Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 35,95 zł. nuty.pl | Schimpke Christoph Partita B-dur na 2 klarnety, 2 rogi i fagot (partytura i głosy) Partita in Bb major for 2 clarinets, 2 horns and basson (score and parts) Partita B-dur na 2 klarnety, 2 rogi i fagot (partytura i głosy)
Próżno by szukać dzisiaj nazwiska Christopha Schimpke we współczesnych wielkich encyklopediach muzycznych. Ten urodzony w Tetschen (obecnie Děčín Czechy) kompozytor i wirtuoz fagotu został usunięty w cień innego kompozytora i muzyka orkiestry na zamku Johannisberg (obecnie Jánský Vrch Czechy) Karla Ditters von Dittersdorfa. Obaj spędzili tam razem około dwudziestu lat (Schimpke aż do śmierci) i obaj pełnili w tej orkiestrze funkcje kierownicze. Christoph Schimpke skomponował jedenaście symfonii, ok. dwudziestu koncertów (w tym pięć na altówkę i cztery na fagot) oraz liczne utwory muzyki kameralnej (głównie na instrumenty dęte). Choć już za życia kompozycje Schimpkego były wysoko cenione, dopiero dzisiaj zaczynają być dostrzegane przez muzyków i wydawców. Rękopis Partity B-dur, który stał się źródłem do niniejszego wydania, znajduje się we Wrocławiu. Nie jest to zapewne przypadek właścicielem zamku Johannisberg był bowiem wrocławski biskup hrabia Philip Gotthard Schaffgotsch. Obecnie rękopis jest własnością Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu. Niniejsza publikacja jest pierwszym wydaniem Partity B-dur Christopha Schimpke. The name of the composer and basson virtuoso is nowhere to find in major music encyclopedias of our time. Schimpke, born in Tetchen (now Děčin in the Czech Republic) was overshadowed by Carl Ditters von Dittersdorf, other composer and oechestera musician of the Johannisberg (now Jánský Vrch - Czech Republic) castle court. Both of them lived there for twenty years (Schimpke until his death) and both performed managing functions in the orchestra. It is perhaps no coincidence that the manuscript of the Partita in B-flat major, which was the source material for the present edition, is in Wrocław. The owner of the Johannisberg castle was the Wrocław bishop, count Philip Gotthard Schaffgotsch. Now the manuscript is in the possession of the Wrocław University Library. Lista utworów: |
cena 59,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy) Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy) Quintet for Flute, Oboe, Clarinet, Horn and Basson (score and part)
Skomponowany w 1948 roku na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot, kompozytor dedykował Marcie Thibault matce swojej żony Andrée. Utwór ten uznawany jest za jeden z najlepszych XX-wiecznych polskich kwintetów dętych. Ujęty jest w trzech częściach: Allegro moderato, Andante, Andante-Allegro, przy czym część ostatnia jest najbardziej rozbudowana. Całość kompozycji, utrzymanej w pogodnym charakterze, cechuje równorzędne traktowanie instrumentów, przejrzysta faktura, migotliwa kolorystyka, wyrazista artykulacja oraz ruchliwa motoryka (głównie w częściach skrajnych). W ramach budowy wieloodcinkowej na stosunkowo niewielkiej przestrzeni zestawiane są bloki akordowe z odcinkami w fakturze homofonicznej i polifonizującej. Podstawą kształtowania formy jest motyw. Związki funkcyjne, mimo elementów tonalności dur-moll, są zatarte, a rolę czynnika porządkującego przebieg melodyczno-harmoniczny pełnią struktury ostinatowe. Prawykonanie Kwintetu miało miejsce 10 października 1949 roku w Krakowie. The flute, oboe, clarinet, horn and bassoon Quintet, composed in 1948 on request of the Polish Composers Union, Spisak dedicated to Martha Thibault, the mother of his wife, Andrée. This piece is considered one of the best Polish wind quintets of the 20th century. It is composed of three parts: Allegro moderato, Andante and Andante-Allegro, with the last being the most developed of the three. This cheerful composition is characterized by an equal participation of instruments, transparent texture, restless and ever-chaning tone colour and expressive articulation and motion (chiefly in the first and last part). The composer contrasts blockof accords with sections in homophonic and poliphonising texture in a multi-section structure and in a relatively small space. The from of the pieces is based on a motif. Although some elements of minor and major tonality exist, their functional dependences are blurred and the role of the facter introducing order to the melody and harmony of the piece is played by ostinate structures. The Quintet was first performed 10th October 1949 in Kraków. Lista utworów: |
cena 34,95 zł. nuty.pl | Jonas Alicja Zima Zima Winter
Utwór "Zima" przypomina "Zimę" Vivaldiego z "Czterech pór roku", lecz odzwierciedla ona jeszcze bardziej słowiański ton polskich melodii ludowych, wpisany w styl postmodernistyczny. "Zima" wyraża świeżą interpretację tego sezonu skierowaną do bardzo młodych adeptów sztuki muzycznej. Muzyka przedstawia obrazy gospodarstw wiejskich zakopanych w mrozie i śniegu przez zamiecie, dzieci bawiące się na placach i drogach w okresie zimy. Ich zabawa przerywana jest przez nieoczekiwane podmuchy wiatru (takt 17 - 18), i mimo, że porywy zamierają, mróz nie daje za wygraną i zmusza dzieci do tańca, żeby było im ciepło. "Winter" alludes to Vivaldi's "Winter" yet embodies a distinctly Slavic tone suggestive of Polish folk tunes. Written in a post modern style. "Winter" presents a fresh interpretation of this season intended for very young students. The music suggestsimages of smali rustic villages buried in frost and snow by blizzards and of children at wintertime playing in cortyards and streets. Their fun is directed only by occasional the children to dance for warmth. Alicia Jonas' "Winter" is a short but ingeniously constructed musical story in which a special sonority made by major and minor tonalities reminds one of melancholie nostalgia, both bitter and sweet. Lista utworów: |
cena 39,2 zł. nuty.pl | Widłak Wojciech Salve Regina - Alegoria na trio stroikowe (partytura i głosy) Salve Regina - Alegoria na trio stroikowe (partytura i głosy) Salve Regina - An Allegory for Reed Trio (Score and Parts)
"Salve Regina - alegorię na trio stroikowe komponowałem w ostatnich tygodniach życia Marka Stachowskiego, mojego nauczyciela i Mistrza. W okresie pracy nad utworem moje myśli podświadomie skupiały się wokół refleksji nad odchodzeniem. Stąd zapewne w dwóch pierwszych odcinkach kompozycji przewija się charakterystyczny "płaczliwy" motyw opadający, w harmonii często pojawia się tryton, środkowy epizod grany jest jakby z oddali, zaś ostatni, najobszerniejszy fragment to opracowanie dwóch cantus firmi. Dźwięki jednego z nich (Witaj Królowo) zostały rozdzielone pomiędzy obój i fagot, drugi zaś (Dies Irae) stanowi podstawę wykonywanego przez klarnet, motorycznego kontrapunktu, składającego się z postaci oryginalnej oraz inwersji melodii. Jedną z idei budujących przebieg utworu jest dążenie do uzyskania zgody i harmonii. Dysonansowy początek stopniowo przechodzi w łagodniejsze współbrzmienia, a całość zostaje zwieńczona czystym trójdźwiękiem E-dur." "I composed Salve Regina - an allegory for reed trio - in the final weeks of the life of my teacher and master, marek Stachowski. While I was working on the piece, my thoughts subconsciously concentrated around the reflections concerning passing away, hence, most probably, the characteristic, "plaintive" descending motive, which runs throughout the first two sections, the tritone often appearing in the harmony, the middle episode, which is played as if from afar, and the last, most extensive passage, which involves the elaboration of two cantus firmi. The notes of one of them (Polish version of Salve Regina) have been divided between the oboe and bassoon, the other one (Dies Irae) forms the basis of the motor-rhythmic counterpoint performed by the clarinet and consisting of the original melody and its inversion. One of the ideas of the construction of the work is the aim to achieve agreement and harmony. The dissonant opening gradually passes into milder chords and the whole is crowned with a pure E major triad." Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland