•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Eja Mater

Dostępne opracowania:

altówka i fortepian (1)
książka (2)
puzon tenorowy suwakowy i fortepian + akompaniamnet na CD (1)
trąbka B solo (1)
więcej opracowań ...

Eja Mater znajdziesz w 7 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: , Songs Of The '70s for Trumpet

cena 78,95 zł.


nuty.pl

Songs Of The '70s for Trumpet

polski Przeboje lat 70. na trąbka
angielski Songs Of The '70s for Trumpet


Ilość stron:72
Format:230 x 305
Opracowanie na:trąbka B solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Trąbka B (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL055881
Produkty podobne: - Songs of the '50s for Trumpet

Niniejsza książka zawiera aż 70 popularnych piosenek z lat 70-tych w opracowaniu na trąbkę. Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "Baby What A Big Surprise", "After The Love Has Gone", "How Deep Is Your Love", "Joy To The World", "She's Always A Woman", "Sometimes When We Touch", "Wonderful Tonight", "You Are So Beautiful" i wiele innych.


Over 65 super '70s hits arranged for solo instruments. Includes: ABC • Copacabana • Dust in the Wind • Fire and Rain • How Deep Is Your Love • I'll Be There • Imagine • Joy to the World • Let It Be • She's Always a Woman • Wonderful Tonight • You Are So Beautiful • and more.


Lista utworów:
(They Long To Be) Close To You (The Carpenters)
ABC (The Jackson 5)
After The Love Has Gone (Earth, Wind & Fire)
Annie's Song (John Denver)
Baby What A Big Surprise (Chicago)
Ben (Michael Jackson)
Copacabana (At The Copa) (Barry Manilow)
Could It Be Magic (Barry Manilow)
Deja Vu (Dionne Warwick, Yngwie Malmsteen)
Do You Know Where You're Going To? (Diana Ross)
Don't Cry Out Loud (Melissa Manchester)
Don't Let The Sun Go Down On Me (Elton John, Elton John & George Michael)
Dust In The Wind (Kansas)
Easy (Amanda McBroom, Melissa Manchester, The Commodores)
Fire And Rain (James Taylor)
Goodbye To Love (The Carpenters)
How Can You Mend A Broken Heart (The Bee Gees)
How Deep Is Your Love (The Bee Gees)
I Am Woman (Helen Reddy)
I Honestly Love You (Olivia Newton-John)
I Won't Last A Day Without You (The Carpenters)
I Write The Songs (Barry Manilow)
If (Bread, Joe Henderson, Pink Floyd)
If You Leave Me Now (Chicago)
I'll Be There (Bobby Darin, Mariah Carey, Megadeth, The Jackson 5)
I'll Never Love This Way Again (Dionne Warwick)
Imagine (John Lennon and the Plastic Ono Band)
It's Impossible (Somos Novios) (Elvis Presley, Perry Como)
Joy To The World (David Lanz, Mannheim Steamroller, Mariah Carey, Nat King Cole, Steve Green, Three Dog Night, Whitney Houston)
Let It Be (The Beatles)
Looks Like We Made It (Barry Manilow)
Love Story (Francis Lai)
Love Will Keep Us Together (The Captain & Tennille)
Mandy (Barry Manilow)
Maybe I'm Amazed (Paul McCartney)
My Love (Lenny Kravitz, Paul McCartney & Wings, Petula Clark)
Nadia's Theme (Barry DeVorzon & Perry Botkin, Jr.)
Nothing From Nothing (Billy Preston)
Oye Como Va (Santana)
Precious And Few (Climax)
Rainy Days And Mondays (The Carpenters)
Reach Out And Touch (Somebody's Hand) (Diana Ross)
Rise (Herb Alpert)
Rocky Mountain High (John Denver)
September (Deborah Cox, Earth, Wind & Fire)
She's Always A Woman (Billy Joel)
Show Me The Way (Peter Frampton, Styx)
Sir Duke (Stevie Wonder)
So Far Away (Carole King, Dire Straits, Rod Stewart)
Sometimes When We Touch (Dan Hill)
Somewhere In The Night (Barry Manilow)
Stayin' Alive (N-Trance, The Bee Gees)
The First Time Ever I Saw Your Face (Roberta Flack)
The Godfather (Love Theme) (Nino Rota)
The Long And Winding Road (The Beatles)
The Rainbow Connection (Kenneth L. Ascher, Paul Williams)
The Way We Were (Barbra Streisand)
Three Times A Lady (The Commodores)
Top Of The World (The Carpenters)
We've Only Just Begun (The Carpenters)
What I Did For Love (Marvin Hamlisch)
Wonderful Tonight (David Kersh, Eric Clapton)
Yesterday Once More (The Carpenters)
You And Me Against The World (Helen Reddy)
You Are So Beautiful (Joe Cocker)
You Are The Sunshine Of My Life (Stevie Wonder)
You've Got A Friend (James Taylor)

Okładka: Płomieński Mateusz, O śląską nutę - Kultura muzyczna Śląska w latach 1922 - 1939

cena 21,05 zł.


nuty.pl

Płomieński Mateusz
O śląską nutę - Kultura muzyczna Śląska w latach 1922 - 1939

Ilość stron:152
Format:169 x 239
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056598

Niniejsza książka jest pierwszą w Polsce pozycją przedstawiającą rozwój funkcji wychowawczych ruchu muzycznego na Śląsku w latach 1922 - 1939. Książka dostarcza nieznanych materiałów faktograficznych, wzbogaca wiedzę o ruchu muzycznym Śląska, przedstawia cele i treści realizowane przez ów ruch.


Spis treści:

Wstęp
Przegląd piśmiennictwa i stan badań
Tradycje muzyczne na Śląsku
Początki rozwoju chórów i orkiestr śląskich
Zaangażowanie społeczno - narodowe uczestników ruchu muzycznego
Funkcje wychowawcze ruchu muzycznego w województwie śląskim w latach 1922 - 1939
Przejawy funkcji narodowej ruchu muzycznego w latach 1922 -1928
Oddziaływania społeczne ruchu muzycznego w okresie bezrobocia i kryzysu gospodarczego w latach 1929 - 1933
Treści państwowe i narodowo - obywatelskie w wychowaniu muzycznym społeczeństwa śląskiego w latach 1934 - 1939
Ruch Muzyczny a umuzykalnianie środowiska województwa śląskiego w latach 1922 - 1939
Popularyzowanie muzyki w środowisku w latach 1922 - 1928
Formy i kierunki kształcenia muzycznego w latach 1929 - 1933
Podnoszenie poziomu artystycznego i wyrabianie wrażliwości muzycznej w latach 1934 - 1939
Podsumowanie
Biogramy Organizatorów i Działaczy
Wykaz skrótów
Wykaz tabel
Bibliografia ( wybór )
Index osób

Okładka: Przybylski Tadeusz, Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Przybylski Tadeusz
Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Ilość stron:378
Format:161 x 230
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059875

Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki w podwawelskim grodzie od ich zarania do czasów współczesnych, tym bardziej, że dotychczas brak takiego opracowania w naszym piśmiennictwie muzycznym. W realizacji przyjętych zamierzeń oparto się głównie na materiałach źród­ło­wych tak rękopiśmiennych, jak i drukowanych. Przy korzystaniu z wszelkiego rodzaju dokumentów generalnym założeniem było wyzyskanie materiałów oryginalnych, nie zaś ich opracowań. Jeżeli brak oryginalnego dokumentu czy jego wydań zmuszał do korzystania z przekazów pośrednich, wówczas ograniczono się tylko do takich, które zostały źródłowo udokumentowane. Integralną częścią książki są trzy obszerne aneksy, na które składają się różne dokumenty, spisy pedagogów i absolwentów, tabele statystyczne szkół itp. - uzupełniające niejako wcześniejsze wywody autora i mogące służyć Czytelnikom jako podstawa refleksji, komentarzy czy interpretacji. Całość książki dopełniają ilustracje, głównie archiwalne. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:

WSTĘP
NAUCZANIE MUZYKI W DAWNYM KRAKOWIE
Średniowiecze
Renesans
Barok
Oświecenie
Bursa muzyczna przy kolegiacie św. Anny
Szkoła muzyczna Józefa Zygmuntowskiego
Szkoła śpiewu księdza Wacława Sierakowskiego
EDUKACJA MUZYCZNA W XIX WIEKU I W I POŁOWIE XX WIEKU
Szkoła śpiewu figuralnego na Wawelu (1815–1824)
Bursa muzyczna pod zarządem Towarzystwa Przyjaciół Muzyki (1817–1838)
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888–1939)
Dyrekcja Władysława Żeleńskiego (1888–1921)
Dyrekcja Wiktora Barabasza (1921–1928)
Dyrekcja Michała Juliana Piotrowskiego (1928–1938)
Dyrekcja Bolesława Wallek-Walewskiego (1938–1939)
Szkoła muzyczna Towarzystwa Muzycznego „Harmonia” (1889–1908)
Instytut Muzyczny (1908–1839)
Studium muzykologiczne w Uniwersytecie Jagiellońskim (od 1911)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939, 1945–1950)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939). Szkoła muzyczna Żydowskiego
Towarzystwa Muzycznego (1920?– 1939)
SZKOLNICTWO MUZYCZNE W LATACH 1945–1988
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Charakterystyka poszczególnych kadencji rektorskich
Rektorat Zbigniewa Drzewieckiego (1945–1952)
Rektorat Stefanii Łobaczewskiej (1952–1955)
Rektorat Bronisława Rutkowskiego (1955–1964)
Rektorat Eugenii Umińskiej (1964–1966)
Rektorat Jana Hoffmana (1966–1969)
Rektorat Józefa Chwedczuka (1969–1972)
Rektorat Krzysztofa Pendereckiego (1972–1987)
Rektorat Krystyny Moszumańskiej-Nazar (od 1987)
Charakterystyka katedr i innych naukowo-dydaktycznych jednostek organizacyjnych
Katedra Kompozycji
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii Muzyki
Katedra Edytorstwa Muzycznego. Zakład Analizy i Interpretacji Muzycznej
Katedra Kształcenia Słuchu
I Katedra Fortepianu
II Katedra Fortepianu
Katedra Organów
Katedra Klawesynu i Dawnych Instrumentów Strunowych
Katedra Skrzypiec i Altówki
Katedra Wiolonczeli i Kontrabasu
Katedra Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu
Katedra Kameralistyki
Katedra Wokalistyki
Katedra Wychowania Muzycznego
Międzyuczelniane Studium Doskonalenia Dydaktyczno-Pedagogicznego
Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne
Studium Edytorstwa Muzycznego
Studio Muzyki Elektronicznej
Studium Wojskowe
Biblioteka
Fonoteka
Dział Wydawnictw
Katedra Historii i Teorii Muzyki Uniwersytetu Jagiellońskiego (1945–1988)
Szkolnictwo niższych stopni (1945–1988)
PODSUMOWANIE
ANEKS I
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego (1888–1939)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939)
Instytut Muzyczny (1908–1939)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939)
ANEKS II
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Władze uczelni
Pedagodzy
Absolwenci
Laureaci konkursów muzycznych
Publikacje (1975–1988)
Szkolnictwo niższych stopni
ANEKS III. Ważniejsze materiały dokumentalne w ujęciu chronologicznym
Statut urządzenia szkoły i bursy muzycznej (1841)
Szkoła i Bursa muzyczna (1850–1852, 1876–1893)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie. Statut z 1888 roku
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888)
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1913)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1930)
Instytut Muzyczny w Krakowie (1933)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie
Bibliografia
Indeks osób
Spis ilustracji

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

cena 45 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej

polski Historia muzyki cz. 1 Podręcznik dla szkół muzycznych: Od antyku do opery barokowej


Ilość stron:268
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060968
Produkty podobne:Gwizdalanka Danuta - Historia muzki cz. 2 Podręcznik dla szkół muzycznych: Barok - Klasycyzm - Romantyzm
Gwizdalanka Danuta - Historia muzyki, Podręcznik dla szkół muzycznych, XX wiek, z. 3

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów szkół muzycznych II stopnia i liceów muzycznych. Atrakcyjne walory narracyjne podręcznika podkreśla bogata ikonografia, liczne przykłady nutowe i mapy oraz ciekawy i oryginalny zestaw pomysłów dydaktycznych, służących sprawdzaniu stopnia opanowania materiału i rozwijaniu zainteresowań uczniów. Podręcznik uczy syntetycznego myślenia a także interdyscyplinarnego, logicznego kojarzenia faktów. Książka wciąga, intryguje, pobudza do szerszego zainteresowania przedmiotem. W przygotowaniu: cz. 2 - Od muzyki instrumentalnej baroku do końca XIX wieku cz. 3 - Muzyka XX wieku i muzyka współczesna


Spis treści:

Starożytnosc. U źródeł europejskiej tradycji
Mezopotamia
Izrael
Grecja
Średniowiecze. Pierwszy rzut oka na średniowiecze25
Śpie ku chwale Bożej, albo przesmak raju
Kłopoty ze śpiewną modlitwą
Muzyka- wiedza matematyczna
Oficjum i msza
ABC chorału
Jak przekazywano i utrwalano chorał
Benedyktyni i nowe śpiewy
Śpiew pobożnych rycerzy
Zmienne losy chorału- od soborów po listy przebojów
Doczesna pożytki z muzyki na dworze i w mieście
Przejaw prestiżu- i środek na trawienie
Wyszukana sztuka trubadurów, truwerów i minnesingeróe
Niełatwy zywot szpilmana
Średnioeiecze. Drugi rzut oka na średniowiecze
Efektowene początki wielogłosowości
Zaczęło się od organum
"Haute musique" z paryskiej Notre Dame
Motet czli rozrywka intelektualistów
Pierwsza awangarda w starciu z tradycją
Dolce stil nuovo
Prapradzaidek Beatlesów93
Splendor burgundzkiego dworu
Wielogłosowość wPolsce
Rzut oka wstecz
Renesans. Renesansowa Europa
Flamandzcy mistrzowie polifonii
Flamandowie opanowują Europę
"Książę muzyków" Jasquin
Kompozytorzy, teoretycy i nauczyciele
Muzyka i Słowo Boże
Muzyka nie może przesłaniać Słowa Bożego
Pod znakiem psałterza
"Kto śpiewa, modli się podwójnie"
Muzyczne dysputy o miłości
Wenecja
Muzyka bez słów, czyli instrumentalna
"Złoty wiek" polskiej kultury
Sąsiedzi Rzeczpospolitej
"Złoty wiek" na przeciwnym krańcu Europy
Chanson
"Merrry old England"
Renesansowa muzyka
Barok. Co się zdarzyło około 1600 roku?
Style
Dwa style
2Trzy style
Europa dla italiana
Opera: prolog
Od namiętnej moey dźwięku do bel canta
Zanim nastała opera
Rozrywki intelektualistów, czyli dramma per misica
Basso continuo
Opera: akt I
L'Orfeo, czyli potęga muzycznego geniuszu Monteverdiego
Widowisko "książąt Kościał", czyli opera rzymska
Rozrywka publiczna, czyli opera w Wenecji
Sztuka muzycznej perswazji
Opera: akt II
Opera włoskapodbija Europę środkową
Widowiskowo i z patosem
Skromne(?) ale własna
Opera: akt III
Bel canto, czyli opera neapolitańska
"Europa seroa"
Od opery seria dov opery żebraczej
Opera barokowa: epilog
Słowniczek trudniejszych wyeazów
Bibliografia

Okładka: , Jazz Trombone Tunes

cena 182,95 zł.


nuty.pl

Jazz Trombone Tunes

polski Jazzowe melodie na puzon
angielski Jazz Trombone Tunes


Ilość stron:24 + 44
Format:230 x 305
Opracowanie na:puzon tenorowy suwakowy i fortepian + akompaniamnet na CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Puzon (1)
Fortepian (1)
akompaniament na płycie CD (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065995
Produkty podobne: - Jazz Trombone Aural Tests and Quick Studies
- Jazz Trombone CD, Level 4
- Jazz Trombone CD, Level 5
- Jazz Trombone Scales
- Jazz Trombone Tunes
Różni - Jazz Trombone Tunes, Level 1

Piętnaście znanych utworów jazzowych na puzon i fortepian z dołączoną płytą CD (akompaniament i wykonanie wzorcowe). Utwory podzielone są na trzy sekcje: Blues i korzenie, Standardy i Jazz współczesny. W partii puzonu podany jest prosty zarys melodii i miejsce na improwizację. Podpisane są też akordy.

Associated Board Jazz Syllabus to kompleksowe wprowadzenie do świata muzyki jazzowej. Pionierski zestaw publikacji i strukturalny program nauczania zawiera elementy konstrukcyjne potrzebne by zagrać muzykę jazzową z wyobraźnią, rozumiejąc w jaki sposób od początku właściwie i efektownie zaimprowizować. Jazz Trombone Tunes to seria o stopniowanym stopniu trudności, zapewniająca bogactwo repertuaru jazzowego reprezentującego szeroką i urozmaiconą muzykę jazzową, od świetnej afroamerykańskiej tradycji do dynamicznych i wielokulturowych dźwięków dzisiejszej muzyki jazzowej. Każda książka zawiera płytę CD na której znajdują się ścieżki samego akompaniamentu, jak również zapisy pełnych wykonań.


The Associated Board's Jazz Syllabus is a comprehensive introduction to the world of jazz. A pioneering set of publications and a structured learning program provide the building blocks needed to play jazz with imagination, understanding, and style and to improvise effectively right from the start. Jazz Trombone Tunes is a series of graded folios providing a wealth of jazz repertoire representing the breadth and diversity of jazz, from the great African-American tradition to the vibrant and multicultural sounds of jazz today. Each book includes a CD that provides minus-one backing tracks as well as recordings of full performances. Level 2 includes: Nobody Knows the Trouble I've Seen • Blues for Pat • A Caddy for Daddy • A String of Pearls • Grand Street • Don't Tell Me Now • more.


Lista utworów:
Oh Lord, don't let them drop that atomic bomb on me (Charles Mingus)
Nobody knows the trouble I've seen (traditional)
A caddy for daddy (Hank Mobley)
Blues for Pat (Charlie Haden)
Those cheerful blues (Eddie Harvey)
A string of pearls (Jerry Gray)
Li'l darlin' (Neal Hefti)
I'm an old cowhand (Johny Mercer)
Grand street (Sonny Rollins)
Ja-da (Bob Carleton)
Don't tell me now (Steve Arguelles)
Road rage (Mark Bassey)
Ek se (Abdullah Ibrahim)
Nkebo Baaya (E. T. Mensah)
Rings (Geoff Keezer)

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Stamic Karel, Koncert D-dur op.1 na altówkę

cena 23,95 zł.


nuty.pl

Stamic Karel
Koncert D-dur op.1 na altówkę

polski Koncert D-dur op.1 na altówkę
angielski Concerto in D Major No. 1 for Viola
niemiecki Konzert D-Dur Nr. 1 für Bratsche
włoski Concerto in re maggiore no. 1 per viola


Ilość stron:24 + 8
Format:230 x 305
Opracowanie na:altówka i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty antykwaryczne
Wersja językowa:wstępu: polska
biografii: polska
tytułów utworów: polska, włoska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Meyer Clemens, Kosmala Jerzy
Autor wyciągu fortepianowego: Zathey Janusz
Redaktor: Zathey Janusz
Kod produktu:NPL055591
Produkty podobne:Stamic Karel - Concerto in D for Viola and Piano, Op. 1
Stamic Karel - Koncert D-dur na altówkę i orkiestrę
Stamic Karel - Koncert D-dur na altówkę i orkiestrę
Stamic Karel - Koncert D-dur nr 1 na altówkę i orkiestrę (wyciąg fortepianowy)

Koncert D-dur nr 1 Karela Stamica (ur. 1745, zm. 1801) ukazał się po raz pierwszy drukiem przed rokiem 1774 w paryskiej firmie wydawniczej Heiny. Ówczesnym zwyczajem był to tylko druk głosów, nie partytury. Pierwodruk Koncertu znajduje się z Bibliotheque du Conservatorie Royal de Musique w Brukseli. Natomiast pierwszy przedruk, dokonany przez firmę wydawniczą W. N. Haueisena we Frankfurcie nad Menem, jest obecnie w zbiorach Mecklenburgische Landesbibliothek w Schwerin. Haueisen zmienił oznaczenie nr na op. 1. Wobec zaginięcia rękopisu Koncertu oba druki, aczkolwiek zawierające wiele niedokładności, błędów i sprzeczności, musiały stać się podstawą wydań nowszych, a mianowicie wyciągu fortepianowego Clemensa Meyera oraz partytury Kurta Soldana. Wyciąg obecnego wydania został opracowany na nowo na podstawie partytury Soldana, a głos altówki zachowuje tekst nutowy wydania Meyera, przygotowany pod względem wykonawczym przez Jerzego Kosmalę. Wprowadzone przez autorów obecnego opracowania znaki dynamiczne zostały podane w wyciągu w nawiasach, oznaczenia frazowe - za pomocą łuków kropkowanych. Przednutki, oznaczone często w wydaniach Heiny i Haueisena w sposób odmienny, zostały podane za partyturą Soldana tak, jak powinno się je wykonywać. Do części I i II dołączono kadencje Klengla.
Publikacja antykwaryczna, rok wydania: 1969.
Stan publikacji: dostateczny, książka sklejana, widoczne rozerwania wewnątrz książki, papier pożółkły, okładka miejscami zabrudzona, widoczne zagniecenia.


Lista utworów:
Koncert D-dur op. 1 (Stamic Karel)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland