•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Dzię jest czas

Dostępne opracowania:

książka (1)
skrzypce i fortepian (6)
więcej opracowań ...

Dzię jest czas znajdziesz w 7 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef, Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian

cena 32 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef
Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian

polski Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian
angielski Grand Duo Polonaise for Violin and Piano
niemiecki Grand Duo Polonaise für Violine und Klavier
francuski Grand Duo Polonaise pour violon et piano concertant


Ilość stron:32 + 8
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, francuska
Stopień trudności:10 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Cofalik Antoni
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066177

„Kolejnym po „Allegro de Sonate”, wspólnym dziełem braci Henryka i Józefa Wieniawskich jest „Grand Duo Polonais”, zadedykowane Stanisławowi Moniuszce. Utwór powstał około 1851 roku, podczas wielkiego rosyjskiego tournee dwójki młodych artystów. Fantazja oparta jest na dwóch pieśniach twórcy polskiej opery narodowej - dumce „Kozak” oraz jednej z najbardziej przejmujących pieśni moniuszkowskich - „Maciek”. W Finale wykorzystane zostały motywy „Poloneza G-dur” z popularnej swego czasu rosyjskiej opery „Mogiła Askolda” Aleksandra Wierstowskiego”. Konstrukcja całości jest raczej luźna, a poszczególne ogniwa łączą ze sobą wirtuozowskie kadencje skrzypiec lub fortepianu. Obydwie partie instrumentów potraktowane są równorzędnie, stawiając zarówno przed skrzypkiem, jak i pianistą wysokie wymagania techniczne. „Grand Duo Polonais” było kompozycją, którą bracia Wieniawscy porywali publiczność w wielu krajach. Wielokrotnie musieli je powtarzać, ulegając żądaniom rozentuzjazmowanych słuchaczy. Dzisiaj utwór ten poszedł niemal zupełnie w zapomnienie - może dlatego, że mało kto potrafi je zagrać tak, jak grali go kongenialni bracia. [A. Cofalik]

Allegro de Sonate was followed by Grand Duo Polonais, another joint work by Henryk (Op. 8) and Józef (Op. 5) Wieniawski. Dedicated to Stanisław Moniuszko, the piece was composed c. 1851, during the grand Russian tour of the two young artists. The fantasy is based on two songs by the creator of the Polish national opera - the dumky Cossack and one of Moniuszko's most moving songs - Maciek. Motives from Alesky Wierstowski's Polonaise in G major from the then popular Russian opera Askold's Grave were used in the Finale. The construction of the whole is rather loose and the individual sections are linked with virtuosic cadenzas for violin or piano. The parts for both instruments are treated in a similar way, making high technical demands on both the violinist and the pianist. Grand Duo Polonais was a composition with which the Wieniawski brothers thrilled audiences of many countries. They had to repeat it many times, yielding to the demands of enthusiastic listeners, as was the case during concerts at the Wielki Theatre in Warsaw as well as Poznań and Cracow, among other places. Today the work is almost completely forgotten, perhaps because there is no one to play it in the same way as the two brothers of genius. [A. Cofalik]

Lista utworów:
Grand Duo Polonais (Wieniawscy Henryk i Józef)

Okładka: Twardowski Romuald, Capriccio na skrzypce i fortepian

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Capriccio na skrzypce i fortepian

polski Capriccio na skrzypce i fortepian
angielski Capriccio for Violin and Piano
niemiecki Capriccio für Violine und Klavier
francuski Capriccio pour violon et piano


Ilość stron:12 + 4
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080571

Capriccio zostało skomponowane w 2002 roku dla uczczenia trzydziestolecia pracy artystycznej prof. Mirosława Ławrynowicza i jemu dedykowane. Prawykonanie miało miejsce 20 lutego 2002 roku na Akademii Muzycznej w Warszawie, właśnie podczas koncertu poświęconego temu jubileuszowi. Capriccio jest uważane za jeden z najlepszych utworów skrzypcowych Romualda Twardowskiego, a dla niego samego próbą podsumowania dotychczasowej twórczości na skrzypce i fortepian. Znaleźć więc można w Capricciu atonalną melodykę rodem z Espressioni, ale tez pogodny nastrój, jakby wyjęty z Pastorale e danza. Wszystko to, ujęte w formę nieco ponad czterominutowej miniatury sprawia, że Capriccio, jak w soczewce, skupia cechy stylu kompozytorskiego Romualda Twardowskiego.

Capriccio was composed in 2002 to honour the thirtieth anniversary of Prof. Mirosław Ławrynowicz's artistic work and it was dedicated to him. The first performance took place on 20th February 2002 at the Academy of Music in Warsaw during a concert celebrating this anniversary. Capriccio is considered to be one of the best violin pieces composed by Romuald Twardowski, and for the composer himself it constituted an attempt to sum up the creative output of his wotks for violin and piano. Thus in Capriccio the atonal melodic style of Espressioni as well as a cheerful mood evocative of Pastorale e danza can be found. All this, in the form of a miniature lasting for over four minutes, allows the audience to unmistakably distinguish all the features of Romuald Twardowski's composing style in Capriccio.

Lista utworów:
Capriccio (Twardowski Romuald)

Okładka: Twardowski Romuald, Pastorale e danza na skrzypce i fortepian

cena 32,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian

polski Pastorale e danza na skrzypce i fortepian
angielski Pastorale e danza for Violin and Piano
niemiecki Pastorale e danza für Violine und Klavier
francuski Pastorale e danza pour violon et piano


Ilość stron:16 + 6
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080573

Pastorale e danza na skrzypce i fortepian zostało skomponowane w 1999 roku. Kompozytor dedykował ten utwór prof. Mirosławowi Ławrynowiczowi, a jego prawykonanie odbyło się 8 maja 2000 roku podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych. Kompozytor często podkreśla, że Pastorale e danza jest pierwszym świadomie napisanym dziełem reprezentującym trzeci nurt stylistyczny jego twórczości. Określa go jako klasyczny postmodernistyczny charakteryzujący się uproszczeniem środków kompozytorskich zarówno w harmonii, jak i melodyce. Romuald Twardowski podkreśla także, że tytuł utworu dość wiernie odzwierciedla jego charakter i nastrój: pełen temperamentu taniec (Danza), będący syntezą różnych wątków ludowych, jest poprzedzony przez Pastorale - rodzaj sielanki o zmiennym nastroju.

Pastorale e danza for Violin and Piano was composed in 1999. The composition was dedicated to prof. Mirosław Ławrynowicz and performed for the first time on 8th May 2000 at the Warsaw Music Meetings. The author of the composition often emphasises that Pastorale e danza is the first consciously written piece representing the third current in his work. He defines this trend as a post-modern classicism, characterised by simplicity of composition both in harmony and melody. Romuald Twardowski also stresses the fact that the title of the work quite accurately reflects its mood and character: a passionate dance (Danza) combining various folk themes is preceded by Pastorale - a kind of idyll with a varying mood.

Lista utworów:
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian (Twardowski Romuald)

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Wieniawski Henryk, Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

cena 39 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16

francuski Scherzo-Tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op.16


Ilość stron:32 + 8
Format:235 x 304
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chylińska Magdalena, Chechlińska Zofia, Bryła Bartosz
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083184

Scherzo-Tarantella na skrzypce z fortepianem op. 16- roziskrzona , błyskotliwa miniatura wirtuozowska -powstało w 1855 roku, kiedy rozpoczynał się szczytowy okres sławy i kariery wiolinistycznej Wieniawskiego, gdy po dwóch latach spędzonych z bratem na turnée koncertowym w Europie wrócił na pewien czas do Lublina.Scherzo zadedykowane zostało Lambertowi Massartowi- profesorowi Konserwatorium Paryskiego, nauczycielowi Wieniawskiego.Utwór należy do kategorii miniatur wirtuozowskich, nosi jednak charakter mniej salonowy niż inne miniatury.Wydany został w wersji na skrzypce solo z towarzyszeniem orkiestry, o czym świadczy zachowany autograf partytury , a co dowodzi, iż przeznaczał tę kompozycję do wykonywania raczej w salach koncertowych nie zaś w salonach.Utwór napisany jest z rozmachem , daje soliście sposobność zaprezentowania biegłości technicznej, zarazem jednak nie brak mu charakterystycznej ,lirycznej , słodkiej kantylety.


Lista utworów:
Scherzo- tarantelle pour violon avec accompagnement de piano op. 16 (Wieniawski Henryk)

Spis treści:

Od wydawców
Plan edycji Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editors' Foreword
Schedule of the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Wstęp do utworu
Introduction to the Work
Scherzo-tarantelle na skrzypce i fortepian. for Violin and Piano, op 16
Zasady przygotowania tekstu nutowego wydania Dzieł Wszystkich Henryka Wieniawskiego
Editorial principles used in the edition of the Complete Works of Henryk Wieniawski
Kometarz krytyczny
Critical Commentary

Okładka: Lipiński Karol, Souvenir de la Mer Baltique op.19

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Souvenir de la Mer Baltique op.19

francuski Souvenir de la Mer Baltique op.19


Ilość stron:16 + 3
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Pabisiak Barbara
Redaktor: Jurecka Krystyna, Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083259

Karol Józef Lipiński (ur. 30 października 1790 w Radzyniu Podlaskim na Lubelszczyźnie, zm. 16 grudnia 1861 w Urłowie) - polski skrzypek, kompozytor i pedagog.
Od wczesnego dzieciństwa zdradzał wybitne zdolności muzyczne. Gry na skrzypcach uczył się od piątego roku życia - początkowo od ojca Feliksa (1765-1847) (kapelmistrza orkiestry w majątku Potockich w Radzyniu Podlaskim koło Lublina).
Po przeniesieniu się Lipińskich w 1799 roku do Lwowa grał w orkiestrze prowadzonej przez ojca w domu Adama Starzeńskiego oraz w zespołach kameralnych. Pod koniec 1809 r. Lipiński został zaangażowany na stanowisko koncertmistrza orkiestry teatru niemieckiego we Lwowie ( Obowiązujący do 1842 roku przywilej teatralny obejmował tylko teatr niemiecki - polscy aktorzy działali wyłącznie na podstawie nie zawsze formalnych umów z przedsiębiorcami austriackimi). Po dwóch latach pracy w orkiestrze został jej kapelmistrzem. We Lwowie mieszkał przez 40 lat do 1839 r., pracując jako dyrygent, a potem dyrektor orkiestry. We Lwowie powstała zdecydowana większość jego kompozycji, m.in. symfonie, trzy koncerty skrzypcowe, kaprysy, polonezy.
Około 1810 roku powstały pierwsze autorskie utwory Lipińskiego: 3 symfonie Es-dur, B-dur, Uwertura D-dur. W 1812 roku odbył podróż do Warszawy, aby zapoznać się z pracą teatru operowego.
W roku 1814 wyjechał do Wiednia, aby poznać sławnego wówczas niemieckiego skrzypka-wirtuoza Ludwika Spohra. Po tym spotkaniu postanowił obrać karierę koncertującego skrzypka, zaś po powrocie do Lwowa porzucił pracę w teatrze i zajął się doskonaleniem gry na skrzypcach. Równocześnie tworzy i zajmuje się działalnością pedagogiczną.
Pod koniec października 1817 r. udaje się na koncerty do Włoch. Spotał się z Paganinim w 1818 r. (wspólnie koncertowali dwukrotnie 17 kwietnia i 24 maja 1818 r.).
W latach 1819-1824 koncertował w Kijowie, Krakowie, Poznaniu, Berlinie, Lipsku i Wrocławiu, Wilnie, Krzemieńcu i Kamieńcu Podolskim. W tym czasie powstały liczne jego utwory.
W 1823 r. koncertował w Kijowie wspólnie z Marią Szymanowską. Występował w Warszawie w grudniu 1827 i na początku 1828 r. dając sześć koncertów w Teatrze Narodowym, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królewsko-Polskiego.
W 1829 r. podczas uroczystości koronacyjnych Mikołaja I, na które przybył również Paganini obaj artyści koncertowali wywołując w prasie warszawskiej gorącą polemikę na temat wyższości ich gry. Lipiński po powrocie z Warszawy zaniechał koncertowania i poświęcił się pracy kompozytorskiej. W 1834 r. rozpoczął występy z nowym repertuarem w Warszawie i Poznaniu, w 1835 roku udał się na półtoraroczną podróż artystyczna na Zachód. W Lipsku sprawował stanowisko koncertmistrza w słynnej orkiestrze Gewandhaus. Stamtąd udał się do Paryża. Koncertował niewiele z powodu długiej naprawy uszkodzonych skrzypiec. Z Paryża przeniósł się z koncertami do Anglii (Londyn, Manchester).
W latach 1837-1839 poczynił starania o stanowisko koncertmistrza kapeli króla saskiego w Dreźnie, które otrzymał w 1839 r. Niemal do ostatnich dni swego życia działalności jego związana była z tym miastem.
Współpracował z R. Wagnerem, przyjaźnił się z R. Schumannem. W Dreźnie powstały jego ostatnie utwory.Tutaj też rozwinął swoją działalność pedagogiczną kształcąc wielu skrzypków i opiekując się młodymi talentami (H. Wieniawski). Paganini zapytany, kto według niego jest najlepszym skrzypkiem na świecie odpowiedział: "Nie wiem kto jest najlepszy, ale Lipiński ma na pewno drugie miejsce".
Zmarł z powodu astmy.
Największe dzieła:
•Wariacje na tematy z opery "Kopciuszek" Rossiniego op. 10
•Rondo alla polacca op. 13
•I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
•II Koncert skrzypcowy D-dur (Concerto militaire; Wojskowy) op. 21
•Variations de Bravoure op. 22
•Fantazja i wariacje na tematy z opery "Lunatyczka" Belliniego op. 23
•Fantazja na motywach opery "Krakowiacy i Górale" Stefaniego op. 33
•III Koncert skrzypcowy e-moll op.24
•IV Koncert skrzypcowy A-dur op.32















Lista utworów:
Souvenir de la mer baltique op. 19 (Lipiński Karol)

Okładka: Wieniawski Henryk, Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian

cena 27 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian

polski Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 na skrzypce i fortepian
angielski Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 for Violin and Piano


Ilość stron:24 + 12
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:9 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Cofalik Antoni
Kod produktu:NPL066183

„Romance sans paroles et Rondo élégant” - dwuczęściowa kompozycja op. 9 powstała w 1852 r. w czasie wielkiego rosyjskiego tournée siedemnastoletniego skrzypka i była hołdem młodego kompozytora wobec uwielbiającej go publiczności rosyjskiej. Romance - melodią i nastrojem przypominająca rosyjską dumkę, poprzedza rozbudowane, efektowne Rondo o charakterze popisowym. Zastosował w nim kompozytor znane z innych utworów efekty wirtuozowskie: szybkie staccata, błyskotliwe pasaże, pizzicata lewą ręką równocześnie z grą smyczkiem, oktawy, polifonizujące dwudźwięki. Podobnie jak w Karnawale rosyjskim op. 11, tak i tutaj wykorzystuje Wieniawski kontrasty dynamiczne, stosuje zmiany temp oraz tonacji, eksponuje zmienność nastrojów. Całość utrzymana jest w typowym dla epoki stylu popisowo-salonowym. W opracowaniu niniejszym oparłem się na najbardziej, moim zdaniem wiarygodnych wydaniach Kistnera oraz Universal Edition. Jeśli chodzi o aplikaturę i smyczkowania uwzględniłem wymogi współczesne, zachowując szacunek dla oryginalnych rozwiązań kompozytorskich. W kilku miejscach uzupełniłem artykulację, dodałem oznaczenia interpunkcyjne. Dynamika, prócz drobnych retuszów pozostaje niezmieniona. Z uwagi na walory instrumentalne publikowane utwory stanowią znakomite przygotowanie do trudniejszych kompozycji Henryka Wieniawskiego oraz innych kompozytorów. Myślę, że odpowiednio zdolni i ambitni uczniowie, a także koncertujący skrzypkowie chętnie sięgać będą po nie, a dydaktyczny i koncertowy repertuar skrzypcowy wzbogaci się o bez wątpienia wartościową pozycję. [Antoni Cofalik]

„Romance sans paroles et Rondo élégant”, Op. 9, a two - part composition written in 1852 during the great Russian tour of the seventeen year - old violinist, was a homage paid by the young composer to the Russian audience that adored him.
Romance, resembling a Russian dumky in its melody and mood, is followed by an extensive, brillant exhibitionist Rondo. The composer here employed virtuoso effects familiar from his other works; quick staccatos, brilliant passage works, left - hand pizzicatos in conjunction with bowing, octaves, pseudo - contrapuntal doublestops.

Lista utworów:
Romance sans paroles et Rondo élégant op. 9 (Wieniawski Henryk)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland