Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 64,95 zł. nuty.pl | Vivaldi Antonio Four Seasons, Op. 8 - Spring Wiosna z "Czterech pór roku", op. 8 Four Seasons, Op. 8 - Spring
"Wiosna" ze słynnego koncertu Vivaldiego - 'Cztery pory roku'. Cykl ten zapoczątkował wiele innych utworów o tej samej nazwie. Odpowiedni cytat z sonetu: "Wiosna nadeszła już" wprowadza w nastrój koncertu. Radosne tutti otwiera I część - Allegro. W muzyce słychać śpiew ptaków, szmer wody i powiew wiatru. Po krótkiej burzy z grzmotami i błyskawicami powraca pogodny nastrój. Pieśń części II (Largo) ukazuje scenę pastoralną- spoczywającego na ukwieconej łące pasterza z psem u boku. Lista utworów: |
cena 25 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk Adagio Élégiaque op. 5 Adagio Elegiaque op. 5
Do najwcześniejszych kompozycji wybitnego polskiego skrzypka należy Adagio élégiaque op. 5. Utwór powstał około 1851 roku, w czasie wielkiego rosyjskiego tornée 16-letniego sławnego już wirtuoza. Z uwagi na swoisty patos oraz dominującą w nim nutę liryczną, zaliczyć go można do kompozycji typu salonowego. Adagio Élégiaque, Op. 5, is one of the earliest compositions by the distinguished Polish violinist. The work was composed about 1851, during the sixteen year old's grand Russian tour as an already famous virtuoso. In view of its peculiar pathos and prevailing lyricism, it can be regarded as a piece of salon music. Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Mendelssohn-Bartholdy Feliks Sonata in F for Violin and Piano Sonata F-dur na skrzypce i fortepian Sonata in F for Violin and Piano Sonate F-Dur für Violine und Klavier
Felix Mendelssohn (1809 - 1847), pomimo krótkiego życia, wypracował sobie wiele osiągnięć twórczych. Talent "cudownego dziecka" i staranna edukacja sprawiły, że mając lat kilkanaście Mendelssohn był już wykształconym kompozytorem, pianistą i dyrygentem. Publikacja zawiera Sonatę F-dur na skrzypce i fortepian, którą kompozytor ukończył w 1838 roku w Berlinie. Jest to utwór 3 - częściowy: I - Allegro vivace, II - Adagio, III - Assai vivace. Kompozytor zawarł tu romantyczne walory zaczerpnięte z twórczości Schumanna, oraz elegancję i przejrzystość zaczerpniętą od Mozarta. Unlike Mendelssohn's Concerto for Violin and Strings in D Minor, composed in 1822, which I introduced in 1952 and which is a sample of his precocious maturity, the Sonata in F Major for Violin and Piano (finished 15 June 1838, also in Berlin) is an example of his full maturity, bearing all the unmistakable qualities of his period and of his own personal style. This Sonata, divided into three movements (Allegro vivace, Adagio, Assai vivace), has the chivalrous, romantic quality of the age that produced Schumann, the elegance and lightness of touch of the age inherited from Mozart, and in addition the perfect formal presentation which Mendelssohn himself drew from Bach. Lista utworów: |
cena 105,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Violin Sonatas, Volume 3 Sonaty skrzypcowe, z. 3 Violin Sonatas, Volume 3 Violin Sonaten, Band 3 Sonates pour violon, vol. 3
Wolfgang Amadeusz Mozart jest jednym z najwybitniejszych kompozytorów w historii muzyki. Jego dorobek artystyczny jest bardzo obszerny: ponad 600 kompozycji, w tym 20 oper, 68 symfonii, 27 koncertów i 19 mszy. Prezentowany zbiór zawiera 6 utworów na skrzypce z towarzyszeniem fortepianu: 4 sonaty skrzypcowe i wariacje KV 359 i KV 360. Przejrzystość i łatwość w interpretowaniu właściwej artykulacji jest głównym atrybutem Mozarta w tych utworach. Mozart's sonatas for keyboard and violin show a clear progression from sets of works conceived and then published together, to works conceived and published as single items. Articulation and dynamics require special comment. Clarity of articulation is a central atrribute of Mozart's style, borne out trough the details of his slurs and staccato markings. There is still controversy over the question whether Mozart used two sings- the dot and the stroke - for his staccati, as well as the intended meaning of the two. Lista utworów: |
cena 36,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową (wyciąg fortepianowy i głos solisty) Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową (wyciąg fortepianowy i głos solisty) Andante and Allegro for Violin and String Orchestra (Piano reduction and solo part)
"Zostawiłem na boku wszystkie pozaczynane prace i wziąłem się (...) do małej historii na skrzypce i orkiestrę". Tak Michał Spisak w swoim liście z 7 grudnia 1953 informował Grażynę Bacewicz o rozpoczęciu prac nad nową kompozycją. Początkowo miało to być Capriccio, ostatecznie jednak pod koniec maja 1954 powstało Andante i Allegro na skrzypce i orkiestrę smyczkową. Utwór ten został zamówiony przez Nadię Boulanger na potrzeby kursu prowadzonego przez Yehudi Menuhina latem 1954 roku w Fontaineblea. Warto zaznaczyć, że w programie tego kursu znalazły się również zamówione przez Nadię Boulanger, kompozycje D. Milhaud, G. Aurica, H. Dutilleuxa i I. Strawińskiego. Mimo, że Spisak niezbyt poważnie traktował Andante i Allegro, w listach do przyjaciół używając określenia "kawałek" lub "duperelka", to Nadia Boulanger wysoko oceniła tę kompozycję, osobiście dyrygując prawykonaniem utworu 16 listopada 1954 na koncercie z okazji 50 - lecia swej pracy pedagogicznej. Solistą był Kenneth Gordon, a akompaniowała mu Orkiestra Kameralna RTF. "I left aside all the unfinished work and got down to (...) a little story for violin and orchestra", a wrote Michał Spisak in his letter of 7th December 1953 to Grażyna bacewicz, informing her of the start of work on a new composition. Initially meant to be a Capriccio, the work eventually saw the light of day as Andante and Allegro for violin and string orchestra. The commissioned by Nadia Boulanger for the purpose of a course taught by Yehudi Menuhin in summer 1954 in Fontainebleau. It is worth nothing that the course curriculum also included compositions by D. Milhaud, G. Auric, H. Dutilleux and I. Strawinsky, all of them commissioned by nadia Boulanger. Though Spisak did not treat Andante and Allegro seriously enough, calling the work "a trifle" or an "odd piece" in letters to his friends, Nadia Boulanger valued the work highly, herself conducting its performance of 16th November 1954 at the concert celebrating 50 years of her teaching career. Kenneth Gordon, the soloist, was accompanied by the RTF Chamber Orchestra. Lista utworów: |
cena 106 zł. nuty.pl | Nowak Aleksander Sonata 'June-December' na skrzypce i fortepian Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian Sonata "June - December" for Violin and Piano Sonate "June - December" für Violine und Klavier Sonate "June - December" pour violon et piano
Sonata "June - December" na skrzypce i fortepian powstawała w przeciągu lat 2003 - 2005 w Katowicach. Utwór został prawykonany przez Krzysztofa Lasonia i Jacka Maksymiuka 27 kwietnia 2005 w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Głównym impulsem do napisania Sonaty była potrzeba zmierzenia się z klasyczną formą. Drugim, równie ważnym impulsem była chęć rozbicia tej formy i wyjścia poza nią. Te dwa dążenia, pierwsze - do bycia konsekwentnym, do tworzenia, rozwijania i podsumowywania, drugie - do bycia nieprzewidywalnym, do tworzenia, kontrastowania i niszczenia, spotykają się tu ze sobą i ścierają niczym dwa tematy klasycznej sonaty. Tytuł utworu można rozumieć dwojako. Z jednej strony nawiązuje on wprost do czasu ukończenia części utworu, a z drugiej może też sugerować konflikt obecny w utworze. Sonata 'June - December' for violin and piano was composed in the course of the years 2003 - 2005 in Katowice and first performed on April 27th 2005 at the Karol Szymanowski Academy of Music in Katowice. The main impulse to write the Sonata was the need to meet the challenge of the classical form. The second impulse, equally important, was the urge to destroy this form and go beyond it. These two drives, the first to be consistent, to create, develop and sum up, and the other to be unpredictable, to create, contrast and destroy, meet and compete with each other as themes in a classical sonata. The title can be understood in two ways. On the one hand it simply reflects the time when the two movements were finished, but on the other hand it also indicates the conflict present in the piece. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland