Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 80,95 zł. nuty.pl | Martinez-Sobral Manuel Vals Brillante de Concierto para piano Valse Brillante de Concert for piano Vals Brillante de Concert pour piano Vals Brillante de Concierto para piano
Manuel Martinez-Sobral to znakomity kompozytor i pianista urodzony w Gwatemali w 1879 roku. Jemu to właśnie Gwatemala zawdzięcza pierwsze XX-wieczne prace kompozytorskie. Martinez-Sobral prawdopodobnie komponował niemal wyłącznie na fortepian tylko dlatego, iż w jego otoczeniu byli tylko pianiści i komponowanie na inne instrumenty byłoby bezcelowe. Mimo to, stworzył kilka kompozycji orkiestrowych, które de facto były adaptacją orkiestrową wcześniejszych utworów fortepianowych. Tak było w przypadku 4 scen symfonicznych Acuarelas Chapinas z 1907 roku, które powstały z kompozycji fortepianowych z 1903 roku i były jednocześnie zaczątkiem wariacji na 2 fortepiany z 1922 roku. Hojas de Album, Cinco piezas Caracteristicas y una romanza a także prezentowany Vals Brillante de Concierto były napisane na fortepian zanim kompozytor rozpisał je na orkiestrę. Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Helps Robert Eventually the Carousel Begins (2Pf/4h) W końcu karuzela zaczyna się kręcić na 2 fortepiany (1987) Eventually the Carousel Begins for 2 Pianos (1987) Eventually The Carousel Begins für 2 Klaviere (1987)
Robert Helps był amerykańskim kompozytorem i pianistą żyjącym w latach 1928 - 2001. Uczył się u Abby Whiteside i był propagatorem jej techniki wyprowadzania ruchu w grze na fortepianie nie z palca a z ramienia. Za swoją twórczość otrzymał między innymi nagrodę National Endowment for the Arts. Lista utworów: |
cena 75 zł. nuty.pl | Maciejewski Adam Mazurek, Tarantela, kołysanka na dwa fortepiany Mazurek, Tarantela, kołysanka na dwa fortepiany Mazurka, Tarantella Lullaby for two Pianos
Prezentowane w niniejszym tomie trzy utwory na dwa fortepiany pod względem doboru gatunków są typowe dla twórczości fortepianowej XIX wieku, w szczególności dla muzyków Fryderyka Chopina i Ignacego Jana Padarewskiego, ale także Karola Szymanowskiego. Maciejewski dba o ich odwzorowanie charakteru, jaki sugeruje tytuł, np. poprzez wykorzystanie specyficznych rymów i wyrazowość. Wykorzystuje też w pełni fakturę fortepianową, wzmocnioną przez użycie dwóch instrumentów co skutkuje zwłaszcza wprowadzeniem dużego ambitus oraz rozbudowaniem potencjału harmonicznego. Jednocześnie kompozytor dba o czytelność faktury i przejrzystość formy, wyróżnikiem jego stylu jest kształtowanie wyrazistych linii melodycznych. Ważnym walorem opisywanych kompozycji staje się ich bogata kolorystyka - również element istotny dla muzyki XX wieku. W przypadku utworów fortepianowych Maciejewskiego, także tych pisanych czy aranżowanych na dwa fortepiany, należy pamiętać, ze tworzył je z myślą o sobie jako wykonawcy i prezentował podczas koncertów. Właśnie to doświadczenie praktyczne, wyczulenie na możliwości instrumentu, wrażliwość na jego brzmienie sprawiły, ze powstał materiał niezwykle interesujący i cenny dla współczesnych muzyków. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland