•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Eja Mater

Dostępne opracowania:

głos wokalny solowy i fortepian lub fortepian solo (1)
książka (1)
skrzypce i fortepian (3)
więcej opracowań ...

Eja Mater znajdziesz w 5 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Kurpiński Karol, Dumanie nad mogiłą Wandy

cena 9,5 zł.


nuty.pl

Kurpiński Karol
Dumanie nad mogiłą Wandy

polski Dumanie nad mogiłą Wandy


Ilość stron:8 + 2
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066141

Twórczość kameralną Kurpińskiego reprezentuje 5 kompozycji. Wśród nich znajduje się miniatura na skrzypce i fortepian (klawikord) "Dumanie nad mogiłą Wandy" (tytuł nawiązuje najprawdopodobniej do owej legendarnej Wandy związanej z pradziejami Polski), wydana przez kompozytora w 1820 roku jako dodatek nutowy do "Tygodnika Muzycznego". Jest to krótki 43 - aktowy dwuczęściowy utwór. Pierwsza część (t. 1 - 27) rozwija się w tonacji h-moll, druga (t. 28 - 43) - w tonacji H-dur. Między obiema częściami istnieje silne pokrewieństwo melodyczne i rytmiczne tak w partii fortepianowej, jak i skrzypcowej.


Lista utworów:
Dumanie nad mogiłą Wandy (Kurpiński Karol)

Okładka: Twardowski Romuald, Plejady na skrzypce i fortepian

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Plejady na skrzypce i fortepian

polski Plejady na skrzypce i fortepian
angielski Pleiades for Violin and Piano


Ilość stron:12 + 6
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080574

Skojarzenie tytułu kompozycji - Plejady - z wierszem Jarosława Iwaszkiewicza jest jak najbardziej na miejscu. Romuald Twardowski swoją kompozycją na skrzypce i fortepian chciał oddać hołd poecie, z którym pozostawał w bliskiej znajomości, Utwór powstał w 1993 roku, trzynaście lat po śmierci poety. W języku muzycznym utworu odnajdziemy ślady twórczości Karola Szymanowskiego. Twardowski stosuje w Plejadach podobne rozwiązania fakturalne, np.: wysoki rejestr skrzypiec grających kantylenę na tle figuracyjnych arabesek fortepianu. Spotkać też można nieregularność rytmizacji linii melodycznej. Plejady zostały prawykonane przez Piotra Stawskiego (skrzypce) i Macieja Grzybowskiego (fortepian) w Warszawie 25 października 1993 roku.

Associating the title of the composition - Pleiades - with the poem by Jarosław Iwaszkiewicz is thoroughly justified. By his composition for violin and piano Romuald Twardowski wished to pay tribute to the poet, with whom he was a close friend. The piece was composed in 1993, thirteen years after the poet's death. In the musical language of Pleiades we shall find traces of works by karol Szymanowski. In Pleiades Twardowski uses similar solutions regarding the music texture, such as the high register of the violin playing the cantilena against the background of figurative arabesques of the piano. Irregular rhythm structure of the melodic line can also be encountered in Pleiades. The composition was first performed by Piotr Stawski (violin) and Maciej Grzybowski (piano) in Warsaw on 25th October 1993.

Lista utworów:
Plejady (Twardowski Romuald)

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Różni, Wybór utworów na fortepian

cena 81,95 zł.


nuty.pl

Różni
Wybór utworów na fortepian

polski Wybór utworów na fortepian
angielski Selected Pieces for Piano


Ilość stron:227
Format:270 x 340
Opracowanie na:głos wokalny solowy i fortepian lub fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
O B S A D A 1 (1) lub Fortepian (1)
O B S A D A 3 (1) lub Skrzypce (1) lub Fortepian (1)
O B S A D A 2 (1) lub Partytura (1) lub Głos wokalny lub Fortepian
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka, francuska
słów utworów: niemiecka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL077784

Zbiór wybranych utworów na fortepian, skrzypce i fortepian, głos wokalny i fortepian wydanych głównie przez wydawnictwo B. Schott. Znajdują się tu przede wszystkim utwory na fortepian solo - liczne walce, polki, marsze, uwertury, mazurki różnych kompozytorów, a także pieśni niemieckie (pieśni popularne i ludowe) na głos wokalny (teksty niemieckie) i fortepian. W zbiorze znajdują się również opracowania baletu "Coppelia" na skrzypce i fortepian.

Stan publikacji: twarda oprawa, poszczególne utwory osobno powklejane, kartki przyżółcone, gdzieniegdzie drobne notatki i palcowanie ołówkiem.


Lista utworów:
Dichter und Bauer, Ouvertüre (Suppé Franz von)
An der schönen blauen Donau (Strauss Johann)
Die Zillertalerin op. 311 (Lange Gustav)
Die Post im Walde (Schäffer H.)
Großmütterchen op. 20 (Langer G.)
Coppelia - Valse lente (Violino II) (Delibes Léo)
Menuetto aus dem Septett (Violine und Klavier) op. 20 (Beethoven Ludwig van)
Wien bleibt Wien, Marsch (Schrammel Joh.)
Die Uhr - Ballade (Loewe Carl)
Lustspiel-Ouverture (Keler Bela)
Erika (Lange Gustav)
Coppelia: valse lente (Klavier und Violine) (Delibes Léo)
An der schönen blauen Donau op. 314 (Strauss Johann)
Rosen aus dem Süden op. 388 (Strauss Johann)
Walzer op. 418 (Strauss Johann)
Walzer op. 354 (Strauss Johann)
Gold und Silber (Gesang und Klavier)
Tausend und eine Nacht - Walzer op. 346 (Strauss Johann)
Militär-Marsch-Potpourri (Tervan L.)
Blumenlied op. 39 (Lange Gustav)
Die Schmiede im Walde (Eilenberg H.)
Schön ist die Jugend (Volkslied) (Gesang und Klavier)
In der Heimat, da gibsten ein Wiedersehn (Gesang und Klavier)
Die Auserwählte (Gesang und Klavier)
Abscheid (Gesang und Klavier)
Die Schönbrunner - Walzer op. 200 (Lanner Joseph)
Olga - Mazurka op. 5 (Gloria A.)
Neckerei - Polka-Mazurka op. 262 (Strauss Johann)
Bajazzo-Polka op. 60 (Leutner Alb.)
Kärtner-Lieder-Marsch (Seifert Ant.)
La Gazelle (Polka de Salon) op. 23 nr 2 (Wollenhaupt)
Trauermarsch (Wagner Ryszard)
Dorschwalben aus Österreich op. 164 (Strauss Johann)
Ach, wie ist das Leben schön! (Gesang und Klavier) op. 99 (Malek Paul)
Rekrut Starre mit der Knarre (Gesang und Klavier) (Marx Carl)
Wir sind vergnügt! (Abendroth Hermann)
Ohne Hose, ohne Weste, ohne Rock! (Gesang und Klavier) op. 210 (Preil Paul)
Nüßchen als Bräutigam (Gesang und Klavier) (Jehring Jul.)

Okładka: Szymanowski Karol, Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian

cena 35 zł.


nuty.pl

Szymanowski Karol
Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian

polski Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian
angielski Cradle Song (La Berceuse d'Aitecho Enia) Op. 52 for Violin and Piano


Ilość stron:8 + 2
Format:240 x 335
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska, angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Konarska Barbara
Redaktor: Chylińska Teresa
Kod produktu:NPL080280

Zawarta w niniejszej publikacji Kołysanka "La Berceuse d'Aitacho Enia" Karola Szymanowskiego postała w 1925 roku, podczas pobytu kompozytora w Saint Jean-de-Luz we francuskich Pirenejach. Szymanowski przebywał tam wraz z Pawłem Kochańskim i jego żoną na zaproszenie Dorothy Jordan-Robinson, swojej amerykańskiej przyjaciółki. Tytuł utworu odnosi się do baskijskiej nazwy willi, w której mieszkała Dorothy. Premierowe wykonanie Kołysanki odbyło się 14 października 1925 roku w Warszawie.


Lista utworów:
Kołysanka La Berceuse d'Aitacho Enia (Szymanowski Karol)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland