Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 21 zł. nuty.pl | Gorczycki Grzegorz Gerwazy 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura) 4 Hymny na chór SATB, dwoje skrzypiec i basso continuo (partytura)
Gorczycki jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego baroku w muzyce. Cztery hymny, które zostały zamieszczone w niniejszej publikacji, nie były nigdy za życia kompozytora drukowane. Wykonywano je z kopii rękopiśmiennych. Utwory reprezentują nurt twórczości, w którym krzyżują się założenia artystyczne i środki palestrinowskiego "stile antico" z nowszymi, charakterystycznymi dla "stile moderno". Teksty, na których oparte są cztery hymny należą do zabytków starochrześcijańskiej poezji liturgicznej, tworzonej według zasad wersyfikacji łacińskiej - metrycznej. Obsada wykonawcza utworów jest dokładnie oznaczona - czterogłosowy zespół wokalny w składzie: sopran, alt, tenor i bas, dwoje skrzypiec oraz organy, których partia zapisana była w postaci basu cyfrowanego. Głosy wokalne występują w zwartej grupie, prawie zawsze z towarzyszeniem instrumentów. Źródłem niniejszego wydania są rękopiśmienne partytury, sporządzone przez A. Chybińskiego z poszczególnych głosów pisanych ręką kompozytora. Ponieważ rękopisy, z których korzystał Chybiński, spłonęły w Bibliotece Narodowej podczas II wojny światowej, komentarz rewizyjny odnosi się wyłącznie do kopii, a nie do oryginałów. Grzegorz Gerwazy Gorczycki, one of the mostoutstanding representatives of Polish Baroque music, came from Upper Silesia. He was born about 1667. The compositions included in the present edition were never printed in his lifetime, but like the rest of his output, were performed from manuscript copies. They reflect the creative trend in which the artistic guiding principles and media of palestrina's "stile antico" cross with newer ones, characteristic of the "stile moderno". The texts of which the compositions now published are based are examples of early Christian liturgical petry composed according to the principales of Latin metrical versification. The form of the works under discussion in characterized by progression in small sections, which is in turn determined by the structure of the lityrgical text and it is realized mainly by way of the motet method of chorale treatment, so popular in German sacred music of seventeen century. In the hymns the scoring is precisely defined - it consists of a four-part vocal ensemble (soprano, alto, tenor and bass), two violins and an organ, whose part was notated in the form of figured bass. The vocal parts form a compact group, nearly always accompanied by instruments. The sources of present edition are the manuscript scores prepared by A. Chybiński from the individual parts written by the composer. Since the manuscripts used by Chybiński were destroyed by fire in the National Library in Warsaw during the Second World War, the Editorial Notes refer exclusively to the copies, and not to the originals. Lista utworów: Spis treści: |
cena 69 zł. nuty.pl | Dobrowolska-Marucha Danuta Dyktanda muzuzyczne zeszyt 2, komplet z 3CD
Dyktanda muzyczne Danuty Dobrowolskiej - Maruchy, do kształcenia słuchu, jako pierwsze prezentują fragmenty muzyczne w oryginalnej wersji brzmieniowej, w postaci specjalnie zrealizowanych nagrań. Zyskały sobie dużą popularność wśród pedagogów. Spis treści: |
cena 95,95 zł. nuty.pl | Pleyel Ignaz Joseph Six Little Duets, Op. 8 For Violin (or Two Violins) and Piano 6 małych duetów, op. 8 na skrzypce (lub dwoje skrzypiec) i fortepian Six Little Duets, Op. 8 For Violin (or Two Violins) and Piano
Kariera Ignacego Pleyela jest związana z Paryżem, gdzie zdobył sławę jako muzyk i kompozytor. Ignacy Pleyel jest także założycielem fabryki fortepianów pod marką własnego nazwiska: Pleyel. Lista utworów: |
cena 35,9 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII) Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII) Études-Caprices pour violon avec accompagnement d'un second violon, op. 18
Etiudy-kaprysy na skrzypce z towarzyszeniem drugich skrzypiec op. 18 powstały w Petersburgu przed 1863 r. jako materiał dydaktyczny. Henryk Wieniawski nauczał gry skrzypcowej w tym mieście przez 12 lat, najpierw jako nadworny solista cara, a następnie (od 1862 r.) jako profesor klasy skrzypiec petersburskiego konserwatorium. Etiudy op. 18 mają charakter pośredni między kompozycjami o charakterze czysto dydaktycznym a utworami koncertowymi. Jakkolwiek podstawowym celem tego zbioru jest doskonalenie techniki skrzypcowej, jego walory artystyczne są niewątpliwe. Niewykluczone, że sam kompozytor dostrzegał w nich ową podwójną funkcję, dydaktyczną i koncertową, na co wskazuje m.in.. Brak oznaczeń technik artykulacyjnych w tytułach, które ograniczają się jedynie do ogólnej charakterystyki tempa. Zbiór obejmuje osiem etiud o zróżnicowanym charakterze, od głęboko lirycznych (nr 1, 2, 6, 7) po zdecydowanie wirtuozowskie, nastawione na popis techniczny (nr 3, 4, 5, 8). Utwory te zajmują istotne miejsce w XIX-wiecznej literaturze dydaktycznej i do dziś stanowią ważną pozycję w pedagogice skrzypcowej. Etiudy są tak napisane, aby mogły być grane także bez drugiego głosu. (ze Wstępu) The publication of the Complete Works of Henryk Wieniawski is a critical edition. It is based on sources, which consist of sketches and mauscripts of the entire pieces of music or their fragments, as well as of those versiones of a work which came into being with the composer's editing or those which he authorised (the first editions, the so - called authorized copies). Lista utworów: |
cena 82,95 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Missa ex D a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini ad libitum con Organo (score) Msza D-dur na głos wokalny altowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (partytura) Missa ex D a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini ad libitum con Organo (score)
Do najbardziej znanych, a jednocześnie najwybitniejszych przedstawicieli kapeli jasnogórskiej należy niewątpliwie Marcin Józef Żebrowski - kompozytor, skrzypek, wokalista (bas) i pedagog. Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli twórców kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa ex D, prawdopodobnie najwcześniejsza z nich, co potwierdza przede wszystkim analiza stylistyczna, a także cechy zewnętrzne rękopisu (np. znaki wodne), przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto, basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego ad libitum podwójnymi clarini. Marcin Józef Żebrowski, the composer, violinist, bass vocalist and teacher, has to be regarded as one of the best known and, at the same time, most distinguished representatives of the Jasna Góra chapel. Żebrowski is one of the earliest composers of masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa ex D, probably the earliest of them, as confirmed, above all, by stylistic analysis as well as the external features of the manuscript, is intended for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble, made up of the so - called Kirchentrio, i. e. two violins and continuo, reinforced by double clarini (ad libitum). Lista utworów: |
cena 99 zł. nuty.pl | Osppe Eryk Brikner Vesperae Pro Toto Anno (partytutra) Vesperae Pro Toto Anno (partytutra)
Ojciec Eryk Brikner należał do grona muzyków, którzy związali swoje życie i twórczość z zakonem paulinów. Urodził się w 1705 roku w miejscowości Dittersdorf (obecnie Drzymałowice), na pograniczu Śląska i Moraw. Brikner związany był z klasztorem jasnogórskim przez całe życie, choć kilkakrotnie zmieniał miejsce pobytu, przenoszony czasowo do innych domów zakonnych. Established in the late sixteenth century at Jasna Góra, the Chapel of the Paulite Fathers at Jasna Góra - constantly fostered by the Order's authorities - was one of the most significant centres for the development of musical culture in Poland down the ages. The musicians and composers activethere represented different local backgrounds - both Polish and foreign. It was, above all, the Jasna Góra composers, who were most often educated and performed energetically various musical activities in that milieu, that are especially noteworthy. Lista utworów: |
cena 159 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy) Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (głosy) Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo
Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej. Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture. Lista utworów: |
cena 79 zł. nuty.pl | Żebrowski Marcin Józef Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo Msza pastoralna na głos wokalny sopranowy, głos wokalny basowy, dwoje skrzypiec, dwoje klarnetów i organy (partytura) Missa Pastorali a Canto, Basso, Due Violini, Due Clarini con Organo
Marcin Józef Żebrowski należy do najwcześniejszych przedstawicieli kompozycji mszalnych wśród muzyków jasnogórskich. Znanych jest obecnie pięć przekazów rękopiśmiennych zawierających jego msze, spośród których cztery przechowywane są w archiwum jasnogórskim. Missa pastoralis należy do najczęściej bodajże cytowanych w literaturze muzykologicznej dzieł omawianego twórcy, głównie ze względu na szerokie wykorzystanie materiału motywicznego zaczerpniętego z polskiej muzyki ludowej. Kompozycja ta, w odróżnieniu od wcześniejszej 4-głosowej Missa pastoritia, przeznaczona jest na dwa głosy wokalne (canto i basso) z towarzyszeniem zespołu instrumentalnego, złożonego z tzw. Kirchentrio (dwoje skrzypiec i b. c.), wzmocnionego podwójnymi clarini. Na podkreślenie zasługuje pokrewieństwo stylistyczne obydwu mszy pastoralnych Żebrowskiego, które stanowią niewątpliwie najbardziej interesujące przykłady tej formy z kręgu polskiej kultury muzycznej. Marcin Józef Żebrowski is one of the earliest composers of Masses among Jasna Góra musicians. At present we know of five manuscripts containing his Masses, four of which are kept in the Jasna Góra archives. Missa Pastoralis belongs to those of the composer's works, which are probably most often quoted in musicological literature, mainly on account of the wide use of motivic material drawn from Polish folk music. This composition, as opposed to the earlier, four-part Missa Pastoritia, is designed for two vocal parts (canto and basso) accompanied by an instrumental ensemble composed of the so-called Kirchentrio (two violins and b. c.) reinforced by double clarini. What is worth emphasizing is the stylistic affinity of both Żebrowski's pastoral Masses (there are even material borrowings of whole items - Cum Sancto and Et resurrexit), which undoubtedly provide the most interesting examples of this form in Polish musical culture. Lista utworów: |
cena 24,95 zł. nuty.pl | Zganiacz-Mazur Liliana Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1 Audycja Muzyczne tom III. Tematy muzyczne cz.1 Tematy Muzyczne stanowią nową pozycję w procesie kształcenia muzycznego, zapoznaje ucznia z materiałem muzycznym w poznawaniu literatury. Opracowane utwory opierają się na wykazach literatury zamieszczonych w materiałach metodycznych do audycji muzycznych. Podane tematy są obszerne, mają zapis fortepianowy a przy utworach orkiestrowych zastosowano zapis trzech pięciolinii. Spis treści: |
cena 52,95 zł. nuty.pl | Mikuli Carl Polonez p.7 i Scherzino op.25 na troje skrzypiec (partytura i głosy) Polonez p.7 i Scherzino op.25 na troje skrzypiec (partytura i głosy)
Polonaise op. 7 na 2 skrzypiec został pierwotnie opublikowany w 1862 r. przez oficynę Wilda we Lwowie. W następnym roku ukazała się wersja na 3 skrzypiec. Scherzino op. 25 na 3 skrzypiec wydał Kistner w Lipsku w 1880 r. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland