•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Polski duch

Dostępne opracowania:

książka (12)
książka z przykładami nutowymi (2)
więcej opracowań ...

Polski duch znajdziesz w 15 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Orga Ates, Chopin

cena 39 zł.


nuty.pl

Orga Ates
Chopin

Ilość stron:196
Format:168 x 238
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL001583

Monografia przypomina niezwykłe cechy charakteru Chopina, jego życie i dorobek w historii muzyki jakim może pochlubić się Polska. Jego mazurki i polonezy ucieleśniają ducha narodu polskiego i polskie krajobrazy pól niezmierzonych. Mimo iż od śmierci kompozytora upłynęło już tyle lat, jego muzyka nie straciła ani trochę ze swego czarodziejskiego geniuszu, czy magicznego wpływu. Dla milionów stała się nawet symbolem wolności. Balzac pisał o Chopinie: "Mniej w nim z muzyka, niż z wrażliwej duszy".


Spis treści:

Dzieciństwo
W Konserwatorium Warszawskim
Podróże i pożegnanie
Nowe horyzonty
Paryż I
Paryż II
Interludium
George Sand
Łabędzi śpiew
Anglia
Marche funebre
Spis utworów Fryderyka Chopina
Bibliografia ( wybór )
Indeks nazwisk i tytułów

Okładka: Atwood William G., Paryskie światy Fryderyka Chopina

cena 84,05 zł.


nuty.pl

Atwood William G.
Paryskie światy Fryderyka Chopina

polski Paryskie światy Fryderyka Chopina


Ilość stron:464
Format:170 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061497

Prezentowane "Paryskie światy Fryderyka Chopina" Williama G. Atwooda (ur. 1932) ukazują konteksty kluczowego okresu życia Chopina, tj. lat spędzonych przezeń w Paryżu od jesieni 1831 roku do końca życia. Tradycyjna perspektywa biografii chopinowskich została w tej książce całkowicie odwrócona: przedmiot opisu stanowią w niej tytułowe "paryskie światy", w całym ich bogactwie i różnorodności, zaś losy Chopina - choć tylko subtelnie wplecione w tę kanwę - zyskują nowe oświetlenie oraz faktograficzne tło, które nie zawsze uwzględniono w takim zakresie we wcześniejszych biografiach.


Spis treści:

Nota od tłumacza
1. Paryż a la Galignani. Angielsko - włoski przewodnik po francuskiej stolicy dla anglojęzycznego turysty
2. Polscy paryżanie. Naród na wygnaniu
3. Od obywatela króla do księcia prezydenta. Francja pod rządami burżuazji
4. Towarzystwo i salony. "Kto jest kim" w le tout Paris
5. Pox Britannica. Wielka epdemia anglomanii
6. Prądy muzyczne nad Sekwaną. Od sal koncertowych do sal tanecznych
7. Opera. Sztuka wokalna i spektakl społeczny
8. Cyganeria i półświatek. Narodziny dwóch oper
9. Zarabianie piórem. Literatura przynosi dochód
10. Scena po scenie. Ewolucja teatralnego smaku - od walki o Hernaniego do panowania Rachel
11. Delacroix, Daumier i Daguerre. Obraz sztuki w formacie "3xD"
12. "A votre santé". Kataplazmy, zabiegi przeczyszczające i paryscy doktorzy
13. Wizje lepszego świata. W poszukiwaniu utopii od Menilmontant do rue Vanneau
14. Wielki cień małego kaprala. Napoleon staje się legendą
Epilog: Nekrolog i pogrzeb Fryderyka Chopina
Dodatek: Paryskie mieszkanie Fryderyka Chopina
Indeks odób i dzieł

Okładka: Spellman Peter, The Musician's Internet

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Spellman Peter
The Musician's Internet

polski Muzyka w internecie
angielski The Musician's Internet


Ilość stron:160
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL064992

Publikacja Petera Spellmana jest doskonałym przewodnikiem dla wszystkich miłośników muzyki chcących stworzyć własną bazę muzyczną w internecie i powiększyć swoje zbiory muzyczne. Autor książki jest dyrektorem biura karier w Collegu Muzycznym w Berklee. Zajmuje się opracowywaniem strategii i działań promujących muzykę w internecie kładąc nacisk na pozyskiwanie słuchaczy i zwiększanie dochodów muzycznych. Dzięki przewodnikowi nauczysz się m. in. jak stworzyć własną profesjonalną witrynę sieci, oraz jak uzyskać pozwolenia na legalne rozpowszechnianie muzyki w internecie.


This hands-on guide is essential for any musician who wants to build a fan base and increase profits through the Internet. Peter Spellman, Director of the Career Development Center at Berklee College of Music, guides the self-managed musician through successful strategies to promote music online, reach new audiences, and maximize income. Readers will learn how to: create a professional website; share music downloads; sell and license music online; broadcast on Internet radio; webcast live concerts; create streaming audio; get an online record deal; and much more. Includes an invaluable listing of more than 300 music-related websites!


Spis treści:

Acknowledgements
Introduction
1. Net Basics
2. Getting Started as a Net - Global Artist
3. Getting Listed in the Free Search Engines and Directories
4. Communicativing via E-mail with Fans, Teammates, and Customers
5. Sharing, Selling, and Licensing Your Music On - Line
6. Webcasting Your Shows via Virtual Nightclubs and Other On - Line Venues
7. Broadcasting Over Internet Radio
8. Signing a Deal with Off - Line and On - Line Record Labels
9. Using the Net as a Library of Music Career Guidance
10. Tips for Expanding Your On - Line Presence
11. Looking Backward, Seeing Forward: Gazing Into the Crystal Web
Appendix A. Glossary: Net Jargon
Appendix B. Resources: Further Food to Feed Your Internet Intelligence

Okładka: Pres Jasquin des, Landsman Mark, Reality Check

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Pres Jasquin des, Landsman Mark
Reality Check

polski Prawdziwa kontrola
angielski Reality Check


Ilość stron:144
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065459

W dzisiejszych czasach zainspirowani do działań muzycy wkraczają w świat biznesu z dość wygórowanymi oczekiwaniami. Autor przedstawia realia panujące we współczesnym świecie biznesu muzycznego, tłumaczy zasady sporządzania mapy dochodowej i innych niezbędnych dokumentów pozwalających na kreowanie muzyki, rozpowszechnianie jej i tworzenie.


Aspiring musicians often enter the music business with unreal expectations, and are inevitably disappointed. Reality Check is the first book that gives a completely honest look at what success is in today's recording industry and the smart steps a musician can take to get there. Even the most creative people can manage time effectively and make the fullest use of their most important resource: their talents. Reality Check is for everyone who wants to chart a rewarding path through the often confusing jungle of the music industry. March 2003 Josquin des Pres began his career in France in the mid-'70s when he obtained his first record deal with United Artists Records. He has since worked on hundreds of projects with some of the biggest names in the music industry. Des Pres has also authored 14 bestselling bass instruction books and two guitar instruction books. Mark Landsman is a musician, songwriter and entertainment attorney. He was formerly director of West Coast operations for a large New York City-based record label. Both authors live in southern California.


Spis treści:

Approaching Musics as an Art
Approaching Music as a Business
Setting Goals and Objectives
Planning
Getting things done
Dealing with others
The art of negotiation
The long haul
Away from music

Okładka: Staniek Marzena, Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I

cena 34,95 zł.


nuty.pl

Staniek Marzena
Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I

polski Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny część I


Ilość stron:124
Format:160 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066315

Publikacja poświęcona jest zajęciom muzyczno-rytmicznym organizowanym dla dzieci trzy- i czteroletnich. Zajęcia umuzykalniające powinny trwać w grupie dzieci młodszych od 15 do 20 minut. Planując zajęcia, nauczyciel powinien dbać o różnorodność form aktywności, ponieważ małe dzieci szybko się nudzą wykonywaniem jednej i tej samej czynności. Stopień trudności zabaw ruchowych powinien być także dostosowany do możliwości małego dziecka w tym zakresie. Autorka zamieściła w książce kilka piosenek z opracowaniem ruchowym, które dodatkowo uatrakcyjnią zajęcia.


Spis treści:

Październik
Dzień dobry, Panie Fortepianie
Wesołe piłeczki
Przedszkolne zabawki
Dary złotej jesieni
Listopad
Deszczowa pogoda
Leśne przygody
Mała gospodyni
W zdrowym ciele zdrowy duch
Grudzień
Zimowe czary
Zaprzęg Świętego Mikołaja
Zimowe zabawy
Nasza choineczka
Styczeń
W krainie bajek
Moja babunia
Kochany dziadzio
Karnawał
Luty
Pan Policjant
Sporty zimowe
W biurze
W indiańskej wiosce
Marzec
Ufoludek
W kuchni
Pani Krawcowa
Mały artysta
Kwiecień
Wiosenne porządki
Wiosenne roztopy
Małe krasnoludki
Na Dzikim Zachodzie
Maj
Witaj Wiosno
Na działce
Wiejskie odgłosy
Wyprawa do sklepu
Czerwiec
Na wakacjach
Pustynna karawana
W cyrku
Wycieczka do Zoo
Rozkład materiału do części I. Zajęcia muzyczno-rytmiczne dla grupy 3-4 latków
Rozkład materiału do części II. Zajęcia muzyczno-rytmiczne dla grupy 5-6 latków
Wzory sygnałów muzycznych stosowanych na zajęciach

Okładka: Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian, Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian
Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

polski Johann Sebastian Bach, Pasja według św. Mateusza, Wprowadzenie i wskazówki wykonawcze
angielski Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study
niemiecki Johann Sebastian Bach, Matthäus-Passion, Einführung und Studieneinleitung


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Nafziger Kenneth
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068532

"Pasja według św. Mateusza" jest jedną z dwóch pasji Bacha, które zachowały się w całości. Powstała ona w późnym okresie jego twórczości, gdy kompozytor był kantorem w kościele św. Tomasza w Lipsku. Pierwsze wykonanie "Pasji według św. Mateusza" miało miejsce w Wielki Piątek 15 kwietnia 1729 roku. Ten monumentalny, złożony z 24 scen, utwór stawia współczesnych dyrygentów oraz instrumentalistów wobec wielu różnorodnych problemów wykonawczych. Publikacja "Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study" Helmutha Rilinga jest skierowana szczególnie do dyrygentów. Zawiera ona wiele przydatnych wskazówek (m. in. odnośnie artykulacji, tempa, dynamiki, frazowania) w odniesieniu do każdej ze scen pasji. Zawarty jest w niej także opis pierwszych wykonań tej kompozycji w czasach współczesnych Bachowi.

The technical and interpretive analyses of the "Passion According to Saint Matthew" which are found in this volume offer a new, exciting, and thoroughly logical approach to solving the intricate problems presented by Bach's masterpiece. For a modern performance of the St. Matthews Passion, the knowledge of performancew practice in Bach's time must be presupposed. The modern conductor must become familiar with special performance characteristics of the situation in which Bach foud himself at the Thimaskirche in Leipzig from 1723 to 1750.The St. Matthew Passion was written for the Good Friday afternoon service in 1729.

Spis treści:

Preface
Presuppositions
Sources
Performance materials
Performance practise in Bach's time
Fundamental considerations for interpretation
Nature of the forces to be used
Number of forces
Chorus primus and Chorus secundus
Arrangement of forces
Shortening of the work
Performance of the work in translation
Fundamental components of interpretation
The interpretation of individual movements
Chorus: Kommt, iht Töcher, helft mir klagen
Recitative: Da Jesus diese Rede vollendet hatte
Chorale: Herzliebster Jesu
Recitative: Da versammelten sich die Hohenpriester
chorus: Ja nicht auf das Fest
Recitative: Da nun Jesus war zu Bethanien
Chorus: Wozu dienet dieser Unrat
Recitative: Da das Jesus merkete
Recitative: Du lieber Heiland du
Aria: Buß und Reu
Recitative: Da ging hin der Zwölfen einer
Aria : Blute nur, di liebes Herz
Recitative: am erten Tage der süßen Brot
Recitative: Wo willst du, daß wir dir bereiten

Recitative and Chorus: Er sprach: Gehet hin in die Stadt

Chorale: Ich bin's, ich sollte büßen

Recitative: Er antwortete und sprach: Der mit der Hand mit mir in die Süssel tauchet

Recitative: Wiewohl mein Herz in Tänen schwimmt

Aria: Ich will dor mein Herze schenken

Recitative: Und da sie den Logesang gesprochen hatten

Chorale: Erkenne mich, mein Hüter

Recitative: Petrus aber antwortete

Chorale:Ich will hier bei dir stehen

Recitative: Da kam Jesus mit ihnen
Recitative with chorus: O Schmerz, hier zittet das gequälte Herz

Aria with Chorus: Ich will bei meinem Jesu wachen

Recitative: Und ging hin ein wenig

Recitaive: Der Heiland fällt vor seinem Vater nieder

Aria: Gerne will ich mich bequemen

Recitative: Und er kam zu seinen Jüngern

Chorale: Was mein Gott will

Recitative: Und er kam und fand sie aber schlafend

Due with Chorus: So ist mein Jesus nin gefangen

Chorus: Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden

Recitative: Und siehe , einer aus denen, die mit Jesu waren

Chorale: O Mensch, bewein dein Sünde groß

Aria with Chorus: Ach, nun ist mein Jesus hin

Recitative: Dei aber Jesum gegriffen hatten

chorale: Mit hat die Welt trüglich gericht't

Recitative: Und wiewihl viel falsche Zeugen herzutraten

Recitative: Mein Jesu schweigt

Aria: Geduld, wenn mich false Zungen stechen

Recitative and Chorus: Und der Hohepriester antwortete

Recitative and Chorus: Da speiten sie aus

Chorale: Wer hat dich so geschlagen

Recitative and Chorus Petrus aber saß draußen im Palast

Recitative: Da hub er an sich zu verfluchen

Aria: Erbarme dich

Chorale: Bin ich gleich von dir gewichen

Recitative and Chorus: Des Morgens aber hielten alle Hohenpriester

Recitative: Und er warf die Silberlinge

Aria: Gebt mir meinem Jesum wieder

Recitative: Sie hielten aber einen Rat

Chorale: Befiehl du deine Wege

Recitative and Chorus: Auf das Fest aber

Chorale: Wie wunderbarlich ist doch diese Strafe

Recitative: Der Landpfelger sagte: Was hat er denn Übels getan

Recitative: Er hat uns allen wohlgetan

Aria: Aus Liebe will mein heoland sterben

Recitative and Chorus: Sie schreien aber noch mehr

Recitative: Erbarm es Gott

Aria: Können Tränen meiner Wangen

Recitative and Chorus: Da nahmen die Kriegsknechte des Landpflegers

Chorale: O haupt voll Blut un Wunden

Recitative: Und da sie ihn verspottet hatten

Recitative: Ja, freilich will in uns das Fleisch und Blut

Aria: Komm, süßes Kreuz
Recitative and Chorus: Und da sie an die Stätte kamen, mit Nemen Golgatha

Recitative: Desgleichen schmäheten ihn auch die Mörder

Recitative: Ach, Golgatha

Aria with Chorus: Sehet, Jesus hat die hand

Recitative and Chorus: Und von der sechsten Strunde an

Chorale: Wenn ich einmal soll scheiden

Recitative and Chorus: Und sie da, der Vorhang im Tempel zerriß

Recitative: Am Abend, da es kühle war

Aria: Mache dich, meine Herze, rein

Recitative and Chorus: Und Joseph nahm den Leib

Recitative and Chorus: Nun ist der Herr zur Ruh gebracht

Chorale: Wir setzen uns mit Tränen nieder

The work of the rehersals

Okładka: Redding Noel, Appleby Carol, Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

cena 47,95 zł.


nuty.pl

Redding Noel, Appleby Carol
Czy jesteś doświadczony? Prawdziwa historia zespołu The Jimi Hendrix Experience

polski Czy jesteś doświadczony?


Ilość stron:272
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL074252

''Wspaniała, napisana z polotem autobiografia Noela Reddinga przedstawia w sposób obrazowy cały muzyczny biznes... Jedna z najlepszych książek o rock'n'rollu, której jedynym celem, tak jak innych znakomitych książek, jest pokazanie, że ja tam byłem.
- Graham Coster, London Review of Books

''Odsłaniająca najwięcej szczegółów książka o Hendrixie. Redding pisze emocjonalnie i z humorem, wspaniale ożywiając zakulisową scenę muzyczną w czasie szybkiego dojścia do sławy The Experience.''
- New Musical Express

''Redding opowie ci jak to wszystko wyglądało od środka''
- Observer

Kariera zespołu The Jimi Hendrix Experience jest jedną z najbardziej oszałamiających i nieprawdopodobnych w historii rock'n'rolla. Ich podróż przez wyprzedane do ostatniego miejsca sale koncertowe wypełniła ich życie seksem, narkotykami, gwiazdorstwem i wyczerpaniem. W tym czasie stworzyli najbardziej wybuchową, pomysłową i natchnioną muzykę jaką kiedykolwiek słyszano.

Teraz, po raz pierwszy, Noel Redding, basista The Experience, opowiada całą historię zespołu. Zrozumiale i dowcipnie opisuje tworzenie przez grupę nowej muzyki; fenomen występów na żywo; grę Hendrixa zębami i podpalanie gitary, reakcje rozhisteryzowanej publiczności; a także konsekwencje kłopotów prawnych i zbiorowej obłudy. Szczera, zabawna, bogata w anegdoty, dająca wgląd w życie Hendrixa, jego geniusz i sposób w jaki był wykorzystany, Are You Experienced? jest książką o niezapomnianej grupie i muzycznej legendzie.


Noel Redding zaczął grać rock'n'rolla w 1958 roku, w wieku trzynastu lat; w roku 1966 został basistą Jimiego Hendrixa. Mieszka w Clonakilty, w Irlandii.

Carol Appleby żyła i pracowała z nim prawie przez dwadzieścia lat.


Wiesław Królikowski
(TYLKO ROCK nr 4 (116) kwiecień 2001)


Najkrócej można tak to ująć: frapująca książka, poświęcona głównie frapującym czasom, w których powstało mnóstwo frapującej muzyki. A bardziej szczegółowo biorąc... To rzecz, którą napisał - z pomocą swej tragicznie zmarłej w 1990 roku przyjaciółki - muzyk, mający od dawna miejsce w historii rocka: Noel Redding, znany przede wszystkim jako gitarzysta basowy zespołu Jimiego Hendrixa, The Jimi Hendrix Experience (dodam na wszelki wypadek - grupa działała w latach 1966-69). Ponad połowa tej przeszło 200-stronicowej publikacji bezpośrednio dotyczy The Experience, a w pozostałej części roi się od odniesień do tego wyjątkowego okresu w życiu naszego autora.

Angielski podtytuł książki brzmi nieco inaczej niż polski: The inside story of The Jimi Hendrix Experience. I faktycznie - poznajemy w detalach zakulisową historię tej wyjątkowo ważnej dla rozwoju rocka grupy. W swej opowieści Redding też dobrze przekazuje atmosferę hippisowskich czasów, w których zespół odniósł wielki sukces.

Rola gwiazdy była naprawdę przytłaczająca... Mój najpiękniejszy sen przemieniał się w koszmar... - wspomina, lecz również nie kryje, że trójka młodych muzyków poczynała sobie dość wariacko w tym zwariowanym kręgu, preferowała narkotyczno-alkoholowy trans. ...nam po prostu odbiło. Jedynym lekarstwem na samotność były dziewczyny lub odlot... rano szliśmy do baru, gdzie się upijaliśmy, potem czuliśmy się niezbyt dobrze, braliśmy kąpiel, ćpaliśmy, dawaliśmy koncert, upijaliśmy się, po czym czując się rozbitymi, szliśmy spać. Dziwny jest ten świat: taki styl życia nie przeszkodził Hendrixowi i jego muzykom koncertować forsownie i nagrywać arcydzieło za arcydziełem: Are You Experienced?, Axis: Bold As Love i Electric Ladyland...

Z książki wyziera portret Jimiego Hendrixa i na pewno dochodzi kilka nowych, nieznanych szczegółów. Uwagi Reddinga wydają mi się bardzo celne i prawdziwe, na dodatek miewają anegdotyczny walor. Choćby ta: Miał obsesję na punkcie gitary. Był nią zafascynowany do tego stopnia, że czasami brzdąkał na niej siedząc w ubikacji, gdyż podobała mu się akustyka tego wyłożonymi płytkami pomieszczenia... Nie widzę też powodu, aby nie wierzyć Reddingowi, że... Jimi cierpiał na depresyjne ataki paniki. Że potrafił pewnego razu dać dwóm dziewczynom 3 tysiące dolarów tylko dlatego, żeby się odczepiły. Basista opisuje również, jak to pod koniec działalności The Experience, w dniu koncertu na Hawajach, Hendrix w ostatniej chwili nie zgodził się wyjść i zagrać z powodu cichego brzęczenia wzmacniacza. To, że nasz autor składa powyższe na karb gwiazdorskiej pozy, jest też jakimś przyczynkiem do jego własnej charakterystyki...

Redding nie kryje swych zatargów z genialnym gitarzystą, weźmy choćby ten fragment wspomnień o sesji Electric Ladyland: Podczas nagrywania ''Watchtower'' wkurzyłem się i wyszedłem ze studia, a na basie zagrał Dave Mason. Jimi powtarzał ten utwór w nieskończoność, ponieważ chociaż coś było zrobione perfekcyjnie, to i tak nie był zadowolony... Jimi tak bardzo eksperymentował, że zmieniając zdanie co sekundę już sam nie wiedział kiedy było dobrze. A tak na marginesie: możemy też dowiedzieć się, że po jednej z nieudanych sesji Hendrix wysłał do Reddinga i Mitcha Mitchella (perkusisty The Experience) list z przeprosinami.

Redding przyznaje, że potraktował snucie tych wspomnień jako swego rodzaju terapię i rzeczywiście zdarza mu się być zastanawiająco szczerym, gdy pisze o sobie samym. Można podejrzewać, że charakter ma raczej trudny: Muszę przyznać, że nawet kilka razy umyślnie źle grałem, aby przeszkadzać Jimiemu. Mówi dość niefrasobliwym tonem o ekscesach z przeszłości. Choćby ta opowieść o zdarzeniu w Berlinie, w styczniu 1969 roku: na przyjęciu dla prasy muzycy dodali narkotyków do serwowanych lodów i patrzyli z rozbawieniem, jak zaproszeni tracą nad sobą kontrolę...

To ksiażka o barwnym życiu artysty, ale też jednak książka-przestroga. Poznajemy późniejsze losy Reddinga. Brak pracy po klapie jego grupy Fat Mattress (która zaczynała jako support The Jimi Hendrix Experience), najzwyklejsza bieda i coraz to bardziej dołujące borykanie się z nałogami, uczucie wyobcowania - także muzycznego. Postscriptum, które dopisał w październiku 1995 roku, utrzymane jest w optymistycznym tonie, ale kto wie...

Luzak Redding bywa całkiem serio, gdy pisze o show businessie. Czuje się jego ofiarą. Nie ma wątpliwości, że w czasach The Experience agencja Yameta nadużyła jego zaufania, pozbawiła dużej części dochodów. Czy faktycznie rozliczenia były tak robione, że musiał pokrywać część wydatków Jimiego, jak utrzymuje? Może. Na pewno pisze prawdę o różnych biznesowych kombinacjach: Publisher otrzymuje pieniądze co kwartał, a autorzy co pół roku. Dlatego też publisherom narastają odsetki od niewypłaconych należności. Przy okazji daje rade, która może przydać się każdemu. Zawsze bierz kopie wszystkiego, co podpisujesz, i chowaj je. Oczywiście najpierw trzeba wszystko przeczytać i zrozumieć.


Okładka: Krupiński Wacław, Moje woperpwstąpienie. Rozmowy z Jadwigą Romańską

cena 30,45 zł.


nuty.pl

Krupiński Wacław
Moje woperpwstąpienie. Rozmowy z Jadwigą Romańską

polski Moje woperpwstąpienie. Rozmowy z Jadwigą Romańską


Ilość stron:168
Format:140 x 200
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078452

Publikacja z serii "Ludzie świata muzyki" zawiera rozmowy z Jadwigą Romańską przeprowadzone przez Wacława Krupińskiego.
"Tak potoczyło się moje życie - życie wspaniałe, okrutne i bezlitosne... Między piekłem a niebem. Pewnie dlatego tak rozumiem słowa Stanisława Wyspiańskiego, który w liście do Karola Maszkowskiego pisał m. in.: "A tylko człowiek cierpiący może być zdolny do tworzenia czegoś..." Wiem coś o tym. Najpełniej śpiewałam scenę śmierci w "Cyganerii", kiedy umarła mi siostra, najpiękniej śpiewałam IX Symfonię Beethovena, kiedy Maciek był w agonii, jakże przejmująco śpiewałam koncert, kiedy umierała moja ukochana mama... I dlatego wiem, że Wyspiański miał rację - cierpienie i ból wyzwalają wielką siłę twórczą. Chciałoby się nią uspokoić tamto cierpienie.
Mogę powiedzieć na pewno - jestem człowiekiem spełnionym. I spełnionym artystą. Wiem, ile osiągnęłam, jak wysoko udało mi się wejść. Wiem, co zrobiłam przez tyle dekad pracy artystycznej; znam smak znakomitych pochwalnych recenzji, zbieranych w wielu krajach. I brzmienie idących po plecach. O mrówkach. Nieraz sobie myślałam, że ten element można by dołączyć do definicji talentu..."


Spis treści:

Zamiast wstępu
(...)
Moja sosnowiecka Niwka
Moje Katowice
Mój Kraków
Moje artystyczne wojaże
Moje życie w sztuce
Moje azbudzanie ducha
Coda
Postscriptum
Podziękowanie...
Panie Jadwidze Romańskiej w hołdzie
Diariusz artystyczny
Spis ilustracji

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

cena 49,9 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów

polski Penderecki. Bunt i wyzwolenie, tom 1 - Rozpętanie żywiołów


Ilość stron:332
Format:150 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080287

"Można zjawisko, któremu na imię Penderecki nazywać wielorako. I tak też się działo od samego początku i dzieje nadal. Nadawane mu określenia rymują się ze sobą lub rozmijają się, stając przy tym na tym samym lub przeciwnym brzegu. Naprzeciw wyrazom podziwu stają więc anatemy, rzucane również przez tych, którzy wcześniej podziwiali. Bo droga twórcza autora Trenu, Pasji i Raju utraconego ma charakter ekspulsywny. Zmienia się, zaskakując spontanicznością i dynamizmem reakcji na świat i życie. Reakcji będących wyrazem osobowości obdarzonej nie tylko zdolnościami, ale i temperamentem twórczym, i charakterem osobistym o barwie i sile niepowtarzalnej. Nade wszystko - tej niosącej w sobie odwagę bycia sobą. W każdej sytuacji i naprzeciw każdej."
[Mieczysław Tomaszewski]


Spis treści:

Fakty, konteksty, okoliczności
Struktura osobowości: idwaga bycia sobą
Bunt i wyzwolenie
Duch niezależności
Duch przekory
Sięganie po ekstremy
Pełnia zaangażowania
Samotnosć drogi twórczej
Siła podwójnego zakorzenienia
Diariusz, rok po roku: świadek wieku apokalipsy i nadziei
Dębica
Kraków
Peregrynacje
Wola Justowska
Lusławice
Interpretacje i egzegezy
Korzenie własnego świata
Dębica nad Wisłoką
Świat obok świata
Lekcja Krakowa
Nauczyciele
Inspiracje i zakorzenienia
Muzyka przed muzyką, Sonata na skrzypce i fortepian / Pieśni / Trzy miniatury na klarnet i fortepian / Epitaphium
Potrójne samookreślenie, Psalmy Dawida / Emanacje / Strofy
Barbarzyńca w ogrodzie?
Przekraczając Rubikon, Anaklasis / Wymiary czasu i ciszy / Trzy miniatury na skrzypce i fortepian
Fenomen sonoryzmu ekspresywnego, Tren / I Kwartet smyczkowy / Polimorfia
Doświadczenie granicy, Fluorescencje
Nowa materia i nowe pomysły, Psalmus 1961 / Kanon
Gry, igraszki, kaprysy, Fonogrammi / Sonata per violoncello / Capriccio per Siegfried Palm / Capriccio per oboe / Capriccio per violino
Ścieżka obok drogi, Trzy utwory w dawnym stylu
Zapowiedzi i antycypacje, Stabat Mater / Cantata in honorem Almae Matris Universitatis Iagellonicae / Brygada śmierci
Sacrum przywrócone i pierwsza pełnia
"Nie można muzyki zaczynać od początku"
"In Te, Domine, speravi", Pasja wg św. Łukasza
"Zwycięstwo pochłonęło śmierć" Dies irae
"Daemoni non est credendum" Diabły z Loudun
Teatr śmierci i zmartwychwstania, Jutrznia I i II
Echa, pogłosy, odpryski, De natura sonoris I i II / Actions / II Kwartet smyczkowy
Sława, chwała i gniew
Pożegnanie na rozstaju dróg
Noblesse oblige, Kosmogonia / Ecloga / Ekecheiria
Sacrum liryczne, Canticum Canticorum / Magnificat
Remanenty i kontynuacje, Partita / I Koncert na wiolonczelę i orkiestrę / Intermezzo
Pożegnanie awangardy, I Symfonia
Wyjście z labiryntu, Przebudzenie Jakuba
Wykaz skrótów bibliograficznych
Indeks utworów Krzysztofa Pendereckiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks nazwisk

Okładka: Gawroński Ludwik, Muzyka religijna w Lublinie w latach 1574-1794

cena 24,95 zł.


nuty.pl

Gawroński Ludwik
Muzyka religijna w Lublinie w latach 1574-1794

polski Muzyka religijna w Lublinie w latach 1574-1794


Ilość stron:136
Format:145 x 205
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081107

Dzieje kultury polskiej, zwłaszcza zaś kultury muzycznej, stanowią dotąd niezapisaną kartę. Każdy bowiem badacz przeszłości staje przed tajemnicą, którą tylko w części zdolny jest wyjaśnić. Religijna kultura muzyczna w Polsce nie została dotąd całościowo opracowana. Rozprawa w dużym stopniu przybliża dzieje muzyki na terenie miasta Lublina w latach 1574-1794, nie tylko zresztą religijnej. Przy okazji dowiadujemy się również o dziejach pięciu najważniejszych kościołów lubelskich oraz o działalności szkół kościelnych. Całość dopełniają cztery aneksy i zestaw ilustracji. stanowią one ciekawą dokumentację rozprawy.


Spis treści:

Kilegiata św. Michała Archanioła jako główny ośrodek wykonastwa muzyki kościelnej
Kolegium wikariuszy i pszałterzystów
Kapela kolegiacka
Organy i organiści
Muzyka w innych kościołach
Kościół OO. Jezuitów
Kościół OO. Dominikanów
Kościół św. Ducha
Kościół św. Mikołaja na Czwartku
Nauczanie Muzyki
Szkoła kolegiacka
Szkoła parafialna na Czwartku
Szkoła jezuicka
Bursa muzyczna jezuicka
Teatr szkolny jezuicki

Okładka: Łukaszewski Marcin Tadeusz, Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

cena 48,95 zł.


nuty.pl

Łukaszewski Marcin Tadeusz
Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000

polski Muzyka chóralna o tematyce religijnej kompozytorów warszawskich 1945-2000


Ilość stron:464
Format:200 x 280
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081179

Muzyka o tematyce religijnej stanowi ważny rozdział w polskiej twórczości kompozytorskiej powstałej w latach 1945-200. Twórcy piszący utwory o tej tematyce komponowali dzieła do tekstów religijnych wyrażając w ten sposób własne uczucia religijne, ale także dla zamanifestowania określonej postawy społeczno-politycznej. W różnych okresach, w chwilach trudnych dla Polski, twórczość muzyczna o tematyce religijnej stawała się nośnikiem tradycji, religijności i, niejednokrotnie, podtrzymywała na duchu. Wpisuje się ona zarówno w historię Polski, jak i w historię polskiej twórczości kompozytorskiej.
Praca niniejsza podejmuje próbę usystematyzowania zjawisk i tendencji twórczych występujących w utworach na chór mieszany a cappella o tematyce religijnej, napisanych w latach 1945-2000 przez kompozytorów warszawskich.
Praca adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim do muzykologów i teoretyków muzyki prowadzących badania nad polską współczesną muzyką o tematyce religijnej i polską współczesną muzyką chóralną a cappella, jak również do kompozytorów, chórmistrzów, dyrektorów festiwali chóralnych i chórzystów.


Spis treści:

Wykaz ważniejszych sktótów
Wprowadzenie. Problematyka pracy
Założenia metodologiczne
Treść pracy
Zakres podstawowych pojęć
Motywy pojęcia tematu
Przebieg badań i zastosowane metody badawcze
Charakterystyka piśmiennictwa
Encyklopedie i słowniki
Ujęcia historyczne
Monografie
Materiały pokonferecyjne, zeszyty naukowe, wydawnictwa wyższych uczelni muzycznych, muzykologii uniweryteckich i ZKP
Biografie kompozytorów i opracowania ich twórczości
Stan badań nad tematem. Opracowania dotyczace polskiej muzyki o tematyce religijnej w latach 1945-2000
Wokół pojęcia sacrum w muzyce
Sacrum - definicja pojęcia
Sacrum w muzyce a muzyka sakralna
Dokumenty kościoła katolickiego o muzyce
Podział muzyki religijnej na rodzaje według róznych autorów i dokumentów kościelnych
Własna koncepcja podziału muzyki religijnej
Podsumowanie
Twórczość muzyczna o tematyce religijnej w kontekście uwarunkowań społeczno-politycznych rozwoju muzyki polskiej w latach 1945-2000
Muzyka polska w pierwszych latach po zakończeniu działań wojennych
Stosunek władzy komunistycznej do Kościoła katolickiego
Socrealizm. Muzyka polska w latach 1949-1956
Polska muzyka religijna w latach 1949-1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna po roku 1956
Muzyka polska i polska muzyka religijna w latach siedemdziesiątych
Muzyka polska i polska muzyka religijna w ostatnim ćwierćwieczu XX wieku
Podsumowanie
Twórczość o tematyce religijnej na chór a cappella kompozytorów warszawskich w latach 1945-2000
Ogólna charakterystyka pola badawczego
Teksty i relacje słowno-muzyczne
Informacje ogólne dotyczące wykorzystanych tekstów
Informacje szczegółowe dotyczace wykorzystanych tekstów
Łacińskie teksty liturgiczne
Antyfony
Sekwencje
Psalmy
Teksty mszalne
Inne łacińskie teksty liturgiczne
Łacińskie teksty nieliturgiczne
Polskie teksty liturgiczne
Polskie teksty nieliturgiczne
Relacje słowno-muzyczne na poziomie makroformy
Relacje słowno-muzyczne na poziomie mikroformy
Podsumowanie
Elementy dzieła muzycznego i środki techniki kompozytorskiej
Organizacja horyzontalna i wertykalna materiału dźwiekowego
Ambitus
Stylistyka brzmienia
Melodyka
Harmonika
Organizacja ruchu i czasu muzycznego
Rytmika i metrum
Agogika
Czas trwania
Dynamika
Artykulacja
Typowe środki artykulacyjne
Specyficzne środki artykulacyjne
Faktura
Organizacja pola dźwiękowego
Zespoły wykonawcze
Forma
Środki techniki kompozytorskiej w funkcji ekspresywnej
Podsumowanie
W kręgu zagadnień poetyki
Zakończenie
Źródła inspiracji sacrum w muzyce polskiej w latach 1945-2000
Wykonawstwo i zainteresowanie muzyką o tematyce religijnej w Polsce
Bibliografia. Wykaz wykorzystanego piśmiennictwa
Partytury rękopiśmienne i wydruki komputerowe
Partytury wydane drukiem
Archiwalia
Encyklopedie, almanachy, leksykony, słowniki, katalogi
Książki
Artykuły
Omówienia do płyt CD i LP
Prace doktorskie i magisterskie
Wykaz tabel i diagramów
Aneksy
Uwagi wstępne
Aneks 1 Przykłady nutowe omawianych utworów
Aneks 2 Twórczość kompozytorów warszawskich o tematyce religijnej na chór a cappella, powstała w latach 1945-2000 - wykaz zebranych kompozycji
Aneks 3 Karty katalogowe utworów wyodrębnionych jako bezpośredni przedmiot badań
Aneks 4 Noty biograficzne twórców, których utwory zostały wyodrębnine jako bezposredni przedmiot badań
Indeks nazwisk

Okładka: Wiśniewski Ks. Piotr, Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

cena 39,95 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Ks. Piotr
Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.

polski Oficjum rymowane o św. Zygmuncie w antyfonarzach płockich z przełomu XV/XVI wieku. Studium historyczno-muzykologiczne.


Ilość stron:256
Format:169 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081180

Niniejsza książka poświęcona jest głębokim studiom historycznym, liturgicznym i muzykologicznym, dotyczącym oficjum o św. Zygmuncie. Znajduje się ono w dwóch płockich antyfonarzach pochodzących z XV i XV/XVI w. Nie tylko ujawnia specyficzne tradycje Kościoła płockiego, ale także potwierdza prawdę o ścisłym związku muzyki polskiego średniowiecza z tendencjami ogólnoeuropejskimi.
Ze szczególnym uznaniem należy przyjąć podjętą próbę oceny estetycznej postgregoriańskich melodii oficjum, w tym ich relacji do tekstów, a także źródeł melodyki i techniki kompozytorskiej w nich zastosowanej. Bogactwo nowych pomysłów muzycznych dziś bardzo często oceniamy krytycznie, ale w późnym średniowieczu było ono akceptowane w szerokim obiegu międzynarodowym. Nie ulega wątpliwości, że w polskiej literaturze muzykologicznej prezentowana książka jest dziełem pionierskim, które powinno zainteresować nie tylko muzykologów-mediewistów, ale także historyków liturgii i kultury, dowodzi, że wkład Polski w dorobek religijnej kultury muzycznej Europy jest znaczny i że zasługuje na szacunek.


Spis treści:

Rozdzał I. Początki i rozwój kultu św. Zygmunta
Żywot świętego
Kult św. Zygmunta na Zachodzie Europy
Kult św. Zygmunta w Polsce
Przejawy czci św. Zygmunta w Diecezji Płockiej
Rozdział II. Geneza oficjum rymowanego
Terminologia
Dzieje historii rymowanych w Europie Zachodniej
Typy
Struktura
Rozdział III. Płockie przekazy oficjum
Teksty
Postacie tekstu w AS1 i AS2
Treść hagiograficzna
Późniejsze dopiski
Proweniencja tekstów
Melodie
Psalmy
Psalmodia inwitatoryjna
Psalmodia recytatywna
Antyfony
Antyfona inwiatoryjna
Antyfona do psalmów
Responsoria
Responsum
Versus
Rozdział IV. Próba oceny estetycznej
Relacja melodii do tekstu
Rola akcentu słowa
Ilustracyjność
Źródła melodyki
Liturgia Bożego Ciała
Oficjum
Sekwencja
Liturgia paschalna
Victime paschali laudes
Allaluia z Zesłania Ducha Świętego
Melodie obiegowe
Repertuar typiczny
Wzorce postgregoriańske
Inicjalne i finalne formuły psalmowe
Incipity psalmów
Terminationes
Technika kompozytorska
Budowa melizm
Ambitus
Praca motywiczna
Jedność modalna

Okładka: Gąsiorowska Małgorzata, Kisielewski

cena 49 zł.


nuty.pl

Gąsiorowska Małgorzata
Kisielewski

polski Kisielewski


Ilość stron:336
Format:140 x 210
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083126

Stefan Kisielewski – publicysta, prozaik, krytyk muzyczny, polityk i… kompozytor! Prawdę o Kisielewskim – kompozytorze postanowiła pokazać Małgorzata Gąsiorowska w pierwszej monografii artysty wydanej nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Kisiel znany wszystkim jako mistrz felietonu, autor „Dzienników” oraz zaangażowany polityk w głębi ducha był zawsze artystą. Artystą kompozytorem! Jak w każdej dziedzinie swojego życia i tu nie uznawał kompromisów. Tworząc, ucząc, komentując muzykę zawsze starał się być w zgodzie z przyjętym własnym widzeniem świata. Był twórcą powojennego Ruchu Muzycznego, autorem bestsellerowych książek o muzyce, świetnym pedagogiem i awangardowym kompozytorem. Pod koniec swojego życia zwierzył się synowi: „Wiesz, wczoraj z nudów liczyłem swoje utwory. Jest ich sto. I wymienił płynnie kolejne kompozycje solowe, kameralne, orkiestrowe, balety, muzykę filmową, śpiewogry”. Książka ukazała się dokładnie w setną rocznicę urodzin kompozytora.




Spis treści:

Muzyka to wielka, wyrozumiała i wierna przyjaciółka
Rozmawiać trzeba nawet z diabłem
Rzeczywiście romantyzm ani w życiu, ani w sztuce nie bardzo mi odpowiada
Okaże się, że te trochę lat, które żyłem do roku 1939, to będą jedyne lata nie spędzone w domu wariatów
Wykaz twórczości
Bibliografia
Indeks utworów o pism Stefana Kisielewskiego
Spis przykładów nutowych
Spis ilustracji
Indeks osób i tytułów

Okładka: ks.Stępniak Zbigniew, Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania

cena 40,95 zł.


nuty.pl

ks.Stępniak Zbigniew
Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania

polski Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980-2000. Repertuar-konkursy-wykonania


Ilość stron:388
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083471

Ks. Zbigniew Stępniak urodzony 22 marca 1968 roku w Giżycku. Ukończył studia magisterskie w Wyższym seminarium Duchownym "Hosianum" Metropolii Warmińskiej w Olsztynie (1988 - 1994), w Instytucie Muzyki na Wydziale Pedagogiki i Wychowania Artystycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (1988 - 2000) oraz na Wydziale Wokalno- Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2010-2012). Studiował również w Sekcji Muzykologi Teoretycznej i Stosowanej na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (2000 - 2004), w Podyplomowym Studium Emisji Głosu przy akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Narodowym Centrum Kultury w Warszawie (200-2004) oraz w Prywatnym Policealnym Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu. Pracę doktorską obronił na Wydziale Nauk Historycznych i Społecznych UKSW (2011). Pełnił funkcje wikariusza Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa i nauczyciela religii w Zespole Szkół Zawodowych w Olsztynku (1994-200). Jako proboszcz pracował w parafii pw. św. Andrzeja Apostoła i św. Rocha w Ramsowie (2006-2009). Od 2003 roku jest nauczycielem akademickim, obecnie na stanowisku adiunkta Katedry Aksjologicznych Podstaw Edukacji na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Współpracuje też z Archidiecezjalną Szkołą Muzyki Kościelnej w olsztynie i Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie. Jest autorem kilku haseł w encyklopediach: Religia. Encyklopedia PWN i Encyklopedii katolickiej KUL oraz artykułów naukowych i popularno-naukowych. Jest pomysłodawcą, inicjatorem i pierwszym dyrektorem artystycznym Letnich Koncertów Muzyki Wokalnej "Varmia gaudet et cantat"w Romsowie, a także cyklicznych spotkań z muzyką wokalną w Instytucie Kultury Chrześcijańskiej im. Jana Pawła II w Olsztynie. Jako śpiewak (bas) koncertuje głównie na terenach województwa warmińsko-mazurskiego, choć w swoim dorobku artystycznym ma również koncerty solowe w Szwajcarii.


Spis treści:

Wstęp
Rozdział I. Kulturotwórcza rola uczelini wyższej
Uczelnia wyższa wobec kultury
Artystyczna aktywność wybranych chórów akademickich
Geneza, struktura organizacyjna, cel i zadania chóru akademickiego
Działalność na rzecz rozwoju chóralistyki w Polsce
Współópraca krajowa i zagraniczna
Rozdział II. Konkursy
Charakterystyka wybranych konkursów
Konkursy polskie
Konkursy zagraniczne
Repertuar w regulaminie konkursu
Repertuar konkursowy w wypowiedziach jurorów konkursów chóralnych
Utwory konkursowe chórów akademickich
Rozdział III. Repertuar
Rys historyczny
Gatunki
Rozdział IV. Wykonywania
Wykonawcze zagadnienia muzyki chóralnej
Charakterystyka nagrań wybranych utworów
Zakończenie
Bibliografia
Źródła
Literatura
Netografia
Aneksy
Aneks nr 1. Zespoły występujące na Ogólnopolskim Turnieju Chórów Legnica Cantat i nagrody (zestawienie ilościowe)
Aneks nr 2. Noty historyczne wybranych chórów akademickich
Aneks nr 3. Lata powstania chórów i uczelni (zestawienie tabelaryczne)
Aneks nr 4. Utwory reprezentatywne w repertuarze akademickich chórów w Polsce w latach 1980 - 2000
Aneks nr 5. Kompozytorzy, których utwory wykonywane były w obu dziesięcioleciach: 1980 - 1990 i 1991 - 2000
Aneks nr 6. Kompozytorzy, których utwory wykonywane były tylko w jednym z dziesięcioleci : !980 - 1990 lub 1991 - 2000
Aneks nr 7. Analiza porównawcza repertaru chórów akademickich 1980 - 1990 i 1991 - 2000
Aneks nr 8. Nagrody w konkursach i zagranicznych (spis chronologiczny)
Aneks nr 9. Nagrody w konkursach oraz utwory na ich wykonywane
Aneks nr 10. Utwory konkursowe ( na podstawie regulaminów wybranych konkursów)
Aneks nr 11. Utwory konkursowe, z którymi chóry akademickie zdobywały pierwsze nagrody
Aneks nr 12. Kompozycje wykonywane na konkursach (z wyłączeniem utworów z aneksu nr 10)
Aneks nr 13. Pozostałe nagrania audio z lat 1980 - 2000 nie wykorzystane w pracy
Aneks nr 14. Utwory powtarzajace się w nagraniach z chórów akademickich wybrane do analizy w rozdziale czwartym

Okładka: Kubieniec Jakub, Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

cena 42 zł.


nuty.pl

Kubieniec Jakub
Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej

polski Secundum consuetudinem. Śpiew godzin kanonicznych w średniowiecznej metropolii gnieźnieńskiej


Ilość stron:439
Format:170 x 240
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083827

Tematem książki jest historia średniowiecznych tradycji liturgiczno- muzycznych biskupstw metropolii gnieźnieńskiej obejmująca takie zagadnienia, jak tradycja, pochodzenie i zróżnicowanie, kultywowanie oraz ich rola w kształtowaniu lokalnego „patriotyzmu liturgicznego” Poruszono tu problem roli szkół w nabożeństwach parafialnych, kolegiackich i katedralnych, a także podjęto próbę zrekonstruowania norm dotyczących częstotliwości, przebiegu i „rozkładu ról” w celebracji godzinach kanonicznych w różnych ośrodkach kościelnych.


Spis treści:

Wstęp
Rezdział I. Tradycja liturgiczna - geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Wykorzystanie źródła
Jak powstają tradycje?
Temporale w źródłach liturgicznych biskupstwa archidiecezji gnieźnieńskiej
Adwent
Okres Bożego Narodzenia
Epifania i zakres zwykły
Przedpoście
Wielki Post
Wielki Tydzień
Okres Wielkanocny
Okres po Zesłaniu Ducha Świętego
Sanctorale
Oficja dodane w XIII wieku
Oficja dodane w XIV wieku
Oficja dodane w XV wieku
Posumowanie. Geneza i rozwój formularzy officium divinum w prowincji gnieźnieńskiej.
Rozdział II. Tradycja muzyczna- przekaz melodii w antyfonarzach krakowskich, wrocławskich, gniśnieńskich, płockich o włocławskich
Tradycja ustna i pisana w świetle wariantów melodycznych
Śpiewy z różnymi melodiami lub sklasyfikowane w różnych modi
Podsumowanie
Rozdział III. Tradycja w działaniu- realia związane z odprawianiem godzin kanonicznych w katedrach, kolegiatach i parafiach polskich
Katedry i kolegiaty
Kanonicy
Wikariusze
Szkoła
Przebieg liturgii
Kościoły parafialne
Częstość i typ nabożeństw
Rola szkoły w liturgii parafialnej
Księgozbiór liturgiczny średnoiwiecznych parafii
Zgodność ksiąg z tradycją katedralną
Zachowane antyfonarze
Akta wizytacji
Elementy praktyki muzycznej
Tony psalmowe
Śpiew antyfon
Styl śpiewania
Epilog. Wprowadzenie cantus Romanus
Aneks 1
Aneks 2
Bibliografia
Indeks osób





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland