•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Old Wall

Dostępne opracowania:

akompaniament nagrany na płytach CD - komplet 2 płyty (1)
gitara basowa i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę) (1)
głos wokalny solowy (sopran lub mezzosopran) i fortepian (1)
książka (2)
więcej opracowań ...

Old Wall znajdziesz w 6 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Kringel Chris, Funk Bass

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Kringel Chris
Funk Bass

Ilość stron:96
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059763

Publikacja ,,Bass Method" jest praktycznym przewodnikiem nauki gry na gitarze basowej. W książce omówione są: gryf gitary, podstawowa teoria muzyki, skale muzyczne, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, skale pentatoniczne, harmonia modalna, substytuty akordów i reharmonizacje (książka jest napisana w języku angielskim). Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajduje się 99 ścieżek dźwiękowych do ćwiczeń, w wersji demo oraz w wersji tzw. play along, w której nagrany jest tylko sam akompaniament.


The Hal Leonard Funk Bass Method is your complete guide to learning funk bass. It uses real funk songs to teach you the basics of grooving and soloing funk bass in the style of Flea, Victor Wooten, Marcus Miller, Rocco Prestia, and many others. Songs include: Brick House • Can't Stop • Fire • Higher Ground • I'll Take You There • Let's Groove • Pick up the Pieces • Stay • Sumthin', Sumthin' • What Is Hip • and more.


Lista utworów:
Amazing Grace (Charlotte Church, Elvis Presley, Steve Vai, Tramaine Hawkins)
Brick House (Commodores)
Can't Stop (Hanson, Red Hot Chili Peppers, Rick James)
Come Original (311)
Fire (Delirious?, Jimi Hendrix, Ohio Players, Soulfly, Yngwie Malmsteen)
Funny (Boz Scaggs, Marcus Miller)
Higher Ground (John Denver, Red Hot Chili Peppers, Stevie Wonder)
Hot Water (Mark King, Mike Lindup, Philip Gould, Wally Badarou)
I'll Take You There (BeBe and CeCe Winans, The Staple Singers)
Let's Groove (Earth, Wind & Fire)
Love And Happiness (Al Green, Mabon Hodges)
Love Games (Mark King, Philip Gould)
Pick Up The Pieces (Average White Band)
Rockin' Robin (Bobby Day, Michael Jackson)
Sex In A Pan (Bela Fleck and the Flecktones)
Stay (Chaka Khan and Rufus, Eternal, Jeremy Camp, Lisa Loeb & Nine Stories, Maurice Williams & The Zodiacs, The Four Seasons)
Stay With Me Tonight (Raymond Edward Jones)
Sumthin', Sumthin' (Maxwell)
Virtual Insanity (Jason Kay, Toby Smith)
What Is Hip (Tower Of Power)

Okładka: Przybylski Tadeusz, Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Przybylski Tadeusz
Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Ilość stron:378
Format:161 x 230
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059875

Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki w podwawelskim grodzie od ich zarania do czasów współczesnych, tym bardziej, że dotychczas brak takiego opracowania w naszym piśmiennictwie muzycznym. W realizacji przyjętych zamierzeń oparto się głównie na materiałach źród­ło­wych tak rękopiśmiennych, jak i drukowanych. Przy korzystaniu z wszelkiego rodzaju dokumentów generalnym założeniem było wyzyskanie materiałów oryginalnych, nie zaś ich opracowań. Jeżeli brak oryginalnego dokumentu czy jego wydań zmuszał do korzystania z przekazów pośrednich, wówczas ograniczono się tylko do takich, które zostały źródłowo udokumentowane. Integralną częścią książki są trzy obszerne aneksy, na które składają się różne dokumenty, spisy pedagogów i absolwentów, tabele statystyczne szkół itp. - uzupełniające niejako wcześniejsze wywody autora i mogące służyć Czytelnikom jako podstawa refleksji, komentarzy czy interpretacji. Całość książki dopełniają ilustracje, głównie archiwalne. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:

WSTĘP
NAUCZANIE MUZYKI W DAWNYM KRAKOWIE
Średniowiecze
Renesans
Barok
Oświecenie
Bursa muzyczna przy kolegiacie św. Anny
Szkoła muzyczna Józefa Zygmuntowskiego
Szkoła śpiewu księdza Wacława Sierakowskiego
EDUKACJA MUZYCZNA W XIX WIEKU I W I POŁOWIE XX WIEKU
Szkoła śpiewu figuralnego na Wawelu (1815–1824)
Bursa muzyczna pod zarządem Towarzystwa Przyjaciół Muzyki (1817–1838)
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888–1939)
Dyrekcja Władysława Żeleńskiego (1888–1921)
Dyrekcja Wiktora Barabasza (1921–1928)
Dyrekcja Michała Juliana Piotrowskiego (1928–1938)
Dyrekcja Bolesława Wallek-Walewskiego (1938–1939)
Szkoła muzyczna Towarzystwa Muzycznego „Harmonia” (1889–1908)
Instytut Muzyczny (1908–1839)
Studium muzykologiczne w Uniwersytecie Jagiellońskim (od 1911)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939, 1945–1950)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939). Szkoła muzyczna Żydowskiego
Towarzystwa Muzycznego (1920?– 1939)
SZKOLNICTWO MUZYCZNE W LATACH 1945–1988
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Charakterystyka poszczególnych kadencji rektorskich
Rektorat Zbigniewa Drzewieckiego (1945–1952)
Rektorat Stefanii Łobaczewskiej (1952–1955)
Rektorat Bronisława Rutkowskiego (1955–1964)
Rektorat Eugenii Umińskiej (1964–1966)
Rektorat Jana Hoffmana (1966–1969)
Rektorat Józefa Chwedczuka (1969–1972)
Rektorat Krzysztofa Pendereckiego (1972–1987)
Rektorat Krystyny Moszumańskiej-Nazar (od 1987)
Charakterystyka katedr i innych naukowo-dydaktycznych jednostek organizacyjnych
Katedra Kompozycji
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii Muzyki
Katedra Edytorstwa Muzycznego. Zakład Analizy i Interpretacji Muzycznej
Katedra Kształcenia Słuchu
I Katedra Fortepianu
II Katedra Fortepianu
Katedra Organów
Katedra Klawesynu i Dawnych Instrumentów Strunowych
Katedra Skrzypiec i Altówki
Katedra Wiolonczeli i Kontrabasu
Katedra Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu
Katedra Kameralistyki
Katedra Wokalistyki
Katedra Wychowania Muzycznego
Międzyuczelniane Studium Doskonalenia Dydaktyczno-Pedagogicznego
Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne
Studium Edytorstwa Muzycznego
Studio Muzyki Elektronicznej
Studium Wojskowe
Biblioteka
Fonoteka
Dział Wydawnictw
Katedra Historii i Teorii Muzyki Uniwersytetu Jagiellońskiego (1945–1988)
Szkolnictwo niższych stopni (1945–1988)
PODSUMOWANIE
ANEKS I
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego (1888–1939)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939)
Instytut Muzyczny (1908–1939)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939)
ANEKS II
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Władze uczelni
Pedagodzy
Absolwenci
Laureaci konkursów muzycznych
Publikacje (1975–1988)
Szkolnictwo niższych stopni
ANEKS III. Ważniejsze materiały dokumentalne w ujęciu chronologicznym
Statut urządzenia szkoły i bursy muzycznej (1841)
Szkoła i Bursa muzyczna (1850–1852, 1876–1893)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie. Statut z 1888 roku
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888)
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1913)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1930)
Instytut Muzyczny w Krakowie (1933)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie
Bibliografia
Indeks osób
Spis ilustracji

Okładka: Boytim Joan Frey, The Second Book Of Soprano Solos

cena 100,95 zł.


nuty.pl

Boytim Joan Frey
The Second Book Of Soprano Solos

Opracowanie na:akompaniament nagrany na płytach CD - komplet 2 płyty
Rodzaj produktu:płyta CD
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL060454
Produkty podobne:Boytim Joan Frey - Pierwsza książka na sopran solo - z. 2
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos - Part II
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos


Step up to the next level with more student repertoire, continuing from The First Book of Solos and The First Book of Solos - Part II. The more than 30 songs in each book require a little more vocal range and musical sophistication, but are still decidedly student material.


Lista utworów:
A Pastoral (Francesco Maria Veracini)
A Spring Morning (Henry Carey)
Art Is Calling For Me (Victor Herbert)
Bescheidebne Liebe (Wolf)
Das Verlassene Magdlein(Maid Fo)
Die Nacht (Franz Schubert, Richard Strauss)
Down In The Forest (Landon Ronald)
Fiocca La Neve(Snow) (Cimara)
Hark! The Echoing Air (Henry Purcell)
Hear My Prayer, O Lord (Antonin Dvorak)
La Zingara (Donizetti)
Les cloches (Claude Debussy)
Love's Philosophy (Roger Quilter)
My Heart Ever Faithful (Johann Sebastian Bach)
My Heart Is Like A Singing Bird (C. Hubert H. Parry)
O Divine Redeemer (Repentir) (Charles Gounod)
Oh! Had I Jubal's Lyre (Handel)
Shepherd! Thy Demeanour Vary (Brown/Wilson)
Sleep, Gentle Cherub, Sleep Descend (Thomas Arne)
Song Of The Blackbird (Roger Quilter)
Take O Take Those Lips(Beach Hha
The Sun Shall Be No More Thy Light (Maurice Green)
The Sun, Whose Rays Are All Ablaze (Sir Arthur Sullivan)
These Are They Which Came(Gaul)
To The Birds (A des Oiseaux) (Georges Hue)
Un Moto Di Gioja (Wolfgang Amadeus Mozart)
Vergebliches Standchen (Brahms)
Vieille Chanson (Georges Bizet)
Villanelle (I Saw The Swift Swallow Flying) (Eva Dell'Acqua)

Okładka: Boytim Joan Frey, The Second Book Of Soprano Solos

cena 83,95 zł.


nuty.pl

Boytim Joan Frey
The Second Book Of Soprano Solos

angielski The Second Book Of Soprano Solos


Ilość stron:128
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (sopran lub mezzosopran) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny - Sopran (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060860
Produkty podobne:Boytim Joan Frey - Pierwsza książka na sopran solo - z. 2
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos - Part II
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos

W tomie tym zaprezentowanych zostało 29 oryginalnych pieśni na sopran z towarzyszeniem fortepianu. Znajdziemy tu utwory m.in. Bacha, Haendla, Brahmsa i Debussy'ego, a więc pochodzące z różnych epok muzycznych. Publikacja ta przeznaczona jest dla śpiewaków średniozaawansowanych.


Step up to the next level with more student repertoire, continuing from The First Book of Solos and The First Book of Solos - Part II. The more than 30 songs in each book require a little more vocal range and musical sophistication, but are still decidedly student material.


Lista utworów:
A Pastoral (Francesco Maria Veracini)
A Spring Morning (Henry Carey)
Art Is Calling For Me (Victor Herbert)
Bescheidebne Liebe (Wolf)
Das Verlassene Magdlein(Maid Fo)
Die Nacht (Franz Schubert, Richard Strauss)
Down In The Forest (Landon Ronald)
Fiocca La Neve(Snow) (Cimara)
Hark! The Echoing Air (Henry Purcell)
Hear My Prayer, O Lord (Antonin Dvorak)
La Zingara (Donizetti)
Les cloches (Claude Debussy)
Love's Philosophy (Roger Quilter)
My Heart Ever Faithful (Johann Sebastian Bach)
My Heart Is Like A Singing Bird (C. Hubert H. Parry)
O Divine Redeemer (Repentir) (Charles Gounod)
Oh! Had I Jubal's Lyre (Handel)
Shepherd! Thy Demeanour Vary (Brown/Wilson)
Sleep, Gentle Cherub, Sleep Descend (Thomas Arne)
Song Of The Blackbird (Roger Quilter)
Take O Take Those Lips(Beach Hha
The Sun Shall Be No More Thy Light (Maurice Green)
The Sun, Whose Rays Are All Ablaze (Sir Arthur Sullivan)
These Are They Which Came(Gaul)
To The Birds (A des Oiseaux) (Georges Hue)
Un Moto Di Gioja (Wolfgang Amadeus Mozart)
Vergebliches Standchen (Brahms)
Vieille Chanson (Georges Bizet)
Villanelle (I Saw The Swift Swallow Flying) (Eva Dell'Acqua)

Okładka: Zganiacz-Mazur Liliana, Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2

cena 28,95 zł.


nuty.pl

Zganiacz-Mazur Liliana
Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2

polski Audycje muzyczne, tom 3. Podstawy historii muzyki - cz. 2


Ilość stron:72
Format:210 x 297
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078236
Produkty podobne:Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom I. Tematy muzyczne 1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja muzyczne tom II.Tematy muzyczne
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje Muzyczne tom III. Tematy muzyczne część 2
Dudek Aleksandra - Audycje muzyczne, Program nauczania dla szkół muzycznych I stopnia
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 1. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 2. Podstawy teorii literatury muzycznej
Zganiacz-Mazur Liliana - Audycje muzyczne, tom 3, Podstawy historii muzyki, cz. 1
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Materiały pomocnicze. Zeszyt ćwiczeń dla uczniów PSM I stopnia
Grochowska Dorota - Audycje muzyczne. Program nauczania dla PSM I stopnia

Podręczniki do Audycji muzycznych zawierają całość materiału związanego z podstawami teorii literatury muzycznej oraz historii muzyki i podzielone są na 3 tomy. Niniejszy tom III - część II przeznaczona jest dla uczniów klasy szóstej działu dziecięcego, odpowiadającego poziomowi nauczania w dziale młodzieżowym szkoły muzycznej I st., innych typów podstawowych szkół muzycznych oraz pierwszych klas szkół muzycznych II stopnia. Każda nowa epoka omówiona jest najpierw w sposób ogólny, a następnie podane są charakterystyczne dla niej formy. Życie i twórczość kompozytorów danego stylu opisane są raczej pod kątem przybliżenia ich osobowości twórczych, aniżeli czystych wiadomości encyklopedycznych (chociaż i takie tu się znajdują). Z twórczości zasygnalizowane są ciekawsze utwory oraz dokonany został podział według zastosowania przez kompozytora odpowiedniej faktury muzycznej. Przyczyni się to niewątpliwie do szybszego zapamiętania materiału przez ucznia.


Spis treści:

Muzyka w II połowie XIX wieku
Szkoły narodowe
Michaił Glinka - lit.
Milij Bałakiriew - lit.
Aleksandr Borodin - lit.
Modest Musorgski - lit.
Nikołaj Rimski - Korsakow - lit.
Ceza Cui - lit.
Piotr Czajkowski - lit.
Szkoła czeska
Bedrich Smetana - lit.
Antoni Dworzak - lit.
Szkoła węgierska
Ferenc Liszt - lit.
Szkoła hiszpańska
Isaac Albeniz - lit.
Erique Granados - lit.
Manuel de Falla - lit.
Szkoła norweska
Edvard Grieg - lit.
Szkoła polska
Stanisław Moniuszko - lit.
Kompozytorzy rosyjscy
Anton Rubinstein - lit.
Aleksandr Skriabin - lit.
Kompozytorzy polscy
Zygmunt Noskowski - lit.
Jan Karol Gall - lit.
Muzyka przełomu XIX i XX wieku
Kompozytorzy polscy
Władysław Żeleński - lit.
Stanisław Niewiadomski - lit.
Feliks Nowowiejski - lit.
Bolesław Wallek - Walewski - lit.
Emil Młynarski - lit.
Maurycy Moszkowski - lit.
Roman Statkowski - lit.
Henryk Melcer - Szczawiński - lit.
Zygmunt Stojowski - lit.
Piotr Maszyński - lit.
Młoda Polska
Mieczysław Karłowicz - lit.
Karol Szymanowski - lit.
Ludomir Różycki - lit.
Grzegorz Fitelberg - lit.
Apolinary Szeluto - lit.
Ignacy Jan Paderewski - lit.
Muzyka XX wieku
Kierunki w muzyce XX wieku
Skala dwunastodźwiękowa
Dodekafoniczna technika serialna
Punktualizm
Aleatoryzm
Ekspresjonizm
Technika sonorystyczna
Bruityzm
Muzyka elektroniczna
Muzyka konkretna
Kompozytorzy węgierscy
Zoltan Kodaly - lit.
Bela Bartók - lit.
Kompozytorzy rosyjscy
Igor Strawiński - lit.
Siergiej Rachmaninow - lit.
Sergiusz Prokofiew - lit.
Dmitrij Szostakowicz - lit.
Dymitr Kabalewski - lit.
Światowi kompozytorzy muzyki współczesnej
Erik Satie
Albert Roussel
Arnold Schönberg
Anton Webern
Alban Berg
Edgar Varese
Darius Milhaud
Arthur Honegger
Paul Hindemith
Francis Poulenc
Olivier Messiaen
John Cage
Pierre Boulez
Luigi Nono
Karolheinz Stockhausen
George Gershwin
Polscy kompozytorzy muzyki współczesnej
Witold Lutosławski - lit.
Krzysztof Penderecki - lit.
Grażyna Bacewicz - lit.
Tadeusz Baird - lit.
Jerzy Bauer - lit.
Augustyn Bloch - lit.
Andrzej Dobrowolski - lit.
Jan Ekier - lit.
Henryk Mikołaj Górecki - lit.
Wojciech kilar - lit.
Włodzimierz Kotoński - lit.
Jan Krenz - lit.
Jan Maklakiewicz - lit.
Tadeusz Maklakiewicz - lit.
Artur Malawski - lit.
Krystyna Moszumańska - Nazar - lit.
Piotr Perkowski - lit.
Witold Rudziński - lit.
Tadeusz Serocki - lit.
Kazimierz Sikorski - lit.
Tadeusz Sygietyński - lit.
Bolesław Szabelski - lit.
Tadeusz Szeligowski - lit.
Józef Świder - lit.
Zbigniew Turski - lit.
Romuald Twardowski - lit.
Stanisław Wiechowicz - lit.
Bolesław Woytowicz - lit.
Indeks rzeczowy
Indeks twórców

Okładka: Teichman Aneta, Jan Ekier

cena 59 zł.


nuty.pl

Teichman Aneta
Jan Ekier

polski Jan Ekier


Ilość stron:484
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083586

Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki.


Spis treści:

Dzieje życia Jana Ekiera
Okres krakowski (1913-1934)
Atmosfera domu rodzinnego
Pocztki edukacji muzycznej
Co dalej?
Pożegnanie Krakowa
Okres warszawski
Pierwsze lata w Warszawie
Pianistyczny sukces
Wojna. Życie w okupowanej Warszawie
Z myślą o przyszłości
Powojenna żeczywistość
Nowe wyzwania i przyjaźnie
Krystalizacja zainreresowań zawodowych
W sali koncertowej i w studiu nagraniowym
Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Mistrz i uczniowie
Wokół Chopina
Moje życie zawsze było służba muzyce Chopina
Pianista, kompozytor, pedagog
Pianista
Rodowód pianistyczny- nauczyciele
Olga Stolfowa
Zbigniew Drzewiecki
Wobec dziedzictwa mistrzów
Dosięgnąć ideału
Jak grać na fortepianie
Własny styk wykonawczy
Teoria kontra praktyka
Dojrzałość artystyczna
Zrozumieć istotę muzyki
Niezależność wobec świata, odpowiedzialność wobec sztuki
Autentyczność w muzyce
Kompozytor
Rodowód kompozytorski-nauczyciele
Bernardino Rizzi
Kazimierz Sikorski
Wobec poglądów estetycznych swoich mistrzó
Twórczość
Okres dziecięco-młodzieńczy
Poszukiwanie własnego języka kompozytorskiego
Niech piosenkę niesie wiatr- okres wojenny
Dojrzałość kompozytorska
Wielka fascynacja: Szymanowski, Chopin, Bach
Pedagog
Student i pedagog
Odkrycie pasji nauczycielskiej
Echa dawnych mistrzów
"O pięknie i naturalnośći w grze na fortepianie"
Sztuka nauczania muzyki
Jak rozwijać umiejętności wykonawcze
Uczucie i wiara czy szkło i oko
Pedagog w ocenie wsoich uczniów
Notatki z wykładów i wskazówki profesora
Refleksje uczniów
Posłowie
Aneksy
Aneks 1 Wykaz nagrań Jana Ekiera z archiwum Polskiego Radia
Aneks 2 Wykaz nagrań płytowych Jana Ekiera
Aneks 3 Wykaz koncertów Jana Ekiera w polsce w latach 1945-1999
Aneks 4 Zagraniczne tournees koncertowe Jana Ekiera
Aneks 5 Wykaz kompozycji Jana Ekiera
Aneks 6 Wykaz artykułów i prac naukowych Jana Ekiera
Aneks 7 Wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem Jana Ekiera
Aneks 8 Wykaz uczniów, studentów i absolwentów klasy fortepianu Jana Ekiera PWSM i AMFC w Warszawie
Aneks 9 Wywiady z absolwentami: P. Palecznym, A. Paletą-Bugaj, A. Jastrzębską-Quinn, B. Kawallą
Aneks 10 Jana Ekier -"Autoreferat muzyka"
Bibliografia
Opis ilustracji
Indeks nazwisk





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland