•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Dzię jest czas

Dostępne opracowania:

fortepian lub keyboard (1)
fortepian solo (1)
gitara solo (1)
książka (21)
książka + CD (2)
kształcenie słuchu (1)
płyta CD (1)
więcej opracowań ...

Dzię jest czas znajdziesz w 32 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Baird Tadeusz, Grzenkowicz Izabela, Może jestem za mało muzykiem - rozmowy,szkice

cena 30,45 zł.


nuty.pl

Baird Tadeusz, Grzenkowicz Izabela
Może jestem za mało muzykiem - rozmowy,szkice

Ilość stron:188
Format:145 x 205
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL003870

Książka jest cyklem rozmów, pełnych głębokich refleksji, z jednym z najsławniejszych polskich kompozytorów naszych czasów. Z pewnością wypełni lukę w obrazie naszego współczesnego życia muzycznego. Jest kolejną pozycją w serii: "Ludzie świata muzyki". Niniejsze wydanie jest bogato ilustrowane, uzupełnione o kalendarium życia i twórczości a także o kronikę ważniejszych wydarzeń po śmierci kompozytora.


Spis treści:

O kompozytorze
Od kompozytora
Rozmowy
Wspomnienia i refleksje
Młodzieńcze plany
Krajobrza po bitwie
Muzyka w okupowanej Warszawie
Bliscy
Urodzinowe refleksje
Początki "Warszawskiej Jesieni"
Problemy nauczania kompozycji
O sytuacji młodych polskich kompozytorów
O ochronę muzycznych zabytków
O Kompozytorach
Listy Goethego ( Goethe - Briefe )
Concerto lugubre
Szkice z podróży
Zakończenie
Kalendarium życia i twórczości
Posłowie
Ważniejsze wydarzenia po śmierci kompozytora związane z jego osobą
Spis ilustracji

Okładka: Shaw Harry, Mówi Ozzy

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Shaw Harry
Mówi Ozzy

Ilość stron:136
Format:164 x 235
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL057614

Sensacyjne wyznania samozwańczego Księcia Ciemności i najwiekszego showmana w historii rocka. Dlaczego zjadał nietoperze i czym się zajmował zanim został gwiazdą? Co robi w czasie wolnym, jak wychowuje dzieci i czy lubi sąsiadów? O tym i wielu innych sprawach opowiada sam Ozzy, błyskotliwy eks - wokalista kultowej grupy Black Sabbath. Książka pełna humoru i głębokich przemyśleń na temat gwiazdorstwa, rocka i świata.


Spis treści:

Wstęp
Wariat z Birmingham
Inspiracje muzyczne
Black Sabbath - o zespole
Black Sabbath - muzyka
Black Sabbath w starciu z krutyką
Ozzy i Black Sabbath - na rozstaju dróg
Ozzy bez Black Sabbath
Ozzy - muzyka
Samobójstwa i cenzura
Instynkt zwierzęcy
Grzechy główne
Ozzy w domu
W ojczyźnie i zamorzami
Ozzy jest...-pozostali Sabbaci o Ozzym
Bez wytchnienia
Fani i panienki pokoncertowe
Sabbatowe potomstwo
Magia Black Sabbath
To wstyd - starzeć się w taki sposób
U Osbourne'ów
Ostatnie słowo

Okładka: Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof, Lutosławski. Droga do mistrzostwa

cena 49 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta, Meyer Krzysztof
Lutosławski. Droga do mistrzostwa

polski Lutosławski. Droga do mistrzostwa


Ilość stron:556
Format:150 x 215
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Abako Witold
Kod produktu:NPL058429

Niniejsza książka jest drugą częścią fundamentalnej monografii o życiu i twórczości Witolda Lutosławskiego (1913-1994). Całość składa się z dwóch woluminów a pierwsza część - zatytułowana Droga do dojrzałości - ukazała się w 2003 roku. Autorzy szczegółowo opisują biografię Lutosławskiego i przeprowadzają analizy wszystkich utworów powstałych po roku 1960. Monografia zawiera obszerny materiał ilustracyjny w postaci przykładów muzycznych i zdjęć. Publikacja tej książki o czołowej postaci polskiej muzyki drugiej połowy XX wieku znakomicie wpisuje się w Rok Witolda Lutosławskiego ogłoszony przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w 2004 roku.


Spis treści:

W kręgu awangardy
Gry weneckie
Trzy poematy Henri Michaux
Kolejne sukcesy, nowe doświadczenia
Kompozytor - słuchacz - krytyk
Kwartet smyczkowy
Paroles tisses
Lata 1965 - 1968
II Symfonia
Livre pour orchestre
Znów w cieniu polityki
Koncert wiolonczelowy
Dekada sukcesów
Słowo kompozytora
Preludia i fuga
Les espaces du sommeil
W oczekiwaniu na natchnienie
Mi-parti
W orbicie propagandy
We władzach Związku Kompozytorów Polskich
Novelette
Miniatury i marginalia
Koncert podwójny
Słuchacz i sędzia
Rozmyślając nad przysłością muzyki
Czas nadziei, niepokoju i sprzeciwu
III Symfonia
Dyrygent
Łańcuchy
Partita
Klasyk i autorytet
Nauczyciel i mentor
Koncert fortepianowy
"Obywatel Lutosławski"
Chantefleurs et chantefables
Muzyka sceniczna która niepowstała
IV Symfonia
Ostatni rok
Wykaz twórczości
Bibliografia
Spis ilustracji
Indeks utworów i pism Lutosławskiego
Indeks osób i tytułów

Okładka: Woźniakowska Anna, Trzeba umieć marzyć. Rozmowy z Markiem Stachowskim

cena 30,45 zł.


nuty.pl

Woźniakowska Anna
Trzeba umieć marzyć. Rozmowy z Markiem Stachowskim

polski Trzeba umieć marzyć. Rozmowy z Markiem Stachowskim


Ilość stron:160
Format:140 x 200
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061712

"Mojego Interlokutora poznałam w 1959 roku w legendarnej dziś Państwowej Średniej Szkole Muzycznej w Krakowie przy ul. Warszawskiej 11. Łączy nas wspólne próby chóru i koncerty, które w życiu szkoły odgrywały ważną rolę integrującą, dzieliła różnica wieku - w tym okresie życiowego doświadczenia ogromna.
Po kilku latach spotkaliśmy się w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej i odtąd, choć główną płaszczyzną naszego porozumienia była muzyka, nie brakowało w naszych kontaktach zwykłej ludzkiej sympatii, z upływem czasu coraz głębszej, tym bardziej, że należeliśmy do tego samego pokolenia, które chwilami ze zdziwieniem spogląda na otaczający nas dzisiaj świat...
W niniejszej książce nie ma muzykologicznych analiz kompozycji Marka Stachowskiego ani pełnego opisu Jego drogi twórczej i życiowej. Jest zapis luźnych, niespiesznych rozmów o życiu wijących się meandrami, pełnych przeskoków tematycznych oraz powrotów do głównego wątku, rozmów prowadzonych przy kawie i kremówce przez dwoje ludzi, których połączyła miłość do muzyki, a także blisko pięćdziesięcioletnia zażyłość."
Anna Woźniakowska


Okładka: Sebastian z Felsztyna, Modus Regulariter Accentuandi

cena 15,85 zł.


nuty.pl

Sebastian z Felsztyna
Modus Regulariter Accentuandi

łaciński Modus Regulariter Accentuandi


Ilość stron:28
Format:140 x 190
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Morawski Jerzy
Redaktor: Morawski Jerzy, Szweykowski Zygmunt Maria, Kowalewicz Henryk
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066165

"Modus regulariter accentuandi" jest jednym z bardziej popularnych traktatów muzycznych przypisywanym Sebastianowi z Felsztyna. Z pierwszej połowy XVI w. znamy parę, w niewielkim stopniu różniących się od siebie, wydań tego dzieła. Po raz pierwszy opublikował je Jan Haller w 1518 r. w Krakowie. Drugie znane wydanie ukazało się również w Krakowie, w 1525 r. nakładem drukarni Hieronima Witora. Do naszych czasów zachowało się w polskich bibliotekach po kilka egzemplarzy tych wydań. Podstawę niniejszej reprodukcji starającej się ukazać zabytek w jego pierwotnej postaci - w formie możliwie najbardziej zbliżonej do pierwodruku, z zachowaniem wszelkich charakterystycznych dla niego elementów techniczno-drukarskich, a więc bez późniejszych naleciałości, dodatków i zanieczyszczeń, które w trakcie opracowania wydawniczego poddano niezbędnym zabiegom retuszerskim stanowi egzemplarz przechowywany obecnie w Bibliotece Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu, sygn. XVI Qu 1886.
Książka zawiera posłowie w języku polskim i angielskim.

The "Modus regulariter accentuandi" is one of the more popular musical treatises ascribed to Sebastian of Felsztyn. A few reeditions dating from the first half of the sixteenth century containing only insignificant changes have come down to us. It was first published by jan Haller in 1518 in Cracow. The second edition also appeared in Cracow, issued in 1525 by the printing house of Hieronim Wietor. Several copies of this publication are preserved in polish libraries at the present time. The copy used as the basis for the present reproduction is kept in the Library of the Ossoliński National Institute at Wrocław (XVI Qu 1886). The reproduction is designed to show the source, as far as possible, in its original form, with all its characteristic technical typographic features. For this reason later accretions, additions and contaminations have been removed in the course of preparation.

Okładka: Witkiewicz Jan Stanisław, Leon Wójcikowski. Mistrz tańca

cena 51,95 zł.


nuty.pl

Witkiewicz Jan Stanisław
Leon Wójcikowski. Mistrz tańca

polski Leon Wójcikowski. Mistrz tańca


Ilość stron:196
Format:150 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074076

„Największymi tancerzami są Niżyński i Wójcikowski” – mówił Igor Strawiński. I wbrew pozorom w tej opinii jest wiele prawdy. Aby się o tym przekonać, wystarczy nawet wyrywkowo zapoznać się z publikacjami poświęconymi Leonowi Wójcikowskiemu. Znajdziemy w nich między innymi wypowiedzi – dość powszechne – stwierdzające, że był najznamienitszym tancerzem charakterystycznym w historii tańca. Wszakże w licznych książkach, opisujących tę dziedzinę sztuki pierwszej połowy minionego stulecia, nazwisko Leona Wójcikowskiego zajmuje znaczące miejsce. Stawiany jest obok najwybitniejszych tancerzy jego czasów, porównywany z Wacławem Niżyńskim. I nie bez powodu można również przeczytać – w kontekście Niżyńskiego – że gdyby Wójcikowski nie zrezygnował z „grania szaleńca”, to jego pozycja byłaby zupełnie inna. Niemniej i bez tego Leon Wójcikowski był tancerzem wybitnym i jedynym w swoim rodzaju, a później okazał się równie znakomitym i cenionym pedagogiem.


Okładka: Schulz Roman, Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Schulz Roman
Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju

polski Wykłady z pedagogiki ogólnej. Tom II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju


Ilość stron:152
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074109

Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej.
Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.

Spis treści
Słowo wstępne; Antropologia systemowa fundamentem światopoglądowym pedagogiki (O perspektywę antropologiczną w pedagogice ogólnej * Pedagogika jako nauka o człowieku * Problematyka antropologii pedagogicznej * Jakiej antropologii potrzebuje pedagogika? * Niezbędność perspektywy systemowej w antropologii * Paradygmat systemowy i pojęcie systemu * Antropologia w poszukiwaniu systemowego obrazu człowieka * Człowiek czy antroposystem? * Perspektywa synchroniczna i diachroniczna w poznaniu antroposystemu * O systemowy obraz antroporozwoju); Człowiek rozwijający się - losy idei (Rozwój człowieka jako kategoria historyczno-kulturowa * Wybrane kategorie desygnujące rozwój * Jednostka ludzka - z dziejów idei * Jednostka ludzka - współczesne perspektywy oglądu i kategorie opisu * Naukowe teorie rozwoju osobniczego człowieka * Filozoficzne koncepcje rozwoju osobniczego człowieka); Homogeneza (Rozwój jednostki ludzkiej - przegląd dążeń integracyjnych * Ku systemowej wizji rozwoju osobniczego człowieka * Kategoria homogenezy - ogólna charakterystyka pojęcia * Teliczny wymiar homogenezy - dziedziną pedagogiki * Opieka jako kategoria antropologiczna); Z problematyki pedagogicznego samopoznania (Fides et ratio w doświadczeniu pedagogicznym * Refleksje o uniwersum językowym edukacji * Trzy myśli o aksjologii pedagogicznej)


Okładka: Bugalski Dariusz, 83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Bugalski Dariusz
83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki

polski 83 piosenki (62 wykonawców, 8 godzin muzyki!), które pomogą ci dociągnąć do czterdziestki


Ilość stron:136
Format:125 x 195
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074223

Książka, która jest muzyką, gdzie nie ma przypadkowych słów, a melodia przenika każdy wers. Płynie powoli, mieni się, wiruje, opowieści przenikają się, sączą... Regularnie wypływają najważniejsze tematy: dzieciństwo, młodość, pierwsze miłości, przyjaźnie, ślady, jakie zostawiło życie i sztuka. To opowieści, które mają swoje korzenie w Pink Floydach, Rolling Stonesach, Dylanie, Doorsach, Zappie. Tu muzyka miesza się z życiem, nie sposób odróżnić tego, co było wcześniej. Ale to nie ważne - bo tekst gra. Słodko, gorzko. Pięknie. Czasem pachnie piżmem i korzeniami, czasem zakłuje, zaboli, czasem jakiś smak, dawno zdawałoby się utracony wybrzmi, i pamięć na nowo rozbłyska. To książka, którą możną czytać na okrągło, do zasłuchania.

"Od Testamentu Stachury i Obłędu Krzysztonia nie czytałem równie rozpłaczliwej spowiedzi ze zmagań o sens, o "istotę tego wszystkiego", o Boga (jakkolwiek go pojmujemy). O Światło."

Edward Redlińśki


Dariusz Bugalski, z wykształcenia filmolog. Pracował w Muzeum Sztuki w Łodzi. Dziennikarz radiowy i telewizyjny. Najpierw związany z Tok FM, a ostatnio z Trójką, gdzie prowadzi programy "Klub Trójki" i "Polska według Polaków". Pisał o sztuce i edukacji. Autor kilku tomów wierszy, m.in. Miejsce, w którym nic się nie stało; Przekłady, Turtle, turtle, turtle. Po godzinach słucha jazzu i Bruce'a Springsteena.


Okładka: Michalak Jakub, Nie będę wisiał ukrzyżowany

cena 46,95 zł.


nuty.pl

Michalak Jakub
Nie będę wisiał ukrzyżowany

polski Nie będę wisiał ukrzyżowany


Ilość stron:212
Format:220 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074244

U zarania ruchu nie było wyraźnych ideologicznych podziałów. Muzyka punkrockowa fascynowała różnych ludzi. Nie będziemy się oszukiwać, że wszyscy byli świadomi. Był taki koleś "Rocker", słuchał kapel przypisanych rockersom, ale punk też go kręcił. Inni ludzie po prostu obcinali włosy, bo moda na punk była od nich silniejsza. Wśród nas wielu było ekshipisów, którzy uważnie słuchali tekstów punkrockowych i nierzadko utożsamiali się z nimi. Tak było choćby w wypadku kultowego "Chrystusa" wrocławskich Zwłok. Wszystkich łączyła muzyka. Punka się słuchało, jadło się go i połykało. Tak. Na początku nie było analiz. One pojawiły się dopiero po dwóch, trzech latach. Ludzie nie mieli początkowo świadomości, o czym śpiewa Dead Kennedys i że przesłanie jest równie ważne jak sam wygląd. Nieskromnie mogę powiedzieć, że z Radkiem Janowskim nauczyliśmy ludzi słuchać muzyki, na początku punkrockowej, ale także nowej fali, awangardy itp.. Otwieraliśmy im głowy na nowe klimaty. Możesz się śmiać, ale w tamtych czasach... Dawaliśmy im światło. Ludzie, którzy zetknęli się z taką muzyką, nigdy nie stali się źli do końca. Próbowali zrobić coś alternatywnego w życiu. I o to chodziło. Często dzięki tej muzyce wychodzili z życiowych zakrętów. Nie wszyscy, bo nie byliśmy przecież Jezusami Chrystusami. Ale gdy słyszę teraz opinie, że punk rock wyzwala przemoc, jestem wściekły. Zawsze będę mówił, że muzyka łagodzi obyczaje. Dzieci pogujące pod sceną, słuchając UK Subs, Cockney Rejects czy Damned, to ma być zło całego świata? Przecież to jest super. Taki czysty upust energii.


Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: , Cobain w Rolling Stone

cena 54,95 zł.


nuty.pl

Cobain w Rolling Stone

polski Cobain w Rolling Stone


Ilość stron:152
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL076176

Na książkę składają się artykuły zamieszczone w magazynie Rolling Stone. O Kurcie Cobainie piszą najlepsi dziennikarze muzyczni na świecie, wyjaśniając fenomen niezwykłej popularności jego zespołu. Pod względem graficznym jest to z pewnością najlepsza publikacja o liderze Nirvany, jaka ukazała się dotychczas na rynku.


Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Historia muzyki

cena 38,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Historia muzyki

polski Historia muzyki


Ilość stron:248
Format:145 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Mazur Paweł
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078245

ABC - Historia muzyki jest kolejną pozycją książkową z cyklu Biblioteczka Ucznia wydawanych przez Wydawnictwo Muzyczne Contra. Zakres materiału obejmuje okres od czasów prehistorycznych - muzyki ludów prymitywnych, krajów o początkach kultury muzycznej, następnie starożytnej Grecji i Rzymu, poprzez kulturę średniowiecza, a następnie nowożytną - od epoki renesansu, baroku, klasycyzmu, romantyzmu,impresjonizmu, neoromantyzmu i XX wieku - do muzyki współczesnej.
W każdym okresie kultura przedstawiona została całościowo, włączona została również nauka, filozofia, publicystyka, a także literatura i sztuki plastyczne. W częściach dotyczących historii muzyki polskiej podane zostały również ogólnikowo wydarzenia historyczne epoki, ze względu na ich wpływ na kulturę danego okresu. W poszczególnych zagadnieniach twórcy (kompozytorzy, pisarze i poeci, malarze i rzeźbiarze) umieszczeni są chronologicznie według kolejności ich dat urodzenia. Po każdym tytule utworu muzycznego podana jest data jego powstania lub pierwszego wykonania.
Książka ABC - Historia muzyki ma za zadanie przedstawienie historii muzyki w sposób przystępny dla młodego czytelnika. Celem jej jest przybliżenie i umiejscowienie w czasie różnorodnych aspektów życia muzycznego na przestrzeni dziejów.


Spis treści:

Wstęp
1 FAZA
Muzyka ludów pierwotnych
Kraje o początkach kultury muzycznej
Starożytna Grecja
Starożytny Rzym
2 FAZA
Średniowiecze
Muzyka w Średniowieczu
Epoka Średniowiecza w Polsce
Polska Muzyka w Średniowieczu
Podsumowanie muzyki Średniowiecznej
3 FAZA
Renesans czyli Odrodzenie
Muzyka w okresie Renesansu
Złoty wiek kultury polskiej
Muzyka renesansowa
Podsumowanie muzyki renesansowej
Barok
Muzyka w epoce Baroku
Barok w Polsce
Barokowa muzyka polska
Podsumowanie muzyki barokowej
Klasycyzm
Muzyka w epoce klasycznej
Klasycyzm w Polsce
Muzyka polska w epoce klasycznej
Podsumowanie muzyki klasycznej
Romantyzm
Muzyka w okresie romantyzmu
Romantyzm w Polsce
Polska muzyka romantyczna
Podsumowanie muzyki romantycznej
Impresjonizm
Impresjonizm w muzyce
Impresjonizm w Polsce
Impresjonizm w muzyce polskiej
Podsumowanie muzyki impresjonistycznej
Neoromantyzm
Muzyka w okresie neoromantyzmu
Neoromantyzm w Polsce
Polska muzyka neoromantyczna
Podsumowanie muzyki neoromantycznej
XX wiek
Muzyka XX wieku
Polska w XX wieku
Polska muzyka w XX wieku
Polscy twórcy XX wieku
Kompozytorzy
Wykonawcy
Teoria muzyki i publicystyka muzyczna
Muzyka rozwrywkowa XX wieku
Podsumowanie muzyki XX wieku
Skróty

Okładka: Pace Helen, Pre-school Music, Moppets' Rhythms And Rhymes Child's Book

cena 42,95 zł.


nuty.pl

Pace Helen
Pre-school Music, Moppets' Rhythms And Rhymes Child's Book

polski Szkoła gry na fortepianie dla dzieci w wieku przedszkolnym
angielski Pre-school Music, Moppets' Rhythms And Rhymes Child's Book


Ilość stron:48
Format:305 x 230
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080045
Produkty podobne:Pace Helen - Moppets' Rhythms And Rhymes - Teacher's Book
Pace Robert, Pace Helen - Pre-school Music, Music Of Moppets, Book 1

Niniejsza książka powinna być używana z publikacją "Moppets' Rhythms and Rhymes" dla nauczycieli. Publikacja jest zbiorem gier muzycznych i piosenek mających na celu wykształcić poczucie rytmu u dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Zabawy mogą być przeprowadzone z małą grupą dzieci w przedszkolu, jak również z jednym uczniem podczas lekcji muzyki lub początkowych zajęć gry na fortepianie. Szczegóły prowadzenia zajęć podane są w osobnej publikacji dla nauczyciela.

This book is to be used in conjunction with Moppets' Rhythms and Rhymes, teacher's Book.
Moppels' Rhythms and Rhymes is a collection of game songs set to strongly rhythmical verses (some Mother Groose) for children from four through seven. While this may seem like a wide age span, Rhythms and Rhymes Teacher's Book explains how the various activities can be used to suit several levels of development.
Rhythms and Rhymes focuses on strengthening the children's innate sense of rhythm and their understanding of melodic direction through body movements, the use of the piano keyboard, rhythm instruments and rhythmical poems and games. It should be used with groups of at least four.
Although the book is planned specifically as a part of the Music for Moppets pre-piano course to be given in the teacher's own music studio, it can also be used very effectively in nursery school, kindergarten, and first grade.
On completion of the Music for Moppets course, the children should be well prepared to continue in a more formalized study for piano, or any other instrument.

Lista utworów:
My Name Song
Left Side
Right Side
Handy Pandy
Finger Wiggler Game
Copy Cat
Play - A - Story
Higgley Piggley
Copy Cat
Ride a Cock Horse
Barber Barber
Rub a dub dub
Mocassin and Beads
Humming Song
See-Saw, Sacaradown
Mister Bunny
Ol' Dan Tucker
Major Song
Minor Song
Major-Minor
Johnny by the hand
Clap and Guess
If Your Mama - If Your Papa

Okładka: Scott Gloria Burnett, Musical Games And Activities

cena 80,95 zł.


nuty.pl

Scott Gloria Burnett
Musical Games And Activities

polski Muzyczne gry i ćwiczenia
angielski Musical Games And Activities


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor wstępu: Pace Robert
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080082

Książka jest doskonałą pozycją dla nauczycieli umuzykalnienia jak i gry na fortepianie oraz dla rodziców uczniów. Zawiera różnorodne zabawy i ćwiczenia jakie można przeprowadzać z grupą dzieci lub z jednym uczniem podczas zajęć muzyki. Ćwiczenia mają na celu kształcić słuch, poczucie rytmu, zapoznać z klawiaturą instrumentu, pięciolinią, nazwami nut, rozwijać znajomość akordów i inne. Całość w angielskiej wersji językowej.


From the selection and preparation of the raw materials to the fine-tuning and finishing of the final product, 88 Keys follows the creation of a piano in the Steinway & Sons factory in Long Island City, New York-a process that has changed little in the one hundred years that Steinway, the world's premier paino manufacturer, has been in bursiness. An introduction relates the history of the piano and traces the history of the Steinway itself. The Story follows step by step the creation of the concert grand piano from 12,000 individual parts. The exquisitely detailed Five levels of exciting and highly effective games that reinforce students' learning of lines and spaces, key signatures, rhythmic patterns, five finger tune-ups, chords, and more. An invaluable resource for teachers as well as parents!


Spis treści:

I. Keyboard Geography
Twins and Triplets Relay Race
Very Young Beginners and Early Level I
Keyboard Orientation
Beginners of All Ages
Musical Stairway
Very Young Beginners and Early Level I
Clues for Steps and Skips
Very Young Beginners and Early Level I
II. Five Finger Tune-Up Patterns
Musical Alphabet Tune-Up Cards
Very Young Beginners and Level I
Major Tune-Up Flash Cards
Very Young Beginners Through Level III
Mystery Tune-Up
Very Young Beginners and Level I
Major Tune-Up Spelling
Young Beginners, Level I and Level II
Five Note Tune-Up Flash Cards
Very Young Beginners Through Level III
III. Lines and Spaces Recognition
Relating the Grand Staff and Keyboard
Very Young Beginners and Level I
Hand Staff
Very Young Beginners and Level I
Scrambled Alphabet
Very Young Beginners and Level I
Around the World
Very Young Beginners and Level I
Word Spell
Very Young Beginners and Level I
What Is It?
Very Young Beginners and Level I
Musical Tic-Tac-Toe
Very Young Beginners and Level I
Think
Very Young Beginners and Level III
Reading Musical Words
Late Level I and Level II
Grand Staff Upset
Late Level I and Level II
Baseball
Late Level I and Level II
IV. Key Signatures
Key Signature Patterns
Double Dice Game
Cheer for the Flats and Sharps!
Key Signature Dice Game
Key Signature Ear Training
Key Signature and Matching Note Relay
Key Signature Clues
Key Signature Tic-Tac-Toe
Scrambled Eggs
Key Signature and Minor Triad Matching Game
Key Signature Math
Key Signature Baseball
Circle-of-Fifths Relay
Circle of Fifths Partner Challenge Race
Key Signature Upset
V. Ear Training and Rhythms
Rhythm Reading Cards
Rhythmic Dice
Sharp Card Ear Training
Rhythmic Song Puzzle
Identifying Intervals
Basketball
Ear Training With Key Signatures
Self-Dictation
Question-and-Answer Dictation
Advanced Dictation
VI. Triads
Chord Sets match-Up Activity
Chord Set Mental Gymnastics
Building Triads
Triad Tic-Tac-Toe
Playing Minor and Relative Major Triads
Triad Spell
Triad Baseball
Chord Clues
Triad Upset
Advanced Mental Gymnastics

Okładka: Mandelsztam Nadieżda, Przybylski Ryszard, Mozart i Salieri oraz inne szkice i listy

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Mandelsztam Nadieżda, Przybylski Ryszard
Mozart i Salieri oraz inne szkice i listy

polski Mozart i Salieri oraz inne szkice i listy


Ilość stron:208
Format:135 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080305

Nie bez znaczenia dla powstania tej książki jest przyjaźń, jaka łączyła Ryszarda Przybylskiego z Nadieżdą Mandelsztam. Do komentarza Przybylskiego przedostały się jego osobiste wspomnienia o ludziach, których poznał w czasach swoich podróży do Rosji. Dlatego książka ta ma dwoje autorów: jest tomem prozy Nadieżdy Mandelsztam, na który nakłada się żywy głos egzegety, pamięć tego, co Ryszardowi Przybylskiemu przekazała i czego nauczyła go autorka "Mozarta i Salierego". Książka została wzbogacona o niepublikowane wcześniej listy i zdjęcia.
Publikacja podzielona jest na trzy części. Całą część pierwszą zajmuje esej zatytułowany "Mozart i Salieri". W części drugiej umieszczone zostały okruchy wspomnień o rodzinie Autorki. W trzeciej części znalazły się drukowane w roku 1961 reportaże "z życia ludzi pracy".


Okładka: Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana, Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana
Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.

polski Nasza muzyka 4. Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia.


Ilość stron:120
Format:230 x 295
Opracowanie na:kształcenie słuchu
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081054
Produkty podobne:Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 1. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 2. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla II klasy szkoły muzycznej pierwszego stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 3. Podręcznik do kształcenia słuchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoły muzycznej I stopnia.
Florek Lidia, Tomera-CHmiel Ilona, Stachak Tatiana - Nasza muzyka 5. Podręcznik do kształcenia słuchu dla piątej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Publikacja "Nasza muzyka" łączy zalety podręcznika oraz praktycznego i wygodnego zeszytu ćwiczeń. Książkę cechuje dbałość o właściwą korelację zagadnień z kształcenia słuchu i rytmiki, których uzupełnienie stanowią podstawowe pojęcia z zakresu teorii muzyki. Nowoczesna konstrukcja podręcznika oraz przemyślany i logiczny sposób uporządkowania zawartych w nim treści i zagadnień stanowią nową jakość na rynku wydawniczym. Charakterystyczną cechą publikacji jest wprowadzenie dużej ilości ćwiczeń twórczych polegających na komponowaniu i improwizacji oraz zwrócenie uwagi na rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów już od samego początku nauki. Szata graficzna publikacji została przygotowana na najwyższym światowym poziomie. Podręcznik jest w całości kolorowy, z pięknymi ilustracjami autorstwa Małgorzaty Flis. Kolorowe ramki i ikony, powiększona czcionka nut, szerokie pięciolinie i wyraźna czcionka tekstowa ułatwiają dzieciom korzystanie z tej publikacji.


Lista utworów:
Nasza muzyka, cz. 4 - Podręcznik do kształcenia słuchu dla czwartej klasy szkoły muzycznej I stopnia

Spis treści:

Część I: Skarbczyk na cały rok
Muzyczna ściągawka - Gamy, interwały, trójdźwięki
Kartki z solfeża
Muzyczna ściągawka - Rytm i metrum
Klaszczę i utrwalam
Rytmiczne gry
Słucham i utrwalam
Nasz śpiewnik - Wesoła szkoła
Zamiast klasówki
Część II: Czas na nowości
Nazwy oktaw i przenośniki oktawowe
Tonacja h-moll
Tryton
Takty półnutowe - 2/2, 3/2, 4/2
Tonacja g-moll
Tajemnice muzyki - Od motywu do budowy okresowej
Nasz śpiewnik - Na żołnierską nutę
Zamiast klasówki
Część III: Porcja nowej wiedzy
Tonacja A-dur
Przewroty interwałów
Takty ósemkowe: 2/8, 4/8, 5/8, 7/8
Progresja
Tonacja fis-moll
Tajemnice muzyki - Polskie tańce narodowe
Nasz śpiewnik - Kolędowania czas
Zamiast klasówki
Część IV: Nowe muzyczne przygody
Tonacja Es-dur
Niemiarowe grupy rytmiczne
Tonacja c-moll
Pokrewieństwa gam
Pentatonika
Tajemnice muzyki - Tańce różnych narodów
Nasz śpiewnik - Coraz bliżej wakacji
Zamiast klasówki

Okładka: Łukaszewski Marcin Tadeusz, Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

cena 48,95 zł.


nuty.pl

Łukaszewski Marcin Tadeusz
Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

polski Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000


Ilość stron:464
Format:200 x 280
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081179

Muzyka o tematyce religijnej stanowi ważny rozdział w polskiej twórczości kompozytorskiej powstałej w latach 1945-200. Twórcy piszący utwory o tej tematyce komponowali dzieła do tekstów religijnych wyrażając w ten sposób własne uczucia religijne, ale także dla zamanifestowania określonej postawy społeczno-politycznej. W różnych okresach, w chwilach trudnych dla Polski, twórczość muzyczna o tematyce religijnej stawała się nośnikiem tradycji, religijności i, niejednokrotnie, podtrzymywała na duchu. Wpisuje się ona zarówno w historię Polski, jak i w historię polskiej twórczości kompozytorskiej.
Praca niniejsza podejmuje próbę usystematyzowania zjawisk i tendencji twórczych występujących w utworach na chór mieszany a cappella o tematyce religijnej, napisanych w latach 1945-2000 przez kompozytorów warszawskich.
Praca adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim do muzykologów i teoretyków muzyki prowadzących badania nad polską współczesną muzyką o tematyce religijnej i polską współczesną muzyką chóralną a cappella, jak również do kompozytorów, chórmistrzów, dyrektorów festiwali chóralnych i chórzystów.


Spis treści:

Wykaz ważniejszych sktótów
Wprowadzenie. Problematyka pracy
Założenia metodologiczne
Treść pracy
Zakres podstawowych pojęć
Motywy pojęcia tematu
Przebieg badań i zastosowane metody badawcze
Charakterystyka piśmiennictwa
Encyklopedie i słowniki
Ujęcia historyczne
Monografie
Materiały pokonferecyjne, zeszyty naukowe, wydawnictwa wyższych uczelni muzycznych, muzykologii uniweryteckich i ZKP
Biografie kompozytorów i opracowania ich twórczości
Stan badań nad tematem. Opracowania dotyczace polskiej muzyki o tematyce religijnej w latach 1945-2000
Wokół pojęcia sacrum w muzyce
Sacrum - definicja pojęcia
Sacrum w muzyce a muzyka sakralna
Dokumenty kościoła katolickiego o muzyce
Podział muzyki religijnej na rodzaje według róznych autorów i dokumentów kościelnych
Własna koncepcja podziału muzyki religijnej
Podsumowanie
Twórczość muzyczna o tematyce religijnej w kontekście uwarunkowań społeczno-politycznych rozwoju muzyki polskiej w latach 1945-2000
Muzyka polska w pierwszych latach po zakończeniu działań wojennych
Stosunek władzy komunistycznej do Kościoła katolickiego
Socrealizm. Muzyka polska w latach 1949-1956
Polska muzyka religijna w latach 1949-1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna po roku 1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna w latach siedemdziesiątych
Muzyka polska i polska muzyka religijna w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku
Podsumowanie
Twórczość o tematyce religijnej na chór a cappella kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000
Ogólna charakterystyka pola badawczego
Teksty i relacje słowno-muzyczne
Informacje ogólne dotyczące wykorzystanych tekstów
Informacje szczegółowe dotyczace wykorzystanych tekstów
Łacińskie teksty liturgiczne
Antyfony
Sekwencje
Psalmy
Teksty mszalne
Inne łacińskie teksty liturgiczne
Łacińskie teksty nieliturgiczne
Polskie teksty liturgiczne
Polskie teksty nieliturgiczne
Relacje słowno-muzyczne na poziomie makroformy
Relacje słowno-muzyczne na poziomie mikroformy
Podsumowanie
Elementy dzieła muzycznego i środki techniki kompozytorskiej
Organizacja horyzontalna i wertykalna materiału dźwiekowego
Ambitus
Stylistyka brzmienia
Melodyka
Harmonika
Organizacja ruchu i czasu muzycznego
Rytmika i metrum
Agogika
Czas trwania
Dynamika
Artykulacja
Typowe środki artykulacyjne
Specyficzne środki artykulacyjne
Faktura
Organizacja pola dźwiękowego
Zespoły wykonawcze
Forma
Środki techniki kompozytorskiej w funkcji ekspresywnej
Podsumowanie
W kręgu zagadnień poetyki
Zakończenie
Źródła inspiracji sacrum w muzyce polskiej w latach 1945-2000
Wykonawstwo i zainteresowanie muzyką o tematyce religijnej w Polsce
Bibliografia. Wykaz wykorzystanego piśmiennictwa
Partytury rękopiśmienne i wydruki komputerowe
Partytury wydane drukiem
Archiwalia
Encyklopedie, almanachy, leksykony, słowniki, katalogi
Książki
Artykuły
Omówienia do płyt CD i LP
Prace doktorskie i magisterskie
Wykaz tabel i diagramów
Aneksy
Uwagi wstępne
Aneks 1 Przykłady nutowe omawianych utworów
Aneks 2 Twórczość kompozytorów warszawskich o tematyce religijnej na chór a cappella, powstała w latach 1945-2000 - wykaz zebranych kompozycji
Aneks 3 Karty katalogowe utworów wyodrębnionych jako bezpośredni przedmiot badań
Aneks 4 Noty biograficzne twórców, których utwory zostały wyodrębnine jako bezposredni przedmiot badań
Indeks nazwisk

Okładka: Mechanisz Janusz, Mieczysław Karłowicz. Życie, człowiek, dzieło

cena 31,95 zł.


nuty.pl

Mechanisz Janusz
Mieczysław Karłowicz. Życie, człowiek, dzieło

polski Mieczysław Karłowicz. Życie, człowiek, dzieło


Ilość stron:154
Format:134 x 198
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Orkiszewska Maria
Redaktor: Chmielewska Aleksandra
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081217

Rok 2009 jest rokiem Mieczysława Karłowicza w stulecie jego tragicznej śmierci. W książce opisane jest krótkie życie wybitnego kompozytora i jego twórczość. Znajdują się tu szczegóły biograficzne i kompozytorskie Karłowicza nieznane dotąd czytelnikom. Publikacja wzbogacona została wieloma zdjęciami. Ważna publikacja na polskim rynku muzycznym.

13

Spis treści:

ŻYCIE
Kraina dzieciństwa
Rodzina
W Wiszniewie
Heidelberg, Praga, Drezno
Gimnazjalista
Poszukiwania
Studia w Berlinie
Działacz Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego
Niewydane dotychczas pamiątki po Chopinie
Batalia o Filharmonię
Podróże i koncerty
W Lipsku
Zakopane
Lawina
CZŁOWIEK
Portret
Charakter
Wśród najbliższych
Przyjaciele, koledzy, znajomi
Zainteresowania
DZIEŁO
Muzyka drugiej połowy XIX wieku
Muzyczne fascynacje
Utwory instrumentalne
Pieśni
Utwory orkiestrowe
Serenada
Bianka z Moleny
Symfonia "Odrodzenie"
Koncert skrzypcowy
Powracające fale
Odwieczne pieśni
Rapsodia litewska
Stanisław i Anna Oświecimowie
Smutna opowieść
Epizod na maskaradzie
Nota biograficzna

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Drzewiecki Zbigniew, Wspomnienia muzyka

cena 41,95 zł.


nuty.pl

Drzewiecki Zbigniew
Wspomnienia muzyka

polski Wspomnienia muzyka


Ilość stron:200
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL082833

Zbigniew Drzewiecki (1890-1971) był wybitną postacią polskiej i światowej pianistyki, wspaniałym pedagogiem, publicystą muzycznym oraz jednym z redaktorów serii wydawniczej w PWM Polskiej Biblioteki Fortepianowej. Koncertował w kraju i za granicą, włączając do swego repertuaru kompozycje Skriabina, Debussyego, Paderewskiego i Prokofiewa. Przygotowywał do publikacji utwory fortepianowe m.in. Händla, Scarlattiego, Mozarta, Beethovena, Czernego, Lessla i Szymanowskiego. Będąc profesorem polskich uczelni, wykształcił grono znakomitych uczniów, laureatów konkursów pianistycznych najwyższej rangi. Często zapraszano go na nie w charakterze jurora. Nagrodzony wieloma odznaczeniami był również członkiem honorowym wielu zagranicznych uczelni, np. uniwersytetów w Helsinkach, Tokio czy Royal Academy of Music w Londynie. We wspomnieniach przyjaciół i uczniów zawsze przedstawiany jest jako osoba bardzo towarzyska, ciepła i życzliwa.
Prezentowane Wspomnienia muzyka są poszerzoną wersją wydania pierwszego (PWM 1971). Tekst został uzupełniony o krótkie charakterystyki uczniów, którzy z powodów działalności cenzury zostali w 1971 roku pominięci w rozdziale zatytułowanym Uczniowie (Aneks I w obecnym wydaniu), oraz o artykuł przyjaciela Zbigniewa Drzewieckiego profesora Mieczysława Tomaszewskiego (Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny; Aneks II). Publikację uatrakcyjniają zdjęcia, udostępnione z archiwum rodzinnego Barbary i Zbigniewa Drzewieckich.
Wydanie II poszerzone ukazało się dzięki pomocy finansowej rodziny profesora Zbigniewa Drzewieckiego - żony Barbary i syna Zbigniewa.
Chcę spełnić (...) obowiązek życiowy dania świadectwa prawdzie - a więc tym przemianom, którym się ulegało, tym wydarzeniom, których się było świadkiem, tej muzyce, która ustawicznie żyła, przepływała, powstawała,trwała lub zamierała, a za której zmiennym nurtem trudno jest dziś - a tym bardziej jutro - nadążać temu, kto wzrósł i wychował się w poszanowaniu jej praw klasycznych. Spoglądając wstecz na wyniki mojej pracy, utwierdzam się właściwie w jednym tylko przekonaniu: że w miarę swych sił i umiejętności starałem się wychowywać porządnych i wrażliwych na piękno (nie tylko dźwiękowe) muzyków o nienagannej technice, ale nie techników za wszelką cenę. [Zbigniew Drzewiecki]


Spis treści:

K.Stromenger- Przedmowa
Dzieciństwo
Wiedeń
Początek kariery artystycznelj
Okupacja.Wyzwolenie
Uczniowie
Wielcy artyści naszych czasów
Szymanowski
Mój udział w rewindykacji skarbów wawelskich
Quasi-epilog
Repertuar koncertowy
Zbigniewa Drzewieckiego (wybór)
Aneks I
Uczniowie II
Aneks II
M. Tomaszewski, Drzewiecki: edytor i krytyk muzyczny

Okładka: Wiśnios Joanna, Bajka o Mozarcie + CD

cena 33 zł.


nuty.pl

Wiśnios Joanna
Bajka o Mozarcie + CD

polski Bajka o Mozarcie + CD


Ilość stron:62
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083121

Bajka o Mozarcie jest adresowana do starszych przedszkolaków oraz do czytelników rozpoczynających szkolną edukację. W żartobliwy sposób przybliża ona przyszłym melomanom (i nie tylko) postać jednego z największych kompozytorów w dziejach muzyki Wolfganga Amadeusza Mozarta (1756-1791). Opowiada o perypetiach artysty, począwszy od jego dzieciństwa aż do czasów, kiedy jako kompozytor i wirtuoz osiągnął największe sukcesy. Zadaniem Słowniczka wyrazów nie zawsze zrozumiałych, umieszczonego na końcu książeczki, jest wprowadzenie młodego czytelnika w realia epoki, w której dorastał Mozart. Dołączona do książki płyta CD z nagraniem oprawionej muzycznie Bajki sprawi, że jej treść stanie się dla dzieci jeszcze bardziej interesująca. CD: Dominika Grzybacz - fortepian Michał Pawełek - klawesyn Błażej Kozłowski - oprawa muzyczna i dźwiękowa.


Okładka: Gwizdalanka Danuta, Historia muzyki część 4

cena 42 zł.


nuty.pl

Gwizdalanka Danuta
Historia muzyki część 4

polski Historia muzyki część 4


Ilość stron:184
Format:160 x 230
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083128

Książka przedstawia poglądy na muzykę i panoramę warunków, w jakich przyszło działać jej twórcom w XX wieku. Naświetla sytuacje, w których padały hasła całkowitego zerwania z przeszłością i podporządkowania sztuki propagandzie. Objaśnia rewolucjonizujący wpływ mediów na życie muzyczne, genezę rocka i fascynacji muzyką dawną. Uzmysławia, jak różnie można pojmować czym jest muzyka w zależności od tego, czy jest się Polakiem, Francuzem, Niemcem czy Kalifornijczykiem. Po trzeciej części Historii muzyki, przedstawiającej techniki kompozytorskie, ten tom dopełnia panoramę muzyki XX wieku o jej kontekst estetyczny i społeczno-polityczny.


Spis treści:

Modernizm, czyli muzyka współczesna
Fundamenty nowoczesności
Modernizm
Paryż: belle epoque
Impresjonizm
Dwie tradycje
Symbolizm i "korespondencja sztuk"
Dwaj wizjonerzy
F. Busoni: twórcy nie wolno się powtarzać
E. Satie: między rozrywką a rewolucją(w sztuce)
Petersburg i Moskwa: misja i rewolta
Od symbolizmu do mesjanizmu
W poszukiwaniu nowych skal i porządków
Paryż-Petersburg: Balety Rosyjskie
Rozkwit cywilizacji- kryzys sztuki
Wiedeń na przełomie stuleci
Niemcy na przełomie stuleci
Ekspresjonizm
Skoro indywidualny, to różnorodny
Wielka awangarda
Futuryzm
Dada, czli początek antysztuki
Awangarda-"straż przednia" modernizmu
Przypisy
Europa między wojnami
Lata dwudzieste, lata trzydzieste
Paryż: annees folles
Berlin: Die goldene Zwanziger
Muzyka zaangażowana politycznie
Muzyka autonomiczna
Odrodzenie przeszłości we Włoszech
Neoklasycyzm: dialog z przeszłością
Polemika stulecia: I. Strawiński kontra A. Schonberg
Muzyka narodowa czyli własna
Przypadek specjalny: muzyka żydowska
Ekspansja mediów
Przemiany w kulturze muzycznej
Płyta i radio
Media w służbie nowoczesnej muzyki
Przypisy
Muzyka w państwach totalitarnych
Sztuka, artysta, państwo-dwie wizje
Zakazywana i nakazywana muzyka w Związku Radzieckim
Przypadek D. Szostakowicza
Muzyka narodowo-socjalistyczna
Przypisy
Muzyka w Nowym Świecie
Amerykański tygiel europejsko-afrykański
Ch. Ives, czyli muzyka a moralność
Czrny jazz, biały swing
Europejczycy w Ameryce, Amerykanie w Europie
Muzyka dla publiczności i uniwersytecka
Ekperymentatorzy z Kalifornii
J. Cage, czyli muzyką może być cokolwiek
Biało-czarny rock&roll
Przypisy
Odrodzenie i zmierzch modernizmu
Europa w czasach zimnej wojny
Powrót modernizmu
Muzyka teoretycznie doskonała
Awangarda różnicuje się coraz bardziej
Nowe dźwięki
Muzyka przestrzenna
Przekraczanie granic muzyki
Partytura jako przepis na zachowanie wykonawcy
Kontrkultura i paramuzyka
Kontrkultura i rock
Rockowe zbliżenie z klasyką
Muzyka w postmodernistycznym świecie
Lata siedemdziesiąte
Wielość i jednorodność
Muzyka alternatywna
Media i globalizacja
Muzyka jako towar
Globalna sala koncertowa
Odkrycie dawnej muzyki
Muzyczna archeologia
Dawne a nowe
Przypisy
Muzyka polska w XX wieku
Młoda Polska
Dwudziestolecie międzywojenne
Życie muzyczne w latach okupacji
Ofensywa socrealizmu
Muzyka źle obecna
Odwilż w muzyce
Szkoła polska
Kontrkultura w PRL
Ostatnie ćwiczenie
Przypisy

Okładka: McCormick Neil, Killing Bono

cena 41,95 zł.


nuty.pl

McCormick Neil
Killing Bono

polski Killing Bono


Ilość stron:380+10
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Miniewicz Sonia
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083213

Niektórzy rodzą się wielcy.
Niektórzy po wielkość sięgają.
O innych sława sama się upomina.
A jeszcze inni mają takiego pecha, że w szkolną ławę dzielą z Bono.

Każdy chce być sławny, ale w Dublinie lat siedemdziesiątych młody punkowiec Neil McCormick marzy o czymś więcej niż o marnym losie gwiazdki pop – wierzy, że jego przeznaczeniem jest wieść życie prawdziwego boga rocka. Rozplanował już wszystko – płyty, koncerty, okrzyki w imię pokoju na świecie. Lecz istnieje jedna rzecz, której nie wziął pod uwagę. Chłopak siedzący na drugim końcu klasy ma swoje własne plany.

„Killing Bono” to historia dwóch rozbieżnych istnień. Kiedy Bono i jego U2 sięgali po światową sławę i gwiazdorstwo, ich szkolny przyjaciel Neil torował sobie drogę w przeciwnym kierunku. Kiepskie dragi, dziwaczny seks, jeszcze dziwniejsze fryzury: Neil doświadczył tego wszystkiego na złudnej ścieżce ku umykającej chwale. Ale czasem to właśnie frajerzy mają do opowiedzenia najciekawsze kawałki.

W „Killing Bono” gościnnie wystąpią: papież, Bob Dylan i cała galaktyka sław. To niesamowicie zabawny, zdumiewająco szczery i przedziwnie poruszający zapis życia w cieniu prawdziwej supergwiazdy.


„W szkole byłem fanem Neila McCormicka. Był o wiele bardziej cool niż ja, do tego komponował fajne piosenki i sądziłem, że byłaby z niego pierwszorzędna gwiazda rocka. Okazało się, że myliłem się co do tego ostatniego. A teraz napisał świetną książkę”.
Bono

„Jest to najlepsza książka o człowieku, który próbuje zostać kimś w branży muzycznej, jaką czytałem”.
Sir Elton John

NEIL McCORMICK, felietonista Daily Telegraph, publikował w wielu brytyjskich tytułach prasowych, takich jak GQ, Marie Clare, The Sunday Times oraz The Observer. Mieszka w Londynie.

stron 380 + wklejka 10


WSTĘP
W szkole byłem fanem Neila McCormicka. Był o wiele bardziej cool niż ja, do tego komponował fajne piosenki i sądziłem, że byłaby z niego pierwszorzędna gwiazda rocka. Okazało się, że myliłem się co do tego ostatniego. A teraz napisał świetną książkę. Nieco mnie przyhamowała, dała do myślenia... aż mnie przeszedł dreszcz. Pewnie wielu czytelników skrzywi się podczas lektury i z pewnością jednym z nich jestem ja. Możecie sobie wyobrazić, że jest mi trudno polubić książkę taką jak ta – straszliwie drze ze mnie łacha – ale jest niezwykle zabawna i bardzo poruszająca. Rozpoznaję siebie w jego prozie, a to nieczęste. Nadzwyczajna oraz pociągająca jest jego szczerość i ta powaga unosząca się nad wszystkim, co opisuje i, co więcej, nigdy nie brak mu pasji. Umiejętność pisania o ważnych sprawach w lekki sposób jest prawdziwym darem Neila. W książce znajduje się kilka wątków, ocieramy się o trudne rzeczy, ale odbijają się one od nas jak duże piłki plażowe. I prawdziwie zadziwiające jest, że piosenki, które napisał, zacytowane w książce, dzwonią jak dzwony, a przecież nawet nie można usłyszeć ich melodii. Aspiracje tego pechowego bohatera są fantazją jedynie do chwili, kiedy przeczytacie te teksty. A wtedy zdacie sobie sprawę, że nie czytacie o gościu, który myśli, że byłby niezłą gwiazdą rocka. On naprawdę wierzy w to, co niegdyś powiedział Marlon Brando w filmie Na nabrzeżach... „Mogłem być kimś więcej”.

Bono


Okładka: Szymanowicz Maria, Polska bibliografia organów Tom I

cena 69,95 zł.


nuty.pl

Szymanowicz Maria
Polska bibliografia organów Tom I

polski Polska bibliografia organów Tom I


Ilość stron:495
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083311

O Polskiej bibliografii organów pióra Marii Szymanowicz mogę się wyrazić w samych superlatywach. Jej dzieło jest ewenementem nie tylko w skali krajowej, a to dlatego, że rozumowane bibliografie z zakresu organologii należą do rzadkości. Dotychczasowe pozycje ograniczały się do zwykłego wykazu publikacji bez części analityczno-krytycznej.
Zważywszy, że dotąd brak na światowym rynku słownika organmistrzów, imponujący zasób nazwisk w indeksie omawianej Bibliografii sprawia, że stanowi ona zarazem niezwykle przydatny skorowidz pracowników tej branży w Europie na przestrzeni wieków. Ponadto znajdujemy w niej też indeks rzeczowy i miejscowy, a więc w sumie sprawne narzędzie do badań naukowych, którego przydatność doceni każdy doświadczony pracownik naukowy.


Spis treści:

Wykaz bibliografii
Indeks rzeczowy
Indeks osób budujących i naprawających organy
Indeks miejscowości
Wykaz pozycji poddanych kwerendzie
Wykaz skrótów

Okładka: Gorin Natalio, Astor Piazolla moja historia - AUDIOBOOK

cena 24,9 zł.


nuty.pl

Gorin Natalio
Astor Piazolla moja historia - AUDIOBOOK

polski Astor Piazolla moja historia - AUDIOBOOK


Format:137 x 187
Opracowanie na:płyta CD
Rodzaj produktu:płyta CD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083497

Niniejszy audiobook jest oparty na fragmentach książki zatytułowanej "Astor Piazzolla. Moja historia" Natalio Gorina (wydanie polskie PWM 2008, wydanie oryginalne:"Astor Piazzolla. Memorias" Alba Editorial 1991, 2002). nagranie fragmentów za zgodą oryginalnego wydawcy. Płyta w formacie audio przeznaczona do odtwarzania w czytnikach CD lub CD- ROM.
"Moja historia" Astora Piazzolli, to niezwykła podróż, która pozwoli czytelnikowi poznać styl pracy genialnego artysty, jego inspiracje, czasy, w jakich żył i tworzył oraz ludzi, z którymi współpracował. Wiosną 1990 roku A. Piazzolla zgodził się na udzielenie szeregu wywiadów Natalio Gorinowi - dziennikarzowi, miłośnikowi tanga i zarazem swemu przyjacielowi. Tak powstała książka, dzięki której dowiemy się o początkach kariery Astora Piazzolli w orkiestrze Anibala Troila, studiach pod kierunkiem Nadii Boulanger, stworzenia Octeto de Buenos Aires i Orquestra de Cuerdas, Quinteto, Noneto, sukcesie, jaki osiągnęła Balada para un loco, późniejszej współpracy z Gerry Mulliganem i długiej drodze do artystycznego uznania. Rzesze wielbicieli Piazzolli wciąż rosną i wszystko wskazuje na to, że spełni się jego życzenie:"mam nadzieję, że będą słuchać mojej muzyki w 2020, a także 3000 roku".


Okładka: Buckle Richard, Diagilew

cena 69 zł.


nuty.pl

Buckle Richard
Diagilew

polski Diagilew


Ilość stron:752
Format:184 x 220
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Juszczak Kaia
Redaktor: Wojda Aleksandra
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084043

Biografia Sergieja Diagilewa - legendarnego założyciela Baletów Rosyjskich. Na świecie pozycja ta szybko stała się bestsellerem i wpisała się do klasyki literatury baletowej. Napisana żywym językiem monografia "Diagilew" jest skierowana do szerokiego grona odbiorców. Co ważne, książka jest atrakcyjna nie tylko dla teoretyków i historyków tańca, teatrologów i muzykologów, choreografów i tancerzy. Jej zakres tematyczny oraz żywa forma wypowiedzi pozwolą amatorom tańca, wielbicielom tradycyjnego baletu i tańca współczesnego zapoznać się z postacią ojca założyciela XX-wiecznego baletu. Dodatkowym atutem publikacji jest to, że będzie ona stanowić pozycję obowiązkową dla licealistów, którzy wybiorą egzamin maturalny z wiedzy o teatrze.


Spis treści:

Podziękowania
Od Wydawcy
Część I. Młode lata
Rozdział 1 - 1872-1890
Dzieciństwo w Petersburgu
Szkoła w Permie
Spotkanie z Benois
Pierwsza podróż za granicę z Fiłosofowem
Rozdział 2 - 1890-1898
Uniwersytet
Nauka, zwłaszcza edukacja muzyczna
Ostatnie utwory Czajkowskiego
Krzesińska i carewicz
Ambicje
Część II Czasopismo i wystawy
Rozdział 3 - 1898-1900
Wczesne lata"Świata sztuki"
Wystawa światowa w Paryżu
Rozdział 4 - 1900-1902
Zwolennicy
Krótkotrwała praca w Teatrach Cesarskich
Ucieczka
Rozdział 5 - 1902-1905
Ostatnie lata "Świata Sztuki"
Isadora Duncan
Wystawa Rosyjskiego Portretu Historycznego
Część III W stronę Zachodu
Rozdział 6 - 1906-1907
Wystawa sztuki Rosyjskiej w Paryżu
Koncerty muzyki rosyjskiej
Ostatnia podróż zagraniczna Rimskiego-Korsakowa
Rozdział 7 1908
"Borys Godunow" z Szalapinem w Operze Paryskiej
Wielki książę Włodzimierz
Część IV Okres Fokina i Niżyńskiego
Rozdział 8 - 1908-1909
Astruc
Pierwsze kroki Fokina
Zawarcie znajomości z Niżyńskim
Projektowanie sezonu Théâtre du Châtel
Nieprzezwyciężone trudności
Pierwsze Balety Rosyjskie na Zachodzie
Bankructwo
Rozdział 9 - 1910
"Ognisty Ptak" Strawińskiego baletem nowego rodzaju
W Operze bez oper
Odkrycie Baksa
Rozdział 10 - 1911-1912
Diagilew tworzy własny zespół
Niżyński opuszcza Teatr Maryjski
Sezon koronacyjny w Londynie
Pierwszy balet Niżyńskiego
Odejście Fakina
Rozdział 11 - 1913-1914
"Święto wiosny"
Ameryka Południowa: małżeństwo Niżyńskiego i zwolnienie go
Powrót Fakina
Debiut Massine'a
Wielki sezon Beechama
Diaspora
Część V Okres Massine'a
Rozdział 12 - 1914-sierpień 1918
Massine zostaje choreografem
Wojenne tournée i kłopoty
Stany Zjednoczone i Hiszpania
Picasso
Ameryka Południowa: ostatnie tournée Niżyńskiego
Na dnie
Pomoc króla Alfonsa i Oswalda Stolla
Rodział 13 - sierpień 1918-styczeń 1921
Powojenny truimfy w Londynie i Paryżu
"Trójgraniasty kapelusz"
Zerwanie z Massine'em
Część VI Okres Kochny
Rozdział 14 - Luty 1921-luty 1922
Poznanie Kochny
Okres przejściowy
"Śpiąca królewna"
Katastrofa
Rozdział 15 - Luty 1922-1924
Niżyńska choreografem
Zbawienie w Monte Carlo
"Wesele"
Festiwal Francuski
Londyn po dwóch latach
Miejsce Niżyńskiej zajmuje Balanchine
Rozdział 16 - 1925-1926
Massine gościnnie choreografem
Miejsce Dolina zajmuje Lifar
W stronę Anglii
Rozdział 17 - 1927-1928
Fantastyczne eksperymenty
Bibliofilstwo
Początki współpracy Strawińskiego i Balanchine'a
Konkurencja Idy Rubinstein
Rozdział 18 - 1929
Ostatnie balety i ostatania miłość
Mozart i Wagner
Kurtyna
Wybrana bibliografia
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Świąder Janusz, Gwiazdy błyszczały wczoraj

cena 102,95 zł.


nuty.pl

Świąder Janusz
Gwiazdy błyszczały wczoraj

polski Gwiazdy błyszczały wczoraj


Format:178 x 235
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
biografii: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL084068

Obszerne wydanie encyklopedyczne zawierające 121 sylwetek piosenkarzy, kompozytorów oraz osób związanych z polską piosenką. Zawarto tu biogramy muzyczne i artystyczne, jak również wywiady, zdjęcia, dyskografie. Do każdego opisu danego artysty dołączany jest reprezentatywny tekst piosenki, wykonywanej w czasach ich świetności i sławy.


Spis treści:

WSTĘP
Elżbieta Adamiak
Witold Antkowiak
Lucyna Arska
Bronisława Baranowska
Jadwiga Barańska
Barbara Barska
Ada Biell
Regina Bielska
Andrzej Bogucki
Katarzyna Bovery
Olgierd Buczek
Michaj Burano
Krzysztof Cwynar
Jadwiga Czerwińska
Bogdan Czyżewski
Jan Danek
Wiesława Drojecka
Fryderyka Elkana
Cezary Fabiński
Rajmund Fleszar
Zofia i Zbigniew Framerowie
Mieczysław Friedel
Irena Gałuszko Vel Gałuszka
Anna German
Rene Glaneau
Zofia Grabińska
Bożena Grabowska
Elżbieta Igras
Ludmiła Jakubczak
Leonard Jakubowski
Zenon Jaruga
Marian Kawski
Sylwia Klejdysz - Petersburska
Maciej Klociński
Edward Kluczka
Waldemar Kocoń
Maciej Kolesik
Krystyna Konarska
Hanna Konieczna
Lidia Karsakówna
Włodzimierz Kotarba
Marta Kotowska-Lenarcińska
Halina Kowalewska-Mikosa
Stenia Kozłowska
Renata Kretówna
Jolanta Kubicka
Zbigniew Kurtycz
Stanley Laudan
Józef Ledecki
Dana Lerska
Aneta Łastik
Krystyna Maciejewska-Gniatkowska
Helena Majdaniec
Irena Malkiewicz
Jerzy Malota
Marta Martelińska
Bogusław Mec
Jerzy Michotek
Tadeusz Miller
Stanisław Młynarczyk
Carmen Moreno
Barbara Muszyńska
Maria Namysłowska
Iwona Niedzielska
Bogdan Niewinowski
Aleksander Nizowicz
Marcel Novek
Ola Obarska
Wiesława Orlewicz
Regina Pisarek
Paweł Prokopieni
Jadwiga Prolińska
Łucja Prus
Zbigniew Rawicz
Hanna Rek-Wyrobek
Rena Rolska
Henryk Roztworowski
Barbara Rybałtowska
Jerzy Rybiński
Jerzy Sidorowicz
Hanna Skarżanka
Tadeusz Skrzypczak
Romuald Spychalski
Danuta Stankiewicz
Elżbieta Staarostecka
Andrzej Stockinger
Jadwiga Strzelecka
Jadwiga Swirtun
Janusz Szczepkowski
Julian Sztatler
Ewa Śnieżanka
Mieczysław Święcicki
Teresa Tutinas-Lisowska
Nina Urbano
Kazimiera Utrata-Lusztig
Jadwiga Wejcman
Krystyna Wieczorek-Jaworek
Elżbieta Wojnowska
Irena Woźniacka
Wiktor Zatwarski
Ewa Złotowska
Natasza Zylska
Andrzej Żarnecki
KOMPOZYTORZY, TWÓRCY PIOSENKI I PRODUCENCI
Jerzy Abratowski
Jan Cajmer
Edward Ciuksza
Edward Czerny
Henryk Debich
Jerzy Derfel
Jerzy Harald
Henryk Hubert Jabłoński
Zygmunt Karasiński
Waldemar Kazanecki
Bogusław Klimczuk
Jerzy Milian
Stefan Rachoń
Adam Skorupka
Tadeusz Stolarski
Władysław Szpilman
Kazimierz Turewicz
Marian Zacharewicz
PIOSENKARZE O KTÓRYCH WARTO PAMIĘTAĆ
OD AUTORA
BIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK

cena 33,95 zł.


nuty.pl

Biskupski Jacek
Kolorowe dźwięki część 2

polski Kolorowe dźwięki część 2


Ilość stron:32
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian lub keyboard
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084531

Ćwiczenia 'Kolorowe dźwięki część 2" zawierają fragmenty popularnych piosenek, kolęd i utworów klasycznych. Zapisane są w formie zbioru nut bez metrum, taktów i wartości nut. Część melodii jest opisana cyframi (palcowanie) i literami (nazwy nut), a powtarzające się fragmenty uczeń z pomocą nauczyciela powinien opisać i pokolorować według wzoru z " Kolorowych dźwięków 1". Po nauczeniu się każdej melodii nauczyciel może wspólnie z uczniem zaczernić odpowiednie nuty, dopisać metrum i kreski taktowe, tak jak to zostało zrobione na stronie 5. Mozna również poprosić dziecko o liczenie do czterech podczas grania.
Naklejki dołączone do ćwiczeń mogą służyć jako nagrody za dobrze zagrany utwór, a litery można umieśćić na klawiaturze, co ułatwi odnalezienie właściwego klawisza. Znaki nad i pod nutami można zakryć utrudniając dziecku odczytanie zapisu nutowego.


Spis treści:

Jingle Bells
Kółko Graniaste
Happy Birthday
Długośc nut
My jesteśmy krasnoludki
Połącz nuty
Trzy kurki
Panie Janie
Jedzie pociąg
W murowanej piwnicy
Podobieństwa i różnice
Pójdźmy wszyscy do stajenki
Wśród nocnej ciszy
Gdy się Chrystus rodzi
Prawda czy nie
Gdy Śliczna Panna
Oda do radości
Musette
Wilhelm Tell
Napisz swoją melodię
Jezioro łabędzie
Słoń
Dyplom

cena 35 zł.


nuty.pl

Nowowiejska - Bielawska Bogna
Siedem dni w "Willi wśród róż" - opowieść o Feliksie Nowowiejskim

polski Siedem dni w "Willi wśród róż" - opowieść o Feliksie Nowowiejskim


Ilość stron:60
Format:210 x 210
Opracowanie na:książka + CD
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Szulc Maria
Redaktor: Teschner Marta
Kod produktu:NPL084567

„Mieszkamy w ťWilli wśród różŤ. W domu, w którym kiedyś żył i komponował Feliks Nowowiejski, mój dziadek, a Janka pradziadek […] cały dom pełen jest jego zdjęć i pamiątek”.


Wnuczka Feliksa Nowowiejskiego, Bogna Nowowiejska-Bielawska, zabiera czytelników w niezwykłą opowieść o życiu tego wybitnego kompozytora i organisty. Bohaterem opowieści jest także jej syn Janek, który pragnie poznać historię swojego pradziadka. Każdego wieczoru mama zdradza mu inne szczegóły z życia kompozytora: opowiada o czasach szkolnych, wielkich podróżach, powstaniu muzyki do Roty, dyrygowaniu ogromnym chórem, a także zaczarowanej batucie i pierścieniu, który Feliks Nowowiejski otrzymał od królowej Holandii.


Uzupełnieniem tej pięknie wydanej, bogato ilustrowanej książki jest wyjątkowa płyta z nagraniami utworów Feliksa Nowowiejskiego. Wyjątkowa, ponieważ kompozycje Mistrza zostały nagrane w „Willi wśród róż”, na zabytkowym fortepianie marki Blüthner, a grał je jego syn Jan, ojciec Bogny, dziadek Janka. Na płycie usłyszycie także głos samego Janka – zaproszenie do wysłuchania tej niezwykłej opowieści.


Spis treści:

"Willa wśród róż" - dom Mistrza Feliksa
Warmia...- mały Feliks
Berlin i podróże
"Quo vadis?" - Dokąd idziesz, Mistrzu?
Kraków i "Rota"
Poznań Mistrza Feliksa - zaczarowana batuta
Feliks Nowowiejski i jego Salon Muzyczny

cena 42,95 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Elementarz gitarzysty

polski Elementarz gitarzysty


Ilość stron:96
Format:230 x 295
Opracowanie na:gitara solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: polska
opisów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084453

Podręcznik przeznaczony jest dla najmłodszych dzieci, rozpoczynających naukę gry na gitarze w wieku 5-6 lat..
Publikacja zawiera:

•blisko 50 duetów dla ucznia i nauczyciela (w tym znane dziecięce piosenki oraz specjalnie skomponowane utwory);
•Utwory z niespodzianką z wykorzystaniem ciekawych efektów gitarowych, tj. stukanie w pudło, tamburo, flażolety, pizzicato;
•ćwiczenia pisemne, czytanki, wierszyki, zagadki, rebusy i gry planszowe;
Materiał podręcznika w całości poświęcony jest zagadnieniu gry na pustych strunach. Elementarz w przyjazny sposób wprowadza też dzieci w świat abstrakcyjnych muzycznych pojęć (np.: pięciolinia, klucz wiolinowym, metrum, nuty i pauzy). Publikacja jest w całości kolorowo ilustrowana. W tekstach i zapisie nutowym zastosowano dużą, wyraźną czcionkę, a orientację w materiale publikacji ułatwiają kolorowe ramki i ikony. Wskazówki metodyczne i akompaniamenty do ćwiczeń zamieszczonych w podręczniku wydane zostały w odrębnej publikacji.
Bohaterami Elementarza są Hania i Grześ, którzy tak jak dzieci uczą sie muzyki.Hania ładnie rysuje, a Grześ uwielbia układać wieże z klocków, ale od kiedy grają na gitarze bardzo lubią razem ćwiczyć i wspólnie rozwiązywać muzyczne zagadki.Od niedawna też czytają książkę "Detektyw Lupka na tropie muzycznych znaków". W "Elementarzu" jest kilka stron z tej książeczki. hania i Grześ mają swoje ulubione zwierzątka: pieska i kotka, które czasem psocą, a czasem pomagają im w nauce. Zapraszamy na spotkanie z gitarą i bohaterami.


Spis treści:

Hania i Grześ idą do szkoły
Moja gitara
Podnóżek i pulpit
Pierwsze ćwiczenia Hani i Grześka
Ile strun ma gitara
Nutka i nuty
Co przypomina nuty
Urodzinowa wycinanka
Urodzinowy prezent
Nazwy strun
Eksperyment Grześka
Jak nazywaja się paluszki
Pomysłowa mama
Piosenki na wszystkich strunach
Małe zmartwienie Grzesia
Co przypomina ćwierćnutę
Zegar w pokoju Hani
Kolorowe ćwierćnuty G,H, E
Kolorowe ćwierćnuty D,A, E
Piesek Grzesia
Kto się boi burzy
Pięciolinia
Nutowy szlaczek Hani
Klucz wiolinowy
Nuta G
Oznaczenia palców
Hania i Grześ uczą się grać ładnym dźwiękiem
Nuta H
Piosenki z nut
Nuta E
Hania i Grześ liczą ćwierćnuty
Pokoiki z nutami - metrum i takt
Utwory na strunach wiolinowych
Pauza
Jak Hania grała pauzy
Rytmiczne zabawy - półnuta
Utwory z niespodzianką
Arpeggio palcami i, m, a
Rytmiczne zabawy - cała nuta
Zabawa jabłkami
Grześ na tropie brakującej nuty
Nowe hobby Hani i Grzesia
Nuta D
Utwory z niespodzianką
Nuta A
Nuta E basowe
Utwory z niespodzianką
Arpeggio palcami p, i, m, a
Ulubione utwory Hani i Grzesia
Radości i smutki Basa I Nutki
Miś Muzykant i nowy podręcznik
Gry - Reguły

cena 49 zł.


nuty.pl

Chłopecki Andrzej
Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej

polski Alban Berg - człowiek i dzieło czasu młodości. Od pieśni solowej do orkiestrowej


Ilość stron:288
Format:162 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083730

Książka jest pierwszą częścią planowanego i częściowo zrealizowanego przedsięwzięcia, jakim miało być opisanie życia i twórczości Albana Berga. Niniejsza publikacja ma na celu udokumentowanie wstępnych i wczesnych utworów kompozytora z lat 1900-1913. W każdym z rozdziałów A. Chłopecki opisuje też życie kompozytora, ujawnia fakty dotyczące jego kondycji psychicznej i osobowościowej, ukazuje go w relacjach ze środowiskiem, w którym żył.


Spis treści:

Przedmowa
Wstęp
Alban Berg- romantyk szkołt wiedeńskiej
Syndrom twórczości wczesnej na przykładzie życia i twórczości Albana Berga
Cel i zakres pracy badawczo-interpretacyjnej
Rozdział I
Wiedeń Albana Berga
Rodzina i dzieciństwo
Drogi do Wiednia- przodkowie
Dom i dzieciństwo
Nasiąkanie kulturą i dramaty młodości
"Repertuar", czyli promegolena do świata muzyki
"Samopoznanie", czyli kształtowanie samoświadomości i prolegomena do świata literatury
Czas Marii, czyli doświadczenie traumatyczne
Czas pieśni "spontanicznej"(1901-1904)
Chronologia pierwszej fazy pieśni młodzieńczej
O stanie badań
Pieśni autodydakty- próba charakterystyki. Przybliżenia- uogólnienia
Rozdział II
Drogi do samodzielności
Urzędnik
Pod opieka Arnolda Schönberga- czas edukacji muzycznej
Pod przewodem Smaragdy- w kręgach artystycznych i intelektualnych Wiednia
Czas Heleny, czyli wielka miłość
Czas pieśni "intensywnego rozwoju"(1904- 1909)
Druga faza twórczości pieśniarskiej
Poetycki rezonans twórczości Albana Berga na kompozytorskim tle epoki
Pieśni z czasów studiów u Arnolda Schönberga 1904-1909- próba charakterystyki. Przybliżenia i uogólnienia
Pieśni wyodrębnione, czyli " autobiograficzne wyznanie"
Siedem wczesnych pieśni(1905-1908)
Cztery pieśni op. 2(1909)
Rozdział III
Śpiewy instrumentalne
Wariacje fortepianowe na temat własny
Sonata fortepianowa op.1
Kwartet smyczkowy op. 3
Cztery utwory na klarnet i fortepian op. 5
W kręgu Arnolda Schönberga
Czas kryzysu
Organizator- edytor- teoretyk
Skandal w sali Musikvereinu
Pięć pieśni orkiestrowych wg widokówek pocztowych Petera Altenberga op. 4
Klamra ćwierćwiecza lirycznej twórczości: Scheliesse mir die Augen beide I-II
Zakończenie. Syndrom ekspresji podmiotu lirycznego we wczesnej twórczości Albana Berga
Aneksy
Genealogia rodziny Albana Berga
Wykaz twórczości 1901-1904
Wykaz twórczości 1904-1909
Indeks utworów
Bibliografia
Indeks nazwisk

cena 53 zł.


nuty.pl

Palester Roman, Helman Zofia
Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny.

polski Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny.


Ilość stron:344
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL084569

Z okazji przypadającej w 2017 roku 110. rocznicy urodzin Romana Palestra nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Fundacji Uniwersytetu Warszawskiego ukazała się książka pt. „Słuch absolutny. Niedokończona autobiografia i listy z lat wojny”.

Pierwszą część publikacji stanowi opowieść kompozytora o sobie samym – siedem rozdziałów nieukończonej autobiografii Palestra, którą opatrzył tytułem „Słuch absolutny”. Autobiografię tę dopełniają fragmenty wspomnień z lat 1939–1945, spisane w 1980 roku, w których dominują opisy kompozycji powstałych w czasie okupacji oraz listy Palestra z lat 1940–1945 do rodziny Przypkowskich z Jędrzejowa, ukazujące realia codziennego życia w latach wojny i okupacji nazistowskiej. Publikację otwiera eseistyczny wstęp wybitnej znawczyni twórczości kompozytora, prof. dr hab. Zofii Helman, która jest jednocześnie autorką opracowania i komentarzy książki.



Spis treści:

Zofia Helman
"Pisanie o sobie samym"
Nota edytorska
Roman Palester
Słuch absolutny. Wspomnienia i refleksje
Listy do rodziny Przypkowskich z lat 1940 - 1945
Fragmenty wspomnień z lat 1939 - 1945
Zofia Helman
Noty biograficzne rodziny Palestrów
Noty biograficzne rodziny Przypkowskich
Bibliografia
Indeks osób i dzieł
Indeks nazw geograficznych
Spis listów
Spis ilustracji





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland