•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Second Nature

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
książka (1)
książka z przykładami nutowymi (1)
teoria muzyki (1)
więcej opracowań ...

Second Nature znajdziesz w 4 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Wyche Sid, Schroeder Carl, Harmony And Theory

cena 111,95 zł.


nuty.pl

Wyche Sid, Schroeder Carl
Harmony And Theory

polski Harmonia i teoria
angielski Harmony And Theory


Ilość stron:160
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064792

Prezentowana książka Keitha Wyatta i Carla Schroedera krok po kroku wprowadzi Cię w zagadnienia dotyczące harmonii klasycznej jak i rozrywkowej. Znajdziesz tu lekcje dotyczące m. in. interwałów, rytmów, skali, akordów, kluczy i modulacji.


This book is a step-by-step guide to MI's well-known Harmony and Theory class. It includes complete lessons and analysis of: intervals, rhythms, scales, chords, key signatures; transposition, chord inversions, key centers; harmonizing the major and minor scales; and more!


Spis treści:

Introduction
TOOLS - Notes, Rhythms, and Scales
Pitch
Major Scales and Sharp Keys
Flat Keys and Accidentals
Intervals
Triads
Note values
Time Signature and Ties
Minor scales
Pentatonic scales
Structures - chords and chor progressions
Harmonizing the major scale
Harmonizing the minor scale
Diatonic seventh chords
Key centers
Blues
CHord inversion
Extended chords
Other chord types
Variations - harmony and melody in the real world
Modes
Variations in Minor Harmony
Wariations in Minor Melody
Modal Interchange
Secondary dominants
Altered chords
Altered scales
Diminished seventh chords
Symmetrical scales
Diatonic chord substitution
Flat five substitution
Modulation
Afetrword
Appendix I: Chord symbols
Appendix II: Solutions to exercises

Okładka: McGrain Mark, Music Notation

cena 159,95 zł.


nuty.pl

McGrain Mark
Music Notation

polski Teoria i technika notacji muzycznej
angielski Music Notation - Theory and Technique for Music Notation


Ilość stron:216
Format:230 x 305
Opracowanie na:teoria muzyki
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065030

Przewodnik po teorii muzyki - zawiera wszelkie niezbędne zagadnienia dotyczące notacji muzycznej, m. in. rytmu, artykulacji, dynamiki, metrum, itp. Książka zawiera 13 rozdziałów tematycznych - każdy z nich posiada oddzielne terminologie i ćwiczenia.


Learn the essentials of music notation, from fundamental pitch and rhythm placement to intricate meter and voicing alignments. This book also covers the correct way to subdivide rhythms and notate complex articulations and dynamics. An excellent resource for both written and computer notation software!


Spis treści:

Introduction
Equipment
Chapter One: Sound Envelopes and the Notation Grid
Sound Description
The Staff
Leger Lines
Clefs
The Treble Clef
The Bass Clef
The Percussion Clef
The Alto and Tenor Clef
Placement of Clefs
The Great Staff
Homework
Additional Practises:
New Notation for New Sounds
Specific Percussion Clefs
Other Moveable C Clefs
Hybrid Clefs
Chapter Two: Fundamental Rhtyhmic Description
Note - heads
Stems
Stem Length
Stem Direction
Stem Length in Leger Lines
The Quarter Rest
The Half Rest
The Whole Rest
Percussion and Rhtyhm Note - heads
Homework
Additional Practices
Other Percussive Note - heads
Chapter Three: Fundamental Pitch Description
Placement of Notes on the Staff
Accidentals
Flats
Sharps
Naturals
Double Flats
Double Sharps
Spacing of Note - heads in Regard to Accidentals
Key Signatures
Application of Accidentals
The Logic of Accidentals
Courtesy Accidentals
Key Changes
Homework
Additional Practises
Logic of Accidentals
Null Key Signatures
Chapter Four: The Notational Grid: Conclusion
The Three Regions of the Staff
Measures
Barlines
Single Barlines
Double Barlines
The "fine" Barline
Braces and Brackets
Homework
Additional Practices
Changes of Clef
Chapter Five: Time Signatures, Meter, and Tempo
Time Signatures
Placement of Time Signatures
"Common Time" and "Cut time"
Changes Meter
Metric Placement of Note - heads and Rests
Alignment
Tempo Markings
Changes of Tempo
Homework
Additional Practices
Types of Rhythm
Metrical Rhythm
Changing Between Simple Time and Compound Time
Change of Pulse Note - value
Chapter Six: Rhythmic Subdivision of the Pulse
Flags
Beams
Application of Beams
Stem Direction of Beamed Note Groups
Beam Slant
Homework
Chapter Seven: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Continued
Horizontal Beams
Primary Beams
Secondary Beams
Broken Secondary Beams
Syncopation
Borrowed Metric Groupings
Homework
Additional Practices
"Midway" Beaming of Note Groups
Beams as Indicators of Phrasing
Chapter Eight: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Concluded
The Eighth Rest
The Sixteenth Rest
The Whole Measure Rest
Ties
Augmentation Dots
Dotted Rests
Rests in Compound Meters
Homework
Aditional Practices
Smaller Value Rests
Ties Attending Voicings
Triple Augmentation Dots
Chapter Nine: Holds, Pauses, and Repeats
Fermatas
Pauses
Caesuras
Fermatas Attending Caesuras
Multiple Measure Rests
Repeat Brackets
Repeat Endings
Single Measure Repeats
Double Measure Repeats
Da Capo and Dal Segno
al fine and al Coda
Homework
Additional Practices
Fermatas Attending Barlines
The "Grand Pause"
Tacet
Third Repeat Endings
Single Pulse Repeats
Col
Chapter Ten: Chords, Voicings, and Divisi Parts
Chord Symbols
Parenthetical Tensions
Inversions and Pedals
Voicings
Alignement of Accidentals
Divisi Parts
Octave Signs
Homework
Additional Practices
Hybrid Chords and Polychords
Divisi Parts: Continued
Coll' 8va and Coll' 8vb.
Chapter Eleven: Dynamics
Location of Dynamic Information
Dynamic Level Markings
Dynamic Terminology
Wedges
Homework
Additional Practices
Location of Dynamics
Combined Dynamic Level markings
Change of Dynamic :evel on Repeated Sections
Chapter twleve: Articulation
The "Unarticulated Note"
Accent Marks
Staccato Marks
Legato / Tenuto Marks
Plavement of Accent, Staccato, and Legato Markings
Slurs
Breath Marks
Accent Terminology
Idiomatic Considerations
Homework
Additional Practices
Combining Accents with Staccato and Legato Markings
Combining Accent, Staccato and Legato Markings with Slurs
Combining Accent Terms with Dynamics
Chapter Thirteen: Ornaments
The Portamento
The Glissando
Trills
Tremolos
The Unmeasured Tremolo
The Measured Tremolo
Grace Notes
Arpeggios
Turns
Bends
Homework
Additional Practices
Cues
I: Names of Instruments with Abbreviations
II: Score Layout
III: Instrumental Transpositions
IV: Glossary of European Musical Terms

Okładka: Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian, Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian
Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

polski Johann Sebastian Bach, Pasja według św. Mateusza, Wprowadzenie i wskazówki wykonawcze
angielski Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study
niemiecki Johann Sebastian Bach, Matthäus-Passion, Einführung und Studieneinleitung


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Nafziger Kenneth
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068532

"Pasja według św. Mateusza" jest jedną z dwóch pasji Bacha, które zachowały się w całości. Powstała ona w późnym okresie jego twórczości, gdy kompozytor był kantorem w kościele św. Tomasza w Lipsku. Pierwsze wykonanie "Pasji według św. Mateusza" miało miejsce w Wielki Piątek 15 kwietnia 1729 roku. Ten monumentalny, złożony z 24 scen, utwór stawia współczesnych dyrygentów oraz instrumentalistów wobec wielu różnorodnych problemów wykonawczych. Publikacja "Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study" Helmutha Rilinga jest skierowana szczególnie do dyrygentów. Zawiera ona wiele przydatnych wskazówek (m. in. odnośnie artykulacji, tempa, dynamiki, frazowania) w odniesieniu do każdej ze scen pasji. Zawarty jest w niej także opis pierwszych wykonań tej kompozycji w czasach współczesnych Bachowi.

The technical and interpretive analyses of the "Passion According to Saint Matthew" which are found in this volume offer a new, exciting, and thoroughly logical approach to solving the intricate problems presented by Bach's masterpiece. For a modern performance of the St. Matthews Passion, the knowledge of performancew practice in Bach's time must be presupposed. The modern conductor must become familiar with special performance characteristics of the situation in which Bach foud himself at the Thimaskirche in Leipzig from 1723 to 1750.The St. Matthew Passion was written for the Good Friday afternoon service in 1729.

Spis treści:

Preface
Presuppositions
Sources
Performance materials
Performance practise in Bach's time
Fundamental considerations for interpretation
Nature of the forces to be used
Number of forces
Chorus primus and Chorus secundus
Arrangement of forces
Shortening of the work
Performance of the work in translation
Fundamental components of interpretation
The interpretation of individual movements
Chorus: Kommt, iht Töcher, helft mir klagen
Recitative: Da Jesus diese Rede vollendet hatte
Chorale: Herzliebster Jesu
Recitative: Da versammelten sich die Hohenpriester
chorus: Ja nicht auf das Fest
Recitative: Da nun Jesus war zu Bethanien
Chorus: Wozu dienet dieser Unrat
Recitative: Da das Jesus merkete
Recitative: Du lieber Heiland du
Aria: Buß und Reu
Recitative: Da ging hin der Zwölfen einer
Aria : Blute nur, di liebes Herz
Recitative: am erten Tage der süßen Brot
Recitative: Wo willst du, daß wir dir bereiten

Recitative and Chorus: Er sprach: Gehet hin in die Stadt

Chorale: Ich bin's, ich sollte büßen

Recitative: Er antwortete und sprach: Der mit der Hand mit mir in die Süssel tauchet

Recitative: Wiewohl mein Herz in Tänen schwimmt

Aria: Ich will dor mein Herze schenken

Recitative: Und da sie den Logesang gesprochen hatten

Chorale: Erkenne mich, mein Hüter

Recitative: Petrus aber antwortete

Chorale:Ich will hier bei dir stehen

Recitative: Da kam Jesus mit ihnen
Recitative with chorus: O Schmerz, hier zittet das gequälte Herz

Aria with Chorus: Ich will bei meinem Jesu wachen

Recitative: Und ging hin ein wenig

Recitaive: Der Heiland fällt vor seinem Vater nieder

Aria: Gerne will ich mich bequemen

Recitative: Und er kam zu seinen Jüngern

Chorale: Was mein Gott will

Recitative: Und er kam und fand sie aber schlafend

Due with Chorus: So ist mein Jesus nin gefangen

Chorus: Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden

Recitative: Und siehe , einer aus denen, die mit Jesu waren

Chorale: O Mensch, bewein dein Sünde groß

Aria with Chorus: Ach, nun ist mein Jesus hin

Recitative: Dei aber Jesum gegriffen hatten

chorale: Mit hat die Welt trüglich gericht't

Recitative: Und wiewihl viel falsche Zeugen herzutraten

Recitative: Mein Jesu schweigt

Aria: Geduld, wenn mich false Zungen stechen

Recitative and Chorus: Und der Hohepriester antwortete

Recitative and Chorus: Da speiten sie aus

Chorale: Wer hat dich so geschlagen

Recitative and Chorus Petrus aber saß draußen im Palast

Recitative: Da hub er an sich zu verfluchen

Aria: Erbarme dich

Chorale: Bin ich gleich von dir gewichen

Recitative and Chorus: Des Morgens aber hielten alle Hohenpriester

Recitative: Und er warf die Silberlinge

Aria: Gebt mir meinem Jesum wieder

Recitative: Sie hielten aber einen Rat

Chorale: Befiehl du deine Wege

Recitative and Chorus: Auf das Fest aber

Chorale: Wie wunderbarlich ist doch diese Strafe

Recitative: Der Landpfelger sagte: Was hat er denn Übels getan

Recitative: Er hat uns allen wohlgetan

Aria: Aus Liebe will mein heoland sterben

Recitative and Chorus: Sie schreien aber noch mehr

Recitative: Erbarm es Gott

Aria: Können Tränen meiner Wangen

Recitative and Chorus: Da nahmen die Kriegsknechte des Landpflegers

Chorale: O haupt voll Blut un Wunden

Recitative: Und da sie ihn verspottet hatten

Recitative: Ja, freilich will in uns das Fleisch und Blut

Aria: Komm, süßes Kreuz
Recitative and Chorus: Und da sie an die Stätte kamen, mit Nemen Golgatha

Recitative: Desgleichen schmäheten ihn auch die Mörder

Recitative: Ach, Golgatha

Aria with Chorus: Sehet, Jesus hat die hand

Recitative and Chorus: Und von der sechsten Strunde an

Chorale: Wenn ich einmal soll scheiden

Recitative and Chorus: Und sie da, der Vorhang im Tempel zerriß

Recitative: Am Abend, da es kühle war

Aria: Mache dich, meine Herze, rein

Recitative and Chorus: Und Joseph nahm den Leib

Recitative and Chorus: Nun ist der Herr zur Ruh gebracht

Chorale: Wir setzen uns mit Tränen nieder

The work of the rehersals

Okładka: Schaum John W., Piano Course E The Violet Book

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Schaum John W.
Piano Course E The Violet Book

polski Dzkoła gry na fortepianie; E fioletowa książka
angielski Piano Course E The Violet Book


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL066938
Produkty podobne:Schaum John W. - Adult Piano Course, vol. 1
Schaum John W. - Piano Course A The Red Book
Schaum John W. - Piano Course B The Blue Book
Schaum John W. - Piano Course C The Purple Book
Schaum John W. - Piano Course D The Orange Book
Schaum John W. - Piano Course Pre A - The Green Book

Szósta część kursy gry na fortepianie Johna W. Schauma. W publikacji omówiony został szeroki wachlarz zagadnień technicznych, które zostały poparte utworami największych kompozytorów, od Beethovena czy Wagnera, aż po Claudea Debussy.

Learn Piano is the most enjoyable way with this progressive Piano Course.

Spis treści:

Rhythm drills
Finger Staccatostudy - The globe trotter (Gautier)
Chime effects - The Angelus bell (Sibelius)
Scale passages - Deer at winter feeding place
Rural dance form - Barnyard jamboree
Melody playing - Summer moon (Fibrich)
Finger dexterity - The chase (Lichner)
Tremolo - "1812" Overture (Excerpt) (Tchaikovsky)
Left hand rotation - Log-rolling contest (Koelling)
Whole tone harmony - Stratosphere man
A norwegian composer - Starlight over Norway (Grieg)
Sentiment in music - I love thee (Grieg)
Gypsy rhyhm - Camp of the Gypsies (Behr)
Glissando - Sliding on a Rainbow
Legato melody with staccato accompaniment - Wild horse canyon (Concone)
The mordent (plain and inverted) - Gavotte (Gluck)
Pep rally march - The track meet (J.F. Wagner)
Opera theme - The bullfighters' march (Bizet)
Oratorio theme - The shepherd and his sheep (from Messiah) (Handel)
Arpeggio study (thumb under) - Up the airy mountain (Streabbog)
Staccatissimo touch - Pappy's polka (Strauss)
Musical emotion - Purple sunset (Liszt)
The waltz as an art form - Crystal ballroom (Chopin)
Tenuto - The postage stamp (Czerny)
The soft pedal - Magic carpet of dreams (Debussy)
The Barcarolle form - Theme from Oberon (Weber)
Velocity study - Thirty seconds to go (Koelling)
Reading a vocal accompaniment - Merry widow waltz (Lehar)
Passing left hand over right - Pass the sugar please
How to turn a page of music - New flashes (Behr)
Alternating finger study - Crazy quilt
Depicting nature in music - Fingal's Cave (Mendelssohn)
Schaum piano quiz
Schaum music dictionary
Certificate of promotion





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland