Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i Nauczyciel - duety gitarowe cz. 1 Uczeń i Nauczyciel - duety gitarowe cz. 1 Pupil and Teacher, guitar duets, Vol. 1 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 1
Publikacja ta powstała z myślą o początkujących gitarzystach, uczniach szkół i ognisk muzycznych. We wczesnym etapie kształcenia muzycznego rzadko mają oni okazję obcowania z muzyką wielkich mistrzów. Wprawdzie coraz częściej spotkać można opracowania utworów Chopina, Mozarta czy Beethovena na gitarę solo, ale ze względu na zawarte w nich problemy techniczne transkrypcje te są zbyt trudne dla początkującego gitarzysty. Niniejsza publikacja zawiera zbiór 10 znanych utworów z repertuaru muzyki klasycznej zaaranżowanych na dwie gitary. Podstawowym celem autora tych opracowań było, aby prostą partię solową mógł wykonać nawet najmłodszy i początkujący gitarzysta przy akompaniamencie swojego nauczyciela. Zebrane w tej publikacji utwory pozwalają na stopniowe zaznajamianie ucznia z nowymi dźwiękami i pojęciami muzycznymi. Dzięki umieszczeniu tabulatury (na stronie przeznaczonej dla ucznia) publikacja ta staje się dostępna dla szerszego grona gitarzystów, również amatorów, którzy nie czytają biegle nut. Strony nauczyciela zawierają natomiast pełną partyturę utworów. Uczniowie szkół muzycznych mogą grać razem z nauczycielem z partytury. Każdy z utworów zawiera również propozycję dynamiki i palcowania lewej ręki. Warto podkreślić, że najważniejszą zaletą tej metody jest możliwość równoległego rozwijania umiejętności technicznych oraz muzycznej wrażliwości uczniów poprzez obcowanie z najpiękniejszymi utworami muzyki klasycznej różnych epok. Wspólne muzykowanie z nauczycielem to również ogromna przyjemność dla uczniów, dająca im pozytywną motywację do dalszych systematycznych ćwiczeń. The presented publication was prepared for beginner guitarists, students of schools and music centers. At the early stage of music education, they rarely have the opportunity to commune with the music of the grat masters. Despite the fact that more and more often, one can come across transpositions of the pieces by Chopin.Mozart or Beethoven for the solo guitar, due to some technical problems included therein, these transpositions are usually too difficult for a beginner guitarist. Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2 Pupil and Teacher, guitar duets vol. 2 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 2
Punktem wyjścia dla drugiej części Ucznia i Nauczyciela jest poziom techniczny i znajomość dźwięków osiągnięte w poprzednim zeszycie z tego cyklu. Nowym elementem technicznym pojawiającym się w drugim zeszycie jest gra kciukiem. W Odzie do radości oraz Starodawnej piosence francuskiej uczeń prowadzi melodię na strunach basowych i strunie wiolinowej G używając wyłącznie kciuka. W kolejnych utworach pojawiają się na przemian frazy wykonywane bądź kciukiem, bądź pozostałymi palcami (Chór strzelców, Largo, Taniec słowiański). Gra kciukiem i pozostałymi palcami w obrębie jednej frazy wprowadzona została w utworze Życzenie. Drugim istotnym elementem technicznym, który pojawia się w niniejszej publikacji jest gra w drugiej pozycji. Utwory możliwe do wykonania w pierwszej pozycji celowo opalcowano w ten sposób, aby uniknąć dźwięków pustych strun, jak też umożliwić wygodną grę kciukiem (Oda do radości, Starodawna piosenka francuska, Chór strzelców, Largo, Taniec słowiański, Życzenie). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne, ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. W utworach Życzenie, Plaisir d'amour, Sinfonia, Łabędź problemem technicznym są zmiany pozycji (przez pustą strunę, przez przesunięcie palca po strunie lub palcem docelowym). W ostatnich trzech utworach uczeń poznaje również nowe dźwięki na strunach wiolinowych w wysokim rejestrze. Podobnie jak w pierwszym zeszycie z tej serii każdy utwór zajmuje dwie strony. Strony nauczyciela zawierają pełną partyturę, natomiast strona ucznia tylko głos solowy. W każdym z utworów zamieszczono propozycję dynamiki. Poziom dynamiki w akompaniamencie powinien być modyfikowany w taki sposób, by w przypadku ucznia grającego słabszym dźwiękiem nauczyciel nie zagłuszał partii solowej. Zastosowanie techniki tirando lub apoyando, a także zmiana podanego opalcowania (np. gdy w przypadku małej ręki gra bez pustych strun okaże się zbyt trudna) zależy od decyzji nauczyciela i indywidualnych predyspozycji manualnych ucznia. The presented publication was prepared for beginner guitarists, students of schools and music centers. At the early stage of music education, they rarely have the opportunity to commune with the music of the grat masters. Despite the fact that more and more often, one can come across transpositions of the pieces by Chopin.Mozart or Beethoven for the solo guitar, due to some technical problems included therein, these transpositions are usually too difficult for a beginner guitarist. Lista utworów: |
cena 63,95 zł. nuty.pl | Satie Erik Vieux Sequins et Vieilles Cuirasses pour deux guitares Vieux Sequins i Vieilles Cuirasses na duet gitar Vieux Sequins et Vieilles Cuirasses pour deux guitares
"Vieux Sequins et Vieilles Cuirasses" to cykl trzech utworów, opracowanych na duet gitar klasycznych. Obie partie gitar wymagają przestrojenia szóstej struny na dźwięk d. Średni czas trwania wszystkich kompozycji: 3,43 min. Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Pupil And Teacher, guitar duets, Vol. 3 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 3
W trzecim zeszycie Ucznia i nauczyciela szczególną uwagę zwrócono na problemy artykulacyjne. W wielu utworach (m.in.: Słoń, Wesoły wieśniak, Musette, Walc Griega) pojawiają się szczegółowe oznaczenia, np.: staccato, portato, a także różnego rodzaju akcenty. Nowym elementem jest również zastosowana w kilku utworach technika legato (Romans, Musette, Walc Griega). Podczas pracy nad tymi utworami warto zwrócić uwagę na problem wybrzmiewania dźwięku na gitarze. Precyzyjna realizacja pauz oraz artykulacji staccato lub portato wymaga wykonania dodatkowego ruchu w celu stłumienia dźwięku (bądź poprzez zdjęcie palca lewej ręki ze struny, bądź przez stłumienie dźwięku palcami prawej ręki). Problem ten jest często zaniedbywany w nauczaniu gry na gitarze, co sprawia, że gra wielu uczniów jest pod względem artykulacyjnym mało klarowna i wyrazista. W trzecim zeszycie uczeń poznaje również nowe dźwięki w wysokim rejestrze oraz uczy się grać w wysokich pozycjach zarówno na strunach wiolinowych jak i basowych (np. Gawot, Gymnopédie, Romans, Walc Griega). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne (związane z wygodą gry), ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki, zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. Bardziej szczegółowe palcowanie pojawia się w kilku fragmentach, w których sugerowane jest wprowadzenie kciuka lub palca serdecznego. Ostatnie trzy zawarte w niniejszej publikacji utwory są już nieco trudniejsze zarówno od strony technicznej, jak i muzycznej pojawiają się w nich zmiany tonacji, ozdobniki, dwudźwięki, triole, a także bardziej skomplikowane grupy rytmiczne (Walc Griega, Walc Chopina, Humoreska). This publication was created with all beginner guitarists in mind. At an early stage of music performance education they rarely have an opportunity to commune with the music of great masters. Although transcriptions of pieces by Chopin, Mozart or Beethoven for solo guitar are increasingly popular, however due to technical problems they present, these transcriptions are often too difficult for beginners. This edition contains a collection of ten well-known pieces from the classical repertoire, arranged for two guitars. The author's main intention was to provide a simple solo part which could be performed even by the youngest and least advanced guitarist, with an accompaniment of his/her teachers. A monodic facture treament of the solo part, intended for a pupil, makes it possible to avoid difficult left hand positions (which often cause hand stiffening and a general discomfort while playing) allowing him/her to concentrate on the most important aspects of performing music, such as tone quality, fluent phrasing and articulation. Pieces gathered in this publication enable pupils to gradually familiarise themselves with new notes and musical language. Lista utworów: |
cena 136,95 zł. nuty.pl | Radiohead Hail To The Thief Grad dla złodzieja Hail To The Thief
Kolekcja utworów zespołu Radiohead pochodzących z płyty "Hail to the Thief", w opracowaniu na gitary. Brytyjska grupa Radiohead została założona w 1989 roku i na początku nazywała się 'On a Friday'. Muzyka zespołu charakteryzuje się doskonałymi połączeniami gitarowych dźwięków z dźwiękami elektronicznymi. Wśród tytułów znajdziesz m. in.: "Sail to the Moon", "Where I End and You Begin", "A Punchup at a Wedding" i wiele innych. The Oxford quintet's sixth studio album blends electronic experimentalism and stadium rock dynamics. Full guitar arrangements of all the songs from the album. Lista utworów: |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Grieg Edward Holberg - Suite for Two Guitar Op. 40 Holberg - Suity op. 40 na duet gitarowy Holberg - Suite for Two Guitar Op. 40 Aus Holbergs Zeit op. 40 -Suite im alten Stil, bearbeitet für 2 Gitarren-
Suita 5 - częściowa Edwarda Griega (1843 - 1907) zaaranżowana na duet gitarowy. Kilka części Suity wymaga przestrojenia struny szóstej na dźwięk d. We wstępie publikacji zawarto wyjaśnienia oznaczeń znajdujących się w notacji muzycznej. Lista utworów: |
cena 59,95 zł. nuty.pl | Scarlatti Domenico 3 Sonatas 3 Sonaty na dwie gitary 3 Sonatas for 2 Guitars 3 Sonaten für 2 Gitarre 3 Sonate pour 2 guitare
Domenico Giuseppe Scarlatti (1685 - 1757) był wybitnym włoskim kompozytorem epoki baroku, który zasłynął głownie jako autor sonat. Publikacja zawiera Toccatę d-moll i 2 sonaty fortepianowe (A-dur, D-dur) w opracowaniu Jürgena Schöllmanna na duet gitarowy. Utwory utrzymane są w tempach szybkich (presto, allegro). Autor transkrypcji wymaga przestrojenia 6 struny do dźwięku D - druga gitara. Występuje dużo ornamentacji, do których zamieszczono wskazówki wykonawcze. Lista utworów: |
cena 45,95 zł. nuty.pl | Granados Enrique Danza Espanola Nr. 2 op. 37 für 2 Gitarren Taniec Hiszpański nr 2 op. 37 na 2 gitary Spanish Dance No. 2 Op. 37 for 2 Guitars Danza Espanola Nr. 2 op. 37 für 2 Gitarren
W publikacji zawarto Taniec Hiszpański Enrique Granadosa (1867 - 1916), jednego z wybitniejszych hiszpańskich kompozytorów, twórcy tzw. stylu narodowego. Publikacja jest transkrypcją na duet gitarowy. Zamieszczone palcowanie, jak i całą transkrypcję opracował René Kappeler. Utwór napisany jest w tempie andante. Do zagrania potrzebne jest przestrojenie 6 strony do dźwięku D. Liczne są tu wielodźwięki wymagające dobrego przygotowania technicznego. Lista utworów: |
cena 17,95 zł. nuty.pl | Händel George Friedrich Koncert na harfę lub organy w transkrypcji na 2 gitary Koncert na harfę lub organy w transkrypcji na 2 gitary
Koncerty organowe G. F. Haendla (1685 - 1759) utrzymane są w późnobarokowym stylu włoskim. Nie jest to surowa muzyka kościelna, ale muzyka przeznaczona wyraźnie dla sali koncertowej. Haendel skomponował łącznie 20 koncertów organowych. Pośród nich znalazł się zawarty w niniejszej publikacji Koncert D-dur na organy lub harfę, w transkrypcji Tadeusza Mazura na dwie gitary klasyczne. Utwór wymaga przestrojenia szóstej struny E na dźwięk D. Lista utworów: |
cena 52,95 zł. nuty.pl | Cervantes Ignacio Danse Cubaine Taniec kubański Danse Cubaine
Ignacio Cervantes (1847 - 1905) to wybitny kubański pianista - wirtuoz i kompozytor. Uważa się go za jednego z najbardziej wpływowych twórców muzyki kubańskiej. W latach 1866 - 1870 studiował w Konserwatorium w Paryżu, gdzie został uhonorowany licznymi nagrodami. Jego twórczość obejmuje zarówno dzieła symfoniczne, jak i kameralne. Niniejsza publikacja zawiera "Taniec kubański" w transkrypcji Emilio Pujola, na dwie gitary klasyczne (partytura). Utwór wymaga bardzo dobrego przygotowania technicznego, posiada akordy barrée, partie w wysokich pozycjach, flażolety, ozdobniki. Partia drugiej gitary wymaga przestrojenia szóstej struny na dźwięk d. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland