•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Koncert nr 23 A

Dostępne opracowania:

książka (1)
skrzypce i fortepian (1)
skrzypce solo (11)
więcej opracowań ...

Koncert nr 23 A znajdziesz w 13 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Vieuxtemps Henry, 6 utworów, 6 utworów polifonicznych op. 55

cena 15 zł.


nuty.pl

Vieuxtemps Henry
6 utworów, 6 utworów polifonicznych op. 55

Ilość stron:20
Format:235 x 303
Opracowanie na:skrzypce solo
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:polska
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003360

Henri Vieuxtemps ( 1820-1881 ), skrzypek i kompozytor belgijski, był jednym ze słynniejszych wirtuozów XIX w. Koncertował w Europie i Ameryce, jago liczne utwory o charakterze wirtuozowskim, m.in. siedem koncertów, fantazje i etiudy koncertowe, a także inne mniejsze formy, cieszyły się powodzeniem i rozszerzały sławę tego wybitnego przedstawiciela belgijskiej szkoły wiolinistycznej.
Niniejsze wydanie "6 utworów polifonicznych" w polskim opracowaniu wnosi modyfikację palcowania, łukowań, niekiedy także dynamiki i artykulacji. Arcydzieła te wymagają instrumentalnego i muzycznego zaawansowania, szczególnie umiejętności realizowania faktury polifonicznej.


Lista utworów:
Andante (Vieuxtemps Henri)
Moderato (Vieuxtemps Henri)
Prelude ( Andante ) (Vieuxtemps Henri)
Tempo di minuetto (Vieuxtemps Henri)
Andante (Vieuxtemps Henri)
Introduction ( Adagio cantabile ) (Vieuxtemps Henri)
Fuge ( Moderato assai ) (Vieuxtemps Henri)

Okładka: Kayser Heinrich Ernst, Elementary and Progressive Studies For the Violin Op. 20

cena 48,95 zł.


nuty.pl

Kayser Heinrich Ernst
Elementary and Progressive Studies For the Violin Op. 20

polski Etiudy na skrzypce, op. 20
angielski Elementary and Progressive Studies For the Violin Op. 20


Ilość stron:50
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Svečenski Louis
Autor wstępu: Svečenski Louis
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059892
Produkty podobne:Kayser Heinrich Ernst - 36 Elementary & Progressive Studies, Op. 20 - Book 1 (Violin)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Etiud na skrzypce, op. 20 (etiudy 1-18)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Etiud na skrzypce, op. 20 (Etiudy 19-36)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementare e, Progressivi per Violino, Op. 20 Book 3
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementari E Progressivi, Op. 20
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementari E Progressivi, Op. 20, 2

Publikacja ,,Elementarne i progresywnie ułożone etiudy na skrzypce, op. 20" jest doskonalym materiałem w doskonaleniu swoich umiejętności warsztatowych. 36 etiud Wohlfahrta Franza ułożone są progresywnie. Zbiór etiud powstał z myślą o wprowadzeniu grającego w problematykę wykonawczą utworów koncertowych, a wcześniejsze poznanie i opanowanie zawartego w nim materiału powinno przyczynić się do znacznego usprawnienia pracy nad trudniejszymi utworami koncertowymi. Niniejszy zbiorek uzupełni stosowany materiał dydaktyczny z niewątpliwą dla uczniów korzyścią.


For unaccompanied violin.


Lista utworów:
Elementarne i progresywnie ułożone etiudy na skrzypce op. 20 (Kayser Heinrich Ernst)

Okładka: Sitt Hans, Études, op 32, Vol. 1

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Sitt Hans
Études, op 32, Vol. 1

polski Etiudy, op. 32, z. 1
angielski Études, op 32, Vol. 1


Ilość stron:20
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059926
Produkty podobne:Sitt Hans - 100 Studi per Violino, Op. 32 - 2 Fascicolo
Sitt Hans - Etudes For the Violin, Op. 32 - book 2

Hans Sitt żył w latach 1850 - 1922. Już w dzieciństwie przejawiał talent muzyczny. Ukończył konserwatorium muzyczne w Pradze, a już w wieku 17 lat został koncertmistrzem w orkiestrze Opery Wrocławskiej. Najbardziej, Sitt znany był jednak jako nauczyciel. Był między innymi profesorem skrzypiec w konserwatorium w Lipsku. Uczniowie Sitta byli później poszukiwani przez największe światowe orkiestry. Jego prace pedagogiczne (jak choćby prezentowane tu Etiudy w pierwszej pozycji op. 32) są wykorzystywane do dziś w procesie edukacji młodych skrzypków.

For unaccompanied violin.

Lista utworów:
Etiuda C-Dur op. 32 nr 1 (Sitt Hans)
Etiuda G-Dur op. 32 nr 2 (Sitt Hans)
Etiuda D-Dur op. 32 nr 3 (Sitt Hans)
Etiuda g-moll op. 32 nr 4 (Sitt Hans)
Etiuda C-Dur op. 32 nr 5 (Sitt Hans)
Etiuda G-Dur op. 32 nr 6 (Sitt Hans)
Etiuda C-Dur op. 32 nr 7 (Sitt Hans)
Etiuda G-Dur op. 32 nr 8 (Sitt Hans)
Etiuda B-dur op. 32 nr 9 (Sitt Hans)
Etiuda d-moll op. 32 nr 10 (Sitt Hans)
Etiuda A-Dur op. 32 nr 11 (Sitt Hans)
Etiuda C-Dur op. 32 nr 12 (Sitt Hans)
Etiuda a-moll op. 32 nr 13 (Sitt Hans)
Etiuda G-Dur op. 32 nr 14 (Sitt Hans)
Etiuda F-dur op. 32 nr 15 (Sitt Hans)
Etiuda d-moll op. 32 nr 16 (Sitt Hans)
Etiuda A-Dur op. 32 nr 17 (Sitt Hans)
Etiuda D-Dur op. 32 nr 18 (Sitt Hans)
Etiuda G-Dur op. 32 nr 19 (Sitt Hans)
Etiuda D-Dur op. 32 nr 20 (Sitt Hans)

Okładka: Sevcik Otakar, School of Violin Technics, Op. 1, Part 2

cena 56,95 zł.


nuty.pl

Sevcik Otakar
School of Violin Technics, Op. 1, Part 2

polski Szkoła techniki skrzypcowej, op. 1, z. 2 - Ćwiczenia od drugiej do siódmej pozycji
angielski School of Violin Technics, Op. 1, Part 2 - Exercises in the Second to Seventh Positions


Ilość stron:52
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Mittell Philipp
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060061
Produkty podobne:Sevcik Otakar - School of Bowing Technic for the Violin, Op. 2 Book 1
Sevcik Otakar - School of Violin Technics, Op. 1 Part 3 (Changing the Position)
Sevcik Otakar - Shifting the Position and Preparatory Scale - Studies for the Violin, Op. 8
Sevcik Otakar - Szkoła techniki smyczkowania, op. 2 - z. 2 (Violin)

Szkoła techniki skrzypcowej Otakara Ševčika (1852 - 1934) czeskiego skrzypka i pedagoga. Ševčik wypracował własną technikę gry, wielkie uznanie zdobyła jego tzw. metoda półtonowa i swoisty sposób prowadzenia smyczka. W latach 1870/73 był koncertmistrzem orkiestry Mozarteum w Salzburgu. od roku 1875 poświęca się pracy pedagogicznej i tak kolejno w latach 1875/92 jest profesorem klasy skrzypiec w Kijowie, od 1892 w konserwatorium w Pradze, od 1909 w Wiedniu i od 1919 ponownie w Pradze.


For unaccompanied violin.


Lista utworów:
Exercise in the secon Position. op. 1 nr 1 (Ševcik Otakar)
Exercise in the secon Position. op. 1 nr 2 (Ševcik Otakar)
Exercise in the secon Position. op. 1 nr 3 (Ševcik Otakar)
Exercise in the First and Second Positions. op. 1 nr 4 (Ševcik Otakar)
Exercise in the First and Second Positions. op. 1 nr 5 (Ševcik Otakar)
Chord of the Diminished Seventh. op. 1 nr 6 (Ševcik Otakar)
Exercise in All the Keys. op. 1 nr 7 (Ševcik Otakar)
Arpeggios of Different Chords. op. 1 nr 8 (Ševcik Otakar)
Chromatic Scale. op. 1 nr 9 (Ševcik Otakar)
Exercise in double-stops, in all keys. op. 1 nr 10 (Ševcik Otakar)
Exercise on Chords. op. 1 nr 11 (Ševcik Otakar)
Exercise in the Third Position. op. 1 nr 12 (Ševcik Otakar)
Exercise in the Third Position. op. 1 nr 13 (Ševcik Otakar)
Exercise in the Third Position. op. 1 nr 14 (Ševcik Otakar)
Keep the fingers down as long as possible. op. 1 nr 15 (Ševcik Otakar)
Exercise in the First and Third Position. op. 1 nr 16 (Ševcik Otakar)
Hold down the whole notes without playing them. op. 1 nr 17 (Ševcik Otakar)
Hold down the whole notes without playing them. op. 1 nr 18 (Ševcik Otakar)
Hold down the whole notes without playing them. op. 1 nr 19 (Ševcik Otakar)
Hold down the whole notes without playing them. op. 1 nr 20 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 4th Position. op. 1 nr 21 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 4th Position. op. 1 nr 22 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 4th Position. op. 1 nr 23 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 1st and 4th Positions. op. 1 nr 24 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 2d and 4th Positions. op. 1 nr 25 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 2d and 4th Positions. op. 1 nr 26 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 2d and 4th Positions. op. 1 nr 27 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 2d and 4th Positions. op. 1 nr 28 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 2d and 4th Positions. op. 1 nr 29 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 5th Position. op. 1 nr 30 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 5th Position. op. 1 nr 31 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 5th Position. op. 1 nr 32 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 5th Position. op. 1 nr 33 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 5th Position. op. 1 nr 34 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 6th Position. op. 1 nr 35 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 6th Position. op. 1 nr 36 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 6th Position. op. 1 nr 37 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 6th Position. op. 1 nr 38 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 7th Position. op. 1 nr 39 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 6th Position. op. 1 nr 40 (Ševcik Otakar)
Exercise in the 6th Position. op. 1 nr 41 (Ševcik Otakar)

Okładka: Sevcik Otakar, School of Violin Technics, Op. 1 Part 3 (Changing the Position)

cena 57,95 zł.


nuty.pl

Sevcik Otakar
School of Violin Technics, Op. 1 Part 3 (Changing the Position)

polski Szkoła techniki skrzypcowej, op. 1 z. 3 (zmiany pozycji)
angielski School of Violoin Technics, Op. 1 Part 3 (Changing the Position)


Ilość stron:32
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Mittell Philipp
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060130
Produkty podobne:Sevcik Otakar - School of Bowing Technic for the Violin, Op. 2 Book 1
Sevcik Otakar - School of Violin Technics, Op. 1, Part 2
Sevcik Otakar - Shifting the Position and Preparatory Scale - Studies for the Violin, Op. 8
Sevcik Otakar - Szkoła techniki smyczkowania, op. 2 - z. 2 (Violin)

ŠEVČÍK Otakar, (1852 - 1934) to czeski skrzypek i pedagog. W latach 1870/73 był koncertmistrzem orkiestry Mozarteum w Salzburgu. od roku 1875 poświęca się pracy pedagogicznej i tak kolejno w latach 1875/92 jest profestrem klasy skrzypiec w Kijowie, od 1892 w konserwatorium w Pradze, od 1909 w Wiedniu i od 1919 ponownie w Pradze. Sevcik wypracował własną technikę gry, wielkie uznanie zdobyła jego tzw. metoda półtonowa i swoisty sposób prowadzenia smyczka.


For unaccompanied violin.


Lista utworów:
Exercises 1 op. 1 nr 1 (Sevcik Otakar)
Exercises 2 op. 1 nr 2 (Sevcik Otakar)
Exercises 3 op. 1 nr 3 (Sevcik Otakar)
Exercises 4 op. 1 nr 4 (Sevcik Otakar)
Exercises 5 op. 1 nr 5 (Sevcik Otakar)
Exercises 6 op. 1 nr 6 (Sevcik Otakar)
Exercises 7 op. 1 nr 7 (Sevcik Otakar)
Exercises 8 op. 1 nr 8 (Sevcik Otakar)
Exercises 9 op. 1 nr 9 (Sevcik Otakar)
Exercises 10 op. 1 nr 10 (Sevcik Otakar)
Exercises 11 op. 1 nr 11 (Sevcik Otakar)
Exercises 12 op. 1 nr 12 (Sevcik Otakar)
Exercises 13 op. 1 nr 13 (Sevcik Otakar)
Exercises 14 op. 1 nr 14 (Sevcik Otakar)

Okładka: Kayser Heinrich Ernst, 36 Etudes, Vol. 3

cena 63,95 zł.


nuty.pl

Kayser Heinrich Ernst
36 Etudes, Vol. 3

polski 36 Etiud, z. 3
angielski 36 Etudes, Vol. 3


Ilość stron:28
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, francuska
tytułów utworów: francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Touche Firmin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL063624
Produkty podobne:Kayser Heinrich Ernst - 36 Etiud na skrzypce, op. 20 (etiudy 1-18)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Etiud na skrzypce, op. 20 (Etiudy 19-36)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementare e, Progressivi per Violino, Op. 20 Book 3
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementari E Progressivi, Op. 20
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementari E Progressivi, Op. 20, 2

Prezentowana publikacja zawiera popularne Etiudy skrzypcowe op. 20 (etiudy 25 - 36) ze zbioru 36 Etiud Heinricha Ernsta Kaysera. Utwory te są ułożone progresywnie i powstały z myślą o wprowadzeniu grającego w problematykę wykonawczą utworów koncertowych. Należą do jednej z najważniejszych grup utworów ćwiczebnych dla uczniów.



In all these studies pay particular attention to the shades of expression:
whether in increasing,
or decreasing,
the pressure of the fingers on the bow, by degrees or suddenly.

Lista utworów:
Etiuda 25 A-dur op. 20 nr 25 (Kayser H. E.)
Etiuda 26 a-moll op. 20 nr 26 (Kayser H. E.)
Etiuda 27 C-dur op. 20 nr 27 (Kayser H. E.)
Etiuda 28 d-moll op. 20 nr 28 (Kayser H. E.)
Etiuda 29 D-dur op. 20 nr 29 (Kayser H. E.)
Etiuda 30 d-moll op. 20 nr 30 (Kayser H. E.)
Etiuda 31 Es-dur op. 20 nr 31 (Kayser H. E.)
Etiuda 32 As-dur op. 20 nr 32 (Kayser H. E.)
Etiuda 33 C-dur op. 20 nr 33 (Kayser H. E.)
Etiuda 34 a-moll op. 20 nr 34 (Kayser H. E.)
Etiuda 35 D-dur op. 20 nr 35 (Kayser H. E.)
Etiuda 36 f-moll op. 20 nr 36 (Kayser H. E.)

Okładka: Kayser Heinrich Ernst, 36 Studi Elementare e, Progressivi per Violino, Op. 20 Book 3

cena 77,95 zł.


nuty.pl

Kayser Heinrich Ernst
36 Studi Elementare e, Progressivi per Violino, Op. 20 Book 3

polski 36 Etiud elementarnych i progresywnych na skrzypce, op. 20, z. 3
angielski 36 Elementary and Progressive Studies for Violin, Op. 20, Book 3
niemiecki 36 Etüden für Violine, Op. 20, Band 3
włoski 36 Studi Elementare e, Progressivi per Violino, Op. 20 Book 3
francuski 36 Élémentaires et Progressives pour Violon op. 20, vol. 3
hiszpański 36 Estusios Elementales y Progresivos para Violin, Fasc. 3


Ilość stron:26
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: włoska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, włoska, francuska, hiszpańska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Zanettovich Renato
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064095
Produkty podobne:Kayser Heinrich Ernst - 36 Elementary & Progressive Studies, Op. 20 - Book 1 (Violin)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Etiud na skrzypce, op. 20 (etiudy 1-18)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Etiud na skrzypce, op. 20 (Etiudy 19-36)
Kayser Heinrich Ernst - 36 Etudes, Vol. 3
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementari E Progressivi, Op. 20
Kayser Heinrich Ernst - 36 Studi Elementari E Progressivi, Op. 20, 2
Kayser Heinrich Ernst - Elementary and Progressive Studies For the Violin Op. 20

Prezentowana publikacja jest zbiorem jednej z najpopularniejszych grup etiud skrzypcowych Heinricha Ernsta Kaysera. Zawiera Etiudy 25 - 36. Utwory zostały ułożone progresywnie i powstały z myślą o wprowadzeniu grającego w problematykę wykonawczą utworów koncertowych. Opracowania dokonał Renato Zanettovich.



Lista utworów:
Etiuda A-dur op. 20 nr 25 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda a-moll op. 20 nr 26 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda C-dur op. 20 nr 27 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda d-moll op. 20 nr 28 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda D-dur op. 20 nr 29 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda d-moll op. 20 nr 30 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda Es-dur op. 20 nr 31 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda As-dur op. 20 nr 32 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda C-dur op. 20 nr 33 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda a-moll op. 20 nr 34 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda h-moll op. 20 nr 35 (Kayser Heinrich Ernst)
Etiuda fis-moll op. 20 nr 36 (Kayser Heinrich Ernst)

Okładka: Wieniawski Henryk, L'ecole moderne etudes-caprices pour violon seul, op. 10

cena 35,9 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
L'ecole moderne etudes-caprices pour violon seul, op. 10

francuski L'ecole moderne etudes-caprices pour violon seul, op. 10


Ilość stron:68
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: angielska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066124

W dorobku artystycznym Henryka Wieniawskiego, w sposób charakterystyczny dla wielu twórców XIX wieku, splata się kariera artysty muzyka z karierą kompozytorską, w obu też zakresach odnosił sukcesy. Postrzegany był jednak przede wszystkim jako skrzypek - wirtuoz: najpierw jako cudowne dziecko, a następnie fascynujący solista i kameralista występujący w wielu miejscach Europy i Ameryki Północnej.

As was characteristic of many nineteenth - century composers, Henryk Wieniawski's career as a composer was intertwined with his career as a performing artist. He achieved success in both domains, but was perceived above all as a virtuoso violonist: firstly as a Wunderkind, and later as a fascinating soloist and chamber musician appearing in many parts of Europe.

Lista utworów:
I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14 (Wieniawski H.)
II Koncert skrzypcowy op. 22 (Wieniawski H.)
Polonez D-dur op. 4 (Wieniawski H.)
Polonez D-dur op. 4(2) (Wieniawski H.)
II Wielki polonez koncertowy op. 21 (Wieniawski H.)
II Wielki polonez koncertowy op. 21(2) (Wieniawski H.)
Legenda op. 17 (Wieniawski H.)
Legenda op. 17(2) (Wieniawski H.)
Etiudy - kaprysy na skrzypce solo op. 10(3) (Wieniawski H.)
Etiudy - kaprysy na skrzypce z towarzyszeniem 2-gich skrzypiec op. 18 (Wieniawski H.)
Fantazja na motywach z opery "Faust" Gounoda op. 20 (Wieniawski H.)
Fantazja na motywach z opery "Faust" Gounoda op. 20(2) (Wieniawski H.)
Le Carnaval russe op. 11 (Wieniawski H.)
Grand caprice fantastique op. 1 (Wieniawski H.)
Allegro de sonate op. 2(4) (Wieniawski H.)
Souvenir de Posen op. 3 (Wieniawski H.)
Adagio elegiague op. 5 (Wieniawski H.)
Souvenir de Moscou op. 6 (Wieniawski H.)
Souvenir de Moscou op. 6(2) (Wieniawski H.)
Capriccio - Valse op. 7 (Wieniawski H.)
Grand duo polonais op. 8(5) (Wieniawski H.)
Romance sans paroles et Rondo elegant op. 9 (Wieniawski H.)
Dwa Mazurki salonowe op. 12 nr 1, 2 (Wieniawski H.)
Wariacje na temat własny op. 15 (Wieniawski H.)
Scherzo - Tarantella op. 16 (Wieniawski H.)
Dwa mazurki charakterystyczne op. 19 nr 1, 2 (Wieniawski H.)
Gigue op. 23 (Wieniawski H.)
Fabtaisie orientale op. 24 (Wieniawski H.)
Kujawiak (Wieniawski H.)
Reverie na altówkę i fortepian (Wieniawski H.)
Rozumiem, pieśń do słów Dionizego Minasowicza na głos i fort. (Wieniawski H.)
Romans Antoniego Rubinsteina pt. "Noc" (Wieniawski H.)

Okładka: Vieuxtemps Henry, 6 Morceaux Op. 55 for Violin

cena 97,95 zł.


nuty.pl

Vieuxtemps Henry
6 Morceaux Op. 55 for Violin

polski 6 Morceaux op. 55 na skrzypce
angielski 6 Morceaux Op. 55 for Violin
niemiecki 6 Morceaux op. 55 für Violine


Ilość stron:20
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Drüner Ulrich
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068328

Henri Vieuxtemps ( 1820 - 1881 ), skrzypek i kompozytor belgijski, był jednym ze słynniejszych wirtuozów XIX w. Koncertował w Europie i Ameryce. Jego twórczość obejmuje liczne utwory o charakterze wirtuozowskim, m. in. siedem koncertów, fantazje i etiudy koncertowe, a także inne mniejsze formy, które cieszyły się powodzeniem i rozszerzały sławę tego wybitnego przedstawiciela belgijskiej szkoły wiolinistycznej. Niniejsza publikacja zawiera 6 Morceaux z op. 55 na skrzypce solo.


Lista utworów:
Morceaux Andante op. 55 nr 1 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Moderato op. 55 nr 2 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Prelude op. 55 nr 3 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Tempo di Minuetto op. 55 nr 4 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Andante op. 55 nr 5 (Vieuxtemps Henri)
Morceaux Introduction et Fugue op. 55 nr 6 (Vieuxtemps Henri)

Okładka: Duranowski Fryderyk August, 6 kaprysów na skrzypce op. 15

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Duranowski Fryderyk August
6 kaprysów na skrzypce op. 15

polski 6 kaprysów na skrzypce op. 15
francuski 6 Caprices ou Etudes pour le violon, op. 15


Ilość stron:16
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pilch Zbigniew
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL077891

Fryderyk August Duranowski żył w latach 1770 - 1834. Naukę gry na skrzypcach rozpoczął u ojca, a od 1787 roku kształcił się w Paryżu u Giovanniego battisty Viottiego. W 1790 r. był koncertmistrzem opery w Brukseli. W latach: 1794 - 1795 koncertował we Włoszech i Niemczech. W połowie 1809 r. przybył do Warszawy. Ok. 1812 roku był pierwszym skrzypkiem orkiestry książęcej w Kassel i Aschaffenburgu. W latach 1814 - 1834 mieszkał w Strasburgu, pełniąc funkcję koncertmistrza w orkiestrze teatralnej.
Był jednym z najwybitniejszych skrzypków swojej epoki. Osiągnął niebywały sukces jako wirtuoz - chwalono go za wielki i piękny dźwięk, niezwykłą technikę, niezawodną pamięć i precyzję gry. Młody Paganini był tak zafascynowany grą Duranowskiego, że do końca życia podkreślał ogromny wpływ, jaki Duranowski wywarł na jego własnej grze.
Skomponował kilkadziesiąt utworów (ok. 30) na dwoje skrzypiec, skrzypce i wiolonczelę, skrzypce i altówkę, skrzypce z towarzyszeniem kwartetu smyczkowego, skrzypce z towarzyszeniem orkiestry, fantazję na fortepian, pieśni z towarzyszeniem fortepianu oraz pieśni z towarzyszeniem gitary.
Kopię pierwszego wydania uzyskano od Staatbibliothek zu Berlin.

Fryderyk Augustyn Duranowski (1770 - 1834) was born in Warsaw. He started violin lessons under his father's guidance. Since 1787 Duranowski studied in Paris at Giovanni Battista Viotti. In 1790 he was concertmaster of the Brussels' Opera. From 1794 until 1795 he performed concerts in Italy and germany. In the mid of 1809 Duranowski came to Warsaw. Ca 1812 he was the first violonist of the duke's orchestra in Kassel and Aschaffenburg. From 1814 until 1834 he lived in Strasburg, where he worked as a concertmaster of a theater orchestra. He was one of the most remarable violinists of his times. He achieved a great success as a virtuoso. Contemporaries praised his sound, unusual technique, unfailinge memory and accuracy of his playing. Young Paganini was so much fascinated by Duranowski's playing that for the rest of his life he continued to marvel at how much his own playing had been influenced by the Polish composer.

Lista utworów:
Caprice C-dur op. 15 nr 1 (Duranowski F. A.)
Caprice A-dur op. 15 nr 2 (Duranowski F. A.)
Caprice a-moll op. 15 nr 3 (Duranowski F. A.)
Caprice G-dur op. 15 nr 4 (Duranowski F. A.)
Caprice Es-dur op. 15 nr 5 (Duranowski F. A.)
Caprice g-moll op. 15 nr 6 (Duranowski F. A.)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

cena 21,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1

polski Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1


Ilość stron:100
Format:150 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078248
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii.


Spis treści:

DZIAŁ I - ZAGADNIENIA MUZYCZNE
I.PODZIAŁ MUZYKI
1.Beethoven L.v - Dla Elizy
2.Chopin F. - Życzenie
3.Schumann R. - Marzenie
4.Vivaldi A. - Cztery pory roku: Wiosna (cz. I)
5.Bach J.S.-Gounod Ch. - Ave Maria
6.Chopin F. - Preludium A-dur op. 28 nr 7
7.Debussy K. - Światło księżyca
8.Mendelssohn-Bartholdy F. - Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”)
9.Joplin S. - The Entertainer (Ragtime z filmu “Żądło”).
II.APARAT WYKONAWCZY UTWORÓW MUZYCZNYCH
MUZYKA INSTRUMENTALNA
10.Albinoni T. - Adagio
11.Wieniawski H. - Kujawiak
12.Paganini N. - II Koncert skrzypcowy h-moll: La Campanella (cz. III)
13.Wieniawski H. - Réverie
14.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo: Preludium (cz. I)
15.Saint-Saëns K. - Łabędź (z suity “Karnawał zwierząt”)
16.Saint-Saëns K. - Słoń (z suity “Karnawał zwierząt”)
17.Haendel J.F. - Koncert harfowy B-dur op. 4 nr 6 (cz. I)
18.Tarrega F. - Wspomnienie z Alhambry
19.Giuliani M. - Sonatina C-dur na gitarę (cz. III)
20.Vivaldi A. - Koncert a-moll na mandolinę (cz. II)
21.Daquin K. - Kukułka
22.Bach J.S. - Koncert włoski (cz. I)
23.Bach J.S. - Inwencja dwugłosowa a-moll
24.Mozart W.A. - Marsz turecki (z Sonaty fortepianowej A-dur)
25.Beethoven L.v. - Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I)
26.Ogiński M.K. - Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”
27.Chopin F. - Etiuda c-moll “Rewolucyjna” op. 10 nr 12
28.Brahms J. - Taniec węgierski nr 5
29.Mendelssohn-Bartholdy F. - Pieśń wiosenna
30.Debussy K. - Taniec pajaca
31.Bach J.S. - Badinerie (z Suity fletowej h-moll)
32.Mozart W.A. - Andante C-dur
33.Bizet G. - Symfonia C-dur (cz. II)
34.Vivaldi A. - Koncert obojowy a-moll (cz. II)
35.Franck C. - Symfonia d-moll (cz. II)
36.Saint-Saëns K. - Kukułka w głębi lasu (z suity “Karnawał zwierząt”)
37.Mozart W. A. - Koncert A-dur na klarnet KV 622 (cz. I)
38.Mozart W.A.- Koncert B-dur na fagot KV 191 (cz. I)
39.Wagner R. - Galop Walkirii (z dramatu muzycznego “Walkiria”)
40.Mozart W.A. - Koncert Es-dur na waltornię KV 495 (cz. III)
41.Czajkowski P. - Walc kwiatów (z baletu “Dziadek do orzechów”)
42.Kurpiński K. - Cavatina
43.Bach J.S. - Toccata d-moll
44.Haendel J.F. - IV Koncert organowy F-dur (cz. I)
45.Telemann J.F. - IX Fantazja na skrzypce solo (cz. III)
46.Bach J.S. - I Suita na wiolonczelę solo (cz. III)
47.Boccherini L. - Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5
48.Mozart W.A. - Kwartet smyczkowy KV 465 (cz. III)
49.Mozart W.A. - Eine kleine Nachtmusik (cz. I)
50.Czajkowski P. - Serenada na orkiestrę smyczkową (cz. II)
51.Mozart W.A. - Symfonia g-moll KV 550 (cz. I)
52.Glinka M. - Uwertura do opery “Rusłan i Ludmiła”
53.Czajkowski P. - Taniec rosyjski - Trepak (z baletu “Dziadek do orzechów”)
54.Czajkowski P. - VI Symfonia h-moll “Patetyczna” (cz. II)
55.Brahms J. - Taniec węgierski nr 6
56.Musorgski M. - Promenada (z suity “Obrazki z wystawy”)
57.Musorgski M. - Gnom (z suity “Obrazki z wystawy”)
58.Saint-Säens K. - Taniec szkieletów
59.Wagner R. - Uwertura do opery “Tannhäuser”
60.Strauss J. - Nad pięknym, modrym Dunajem.
MUZYKA WOKALNA
61.Schubert F.- Polna różyczka
62.Mozart W.A. - Alleluja (z motetu “Exultate jubilate”)
63.Moniuszko St. - Aria Halki (z II aktu opery “Halka”)
64.Strauss J. - Odgłosy wiosny
65.Moniuszko St. - Prząśniczka
66.Bizet G. - Seguidilla (z I aktu opery “Carmen”)
67.Bizet G. - Habanera (z I aktu opery “Carmen”)
68.Moniuszko St. - Scena zbiorowa (z II aktu opery “Straszny dwór”)
69.Rossini J. - Aria Kopciuszka (z opery “Kopciuszek”)
70.Verdi G. - Aria Księcia (z IV aktu opery “Rigoletto”)
71.Moniuszko St. - Aria Jontka (z IV aktu opery “Halka”)
72.Chopin F. - Hulanka
73.Bizet G. - Kuplety torreadora (z II aktu opery “Carmen”)
74.Moniuszko St. - Kozak
75.Moniuszko St. - Aria Skołuby (z III aktu opery “Straszny dwór”)
76.Verdi G. - Duet Traviaty i Alfreda (z I aktu opery “Traviata”)
77.Wacław z Szamotuł - Już się zmierzcha
78.Gomółka Mikołaj - Kleszczmy rękoma (psalm 47).
MUZYKA WOKALNO - INSTRUMENTALNA
79.Beethoven L.v. - Oda do radości (z IX Symfonii d-moll - cz. IV)
80.Haendel J.F. - Alleluja z oratorium “Mesjasz”.
III.ELEMENTY DZIEŁA MUZYCZNEGO
81.Grieg E. - Pieśń Solvejgi (z II Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
82.Czajkowski P. - Temat łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
83.Borodin A. - Tańce połowieckie (z II aktu opery “Kniaź Igor”)
84.Chopin F. - Polonez A-dur op. 40 nr 1
85.Paganini N. - Moto perpetuo
86.Wagner R. - Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”)
87.Beethoven L.v. - VII Symfonia (cz. II)
88.Musorgski M. - Wielka Brama Kijowska (z suity “Obrazki z wystawy”)
89.Chopin F. - Preludium c-moll op. 28 nr 20
90.Mendelssohn-Bartholdy F. - Uwertura z suity “Sen nocy letniej”
91.Rimski-Korsakow M. - Lot trzmiela (z opery “Bajka o carze Sałtanie”)
92.Musorgski Modest - Plac targowy w Limoges (z suity “Obrazki z wystawy”)
93.Debussy K. - Popołudnie fauna (fragment)
94.Rimski-Korsakow M. - Szecherezada - cz. II (fragment)
95.Musorgski M. - Taniec kurcząt w skorupkach (z suity “Obrazki z wystawy”)
96.Czajkowski P. - Taniec czterech łabędzi (z baletu “Jezioro łabędzie”)
97.Dvorák A. - Humoreska
98.Grieg E. - Taniec arabski (z II Suity “Peer Gynt” - cz. III)
99.Mozart W.A. - Sonata C-dur KV 545 (cz. I)
100.Chopin F. - Walc h-moll op. 69 nr 2.
IV.BUDOWA UTWORU MUZYCZNEGO
101.Bach J.S. - Menuet G-dur
102.Schumann R. - Śmiały jeździec
103.Chopin F. - Mazurek F-dur op. 68 nr 3
104.Bach J.S. - III Partita E-dur (cz. I)
105.Novaček O. - Perpetuum mobile.
V.ZASADY KSZTAŁTOWANIA UTWORU MUZYCZNEGO
106.Chopin F. - Śliczny chłopiec
107.Moniuszko St. - Pieśń wieczorna
108.Grieg E. - Śmierć Azy (z I Suity “Peer Gynt” - cz. II)
109.Grieg E. - W grocie Króla Gór (z I Suity “Peer Gynt” - cz. IV)
110.Chopin F. - Walc Des-dur “Minutowy” op. 64 nr 1
111.Schubert F. - Pstrąg
112.Monti V. - Czardasz
113.Dvorák A. - Taniec słowiański e-moll nr 2
114.Liszt F. - II Rapsodia węgierska.
DZIAŁ II - FORMY MUZYCZNE
I.PIEŚŃ ZWROTKOWA
115.piosenka popularna - Uciekła mi przepióreczka w proso
116.piosenka popularna - Furman
117.Moniuszko St. - Kum i kuma
118.Brahms J. - Kołysanka
119.Schubert F. - Ave Maria
120.Schumann R. - Cudowny miesiąc maj (z cyklu “Miłość poety”).
II.TRZYCZĘŚCIOWA FORMA ABA
121.Chopin F. - Polonez B-dur (młodzieńczy)
122.Mozart W.A. - Uwertura do opery “Uprowadzenie z seraju”
123.Czajkowski P. - Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”).
III.RONDO
124.Mozart W.A. - Sonata fortepianowa C-dur KV 545 (cz. III)
125.Chopin F. - Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. III)
126.Chopin F. - Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III)
127.Haydn J. - Koncert D-dur (cz. III)
128.Beethoven L.v. - V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 (cz. III).

Okładka: Wieniawski Henryk, Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

cena 39 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

francuski Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16


Ilość stron:32 + 8
Format:235 x 304
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chylińska Magdalena, Chechlińska Zofia, Bryła Bartosz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083184

Scherzo-Tarantella na skrzypce z fortepianem op. 16- roziskrzona , błyskotliwa miniatura wirtuozowska -powstało w 1855 roku, kiedy rozpoczynał się szczytowy okres sławy i kariery wiolinistycznej Wieniawskiego, gdy po dwóch latach spędzonych z bratem na turnée koncertowym w Europie wrócił na pewien czas do Lublina.Scherzo zadedykowane zostało Lambertowi Massartowi- profesorowi Konserwatorium Paryskiego, nauczycielowi Wieniawskiego.Utwór należy do kategorii miniatur wirtuozowskich, nosi jednak charakter mniej salonowy niż inne miniatury.Wydany został w wersji na skrzypce solo z towarzyszeniem orkiestry, o czym świadczy zachowany autograf partytury , a co dowodzi, iż przeznaczał tę kompozycję do wykonywania raczej w salach koncertowych nie zaś w salonach.Utwór napisany jest z rozmachem , daje soliście sposobność zaprezentowania biegłości technicznej, zarazem jednak nie brak mu charakterystycznej ,lirycznej , słodkiej kantylety.


Lista utworów:
Scherzo- tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op. 16 (Wieniawski Henryk)

Spis treści:

Od wydawców
Plan edycji Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editors' Foreword
Schedule of the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Wstęp do utworu
Introduction to the Work
Scherzo-tarantelle na skrzypce i fortepian. for Violin and Piano, op 16
Zasady przygotowania tekstu nutowego wydania Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editorial principles used in the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Kometarz krytyczny
Critical Commentary

Okładka: Lipiński Karol, Impromptus na skrzypce

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Impromptus na skrzypce

angielski Impromptus na skrzypce


Ilość stron:12
Format:210 x 295
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Jurecka Krystyna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083198

Karol Lipiński-Skrzypek, kompozytor i dyrygent. Urodzony 30 października 1790 w Radzyniu (Podlasie), zmarł 16 grudnia 1861 w Urłowie koło Lwowa.
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku pięciu lat pod kierunkiem ojca. W 1799 wraz z rodziną przeniósł się do Lwowa. Tu grał jako koncertmistrz w prowadzonej przez ojca orkiestrze pałacowej hr. Adama Starzeńskiego. Dodatkowo zainteresował się wiolonczelą i równie szybko jak na skrzypcach zdobył umiejętność gry na tym instrumencie. W 1809 objął stanowisko koncertmistrza, a w 1811 został kapelmistrzem orkiestry teatru operowego. W 1814 wyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Ludwikiem Spohrem, niemieckim skrzypkiem i kompozytorem. Za jego namową Lipiński zdecydował się na karierę skrzypka-wirtuoza, zrezygnował z dotychczasowej pracy w lwowskim teatrze i poświęcił się wyłącznie doskonaleniu techniki skrzypcowej oraz przygotowaniu repertuaru.
W 1817 Karol Lipiński wystąpił we Lwowie, a następnie wybrał się w podróż artystyczną przez Węgry i Chorwację do Włoch - koncertował w Wenecji, Mediolanie, Padwie, Weronie i Piacenzy. W Piacenzy w kwietniu 1818 dwukrotnie wystąpił wspólnie z Niccolo Paganinim. Podczas kilkuletniego tournée artystycznego koncertował we Lwowie, Kijowie, Krzemieńcu, Kamieńcu Podolskiego, Wilnie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lipsku, Berlinie, Moskwie i Petersburgu, wszędzie zdobywając wielki aplauz. Na przełomie 1827-28 wystąpił z koncertami w Warszawie, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królestwa Polskiego, a w 1831 Dworu Carskiego. W Warszawie ponownie koncertował w maju 1829 podczas uroczystości koronacji cara Mikołaja I - wówczas to znów zagrał z Paganinim.
W 1830 Lipiński na trzy lata zawiesił działalność koncertową i poświęcił się dalszemu doskonaleniu gry. W następnych latach wznowił tournée artystyczne po całej Europie, grał w Lipsku, Frankfurcie nad Menem, Paryżu (gdzie w urządzeniu koncertu pomógł mu Fryderyk Chopin), Londynie, Manchesterze, Wrocławiu. Po występach w Wiedniu, jako dowód uznania dla mistrzowskiej gry, otrzymał tytuł honorowego obywatela tego miasta.
W 1839 osiadł na stałe w Dreźnie, gdzie przez dwadzieścia lat pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry króla saskiego Fryderyka Augusta. Uczestniczył także w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych (m.in. grał z Ferencem Lisztem), podróżował do Lwowa, Kijowa i Warszawy oraz zajmował się pracą pedagogiczną (w 1845 opiekował się 14-letnim Józsefem Joachimem, zaś w 1848 13-letnim Henrykiem Wieniawskim).
Od 1846 z powodu choroby reumatycznej zaczął ograniczać stopniowo działalność koncertową. W 1854, za wybitne zasługi dla dworu królewskiego, został odznaczony Rycerskim Orderem księcia Alberta. Po przejściu na emeryturę w 1861 przeniósł się do swojego majątku Urłów koło Lwowa. Tu zorganizował szkołę muzyczną dla uzdolnionych dzieci chłopskich.

Ważniejsze kompozycje:

•"Dwa polonezy" op. 1 na skrzypce i orkiestrę
•"Siciliano varié" op. 2 na kwartet smyczkowy
•"Symfonia Es-dur" op. 2 nr 1 (przed 1810)
•"Symfonia C-dur" op. 2 nr 2 (przed 1810)
•"Symfonia B-dur" op. 2 nr 3 (przed 1810)
•"Sonet" na orkiestrę (przed 1810)
•"Favorite-Mazurka" na orkiestrę (przed 1810)
•"Szlachta czynszowa czyli Kłótnia o wiatr", opera (1810-14)
•"Dwa kaprysy" op. 3 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje G-dur" op. 4 na kwartet smyczkowy
•"Wariacje g-moll" op. 5 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy polonezy" op. 5 na fortepian
•"Polonez koncertowy" op. 6 na skrzypce i orkiestrę
•"Rondo alla Polacca E-dur" op. 7 na skrzypce i orkiestrę (przed 1817)
•'Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę" op. 8 (1821)
•"Trzy polonezy" op. 9 na skrzypce i kwartet smyczkowy
•'Trzy kaprysy" op. 10 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje na temat z opery 'Kopciuszek' Rossiniego" op. 11 na skrzypce i orkiestrę
•"Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę A-dur" op. 12
•"Ronda alla Polacca" op. 13 na skrzypce i orkiestrę
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę fis-moll" op. 14 (1822)
•"Wariacje na temat z opery 'Pirat' Belliniego" op. 15 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Duet na temat z opery 'Il Crociati di Egitto' Meyerbeera" op. 16 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondo alla Polacca na temat pieśni polskich" op. 17 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondeau de concert" op. 18 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Wariacje na temat kawatiny z opery 'Cyrulik sewilski' Rossiniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Souvenir de la mer Baltique, Divertissements" op. 19 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur 'Wojskowy'" op. 21 (ok. 1826)
•"Variations de bravoure sur une Romance militaire" op. 22 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantaisie et variations op. 23 na motywach z opery 'Lunatyczka' Belliniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1824)
•"Rodacy we Wszechnicy Wrocławskiej" na 4 głosy (1826)
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę e-moll" op. 24 (1830-33)
•"Adagio elegiaco" op. 25 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantazja i wariacje na motywach z opery 'Hugenoci' Meyerbeera" op. 26 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy kaprysy" op. 27 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wielka fantazja na motywach z opery 'Purytanie' Belliniego" op. 28 na skrzypce i orkiestrę
•"Polonoise guerriére" op. 29 na orkiestrę (1837)
•"Trzy kaprysy" op. 29 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Fantazja na temat z opery 'Ernani' Verdiego" op. 30 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1845)
•"Fantazja na temat arii neapolitańskich" op. 31 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę A-dur" op. 32 (1844)
•'Fantazja na motywach z opery 'Krakowiacy i Górale' Stefaniego" op. 33 na skrzypce i orkiestrę (przed 1826)
•"Impromptus" op. 34 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1842r)


Lista utworów:
Impromptu no.1 (Lipiński Karol)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland