•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Nie żal mi

Dostępne opracowania:

skrzypce i fortepian (1)
skrzypce i zespół instrumentalny (partytura + głosy) (1)
skrzypce solo (13)
skrzypce solo i w duecie (1)
więcej opracowań ...

Nie żal mi znajdziesz w 17 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Jahnke Zdzisław, Studium gam

cena 57 zł.


nuty.pl

Jahnke Zdzisław
Studium gam

polski Studium gam
angielski Scale study
niemiecki Tonleiterstudien
francuski Étude des gammes


Ilość stron:62
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Jahnke Zdzisław
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003046

Studium gam na skrzypce ma w swym założeniu trzy zasadnicze cele dydaktyczne: utrwalenie intonacji, udoskonalenie ruchu palców, rozwinięcie biegłości. Aby podręcznik mógł spełniać swe dydaktyczne cele należy przestrzegać podstawowe założenia metodyczne:
1. nie zwiększać szybkości ruchu palców przed dokładnym utrwaleniem intonacji i uzyskaniem maksymalnej równości ruchu palców
2. stopniować trudności tylko w miarę nabywania technicznej wprawy.
Podręcznik zalecany jest dla szkół muzycznych i ognisk muzycznych I i II stopnia


Lista utworów:
Studium gam (Jahnke Zdzisław)

Okładka: Krotkiewski Witold, Gamy i pasaże na skrzypce z. 2

cena 45 zł.


nuty.pl

Krotkiewski Witold
Gamy i pasaże na skrzypce z. 2

Ilość stron:60
Format:225 x 300
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
Stopień trudności:od 4 do 7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003266

Studium gam i pasaży na skrzypce ma w swym założeniu trzy zasadnicze cele dydaktyczne: utrwalenie intonacji, udoskonalenie ruchu palców, rozwinięcie biegłości.
Aby podręcznik mógł spełniać swe dydaktyczne cele należy przestrzegać podstawowe założenia metodyczne:
1. nie zwiększać szybkości ruchu palców przed dokładnym utrwaleniem intonacji i uzyskaniem maksymalnej równości ruchu palców
2. stopniować trudności tylko w miarę nabywania technicznej wprawy.
Podręcznik zalecany jest dla szkół muzycznych i ognisk muzycznych I i II stopnia


Lista utworów:
Gamy i pasaże na skrzypce zeszyt 2 (Krotkiewski Witold)

Okładka: Vieuxtemps Henry, 6 utworów, 6 utworów polifonicznych op. 55

cena 15 zł.


nuty.pl

Vieuxtemps Henry
6 utworów, 6 utworów polifonicznych op. 55

Ilość stron:20
Format:235 x 303
Opracowanie na:skrzypce solo
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003360

Henri Vieuxtemps ( 1820-1881 ), skrzypek i kompozytor belgijski, był jednym ze słynniejszych wirtuozów XIX w. Koncertował w Europie i Ameryce, jago liczne utwory o charakterze wirtuozowskim, m.in. siedem koncertów, fantazje i etiudy koncertowe, a także inne mniejsze formy, cieszyły się powodzeniem i rozszerzały sławę tego wybitnego przedstawiciela belgijskiej szkoły wiolinistycznej.
Niniejsze wydanie "6 utworów polifonicznych" w polskim opracowaniu wnosi modyfikację palcowania, łukowań, niekiedy także dynamiki i artykulacji. Arcydzieła te wymagają instrumentalnego i muzycznego zaawansowania, szczególnie umiejętności realizowania faktury polifonicznej.


Lista utworów:
Andante (Vieuxtemps Henri)
Moderato (Vieuxtemps Henri)
Prelude ( Andante ) (Vieuxtemps Henri)
Tempo di minuetto (Vieuxtemps Henri)
Andante (Vieuxtemps Henri)
Introduction ( Adagio cantabile ) (Vieuxtemps Henri)
Fuge ( Moderato assai ) (Vieuxtemps Henri)

Okładka: Rund Zdenko Karol, Etiudy w I pozycji

cena 15 zł.


nuty.pl

Rund Zdenko Karol
Etiudy w I pozycji

polski Etiudy w I pozycji
angielski Studies in the 1st position
niemiecki Etüden in der 1. lage
francuski Études dans la I position


Ilość stron:24
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka, francuska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Krotkiewski Witold
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL003379

Etiudy w I pozycji Zdenka Karola Runda zostały wybrane z większego zbioru etiud tego autora (100 etiud, w tym 47 na I pozycję). Przy wyborze i redakcji zeszytu kierowałem się przystępnością utworów dla uczniów niższych klas szkoły podstawowej i ich zaletami dydaktycznymi, rezygnując z tonacji o większej ilości znaków przykluczowych, korygując pewne nieskrzypcowe chwyty czy niewygodne przejścia smyczkiem.
/ Witold Krotkiewski


Lista utworów:
Etiudy w I pozycji (1 - 25) (Rund Zdenko Karol)

Okładka: Dobrowolska-Marucha Danuta, Dyktanda muzuzyczne zeszyt 2, komplet z 3CD

cena 69 zł.


nuty.pl

Dobrowolska-Marucha Danuta
Dyktanda muzuzyczne zeszyt 2, komplet z 3CD

Ilość stron:192
Format:170 x 240
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056676
Produkty podobne:Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzyczne I (+ 2 CD)
Dobrowolska-Marucha Danuta - Dyktanda muzyczne zeszyt 3, komplet z 2CD

Dyktanda muzyczne Danuty Dobrowolskiej - Maruchy, do kształcenia słuchu, jako pierwsze prezentują fragmenty muzyczne w oryginalnej wersji brzmieniowej, w postaci specjalnie zrealizowanych nagrań. Zyskały sobie dużą popularność wśród pedagogów.

Część pierwsza podręcznika zawiera dyktanda łatwiejsze, możliwe do wykorzystania nawet w szkole podstawowej. Część druga i trzecia podręcznika zawiera przykłady trudniejsze i bardzo trudne, przeznaczone dla uczniów bardziej zaawansowanych. Publikacje uzupełniają płyty kompaktowe.


Spis treści:

Od redakcji
Od autora
Dyktanda ściśle jednogłosowe
Melodia ludowa ze Śląska Cieszyńskiego - Cztery konie we dworze
Melodia ludowa z Mazowsza - Jasio konie poił
J.Francaix - Suita na flet solo , cz.IV Allemande
Łowicka melodia ludowa, Stary kowal młotem wali
Melodia ludowa z Mazowsza, Oj wołki moje wołki
F.Chopin, Mazurek h-moll, op.33 nr 4
Melodia ludowa z Podhala, Tańcujze se tańcuj, karcmarecko tłusta
Melodia ludowa z Podhala, Dana moja, dana, nie pójde za pana
F.Chopin Mazurek b-moll op.24 nr 4
Kazimnierz Serocki, I Symfonia, cz III
Melodia ludowa z Kieleckiego, Idzie kónik drogom
Melodia ludowa z Podhala, Posło dziwce do ogridu trawke ząć
Melodia ludowa z Krakowskiego, Oj, salała, salała, oj rybecka za wodo
G.Ph.Telemann VII Fantazja na skrzypce solo, cz.III
L.Różycki, 3 tańce polskie op. 37
Dyktanda, w których należy zapisać jeden z kilku głosów lub samą melodię
F.Poulenc, Air Romantique
L.v Beethoven, Sonata A-dur op. 69 cz.II
F.X.Hammer, Sonata nr 3 na altówkę i b.c., cz III
B.Bartók, Mikrokosmos nr 130
E.Grieg, Sonata op. 36
G.Faure, Siciliana op. 78
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 56 nr 2
J. Francaix, Sonatina, cz II, Sarabanda
G.F.Haendel, Sarabanda na altówkę i b.c. ( transkrypcja Sonaty na 2 skrzypiec i b.c.)
F.Chopin, Mazurek h-moll op. 33 nr 4
W.A. Mozart, Koncert B-dur na fagot i orkiestrę KV 191, cz III, Rondo
J. Brahms, Sonata op. 99 nr 2, cz IV
F. Chopin, Mazurek f-moll op. 68 nr 4
A. Vivaldi, Sonata na wiolonczelę i b.c.
F. Chopin, Mazurek fis-moll op. 6 nr 1
G. Faure, Przebudzenie
G. Faure, Przebudzenie
B. Bartok, Mikrokosmos nr 128
A. Vivaldi, Koncert d-moll na fagot i orkiestrę smyczkową, cz I
F. Mendelssohn Bartholdy, Sonata op. 45, cz II
G.Bacewicz, Łatwe utwory, nr 2
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 24 nr 2
W.A. Mozart, II Koncert Es-dur na róg i orkiestrę KV 417, cz I
D. Buxtehude, Sonata D-dur na wiolonczelę i b.c., cz I
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 33 nr 3
A.Caporale, Sonata, cz III
J. Brahms, Sonata op. 120 nr 2, cz II
F. Chopin, Mazurek cis-moll op.63 nr 3
G. Faure, Siciliana op. 78
F. Chopin, Mazurek As-dur op. 17 nr 3
G.Cassado, Sonata w starym stylu hiszpańskim, cz II
G.Ph. Telemann, Sonata, cz I
F.Paulenc, Cé
F. Chopin, Mazurek As-dur op. 59 nr 2
G.Ph. Telemann, Sonata g-moll na obój i b.c., cz IV
F. Chopin, Mazurek a-moll op. 7 nr 2
C. Debussy, Sonata, cz I, Prolog
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Walc op. 65 nr 6
S. Prokofiew, Sonata op. 119, cz.II
C. Debussy, Kącik dziecięcy, Mały pastuszek
G.Ph. Telemann, Sonata F-dur na flet i b.c.
Dyktanda dwugłosowe
L.v Beethoven, Sonata f-moll op.2 nr 1, cz III Trio
F. CHopin, Mazurek a-mollop, 17 nr 4
J.S.Bach, Sonata C-dur na dwoje askrzypiec i b.c., cz.II
W.A. Mozart, 12 utworów KV487, nr 9
J.S. Bach, V Suita angielska
A. Gabrieli, Ricercar del duodecimo tono
W.A. Mozart, Duet nr 3
J.S. Bach, II Inwencja dwugłosowa
W.A. Mozart, 12 utworów, KV 487 nr 1
G.Ph. Telemann, XII Fantazja na skrzypce solo, cz I
L.v Beethoven, Sonata g-moll op. 5 nr 2, cz II
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487 nr 11
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunktus IV
W.A. Mozart, Duet nr 10, cz,II
J.Ph. Rameau, Rigaudon
J.Hayd, Trio F-dur, cz II
W.A. Mozart, 12 utworów KV 487 nr 2
J.S. Bach, II Suita francuska, Menuet
J.S. Bach, II Partita c-moll, Sinfonia
M. Dziewulska, Tańce i piosenki mna dwoje skrzypiec nr 2
J.S. Bach, VI Suita francuska, Polonaise
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Bajeczka op. 65 nr 3
J.W. Kaliwoda, Duet op. 116 nr 1 cz.II
J.S. Bach, III Partita a-moll, Courante
J.S. Bach, III Partita a-moll, Courante
C.Ph.E. Bach, 12 kleine Stücke, nr 2
J.Ph. Rameau, Rigaudon
M. Reger, Christkindlains Wiegenlied
W.A. Mozart, Duet nr 6. cz. III
J.S.Bach, XI inwencja dwugłosowa
L.v Beethoven, 12 wariacji na temat oratorium Haendla "Juda Machabeusz" na wiolonczelę i fortepian, Var. I
F. Chopin, Mazurek cis-moll op.50 nr 3
J.S. Bach, IX Inwencja dwugłosowa
L.v Beethoven,Sonata op. 102 nr 2, cz.III
J.S. Bach, V Suita angielska, Gigue
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Ach mój Jesienko
J.S. Bach, IX Inwencja dwugłosowa (transkrypcja na skrzypce, altówkę i wiolonczelę)
W.A. Mozart, Sonata c-moll, KV 457, cz.I
C.PH.E. Bach, 12 kleine Stücke nr 4
C. Franck, Preludium, fuga i wariacje h-moll op.18, Fuga
B. Bartók, Mikrokosmos nr 58
H. Albicastro, X Sonata triowa na 2 skrzypiec i wiolonczelę i b.c., cz.IV
F. Chopin, Mazurek C-dur op. 56 nr 2
W.A. Mozart, Sonata F-dur KV 280, cz.III
B.Bartók, Mikrokosmos nr 106
IV Dyktanda ściśle jednogłosowe
Melodia ludowa z Kieleckiego, Jest jesień w padole
Melodia ludowa z Lubelskiego, W sini woda, w izbie woda
F. Kuhlau, Duet op. 81 nr 3
J.S. Bach, Fantazja chromatyczna i fuga, Fantazja
Melodia ludowa z Radomskiego, Służył Jasio u pana
Z. Kodaly, Sonata op. 8, cz.II,
Melodia ludowa z Kieleckiego, Pado desc, pado
G.F. Haendel, Sonata na obój i fortepian, cz.II
Melodia ludowa ze Sląska Cieszyńskiego, W tym naszim Istebnym
Melodia ludowa z Kieleckiego, Szła muszka po wodzie
Melodia ludowa z Kieleckiego, Z tamty strony plecionego płotka
G.Ph. Telemann, III Fantazja na skrzypce solo, cz. II
F. Martin, Ballada na puzon i fortepian
B. Bartók, Mikrokosmos nr 104
Melodia ludowa z Mazowsza, Da i cóz mnie po roli
C. Debussy, Kącik dziecięcy, Taniec pajaca
A. Dobrowolski, Trio na obój, klarnet i fagot, cz.I
Dyktanda jednogłosowe z akompaniamentem
C. Debussy, Preludia I, Dziewczę o lnianych włosach
J. Massenet, Elegia op. 10 nr 5
F. Poulenc, Air champetre
F. Chopin, Mazurek G-dur op. 50 nr 1
J. Brahms, Sonata Es-dur op. 120 nr 2, cz. III
F. Chopin, Mazurek cis-moll op. 63 nr 3
L. Boccherini, Sonata, cz.II
W.A. Mozart, Adagio h-moll KV 540
K. Stamic, Koncert d-dur na altówkę i orkiestrę op. 1cz II
K. Serocki, Sonatina, cz. I
F. Chopin, Mazurek As-dur, op. 41 nr 4
B. Martinů, I Sonata, cz. II
F. Chopin, Mazurek b-moll, op. 24 nr 4
F. Poulenc, Mais mourir
F. Chopin, Mazurek a-moll op. 67 nr 4
S. Barber, Sonata op. 6, cz. II
C. Debussy, Światło księżyca
B. Martinů, Wariacje na temat Rossiniego, Var.III
F. Chopin, Mazurek fis-moll op. 59 nr 3
A. Caporale, Sonata, cz.II
F. Chopin, Mazurek f-moll op. 7 nr 3
A. Vivaldi, Koncert a-moll na fagot i orkiestrę cz.I
F. Chopin, Mazurek cis-moll op. 6 nr 2
F. Poulenc, Sonata cz. I
A. Corelli, Sonata na wiolonczelę i b.c., cz.II
S. Prokofiew, Gawot fis-moll, op. 32 nr 3
D. Szostakowicz, Sonata op. 40 cz. II
S. Prokofiew, Wizje ulotne, op. 22 nr 11
Dyktanda dwugłosowe
G.F. Haendel, Sonata na altówkę i b.c.cz.II
J.S. Bach, IV Suita francuska, Gigue
W.A. Mozart, Duet nr 9, cz.III
J.S. Bach, VI Partita e-moll, Tempo di Gavotta
B. Bartók, Duet nr 26
W.A. Mozart, Sonata D-dur, KV 205b, cz.III temat
J.S. Bach III inwencja trzygłosowa ( transkrypcja na skrzypce, altówkę i wiolonczelę )
M. Dziewulska, Piosenka
W.F. Bach I Sonata, cz. III
J.S. Bach II Suita francuska, Gigue
G. Ph. Telemann, VI Fantazja na skrzypce solo, cz.IV
J. S. Bach VI Partita e-moll, Courante
B. Bartók, Duet nr 3
J.S. Bach, V suita angielska. Preludium
F. Couperin, XIII Koncert na 2 wiolonczele, IV Chaconne
W.A. Mozart, Sonata B-dur, KV 281, cz.II
G. Ph. Telemann, III Fantazja na skrzypce solo, cz.II
J. S. Bach, III Suita angielska, Gigue
G.F. Haendel, Trio kameralne nr 6 na 2 oboje, fagot i b.c., cz.II
W.A. Mozart, 12 utworów, KV 487 nr 5
W.A. Mozart, Adagio i fuga na temat Bacha, KV 404a, Adagio
J.S. Bach, III Partita a-moll, Gigue
B.Bartók, Duet nr 28
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunktus III
F.Couperin, XIII Koncert na 2 wiolonczele, cz. II Air
W.A. Mozart, Sonata F-dur, KV 332, cz I
J.S. Bach, II Inwencja trzygłosowa, ( trankrypcja na skrzypce, altówke i wiolonczelę )
K. Szymanowski, Preludium op. 1 nr 1
K. Szymanowski, Preludium op. 1 nr 1
C.Ph.E. Bach, 12 kleine Stücke nr 2
J.S. Bach, VI Inwencja dwugłosowa,
G.F. Telemann, Sonata kanoniczna nr 3 na 2 skrzypiec cz III
B. Bartók, Mikrokosmos nr 116
B. Bartók, Mikrokosmos nr 116
J.S. Bach, Sonata G-dur na flet, skrzypce i b.c.cz I
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Pastereczka
W.A. Mozart, Duet nr 10, cz III
B. Bartók, Mikrokosmos nr 100
W.A. Mozart Duet nr 6 cz III
J.S. Bach, III Partita a-moll, Fantazja
L.v Beethoven, Sonata F-dur op.5 nr 1 cz III
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Ach mój Jasieńko
B. Bartók Duet nr 31
Dyktanda trzygłosowe
G.F. Haendel, Chaconne
W.A. Mozart, Sonata C-dur KV 330cz II
S. Prokofiew, Muzyka dziecięca, Żal, op. 65 nr 5
W.A. Mozart, Sonata Es-dur KV 282, cz.IV
L.v Beethoven, Wariacje na temat "La ci ddarem la mano", Var, VI
L. Różycki, 3 tańce polskie op. 37, Taniec II
D. Kabalewski, Piuosenka op. 27 nr 2
F. Chopin, Mazurek B-dur op. 7 nr 1
W.A. Mozart, Sonata B-dur, KV 333, cz. II
W.A. Mozart, Sonata c-moll KV 457 cz I
W.A. Mozart, Koncert fotepianowy A-dur KV 488 cz I
B. Bartók, Mikrokosmos nr 139
D. Scarlatti, Sonata D-dur
J.S. Bach, VI Suita francuska, Menuet
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy d-moll KV 466 cz I
A. Gabrieli, Ricercar del duodecimo tuono na 2 trąbki i 2 puzony
W.A. Mozart, Sonata C-dur KV 279, cz III
W.A. Mozart, Sonata B-dur KV 333 cz III
W.A. Mozart, Koncert fortepianowy c-moll KV 491 cz I
J. S. Bach, XIII inwencja trzygłosowa
G. Gabrieli, Canzona na 2 trąbki i 2 puzony
B. Bartók, Mikrokosmos nr 94
W.A. Mozart, Sonata D-dur KV 205b, cz III, Var.V
J.S. Bach, II Suita francuska, Sarabanda
J.S. Bach, Die Kunst der Fuge, Contrapunctus II
W. Lutosławski. Melodie ludowe, Zalotny
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Pastereczka
J. Haydn, Trio C-dur "Londyńskie", cz I
W. Lutosławski, Melodie ludowe, Gaik
M. Dupré Variations sur un Noël, Var. VI
P. Hindemith, III sonata, cz II
Indeks instrumentów
Indeks kompozytorów

Okładka: Kreutzer Rodolphe, 42 etiudy na skrzypce (1-21)

cena 40,95 zł.


nuty.pl

Kreutzer Rodolphe
42 etiudy na skrzypce (1-21)

polski 42 etiudy na skrzypce (1-21)
angielski 42 studies for violin (1-21)


Ilość stron:36
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Żarejko Romuald
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod wydawcy:ENP 0393
Kod produktu:NPL058529
Produkty podobne:Kreutzer Rodolphe - 42 etiudy na skrzypce (22-42)

Rodolphe Kreutzer francuski skrzypek, kompozytor i pedagog żyjący w latach 1766 - 1831. Kreutzer był m.in.. nadwornym skrzypkiem Napoleona. W 1798 poznał w Wiedniu L.v.Beethovena, który w 1805 dedykował mu Sonatę A-dur op. 47, znaną odtąd pod nazwą "Sonaty Kreutzerowskiej". Do dzisiaj, z jego kompozycji, grane są między innymi prezentowane tu etiudy, które posiadają duże walory pedagogiczne.

Publikacja zalecana do użytku Szkół Muzycznych I stopnia.


Okładka: Powell Mel, Nocturne for Solo Violin

cena 32,95 zł.


nuty.pl

Powell Mel
Nocturne for Solo Violin

polski Nokturn na skrzypce solo
angielski Nocturne for Solo Violin


Ilość stron:8
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059527

Mel Powell - urodził się w 1923 roku. Karierę rozpoczął jako pianista współpracując z Bennym Goodmanem i Glennem Millerem. Studiował na wydziale kompozycji pod kierunkiem Paula Hindemitha na Uniwersytecie w Yahle. W 1990 roku otrzymał Pultizer Prize za Duplicates : A Concerto for Two Pianos and Orchestra.


For unaccompanied violin.


Lista utworów:
Nocturne for Solo Violin (Powell Mel)

Okładka: Cofalik Antoni, Gdy się Chrystus rodzi... Kolędy i pastorałki na skrzypce solo

cena 29 zł.


nuty.pl

Cofalik Antoni
Gdy się Chrystus rodzi... Kolędy i pastorałki na skrzypce solo

polski Gdy się Chrystus rodzi... Kolędy i pastorałki na skrzypce solo
angielski When Christ Is Born... Christmas Carols and Pastorales for Solo Violin


Ilość stron:24
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Cofalik Antoni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064696

"Przedstawione "Kolędy i pastorałki" na "solowe" skrzypce powstały z myślą o naszej młodzieży skrzypcowej, która zyskała obecnie możliwość zagrania ich w wersji koncertowej. Za najbardziej odpowiednią dla tego typu utworów uznałem formę quasi - capricciów - krótkich kompozycji o charakterze popisowym. Obok podstawowej melodii, grający znajdzie tutaj cały arsenał efektów wirtuozowskich: dwudźwięki, akordy, pasaże, arpeggia, tremolanda, przeskoki smyczka przez struny, bariolaże, ricochety, podwójne staccato, glissando chromatyczne, flażolety, pizzicato lewą ręką, a nawet grę sul ponticello. Podobieństwa zamieszczonych w zbiorze kolęd do kaprysów N. Paganiniego, H. Wieniawskiego, H. W. Ernsta, a także do solowych kompozycji J. S. Bacha i E. Ysaye'a nie są przypadkowe. Różnorodność stylistyczna była moim celem w założeniu."
Antoni Cofalik

"Christmas Carols and pastorales for solo violin, presented here, were written with young violinists in mind, with the intention of providing them with the opportunity of playing such songs in a concert version. I considered quasi-capriccio, i. e. a short - piece, the most suitable form for that type of work. In addition to the basic melody, the player will find here a whole range of virtuoso effects: for example, double stops, chords, passage work, arpeggios, tremolando, cross-string bowings, bariolage, ricochet, double staccato, chromatic glissando, harmonics, left-hand pizzicato and even sul ponticello. The similarities between the carols included in the collection and the caprices by Paganini, Wieniawski and Ernst as well as the solo compositions by bach and Ysaye are not accidental. I have made stylistic diversity my aim."
Antoni Cofalik

Lista utworów:
Gdy się Chrystus rodzi
Dzisiaj w Betlejem
Triumfy Króla Niebieskiego
Przybieżeli do Betlejem
Do szopy, hej, pasterze
Wiwat dzisiaj Boskiej istności
Mizerna cicha
Anioł pasterzom mówił
Północ już była
Mędrcy świata
Wśród nocnej ciszy
Gdy śliczna Panna
Gdy śliczna Panna (bis)
Oj, maluśki, maluśki
Cicha noc
Lulajże, Jezuniu
Jezus malusieńki
Jezus malusieńki (bis)

Okładka: Casorti August, Technic of the bow Op. 50 for Violin

cena 91,95 zł.


nuty.pl

Casorti August
Technic of the bow Op. 50 for Violin

polski Technika smyczkowa op. 50 na skrzypce
angielski Technic of the bow Op. 50 for Violin
niemiecki Bogentechnik op. 50 für Violine


Ilość stron:28
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
opisów: angielska, niemiecka, francuska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068292

Głównym celem niniejszej publikacji jest usprawnienie posługiwania się smyczkiem podczas gry na skrzypcach. Autor ćwiczeń - August Casorti - uważa, że technika gry odzwierciedla niejako ludzki głos. Charakter muzyki zależny jest od tego, czy ręka pracuje płynnie i giętko, czy też sztywno.

"My aim in publishing this work is to call the attention of young violinists to the importance of the study of the bow, the suppleness of the wrist, and above all of the flexibility of the finger - joints of the right hand.
The bow represents in a measure the human voice; through it the tone of the violin is produced; with the bow great artists captivate, charm and entrapture their hearers.
My experience gives me the assurance that those who diligently observe my direction will attain a sympathic tone, and an elastic and elegant bowing".
Aug. Casorti

Spis treści:

Preface
On the Bow
Observations on the position of the left hand
Signs
Legato stroke near nut of the bow
Legato stroke near head of the bow
Hammered stroke near nut of the bow
Hammered stroke with head of the bow
Rapid detached stroke with the full bow
Mixed bowings
Detached stroke near nut of the bow
Detached stroke without accent
Detached stroke with double stops, without nuance
A singing stroke
Detached stroke of the fore - arm
Undulating stroke
Combined strokes
Sparing the bow
Springing stroke
Springing stroke on three strings
The thrown stroke
Staccato
The sustained tone
Sustained tone with finger - exercises
Melody in sustained tones
Sustained tones in double notes and ppp

Okładka: Vieuxtemps Henry, 6 Morceaux Op. 55 for Violin

cena 97,95 zł.


nuty.pl

Vieuxtemps Henry
6 Morceaux Op. 55 for Violin

polski 6 Morceaux op. 55 na skrzypce
angielski 6 Morceaux Op. 55 for Violin
niemiecki 6 Morceaux op. 55 für Violine


Ilość stron:20
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Drüner Ulrich
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068328

Henri Vieuxtemps ( 1820 - 1881 ), skrzypek i kompozytor belgijski, był jednym ze słynniejszych wirtuozów XIX w. Koncertował w Europie i Ameryce. Jego twórczość obejmuje liczne utwory o charakterze wirtuozowskim, m. in. siedem koncertów, fantazje i etiudy koncertowe, a także inne mniejsze formy, które cieszyły się powodzeniem i rozszerzały sławę tego wybitnego przedstawiciela belgijskiej szkoły wiolinistycznej. Niniejsza publikacja zawiera 6 Morceaux z op. 55 na skrzypce solo.


Lista utworów:
Morceaux Andante op. 55 nr 1 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Moderato op. 55 nr 2 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Prelude op. 55 nr 3 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Tempo di Minuetto op. 55 nr 4 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Andante op. 55 nr 5 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Introduction et Fugue op. 55 nr 6 (Vieuxtemps Henri)

Okładka: Duranowski Fryderyk August, 6 kaprysów na skrzypce op. 15

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Duranowski Fryderyk August
6 kaprysów na skrzypce op. 15

polski 6 kaprysów na skrzypce op. 15
francuski 6 Caprices ou Etudes pour le violon, op. 15


Ilość stron:16
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pilch Zbigniew
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL077891

Fryderyk August Duranowski żył w latach 1770 - 1834. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął u ojca, a od 1787 roku kształcił się w Paryżu u Giovanniego battisty Viottiego. W 1790 r. był koncertmistrzem opery w Brukseli. W latach: 1794 - 1795 koncertował we Włoszech i Niemczech. W połowie 1809 r. przybył do Warszawy. Ok. 1812 roku był pierwszym skrzypkiem orkiestry książęcej w Kassel i Aschaffenburgu. W latach 1814 - 1834 mieszkał w Strasburgu, pełniąc funkcję koncertmistrza w orkiestrze teatralnej.
Był jednym z najwybitniejszych skrzypków swojej epoki. Osiągnął niebywały sukces jako wirtuoz - chwalono go za wielki i piękny dźwięk, niezwykłą technikę, niezawodną pamięć i precyzję gry. Młody Paganini był tak zafascynowany grą Duranowskiego, że do końca życia podkreślał ogromny wpływ, jaki Duranowski wywarł na jego własnej grze.
Skomponował kilkadziesiąt utworów (ok. 30) na dwoje skrzypiec, skrzypce i wiolonczelę, skrzypce i altówkę, skrzypce z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego, skrzypce z towarzyszeniem orkiestry, fantazję na fortepian, pieśni z towarzyszeniem fortepianu oraz pieśni z towarzyszeniem gitary.
Kopię pierwszego wydania uzyskano od Staatbibliothek zu Berlin.

Fryderyk Augustyn Duranowski (1770 - 1834) was born in Warsaw. He started violin lessons under his father's guidance. Since 1787 Duranowski studied in Paris at Giovanni Battista Viotti. In 1790 he was concertmaster of the Brussels' Opera. From 1794 until 1795 he performed concerts in Italy and germany. In the mid of 1809 Duranowski came to Warsaw. Ca 1812 he was the first violonist of the duke's orchestra in Kassel and Aschaffenburg. From 1814 until 1834 he lived in Strasburg, where he worked as a concertmaster of a theater orchestra. He was one of the most remarable violinists of his times. He achieved a great success as a virtuoso. Contemporaries praised his sound, unusual technique, unfailinge memory and accuracy of his playing. Young Paganini was so much fascinated by Duranowski's playing that for the rest of his life he continued to marvel at how much his own playing had been influenced by the Polish composer.

Lista utworów:
Caprice C-dur op. 15 nr 1 (Duranowski F. A.)
Caprice A-dur op. 15 nr 2 (Duranowski F. A.)
Caprice a-moll op. 15 nr 3 (Duranowski F. A.)
Caprice G-dur op. 15 nr 4 (Duranowski F. A.)
Caprice Es-dur op. 15 nr 5 (Duranowski F. A.)
Caprice g-moll op. 15 nr 6 (Duranowski F. A.)

Okładka: Cofalik Antoni, Ulubione etiudy na skrzypce

cena 39 zł.


nuty.pl

Cofalik Antoni
Ulubione etiudy na skrzypce

polski Ulubione etiudy na skrzypce
angielski Favourite Studies for Violin


Ilość stron:94
Format:230 x 300
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:4-5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083125

Zbiór Ulubione etiudy przeznaczony jest dla uczniów szkoły I stopnia (z niektórych etiud można także korzystać w szkole II stopnia). Powziąłem zamysł, by zebrać w jednym zeszycie najbardziej wartościowe etiudy różnych autorów, reprezentantów znanych szkół skrzypcowych francuskiej, niemieckiej, włoskiej i czeskiej. W układzie etiud zastosowałem zasadę stopniowania trudności. Początkowe są utworami prostymi, w pierwszej pozycji, w kolejnych narastają różnego rodzaju problemy i trudności adekwatnie do umiejętności technicznych ucznia. Istotne jest respektowanie zalecanych temp oczywiście nie od samego początku pracy nad daną etiudą. Dużą grupę stanowią etiudy jednoproblemowe, ukierunkowane na technikę bądź to lewej, bądź prawej ręki, często także na ich współdziałanie. Są też w zbiorze etiudy popisowe, egzaminacyjne, stawiające dodatkowo określone wymagania muzyczne. Bogaty jest zestaw etiud dwudźwiękowych. Ich brak był do tej pory dotkliwie odczuwany przez nauczycieli.
O wyborze poszczególnych etiud, obok wartości technicznej, decydowały względy estetyczno-psychologiczne: starałem się wybrać do zbioru utwory melodyjne, wpadające w ucho, a co za tym idzie, chętnie ćwiczone przez uczniów. Specjalną grupę stanowią etiudy atonalne; ich zadaniem jest zaznajomienie naszych podopiecznych z problemami muzyki współczesnej oraz przygotowanie do ich wykonywania.


Lista utworów:
Dancla Charles - op. 84 nr 1
Wohlfahrt Franz - op. 38 nr 83
Rodionow K. -
Grünwald A. - nr 8
Wohlfahrt Franz - op. 54 nr 9
Wohlfahrt Franz - op. 54 nr 8
Campagnoli Bartolomeo -
Dancla Charles - op. 84 nr 7
Dancla Charles - op. 84 nr 35
Wohlfahrt Franz - op.45 nr 6
Dancla Charles - op. 84 nr 34
Kayser Heinrich - op. 20 nr 3
Komarowski A. -
Joachim Joseph - Violinschule nr 175
Komarowski A -
Kayser Heinrich - op. 20 nr 1
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 34
Bériot Charles-August - Methode de violon op.102
Kayser Heinrich - op.20 nr 13
Joachim Joseph - Violinschule nr 77
Kayser Heinrich - op. 20 nr 19
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 17
Dancla Charles - op. 68 nr 5
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 28
Wohlfahrt Franz - op. 74 nr 50
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 54
Kayser Heinrich - op. 20 nr 26
Dwojrin - W stylu Paganiniego
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 30
Mazas Jacques Féréol - op.36 nr 3
Dwojrin I. -
David Ferdinand -
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 25
Campagnoli Bartolomeo - op. 22 nr 25
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 21
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 59
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 24 (W stylu Wieniawskiego)
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 29
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 28
Grünwald A. - nr 26
Kayser Heinrich - op. 20 nr 20
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 7
Grünwald A. - nr 32
Fiorillo Federico - nr 9
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 26 (Polonez)
Czystow A. -
Kayser Heinrich - op. 20 nr 10
Grünwald A. -
Joachim Joseph - Violinschule nr 118
Kayser Heinrich - op. 20 nr 30 (wg K. Fortunatow)
Fiorillo Federico - nr 5
Benda Jiri - nr 28
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 57 (Melodia tyrolska)
Campagnoli Bartolomeo - Kaprys op. 22 nr 15
Rovelli P. - nr 6
Fiorillo Federico - nr 28
Rovelli P. - nr 7
Bériot Charles-Auguste - op. 9 nr 4
Benda Jiri - nr 27
Rode Pierre - Kaprys nr 2
Twardowski Romuald - Kaprys nr 3
Cofalik Antoni -
Cofalik Antoni - Nova
Dont Jacob - op. 37 nr 9
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 47
Dancla Charles - op. 68 nr 15
Joachim Joseph - Violinschule nr 99
Mazas Jacques Féréol - op. 36 nr 9 (Marsz)
Dancla Charles - op. 68 nr 9
Joachim Joseph - Violinschule nr 62
Bériot Charles-Auguste - Methode de violon op.102
Wohlfahrt Franz - op. 74 nr 27
Bériot Charles-Auguste - Methode de violon op. 102
Wohlfahrt Franz - op. 45 nr 4
Beriot Ch. - Methode de violon op.102

Okładka: Wieniawski Henryk, Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

cena 39 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

francuski Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16


Ilość stron:32 + 8
Format:235 x 304
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chylińska Magdalena, Chechlińska Zofia, Bryła Bartosz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083184

Scherzo-Tarantella na skrzypce z fortepianem op. 16- roziskrzona , błyskotliwa miniatura wirtuozowska -powstało w 1855 roku, kiedy rozpoczynał się szczytowy okres sławy i kariery wiolinistycznej Wieniawskiego, gdy po dwóch latach spędzonych z bratem na turnée koncertowym w Europie wrócił na pewien czas do Lublina.Scherzo zadedykowane zostało Lambertowi Massartowi- profesorowi Konserwatorium Paryskiego, nauczycielowi Wieniawskiego.Utwór należy do kategorii miniatur wirtuozowskich, nosi jednak charakter mniej salonowy niż inne miniatury.Wydany został w wersji na skrzypce solo z towarzyszeniem orkiestry, o czym świadczy zachowany autograf partytury , a co dowodzi, iż przeznaczał tę kompozycję do wykonywania raczej w salach koncertowych nie zaś w salonach.Utwór napisany jest z rozmachem , daje soliście sposobność zaprezentowania biegłości technicznej, zarazem jednak nie brak mu charakterystycznej ,lirycznej , słodkiej kantylety.


Lista utworów:
Scherzo- tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op. 16 (Wieniawski Henryk)

Spis treści:

Od wydawców
Plan edycji Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editors' Foreword
Schedule of the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Wstęp do utworu
Introduction to the Work
Scherzo-tarantelle na skrzypce i fortepian. for Violin and Piano, op 16
Zasady przygotowania tekstu nutowego wydania Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editorial principles used in the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Kometarz krytyczny
Critical Commentary

Okładka: Dubiska   Irena, Zbiorek duetów skrzypcowych z. 1

cena 49 zł.


nuty.pl

Dubiska Irena
Zbiorek duetów skrzypcowych z. 1

polski Zbiorek duetów skrzypcowych z. 1


Ilość stron:28 + 24
Format:225 x 306
Opracowanie na:skrzypce solo i w duecie
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (1)
Skrzypce II (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083192

Niniejszy zbiorek duetów na dwoje skrzypiec w I pozycji zawiera utwory najbardziej znanych kompozytorów tego rodzaju literatury. Duety te, bardzo pożyteczne zarówno ze względów dydaktycznych, jak i muzycznych, mają zarazem wzbudzić zamiłowanie do uprawiania muzyki zespołowej. Zasadniczo stopień trudności jest dla obu partii jednakowy. W niektórych duetach uważałam za celowe przestawić poszczególne fragmenty z pierwszych skrzypiec do drugich i odwrotnie, aby zachować dla obu wykonawców jednakowe problemy i równorzędną rywalizację. Poleca się stosowanie tych duetów w II i III roku nauczania w szkole podstawowej lub jako materiał służący do wprawienia bardziej zaawansowanych uczniów w czytaniu prima vista i w grze zespołowej.
Irena Dubiska


Lista utworów:
Allegro moderato op. 10 nr 1 (Gebauer M.)
Allegro op. 14 nr 1 (Campagnoli Bartolomeo)
Allegro op. 14 nr 3 (Campagnoli Bartolomeo)
Allegro op. 8 (Pleyel Ignaz Joseph)
Vivace op. 159 nr 2 (Kalivoda Vaclav)
Allegro risoluto op. 10 nr 8 (Gebauer M.)
Andantino op. 60 (Mazas Jacques-Féréol)

Okładka: Lipiński Karol, Impromptus na skrzypce

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Impromptus na skrzypce

angielski Impromptus na skrzypce


Ilość stron:12
Format:210 x 295
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Jurecka Krystyna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083198

Karol Lipiński-Skrzypek, kompozytor i dyrygent. Urodzony 30 października 1790 w Radzyniu (Podlasie), zmarł 16 grudnia 1861 w Urłowie koło Lwowa.
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku pięciu lat pod kierunkiem ojca. W 1799 wraz z rodziną przeniósł się do Lwowa. Tu grał jako koncertmistrz w prowadzonej przez ojca orkiestrze pałacowej hr. Adama Starzeńskiego. Dodatkowo zainteresował się wiolonczelą i równie szybko jak na skrzypcach zdobył umiejętność gry na tym instrumencie. W 1809 objął stanowisko koncertmistrza, a w 1811 został kapelmistrzem orkiestry teatru operowego. W 1814 wyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Ludwikiem Spohrem, niemieckim skrzypkiem i kompozytorem. Za jego namową Lipiński zdecydował się na karierę skrzypka-wirtuoza, zrezygnował z dotychczasowej pracy w lwowskim teatrze i poświęcił się wyłącznie doskonaleniu techniki skrzypcowej oraz przygotowaniu repertuaru.
W 1817 Karol Lipiński wystąpił we Lwowie, a następnie wybrał się w podróż artystyczną przez Węgry i Chorwację do Włoch - koncertował w Wenecji, Mediolanie, Padwie, Weronie i Piacenzy. W Piacenzy w kwietniu 1818 dwukrotnie wystąpił wspólnie z Niccolo Paganinim. Podczas kilkuletniego tournée artystycznego koncertował we Lwowie, Kijowie, Krzemieńcu, Kamieńcu Podolskiego, Wilnie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lipsku, Berlinie, Moskwie i Petersburgu, wszędzie zdobywając wielki aplauz. Na przełomie 1827-28 wystąpił z koncertami w Warszawie, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królestwa Polskiego, a w 1831 Dworu Carskiego. W Warszawie ponownie koncertował w maju 1829 podczas uroczystości koronacji cara Mikołaja I - wówczas to znów zagrał z Paganinim.
W 1830 Lipiński na trzy lata zawiesił działalność koncertową i poświęcił się dalszemu doskonaleniu gry. W następnych latach wznowił tournée artystyczne po całej Europie, grał w Lipsku, Frankfurcie nad Menem, Paryżu (gdzie w urządzeniu koncertu pomógł mu Fryderyk Chopin), Londynie, Manchesterze, Wrocławiu. Po występach w Wiedniu, jako dowód uznania dla mistrzowskiej gry, otrzymał tytuł honorowego obywatela tego miasta.
W 1839 osiadł na stałe w Dreźnie, gdzie przez dwadzieścia lat pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry króla saskiego Fryderyka Augusta. Uczestniczył także w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych (m.in. grał z Ferencem Lisztem), podróżował do Lwowa, Kijowa i Warszawy oraz zajmował się pracą pedagogiczną (w 1845 opiekował się 14-letnim Józsefem Joachimem, zaś w 1848 13-letnim Henrykiem Wieniawskim).
Od 1846 z powodu choroby reumatycznej zaczął ograniczać stopniowo działalność koncertową. W 1854, za wybitne zasługi dla dworu królewskiego, został odznaczony Rycerskim Orderem księcia Alberta. Po przejściu na emeryturę w 1861 przeniósł się do swojego majątku Urłów koło Lwowa. Tu zorganizował szkołę muzyczną dla uzdolnionych dzieci chłopskich.

Ważniejsze kompozycje:

•"Dwa polonezy" op. 1 na skrzypce i orkiestrę
•"Siciliano varié" op. 2 na kwartet smyczkowy
•"Symfonia Es-dur" op. 2 nr 1 (przed 1810)
•"Symfonia C-dur" op. 2 nr 2 (przed 1810)
•"Symfonia B-dur" op. 2 nr 3 (przed 1810)
•"Sonet" na orkiestrę (przed 1810)
•"Favorite-Mazurka" na orkiestrę (przed 1810)
•"Szlachta czynszowa czyli Kłótnia o wiatr", opera (1810-14)
•"Dwa kaprysy" op. 3 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje G-dur" op. 4 na kwartet smyczkowy
•"Wariacje g-moll" op. 5 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy polonezy" op. 5 na fortepian
•"Polonez koncertowy" op. 6 na skrzypce i orkiestrę
•"Rondo alla Polacca E-dur" op. 7 na skrzypce i orkiestrę (przed 1817)
•'Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę" op. 8 (1821)
•"Trzy polonezy" op. 9 na skrzypce i kwartet smyczkowy
•'Trzy kaprysy" op. 10 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje na temat z opery 'Kopciuszek' Rossiniego" op. 11 na skrzypce i orkiestrę
•"Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę A-dur" op. 12
•"Ronda alla Polacca" op. 13 na skrzypce i orkiestrę
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę fis-moll" op. 14 (1822)
•"Wariacje na temat z opery 'Pirat' Belliniego" op. 15 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Duet na temat z opery 'Il Crociati di Egitto' Meyerbeera" op. 16 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondo alla Polacca na temat pieśni polskich" op. 17 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondeau de concert" op. 18 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Wariacje na temat kawatiny z opery 'Cyrulik sewilski' Rossiniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Souvenir de la mer Baltique, Divertissements" op. 19 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur 'Wojskowy'" op. 21 (ok. 1826)
•"Variations de bravoure sur une Romance militaire" op. 22 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantaisie et variations op. 23 na motywach z opery 'Lunatyczka' Belliniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1824)
•"Rodacy we Wszechnicy Wrocławskiej" na 4 głosy (1826)
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę e-moll" op. 24 (1830-33)
•"Adagio elegiaco" op. 25 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantazja i wariacje na motywach z opery 'Hugenoci' Meyerbeera" op. 26 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy kaprysy" op. 27 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wielka fantazja na motywach z opery 'Purytanie' Belliniego" op. 28 na skrzypce i orkiestrę
•"Polonoise guerriére" op. 29 na orkiestrę (1837)
•"Trzy kaprysy" op. 29 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Fantazja na temat z opery 'Ernani' Verdiego" op. 30 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1845)
•"Fantazja na temat arii neapolitańskich" op. 31 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę A-dur" op. 32 (1844)
•'Fantazja na motywach z opery 'Krakowiacy i Górale' Stefaniego" op. 33 na skrzypce i orkiestrę (przed 1826)
•"Impromptus" op. 34 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1842r)


Lista utworów:
Impromptu no.1 (Lipiński Karol)

Okładka: Cofalik Antoni, Gamy dwu-,trzy- i czterooktawowe na skrzypce

cena 39 zł.


nuty.pl

Cofalik Antoni
Gamy dwu-,trzy- i czterooktawowe na skrzypce

polski Gamy dwu-,trzy- i czterooktawowe na skrzypce
angielski Scales Two-, Three-and Four- Octave for Violin


Ilość stron:90
Format:235 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083288

W części pierwszej niniejszego zbioru znalazły się wybrane gamy dwuoktawowe w I pozycji przeznaczone dla uczniów początkujących. Nowością w stosunku do będących w użyciu opracowań jest wprowadzenie w rozłożonych akordach triady harmonicznej (T-S-D). Wzmacnia to u młodego skrzypka wyczucie odniesień funkcyjnych, rozwija słyszenie harmoniczne. Zaletą naszego wydania jest dążenie do regularności rytmicznej oraz proporcjonalności poszczególnych odcinków gamy. Tego typu układ przyzwyczaja grającego do łądu metryczno-rytmicznego, uczy dyscypliny formalnej. Cześć druga to gamy oktawowe ze zmianami pozycji, bardziej rozbudowanymi pasażami oraz dwudźwiękami stawiają już wyższe wymagania. Płynne przechodzenie z kierunku wznoszącego w ruch opadający dodaje gamom „melodyjności”. Cześć trzecia to gamy trzyoktawowe, oparte o „Das Skalensystem” Carla Flescha, rozbudowane w kierunku biegłościowo-wirtuozowskim. Wybrane gamy czterooktawowe (cz. IV) przeznaczone są dla ambitniejszych uczniów, studentów, a także dojrzałych skrzypków pragnących utrzymywać maksymalną sprawność techniczną przez wiele lat. Gamy dwuoktawowe na strunie G (cz. V) są znakomitym treningiem zmian pozycji oraz sposobem na szybkie rozegranie.


Okładka: Wieniawski Henryk, Scherzo-Tarantelle op. 16, transkrypcja na skrzypce solo i zespół kameralny (partytura + głosy)

cena 79 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Scherzo-Tarantelle op. 16, transkrypcja na skrzypce solo i zespół kameralny (partytura + głosy)

polski Scherzo-Tarantelle op. 16, transkrypcja na skrzypce solo i zespół kameralny (partytura + głosy)
angielski Scherzo - Tarantelle, op. 16, Transcription for Solo Violin and Chamber Ensemble (score and parts)


Ilość stron:44 + 10 + 5x8
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i zespół instrumentalny (partytura + głosy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce (1)
Skrzypce I (1)
Skrzypce II (1)
Skrzypce III (1)
Skrzypce IV (1)
Skrzypce V (1)
Wiolonczela (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Rezler Arnold
Kod produktu:NPL066184

„Scherzo-Tarantelle g-mill” op. 16 zostało skomponowane w 1855 r. I zadedykowane Lambertowi Massartowi przez dwudziestoletniego zaledwie ucznia. Utwór napisany w oryginale na skrzypce z fortepianem, w transkrypcji Arnolda Rezlera na skrzypce solo i zespół kameralny (czworo skrzypiec i wiolonczela) nabiera nowych, nieznanych dotąd wartości. Blask instrumantacji, nowe współbrzmienia sprawiają, że słuchacz ma wrażenie obcowania z oryginalną kompozycją nie zaś z jej opracowaniem; nie sposób dostrzec tu ingerencji innego muzyka. Dodatkowym walorem opracowania jest mozliwość wykorzystania utworu w szkolnej dydaktyce - dokooptowanie wiolonczelisty do klasy skrzypiec sprawi, że młody solista będzie miał możliwość obcowania nie tylko z pianistą-akompaniatorem, ale także z zespołem kolegów-muzyków, z orkiestrowymi barwami. [M. Rezler-Niesiołowska]


Lista utworów:
Scherzo - Tarantelle op. 16 (Wieniawski Henryk)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland