Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 35 zł. nuty.pl | Woźny Michał W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 1
Publikacja zawiera 76 popularnych utworów. Większość z nich stanowi opracowania znanych i lubianych dzieł takich twórców jak: Lista utworów: |
cena 32 zł. nuty.pl | Fedyczkowski Józef Melodie świata w łatwym układzie na akordeon Melodie świata w łatwym układzie na akordeon Melodies from the World in easy arrangement for Accordion
Publikacja zawiera 48 popularnych melodii z różnych regionów świata (melodie czeską, meksykańską, amerykańską, indiańską, francuską, fińską, irlandzką, austriacką i afrykańską), m.in.: Melodia bawarska - Kukułka; Melodia indiańska -Taniec mokasynów; Melodia czeska - Ach, synku; Melodia meksykańska - Chiapanecas; Melodia austriacka - O mój miły Augustynie; Melodia amerykańska -Kiedy święci wchodzą, Melodia francuska - Kadet Rousselle; Melodia fińska - Hej, rullaati... Lista utworów: |
cena 32,95 zł. nuty.pl | Czajkowski Piotr Walc kwiatów z baletu "Dziadek do orzechów" Walc kwiatów z baletu "Dziadek do orzechów" Waltz of the Flowers from "The Nutcracker"
Jeden z niewątpliwych hitów muzyki baletowej, fragment suity orkiestrowej "Dziadek do orzechów" Piotra Czajkowskiego w aranżacji na fortepian solo. Utwór ten może być doskonałym elementem popisowym repertuaru do wykorzystania na koncertach i konkursach. Odpowiedni dla średniozaawansowanych pianistów. Lista utworów: |
cena 18,45 zł. nuty.pl | Przybylski Tadeusz Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych
Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki w podwawelskim grodzie od ich zarania do czasów współczesnych, tym bardziej, że dotychczas brak takiego opracowania w naszym piśmiennictwie muzycznym. W realizacji przyjętych zamierzeń oparto się głównie na materiałach źródłowych tak rękopiśmiennych, jak i drukowanych. Przy korzystaniu z wszelkiego rodzaju dokumentów generalnym założeniem było wyzyskanie materiałów oryginalnych, nie zaś ich opracowań. Jeżeli brak oryginalnego dokumentu czy jego wydań zmuszał do korzystania z przekazów pośrednich, wówczas ograniczono się tylko do takich, które zostały źródłowo udokumentowane. Integralną częścią książki są trzy obszerne aneksy, na które składają się różne dokumenty, spisy pedagogów i absolwentów, tabele statystyczne szkół itp. - uzupełniające niejako wcześniejsze wywody autora i mogące służyć Czytelnikom jako podstawa refleksji, komentarzy czy interpretacji. Całość książki dopełniają ilustracje, głównie archiwalne. [Fragment wstępu książki] Spis treści: |
cena 34,95 zł. nuty.pl | Mazur Marcin Łukasz, Sołtysik Włodzimierz 12 Kolęd na chór żeński (SSAA lub SSA) 12 Kolęd na chór żeński (SSAA lub SSA) 12 Carols for equal voices (SSAA or SSA)
12 kolęd jest na polskim rynku wydawniczym pierwszym od wielu lat opracowaniem na chór jednorodny. Po wojnie ukazały się nieliczne tego rodzaju wydania. Pierwsze wydanie 12 kolęd na głosy równe spotkało się z dużym zainteresowaniem odbiorców. Mamy nadzieję, że nasz zbiór będzie pomocą dla wielu dyrygentów prowadzących chóry dziecięce i żeńskie. For a long time 12 Christmas Carols has been the first publication for homogeneous choirs on the Polish market. After the war only a few books of this sort have appeared. The first edition of 12 Christmas Carols For Equal Voices received a considerable attention. We hope that our collection will be helpful for many conductors of children and female choirs. Lista utworów: |
cena 27,95 zł. nuty.pl | Stachak Tatiana Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3 Pupil And Teacher, guitar duets, Vol. 3 Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 3
W trzecim zeszycie Ucznia i nauczyciela szczególną uwagę zwrócono na problemy artykulacyjne. W wielu utworach (m.in.: Słoń, Wesoły wieśniak, Musette, Walc Griega) pojawiają się szczegółowe oznaczenia, np.: staccato, portato, a także różnego rodzaju akcenty. Nowym elementem jest również zastosowana w kilku utworach technika legato (Romans, Musette, Walc Griega). Podczas pracy nad tymi utworami warto zwrócić uwagę na problem wybrzmiewania dźwięku na gitarze. Precyzyjna realizacja pauz oraz artykulacji staccato lub portato wymaga wykonania dodatkowego ruchu w celu stłumienia dźwięku (bądź poprzez zdjęcie palca lewej ręki ze struny, bądź przez stłumienie dźwięku palcami prawej ręki). Problem ten jest często zaniedbywany w nauczaniu gry na gitarze, co sprawia, że gra wielu uczniów jest pod względem artykulacyjnym mało klarowna i wyrazista. W trzecim zeszycie uczeń poznaje również nowe dźwięki w wysokim rejestrze oraz uczy się grać w wysokich pozycjach zarówno na strunach wiolinowych jak i basowych (np. Gawot, Gymnopédie, Romans, Walc Griega). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne (związane z wygodą gry), ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki, zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. Bardziej szczegółowe palcowanie pojawia się w kilku fragmentach, w których sugerowane jest wprowadzenie kciuka lub palca serdecznego. Ostatnie trzy zawarte w niniejszej publikacji utwory są już nieco trudniejsze zarówno od strony technicznej, jak i muzycznej pojawiają się w nich zmiany tonacji, ozdobniki, dwudźwięki, triole, a także bardziej skomplikowane grupy rytmiczne (Walc Griega, Walc Chopina, Humoreska). This publication was created with all beginner guitarists in mind. At an early stage of music performance education they rarely have an opportunity to commune with the music of great masters. Although transcriptions of pieces by Chopin, Mozart or Beethoven for solo guitar are increasingly popular, however due to technical problems they present, these transcriptions are often too difficult for beginners. This edition contains a collection of ten well-known pieces from the classical repertoire, arranged for two guitars. The author's main intention was to provide a simple solo part which could be performed even by the youngest and least advanced guitarist, with an accompaniment of his/her teachers. A monodic facture treament of the solo part, intended for a pupil, makes it possible to avoid difficult left hand positions (which often cause hand stiffening and a general discomfort while playing) allowing him/her to concentrate on the most important aspects of performing music, such as tone quality, fluent phrasing and articulation. Pieces gathered in this publication enable pupils to gradually familiarise themselves with new notes and musical language. Lista utworów: |
cena 35,9 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII) Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII) Études-Caprices pour violon avec accompagnement d'un second violon, op. 18
Etiudy-kaprysy na skrzypce z towarzyszeniem drugich skrzypiec op. 18 powstały w Petersburgu przed 1863 r. jako materiał dydaktyczny. Henryk Wieniawski nauczał gry skrzypcowej w tym mieście przez 12 lat, najpierw jako nadworny solista cara, a następnie (od 1862 r.) jako profesor klasy skrzypiec petersburskiego konserwatorium. Etiudy op. 18 mają charakter pośredni między kompozycjami o charakterze czysto dydaktycznym a utworami koncertowymi. Jakkolwiek podstawowym celem tego zbioru jest doskonalenie techniki skrzypcowej, jego walory artystyczne są niewątpliwe. Niewykluczone, że sam kompozytor dostrzegał w nich ową podwójną funkcję, dydaktyczną i koncertową, na co wskazuje m.in.. Brak oznaczeń technik artykulacyjnych w tytułach, które ograniczają się jedynie do ogólnej charakterystyki tempa. Zbiór obejmuje osiem etiud o zróżnicowanym charakterze, od głęboko lirycznych (nr 1, 2, 6, 7) po zdecydowanie wirtuozowskie, nastawione na popis techniczny (nr 3, 4, 5, 8). Utwory te zajmują istotne miejsce w XIX-wiecznej literaturze dydaktycznej i do dziś stanowią ważną pozycję w pedagogice skrzypcowej. Etiudy są tak napisane, aby mogły być grane także bez drugiego głosu. (ze Wstępu) The publication of the Complete Works of Henryk Wieniawski is a critical edition. It is based on sources, which consist of sketches and mauscripts of the entire pieces of music or their fragments, as well as of those versiones of a work which came into being with the composer's editing or those which he authorised (the first editions, the so - called authorized copies). Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Kaczkowski Piotr Andante varié pour le violon avec accompagnement d'une viola (ad libitum) Andante varie na skrzypce z towarzyszeniem altówki Andante varié pour le violon avec accompagnement d'une viola (ad libitum)
Andante varié op. 15 Joachima Kaczkowskiego (ok. 1789 - 1829) zostało opublikowane ok. 1815 roku przez lipskie wydawnictwo Breitkopf & Haertel. Utwór napisany jest w formie wariacji. Pierwsza wykorzystuje grę na wszystkich strunach w wysokich pozycjach, druga to wariacja dwudźwiękowa, a trzecia - ostatnia - to rozwinięcie idei brillante z pierwszej wariacji. Kopię pierwodruku stanowiącą podstawę niniejszej edycji uzyskano od Die Österreichische Nationalbibliothek w Wiedniu. Niniejsza edycja stanowi rozpoczęcie realizacji projektu Polska muzyka skrzypcowa XVIII i XIX wieku mającego na celu opublikowanie kilkudziesięciu utworów z bogatej, lecz prawie nieznanej polskiej literatury skrzypcowej. Obecne wydanie oddaje wiernie tekst nutowy pierwodruku. Zachowane są wszelkie, pochodzące od kompozytora, znaki dynamiczne, artykulacyjne, a także aplikatura. Oczywiste pomyłki tekstowe pierwszego wydania zostały poprawione, a ortografia muzyczna uwspółcześniona. Andante varié op. 15 was first published ca 1815 by Breitkopf & Haertel in Leipzig and it was written in a form of variations. The first one uses all strings in high positions, the other one is bitonal and the third and last one is based on the brillante of the first variation. This edition is based on a copy of notes provided by the Austrian National Library in Vienna and is also a starting point for our new project - Polish violin music of 18th and 19th centuries. Similar to our previous projects, the aim is to publish a number of pieces of rich yet unknown Polish violin legacy. This edition is every detail follows the original one. None of the composer's notes have been altered. Obvious mistakes have been corrected. Lista utworów: |
cena 27 zł. nuty.pl | Wiśniewski Janusz Zagraj to sam 2008/10 Zagraj to sam 2008/10 (186)
Dziesiąty numer miesięcznika "Zagraj to sam" z 2008 roku, zawiera jedenaście popularnych utworów muzyki rozrywkowej, m. in.: "Berlin Zachodni II" grupy Big Cyc, "Kołysanka dla H" Ryszarda Rynkowskiego i "Niewiele Mam" zespołu Blue Cafe. Na końcu zeszytu zamieszczono słowniczek oznaczeń i symboli. Lista utworów: |
cena 27 zł. nuty.pl | Wiśniewski Janusz Zagraj to sam 2008/11 Zagraj to sam 2008/11 (187)
Jedenasty numer miesięcznika "Zagraj to sam" z 2008 roku, zawiera dwanaście popularnych utworów muzyki rozrywkowej, m. in.: "Awinion" zespołu Kombi, "Gdzie Ci Mężczyźni" Danuty Rinn i "Jest Cudnie" Maryli Rodowicz. Na końcu zeszytu zamieszczono słowniczek oznaczeń i symboli. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Różni Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na bas i fortepian Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire Russische Opernarien für Baß und Klavier
Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny basowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Michail Glinka, Alexander Dargomyżski, Modest Mussorgski, Alexander Serov, Piotr Czajkowski, Mikołaj Rimski - Korsakow i Sergei Prokofjew. Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Różni Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na tenor i fortepian Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire Russische Opernarien für Tenor und Klavier
Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny tenorowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Piotr Czajkowski, Modest Mussorgski, Aleksander Dargomyżski, Michail Glinka, Alexander Borodin i Dymitr Szostakowicz. Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian. Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Plejady na skrzypce i fortepian Plejady na skrzypce i fortepian Pleiades for Violin and Piano
Skojarzenie tytułu kompozycji - Plejady - z wierszem Jarosława Iwaszkiewicza jest jak najbardziej na miejscu. Romuald Twardowski swoją kompozycją na skrzypce i fortepian chciał oddać hołd poecie, z którym pozostawał w bliskiej znajomości, Utwór powstał w 1993 roku, trzynaście lat po śmierci poety. W języku muzycznym utworu odnajdziemy ślady twórczości Karola Szymanowskiego. Twardowski stosuje w Plejadach podobne rozwiązania fakturalne, np.: wysoki rejestr skrzypiec grających kantylenę na tle figuracyjnych arabesek fortepianu. Spotkać też można nieregularność rytmizacji linii melodycznej. Plejady zostały prawykonane przez Piotra Stawskiego (skrzypce) i Macieja Grzybowskiego (fortepian) w Warszawie 25 października 1993 roku. Associating the title of the composition - Pleiades - with the poem by Jarosław Iwaszkiewicz is thoroughly justified. By his composition for violin and piano Romuald Twardowski wished to pay tribute to the poet, with whom he was a close friend. The piece was composed in 1993, thirteen years after the poet's death. In the musical language of Pleiades we shall find traces of works by karol Szymanowski. In Pleiades Twardowski uses similar solutions regarding the music texture, such as the high register of the violin playing the cantilena against the background of figurative arabesques of the piano. Irregular rhythm structure of the melodic line can also be encountered in Pleiades. The composition was first performed by Piotr Stawski (violin) and Maciej Grzybowski (piano) in Warsaw on 25th October 1993. Lista utworów: |
cena 83,95 zł. nuty.pl | Różni Męka Pańska na głosy solowe i chór Męka Pańska na głosy solowe i chór
Jest to jedno z pierwszych wydań Męki Pańskiej według Mateusza, Marka, Łukasza i Jana. Łącznie w prezentowanej publikacji zamieszczono aż 9 wersji Męki Pańskiej: 5 wersji na głosy solowe (trzech solistów - Chrystus, Ewangelista i Inni) i 4 wersje na trzy głosy solowe oraz chór mieszany (SATB) lub chór męski (TTBB i TTB). Partie chórowe mogą ad libitum wykonywać soliści. Opracowaniem pasji na głosy solowe zajął się ks. dr Andrzej Filaber, zaś ostatnimi czterema z udziałem chórów - ks. mgr Hieronim Chamski. Autorami pasji chóralnych są: ks. Piotr Brzyski, ks. Kazimierz Starościński i ks. Tadeusz Miazga. Publikacja wydana jest w estetycznej, płóciennej, twardej, bordowej oprawie. Lista utworów: |
cena 27 zł. nuty.pl | Różni Zagraj to sam 2009/07 Zagraj to sam 2009 / 07
Zbiór 12 przebojów muzyki rozrywkowej, w tym m.in.: "Nie zadzieraj nosa" Czerwonych Gitar, "Eliksir życia" Partycji Markowskiej, czy "Znowu przyszło lato" Ani Dąbrowskiej. Piosenki z linią melodyczną, akordami, diagramami chwytów gitarowych oraz układami palców na klawiaturze. Lista utworów: |
cena 26,95 zł. nuty.pl | Moniuszko Stanisław Kanony na 2,3 i 4 głosy Kanony na 2,3 i 4 głosy
Wszystkie kanony wokalne Moniuszki w jednym zbiorze! Ich tematyka jest różnorodna kompozytor wykorzystał wiersze o treści moralizatorskiej, teksty liryczne, humorystyczne i biesiadne. Jest też pięć kanonów sakralnych. Oryginalne słowa w pięciu językach: polskim, niemieckim, francuskim, włoskim oraz łacinie. Utwory obcojęzyczne zaopatrzone są w polskie teksty do śpiewania. Lista utworów: |
cena 52,95 zł. nuty.pl | Bokszczanin Jan Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej
Chciałbym Państwu polecić pracę o początkach i drogach rozwoju rosyjskiej muzyki organowej; pierwszą polską monografię na ten temat. Ogromne zainteresowanie organami w gronie arystokracji i szlachty, a potem inteligencji rosyjskiej, poczynając od XVIII wieku, jest swoistym fenomenem w społeczeństwie, którego wyznanie nie dopuszczało żadnych instrumentów w obrzędach religijnych. Tym bardziej zaskakuje więc stopień kultywacji muzyki organowej w następnych stuleciach, podyktowany wyłącznie kryteriami intelektualno-kulturowymi, a nie kultowymi. Spis treści: |
cena 59 zł. nuty.pl | Teichman Aneta Jan Ekier Jan Ekier
Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki. Spis treści: |
cena 32 zł. nuty.pl | Świder Józef Andante na obój i fortepian Andante na obój i fortepian Andante for Oboe and Piano
Andante na obój i fortepian zostało odnalezione dopiero po śmierci kompozytora w 2014 roku. Zgodnie z jego prywatnymi zapiskami, do których dotarła rodzina twórcy, powstało w 1951 roku, jest więc jedną z jego pierwszych kompozycji. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland