Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 49 zł. nuty.pl | Widłak Wojciech Dwa obrazki bez wystawy na perkusję, wiolonczelę i fortepian (partytura+głosy)
Wojciech Widłak odbył studia w krakowskiej Akademii Muzycznej, w klasie kompozycji i organów, w 1997 r. w Filharmonii Krakowskiej miało miejsce prawykonanie jego utworu dyplomowego Concerto laudativo na organy solo, chór chłopięcy i orkiestrę symfoniczną, zdobywał różne nagrody i wyróżnienia. Dwa obrazki bez wystawy to "Natura lustrzana z krzykiem" oraz "Mmmelodia w bieli na szkle" na perkusję ( marimbafono, vibrafono, campanelli ), wiolonczelę i fortepian. Lista utworów: |
cena 35 zł. nuty.pl | Stachowski Marek Recitativo e preghiera na wiolonczelę i fortepian Recitativo e preghiera na wiolonczelę i fortepian Recitativo e preghiera for cello and piano Recitativo e preghiera für Violoncello und Klavier Recitativo e preghiera pour violoncelle et piano
Recitativo e preghiera kompozycja Marka Stachowskiego powstała w 1999 r., poświęcona Pamięci Żony istnieje w dwóch wersjach: pierwotnej na wiolonczelę solo i fortepian oraz na wiolonczelę solo i orkiestrę smyczkową. Poniższe słowa kompozytora, zamieszczone w nocie programowej przy okazji wykonania utworu na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową podczas 12. Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich (2000), śmiało można odnieść także do wersji pierwotnej ze względu na wspólny materiał dźwiękowy, środki wyrazu czy charakter utworu. W obu wersjach partia wiolonczeli solo jest niezmieniona. "Recitativo e preghiera na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową skomponowane pod koniec ubiegłego roku jest utworem bardzo osobistym. Wewnętrzna potrzeba zadumy i refleksji nad sprawami ostatecznymi narzuciły prostotę zakomponowania utworu, co wyraziło się w maksymalnym ograniczeniu środków techniki kompozytorskiej, zwłaszcza w głównej modlitewnej części utworu poprzedzonej wstępem o charakterze recytatywnym. Marek Strachowski's Recitativo e preghiera, written in 1999 and dedicated to the memory of his wife, exists in two versions: the original for solo cello and piano and another for solo cello and string orchestra. Both works are available from PWM Edition in published form (for cello and piano) and ou hire (full score and parts). Lista utworów: |
cena 72,95 zł. nuty.pl | Debussy Claude Sonate pour Violoncelle et Piano Sonata na wiolonczelę i fortepian Sonata for Violoncello and Piano Sonate für Violoncello und Klavier Sonate pour Violoncelle et Piano
Claude Debussy (1862 - 1918) był twórcą nowego stylu muzycznego, określonego zapożyczonym z dziedziny malarstwa, choć w istocie wywodzącym się raczej z estetyki poezji symbolistów, mianem impresjonizmu. Podłożem twórczości Debussy'ego było przeciwstawianie się późnemu romantyzmowi, a w szczególności estetyce Wagnerowskiej. Melodyka przybiera u Debussy'ego formę krótkich motywów, traci swój walor zasadniczy na rzecz harmonii. Na główny plan wysuwa się kolorystyka dźwiękowa. Prezentowana Sonata d-moll na wiolonczelę i fortepian jest to utwór wykazujący zasadnicze walory muzyki impresjonistycznej. W przypadku wiolonczeli kompozytor stosuje tu liczne pizzicato, vibrato, staccato i triole. Sonata składa się z części: I - Lent Sostenuto e molto risoluto; II - Serenada, Moderement anime; III - Finał, Anime. Of the Six Sonates pour divers instruments Claude Debussy only completed three. The present Sonate pour violoncelle et piano was the first of the late group of sonatas begun in 1915. As in the case of the sonata for flute, viola and harp and the sonata for violin, the model taken is not the dualist sonata form ov Viennese classicism but the monothematic sonata of 17th and 18th century France. Particulary the works of François Couperin had an influence on Debussy's composition. Lista utworów: |
cena 34,95 zł. nuty.pl | Mazur Tadeusz Kolędy na wiolonczelę z fortepianem Kolędy na wiolonczelę z fortepianem
Kolekcja najpiękniejszych polskich kolęd w opracowaniu Tadeusza Mazura na wiolonczelę z fortepianem. Akompaniament tychże kolęd celowo został opracowany w układzie czterogłosowym, aby po pierwsze można było pomuzykować z pianistą z pełnym harmonicznym podkładem. Po drugie, aby pianista próbował również akompaniować uczniowi bez grania górnego głosu, który niech uczeń sam gra, tworząc czterogłos z fortepianem jako pełnię harmoniczną czterogłosu ucząc się ją słyszeć. Na tle pozostałych trzech składników harmonii, bez górnego głosu, uczeń grając melodię będzie się uczył słyszeć całość każdej funkcji harmonicznej i dostrajać, uzupełniając funkcje harmoniczne o czwarty głos - ten najwyższy. Powyższe kolędy dedykowane są także pianistom, gdyż partia fortepianu jest w pełni samodzielna i kompletna. Można zatem te kolędy grać bez towarzyszenia wiolonczeli. Lista utworów: |
cena 40,95 zł. nuty.pl | Jabłoński Henryk Hubertus Kujawiak na wiolonczelę i fortepian Kujawiak na wiolonczelę i fortepian
Henryk Hubertus Jabłoński urodził się 3 listopada 1915 r. w Gdańsku, zmarł 11 października 1989 r. tamże. Był kompozytorem, pedagogiem i wiolonczelistą. Wychowywał się w rodzinie gdańskich mieszczan amatorsko muzykujących- ojciec Herwardt Degler, matka Alidia ze Springerów. Jako kilkuletni chłopiec uczył się gry na fortepianie, skrzypcach, później wiolonczeli. Studia muzyczne podjął w Polskim Konserwatorium Muzycznym Macierzy Szkolnej w Gdańsku (1933-39) w klasie wiolonczeli Kazimierza Wiłkomirskiego. Harmonii i kontrapunktu uczył się u Wernera Schramma, kompozycji u Alfreda Paetscha. Od 1954 r. rozpoczął pracę pedagogiczną w PWSM w Sopocie (później Akademii Muzycznej im. S.Moniuszki w Gdańsku) jako wykładowca instrumentacji i kompozycji. Twórczość kompozytorska Henryka Jabłońskiego jest obfita i różnorodna . W około 500 kompozycjach znajdują się niemal wszystkie uprawiane gatunki i formy muzyczne. Pisał utwory symfoniczne (symfonie, suity, uwertury) , koncerty na różne instrumenty (wiolonczelowy, skrzypcowy, fletowy, fortepianowy i in.) , kameralne, wokalne i wokalno-instrumentalne (kantata,opera) oraz muzykę do filmów, sztuk teatralnych, słuchowisk radiowych; także piosenki, aranżacje i opracowania. Był twórcą skłaniającym się ku estetyce romantycznej. Istotne miejsce zajmuje w jego twórczości harmonika, kolorystyka i bogata inwencja melodyczna. Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Ratusińska Weronika Blue Note Blue Note for violoncello and piano
Blue Note na wiolonczelę i fortepian powstał w 2007 roku na zamówienie Evvy Mizerskiej i jest jej dedykowany. Tytuł utworu jak mówi kompozytorka związany jest z wykorzystaniem w kilku fragmentach skali bluesowej z charakterystycznymi dla niej alteracjami. Blue notes mają swoją genezę w murzyńskim folklorze muzycznym i charakterystyczne są dla tonalności muzyki jazzowej. Utwór jest inspirowany nurtem minimal music i folklorem rodzimym (częste stosowanie pustych kwint). Blue Note to jak podpowiada kompozytorka crossover, czyli swobodne przekraczanie granic między różnymi stylami. Repetytywna narracja muzyczna wprowadza słuchacza w nastrój medytacyjny, który przeradza się w dynamiczny i ożywiony dialog instrumentów, przypominający improwizację jazzową, aby tuż przed zakończeniem znów się uspokoić. Utwór po raz pierwszy wykonała Evva Mizerska (wiolonczela) i Emma Abbate (fortepian) 25 października 2007 roku w Blackheath Halls w Londynie. Rok później Blue Note ukazał się na płycie Young Composers in Tribute to Fryderyk Chopin wydanej przez DUX Recording Producers. Nagrania dokonały Evva Mizerska i Katarzyna Drogosz. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland