Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 47,2 zł. nuty.pl | Paderewski Ignacy Jan Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Dwanaście pieśni op. 22 na głos i fortepian Twelve songs op. 22 for voice and piano
Pieśni do słów Catulle Mendesa op. 22 nie przypominają w niczym wcześniejszych kompozycji wokalnych Paderewskiego, jak na przykład Pieśni do słów Asnyka op. 7 czy Pieśni do słów Mickiewicza op. 18 - nieco moniuszkowskich, bardzo polskich, z prostym diatonicznym akompaniamentem. W Pieśniach op. 22 Paderewski zbliżył się do stylistyki kompozytorów francuskich i bodaj po raz pierwszy w muzyce polskiej - przed Szymanowskim i Eugeniuszem Morawskim - świadomie nawiązał do wzorów tradycji paryskiej, coraz częściej stosowanej w ówczesnej muzyce europejskiej. Pieśni op. 22 są jakby usymfonizowanymi poematami z partią wokalną. Kompozytor - wyczulony na poetyckie niuanse - pogłębia, poszerza i sublimuje ekspresję słowa, które melodycznie wibruje, wpada w przygotowany tok harmoniczny, tłumaczy go. Ciemne obrazy poetyckie Mendesa wzbogacił Paderewski barwami niejednokrotnie jaśniejszymi, świetlistszymi. Operuje przy tym rozległą skalą środków harmonicznych w partii fortepianu; znajdujemy wśród nich chromatykę obcą pieśniom wcześniejszym, ton chorałowy (La nonne, Le ciel est tres-bas), akordykę kwartowo-kwintową w ulubionym układzie kwartowo-sekundowym (Dans la foret), współbrzmienia septymowo-sekundowe i akordy z wielką septymą, jak również jawne symbole dźwiękowe: 'szkliste, zimne brzmienie arpeggiowanych akordów z trójdźwiękiem zwiększonym w pieśni Lune froide oraz powtarzany i akcentowany melodyczny interwał trytonu jako znak pustki w pieśni Viduité. Partia fortepianowa np. w pieśni Dans la foret przywodzi na myśl dzisiejszą technikę klasterową, przejawiającą się w nawarstwianiu współbrzmień, doprowadzonych do ośmiodźwiękowego diatonicznego klasteru (takty 20-22). Zagęszczanie składników akordowych stosuje Paderewski nawet w najniższej oktawie fortepianu - wbrew alikwotowej naturze dźwięku i wypływającej stąd zasadzie instrumentacyjnej - operuje czterodźwiękiem w skupionym układzie dwóch współbrzmień sekundowych zestawionych w odstępie kwarty (La nonne, takty 53, 55, 57, 59, 76, 78). Siła wyrazu Pieśni do słów Mendesa przejawia się również w różnego rodzaju napięciach metrorytmicznych (śmiałe zmiany metrum, dość częsta akcentuacja na słabych częściach taktu) i dynamicznych oraz w oryginalnym kolorycie i niuansach partii wokalnej. Lista utworów: |
cena 120,95 zł. nuty.pl | John Elton, Taupin Bernie One Night Only. The Greatest Hits Tylko jedna noc. Największe przeboje One Night Only. The Greatest Hits
Sir Elton John urodził się 25 marca 1947 roku w Pinner jako Reginald Kenneth Dwight. To słynny brytyjski kompozytor, piosenkarz i pianista. Początkowa twórczość Eltona oscyluje pomiędzy gatunkami muzycznymi takimi, jak: rock'n' roll i rock psychodeliczny. Twórczość dojrzała jest już wyraźnym przykładem muzyki pop. Dyskografia artysty obejmuje blisko 45 krążków (w tym studyjnych i live). W prezentowanej publikacji zawarto największe przeboje Eltona Johna w opracowaniu na głos wokalny i instrument akompaniujący (fortepian / gitara / keyboard). All the songs from the album arranged for piano, voice and guitar, complete with lyrics and guitar chord boxes. Includes Rocket Man, The Bitch Is Back and I'm Still Standing. Lista utworów: |
cena 25,6 zł. nuty.pl | Różni, Mickiewicz Adam Mickiewicz w pieśni Mickiewicz w pieśni Mickiewicz in song
Publikacja zawiera szereg pieśni, w opracowaniiu na głos i fortepian, do słów Adama Mickiewicza. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland