacji tej znalazło się wiele nowatorskich rozwiązań, wśród nich warto wymienić m.in. zastosowanie metody polegającej na graniu w duecie ucznia i nauczyciela oraz wprowadzenie ćwiczeń z elementami improwizacji. Większość utworów zamieszczonych w publikacji to kompozycje autorki, a uzupełnieniem tego materiału jest zbiór klasycznych miniatur oraz trzy niezwykle efektowne kompozycje współczesnego gitarzysty i kompozytora - Marka Pasiecznego. Całości dopełnia szata graficzna publikacji, której głównym elementem jest blisko sto kolorowych ilustracji autorstwa Małgorzaty Flis. Publikacja "Gitara pierwsza klasa" uzyskała bardzo dobre recenzje konsultantów Centrum Edukacji Artystycznej i uznana została za jedną z nielicznych polskich publikacji dydaktycznych, której jakość edytorska i merytoryczna utrzymane są na najwyższym światowym poziomie.

You are beginning to learn guitar playing. This handbook will help you in your first musical steps. In the handbook I included the pieces, songs and exercises which my students like most; their opinion was for me the most important when working on the book. I hope you will like them, too. Good luck in your brautiful and adventure trip to the realm of sounds!

Spis treści:

Co znajdziesz w podręczniku / What You Will Find in this Handbook
Zanim zaczniesz grać, przeczytaj / Read it before You Start Playing
Część 1 / Part 1; Gitara - mój nowy przyjaciel (pierwsze ćwiczenia na pustych strunach) / Guitar - My New Friend (first exercises on open strings)
Gitara / Guitar
Pozycja gitarzysty; Co jeszcze jest potrzebne do grania na gitarze / Guitar Player's Position; What Do You Need to Play Guitar
Ustawienie prawej ręki; Ustawienie lewej Ręki; Oznaczenia palców / Right Hand's Position; Left Hand's Position; Fingering
Gra na strunach wiolinowych / Playing on Treble Strings
Gra na strunach basowych / Playing on Bass Strings
Arpeggio
Część 2 / Part 2; Lewa ręka wraca z wakacji (pierwsze dźwięki na gryfie) / Left Hand back from Holiday (first notes on the fingerboard)
dźwięki na trzeciej strunie / notes on the third string
dźwięki na drugiej strunie / notes on the second string
dźwięki na pierwszej strunie / notes on the first string
dźwięki na czwartej strunie / notes on the fourts string
dźwięki na piątej strunie / notes on the fifth string
dźwięki na szóstej strunie / notes on the sixth string
Jak nastroić gitarę / How to Tune the Guitar
Część 3 / Part 3; Mały solista (pierwsze utwory dwugłosowe) / Little Soloist (first two-part compositions)
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem pojedyńczej struny / Melody in Lower Part withj One-string Accompaniment
Dwudźwięki na sąsiednich strunach / Dyads on Neighbouring Strings
Melodia w dowolnym głosie z akompaniamentem dwudźwięków / Melody in Lower Part with Dyad Accompaniment
Dwudźwięki w górnym głosie z akompaniamentem kciuka / Days in Upper Part with Thumb Accompaniment
Arpeggio kciukiem i dwoma palcami / Thumb and Two-finger Arpeggio
Dwudźwięki na odległych strunach / Dyads on Distant String
Trójdźwięki na sąsiednich strunach / Three-note Chords on Neighbouring Strings
Trójdźwięki na odległych strunach / Three-note Chords on Distant Strings
Arpeggio kciukiem i trzema palcami / Thumb and Three-finger Arpegio
Czterodźwięki / Four-note Chords
Melodia apoyando w górnym głosie / Apoyando Melody in Upper Part
Część 4 / Part 4; 30 Łatwych utworów / 30 Easy Pieces
Mały słowniczek muzyczny / Small Music Dictionary
utwory klasyczne / classical pieces
utwory współczesne / contemporary pieces

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

cena 263,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

polski Domowy kurs rejestracji dźwięku, nagrywania, cz. 2
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 2


Ilość stron:252
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078017
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

Publikacja jest drugą częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Obecna część jest przeznaczona dla osób z podstawową znajomością pojęć technicznych. Poszczególne lekcje zawierają liczne ilustracje, a także przykłady muzyczne na dołączonych do książki płytach CD. Autor - Let Bill Gibson - przekazuje informacje, których potrzebujesz, aby udoskonalić rejestracje dźwięków za pomocą domowego sprzętu nagrywającego. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume two covers: impedance and wiring (high impedance vs. low impedance, terminology, balanced vs. unbalanced); bass guitar (electric/synth, recording, mic techniques, EQ); harmonics/overtones/partials; vocals (recording, mic techniques, effects, EQ); acoustic piano and rhodes (recording, mic techniques, signal processing, sampled sounds, EQ); recording synthesisers (recording, combining textures, EQ, brass); the total recording session (instruments, preparing the recorder, media selection, time code); panning and stereo imaging; mixdown to master product (mixdown machine, tape choice, theories and concepts, setup procedure; building the mix; preparing master for duplication).

Spis treści:

Introduction
Chapter 1 - Impedance and Wiring
Basic Terminology
Compatibility Between Hi Z and Lo Z
Balanced vs. Unbalanced
Basic Terminology
Unbalanced Guitar Cables
Balanced Cables
Conclusion
Chapter 2 - Bass Guitar
Electric Bass
Condition of the Bass
Direct Box / Direct In (DI)
The Bass Level
Instrument Differences
Musical Style
Recording Levels for Bass
Mic Techniques
Compressing the Bass
Equalization
Panning
Reverb
Synth Bass
Plugging the Synth Bass In
Miking the Synth Bass
Performance of the Synth Bass Part
Bass Range and EQ
Compressing the Synth Bass
Recording Level for the Synth Bass
Panning Synth Bass
Effect and the Synth Bass
Acoustic Bass
Close - Miking the String Bass
Conclusion
Chapter 3 - Harmonics / Overtones / Partials
The Difference Between Harmonics, Overtones and Partials
Conclusion
Chapter 4 - Vocals
Mic Techniques
Placement
Distance
Small Room vs. Large Room
Moving - Coil / Ribbon
Condenser
Effects
Stylistic Considerations
Wind Screen
Repairing a Problem Plosive
Electronic Plovive Repair
The Proximity Effect
Bass Roll-off
The Pad
Different Sounds of Different Pickup Patterns
Positioning the Microphone
Compressor / Limiter / Gate / Expander
Dynamic Range
Compression
Sibilance
The De-esser
Equalization
Recording Environment
Physical Aids
Intonation
Headphones
Punch In / Punch Out
Perseverance
Panning
Common Vocal Effects
Delay
Slapback
The Electronic Double
The Electronic Triple
Regeneration
Reverb
Predelay
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Backing Vocals
Conclusion
Chapter 5 - Acoustic Piano and Rhodes
Grand Piano
The Basics
Mic Choice and Technique
Stereo or Mono
Instrument Maintenance
Setting the Mood
Processing Pano Sounds
No Two Pianos Sound Identical
Recording Levels
Equalizer the Piano
Compressing the Piano
Exciting the Piano
Reverberation
Miking the Vertical Piano
Sampled Piano Sounds
Rhodes - type Sounds
Rhodes Effects
Equalizing the Rhodes
Conclusion
Chapter 6 - Recording Synthesizers
Recording Synths: Strings, Pads, Bell-like Sounds, Brass and Effects
Live in vs. Mic in Through DI
Line In
DI Can Color the Sound Adversely
String and Pads
Layering
Equalizing Pads
Dynamic Processing the Synth
Reverb
Combining Textures
Exciter
Chorus, Flanger, Phase Shifter
Panning
Delay
Bell - like Sounds
Equalizing the Bell - like Sounds
Panning Bell - like Sounds
Compression
Reverb
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Brass
Mic Technique
Levels
Brass Samples
Brass Equalization
Panning
Reverb
Exciter
Chorus / Flanger / Phase Shifter
Delay
Special Effects
Conclusion
Chapter 7 - Panning and Stereo Imaging
Speaker Position and Choice
Mic Techniques
The Head
Assignment
3:1 Principle
Panning
Reverberation
Space in a Space
Combining Wet and Dry
Delay
Panning
Chorus/ Flanger / Phase Shifter
Monitors and Your Stereo Image
Conclusion
Chapter 8 - The Total Recording Session
Planning
Tracks
Envision the Final Products
Instrument
Tuning
Strings
Getting the Recorder Ready
Cleaning and Demagnetizing
Demagnetizing the Analog Tape Machine
Cleaning the Analog Recorder
Tones on the Analog Recorder
Tones on the Digital Recorder
Media Selection
Magnetic Tape / Video Tape
Recordable CDs / Hard Drives
Tape Storage Is a Critical Condiseration
Time Code
Striping SMPTE
Getting the Sequencer to Follow SMPTE
Tightening the Arrangement
Contents of Arrangement
Reference Lead Vocal
Backing Vocals
Bounce to Track One
Electric Guitar to Track Four
Punch-Ins
Acoustic Guitar to Track Five
Final Vocal to Track Three
Lead Guitar to Track Six
Conclusion
Chapter 9 - Mixdown to Master to Product
Mixdown Machine
Basic Proceudre for Alignment (Mixdown and Multitrack)
Playback Alignment
Record EQ
Reference Tones
Reference Tone
Starting the Mix / Zeroing the Board
Tape Choice
Outboard Gear to Have on Hand
Tape Speed
Automation
Multiple Sets of Monitors
Comparison to Other Projects
The Spherical Approach to Panning and Positioning in the Mix
EQ: The Cumulative Effect
Mixing Theories and Building Concepts
Mix Approach
The Arrangement
Characteristics of a Good Mix
Strong and Solid, But Controlled, Lows
Mids Distributed Evenly Among Various Instruments
Strong, Smooth Highs That Are Easy to Listen To
Balance
Depth
Width
Momentum
Consistency
Sounds Good in Stereo and Mono
Approaches to Mixing That I've Found Ineffective
Signs of an Amateur Musical Recording
Basic Setup Procedure
Once You Select and Prepare the Multitrack and Mixdown Machines
Arranging During Mixdown
Multiple Mixes
Mix Versions
Building the Mix
Kick Drum / Bass Guitar
Pan the Cymbals for a Natural Sound
Live Toms
Drum Machine Toms
Drum Set Overhands (Live)
Bass
Lead Vocal
Compression
Expander
Vocal EQ
Exciter
Simple Delay
Add Backing Vocals
Comping Keyboards and Rhythm Guitars
Filling in the Holes With the Guitar or Keys
Lead Parts
Solos
Mix Levels
Fades
Preparing the Mixed Master for Duplication
Editing
Mastering
Different Mixes
Conclusion
GLossary
Index





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland