•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Sign Language

Dostępne opracowania:

fortepian solo (4)
głos wokalny solowy (baryton) i fortepian (1)
głos wokalny solowy (bas) i fortepian (1)
głos wokalny solowy (tenor) i fortepian (1)
książka (1)
skrzypce i wiolonczela i fortepian (1)

Sign Language znajdziesz w 9 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Różni, Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Różni
Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire

polski Rosyjskie arie operowe na baryton. Repertuar XIX i XX wieku
angielski Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire


Ilość stron:136
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (baryton) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Baryton (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska
słów utworów: angielska, rosyjska
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fanning David
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL077850
Produkty podobne:Różni - Russian Opera Arias for Soprano and Piano
Różni - Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano
Różni - Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

Publikacja zawiera arie pochodzące z najpiękniejszych Oper rosyjskich kompozytorów w opracowaniu na głos wokalny barytonowy z fortepianem. Wśród tytułów znajdziesz dzieła Glinki, Musorgskiego, Czajkowskiego, Verstovskiego, Rachmaninoffa i Rimskiego - Korsakowa. Arie posiadają oryginalne teksty w języku rosyjskim oraz tłumaczenia na język angielski.

Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest that it straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Martin Pickard's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian.

Lista utworów:
Askold's Grave (Verstovsky)
Ruslan and Lyudmila (Glinka)
The Demon (Rubinstein)
Prince Igor (Borodin)
Boris Godunov (Musorgsky)
Khovanshchina (Musorgsky)
Yevgeny Onegin (Tchaikovsky)
Mazeppa (Tchaikovsky)
The Enchantress (Tchaikovsky)
The Queen of Spades (Tchaikovsky)
The Queen of Spades (Tchaikovsky)
Iolanta (Tchaikovsky)
Sadko (Rimsky - Korsakov)
Aleko (Rachmaninoff)

Okładka: Gibson Bill, The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

cena 293,95 zł.


nuty.pl

Gibson Bill
The AudioPro Home Recording Course, Volume 3

polski Kurs nagrywania AudioPro, cz. 3
angielski The AudioPro Home Recording Course, Volume 3


Ilość stron:272
Format:215 x 275
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:nuty drukowane + 2 płyty CD
Wersja językowa:angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078018
Produkty podobne:Gibson Bill - The AudioPro Home Recording Course, Volume 2

Publikacja jest trzecią częścią cyklu książek dotyczących nauki tworzenia własnego studia muzycznego. Niniejsza część obejmuje tematy dotyczące odpowiedniego oprogramowania, konfiguracji systemu, nagrań cyfrowych i różnic pomiędzy nagraniami analogowymi a cyfrowymi, przechowywania i kopiowania plików i wiele innych. Do książki zostały dołączone także dwie płyty CD z nagranymi przykładami muzycznymi danych zagadnień wraz z ich wyjaśnieniami. Całość w języku angielskim.

The AudioPro Home Recording Course was created to familiarise musicians with the fundamentals of studio recording using explanations and examples that are easy to understand.
The text is complemented by hundreds of illustrations and two CDs containing information and audio examples.
Volume three covers: MIDI (basic training, quantising, mixing with MIDI, notation software, controllers, setting up your system); MIDI sequencing (constructing MIDI drum parts, creating bass, guitar and keyboard parts, combining MIDI and live recording); digital effects (hardware vs. software plugins, details of using each type of effect); digital recording (analogue vs. digital, recording and playback formats, digital audio file formats, storage and backup, MDMs and computer-based hard disk systems, choosing the right software, common terms demystified, random access editing); synchronising (MIDI to audio sync, MIDI to MIDI sync, analogue to analogue sync).

Spis treści:

1. The Third Millennium
Moving Ahead
History
Preparation for What's to Come
The Internet
My Turning Point
2. Midi Theory
Intro to MIDI
MIDI Basic Training
The Language
MIDI IN, OUT, and THRU
MIDI Cables
Daisy Chain
Channels
MIDI Interface
MIDI Parameters
What Do MIDI Parameters Affect?
Controllers
Channel Modes
Omni Mode
Multi Mode
Mono Mode
Polyphony versus Multitimbrality
MIDI Time Code
System Messages
System Exclusive (Sys Ex)
Data Dump
The Handshake
Data Backup
Quantizing
The Basics
Strength
Sensitivity
How Tight Is Tight Enough?
Randomize
Real - Time
Step Record
Shifting Tracks
Velocites, Durations, and Tempos
Notation Software
Uses
Lyrics
Chord Symbols
Mixing with MIDI
Parameters
Comining MIDI Mix Tools
General MIDI Specifications
Standard MIDI File
Cross - Platform Compatibility
Keyboard and Mix Controllers
Keyboard Controllers
Mix Controllers
MIDI System Design - What Should I Have?
Synths
Sequencers
Interfaces
Mixers
Digital Audio Cards
Tactile Control Surfaces for Computer-Based Digital Workstations
3. MIDI Sequencing
Building the Band
Constructing MIDI Drum Parts
Fundamentals
The Groove
Groove Quantize
Drum Set Patterns
Accents
Fills
Believability
Construction
Percussion Patterns
Frosting
Many Instruments
Simple Parts That Work Together
Forming the bass line
Patterns
The Groove
Reality / Believability
Feel
Guitar Parts
Believability
The Groove
Patterns
Grand and Electric Piano Parts
The Groove
Patterns
Grand Pianos vs. Rhodes Pianos
Believability
Feel
The Frosting
Strings and Pads
Bass
Sound Effects
Combining MIDI and Live Recording
Drum Loops
4. Digital Recording
Analog Recording
Analog vs. Digital
Physical Properties of Sound
Amlitude
Frequency
Velocity
Wavelength
Envelope
Harmonic Content
Phase
Digital Theory
What's So Good about Digital Recording?
Bits / Bytes / Words
Advantage of Binary Code / PCM
Samples
Quantization / Bits
Aliasing
RAM Buffer
Sample Rates
Dither / Quantization Error
Noise Shaping
Converters
Oversampling
Dynamic Range
Format Conversion
Errors
Data Protection
Error Detection
Error Correction
Redundancy
Concealment
Muting
Digital Recording, Transmission, and Playback Formats
AES/EBU
S/P DIF
SDIF-1
SDIF-2
SMDI
MADI
DASH
Digital Audio File Formats
Sound Designer and Sound Designer II
AIFF-Apple's Audio Interchange File Format
WAV-Windows Audio File Format
Quick Time
RealAudio
SND Resource
Storage Mediums
Backing Up
CD-Compact Disc
HD-CD
CD-R and CD-RW-Recordable and Rewriteable Compact Disc
DAT
MiniDisc
Hard Disc
DVD
Divx
5. Digital Multitracks
Comparison of MDMs to Computer-Based Recording Systems
Formats
Other MDMs
Dedicated Digital Recording Systems
Samplers
Computer-Based Hard Disk Recording Systems
History
Differences between Hard Disk and Tape-based Recording?
Linear versus Nonlinear
Destructive versus Nondestructive Editing
Number of Tracks and Takes
Thing to Look For in the Software You Choose
Soundcards
Terms Common to Hard Disk Recording
Serial Bus / Data Transfer
SDS
SCSI
Fast and Wide SCSI-2 and 3
IDE/ATA
Firewire
Network and Online Data Transfer Rates
Apple Talk
Ethernet
Modem
Cable
ISDN (Integrated Services Digital Network)
T-1
T-3
Disk Management
Partitioning
Formatting
Compression
Repairing / Defragmenting
Protection: Practice Safe Computing
Keep Current
6. Digital Effects
Real-time versus Non-Real-time Digital Effects
Hardware versus Software versus Plug-ins
Digitally Controlled Amplifier
Digital Signal Processor
Pitch Change
Formants
Time Compression and Expansion
Spectral Effects
Multiband Compressor / Limiter
Peak Limiter
Expanders and Gates
Delay Effects
Reverb Effects
Equalizers
Delay
Chorus / Flanger
Invert Phase
Reverse
Special Effects
Variable Speeds
Fliter
Vinyl Simulation
Vocode
Lo-Fi
7. Random Access Editing
The Basics
Nondestructive Editing
Descructive Editing
Regions
Playlist / Edit Decision List
RAM Buffer
Gain Change / Normalizing
Cut, Copy and Paste
Undo, Redo, Save, Revert to Saved
Save As... Save a Copy As
Waveform / Pencil Editing
Smoothing
Preview Mode
Fades
Crossfades
Linear Fade
Curve Fade
S-Curve
Overlap Fade
Equal Gain
Equal Power
Pre-roll / Post-roll
Online / Offline
Editing withing the Software - Based Multitrack Domain
Soundfiles
Waveform View
Punch-in
Auto Record
Channels, Tracks, and Takes
Comping
Tuning
Finding the Groove
Quantizing Audio
Moving Audio Segments
Spot Mode
Slip Mode
Grid Mode
Shuffle Mode
Multitrack Backing Vocals
Breaths
Entrances
Releases
Intonation
Detuning
Readjusting Formants
Fills Fills, and Licks
Broadcast Audio
Voice-Over / Editing Speech
Application
Voice-Over
Timing
Ambience
Problematic Edits
Crossfade Ambience
Music Bed
Add Ambience
Reconstruct the Scene
Live with it
Breaths
Time Compression / Exapnsion
ADR / Foley
ADR
Foley
Getting the Program Ready for the Air
Normalize
Compress
Music
8. Synchronizing
Synchronizing Basics
Why Bother?
MIDI to Audio Sync
Timing Discrepancies
MIDI to MIDI Sync
Accuracy
Logjam
Processor Speed
Analog to Analog
LTC on Each Machine
Verifying Sync
Offsets
Regenerating Time Code
Free Wheeling
Jam Sync
Digital to Digital Sync
Components of Digital Sync
Time Base - Word Clock
Word Clock Rate
Pull-Up / Pull-Down
Address Code
Transport Control
MIDI Machine Control (MMC)
Variations in Accuracy
Sample - Accurate Sync
Frame - Accurate Sync with Phase Look
Frame - Accurata Sync with No Phase Lock / Continuous Sync
Frame - Accurate Trigger Sync
Various Sync Formats
Internal
MTC
SMPTE (LTC) 30fps, 29.97fps, 29.97df, 25, 24fps
Video Sync
VITC
Word 1x
Word 256x
S/P DIF and AES/EBU
SDIF-2 and MADI
Proprietary Sync Systems
ADAT and DA-88 Sync
9. Digital Mixing
How Are Digital and Analog Mixers Different?
The Analog Mixer
The Digital Mixer
Hardware versus Software
Automation
The Basics
Automation Types
Dynamic Automation
Auto Read
Absolute Mode / Auto Write / Replace
Auto Touch / Auto Latch
Trim Levels
Bypass / Auto Off / Rehearse
Mutes
Pan
Function of Fader Motors in the Digital Domain
Mix Editior Functions
Snapshot Automation
Operational Procedures
Saving
Undo
Building Automation
Software Plug-ins
Mix Procedure Using Automation
Inserts
Write Mutes
Drums
Documenting the Mix
Bass
Lead Vocal
Guitars and Synths
Backing Vocals
Intonation
Expression / Dynamics
Blend
Accuracy
The Rhythm Section
Locate Points
Copy Moves and Settings
EQ
Dynamic and Special Effects
Format
Hard Disk
DAT
10. Master Preparation
Editing the Mixed Master
The AM Version
The Album Version
The Dance Mix
Creative Restructuring
Mastering
What Is mastering?
To Master or Not to master
Monitoring Procedures
Assembling the Album
The CD Mastering Environment
Write Modes
Red Book
Yellow Book
Green Book
Orange Book, Part I and II
White Book
Blue Book / CD-Extra
Subcodes
PQ Subcodes
IRSC Code
Emphasis
SCMS
Track Number
Indexes
Noise Shaping
Equalizing
Real-time Analyzer (RTA)
Levels
Normalize
Real vs. Apparent Levels
How Hot Is Hot Enough?
Limiting / How to Sound Loud
Image Files
Mastering to Error Correcting Recorders
11. The Best of Botj Worlds
Acoustic Considerations
Chips or Tubes
Combining Tubes and Chips
Digital Modeling
Preamps
Old Effects versus New
Mixers
Cambling Considerations
Some Cable Theory
Do Cables Really Sound Different?
Choose Your Weapons Carefully

Okładka: Różni, Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Różni
Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire

polski Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na bas i fortepian
angielski Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire
niemiecki Russische Opernarien für Baß und Klavier


Ilość stron:128
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (bas) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Bas (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:posłowia: angielska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
słów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fanning David
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078574
Produkty podobne:Różni - Russian Opera Arias for Soprano and Piano
Różni - Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano
Różni - Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny basowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Michail Glinka, Alexander Dargomyżski, Modest Mussorgski, Alexander Serov, Piotr Czajkowski, Mikołaj Rimski - Korsakow i Sergei Prokofjew.

Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian.

Lista utworów:
A Life for the Tsar - Truth is dawning! (Glinka Michaił)
Ruslan and Ludymila - Soon shall I glory in victory's hour (Glinka Michaił)
Rusalka - You're all alike (Dargomyzhsky Alexander)
Judith - Gentle concubines of Babylon (Serov Alexander)
Prince Igor - Preserve me from the melancholy life (Borodin Alexandre)
Boris Godunov - One final page (Musorgsky Modest)
Boris Godunov - Way back when in Kazan (Musorgsky Modest)
Boris Godunov - I've scaled the peak of power (Musorgsky Modest)
Boris Godunov - Ah! Mercu! (Musorgsky Modest)
Yevgeny Onegin - Love wields her life - enriching power (Tchaikovsky Piotr)
Iolanta - What will he say? (Tchaikovsky Piotr)
Sadko - Oh grey the cliff confronts the roaring of the ocean (Rimsky - Korsakov Nikolai)
The Tsar's Bride - She sleeps in peace (Rimsky - Korsakov Nikolai)
War and Peace - Surrender? (Prokoview Sergei)

Okładka: Różni, Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Różni
Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

polski Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na tenor i fortepian
angielski Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire
niemiecki Russische Opernarien für Tenor und Klavier


Ilość stron:144
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (tenor) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Tenor (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
posłowia: angielska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
słów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fanning David
Autor wstępu: Fanning David
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078576
Produkty podobne:Różni - Russian Opera Arias for Soprano and Piano
Różni - Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano

Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny tenorowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Piotr Czajkowski, Modest Mussorgski, Aleksander Dargomyżski, Michail Glinka, Alexander Borodin i Dymitr Szostakowicz.

Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian.

Lista utworów:
Askold's Grave - Soft! A gentle zephyr goes (Werstowski Alexei)
A Life for the Tsar - Brothers in arms (Glinka Michail)
Ruslan and Ludymila - In a distant land (Glinka Michail)
Rusalka - Here all things remind me of days gone forever (Dargomyschski Alexander)
Prince Igor - Ah! Hear my call! (Borodin Alexander)
Boris Godunov - Weep, my eyes, with bitter tears flowing (Mussorgski Modest)
The Fair at Sorochintsy - Ah, why, my heart, with such sorrow laden? (Mussorgski Modest)
Yevgeny Onegin - I love you, I love you, Olga (Tschaikowski Peter)
Yevgeny Onegin - Farewell, farewell, o springtime all too fleeting (Tschaikowski Peter)
Mazeppa - Where battle rages and honour calls me (Tschaikowski Peter)
The Queen of Spades - Once I could march towards my goal (Tschaikowski Peter)
The Queen of Spades - What is our life? (Tschaikowski Peter)
May Night - Sleep, my love (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Snow Maiden - How rich, how wondrous rich (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Snow Maiden - The glorious day is going (Rimski-Korsakow Nikolai)
Sadko - Dark the oak - trees in the wildwood growing! (Rimski-Korsakow Nikolai)
Sadko - Unnumbered diamonds (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Tsar's Bride - Calm now the angry sky (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Lady Macbeth of Mtsenk District - Cousin Masha makes me laugh (Schostakowitsch Dmitri)

Okładka: Kern Fred, Kreader Barbara, Rejino Mona, Harrington Jeff, Piano Theory Workbook, Book 4

cena 37,95 zł.


nuty.pl

Kern Fred, Kreader Barbara, Rejino Mona, Harrington Jeff
Piano Theory Workbook, Book 4

polski Zagadnienia z teorii muzyki rozwijające grę na fortepianie, z. 4
angielski Piano Theory Workbook, Book 4


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Klose Carol
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL079648
Produkty podobne:Harrington Karen - Notespeller For Piano, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 2
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 3
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 5

Czwarta część podręcznika wprowadzającego zagadnienia z zakresu teorii muzyki w celu rozwijania i doskonalenia umiejętności gry na fortepianie. Znajdziesz tu lekcje dotyczące m. in.: tonacji durowych i mollowych, rytmów synkopowanych, metrum ćwierćnutowych i ósemkowych, gam durowych i mollowych, czytania nut w kluczu basowym, triady harmonicznej, i innych.


Spike, Party Cat and friends guide the student through fun and creative assignments that introduce the language of music and its symbols for sound, silence, and rhythm. Ear training and basic theory exercises help students learn to write and play the music they are learning as well as the music they create themselves.


Spis treści:

The Reflecting Pool
What do You See (C) in the pool?
Magic Major and Minor Carpets
Be a Genie-us
Pickin' Rests
Hopscotch 7ths
Ribbon Wrap-Up
The Major Scale
Flags, Dots and Beams
3/8 and 6/8 Time
Tied and Untied
Field Goal!
The Minor Scale
Ledger Line Notes Above the Bass Staff
Primary Triads in C Major
Tie-ing All Together
A-maze-ing Octaves
Name This Tune
Pop Quiz
Primary Triads in A Minor
Ledger Line Notes Below the Treble Staff
Play Pool!
Sound Check
Mixing Meters
Ledger Line Notes Below the Bass Staff
The G Major Scale
Common TIme and Cut Time
Rhythm Detective
Triplet Magic Hat
The E Minor Scale
Scale Relay
Primary Triads in G Major
Primary Triads in E Minor
Ledger Line Notes Above the Treble Staff
Spike's Special Spelling Test
Tie-ing It All Together
Name the Triad
Spike is Puzzled!
Musical Riddles
Teacher's Examples

Okładka: Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen, Piano Theory Workbook, Book 5

cena 38,95 zł.


nuty.pl

Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen
Piano Theory Workbook, Book 5

polski Zagadnienia z teorii muzyki rozwijające grę na fortepianie, z. 5
angielski Piano Theory Workbook, Book 5


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:2 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080156
Produkty podobne:Harrington Karen - Notespeller For Piano, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 2
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 3
Kern Fred, Kreader Barbara, Rejino Mona, Harrington Jeff - Piano Theory Workbook, Book 4

Piąta część podręcznika wprowadzającego zagadnienia z zakresu teorii muzyki w celu rozwijania i doskonalenia umiejętności gry na fortepianie. Znajdziesz tu lekcje dotyczące m. in.: gry z użyciem pedała, metrum trójdzielnego, budowy poszczególnych akordów, grup szesnastkowych, przebiegów harmonicznych, przewrotów akordów, chromatyzacji, formy muzycznej ABA, i innych.


Spike, Party Cat and friends guide the student through fun and creative assignments that introduce the language of music and its symbols for sound, silence, and rhythm. Ear training and basic theory exercises help students learn to write and play the music they are learning as well as the music they create themselves.


Spis treści:

Two for Six
Pedaling Has Its Ups and Downs
The Score Is Four to One - Sixteenth Notes
Relay Hand-Off
Moving on Up in F Major
Moving on up in D Minor
Making a Repeat Appearance!
Sixteenth Rests
When is the rest of it?
The Incredible Stretching and Shrinking Chords
Chords of the Key
Juggling Triads
Triads Encore
Season Opener - Major League Triads
Trble Clef Steals Third - Building Open Position Triads
Moving on Up
Match Game
Questions and Answers
Name that Tune!
The Dotted-Rhythm Website
Breaking Up is Not Hard to Do
Triad Turnovers - Root Position and First Inversion Triads
Triad Turnovers - Second Please!
Inversion Diversion
Moving on Up in Bb Major and G Minor
Now Try This!
Improvising in ABA Form
Chromatic Construction
Chromatic Inspection
Mysterious Patterns
Haven't We Met Before?
Thinking it over
Canon in D for Me
Spike is puzzled
Teacher's Examples

Okładka: Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen, Piano Theory Workbook, Book 2

cena 37,95 zł.


nuty.pl

Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen
Piano Theory Workbook, Book 2

polski Zagadnienia z teorii muzyki rozwijające grę na fortepianie, z. 2
angielski Piano Theory Workbook, Book 2


Ilość stron:40
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Klose Carol
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080168
Produkty podobne:Harrington Karen - Notespeller For Piano, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 3
Kern Fred, Kreader Barbara, Rejino Mona, Harrington Jeff - Piano Theory Workbook, Book 4
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 5

Hal Leonard Student Piano Library, to seria książek do nauki gry na fortepianie przeznaczona dla najmłodszych muzyków. W skład kolekcji wchodzą książki z lekcjami gry, teorią i zeszyty ćwiczeń. Przewodnikami ucznia są Kot, Pies i ich przyjaciele. Bogato ilustrowana publikacja służy do nauki w prosty i zabawny sposób. Niniejsza pozycja, to zeszyt ćwiczeń teoretycznych wprowadzających w język muzyki, jej symboli i zasad. W publikacji znajdują się ćwiczenia dotyczące notacji, nazewnictwa i interwałów, a także oznaczeń artykulacyjnych i dynamicznych.


Spike, Party Cat and friends guide the student through fun and creative assignments that introduce the language of music and its symbols for sound, silence, and rhythm. Ear training and basic theory exercises help students learn to write and play the music they are learning as well as the music they create themselves.


Spis treści:

The Grand Staff - A Musical Map
Drawing Notes on the Staff
Rests
Playing on C D E F G
Rhythm Detective
Note Name Review
Harmonic or Melodic?
Harmonic 2nds and 3rds
Legato or Staccato?
Drawing Legato and Staccato marks
4ths
Intervalasaurus
Upbeat Melodies
Measuring Upbeats
Dynamic Detective
Rong Rhythms
Beeline to the Intervals
Ties or Slurs?
Interval Bounce
It's a Tie!
Sharps
Listening to Form - Is it A or B?
Flats
Ritard (rit.)
Naturals
Sign Quest
Symbol Road
The Grand Staff - Playing on B C D
Ledgar Lines
Spike is Puzzled!
Octave Sign
G A B C D Mysteries
Dynamic Play
Upbeat
Rhythm Detective
Interval Food
Interval Roundup
Relay Review
Teacher's Examples

Okładka: Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen, Piano Theory Workbook, Book 1

cena 39,95 zł.


nuty.pl

Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen
Piano Theory Workbook, Book 1

polski Zagadnienia z teorii muzyki wprowadzające do gry na fortepianie, z. 1
angielski Piano Theory Workbook, Book 1


Ilość stron:48
Format:305 x 230
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Klose Carol
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080174
Produkty podobne: - Music Flash Cards - Set A
Harrington Karen - Notespeller For Piano - Book 2
Harrington Karen - Notespeller For Piano, Book 1
Harrington Karen - Notespeller For Piano, Book 3
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona - Piano Practice Games, Book 1
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 2
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 3
Kern Fred, Kreader Barbara, Rejino Mona, Harrington Jeff - Piano Theory Workbook, Book 4
Kreader Barbara, Kern Fred, Keveren Phillip, Rejino Mona, Harrington Karen - Piano Theory Workbook, Book 5

Hal Leonard Student Piano Library, to seria książek do nauki gry na fortepianie przeznaczona dla najmłodszych muzyków. W skład kolekcji wchodzą książki z lekcjami gry, teorią i zeszyty ćwiczeń. Przewodnikami ucznia są Kot, Pies i ich przyjaciele. Bogato ilustrowana publikacja służy do nauki w prosty i zabawny sposób. Niniejsza pozycja, to zeszyt ćwiczeń teoretycznych wprowadzających w język muzyki, jej symboli i zasad.


Spike, Party Cat and friends guide the student through fun and creative assignments that introduce the language of music and its symbols for sound, silence, and rhythm. Ear training and basic theory exercises help students learn to write and play the music they are learning as well as the music they create themselves.


Okładka: Rutkowski Andrzej, Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy)

cena 109 zł.


nuty.pl

Rutkowski Andrzej
Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy)

polski Trio op. 13 na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (partytura i głosy)
angielski Trio Op. 13 for Violin, Cello and Piano (Score and Parts)
niemiecki Trio Op. 13 für Violine, Violoncello und Klavier (Partitur und Stimmen)
francuski Trio op. 13 pour violon, violoncelle et piano (partiton et parties)


Ilość stron:68 + 20 + 20
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i wiolonczela i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Wiolonczela (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
posłowia: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Sperski Krzysztof, Prabucha-Firlej Anna
Kod produktu:NPL080278

Antoni Wincenty Rutkowski (ur. 1859, zm. 1886) to wybitny polski kompozytor, pianista i pedagog. W całokształcie jego dorobku twórczego da się wyróżnić dwa nurty. Pierwszy nurt reprezentują jego wczesne utwory nie odbiegające wiele od ówczesnej polskiej konwencji kompozytorskiej, choć nie pozbawionej niejednokrotnie ciekawszych elementów głównie w harmonii. Drugi - to kompozycje o dążnościach eksperymentatorskich o dość odważnych - jak na owe czasy i stosunki panujące w ówczesnej Polsce - próbach unowocześnienia swego języka muzycznego dochodzącego niekiedy do nowatorstwa Wagnera. Nurt ten cechują śmiałe zestawienia tonalne, operowanie następstwami akordów dysonansowych, zaś melodyka typu ornamentalno - figuracyjnego przestaje być pierwszoplanowym elementem muzycznym na korzyść współbrzmień harmonicznych.
Autograf, zawartego w niniejszej publikacji, Tria g-moll na skrzypce, wiolonczelę i fortepian znajduje się w bibliotece Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego. Trio g-moll składa się z trzech części. Pierwsza z nich jest utrzymana w formie sonatowej, druga ma formę da capo o schemacie ABA, a trzecia jest rondem. Średni czas trwania utworu: 27'30''.

Antoni Wincenty Rutkowski - composer, pianist and teacher, was born in Warsaw on 21 January 1859. The period of his activity as a composer was short, lasting barely ten years, during which period he wrote approximately thirty works; eleven of them were lost. He composed mainly instrumental works, several of which - the shorter ones - were published during his lifetime. Two trends may clearly be distinguished throughout his oeuvre. The first is represented by his early works which do not differ significantly from contemporary Polish compositional conventions, even trhough they are frequently characterized by more interesting features, especially in harmonic content. The second trend comprises compositions characterized by experimental tendencies and, for the time and conditions precailing in contemporary Poland, audacious attempts at modernization of his musical language equalling sometimes the innovations of Wagner. This trend features bold, tonal juxtapositions, and the use of dissonant chord successions, while melody of an ornamental-figurative type ceases to be the foreground musical element in favour of harmonies. The autograph of the score of the Trio in G minor for violin, cello and piano is to be found in the library of the Warsaw Music Society. The Trio in G minor consists of three movements. The first of them is in sonata form, the second in ternary form (ABA), and the third is a rondo.

Lista utworów:
Trio g-moll op. 13 (Rutkowski Antoni)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland