Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 27 zł. nuty.pl | Pleyel Ignaz Joseph Koncert C-dur op. 26 na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg fortepianowy) Koncert C-dur op. 26 na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg fortepianowy) Concerto in C Major Op. 26 for Cello and Orchestra (Piano reduction) Konzert C-Dur Op. 26 für Cello und Orchester (Klavier Edition)
Skomponowany w latach 1788 - 89 Koncert wiolonczelowy C-dur op. 26 Ignacego Josepha Pleyela, w katalogu R. benton numer 104, miał za życia kompozytora ogromne powodzenie tak u wykonawców, jak i wydawców. W przeciągu niecałych trzydziestu lat od daty powstania pojawiło się dziewięć jego wydań w wersji oryginalnej na wiolonczelę i orkiestrę oraz kilka w opracowaniu na inne instrumenty. Utwór wykazujący znamienne dla stylu klasycznego cechy przypomina swoją konstrukcją jeden z koncertów J. Haydna. Pełne uroku tematy i ciekawa harmonia stanowią o jego oryginalnym pięknie i niezaprzeczalnej wartości artystycznej. Utwór jest atrakcyjny zarówno dla wykonawców, dla których stanowić będzie wdzięczne zadanie oraz cenne uzupełnienie klasycznego repertuaru, jak i dla słuchaczy, którzy będą mogli poznać tę interesującą muzykę. The Cello Concerto in C major, Op. 26 (1788 - 89), number 104 in Rita benton's catalogue, met with great success during the composer's lifetime both with performers and publishers. In less than thirty years from the date of its composition nine editions appeared in the original version for cello and orchestra as well as several arranged for other instruments. Pleyel's Cello Concerto Op. 26 is one of two by that composer written in the key of C major. It displays all the features characteristic of the classical style, such as a threemovement structure with sonata form at the beginning, symmetrical phrase structures, a typical division of parts into those providing the melody and those accompanying as well as the orchestration requiring few instruments (2vn, 2vl, bassi, 2ob, 2 cr). In structure it resembles one of the concertos by Haydn in the same key. At the same time its charming subjects and interesting harmony contribute to its original beauty and undeniable artistic value. Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Widłak Wojciech Dwa obrazki bez wystawy na perkusję, wiolonczelę i fortepian (partytura+głosy)
Wojciech Widłak odbył studia w krakowskiej Akademii Muzycznej, w klasie kompozycji i organów, w 1997 r. w Filharmonii Krakowskiej miało miejsce prawykonanie jego utworu dyplomowego Concerto laudativo na organy solo, chór chłopięcy i orkiestrę symfoniczną, zdobywał różne nagrody i wyróżnienia. Dwa obrazki bez wystawy to "Natura lustrzana z krzykiem" oraz "Mmmelodia w bieli na szkle" na perkusję ( marimbafono, vibrafono, campanelli ), wiolonczelę i fortepian. Lista utworów: |
cena 87,95 zł. nuty.pl | Skatkottas Nikos Tender melody na wiolonczelę i fortepian
|
cena 29 zł. nuty.pl | Widłak Wojciech Aria e Danza na wiolonczelę i fortepian
Aria e danza na wiolonczelę i fortepian są transkrypcją II i III części Sonaty minore skomponowanej w oryginale na organy, sporządzoną dla Doroty Imiełowskiej. Część I (Aria) eksponuje romantyczną, bogato sfigurowaną melodię - początkowo w długim solo wiolonczeli - i ma charakter wypowiedzi jednostki, natomiast w części II (Danza) oba instrumenty muzykują wspólnie, z dużą dozą emocji, żywiołu i wirtuozerii. Czas trwania utworu 10'. Lista utworów: |
cena 160,95 zł. nuty.pl | Rodrígez Robert Xavier Les Niais Amoureux Les Niais Amoureux
Utwór ,,Les Niais Amoureux" hiszpańskiego kompozytora Rodrígeza Roberta Xaviera przeznaczony jest na zespół kameralny. Premiera tegoż dzieła odbyła sie w NewYork w maju 1989 roku. Przez utwór przeplatają się 2 wariacje: pierwsza to ,,Les Nias de Sologe" Jeana-Phillipa Rameau (1683-1764), która była napisana na klawesyn; druga wariacja to fragment z opery pt. ,,Le Diable Amoureux (1979). Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Concerto per cello and orchestra - wyciąg fortepianowy Koncert na wiolonczelę i orkiestrę - wyciąg fortepianowy Concerto per cello and orchestra - piano reduction
"Długo nie mogłem zdecydować, jaki ma być ten Koncert - patetyczny, liryczny, awangardowy czy tradycyjny? Wątpliwości i wahania nie opuszczały mnie przez długi czas. I oto pewnego przedpołudnia podczas przechadzki po białowieskim parku usłyszałem wreszcie tę długo poszukiwaną nutę - liryczną, nieco zadumaną, o wyraźnie kresowym zabarwieniu. Czym prędzej więc zacząłem szkicować partyturę, by po kilkunastu dniach mieć gotową wersję utworu. Rozpoczęły się pierwsze próby z solistą, pierwsze poprawki partii solowej pod kątem lepszego jej wyeksponowania, pełniejszego ukazania możliwości instrumentu. Wreszcie po paru latach i dziesiątkach spotkań z Tomaszem Strahlem partia wiolonczeli przybrała wiosną 1997 roku postać ostateczną. Znajdą w nim Państwo echa naszych Kresów - raz po raz w muzyce Koncertu pobrzmiewać będą zasłyszane niegdyś przeze mnie na Wileńszczyźnie strzępy melodii i pieśni owianych łagodną melancholią i smętkiem..." "For a long time I could not make up my mind what kind of Concerto it was going to be - pathos-laden, lyrical, avant-garde or traditional? I was beset with doubts and hesitations for a long time. And then one morning, during a stroll in the Białowieża national park. I at last heard this longsought-for note - lyrical, a little pensive, clearly of bordeland provance in tone. I started to sketch the score quickly and the work was ready in a dozen or so days. The first rehearsals with the soloist followed, as well as the first revisions of the solo part to highlight it out and reveal more fully the instrument's potential. Finally, after several years and dozens of meetings with Tomasz Strahl, the cello part took final shape in spring 1997. The work was finished. You will find in it echoes of our Polish Eastern Bordeland - now and then in the music of the Concerto one will hear scraps of melodies and songs - once heard by me in the Vilnius region - enveloped in mild melancholy and sadness..." Lista utworów: |
cena 252,95 zł. nuty.pl | Michel Jean-François 32 Weihnachtsmelodien für Trompete, Violoncello und Klavier (Orgel) 32 kolędy na trąbkę, wiolonczelę i fortepian (organy) 32 Christmas Carols for Trumpet, Cello and Piano (Organ) 32 Weihnachtsmelodien für Trompete, Violoncello und Klavier (Orgel) 32 Mélodies de Noël pour trompette, violoncelle et piano (orgue)
Kolekcja aż 32 kolęd i utworów świątecznych w prezentowanym wydaniu zaaranżowanych na trąbkę B, wiolonczelę i fortepian lub organy bez pedału. Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "Good King Wenceslas", "In dulci jubilo", "We Wish You a Merry Christmas", "We Three Kings", "While Shepherds Watched Their Flocks" i wiele innych. Lista utworów: |
cena 155,95 zł. nuty.pl | Amram David Honor Song (VcPf) Honor Song for Sitting Bull - Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg na wiolonczelę i fortepian) Honor Song for Sitting Bull - Concerto for Violoncello and Orchestra (Violoncello and Piano) Honor Song for Sitting Bull - Konzert für Violoncello und Orchester (Ausgabe für Violoncello und Klavier)
"Honor Song for Sitting Bar" to kompozycja Davida Amrama bazująca na indiańskiej piosence o tym samym tytule, ukazującej siłę i piękno indiańskich ludów. Amram podczas pobytu na Festiwalu Sztuki Indiańskiej na Florydzie miał przyjemność koncertować z Kevinem Locke - piosenkarzem, tancerzem i flecistą. To właśnie Kevin nauczył Davida tej popularnej indiańskiej piosenki. Utwór w oryginale skomponowany został na wiolonczelę i orkiestrę. W niniejszej publikacji zawarto opracowanie na wiolonczelę i fortepian również wykonane przez kompozytora. In January, 1981, I performed with Floyd "Red Crow" Westerman, Buffy Sainte - Marie, and Native American actor Will Sampson at the Mikasookie All - Indian Arts Festival in Florida. During one of the concerts, I met and performed with Kevin Locke, a young Lakota traditional singer, hoop dancer and flute player. Kevin taught me the Honor Song for Sitting Bull, sung for over a century to celebrate the spirit of the great Lakota leader.Kevin's name appears in the score, along with that of Margot Thunderbird, a Shinnecock singer, who taught me the four - bar motif that appears in the second variation of the concerto. I mention their names here to honor native American traditions and to thank these two wonderful singers for the gift of their commitment to the traditional music of their peoples. Both melodies are well - known social songs, reflecting the deep power and beauty of the Indian Nations. Lista utworów: |
cena 34,95 zł. nuty.pl | Mazur Tadeusz Kolędy na wiolonczelę z fortepianem Kolędy na wiolonczelę z fortepianem
Kolekcja najpiękniejszych polskich kolęd w opracowaniu Tadeusza Mazura na wiolonczelę z fortepianem. Akompaniament tychże kolęd celowo został opracowany w układzie czterogłosowym, aby po pierwsze można było pomuzykować z pianistą z pełnym harmonicznym podkładem. Po drugie, aby pianista próbował również akompaniować uczniowi bez grania górnego głosu, który niech uczeń sam gra, tworząc czterogłos z fortepianem jako pełnię harmoniczną czterogłosu ucząc się ją słyszeć. Na tle pozostałych trzech składników harmonii, bez górnego głosu, uczeń grając melodię będzie się uczył słyszeć całość każdej funkcji harmonicznej i dostrajać, uzupełniając funkcje harmoniczne o czwarty głos - ten najwyższy. Powyższe kolędy dedykowane są także pianistom, gdyż partia fortepianu jest w pełni samodzielna i kompletna. Można zatem te kolędy grać bez towarzyszenia wiolonczeli. Lista utworów: |
cena 109 zł. nuty.pl | Rutkowski Andrzej Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy) Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts) Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen) Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)
Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych. Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland