The Baroque Pianist
Ilość stron: | 128 |
Format: | 230 x 305 |
Opracowanie na: | fortepian solo |
Obsada: | Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych) Fortepian (1) |
Wersja językowa: | wstępu: angielska posłowia: angielska tytułów utworów: angielska, francuska |
Stopień trudności: | 2-4 w skali od 0 do 10 |
Dostępność: | dostawa w ciągu 30 dni |
Zawartość: | Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:
|
Kod produktu: | NPL062868 |
Kolekcja utworów największych twórców epoki Baroku w opracowaniu na fortepian. Znajdziesz tu dzieła m. in.: Jana Sebastiana Bacha, Georga Friedricha Händla, Antonio Valente, Henry'ego Purcella, Domenico Zipoli, Domenico Scarlattiego, Johanna Pachelbela i wielu innych. W drugiej części publikacji - teoretycznej - zamieszczono szereg informacji dotyczących wykonawstwa utworów, ornamentyki, oznaczeń artykulacyjnych, dynamiki i innych, charakterystycznych dla twórczości danego kompozytora. Ponadto: biografie kompozytorów i noty historyczne utworów zawartych w publikacji.
Baroque music maintains an undisputed position in the teaching of the piano, and over the years has been taught and played in various ways. Evidence of this are the numerous editions of baroque music, each with its own interpretation reflecting the personal views of the editor.
However, increasing often these edited publications have been abandoned in favour of the original source, the score as it was written down by the composer. One is then confronted by the problem of how to reveal the colorful performance practice of the baroque era in the apparently barren Urtext notation. It was in the apparently impossible to notate that performance practice acurately.
Lista utworów:
Menuet G (AMB 1725) (Böhm Georg)
Menuet d (HWV 462) (Händel Georg Friedrich)
Minuet a (Musick's Handmaid II 1689, Z 649) (Purcell Henry)
Menuet en Rondeau C (Pieces de clavecin 1724) (Rameau Jean-Philippe)
Minuet g (Sonate da Cimbalo di piano e forte 1732) (Giustini Lodovico)
Menuet G (AMB) (Petzold Christian)
Menuet g (AMB) (Petzold Christian)
The Prince of Denmanrk's March D (Jeremiah Clarke)
Marche D (AMB) (Bach Carl Philipp Emanuel)
Polonaise g (AMB) (Anonymus)
Polonaise g (AMB) (Bach Carl Philipp Emanuel)
Gavotte G (HWV 491) (Händel Georg Friedrich)
Gavotte a (Geoffroy Jean Nicols)
Musette D (AMB) (Anonymus)
Prelude for the fingering C (Purcell Henry)
Song tune C (Musick's Handmaid II 1689, Z 694) (Purcell Henry)
Fughetta C (Händel Georg Friedrich)
Verso II d (Zipoli Domenico)
Verso IV d (Zipoli Domenico)
Chaconne a (Fischer Johann Kaspar Ferdinand)
Folia d (Scarlatti Antonio)
Aria d (K 32) (Scarlatti Domenico)
Fabordón del primer tono (Obras para tecla, arpa y vihuela) (de Cabezón Antonio)
Pavana G (de Milan Luis)
Menuet and Trio g (WFB) (Stölzel Gottfried Heinrich & Bach Johann Sebastian)
For Two Virginals, virg. I G (FVB) (Farnaby Giles)
Jig a (FVB) (Byrd William)
Saraband F (Suite IV, 1649) (Froberger Johann Jacob)
Gigue F (Ouverture) BWV 820 (Bach Johann Sebastian)
Toccata c I (Seixas Carlos)
Il Ballo dell' Intorcia (Valente Antonio)
Allemande (L'Art de toucher le clavecin) (Couperin Francois)
Courante A (WFB) (Telemann Georg Philipp)
Bourrée a (Suite BWV 996) (Bach Johann Sebastian)
A Ground in Gamut (Z 645) (Purcell Henry)
Prelude and Rondeau D (Dandrieu Jean Francois)
Chaconne f (Pachelbel Johann)
Aria "So oft ich meine Tobackspfeife" (AMB) (Bach Johann Sebastian)
Choral "Gib dich zufrieden und sei stille" (MB) (Bach Johann Sebastian)
Lamento f (Capriccio BWV 992) (Bach Johann Sebastian)
Applicatio C (WFB) (Bach Johann Sebastian)
6 kleine Praeludien (WFB) (Bach Johann Sebastian)
I C BWV 924 (Bach Johann Sebastian)
II d BWV 926 (Bach Johann Sebastian)
III F BWV 927 (Bach Johann Sebastian)
IV g BWV 930 (Bach Johann Sebastian)
V F BWV 928 (Bach Johann Sebastian)
VI D BWV 925 (Bach Johann Sebastian)
Balletto - Corrento - Passacgli e (Frescobaldi Girolamo)
2 Sonaten: Capriccio (G K 63), Gavota d (K 64) (Scarlatti Domenico)
Suite No. 7 F (Böhm Georg)
Fantasie D (Telemann Georg Philipp)
Spis treści:
Prologue
The Diversity of the Baroque and the Common Denominator
Tonalities and Tuning Systems
The Characteristics of the Tonalities
Music as Speech
How does Music Speak?
Stress Hierarchy
Signs of Articulation
Keyboard Instruments
The Articulation of Single Notes
Dynamics
On Clarity of Performance
On the Treatment of Rhythm
Inequality
Dotted Rhythms
The Ornaments
Fingerings
Pulse - the Basic Element of Baroque Music
Dances and Dance Suites
The Piano and the baroque
The Names of the Pieces
Hints on the Interpretation of the Pieces
The Composers
List of Sources for the Textural Part