•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Move On Out

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy) (1)
gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy) i CD (1)
gitara akompaniująca (1)
gitara basowa solo (1)
gitara i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę), akordy (1)
książka (11)
książka z przykładami nutowymi (2)
książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD (1)
lekcje wprowadzające do gry na fortepianie (1)
teoria muzyki (1)
więcej opracowań ...

Move On Out znajdziesz w 23 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Sokolow Fred, Fretboard Roadmaps - Jazz Guitar

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Sokolow Fred
Fretboard Roadmaps - Jazz Guitar

angielski Fretboard Roadmaps - Jazz Guitar


Ilość stron:56
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara i CD (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę), akordy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL056191

Publikacja jest praktycznym przewodnikiem nauki gry na gitarze w stylu: jazz. W książce omówione są: gryf gitary, podstawowa teoria muzyki, skale muzyczne, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, harmonia jazz'owa, skale pentatoniczne (książka jest napisana w języku angielskim). Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajdują się 54 ścieżki dźwiękowe, na których nagrane są w wersji demonstracyjnej poszczególne ćwiczenia.

This book/CD pack will get guitarists playing lead & rhythm anywhere on the fretboard, in any key! It teaches a variety of lead guitar styles using moveable patterns, double-note licks, sliding pentatonics and more, through easy-to-follow diagrams and instructions for beginning, intermediate and advanced players. The CD includes 54 full-demo tracks.


Lista utworów:
Scalewise Progressions
Chord-based Soloing
Using The Practice Tracks
Two Moveable Major Chords And Their Variations
The Major Scale
The I-iv-v Chord Families
The F-d-a Roadmap
Major Scales
Major Pentatonic Scales
Diminished And Augmented Scales
Circle Of Fifths Progressions
Notes On The Fretboard
Blues Boxes

Spis treści:

Introduction
Notes On The Fretboard
The Major Scale
Two Moveable Major Chords And Their Variations
The I-IV-V Chord Families, Simple Progression
Scalewise Progressions
Circle Of Fifths Progressions
The F-D-A Roadmap
Chord-Based Soling
Major Scales
Blues Boxes
Major Pentatonic Scales
Diminished And Augumented Scales
Using The Practice Tracks

Okładka: Covello Stephen, Little Avant Garde - Book 1

cena 61,95 zł.


nuty.pl

Covello Stephen
Little Avant Garde - Book 1

Ilość stron:40
Format:292.1 x 228.6
Opracowanie na:lekcje wprowadzające do gry na fortepianie
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059574

Podręcznik jest przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym. Unikalny system notacji w tej nowej metodzie nauki gry na fotepianie ma ułatwić dziecku pierwszy kontakt z instrumentem. Nauka z tą książką odbywa się przez zabawę, improwizacje i ćwiczenia manualne. Dużą zaleta podręcznika jest jego dostępność nawet dla uczniów niepotrafiących jeszcze czytać.


The unique system of notation in this new piano method allows the student a rich musical experience through improvisation and physical movement, while teaching basic musical ideas through interpretation and technique. Reading problems are eliminated, and the student 'gets into' the piano at the first lesson!


Spis treści:

Preface
Key to Musical Symbols, Part 1
1. One of the Shortest Pieces in the World
2. Who said no?
3. Get Ready
4. Left Right, Left Right
5. Knuckle Down
6. Crunch!
7. Shorter and Shorter
8. The First Time I Played the Piano
9. Exercises (in Dynamics)
10. Georgie, Georgie
11. Ah-Choo!
12. Making Friends with a Big Dog
13. The Piece on the Cover
14. Blast Off-Splash Down
15. Upside Down Cake
16. In and out the Door
17. Over the C
18. Salt and Pepper
19. Picking up My Toys
20. Jumping Bean
Key to Musical Symbols, Part 2
21. Finger Game
22. Exercise in Stepwise Motion
23. Rocking in a Straight Chair
24. Waves in a Puddle
25. The Piece with the Extra Note
26. The Story of 2 Falling Leaves
27. Choo Choo
28. This Way, That Way
29. Squee Jaw
30. Star Pictures

Okładka: Morhange-Motchane Marthe, Tematyczny przewodnik po literaturze fortepianowej - z. 2: Mozart/Beethoven

cena 65,95 zł.


nuty.pl

Morhange-Motchane Marthe
Tematyczny przewodnik po literaturze fortepianowej - z. 2: Mozart/Beethoven

Ilość stron:152
Format: 228.6 x 304.8
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060152

Publikacja zawiera incypty z fragmentami kompozycji oraz szczegółowe określenie stopnia trudności.


An additional feature of this volume is brief commentary on the critical requirements of each movement - turns and trills in thirds, A bouncing rhythm of sixteenth notes between hands.


Okładka: Madsen Pete, Slide Guitar

cena 159,95 zł.


nuty.pl

Madsen Pete
Slide Guitar

angielski Slide Guitar


Ilość stron:168
Format:230 x 280
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi (tabulaturą) i płytą CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:angielska
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Morrish John
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061408

W publikacji zawarta jest cała historia gitary elektrycznej. Opisane są w szczegółach style muzyczne np. blues, muzyka folkowa, rock'n'roll, country, swing z przykładowymi technikami gitarowymi do każdego stylu muzycznego. W książce znajdują się także biografie muzyków, którzy wnieśli swój szczególny wkład w kształtowanie poszczególnych stylów muzycznych np. Charlie Patton, John Lee Hooker, B. B. King, Brian Jones, Lowell George, Bonnie Raitt, Robert Johnson i wiele innych. Do książki dodatkowo dołączona jest płyta CD, w której znajdują się ścieżki dźwiękowe utworów zamieszczonych w rozdziale ,,The music". Zapis nutowy stanowi około połowy objętości publikacji. Książka napisana jest w języku angielskim.


Another entry in the Fretmaster series, this book teaches you both the history and technique of slide guitar's masters, such as Brian Jones, Lowell George, Bonnie Raitt, and Robert Johnson. While exploring their musical lives and legacy, Slide Guitar provides lessons that give you the skills and encouragement you need to emulate these musical heroes. The accompanying CD offers specially recorded backing tracks in blues, folk, country, and rock, allowing you to play along in your favorite style and explore new sounds. Hardcover, spiral-bound.


Spis treści:

Styles & Players
Early Hawaiian slide and resonator guitar
The blues slide tradition
The rise of the guitar
The blues moves north
The folk revivel
Rock'n'roll
British blues
Meanwhile back in the USA...
Sacred steel
Steel guitar, country music and guit-steel
Slide guitar today
Slides and technique
The music
Introductory exercises
Adding the bass
D tuning: basics
Adding the bass in D tuning
Early blues
Electric blues and rock
Swing
Alternate tunings and adwencesd fingerstyle compositions
Cd Track listing
Recommended listening
Index
Acknowledgements

Okładka: Murray Peter, Essential Bass Technique - 2nd Edition

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Murray Peter
Essential Bass Technique - 2nd Edition

polski Technika gry na gitarze basowej, 2 edycja
angielski Essential Bass Technique - 2nd Edition - The definitive technique manual for bass guitar


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064800

Prezentowana książka to zaprezentowanie technik gry na gitarze basowej wg Petera Murray'a. Znajdziesz tu różnorodne zagadnienia pozwalające udoskonalić grę na instrumencie. Cała szkoła napisana jest w języku angielskim, ale zamieszczonych jest dużo ilustracji obrazujących daną problematykę i ułatwiających zrozumienie danego zagadnienia.


Peter Murray's new book, which scored an A+ rating from Bass Player magazine, provides bassists with everything they need to know to play effectively, helping them master the basics, and then explore what's beyond. Essential to any bass player! Once in a while, a book comes along that stands head and shoulders above the endless rows of 'method books' that fill the racks in music stores. This is one of those exceptional books. If you're a beginner, study of Murray's method could save you from countless hours of frustration (and possibly injury) by showing you the correct way to use you hands right from the start; if you're a more advanced player, it should help you to refine your ability and overcome the technical barriers that can block further development. Bravo! - Jim Roberts, Bass Player magazine


Spis treści:

Foreword
To the left - handed, fretless and many - stringed
Basic principles of technique
Economy of motion
Tone quality and consistency
Natural movement
Strength
Chops & the Chops "Reservoir"
Factors related to technique
The study of technique
For Beginners
For intermediate players
For advanced players
Practicing Technique
Tools
Precticing Technique
Divide and conquer
Using this book
Right - hand technique
Thumb position
The opposable thumb
Finger technique
Direction of finger movement
Finger distance from the strings
Finger pressure
Alternating fingers
Raking
String Skipping
Pinky and ring fingers
Right wrist and forearm
Left - hand technique
Thumb position
Spacing of fingers
Finger / string contact
Left - hand muting
Finger position
Fretting position
Finger pressure
Ascending on One String
Transitions between hand positions
Barring
Hammer - ons and pull - offs
String bending and vibrato
Playing harmonics
Left Arm position
Quasi - chromatic exercise
Muting summary

Okładka: Sokolow Fred, Fretboard Roadmaps: Rock Guitar

cena 109,95 zł.


nuty.pl

Sokolow Fred
Fretboard Roadmaps: Rock Guitar

angielski Fretboard Roadmaps: Rock Guitar


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064951

Publikacja jest praktycznym przewodnikiem nauki gry na gitarze w stylu: rock. W książce omówione są: gryf gitary, podstawowa teoria muzyki, skale muzyczne, interwały, triady, harmonizacja, konstrukcje akordów, harmonia jazz'owa, skale pentatoniczne (książka jest napisana w języku angielskim). Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD. Na płycie tej znajdują się ścieżki dźwiękowe, na których nagrane są w wersji demonstracyjnej poszczególne ćwiczenia.


Accomplished rock guitarists can ad lib hot solos and play backup in any key, all over the fretboard. There are moveable patterns that make this easy to do. You need these 'fretboard roadmaps' if: all your soloing sounds the same; some keys are harder to play in than others; your fretboard beyond the 5th fret is mysterious, uncharted territory; you can't automatically play any familiar melody; you know a lot of 'bits and pieces' on the guitar, but you don't have a system that ties it all together. This book/CD pack will help you learn all this and more until you're playing like a pro! The CD includes 39 full-demo tracks.


Lista utworów:
Moveable Major Scales
Variations Of The Two Moveable Major Chords
Using The Practice Tracks
Two Moveable Major Chords
Three Moveable Blues Boxes
The Major Scale
The I-iv-v Chord Family
Notes On The Fretboard
Major 'Sliding' Pentatonic Scales
Introduction
How To Read The Fretboard Diagrams
How To Read Chord Grids
'chuck Berry-style' Double-note Licks
Chord Fragments/Chord Families
A Moveable Double-note Lick
The F-d-a Roadmap

Spis treści:

Introduction
How to read chord grids
How toread the fretboard diagrams
Notes on the fretboard - Tips on how to learn them
The Major Scale - Understanding intervals
Two Moveable Major Chords - Barred E and A chords, root notes, rock progressions
Variations of the two moveable major chords - A shortcut to learning chords
The I-IV-V Chord family - Using moveable chords to play power chords, boogie licks, rock riffs
The F-D-A Roadmap - Using three major chord fragments to follow a chord through its inversions
Chord fragments / chord families - using the three chord fragments to play licks and arpeggios
Three moveable blues boxes - Moveable patterns for rock soloing up the neck, substituting scales
"Chuck Berry - Style" Double - Note Licks - A bluesy variation for Chuck Berry - style soloing
Major "Sliding" Pentatonic Scales - Two sliding scales and how to use them for rock soloing
A moveable double - note lick - Played on the first and third strings: using it in riffs, solos and backup
Movable major scales - One for each chord fragment; playing melodies
Using the practice tracks

Okładka: Tate Douglas, Make Your Harmonica Work Better

cena 64,95 zł.


nuty.pl

Tate Douglas
Make Your Harmonica Work Better

polski Napraw swoją harmonijkę ustną
angielski Make Your Harmonica Work Better


Ilość stron:56
Format:305 x 230
Opracowanie na:książka
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Harmonijka (1)
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065019

Książka instruktarzowa mówiąca o sposobach konserwacji oraz napraw harmonijki ustnej. Jeśli nie wiesz co zrobić, gdy harmonijka przestała grać po kilku dniach od zakupu - ta książka jest dla Ciebie. Gdy nie odzywa się jeden z kanałów w Twojej harmonijce - nie kupuj nowego instrumentu, wystarczy kilka minut i znów możesz się cieszyć grą na dotychczasowym instrumencie. Cała publikacja napisana jest w języku angielskim.


There is a vast amount of knowledge throughout the world about how to make the harmonica sound better and play better, but little of it is written down. This fully illustrated book solves the problem. It contains sections on: how to buy a harmonica, common problems, advice about tools and techniques for using them, the basic parts of the chromatic harmonica, solutions to improve sound and functionality, experimenting on old harmonicas, tuning, and much more. For chromatic players, but diatonic players will learn just as much.


Spis treści:

Introduction
General Tools
The parts - General maintenance
Mouthpiece
Slide movement
Slide button
Slide buffers
Spring
Spring post
Body
Reed plates
Reeds
Rivets
Windsaving valves (flaps)
Cover plates
Cover posts
Change and Improve
Mouthpiece
Slide movement
Spring
Body
Reed plates
Reeds
Tuning and adjusting reeds
Rivets
Windsaving valves (flaps)
Cover plates
Finishing off

Okładka: McGrain Mark, Music Notation

cena 159,95 zł.


nuty.pl

McGrain Mark
Music Notation

polski Teoria i technika notacji muzycznej
angielski Music Notation - Theory and Technique for Music Notation


Ilość stron:216
Format:230 x 305
Opracowanie na:teoria muzyki
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065030

Przewodnik po teorii muzyki - zawiera wszelkie niezbędne zagadnienia dotyczące notacji muzycznej, m. in. rytmu, artykulacji, dynamiki, metrum, itp. Książka zawiera 13 rozdziałów tematycznych - każdy z nich posiada oddzielne terminologie i ćwiczenia.


Learn the essentials of music notation, from fundamental pitch and rhythm placement to intricate meter and voicing alignments. This book also covers the correct way to subdivide rhythms and notate complex articulations and dynamics. An excellent resource for both written and computer notation software!


Spis treści:

Introduction
Equipment
Chapter One: Sound Envelopes and the Notation Grid
Sound Description
The Staff
Leger Lines
Clefs
The Treble Clef
The Bass Clef
The Percussion Clef
The Alto and Tenor Clef
Placement of Clefs
The Great Staff
Homework
Additional Practises:
New Notation for New Sounds
Specific Percussion Clefs
Other Moveable C Clefs
Hybrid Clefs
Chapter Two: Fundamental Rhtyhmic Description
Note - heads
Stems
Stem Length
Stem Direction
Stem Length in Leger Lines
The Quarter Rest
The Half Rest
The Whole Rest
Percussion and Rhtyhm Note - heads
Homework
Additional Practices
Other Percussive Note - heads
Chapter Three: Fundamental Pitch Description
Placement of Notes on the Staff
Accidentals
Flats
Sharps
Naturals
Double Flats
Double Sharps
Spacing of Note - heads in Regard to Accidentals
Key Signatures
Application of Accidentals
The Logic of Accidentals
Courtesy Accidentals
Key Changes
Homework
Additional Practises
Logic of Accidentals
Null Key Signatures
Chapter Four: The Notational Grid: Conclusion
The Three Regions of the Staff
Measures
Barlines
Single Barlines
Double Barlines
The "fine" Barline
Braces and Brackets
Homework
Additional Practices
Changes of Clef
Chapter Five: Time Signatures, Meter, and Tempo
Time Signatures
Placement of Time Signatures
"Common Time" and "Cut time"
Changes Meter
Metric Placement of Note - heads and Rests
Alignment
Tempo Markings
Changes of Tempo
Homework
Additional Practices
Types of Rhythm
Metrical Rhythm
Changing Between Simple Time and Compound Time
Change of Pulse Note - value
Chapter Six: Rhythmic Subdivision of the Pulse
Flags
Beams
Application of Beams
Stem Direction of Beamed Note Groups
Beam Slant
Homework
Chapter Seven: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Continued
Horizontal Beams
Primary Beams
Secondary Beams
Broken Secondary Beams
Syncopation
Borrowed Metric Groupings
Homework
Additional Practices
"Midway" Beaming of Note Groups
Beams as Indicators of Phrasing
Chapter Eight: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Concluded
The Eighth Rest
The Sixteenth Rest
The Whole Measure Rest
Ties
Augmentation Dots
Dotted Rests
Rests in Compound Meters
Homework
Aditional Practices
Smaller Value Rests
Ties Attending Voicings
Triple Augmentation Dots
Chapter Nine: Holds, Pauses, and Repeats
Fermatas
Pauses
Caesuras
Fermatas Attending Caesuras
Multiple Measure Rests
Repeat Brackets
Repeat Endings
Single Measure Repeats
Double Measure Repeats
Da Capo and Dal Segno
al fine and al Coda
Homework
Additional Practices
Fermatas Attending Barlines
The "Grand Pause"
Tacet
Third Repeat Endings
Single Pulse Repeats
Col
Chapter Ten: Chords, Voicings, and Divisi Parts
Chord Symbols
Parenthetical Tensions
Inversions and Pedals
Voicings
Alignement of Accidentals
Divisi Parts
Octave Signs
Homework
Additional Practices
Hybrid Chords and Polychords
Divisi Parts: Continued
Coll' 8va and Coll' 8vb.
Chapter Eleven: Dynamics
Location of Dynamic Information
Dynamic Level Markings
Dynamic Terminology
Wedges
Homework
Additional Practices
Location of Dynamics
Combined Dynamic Level markings
Change of Dynamic :evel on Repeated Sections
Chapter twleve: Articulation
The "Unarticulated Note"
Accent Marks
Staccato Marks
Legato / Tenuto Marks
Plavement of Accent, Staccato, and Legato Markings
Slurs
Breath Marks
Accent Terminology
Idiomatic Considerations
Homework
Additional Practices
Combining Accents with Staccato and Legato Markings
Combining Accent, Staccato and Legato Markings with Slurs
Combining Accent Terms with Dynamics
Chapter Thirteen: Ornaments
The Portamento
The Glissando
Trills
Tremolos
The Unmeasured Tremolo
The Measured Tremolo
Grace Notes
Arpeggios
Turns
Bends
Homework
Additional Practices
Cues
I: Names of Instruments with Abbreviations
II: Score Layout
III: Instrumental Transpositions
IV: Glossary of European Musical Terms

Okładka: Buckingham Bruce, Guitar Basics

cena 131,95 zł.


nuty.pl

Buckingham Bruce
Guitar Basics

polski Podstawy gry na gitarze, poziom 1
angielski Guitar Basics, Level 1


Ilość stron:48
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara akompaniująca
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: angielska
biografii: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065150

Pierwsza część szkoły gry na gitarze Bruca Buckinghama. Ten zestaw oferuje niezbędne wskazówki na temat otwartych akordów, akordów barre, specjalnych akordów tworzących unikalne rockowe i bluesowe brzmienie, akompaniamentów akordowych; skalach, grze rytmicznej, bluesie i formach akordów ruchomych. Zawiera inwersje, "zabarwione" akordy, praktyczne wskazówki, diagramy akordów, piosenki i progresje. Dodatkowo do książki dołączona jest płyta CD zawierająca aż 90 pełnych wersji demonstracyjnych poszczególnych ćwiczeń zawartych w publikacji.


This pack gives essential instruction on open chords, barre chords, power chords, strumming; scales, rhythm playing, the blues, and moveable chord shapes. It includes inversions, 'color' chords, practice tips, chord charts, songs, and progressions.


Spis treści:

About the CD
Preface
1 - Chords in Open Position
The Diagram
Open Position Major Chords
Chord Pairs
More Chord Pairs
Rhythm, Time, and Groove
Strumming
Getting in Rhythm
Points to Remember
Progressions for Practice
Tunes
2 - Scales in Open Position
Scale Shapes
Picking
Different Keys
Sixteenth Notes
3 - Practice Tips
Practice Space
Short Practice Sessions
4 - Moveable Chords and Scales
Naming Barre Chords
Moveable Chords with Fifth - String Roots
Two Chords Progressions
Four - Measure Progressions
Moveable Chord Exercise
Writing Your Own Progressions
Power Chords
Boogie Bass Patterns
More Practice Progressions
Moveable Pentatonic Scales
Keys
5 - The Blues
The Blues Form
Typical Ending
Other Keys
Substitute "Color" Chords
The Turnaround
Blues Rhythm Patterns
6 - Rhythm Playing
Three - String Triads
The Backbeat
Minor Triad Inversions
More Inversions
Progressions for Practice
"Suspended" and "Add" Chords
Progressions for Practice
7 - Songs and progressions
Review and Practice
Audio Index

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level One

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level One

polski Współczesna metoda kształcenia słuchu
angielski Contemporary Eartraining - Level One - A Modern Approach To Help Hear And Transcribe Melodies, Rhythms, Intervals, Bass Lines And Basic Chords


Ilość stron:232
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065324

Zdolność słyszenia muzycznego to zasadnicza umiejętność, która jest ważniejsza nawet od zdolności manualnych na danym instrumencie. Zaniedbując kształcenie słuchu jako muzycy stawiamy sobie barierę, która uniemożliwia nam odniesienie sukcesu, gdyż to co przez niektórych jest nazywane talentem w muzyce, nie jest niczym innym niż dobrym słuchem muzycznym połączonym ze zdolnością twórczą. Podręcznik ten jest zbiorem nowatorskich ćwiczeń do kształcenia słuchu, na których obecnie kształcą się tysiące muzyków w szkołach muzycznych w Los Angeles oraz innych miejscach w U.S.A., oraz ci, którzy są już uznanymi muzykami i chcą podnieść swoje zdolności słyszenia muzycznego. Solfleż ten stosuje wypracowaną w U.S.A. technikę "relative patch", której objaśnienie znajduje się w niniejszym podręczniku; rozdział pierwszy uczy słuchania i zapisywania interwałów, rytmów i melodii; rozdział drugi uczy rozpoznawania trójdźwięków, akordów septymowych i bardziej złożonych oraz gam systemu dur-mol i skal systemu modalnego a także wyodrębniania ze słuchu melodii z przebiegów polifonicznych.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation.


Spis treści:

Introduction: Summary of subject areas addressed in the book
Chapter One: Review of C, F and G major scales and key signatures; Review of SOLFEG and major scale resolutions; Melodic dictation with whole/half/quarter notes
Chapter Two: Diatonic major 3rd and minor 6th intervals; Introduction of eighth-note rhythms in dictation
Chapter Three: Diatonic minor 3rd and major 6th intervals; Introduction of D major scale and resolutions; Diatonic triad recognition - beginning with I-IV-V
Chapter Four: Diatonic 4th and 5th intervals; Diatonic triads and progressions - add the VI minor; Bass line dictation with half and quarter notes
Chapter Six: Diatonic major 2nd and minor 7th intervals; Introduction of dotted quarter-eight rhythms; Diatonic triads and progressions - add the III minor
Chapter Seven: Diatonic minor 2nd and major 7th intervals; Introduction of eight-note rhythmic anticipations; Diatonic triads and progressions - add the II minor; Bass line dictation - add eight notes and anticipations
Chapter Eight: Reviev and further drill on all of the above areas
Supplementary Worksheets: Keys of C, G, F, D and Bb; beginning on page

Okładka: Harrison Mark, Contemporary Eartraining - Level Two

cena 117,95 zł.


nuty.pl

Harrison Mark
Contemporary Eartraining - Level Two

polski Współczesne kształcenie słuchu, z. 2
angielski Contemporary Eartraining - Level Two


Ilość stron:168
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka z przykładami nutowymi
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065341

Podręcznik do kształcenia słuchu dla szeroko pojętej muzyki rozrywkowej. Uczy słuchowego rozpoznawania i zapisywania progresji akordów. Publikacja ta jest wykorzystywana w znanym Grove School of Music w Los Angeles. Oprócz czystej teorii, podręcznik zawiera też ćwiczenia z kluczem odpowiedzi.


Eartraining is a vital (and sometimes neglected) skill that enables musicians to 'hear ahead' in their playing and writing. These unique, modern courses have been used by hundreds of students (from beginners to working pros) at the acclaimed Grove School of Music in Los Angeles. These methods use SOLFEG (the syllables Do, Re, Mi, etc.) to apply the techniques within a key-center based 'relative pitch' framework. Level One works on hearing and transcribing melodies, rhythms, intervals and bass lines and moves on to identify triads and simple progressions. Level Two covers hearing and transcribing triad and four-part chord progressions, key changes, chromatic tones, modal scales, and combining melodic and harmonic dictation. Both levels include vocal drills and exercises.


Spis treści:

Level 1 solfeg review: Explanation of major scale solfeg and resolutions first introduced in Contemporary Eartraining Level 1
Summary of subject areas adressed in the book
Circle-of-fifths and circle-of-fourths - how these terms are used in an Entertaining context
Chromatic solfeg - adding extra solfeg syllables for chromatic notes
Major triad progressions - using the circle of 5ths/4ths and half-steps movements
Diatonic triad progressions - hearing all combinations of triads within a major key
Modal scale recognition - hearing all combinations of triads within a major key
II-V-I four-part progression - recognizing key changes usin II-V-I harmonies.
7-3 melodic line dictation over II-V-I progressions - using 7ths & 3rds of the chords as melody notes
Vocal Drills - practise routines around the circe of 5ths & 4ths
Contents of cassette tapes which are available
Workbook questions
Workbook answers

Okładka: Gumm Alan, Music Teaching Style

cena 223,95 zł.


nuty.pl

Gumm Alan
Music Teaching Style

polski Muzyczne style nauczania
angielski Music Teaching Style


Ilość stron:192
Format:178 x 254
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065612

Publikacja Alana Gumma jest prezentacją stylów nauczania muzyki. Autor przedstawia nietypowe podejście do sztuki nauczania, a także popiera idee anegdotami i cytatami wielkich artystów i mistrzów. Głównym celem sposobów nauczania Gumma jest zdobycie doskonałego doświadczenia w nauczaniu i osiągnięcie trwałego sukcesu.


Music Teaching Style is an exciting, balanced approach to student performance, music learning and personal change. Written in an informal, engaging style, the text is highlighted by anecdotes, quotations, challenges for self-reflection, and techniques used by the author and top professionals in the field. The result - a fulfilling, productive and successful music teaching experience.


Spis treści:

Part 1. Overview
1. Setting the Context
Need for a Definition
Related Concepts
Personality
Learning Styles
Effective teaching
Conclusion
Discussion questions
2. Establishing a definition
The nature of music teaching style
Principle of tradicity
Several behaviors but one style
Stable and pervasive
Underlying focus
Many ways to be effective
Principle - based teaching
A clear and distinct definition
A new vantage point
A three - level model
Conclusion
Discussion questions
Part 2. Dimensions of music teaching style
3. Assertive teaching
Assertive vs. Aggressive
Cycle of teaching
Clear directions
Monitor student behavior
Specific feedback
Anticipating problems
Recognize cycles of misbehavior
Classroom rules
Consequences
Alerting
Conclusion
Discussion questions
4. Nonverbal motivation
Visual appearance
Proximity
Pacing
Conclusion
Discussion questions
5. Time efficiency
Concepts of time
Quickness
Quantity
Active learning
Conclusion
Discussion questions
6. Positive learning environment
Contingent approval
Transactional teaching
Time to think
Clarification
Encouragement
Elaboration
Awareness of student realities
Interpersonal relations
Conclusions
Discussion questions
7. Group dynamics
Self - responsibility
Student-to-student interactions
Leadership
Social loafing
Individualized listening and reading
Conclusion
Discussion questions
8. Music concept learning
Comprehensive musicianship
Concept of music
Questioning
Accountability
Questions as assessment
Handling incorrect answers
Types of questions
Critical thinking
Conclusion
Discussion questions
9. Artistic music performance
Multimodal learning
Asural Imagery
Psychomotor learning
Sound-to-performance cycle
Metaphor
Modeling and movement
Emotion and enthusiasm
Conclusion
Discussion questions
10. Student independence
Students as innovators
Creativity
Affective learning
Transformational teaching
Deepest levels of questioning
Discussion and dialogue
Student input in decision - making
Acceptance
Conclusion
Discussion questions
Part 3. Revealing your style
11. Types and trends of style
Prototypes
Comprehensive musicianship focus
Performance priorities
Intellectual focus
Group interaction priorities
Behavior management priorities
Styles that lack priority
Developmental teaching
Self - reflective stage
Broadening stage
Interdependent transition
Deepenning stages I and II
Development through insight
Conclusion
Discussion questions
12. Sorting out priorities
Trade offs
The Tyranny of time
Too much or too little control
Broader activity or deeper reflection
Principle of tradicity
Teacher - agenda interactions
Student - focused interactions
Subject matter interactions
You cannot touch learning
Conclusion
Discussion questions
Part 4. Choosing a new direction
13. Know yourself
Psychological controls
Internal - external
Time perceptions
Detail - holistic perspectives
To judge or not to judge
Absolute - relative
Background experience
We teach as we were taught
We teach what we know
Where we teach affects how we teach
Identity shapes our interactions
Conclusion
Discussion questions
14. Know your students
Developmental learning
External to internal
Dependent to independent
Student motivetion
Conclusion
Discussion questions
15. Know your subject matter
Music performance skills
Music knowledge
Creative experiences
Planning for balance in subject matter
Conclusion
Discussion questions
16. Learn what learning looks like
Define learning outcomes
Monitor learning
Conclusion
Discussion questions
17. Choose your focus
You get what you pay for
Focus away from the teacher
Focus on music
Refine your vision
18. Establish a set of principles
Make success the focus
Focus on all students' success
Get out of the way as the focus
Maintain a successful pace
Be independently succesfful
Teach deeply as well as broadly
Teach comprehensively
Final conclusion
About the author
Music teaching style inventory
Learning style glossary
References
General bibliography

Okładka: Wadhams Wayne, Inside The Hits

cena 191,95 zł.


nuty.pl

Wadhams Wayne
Inside The Hits

polski Wnętrza hitów
angielski Inside The Hits


Ilość stron:584
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Gedutis Susan, Nathan David
Kod produktu:NPL065629

Obszerna publikacja będąca zbiorem interpretacji i analiz największych przebojów różnorodnych artystów, m. in.: Tracy Chapman, The Beatles, Michaela Jacksona, The Kinks, The Zombies, Paula Simona i wielu innych. Autor książki - Wayne Wadhams - bada kluczowe składniki, które tworzą piosenkę - melodię, tekst, produkcję, wykonania artystyczne, itp. Znajdziesz tu zaskakujące odpowiedzi na ciekawe i prowokujące pytania.


How does a song become more than words and music to represent or influence the voice of a generation? Inside the Hits dissects more than 60 of the most powerful and memorable hit songs since the birth of rock and roll to reveal the roots of their success. Author Wayne Wadhams examines the key ingredients that made the songs work then and now, including: melody, lyrics, performance, production, artist image, promotion, and market timing. What really stopped Mick Jagger from getting 'Satisfaction'? How did a secretary who was mistaken for a prostitute give Donna Summer her new sound? Find all the answers in Inside the Hits. 'Reading Inside the Hits was like reliving some of the most memorable moments in rock and roll. A captivating read for industry professionals and fans alike.' - Phil Ramone


Spis treści:

Introduction: Goal and Game Plan
Part 0. What the Hits have common
Part 1. Rock's First Decade, and What made it all possible
1. Passion, Personality, and an Unlike Monarch
2. The Pretty Boys: Teen Idols from Philly and Beyond
3. Serious Doo - Wop at Chicago's Best
4. Girl Groups tothe Rescue - Reluctantly
5. Motown: A short of rythm 'n' class
6. The funny men: Novelty Records
7. Life's Beach, and Then it ends
8. Desperation alley: A lost soul in love hell
9. Rock production meets the classics - and triumphs
Part 2. The Beatles
1. Timing, Teamwork, Genius
2. Jewels in the Crown, Nails in the coffin
Part 3. The British Invasion, first wave: Adventures in excess and elegance
1. The Kinks: Crotchbusters extraordinaire
2. The Zombies
3. The Yardbirds: Heavy Breathing the Blues
4. The Searches
5. Herman's Hermits: Manufacturing pop
6. The Troggs: Here today, gone today
7. The Rolling Stones: No holes barred
Part 4. Meanwhile, back at the ranch: an explosion of New America Sounds and Styles, 1965 - 1973
1. The byrds
2. The lovin' spoonful: Just a-Pickin' and a-Grinnin'
3. The Turtles: Pop prefection by the Numbers
4. The doors: Prophets of sex, drugs and more sex
5. Aretha Franklin: The past stops here, amen
6. Buffalo springfield: What's wrong with this picture?
7. Crosby, stills & nash: reluctant heroes
8. Creedence clearwater revival: American, The view from L.A.
9. Stevie Wonder: Artists take what's theirs, finally
10. Paul Simon: The fear behind the fun
Part 5. Movements of brillance, 1974 - 1988
1. Tina Turner
2. Paul Young
3. The Pointer Sisters
4. The Police: Surrepticity Stalking
5. The Eagles
6. Toto: Pop rules! Screw the critics
7. The Doobie brothers
8. Robbie Nevil: Life's Great / Awful
9. Michael Jackson
10. Steely Dan and Donald Fagen: Architects of Perfection
11. Raging Hormones, Rude Emotions: Letting It All Hang Out
12. Tracy Chapman and theFolk Re-Re-Revival
Epilogue
Key HIT Elements Matrix
Glossary
List and Index od Defined terms
Index
Index of credits

Okładka: Howard George, Getting Signed!

cena 171,95 zł.


nuty.pl

Howard George
Getting Signed!

polski Otrzymywanie kontraktów!
angielski Getting Signed!


Ilość stron:233
Format:152 x 229
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL065657

Przewodnik dla wszystkich muzyków dążących do uzyskania kontraktów z wytwórniami muzycznymi, a nieznających prawa i zasad niezbędnych do ubiegania się o tego typu dokumenty. Autor książki - George Howard doskonale pokieruje Cię przez współczesny labirynt przemysłu muzycznego i pomoże doprowadzić Twoje nagrania do szczytu sukcesu.


For unsigned musicians, it is vital to long-term success to sign a contract with a record label. However, preparing your music, targeting a label, and getting your demo into the hands of someone who will listen is challenging, if you don't know where to start. Getting Signed!, by record industry veteran George Howard, guides you through the maze of today's music industry, and will help you move your demo to the top of the stack. Even if you are not yet ready for a record deal, it will help you assemble a team that will make sure your music gets heard by as many people as possible. The next time an aspiring recording artist comes to us for advice, we'll advise them to read this book first. George Howard really knows what he's talking about. - Chris Franz and Tina Weymouth, members of Talking Heads and Tom Tom Club


Spis treści:

1 - The demo - breaking through: history, attitude and your demo
What is demo?
The demo: A multi - purpose tool
1. What is Label? ... and what the hell does A&R stand for anyway?
What is A&R?
What is a Record Label? Major vs. Indies
Record Label Architecture
Independent Promotion: More Indies
Summary
Workshop
2. Three case studies in breaking through: Nirvana, Def Jam, and Bob Dylan
The Essential Quality in an Artist
The problem
How Artists really get signed: A signing drama
The solution
Case 1: Nirvana - How Nirvana got their record deal
Case 2: Def Jam Recordings - The importance of the visionary at the label
Case 3: Bob Dylan - How Dylan got his record deal
Summary
Workshop
3. Demo track selection and sequencing: Start with the songs
How A&R people listen to demos
The Importance of Song Sequence: put your best song forward
How many songs, and why
Workshop
4. Recording Your Demo: getting it down
The recording studio
A schedule for making the most of your studio experience
Costs associated with studios
Home recording
Pro Tools
Home recording tips
Copryhights and demos
Workshop
5. Packaging and presenting your demo: All dressed up and everywhere to go
Elements of a Successful demo package
What's Inside the envelope
Summary
Workshop
2. The Team: Agents, Managers, and Lawyers
6. Performances and booking agents: The live life
How performing impacts all facets of your career
Maximizing the gig
Gigs outside your home town
Booking agents: how they work and when you need them
Building a following
Summary
Workshop
7. Management: Finding it and making it work for you
The three "Must - Have's" of Management
The Importance of Money: How management gets paid
Managers and publishing
Finding the right manager
Labels and Artist managers
Summary
Workshop
8. Lawyers: Protecting and Serving
The role of lawyers
When to get a lawyer
Finding the right lawyer
How lawyers differ from managers
Summary
Workshop
3. Additional Players - Giant steps: independent publicity and promotion, publishing, distribution, and labels
9. Publicity and Promotion: getting the word out
How publicists work
Maximizing your publicity experience
Publicity costs
Radio Promotion
When usigned artist should consider Indie promo
How promotion can help you get a deal
The cost of Indie promo
How to get and keep radio play
When to Hire an Indie Promoter
Summary
Workshop
10. Publishing: Rights and wrongs
Mechanicals
Why Publishers want you to get a record deal
The "Controlled Composition" clause
The importance of the Mechanical
Administration Deals
Co - Publishing Deals
Syncs and Placements: your Music in Movies and TV
When to get a Publishing deal
Publishing Pitfalls
Performance rights organizations (ASCAP, BMI, SESAC)
Summary
Workshop
Distribution: Moving Product
How Distribution Works
Co - op
Distribution follows marketing
Starting Your Own Label
P&D Deals: Distributors as Marketers and Manufacturers
Why Distributors Avoid Unsigned Artists
When to Consider Distirbution
One - Stops and Rackjobbers
Summary
Workshop
12. Contracts: getting the best deal
The Royalty deal
How Royalties are calculated
Profit Sharing / Joint - Venture Deals
Term ("Licensing") Deals
Demo Deals
Important Contract Points
Summary
Workshop
13. You've got a deal! or did you know that "Utopia" Means "No Place?"
What happens when you get signed
Issues surrounding scheduling your release
Atwork
Working with Your A&R Person
Key People at the Labels
Keeping the Label Focused on You
Summary
Workshop
Appendix A: Sample contract
Appendix B: Suggested reading
Appendix C: "From the Field" Bios
Index

Okładka: Sebastian z Felsztyna, Modus Regulariter Accentuandi

cena 15,85 zł.


nuty.pl

Sebastian z Felsztyna
Modus Regulariter Accentuandi

łaciński Modus Regulariter Accentuandi


Ilość stron:28
Format:140 x 190
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Morawski Jerzy
Redaktor: Morawski Jerzy, Szweykowski Zygmunt Maria, Kowalewicz Henryk
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066165

"Modus regulariter accentuandi" jest jednym z bardziej popularnych traktatów muzycznych przypisywanym Sebastianowi z Felsztyna. Z pierwszej połowy XVI w. znamy parę, w niewielkim stopniu różniących się od siebie, wydań tego dzieła. Po raz pierwszy opublikował je Jan Haller w 1518 r. w Krakowie. Drugie znane wydanie ukazało się również w Krakowie, w 1525 r. nakładem drukarni Hieronima Witora. Do naszych czasów zachowało się w polskich bibliotekach po kilka egzemplarzy tych wydań. Podstawę niniejszej reprodukcji starającej się ukazać zabytek w jego pierwotnej postaci - w formie możliwie najbardziej zbliżonej do pierwodruku, z zachowaniem wszelkich charakterystycznych dla niego elementów techniczno-drukarskich, a więc bez późniejszych naleciałości, dodatków i zanieczyszczeń, które w trakcie opracowania wydawniczego poddano niezbędnym zabiegom retuszerskim stanowi egzemplarz przechowywany obecnie w Bibliotece Zakładu Narodowego im. Ossolińskich we Wrocławiu, sygn. XVI Qu 1886.
Książka zawiera posłowie w języku polskim i angielskim.

The "Modus regulariter accentuandi" is one of the more popular musical treatises ascribed to Sebastian of Felsztyn. A few reeditions dating from the first half of the sixteenth century containing only insignificant changes have come down to us. It was first published by jan Haller in 1518 in Cracow. The second edition also appeared in Cracow, issued in 1525 by the printing house of Hieronim Wietor. Several copies of this publication are preserved in polish libraries at the present time. The copy used as the basis for the present reproduction is kept in the Library of the Ossoliński National Institute at Wrocław (XVI Qu 1886). The reproduction is designed to show the source, as far as possible, in its original form, with all its characteristic technical typographic features. For this reason later accretions, additions and contaminations have been removed in the course of preparation.

Okładka: Sebastian z Felsztyna, Opusculum Misicae Compilatum

cena 15,85 zł.


nuty.pl

Sebastian z Felsztyna
Opusculum Misicae Compilatum

łaciński Opusculum Misicae Compilatum


Ilość stron:36
Format:140 x 190
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:łacińska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Morawski Jerzy
Redaktor: Kowalewicz Henryk, Szweykowski Zygmunt Maria, Morawski Jerzy
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066166

W 1517 r. w Krakowie nakładem drukarni Jana Hallera ukazało się "Opusculum musicae mensuralis" Sebastiana z Felsztyna - jedyny traktat o muzyce menzuralnej tego autora. Do naszych czasów zachowało się w polskich bibliotekach zaledwie kilka egzemplarzy tej publikacji. Podstawę niniejszej reprodukcji starającej się ukazać zabytek w jego pierwotnej postaci - w formie możliwie najbardziej zbliżonej do pierwodruku, z zachowaniem wszelkich charakterystycznych dla niego elementów techniczno-drukarskich, a więc bez późniejszych naleciałości, dodatków i zanieczyszczeń, które w trakcie opracowania wydawniczego poddano niezbędnym zabiegom retuszerskim - stanowi egzemplarz przechowywany obecnie w Bibliotece Narodowej w Warszawie, sygn. Qu 148.
Książka zawiera posłowie w języku polskim i angielskim.

The tratise "Opusculum musicae mensuralis" by Sebastian of Felsztyn was published by the printing house of Jan Haller in Cracow in 1517. It is the only treatise on mensural music by this author. Only a few copies of thispublication now survive in Polish libraries. The copy used as the basis for the present reproduction is kept in the National Library, Warsaw (WVI Qu 148). The reproduction is designed to show the source, as far as possible, in its original form, with all its characteristic technical typographic features. For this reason later accretions, additions and contaminations have been removed in the course of preparation.

Okładka: Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian, Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

cena 116,95 zł.


nuty.pl

Rilling Helmuth, Bach Johann Sebastian
Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study

polski Johann Sebastian Bach, Pasja według św. Mateusza, Wprowadzenie i wskazówki wykonawcze
angielski Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study
niemiecki Johann Sebastian Bach, Matthäus-Passion, Einführung und Studieneinleitung


Ilość stron:92
Format:230 x 305
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Nafziger Kenneth
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068532

"Pasja według św. Mateusza" jest jedną z dwóch pasji Bacha, które zachowały się w całości. Powstała ona w późnym okresie jego twórczości, gdy kompozytor był kantorem w kościele św. Tomasza w Lipsku. Pierwsze wykonanie "Pasji według św. Mateusza" miało miejsce w Wielki Piątek 15 kwietnia 1729 roku. Ten monumentalny, złożony z 24 scen, utwór stawia współczesnych dyrygentów oraz instrumentalistów wobec wielu różnorodnych problemów wykonawczych. Publikacja "Johann Sebastian Bach, St. Matthew Passion, Introduction and Instructions for Study" Helmutha Rilinga jest skierowana szczególnie do dyrygentów. Zawiera ona wiele przydatnych wskazówek (m. in. odnośnie artykulacji, tempa, dynamiki, frazowania) w odniesieniu do każdej ze scen pasji. Zawarty jest w niej także opis pierwszych wykonań tej kompozycji w czasach współczesnych Bachowi.

The technical and interpretive analyses of the "Passion According to Saint Matthew" which are found in this volume offer a new, exciting, and thoroughly logical approach to solving the intricate problems presented by Bach's masterpiece. For a modern performance of the St. Matthews Passion, the knowledge of performancew practice in Bach's time must be presupposed. The modern conductor must become familiar with special performance characteristics of the situation in which Bach foud himself at the Thimaskirche in Leipzig from 1723 to 1750.The St. Matthew Passion was written for the Good Friday afternoon service in 1729.

Spis treści:

Preface
Presuppositions
Sources
Performance materials
Performance practise in Bach's time
Fundamental considerations for interpretation
Nature of the forces to be used
Number of forces
Chorus primus and Chorus secundus
Arrangement of forces
Shortening of the work
Performance of the work in translation
Fundamental components of interpretation
The interpretation of individual movements
Chorus: Kommt, iht Töcher, helft mir klagen
Recitative: Da Jesus diese Rede vollendet hatte
Chorale: Herzliebster Jesu
Recitative: Da versammelten sich die Hohenpriester
chorus: Ja nicht auf das Fest
Recitative: Da nun Jesus war zu Bethanien
Chorus: Wozu dienet dieser Unrat
Recitative: Da das Jesus merkete
Recitative: Du lieber Heiland du
Aria: Buß und Reu
Recitative: Da ging hin der Zwölfen einer
Aria : Blute nur, di liebes Herz
Recitative: am erten Tage der süßen Brot
Recitative: Wo willst du, daß wir dir bereiten

Recitative and Chorus: Er sprach: Gehet hin in die Stadt

Chorale: Ich bin's, ich sollte büßen

Recitative: Er antwortete und sprach: Der mit der Hand mit mir in die Süssel tauchet

Recitative: Wiewohl mein Herz in Tänen schwimmt

Aria: Ich will dor mein Herze schenken

Recitative: Und da sie den Logesang gesprochen hatten

Chorale: Erkenne mich, mein Hüter

Recitative: Petrus aber antwortete

Chorale:Ich will hier bei dir stehen

Recitative: Da kam Jesus mit ihnen
Recitative with chorus: O Schmerz, hier zittet das gequälte Herz

Aria with Chorus: Ich will bei meinem Jesu wachen

Recitative: Und ging hin ein wenig

Recitaive: Der Heiland fällt vor seinem Vater nieder

Aria: Gerne will ich mich bequemen

Recitative: Und er kam zu seinen Jüngern

Chorale: Was mein Gott will

Recitative: Und er kam und fand sie aber schlafend

Due with Chorus: So ist mein Jesus nin gefangen

Chorus: Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden

Recitative: Und siehe , einer aus denen, die mit Jesu waren

Chorale: O Mensch, bewein dein Sünde groß

Aria with Chorus: Ach, nun ist mein Jesus hin

Recitative: Dei aber Jesum gegriffen hatten

chorale: Mit hat die Welt trüglich gericht't

Recitative: Und wiewihl viel falsche Zeugen herzutraten

Recitative: Mein Jesu schweigt

Aria: Geduld, wenn mich false Zungen stechen

Recitative and Chorus: Und der Hohepriester antwortete

Recitative and Chorus: Da speiten sie aus

Chorale: Wer hat dich so geschlagen

Recitative and Chorus Petrus aber saß draußen im Palast

Recitative: Da hub er an sich zu verfluchen

Aria: Erbarme dich

Chorale: Bin ich gleich von dir gewichen

Recitative and Chorus: Des Morgens aber hielten alle Hohenpriester

Recitative: Und er warf die Silberlinge

Aria: Gebt mir meinem Jesum wieder

Recitative: Sie hielten aber einen Rat

Chorale: Befiehl du deine Wege

Recitative and Chorus: Auf das Fest aber

Chorale: Wie wunderbarlich ist doch diese Strafe

Recitative: Der Landpfelger sagte: Was hat er denn Übels getan

Recitative: Er hat uns allen wohlgetan

Aria: Aus Liebe will mein heoland sterben

Recitative and Chorus: Sie schreien aber noch mehr

Recitative: Erbarm es Gott

Aria: Können Tränen meiner Wangen

Recitative and Chorus: Da nahmen die Kriegsknechte des Landpflegers

Chorale: O haupt voll Blut un Wunden

Recitative: Und da sie ihn verspottet hatten

Recitative: Ja, freilich will in uns das Fleisch und Blut

Aria: Komm, süßes Kreuz
Recitative and Chorus: Und da sie an die Stätte kamen, mit Nemen Golgatha

Recitative: Desgleichen schmäheten ihn auch die Mörder

Recitative: Ach, Golgatha

Aria with Chorus: Sehet, Jesus hat die hand

Recitative and Chorus: Und von der sechsten Strunde an

Chorale: Wenn ich einmal soll scheiden

Recitative and Chorus: Und sie da, der Vorhang im Tempel zerriß

Recitative: Am Abend, da es kühle war

Aria: Mache dich, meine Herze, rein

Recitative and Chorus: Und Joseph nahm den Leib

Recitative and Chorus: Nun ist der Herr zur Ruh gebracht

Chorale: Wir setzen uns mit Tränen nieder

The work of the rehersals

Okładka: Finney Ross Lee, Making Music, The Time - Line, Vol. 1

cena 110,95 zł.


nuty.pl

Finney Ross Lee
Making Music, The Time - Line, Vol. 1

polski Tworzenie muzyki, Linia czasu, z. 1
angielski Making Music, The Time - Line, Vol. 1


Ilość stron:82
Format:224 x 296
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:tłumaczenia: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068572

Ross Lee Finney (1906 - 1997) to amerykański pedagog, kompozytor, uczeń m. in. Nadii Boulanger, Albana Berga i
Rogera Sessionsa. Korzystając ze swojego długoletniego doświadczenia w nauce kompozycji Finney stworzył podręcznik w trzech częściach dla początkujących kompozytorów. W części pierwszej zawarł szereg praktycznych wskazówek: od podstaw instrumentacji i instrumentoznawstwa (szczególnie instrumenty perkusyjne) po ogólne zasady prawidłowego kształtowania dzieła muzycznego - jego melodii i harmonii oraz innych elementów. Kompozytor nie opierał się jednak na klasycznych, ugruntowanych przez tradycję regułach - jego celem było ukazanie współczesnego warsztatu kompozytorskiego z własnego punktu widzenia. Oprócz opisów słownych w książce znajduje się wiele własnych kompozycji Finneya, które wyjaśniają poruszane przez niego problemy. Kompozycje te są w formie partytury możliwej do realnego wykonania (m. in. "Movement" na perkusje i fortepian, "Suspended movement" na zespół kameralny).

As the author write:"This little volume is a hybrid". It is an elementary instruction book in composing music. But it is also a performance book that can be used by a group of players interested in contemporary music. And it is invitably a reflection of Ross Lee Finney reflection of ideas and convictions about composing music formed from years of teaching experiance. This volume is the first of three. It avoids as much as possible problems of melody and harmony. There are ten pieced included in this book to illustrate not only compositional problems but also to supply music that group can perform to develope technique.

Spis treści:

Learnig to understand and use the time-line in music
Defining in the musical Time-Line
Three basic ways of orginizing and notating on the Time-Line
First composing exersice - composing for a group of simple percussion instruments
The structure of the Time-Line
Orginizing the Time-Line by using sounds, musicak punctuation and dynamics
Second composition exercise - composing a piece organized by dynamics and sounds for 3 simple percussion instruments
Musical example for Performance - Fig. 1 Study for three percussionists
Using a simple musical form - The Canon
Notation on the Time-Line
Indicating exact pitch for a voice by employing a one-line staff
Musical Example for Performance - Fig. 2 The Fat Man for 3 Voices and Bass Drum
Using the five-line staff and modern clefs to indicate exact pitches
Third composing exercise - composing a piece for voices, piano and 2 triangles
Learning some modern national techniques
Fourth composing exercise - composing piece for three voices and three simple instruments with notation indicating exact pitches in the voice parts (using Clefs), some modern national devices and improvisation
Composing for instruments that play exact pitches
Percussion instruments taht play exact pitches
Writing idiomatic music for the piano, a percussion instrument
Musical Example for Performance - Fig. 3 Prelude (Contrasts) for Piano
Fith composing exercise - Fig. 4 - composing a piece for bell, piano and tambourine
Pitch-range chart for band and orchestra instruments
The musical idea
What is a musical idea?
How the composer uses dynamics, articulation, tempo and instrumentation to develop and achive his ideas
Musical Example for Performance - Fig. 5 Shapes for Chamber Ensamble
The importance of rhythm
How interesting rhythm can revitalize meter by adding variety to the time-line and contribute to a composition's organization by repetition
Pieces for further study and performance
Figure 6 Movement for Percussion and Piano
Figure 7 Suspended movement for Chamber Ensamble
Figure 8 Images for 2 Percussionists and Piano
Figure 9 Conflict for 4 Percussionists
Figure 10 Whistles for 2 or 4 Percussionists

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: Pace Helen, Pre-school Music, Moppets' Rhythms And Rhymes Child's Book

cena 42,95 zł.


nuty.pl

Pace Helen
Pre-school Music, Moppets' Rhythms And Rhymes Child's Book

polski Szkoła gry na fortepianie dla dzieci w wieku przedszkolnym
angielski Pre-school Music, Moppets' Rhythms And Rhymes Child's Book


Ilość stron:48
Format:305 x 230
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
słów utworów: angielska
Stopień trudności:0 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080045
Produkty podobne:Pace Helen - Moppets' Rhythms And Rhymes - Teacher's Book
Pace Robert, Pace Helen - Pre-school Music, Music Of Moppets, Book 1

Niniejsza książka powinna być używana z publikacją "Moppets' Rhythms and Rhymes" dla nauczycieli. Publikacja jest zbiorem gier muzycznych i piosenek mających na celu wykształcić poczucie rytmu u dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Zabawy mogą być przeprowadzone z małą grupą dzieci w przedszkolu, jak również z jednym uczniem podczas lekcji muzyki lub początkowych zajęć gry na fortepianie. Szczegóły prowadzenia zajęć podane są w osobnej publikacji dla nauczyciela.

This book is to be used in conjunction with Moppets' Rhythms and Rhymes, teacher's Book.
Moppels' Rhythms and Rhymes is a collection of game songs set to strongly rhythmical verses (some Mother Groose) for children from four through seven. While this may seem like a wide age span, Rhythms and Rhymes Teacher's Book explains how the various activities can be used to suit several levels of development.
Rhythms and Rhymes focuses on strengthening the children's innate sense of rhythm and their understanding of melodic direction through body movements, the use of the piano keyboard, rhythm instruments and rhythmical poems and games. It should be used with groups of at least four.
Although the book is planned specifically as a part of the Music for Moppets pre-piano course to be given in the teacher's own music studio, it can also be used very effectively in nursery school, kindergarten, and first grade.
On completion of the Music for Moppets course, the children should be well prepared to continue in a more formalized study for piano, or any other instrument.

Lista utworów:
My Name Song
Left Side
Right Side
Handy Pandy
Finger Wiggler Game
Copy Cat
Play - A - Story
Higgley Piggley
Copy Cat
Ride a Cock Horse
Barber Barber
Rub a dub dub
Mocassin and Beads
Humming Song
See-Saw, Sacaradown
Mister Bunny
Ol' Dan Tucker
Major Song
Minor Song
Major-Minor
Johnny by the hand
Clap and Guess
If Your Mama - If Your Papa

Okładka: , Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens

angielski Discover Music Histry And Culture 24 Posters and Fun Facts by Michael Mertens


Ilość stron:24
Format:230 x 307
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080235

Publikacja składa się z 24 kart dwustronnych, z których na jednej stronie umieszczone są obrazy, fotografie znanych kompozytorów, słynnych budowli na całym świecie całym, zabytków, ludzi ze świata kultury, wynalazców. Na drugiej stronie znajdziemy krótkie streszczenie przedstawiające daną fotografię, ważne wydarzenia z danej epoki, biografię. Karty składają się z mnóstwa obrazów, opowiadają o muzyce, historyczne wydarzenia, sztukę i architekturę od średniowiecza po teraźniejszość. Możemy zapoznać się ze słynnymi kompozytorami takimi jak: Jasquin des Prez, Giovanni Pierlugi da Palestrina, J.S.Bach, G.F. Handel, Antonio Stradivardi, Haydn, Mozart, Beethoven, Giuseppi Verdi, Franz Liszt, F. Chopin, Igor Stravinsky's.


Spis treści:

Music: (476r. - 1450 r.) Leonin and Perotin
Architecture: Notre Dame Cathedral (1163 r. - 1285r.) Paris, France
History: Charlemange, Magna Corta, The Crusades (476r. - 1450r.)
Visual Arts: Les Tres Riches Heures du Dec de Berri (1413r. - 1416r.) June, Jean (1370-1416) and Herman (1370-1416) Limbourg, Flemish Musée Condé. Chantilly, France
Architecture: Pazzi Chapel (1429r. - 1461r.) Florence, Italy. Fillippo Brunelleschi (1377r. - 1446r.). Italian
Visual Arts: The School of Athens (1510r. - 1511r.) Raphael (Raffaello Sanzio). Italian, Vatican, Rome
Music: Renaissance (1450r. - 1600r.) Lute, Viol, Recorder, Giovanni Pierlugi da Palesrina, Madrigal Singers, Josquin des Prez
History:(1450r. - 1600r.) Shakespeare, Microsope, 1492 Columbus Sails to America, Guttenberg moveable type
Architecture: Palace of Versailles Hall of Mirrors (1661r. - 1774r.) Paris, France
Visual Arts: Vision of the Ecstasy of St. Theresa (1647r. - 1652r.) Gianlorenzo Bernini. Rome, Italy
History: (1600r. - 1750r.) Pilgrims landing at Jamestown, Galileo invents the telescope, Sir Isaac Newton, Louis XIV
Music: (1600r. - 1750r.) Handel, Bach, Stradivarius, Pipe Organ
Architecture: Monticello (1769r. - 1809r.) Virginia, United States, Thoms Jefferson
Visual Atrs: The House Cards 1737r. Jean Baptiste Simeon Chardin. French
Hisory: American Revolution, George Washington, Napoleon, French Revolution (1750r. - 1825r.)
Music: Haydn. Mozart, Beetthoven, Clavichord (1750r. - 1825r.)
Architecture: Neuschwanstein Castle (1869r. - 1886r.) Bavaria, Germany
Visual Arts: Staryy Night 1888 Vincent Van Gogh. Dutch
History: Abraham Lincoln, Telephone, Thomas Edison, Industrial Revolution, Civil War, Transcontinental Railroad (1825r. - 1900r.)
Music: Giuseppi Verdi, Saxophone, Franz Liszt, Grand Pianoforte, Chopin (1825r. - 1900r.)
Architecture: Walt Disney Concert Hall at the Music Center of Los Angeles Country 2003r. Los Angeles, California, United States
Visual Arts: Guernica 1937r. Pablo Picasso, Spanish
History: Personal computer internet, Albert Einstein, moon landing, first flight 1900r.
Music: Aaron Copland, Igor Stravinsky, Synthesizer, Computer, mp3 Player 1900r.

Okładka: Tomaszewski Mieczysław, Chopin (English version)

cena 125,05 zł.


nuty.pl

Tomaszewski Mieczysław
Chopin (English version)

angielski Chopin


Ilość stron:310
Format:225 x 235
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081598

Publikacja w języku angielskim. Prezentowane ilustrowane wydawnictwo Chopin, autorstwa Mieczysława Tomaszewskiego, przygotowane zostało z okazji obchodów 160. rocznicy śmierci oraz 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Wprowadza czytelnika w tajniki biografii i twórczości najwybitniejszego polskiego kompozytora i jest adresowane do wszystkich, którym Chopin i jego talent są bliskie, tak w Polsce, jak i za granicą.

Projekt graficzny przygotował prof. Władysław Pluta. Uzupełnieniem tekstu jest bogaty materiał ilustracyjny, obejmujący zarówno reprodukcje i zdjęcia archiwalne, jak też fotografie współczesne, ukazujące miejsca związane z życiem Chopina. Wyjątkowe w swej urodzie zdjęcia ukazują piękno ojczystej ziemi kompozytora.
Publikacja liczy 360 stron i ponad 300 zdjęć. Zdjęcia współczesne przygotowywane zostały przez profesjonalnych fotografików, a reprodukcje dzieł archiwalnych pochodzą między innymi z Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Narodowego w Poznaniu, Muzeum Czartoryskich, Biblioteki Narodowej, Biblioteki Jagiellońskiej, Bridgeman Art Library w Londynie, Tate Gallery i innych.

The illustrated book, ''Chopin'', prepared on the occasion of Chopin's 160th death and 200th birth anniversaries, is intended for a wide range of readers, both in Poland and abroad, in particular to the aficionados of Frederic Chopin's phenomenal talent and those who wish to learn more about his biography and the times when he lived. The book's aim is to promote Chopin-related issues and knowledge of the composer. The authors have undertaken to answer the questions of how his talent developed and how the historical situation influenced the artist's personality and work. The text is complemented by rich illustrative material, including archival materials as well as contemporary photographs, depicting the sights associated with Chopin's life.

Spis treści:

Home
Roots
Village
Warsaw
First wanderings
Uprising
Paris
The Romantic Movement
The pianist
Composer
Salons
Meeting in Marienbad
Majorca
Nohant
Dissonances
Homeland and Faith
Last years
Last days
Resonance
List of illustrations

Okładka: Eschete Ron, Chord-melody Phrases For Guitar

cena 80,95 zł.


nuty.pl

Eschete Ron
Chord-melody Phrases For Guitar

angielski Chord-melody Phrases For Guitar


Ilość stron:24
Format: 228 x 304
Opracowanie na:gitara (zawiera zapis tradycyjny oraz tabulaturę, akordy) i CD
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara (1)
Rodzaj produktu:książka z przykładami nutowymi + płyta CD
Wersja językowa:opisów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL083673

Publikacja zawiera przykłady, frazy i sposoby wykonywania akordów na gitarze dla chętnych do zaznajomienia się z muzyką i harmonią jazzową. Zapis wszystkich przykładów muzycznych tradycyjny jak i w tabulaturze z nazwą akordów. Dołączona płyta CD zawiera materiał dźwiękowy przykładów muzycznych zawartych w książce.


Expand your chord-melody chops with these outstanding jazz phrases by Ron Eschete! He covers: chord substitutions, chromatic movements, contrary motion, pedal tones, inner-voice movements, reharmonization techniques, and much more. The book includes standard notation and tablature, and the CD features 39 helpful demo tracks.


Spis treści:

Introduction
How to Use This Book
Chord- Melody Phrases
Note from the Autor
Guitar Notation Legend





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland