![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
Indeks autorów:
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
0-9
cena 116,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Durations II for Violoncello and Piano ![]() ![]() ![]() ![]()
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (włączenie do dzieł działań losowych, przypadkowych), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Durations II" to aleatoryczny utwór na wiolonczelę i fortepian. Nie posiada on żadnego metrum, ani wartości rytmicznych (zanotowane są same wysokości dźwięków). Feldman wskazuje, by jedynie pierwszy dźwięk w utworze był zagrany symultanicznie. Długość czasu trwania poszczególnych dźwięków umieszczonych w partyturze zależy wyłącznie od poszczególnych wykonawców. Kompozycja ma być wykonywana bardzo cicho, a dźwięki powinny być wydobywane z instrumentów jak najdelikatniej. The first sound with both instruments simultaneously. The duration of each sound is chosen by the performer. All beats are slow. Sounds should be played with a minimum of attack. Dynamics are very slow. Lista utworów: |
cena 343,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Durations III for Violine, Tuba and Piano ![]() ![]()
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (działania losowe), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Durations III" to utwór na skrzypce, tubę i fortepian. Złożony jest z czterech części : cz. I - Slow, cz. II - Very slow, cz. III - Slow, cz. IV - Fast. Kompozycja nie posiada żadnego metrum. Feldman wskazuje, że każda z części powinna być rozpoczęta przez wszystkie instrumenty symultanicznie, długość wszystkich dźwięków pozostawiona jest jednak do decyzji wykonawców. The first sound in each piece with all instruments simultaneously. The duration of each sound is chosen by the performer. All sounds should be played with a minimum attack. Grace notes should not be played too quickly. Numbers between sounds indicate silent beats. Dynamics are very slow. For sound occurring on the same string, instead of rearticulating each pizz., drop finger heavily to carry through the sound of the first pizz. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Extensions IV for 3 Pianos ![]() ![]()
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (wprowadzał do utworów działania losowe), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Extensions IV" na trzy fortepiany Feldman skomponował w latach 1952 - 1953. Jest to utrzymany w metrum 3/8 utwór w harmonice współczesnej. Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Four Songs to e.e cummings for Voice, Cello and Piano ![]() ![]() ![]()
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, w wielu utworach dominuje bowiem dynamika pianissimo, często na progu słyszalności. We wczesnej twórczości Feldman wykorzystywał elementy aleatoryzmu (działania losowe), późniejsze kompozycje posiadają kompletne partytury. Prezentowana publikacja zawiera "Four Songs to e. e. cummings" - cztery pieśni na głos wokalny, wiolonczelę i fortepian. Edward Estlin Cummings, do którego słów Feldaman skomponował swój utwór, to amerykański dramaturg, poeta i malarz, jeden z najsłynniejszych przedstawicieli nowojorskiej awangardy literackiej pierwszej połowy XX wieku. Pieśni Feldmana charakteryzują się m. in. dynamiką pianissimo, rzadką, niemal punktualistyczną fakturą oraz specyficzną nastrojowością. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Marginal Intersection for Orchestra ![]() ![]() ![]()
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (działań losowych), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Marginal Intersection" to aleatoryczna orkiestrowa kompozycja Feldamana, powstała w 1951 roku. W jej obsadzie znajdują się: instrumenty dęte drewniane, instrumenty dęte blaszane, fortepian, perkusja (ksylofon, wibrafon oraz przedmioty drewniane, szklane, metalowe, np. aluminiowe naczynia - przynajmniej 6 wykonawców), gitara aplifikowana, smyczki, dwa oscylatory, oraz urządzenie rejestrujące efekty dźwiękowe. Partytura tego utworu ujęta jest jako zapis graficzno-symboliczny. Podstawowe oznaczenia - w postaci układów prostokątów i kwadratów - dotyczą rejestrów (niski, średni, wysoki) w jakich grać powinny poszczególne grupy instrumentów. Podany jest zatem jedynie przybliżony zakres wysokości dźwięków, z których każdy z wykonawców może wybrać dowolne brzmienia. Jedynie wykonawcy partii ksylofonu, wibrafonu i gitary mogą wybierać całkowicie dowolne wysokości dźwięków, niezależnie od rejestru. Dynamika w całym utworze jest dowolna. Kompozytor stosuje ponadto literowe oznaczenia dotyczące artykulacji w instrumentach smyczkowych (pizzicato, sul ponticello, flażolety). "Margnal Intersection" requires a large orchestra which also includes piano, xylophone, vibraphone, amplified guitar, 2 oscillators (one for high frequencies, the other for low), a sound-effects recording of riveting, at least 6 percussionists with a large selection of wood, glass, (or less breakable substitutes) and metal objects (aluminium pots, etc. etc.). The performer may take his entrance onor within each time duration. Duration is indicated by the amount of space taken up by the square or recatngle, each box beaing potentially 4 icti. The single ictus or pulse is at the tmepo 128 or thereabouts. The dynamics aslo are freely chosen by all players, but once established, must be sustained at the same level to the end of the given time duration. A minimum of vibrato should be used throughout in all instruments. Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Piece for 4 Pianos ![]() ![]() ![]() ![]()
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (działania losowe), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. Utwór "Piece for 4 Pianos" Feldmana to aleatoryczna kompozycja na cztery fortepiany, powstała w 1957 roku. Nie posiada ona żadnego metrum, tempo ma być jednak wolne. Feldman wskazuje, by jedynie pierwszy dźwięk w utworze był zagrany symultanicznie przez wszystkich pianistów. Długość czasu trwania poszczególnych dźwięków umieszczonych w partyturze zależy wyłącznie od poszczególnych wykonawców. Kompozycja ma być wykonywana bardzo cicho, a dźwięki powinny być wydobywane z instrumentów jak najdelikatniej. The first sound with all pianos simultaneously. The duration of each sound is chosen by the performer. All beats are slow. The first sound with all pianos simultaneously. Duration for each sound is chosen by the performer. All beats are slow and not necessarily equal. Dynamics are low with a minimum of attack. Grace notes should not be played too quickly. Numbers between sounds indicate silent beats. Lista utworów: |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Projection I for Cello ![]() ![]() ![]()
Morton Feldman to amerykański kompozytor należący do głównych postaci muzyki XX wieku. Niniejszy utwór na wiolonczelę solo ''Projection 1'', to typowo współczesny gatunek muzyki. Utwór posiada zapis współczesny - graficzny, we wstępie dokładnie określono znaczenie poszczególnych znaków. Wskazana jest względna wysokość dźwięku, długość prostokątów określa długość trwania dźwięku. The pieces, while looking identical on paper, were actually conceived quite deifferently. In Durations I the quality of the particular instruments together suggested a closely written kaleidoscope of sound. To achieve this I wrote each voice individually, choosing intervals that seemed to erase or cancel out each sound as soon as we hear the next. In the Duration with the tuba, the weight of the three instruments used made me treat them as one. I wrote all sounds simultaneously, knowing that no instrument would never be too far behind or too far ahead of the other. Through thinning and thickening mu sounds. I kept the image intact. In Durations IV there was a combination of both. Here I was a little more precise in that 1 gave metronome indications. I also allowed the instruments to have their own individual color more pronouncedly than in the others. Lista utworów: |
cena 91,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Projection V (3 Vcs-3 Flts-Tpt-2 Pfs) ![]() ![]()
Projection 5 -für 3 Flöten, Trompete, 3 Violoncelli und 2 Klaviere- Instrumentacja: 3 Vcs-3 Flts-Tpt-2 Pfs |
cena 91,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton The King of Denmark (Perc) ![]() ![]()
The King of Denmark -für Schlagzeug- Instrumentacja: Perc |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Two Pieces (2Pf/4h)
2 Stücke für 2 Klaviere (1954) Instrumentacja: 2Pf/4h |
cena 162,95 zł. nuty.pl | Feldman Morton Two Pieces for three Pianos ![]() ![]() ![]() ![]()
Morton Feldman (1926 - 1987) to amerykański kompozytor pochodzenia żydowskiego. Jego muzyka jest bardzo subtelna, wiele utworów utrzymanych jest bowiem w dynamice pianissimo, często niemal na progu słyszalności. We wczesnej twórczości artysta wykorzystywał elementy aleatoryzmu (wprowadzał do utworów działania losowe), późniejsze jego kompozycje posiadają kompletne partytury. "Two Pieces for Three Pianos" to kompozycja Feldmana na trzy fortepiany. Złożona jest ona z dwóch części. W obu częściach znajdują się fragmenty zanotowane bez metrum i wartości rytmicznych. Kompozytor wskazuje, że cały utwór ma być wykonywany w dynamice piano pianissimo. Morton Feldman - "My earliest recollection of music - I couldn't have been more than five - is my mother holding one of my fingers and picking out "Eli Eli" with it on the piano. At the age of twelve, I was fortunate enough to come under the tutelage of Madame Maurina-Press, a Russian aristocrat who earned her living after the revolution by teaching piano and by playing in a trio with her husband and brother-in-law. In fact they were quite well known in those days. It was because of her -only, I think, because she was not a disciplination- that I was instilled with a sort of vibrant musicality rather than musicianship". In "Two Pieces for two Pianos" each sond in the first and second piano is held until it bagins to fade. Dynamics extremely low throughout". Lista utworów: |
Jeśli chcesz być informowany o nowych produktach na tej stronie i jej podstronach wpisz poniżej swój e-mail i naciśnij przycisk WYŚLIJ.
Zlecenie takie możesz złożyć na każdej stronie zawierającej interesujące Ciebie materiały.
Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2020 Fraza s.c., Wrocław, Poland