Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 35 zł. nuty.pl | Stachowski Marek Recitativo e preghiera na wiolonczelę i fortepian Recitativo e preghiera na wiolonczelę i fortepian Recitativo e preghiera for cello and piano Recitativo e preghiera für Violoncello und Klavier Recitativo e preghiera pour violoncelle et piano
Recitativo e preghiera kompozycja Marka Stachowskiego powstała w 1999 r., poświęcona Pamięci Żony istnieje w dwóch wersjach: pierwotnej na wiolonczelę solo i fortepian oraz na wiolonczelę solo i orkiestrę smyczkową. Poniższe słowa kompozytora, zamieszczone w nocie programowej przy okazji wykonania utworu na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową podczas 12. Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich (2000), śmiało można odnieść także do wersji pierwotnej ze względu na wspólny materiał dźwiękowy, środki wyrazu czy charakter utworu. W obu wersjach partia wiolonczeli solo jest niezmieniona. "Recitativo e preghiera na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową skomponowane pod koniec ubiegłego roku jest utworem bardzo osobistym. Wewnętrzna potrzeba zadumy i refleksji nad sprawami ostatecznymi narzuciły prostotę zakomponowania utworu, co wyraziło się w maksymalnym ograniczeniu środków techniki kompozytorskiej, zwłaszcza w głównej modlitewnej części utworu poprzedzonej wstępem o charakterze recytatywnym. Marek Strachowski's Recitativo e preghiera, written in 1999 and dedicated to the memory of his wife, exists in two versions: the original for solo cello and piano and another for solo cello and string orchestra. Both works are available from PWM Edition in published form (for cello and piano) and ou hire (full score and parts). Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Bujarski Zbigniew Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania for Cello and Piano
Orniphania - utwór na wiolonczelę i fortepian, ukończony we wrześniu 2001 - jest po trzech "Lękach ptaków" dalszą próbą drążenia w przebogatym materiale ptasiego śpiewu. Wieloletnia fascynacja tą właśnie muzyką natury, jej wielorodność gatunkowa, a zwłaszcza - chciałoby się powiedzieć - inwencyjność i zaskakująca wariacyjność osobnicza śpiewanych motywów, niby powtarzalnych, a zawsze jednak jakoś odmiennych, sprowokowała mnie do próby stworzenia pewnej sumy dźwiękowej, która bez ambicji naśladowania konkretnych, gatunkowych ptasich zaśpiewów (jak na przykład u Vivaldiego czy zwłaszcza u Messiaena) dałaby dźwiękowe "Ukazanie" ptasiej muzyki. / Zbigniew Bujarski. Orniphania - a work for cello and piano, completed in September 2001, is - after the three "Fears of Birds" - another attempt at exploiting the extremely rich material of birdsong. A long - standing fascination with this music of nature, the diversity of its genres and especially - one would like to say - the inventiveness and astonishing variations from one speciment to another of the sung motives, as if recurring but always somehow altered, stimulated me to attemp the creation of a certain tonal entitythat, without aspiring to imitate the specific birdsong of different genres (as e. g. in the case of Vivaldi or, especially, Messiaen), would give a tonal "manifestation" of bird music. Lista utworów: |
cena 72,95 zł. nuty.pl | Debussy Claude Sonate pour Violoncelle et Piano Sonata na wiolonczelę i fortepian Sonata for Violoncello and Piano Sonate für Violoncello und Klavier Sonate pour Violoncelle et Piano
Claude Debussy (1862 - 1918) był twórcą nowego stylu muzycznego, określonego zapożyczonym z dziedziny malarstwa, choć w istocie wywodzącym się raczej z estetyki poezji symbolistów, mianem impresjonizmu. Podłożem twórczości Debussy'ego było przeciwstawianie się późnemu romantyzmowi, a w szczególności estetyce Wagnerowskiej. Melodyka przybiera u Debussy'ego formę krótkich motywów, traci swój walor zasadniczy na rzecz harmonii. Na główny plan wysuwa się kolorystyka dźwiękowa. Prezentowana Sonata d-moll na wiolonczelę i fortepian jest to utwór wykazujący zasadnicze walory muzyki impresjonistycznej. W przypadku wiolonczeli kompozytor stosuje tu liczne pizzicato, vibrato, staccato i triole. Sonata składa się z części: I - Lent Sostenuto e molto risoluto; II - Serenada, Moderement anime; III - Finał, Anime. Of the Six Sonates pour divers instruments Claude Debussy only completed three. The present Sonate pour violoncelle et piano was the first of the late group of sonatas begun in 1915. As in the case of the sonata for flute, viola and harp and the sonata for violin, the model taken is not the dualist sonata form ov Viennese classicism but the monothematic sonata of 17th and 18th century France. Particulary the works of François Couperin had an influence on Debussy's composition. Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Koncert a-moll na wiolonczelę i orkiestrę, op. 129 Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Konzert a-Moll für Violoncello und Orchester, Op. 129
Koncert na wiolonczelę i orkiestrę op. 129 Robert Schumann skomponował w 1850 roku. Jest to kompozycja w romantycznej stylistyce. Wyodrębnić w niej można kilka, bezpośrednio następujących po sobie odcinków w różnych tempach. Pierwszy z nich rozpoczyna orkiestra czterotaktowym tutti (wskazówka - "Nicht zu schnell") po czym następuje solo wiolonczeli (brak ekspozycji orkiestry). Drugi segment - "Langsam" - jest w tempie wolnym, to fragment liryczny. Trzeci segment - "Etwas lebhafter" z elementami dialogowania. Czwarty "Sehr lebhaft" (bardzo żywo) jest typowo wirtuozowski zakończony fragmentem finałowym "Schneller" w tempie bardzo szybkim. Kompozytor wszechstronnie wykorzystuje wiolonczelę (liczne flażolety, gra staccato, dwudźwięki, szybkie, efektowne pasaże). Niniejsze wydanie zawiera partię wiolonczeli oraz wyciąg fortepianowy partii orkiestry. Lista utworów: |
cena 75 zł. nuty.pl | Zubel Agata What is the Word na Voice What is the Word na Voice
What is the word powstał do wiersza Becketta pod tym samym tytułem. Utwór skomponowany został na zamówienie Klangforum Wien i Instytutu Adama Mickiewicza. Prawykonanie odbędzie się w Austriackim Centrum Kultury w Nowym Jorku, placówce obchodzącej 10-lecie. Jest to kompozycja kameralna na głos i cztery instrumenty (flet, skrzypce, wiolonczela i fortepian). Jest to jednoczęściowy, około dziesięciominutowy utwór o bardzo klarownej fakturze i wyrazistej motywice. Kompozytorka wykorzystuje w nim całą paletę brzmieniową, przeróżne sposoby artykulacji instrumentów i głosu. Ważną rolę odgrywa w nim czynnik rytmiczny: duża ruchliwość i żywiołowość fletu, skrzypiec i wiolonczeli przeciwstawiona zostaje rozległym płaszczyznom dźwiękowym fortepianu. Całość wykazuje zwięzłą, przejrzystą formę. Aforystyczny tekst poezji Becketta składający się z krótkich słów i fraz, został świetnie muzycznie oddany przez rozdzielenie wokalnych fraz. Lista utworów: |
cena 40,95 zł. nuty.pl | Guzowski Kazimierz Pięć miniatur na wiolonczelę i fortepian Pięć miniatur na wiolonczelę i fortepian Five short pieces for cell and piano
"Pięć miniatur" Kazimierza Guzowskiego stanowi swego rodzaju ewenement w polskiej literaturze wiolonczelowej. Kompozycja została napisana techniką dodekafoniczną. Każda miniatura, licząca 144 dźwięki, zawiera serię i tylko jeden rodzaj przekszyałceń przeprowadzonych w dwunastu transpozycjach. Mimo, że kompozycja została poddana ścisłemu, wręcz matematycznemu porządkowi, poszczególne części posiadają zróżnicowany charakter i każda z nich jest niezwykle ciekawym, nastrojowym obrazkiem. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Durations II for Violoncello and Piano Trwania II na wiolonczelę i fortepian Durations II for Violoncello and Piano Durations II für Violoncello und Klavier Durations II pour violoncelle et piano
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (włączenie do dzieł działań losowych, przypadkowych), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Durations II" to aleatoryczny utwór na wiolonczelę i fortepian. Nie posiada on żadnego metrum, ani wartości rytmicznych (zanotowane są same wysokości dźwięków). Feldman wskazuje, by jedynie pierwszy dźwięk w utworze był zagrany symultanicznie. Długość czasu trwania poszczególnych dźwięków umieszczonych w partyturze zależy wyłącznie od poszczególnych wykonawców. Kompozycja ma być wykonywana bardzo cicho, a dźwięki powinny być wydobywane z instrumentów jak najdelikatniej. The first sound with both instruments simultaneously. The duration of each sound is chosen by the performer. All beats are slow. Sounds should be played with a minimum of attack. Dynamics are very slow. Lista utworów: |
cena 39 zł. nuty.pl | Chyrzyński Marcel Death In Venice na klarnet, wiolonczelę i fortepian Death In Venice na klarnet, wiolonczelę i fortepian Death In Venice for Clarinet, Cello and Piano
Death in Venice na klarnet, wiolonczelę i fortepian (2017) to utwór inspirowany filmem Śmierć w Wenecji Luchina Viscontiego obrazem zrealizowanym w 1971 roku na podstawie noweli Tomasza Manna. O odwołaniu się do dzieła słynnego reżysera kompozytor pisze następująco:
|
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland