•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Le Croc

Dostępne opracowania:

akompaniament nagrany na płytach CD - komplet 2 płyty (1)
głos wokalny solowy (sopran) i fortepian (1)
książka (3)
więcej opracowań ...

Le Croc znajdziesz w 6 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Szweykowski Zygmunt Maria, Musica Iagellonica Tom 1 1995

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Szweykowski Zygmunt Maria
Musica Iagellonica Tom 1 1995

Ilość stron:200
Format:169 x 238
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska, francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL056607

Pierwszy tom "Musica lagellonica" to przegląd prac wybranych muzykologów, różnych narodowości: Bohemia, Węgry, Polska, Słowenia.


Spis treści:

Editor's note
Barbara Przybyszewska - Jarmińska (Warsaw) The Sacred Dramatic Dialogue in Seventeenth - Century Poland. Facts and Suppositions
Aleksandra Patalas (Cracow) An Unknown Missa ' Ave Maria Stella' by Asprilio Pacelli
Tomasz Jasiński (Lublin) Imaginatio Crucis in the Boroque Music
Zofia Chechlińska (Warsaw) Variation Technique in Chopin's Nocturnes
Jim Samson (Bristol) Copin Reception: Theory, History, Anlysis
Andrej Rijavec ( Ljubljana) A'Polish Connection" in Slovene Music
Małgorzata Woźna - Stankiewicz (Cracovie) Les lettres cracoviennes de Józef Kremer sur la musique
Robert Anderson (London) Paderewski and Elgar's Polonia
Jadwiga Paja- Stach (Cracov) Polish Themes in Poloniaby Edward Elgar
Małgorzata Perkowska - Waszek (Cracovie) Les débuts parisiens d'Ignace J. Paderewski et quelques vvénements de sa vie artistique
Alicja Jarzębska (Cracow) Some Aspects of Stravinsky's Serial Music

Okładka: Boytim Joan Frey, The First Book Of Soprano Solos

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Boytim Joan Frey
The First Book Of Soprano Solos

angielski The First Book Of Soprano Solos


Opracowanie na:akompaniament nagrany na płytach CD - komplet 2 płyty
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
akompaniament na płycie CD (2)
Rodzaj produktu:płyta CD (2 szt.)
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL060452
Produkty podobne:Boytim Joan Frey - Pierwsza książka na sopran solo - z. 2
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos - Part II
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos

Na płytach CD sa akompaniamenty do trzydziestu trzech pieśni na głos wokalny sopran z towarzyszeniem fortepianu. Są to utwory barokowe, klasyczne, romantyczne, aż po współczesne pieśni XX wieku. Utwory przeznaczone są dla śpiewaków średnio zaawansowanych. Są to tylko płyty z akompaniamentem, zapis nutowy pieśni można kupić w serwisie jako osobną pozycję: Boytim Joan Frey - "The First Book Of Soprano Solos", kod produktu: NPL060865


Contents: The Beatitudes (Malotte) • Bel Piacere (Handel) • Bonne Nuit (Massenet) • The Crucifixion (Barber) • El Majo Discreto (Granados) • El Tra La La Y El Punteado (Granados) • Everywhere I Look (Carew) • The Green Dog (Kingsley) • Have You Seen but a White Lily Grow? • Hear My Cry, O God (Franck) • Heffle Cuckoo Fair (Shaw) • I Love All Graceful Things (Thiman) • Into the Night (Edwards) • The K'e (Dougherty) • Let My Song Fill Your Heart (Charles) • Let Us Dance, Let Us Sing (Purcell) • Lied der Mignon (Schubert) • A Little China Figure (Leoni) • Little Elegy (Duke) • Love Has Eyes (Bishop) • Lullaby (Scott) • The Mermaid's Song (Haydn) • Minnelied (Mendelssohn) • My Johann (Grieg) • Night is Falling (Haydn) • O Peace, Thou Fairest Child Of Heaven (Arne) • Oh, What a Beautiful City (Boatner) • Piercing Eyes (Haydn) • Rose Softly Blooming (Spohr) • Si Mes Vers (Hahn) • Waldensamkeit (Reger) • Water Parted from the Sea (Arne) • When I Have Sung My Songs (Charles).


Lista utworów:
My Johann [Grieg, Edvard]
Night Is Falling [Haydn, Franz Joseph]
O Peace, Thou Fairest Child Of Heaven [Arne, Thomas]
Oh, What A Beautiful City [Boatner, Edward]
Piercing Eyes [Haydn, Franz Joseph]
Si Mes Vers Avaient Des Ailes (Were My Songs With Wings Provided) [Hahn, Reynaldo]
Minnelied [Mendelssohn, Felix]
The Green Dog [Kingsley, Herbert]
Rose Softly Blooming [Spohr, Louis]
The K'e [Dougherty, Celius]
The Mermaid's Song [Haydn, Franz Joseph]
Waldensamkeit [Reger, Max]
Water Parted From The Sea [Arne, Thomas]
When I Have Sung My Songs [Charles, Ernest]
The Crucifixion [Barber, Samuel]
Everywhere I Look [Carew, Molly]
The Beatitudes [Malotte, Albert Hay]
Lullaby [Scott, Cyril]
Bel Piacere [Handel, George Frideric]
Bonne Nuit [Massenet, Jules]
Et Tra La La Y El Punteado [Granados, Enrique]
A Little China Figure [Leoni, Franco]
Have You Seen But A White Lily Grow? Hear My Cry, O God [Franck, Cesar]
Heffle Cuckoo Fair [Shaw, Martin]
Little Elegy [Cole]
El Majo Discreto [Granados, Enrique]
Love Has Eyes [Bishop, Henry R.]
I Love All Graceful Things [Thiman, Eric H.]
Lied Der Mignon [Schubert, Franz]
Let Us Dance, Let Us Sing [Purcell, Henry]
Let My Song Fill Your Heart [Charles, Ernest]
Into The Night [Edwards, Clara]

Spis treści:

CD 1
The Beatitudes (Malotte)
Bel Piacere (Handel)
Bonne Nuit (Massenet)
El Tra La La Y El Punteado (Granados)
The Crucifixion (Barber)
El Majo Discreto (Granados)
Everywhere I Look (Carew)
The Green Dog (Kingsley)
Have You Seen but a White Lily Grow?
Hear My Cry, O God (Franck)
Heffle Cuckoo Fair (Shaw)
The K'e (Dougherty)
I Love All Graceful Things (Thiman)
Into the Night (Edwards)
Let My Song Fill Your Heart (Charles)
Minnelied (Mendelssohn)
Let Us Dance, Let Us Sing (Purcell)
CD 2
Lied der Mignon (Schubert)
A Little China Figure (Leoni)
Little Elegy (Duke)
Love Has Eyes (Bishop)
Lullaby (Scott)
The Mermaid's Song (Haydn)
Night is Falling (Haydn)
My Johann (Grieg)
O Peace, Thou Fairest Child Of Heaven (Arne)
Si Mes Vers (Hahn)
Oh, What a Beautiful City (Boatner)
Piercing Eyes (Haydn)
Rose Softly Blooming (Spohr)
Waldensamkeit (Reger)
Water Parted from the Sea (Arne)
When I Have Sung My Songs (Charles)

Okładka: Boytim Joan Frey, The First Book Of Soprano Solos

cena 83,95 zł.


nuty.pl

Boytim Joan Frey
The First Book Of Soprano Solos

polski Pierwsza książka na sopran solo
angielski The First Book Of Soprano Solos


Ilość stron:128
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (sopran) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny - Sopran (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060865
Produkty podobne:Boytim Joan Frey - Pierwsza książka na sopran solo - z. 2
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The First Book Of Soprano Solos - Part II
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos
Boytim Joan Frey - The Second Book Of Soprano Solos

W tomie I zaprezentowane są orginalne pieśni na głos sopran z towarzyszeniem fortepianu.Trzydzieści pięć pieśni stanowią syntezę od utworów barokowych po współczesne pieśni XX wieku.


This is among the most widely used teaching repertoire for singers in the U.S. Over 30 songs in each book, including American and British art songs, folk song arrangements, sacred songs and a sampling of beginning songs in German, Italian, Spanish and French. There is a completely different song selection for each voice type.


Lista utworów:
A Little China Figure (Leoni)
Bel piacere (Handel)
Bonne Nuit (Massenet)
El Majo Discreto (Granados) (Enrique Granados)
Et tra la la y el punteado (Granados) (Enrique Granados)
Everywhere I Look (Carew) (Molly Carew)
Have You Seen But A White Lily Grow? (Early 17th Century melody)
Hear My Cry, O God (Franck)
Heffle Cuckoo Fair (Shaw) (Martin Shaw)
I Love All Graceful Things (Thiman)
Into the Night (Edwards)
Let My Song Fill Your Heart (Charles) (Ernest Charles)
Let Us Dance, Let Us Sing (Purcell)
Lied Der Mignon (Schubert)
Little Elegy (Duke) (John Duke)
Love has eyes (Bishop)
Lullaby (Scott) (Gian-Carlo Menotti)
Minnelied (Mendelssohn)
My Johann (Grieg) (E. Grieg)
Night Is Falling (Haydn)
O Peace, Thou Fairest Child of Heaven (Arne)
Oh, What a Beautiful City (Boatner)
Piercing Eyes (Haydn)
Rose Softly Blooming (Spohr)
Si Mes Vers Avaient Des Ailes
The Beatitudes (Malotte) (Albert Hay Malotte, Tina English)
The Crucifixion (Barber) (Samuel Barber)
The Green Dog (Kingsley)
The K'e (Dougherty) (Celius Dougherty)
The Mermaid's Song (Haydn)
Waldensamkeit (Reger)
Water Parted from the Sea (Arne)
When I Have Sung My Songs (Charles) (Ernest Charles)

Okładka: Szweykowska Anna, Szweykowski Zygmunt Maria, The Perfect Musician, Vol. 3

cena 23,92 zł.


nuty.pl

Szweykowska Anna, Szweykowski Zygmunt Maria
The Perfect Musician, Vol. 3

polski Doskonały muzyk, cz. 3
angielski The Perfect Musician, Vol. 3


Ilość stron:86
Format:125 x 180
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska, włoska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Szweykowski Zygmunt Maria, Carter Tim
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL061363

Seria "Practica musica" to interesujące wypowiedzi z różnych epok na temat pojmowania muzyki i jej roli. Poszczególne zeszyty obejmują po jednej lub kilku wypowiedziach. Wszystkie teksty zawarte w serii "Pactica musica" stanowią materiał ściśle źródłowy. Część trzecia serii zawiera wypowiedzi Luigiego Zenobi i Athanasiusa Kirchera. Niniejsza edycja wydana jest w języku włoskim i angielskim.

The series Practica Musica seeks to present to scholars and interested readers a wide span of documents concerning the theory and practice of music. These documents cover a range of statements and opinions concerning how music was conceived at a given time, how musical compositions have functioned in given social, institutional and cultural contexts, and how particular works have been evaluated by contemporary writers on music, not to mention matters of performing practice and compositional technique. The texts come from professional theorists, composers and performers, as well as from laymen and amateur observers of contemporary musical life. The series as a whole will contain different types of documents - ranging from systematic treatises to the jottings of dilettantes - but whatever their origins, they offer an intriguing insight into music and its crucial place in society.

Spis treści:

Editor's note
Note
Luigi Zenobi:
Lettera a N. N.
List do N. N.
Athanasius Kircher:
Musurgia Universalis. Ex Libro VII
Musurgia Universalis. From the VIIth book
Index of names

Okładka: Pattison Pat, Songwriting: Essential Guide To Rhyming

cena 95,95 zł.


nuty.pl

Pattison Pat
Songwriting: Essential Guide To Rhyming

polski Sztuka pisania tekstów piosenek
angielski Songwriting: Essential Guide To Rhyming - A step-by-Step Guide to Better Rhyming and Lyrics


Ilość stron:80
Format:215 x 280
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065083

Książka ma na celu pomóc autorom tekstów w szybszym znajdowaniu rymów, osobom improwizującym w posługiwaniu się tekstem w przestrzeni rytmicznej i w efektownym osadzaniu tekstu w rytmie. Autorzy zwracają uwagę na błędy i złe przyzwyczajenia jakie często popełniają i nabywają nowicjusze techniki śpiewu improwizowanego.


This book has a very specific purpose: to help songwriters find better rhymes and use them more effectively. Rhyme is one of the most crucial areas of lyrics writing, and this guide will provide all of the technical information necessary to develop your skills completely. The exercises and worksheets help experienced writers take a fresh look at their techniques, and prevent novices from developing bad habits. Use this book to start writing better than ever before!


Spis treści:

Foreword vii
Introduction
Do I Have to Rhyme?
Chapter One
Rhyme Is Your Friend
Shaking Hands
Masculine Rhymes/Femine Rhymes
Finding Rhymes
Using Tou Rhyming Dictionary
Chapter Two
Exchanging Business Cards
Rhyme Spotlights Ideas
Rhyme Connects Ideas
Chapter Three
Getting References
Worksheets
Chapter Four
Family Friends
Expading Rhyme Possibilites
Perfect Rhyme Subtitutes
Family Rhyme
Phonetic Relationships
Plosives
Fricatives
Nasals
Feminine Family Rhymes
Syllables Ending in More Than One Consonant
L and R
Chapter Five
Friendly Relatives
Additive/Subtractive Rhyme
Words Ending in Vowels
Syllables with Consonant Endings
Family Additives
Subtractive Rhyme
Chapter Six
Kissin' Cousins
Assonance Rhyme
Feminine Assonance Rhyme
Effects on Structure
Consonance Rhyme
From Birth of Death
Partial Rhyme
From Cradle to Grave
Chapter Seven
The Fruits of Friendship
Chapter Eight
Sonic Bonding
Internal Rhymes
Voice Leading
Assonance
Alliteration
Juncture
The Vowel Triangle: Beauty and the Beast
Afterword

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland