Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 110,95 zł. nuty.pl | Lybbert Donald Lines for the Fallen Lines for the Fallen
Współczesny utwór Donalda Lybberta - amerykańskiego kompozytora, na głos wokalny sopranowy i dwa fortepiany. Zapis nutowy jest charakterystyczny dla muzyki współczesnej, zawiera wiele różnorodnych oznaczeń, których znaczenie zostało wyjaśnione na początku publikacji. Średni czas trwania utworu - 8 min. "... Lybbert's LINES FOR THE FALLEN is superbly realized. It consist of six sections, with a text taken from the Mass for the Dead and Blake's poerty. parts two, three, and four combine, though the other portions are not of separate style. Inward balance is principally the result of artful use of sonority entwined with the composer's colorful carving of the vocal line in the contemporary - traditional manner of treating it as a string - wind instrument, with out - of - the - socket intervalic spans". Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Piano Concerto No. 8 in C, KV 246 Koncert fortepianowy nr 8 C-dur, KV 246 Piano Concerto No. 8 in C, KV 246 Klavierkonzert Nr. 8 C-Dur, KV 246
Koncert fortepianowy C-dur KV 246 Mozart ukończył w kwietniu 1776 roku, bezpośrednio po skomponowaniu koncertów fortepianowych B-dur (KV 238) i F-dur (KV 242). Wydanie koncertu C-dur w opracowaniu na dwa fortepiany zostało oparte wyłącznie o materiały źródłowe znajdujące się w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie. Partia solisty (Fortepian I) została wydana w możliwie najbliższym oryginałowi zapisie nutowym, z kolei w partii orkiestry zaaranżowanej na fortepian (Fortepian II) zachowano wszelkie źródłowe oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne. Mozart's Piano Concerto in C major (KV 246), dated April 1776 and written for Coutess Lützow, was composed immediately after the concertos in B-flat major (KV 238) and F-major (KV 242) of that same spring. Mozart wrote the this piece for Countess Lodron and her two daughters, KV 246 falls under the heading of dilettante concerto. Composer is known to have performed the work himself in Munich on October 1777.The present edition has been revised on the basis of the autograph score formely located in the holdings of the Prussian State Library in Berlin but now in Bibloteka Jagiellońska in Crocow. Original cadenzas for this concerto exist in three versions.The solo piano part is identical in all respects to the text of the original sources. Orchetral accompaniament (Piano II) has been made as consisted as possibile with the original score as regards dynamics and articulation. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Piano Concerto No. 14 in E flat, KV 449 Koncert fortepianowy Es-dur, KV 449 nr 14 Piano Concerto No. 14 in E flat, KV 449 Klavierkonzert Es-Dur, KV 449, Nr. 14
Koncert fortepianowy Es-dur KV 449 Mozart ukończył 9 lutego 1784 roku. Publikacja oparta jest o oryginalne materiały źródłowe - rękopis Mozarta, który znajduje się w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie. Partia solisty (Fortepian I) została wydana w możliwie najbliższym oryginałowi zapisie nutowym, z kolei w partii orkiestry (Fortepian II) zachowano wszelkie źródłowe oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne. Mozart's Piano Concerto in E-flat major, KV 449, was completed on 9 February 1784 and was the first item entered in his recently begun autograph catalogue of works. Like the erliest piano concertos from his Vienna years, it was written without obligato wind instruments. The present edition has been revised on the basis of the autograph score formely located in the holdings of the Prussian State Library in Berlin but now in Bibloteka Jagiellońska in Crocow. An original cadenza has survived in autograph. The solo piano part is identical in all respects to the text of the original sources. Orchetral accompaniament (Piano II) has been made as consisted as possibile with the original score as regards dynamics and articulation. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Piano Concerto No. 18 in B flat, KV 456 Koncert fortepianowy B-dur, KV 456 nr 18 Piano Concerto No. 18 in B flat, KV 456 Klavierkonzert B-Dur, Nr. 18, KV 456
Koncert fortepianowy B-dur KV 456 Mozart skomponował w 1784 roku. Został on dołączony do jego katalogu dzieł już 30 września tego samego roku. Mimo, iż niema na to konkretnych dowodów uważa się, że koncert ten Mozart napisał na zlecenie niewidomej pianistki - Marii Teresy von Paradis, na jej występy w Paryżu. Część pierwsza (Allegro vivace) tej kompozycji utrzymana jest w rytmie marszowym, drugą (Andante un poco sostenuto) Mozart ujął w formie wariacji, z kolei finał (Allegro vivace) jest rondem w szybkim, skocznym tempie. Niniejsze wydanie zostało oparte wyłącznie o oryginalne rękopisy kompozytora. The Piano Concerto in Bb major (KV 456) was composed in 1784 and was entered into Mozart's personal catalog of works on September 30th. Although there is no concrete proof, it appears that Mozart wrote the concerto on commission from the blind pianist Marie Theresia of Paradise. The present edition was edited in accordance with the autogrph score in State Library of the Prussian Cultural Estate, Berlin, and in comparison with a copy made in Mozart's intermediate circle as well as with the first printing. The solo piano part corresponds in every detail to the text in the original sources. The piano reduction of the orchestral accompaniament (Piano II) was adopted to the dynamics and articulation of the original score as far as possible. Lista utworów: |
cena 116,95 zł. nuty.pl | Mozart Wolfgang Amadeus Piano Concerto No. 22 in E flat, KV 482 Koncert fortepianowy Es-dur, KV 482 nr 22 Piano Concerto No. 22 in E flat, KV 482 Klavierkonzert Es-Dur, KV 482, Nr. 22
Podobnie jak Koncert fortepianowy Es-dur KV 488 - Koncert KV 482 Mozart skomponował dla siebie jako wykonawcy. Jest to pierwszy utwór, w którym kompozytor włączył do obsady orkiestry klarnety. Wydanie w opracowaniu na dwa fortepiany zostało oparte wyłącznie o materiały źródłowe z Staatsbibliothek Preussischer Kultubesitz w Berlinie. Partia solisty (fortepian I) została wydana w możliwie najbliższym oryginałowi zapisie nutowym, z kolei w partii orkiestry (fortepian II) zachowano wszelkie źródłowe oznaczenia dynamiczne i artykulacyjne . Mozart wrote the Piano Cocerto in E-flat major for his subscription concerts in the 1786 Lenten season. This work was performed before that time, probably at a concert in Vienna in the 1785. Its the first piano concerto whitch Mozart scored for clarinets. The present edition was compiled on the basis of the autograph score located in the Staatsbibliothek Preussischer Kultubesitz in Berlin. No original cadenzas have survived. The solo piano part is identical in every respect with the text given in the sources. The piano reduction of the orchestral accompaniament (Piano II) has been adapted as far as possible to conform to the dynamics and articulation of the original score. Lista utworów: |
cena 208,95 zł. nuty.pl | Iannaccone Anthony Two-Piano Inventions Inwencje na dwa fortepiany Two-Piano Inventions
Anthony Iannaccone urodził się w Nowym Jorku w 1943 roku. Jest dyrygentem i kompozytorem, autorem wielu dzieł kameralnych i orkiestrowych. Jego utwór "Two-Piano Inventions" na dwa fortepiany to kompozycja oparta na przetwarzaniu kilku tematycznych idei ukazanych na początku pierwszej części. Inspiracją do napisania kompozycji była muzyka fortepianowa znaczących dla Iannaccone kompozytorów: Chopina, Brahmsa, Debussy'ego oraz Bartóka. Mimo, że w "Two-Piano Inventions" nie można odnaleźć bezpośrednich nawiązań do muzyki tych czterech wymienionych artystów, w utworze dają się jednak wysłyszeć elementy rytmiki Brahmsa, śpiewnej melodyki Chopina, faktury i kolorystyki Debussy'ego oraz perkusyjne, repetywne rytmy nawiązujące do muzyki Bartóka. W pierwszej inwencji - "Shadows and Reflections" ("Cienie i refleksje") dominuje nastrój medytacyjny. Inwencja druga - "Currents" ("Prąd") kontrastuje z pierwszą częścią poprzez szybkie tempo, oraz żywą rytmikę. Kompozytor wskazuje, że inwencje można wykonywać osobno, jako samodzielne utwory, lub jako całość. Czas trwania obu utworów: ok. 20' "Two-Piano Inventions" is based upon transformations of a few thematic ideas presented at the begining of the firts movement. The composition draws upon contrasting qualities from four kinds of keyboard literature which have been particulary meaningful to this composer: the piano music of Chopin, Brahms, Debussy, and Bartok. Although "Two-Part Inventions" contains no quotations or actual simulations of specific melodic-harmonic patterns found in pieces by these four composers, this work does, at times, evokee some of the rhythmic sweep of Brahms, the embellished bittersweet singing of Chopin, the emphasis on texture and sonority of Debussy, and the percussive and repetitive elements associated with some Bartok's music. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland