Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Piano Concerto No. 8 in C, KV 246 Koncert fortepianowy nr 8 C-dur, KV 246 Piano Concerto No. 8 in C, KV 246 Klavierkonzert Nr. 8 C-Dur, KV 246
Koncert fortepianowy C-dur KV 246 Mozart ukończył w kwietniu 1776 roku, bezpośrednio po skomponowaniu koncertów fortepianowych B-dur (KV 238) i F-dur (KV 242). Wydanie koncertu C-dur w opracowaniu na dwa fortepiany zostało oparte wyłącznie o materiały źródłowe znajdujące się w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie. Partia solisty (Fortepian I) została wydana w możliwie najbliższym oryginałowi zapisie nutowym, z kolei w partii orkiestry zaaranżowanej na fortepian (Fortepian II) zachowano wszelkie źródłowe oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne. Mozart's Piano Concerto in C major (KV 246), dated April 1776 and written for Coutess Lützow, was composed immediately after the concertos in B-flat major (KV 238) and F-major (KV 242) of that same spring. Mozart wrote the this piece for Countess Lodron and her two daughters, KV 246 falls under the heading of dilettante concerto. Composer is known to have performed the work himself in Munich on October 1777.The present edition has been revised on the basis of the autograph score formely located in the holdings of the Prussian State Library in Berlin but now in Bibloteka Jagiellońska in Crocow. Original cadenzas for this concerto exist in three versions.The solo piano part is identical in all respects to the text of the original sources. Orchetral accompaniament (Piano II) has been made as consisted as possibile with the original score as regards dynamics and articulation. Lista utworów: |
cena 180,95 zł. nuty.pl | Szostakowicz Dymitr Merry March und Suite, Op. 6 for 2 Pianos Radosny Marsz i Suita Op. 6 na 2 fortepiany Merry March und Suite, Op. 6 for 2 Pianos Fröhlicher Marsch und Suite Op. 6 für 2 Klaviere
Publikacja zawiera dwie kompozycje z różnych okresów twórczości Dymitra Szostakowicza na dwa fortepiany. Suita fis-moll op. 6 została napisana w marcu 1922 roku, kiedy Szostakowicz studiował w Konserwatorium w Petersburgu. Rękopis wskazuje na to, że dzieło zostało napisane bez wprowadzania poprawek i poświęcone ojcu kompozytora - Boleslavovichowi Szostakowiczowi, który zmarł w lutym 1924 roku. Suita po raz pierwszy została wykonana publicznie w marcu 1925 roku w Konserwatorium Moskiewskim przez Dymitra Szostakowicza i Leva Oborina. Drugi utwór - "Merry March" - został skomponowany w 1949 roku i początkowo skatalogowany jako op. 81. Nieco później kompozytor postanowił zmienić numerację i dzieło pozostawił bez opusu, a pod op. 81 przyporządkował oratorium "The Song of the Forests" skomponowane w tym samym roku co Marsz. This volume present two compositions by Dmitri Shostakovich taken from quite different creative periods. Lista utworów: |
cena 208,95 zł. nuty.pl | Iannaccone Anthony Two-Piano Inventions Inwencje na dwa fortepiany Two-Piano Inventions
Anthony Iannaccone urodził się w Nowym Jorku w 1943 roku. Jest dyrygentem i kompozytorem, autorem wielu dzieł kameralnych i orkiestrowych. Jego utwór "Two-Piano Inventions" na dwa fortepiany to kompozycja oparta na przetwarzaniu kilku tematycznych idei ukazanych na początku pierwszej części. Inspiracją do napisania kompozycji była muzyka fortepianowa znaczących dla Iannaccone kompozytorów: Chopina, Brahmsa, Debussy'ego oraz Bartóka. Mimo, że w "Two-Piano Inventions" nie można odnaleźć bezpośrednich nawiązań do muzyki tych czterech wymienionych artystów, w utworze dają się jednak wysłyszeć elementy rytmiki Brahmsa, śpiewnej melodyki Chopina, faktury i kolorystyki Debussy'ego oraz perkusyjne, repetywne rytmy nawiązujące do muzyki Bartóka. W pierwszej inwencji - "Shadows and Reflections" ("Cienie i refleksje") dominuje nastrój medytacyjny. Inwencja druga - "Currents" ("Prąd") kontrastuje z pierwszą częścią poprzez szybkie tempo, oraz żywą rytmikę. Kompozytor wskazuje, że inwencje można wykonywać osobno, jako samodzielne utwory, lub jako całość. Czas trwania obu utworów: ok. 20' "Two-Piano Inventions" is based upon transformations of a few thematic ideas presented at the begining of the firts movement. The composition draws upon contrasting qualities from four kinds of keyboard literature which have been particulary meaningful to this composer: the piano music of Chopin, Brahms, Debussy, and Bartok. Although "Two-Part Inventions" contains no quotations or actual simulations of specific melodic-harmonic patterns found in pieces by these four composers, this work does, at times, evokee some of the rhythmic sweep of Brahms, the embellished bittersweet singing of Chopin, the emphasis on texture and sonority of Debussy, and the percussive and repetitive elements associated with some Bartok's music. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland