•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Ej, Piotr

Dostępne opracowania:

2 gitary (partytura) (1)
2 skrzypiec (1)
akordeon solo (zawiera akordy) (1)
chór, głosy: SSAA a cappella (1)
fortepian solo (2)
głos wokalny solowy (1)
głos wokalny solowy (bas) i fortepian (1)
głos wokalny solowy (tenor) i fortepian (1)
książka (2)
linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty (2)
linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty + diagramy chwytów gitarowych (1)
linia melodyczna (klucz wiolinowy) + teksty + akordy (1)
obój i fortepian (1)
skrzypce i altówka (1)
skrzypce i fortepian (1)
zróżnicowane (1)

Ej, Piotr znajdziesz w 20 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Nowak Krzysztof, Pawlisz Ziemowit, Reiser Jerzy, Wakacyjne piosenki cz.2

cena 25 zł.


nuty.pl

Nowak Krzysztof, Pawlisz Ziemowit, Reiser Jerzy
Wakacyjne piosenki cz.2

Ilość stron:141
Format:147 x 208
Opracowanie na:linia melodyczna (klucz wiolinowy) + teksty + akordy
Rodzaj produktu:śpiewnik
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL000535

100 popularnych piosenek z zapisem nutowym i harmonizacją.


Lista utworów:
Złote lato (Niedźwiecki J.)
Ballada o maszyniście wąskotorowym (Jarosz Wiesław)
Ballada o świetym Mikołaju (Wierzbicki Andrzej)
Beata z Albatrosa (Laskowski Janusz)
Bieszczady (Starzec Andrzej)
Bieszczacki szlak (Woźniak Z.)
Bukowina (Bellon Wojciech)
By iść (Lastuk Czesław)
Babie lato (z repertuaru grupy "Laborare")
Cichosza (Turnau Grzegorz)
Capri (Kennedy)
Chciałem być kowbojem (Mleczko Antoni)
Chcę (Kopeć Leszek)
Ciężkie czasy (Sikorowski Andrzej)
Cindy (Piosenka angielska)
Cyganeria (Monzakis G.)
Czas powrotów (Chmielewski Tadeusz)
Deszcz na szlaku (Adamek Bogdan)
Dom na prerii (Piosenka popularna)
Diana (Anka Paul)
Dziękczynienie (Myszkowski Krzysztof)
Ekologiczny walc (Leśniak Barbara)
Gawędziarze (Nowicki Bogusław)
Gdy kiedys Pan powróci znów (Piosenka popularna)
Gdzie ta keja (Porębski Jerzy)
Hej, bystra woda (Marsz orawski)
Historia jednej znajomości (Klenczom Krzysztof)
Jak długo w sercu naszym (Krumłowski Konstanty)
Echo (Chadżyjew)
Jest jedno słońce, O sole mio (Capua E.di)
Jeszcze nie czas (Koczewski Andrzej)
Jolka Jolka pamiętasz (Lipko R.)
Clementine (Melodia popularna)
Kochaj mnie czule - Love me tender (Presley Elvis)
Kołysanka (Brahms Johannes)
Kołysanka dla Beatki (Foster Stephen C.)
Koncert (Kiełb Aleksandra, Myszkowski Krzysztof)
Lubię lato (Mleczko Antoni)
Kuligiem (Mróz Andrzej)
Marianna (Piosenka popularna)
Nadejdzie kiedyś taki dzień (Jarociński wojciech)
Na kolejowym szlaku (Piosenka popularna)
Na szlakach smukłych kliprów (Bocianowski Waldemar)
Marsz odkotwiczenia (Zimmermann Charles A.)
Niebieskie oczy
Nie chodź tam (Reiser Jerzy)
Ocean (Hrynkiewicz Mirosław)
Niezapominajka (Huszpit Wacław)
Ocean , My bonnie (Piosenka popularna)
Ogniska
O mój rozmarynie
O murzynach na pustyni (Mleczko Antoni)
Orawa (Wierzbicki Andrzej)
Panie Janie (kanon popularny)
Pieśń żeglarzy (Wasilewski Edmunt)
Panna kminkowa (Reiser Jerzy)
Pejzarze Harasymowiczowskie (Bellon Wojciech)
Pieniążki
Pięknie żyć (Kwiatkowska Krystyna)
Pechowy dzień (Chyliński Waldemar)
Piosenka bez tytułu (Drąg Adam)
Piosenka na rozgrzanie (Liszewski T.)
Piosenka o piechocie (Okudżawa Bułat)
Piosenka turystyczna w starym stylu (Jarosz Wiesław)
Piosenka wiosenna (Jarociński Wojciech)
Pociąg (Orkisz Paweł)
Powrót
Pożegnania (Popularna piosenka)
Przybyli ułani pod okienko (Gwi8żdż Feliks)
Portret Betty (Nowak Krzysztof)
Przechyły (Orkisz Paweł)
Robot (Mleczko Antoni)
Ptak budzi ptaka (Gummeson Tadeusz)
Sacramento (piosenka popularna)
Serce w plecaku (Zieliński Michał)
Sielanka o domu (Juszczyszyn Wacław)
Staruszek Jacht (Śmigielski Janusz)
Stary bryg
Stary Donald (Popularna piosenka amerykańska)
Stary szlak (Pitney Gene)
Ścieżka (Cichocki Adam)
Tam, gdzie byłam (Perzyński A.)
"Ta joj" Józku
Taka piosenka (Płudowski Karol)
Trzy miłości (Okudżawa Bułat)
Trzy kwiatki
Tylko we Lwowie (Wars Henryk)
Urodziny (Myszkowski Kszysztof)
Tęskniacz (Andryszczyk A.)
W drogę (Krajewski Seweryn)
W lesie listopadowym (Koczewski Andrzej)
Własnie tu (Mróz Andrzej)
Wody tatrzańskie (Gola Stanisław)
Wpław (Drąg Adam)
Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał (Zieliński Andrzej)
Zakurzone drogi (Walczak Piotr)
Żeglarz
Żegnaj Ameryko (Guthrie Arlo)
Wróżby wiosenne (Reiser Jerzy)

Okładka: Woźny Michał, W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 1

cena 35 zł.


nuty.pl

Woźny Michał
W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 1

Ilość stron:84
Format:210 x 297
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL001444
Produkty podobne:Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 2
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 3
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 4
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym opracowaniu z. 5
Woźny Michał - W krainie melodii, zbiór ulubionych melodii w łatwym układzie na fortepian, z. 6

Publikacja zawiera 76 popularnych utworów. Większość z nich stanowi opracowania znanych i lubianych dzieł takich twórców jak:
Weber Carl Maria - Lekko cicho pieśń ulata - aria z opery Wolny strzelec
Moniuszko Stanisław - Gdybym rannym słonkiem - aria Halki z opery Halka
Verdi Giuseppe - Więc pijmy - chór z opery Traviata
Verdi Giuseppe - Wstęp do pierwszego aktu opery Traviata
Gounod Charles "Kwiaty powiedzcie jej - aria Siebla z opery ,,Faust"


Lista utworów:
Sto lat (melodia populana)
Mazurek (melodia ludowa)
Tańcowała ryba z rakiem (melodia ludowa)
W murowanej piwnicy (melodia ludowa)
Tam na błoniu (melodia populana)
O mój rozmarynie (melodia populana)
Pod Krakowem czarna rola (melodia populana)
Pije Kuba do Jakuba (melodia populana)
Drużyna śpiewa (melodia populana)
Ja za wodą (Melodia ludowa z Podhala)
Gaiczek (Melodia ludowa ze Śląska)
Jabłoneczka (melodia ludowa)
Karlik (Haydn Friedrich Joseph)
Kukułeczka (Sygietryński T.)
Ej, przeleciał ptaszek (Sygietryński T.)
Oka (melodia populana)
Piosenka pierwszomajowa (Turski Z.)
Marsz entuziastów (Dunajewski I.)
Katiusza (Błanter M.)
Cicha noc, dokoła kwiatów woń (piosenka hawajska)
Oczy czarne (romans cygański)
Aj aj aj (serenada kreolska)
O Mari, o Mari (piosenka ludowa z Włoch)
O sole mio (Capua E. di)
Veni sul mar (piosenka ludowa z Włoch)
Lekko cicho pieśń ulata - aria z opery Wolny strzelec (Weber Carl Maria)
Pieśń do gwiazdy z opery ,,Tannhauser" (Wagner Ryszard)
Gdybym rannym słonkiem - aria Halki z opery Halka (Moniuszko Stanislaw)
Więc pijmy - chór z opery Traviata (Verdi Giuseppe)
Wstęp do pierwszego aktu opery Traviata (Verdi Giuseppe)
Kwiaty powiedzcie jej - aria Siebla z opery ,,Faust" (Gounod Charles)
Piosenka broni z opery ,,Hrabina" (Moniuszko Stanisław)
Aria Skołuby z opery ,,Straszny dwór" (Moniuszko Stanislaw)
Marsz tryumfalny z opery ,,Aida" (Verdi Giuseppe)
Marsz toreadora z opery ,,Carmen" (Bizet Georg)
Pieśń hinduska z opery ,,Sadko" (Rimski - Korsakov Nikolay)
Barkarola z opery ,,Opowieści Hoffmanna" (Offenbach Jakub)
Aria Butterfly z opery ,,Madama Butterfly" (Puccini Giacomo)
Kołysanka z opery ,,Jocelyn" (Godard Beniamin)
Piosenka Canton z opery ,,Casanova' (Różycki Ludomir)
O młynareczce - walc z operetki ,,Sztygar" (Zeller Karl)
Walczyk z uwertury ,,Chłop i poeta" (Suppé F.)
Walc z operetki ,,Gejsza" (Jones Jesus)
Aria Adeli z operetki ,,Zemsta nietoperza" (Straus Johann)
Serenada z baletu ,,Miliony arlekina" (Drigo R.)
Walc z baletu ,,Sylvia" (Delibes Leo)
Nina - aria (Pergolese Giovani Battista)
Kołysanka (Flies B.)
Serenada (Schubert Franciszek)
Ave Maria (Schubert Franciszek)
Piosenka żołnierska (Moniuszko Stanislaw)
Prząśniczka (Moniuszko Stanislaw)
Kozak (Moniuszko Stanislaw)
Życzenie (Chopin Fryderyk)
Pamiętam ciche. jasne, złote dnie (Karłowicz Mieczysław)
Poranek (Leoncavallo R.)
Gawot (Gluck Christoph Willibald)
Andante z symfonii ,,Z uderzeniem w kocioł" (Haydn Franz Joseph)
Marsz Turecki (Mozart Wolfang Amadeusz)
Marsz weselny ze ,,Snu nocy letniej" (Mendelssohn - Bartholdy Feliks)
Marzenie miłosne (Nokturn III) (Liszt Franz)
Walc op. 39 nr 15 (Brahms Jahannes)
Barkarola (Czajkowski Piotr)
Andante cantabile z Kwartetu D-dur (Czajkowski Piotr)
Marsz hołdowniczy ze suity ,,Sigurd Jorsalfar" (Grieg Edward)
Humoreska (Dworzak Antoni)
Przebudzenie lwa (Kątksi A.)
Polonez elegijny (Noskowski Zygmunt)
Poemat (Fibich Zdenek)
Tango (Albeniz Isaac)
La Paloma (Yradier Sebastián)
Łyżwiarze (Waldteufel E.)
Gawot (Czibulka A.)
Narcy (Nevin Ethelbert)
Fale Dunaju (Ivanovici Iosif)
Francois (Karasiński Adam)

Okładka: Fedyczkowski Józef, Melodie świata w łatwym układzie na akordeon

cena 32 zł.


nuty.pl

Fedyczkowski Józef
Melodie świata w łatwym układzie na akordeon

polski Melodie świata w łatwym układzie na akordeon
angielski Melodies from the World in easy arrangement for Accordion


Ilość stron:52
Format:305 x 225
Opracowanie na:akordeon solo (zawiera akordy)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Akordeon (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fedyczkowski Józef
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL005003

Publikacja zawiera 48 popularnych melodii z różnych regionów świata (melodie czeską, meksykańską, amerykańską, indiańską, francuską, fińską, irlandzką, austriacką i afrykańską), m.in.: Melodia bawarska - Kukułka; Melodia indiańska -Taniec mokasynów; Melodia czeska - Ach, synku; Melodia meksykańska - Chiapanecas; Melodia austriacka - O mój miły Augustynie; Melodia amerykańska -Kiedy święci wchodzą, Melodia francuska - Kadet Rousselle; Melodia fińska - Hej, rullaati...


Lista utworów:
Kukułka (Melodia bawarska)
Taniec mokasynów (Melodia indiańska)
Ach, synku (Melodia czeska)
Chiapanecas (Melodia meksykańska)
O mój miły Augustynie (Melodia austriacka)
Kiedy święci wchodzą (Melodia amerykańska)
Kadet Rousselle (Melodia francuska)
Hej, rullaati (Melodia fińska)
Żółta róża z Teksasu (Melodia amerykańska)
Asturia (Melodia hiszpańska)
Kalinka (Melodia rosyjska)
W ogrodzie mego ojca (Melodia francuska)
Taniec bawarski (Melodia niemiecka)
Tańczy z nami biały sad (Melodia szwedzka)
Słońce jest zakochane w księżycu (Melodia węgierska)
Zaśpiewaj słowiczku (Melodia słowacka)
Karnawał wenecki (Melodia włoska)
Czarna pieśń (Melodia murzyńska)
Za starą przyjaźń z dawnych lat (Melodia angielska)
Każdy chłopiec ma dziewczynę (Melodia szkocka)
Bulba (Melodia białoruska)
Czardasz (Melodia węgierska)
La cucaracha (Melodia meksykańska)
Skrzypki (Melodia norweska)
Kiedy byłem młodzieńcem (Melodia amerykańska)
Indonezja (Melodia indonezyjska)
Piotruś (Melodia francuska)
Minstrel (Melodia irlandzka)
Taniec tyrolski (Melodia tyrolska)
Wczoraj nocą posadziłam (Melodia jugosłowiańska)
Funiculi funicula (Melodia włoska)
Tom Dooley (Melodia amerykańska)
Taniec chłopski (Melodia austriacka)
Romans (Melodia rumuńska)
Płoche dziewczę (Melodia czeska)
Aloha-oe (Melodia hawajska)
Oczy czarne (Melodia rosyjska)
Marija, aj Marija (Melodia portugalska)
Pędzą sanie (Melodia węgierska)
Naucz mnie haftować (Melodia brazylijska)
Powiedz mamo (Melodia indonezyjska)
Ach, matko (Melodia fińska)
Jozue toczył bitwę pod Jerycho (Melodia murzyńska)
O Mari (Melodia włoska)
Chua...Chua... (Melodia brazylijska)
Kuri - kuri (Melodia afrykańska)
Jadę na starym koniu (Melodia amerykańska)
Piękna dziewczyna z Sorrento (Melodia włoska)

Okładka: Czajkowski Piotr, Walc kwiatów z baletu

cena 32,95 zł.


nuty.pl

Czajkowski Piotr
Walc kwiatów z baletu "Dziadek do orzechów"

polski Walc kwiatów z baletu "Dziadek do orzechów"
angielski Waltz of the Flowers from "The Nutcracker"


Ilość stron:16
Format:230 x 305
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL059309

Jeden z niewątpliwych hitów muzyki baletowej, fragment suity orkiestrowej "Dziadek do orzechów" Piotra Czajkowskiego w aranżacji na fortepian solo. Utwór ten może być doskonałym elementem popisowym repertuaru do wykorzystania na koncertach i konkursach. Odpowiedni dla średniozaawansowanych pianistów.



Lista utworów:
Waltz of the Flowers op. 71 (Czajkowski Piotr)

Okładka: Przybylski Tadeusz, Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

cena 18,45 zł.


nuty.pl

Przybylski Tadeusz
Z dziejów nauczania muzyki w Krakowie od średniowiecza do czasów współczesnych

Ilość stron:378
Format:161 x 230
Rodzaj produktu:książka
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059875

Niniejsza rozprawa została zainspirowana jubileuszem 100-lecia Akademii Muzycznej w Krakowie, uroczyście obchodzonym w 1988 roku. Z tej to okazji wydawało się autorowi rzeczą ze wszech miar celową podjęcie próby naszkicowania dziejów nauczania muzyki w podwawelskim grodzie od ich zarania do czasów współczesnych, tym bardziej, że dotychczas brak takiego opracowania w naszym piśmiennictwie muzycznym. W realizacji przyjętych zamierzeń oparto się głównie na materiałach źród­ło­wych tak rękopiśmiennych, jak i drukowanych. Przy korzystaniu z wszelkiego rodzaju dokumentów generalnym założeniem było wyzyskanie materiałów oryginalnych, nie zaś ich opracowań. Jeżeli brak oryginalnego dokumentu czy jego wydań zmuszał do korzystania z przekazów pośrednich, wówczas ograniczono się tylko do takich, które zostały źródłowo udokumentowane. Integralną częścią książki są trzy obszerne aneksy, na które składają się różne dokumenty, spisy pedagogów i absolwentów, tabele statystyczne szkół itp. - uzupełniające niejako wcześniejsze wywody autora i mogące służyć Czytelnikom jako podstawa refleksji, komentarzy czy interpretacji. Całość książki dopełniają ilustracje, głównie archiwalne. [Fragment wstępu książki]


Spis treści:

WSTĘP
NAUCZANIE MUZYKI W DAWNYM KRAKOWIE
Średniowiecze
Renesans
Barok
Oświecenie
Bursa muzyczna przy kolegiacie św. Anny
Szkoła muzyczna Józefa Zygmuntowskiego
Szkoła śpiewu księdza Wacława Sierakowskiego
EDUKACJA MUZYCZNA W XIX WIEKU I W I POŁOWIE XX WIEKU
Szkoła śpiewu figuralnego na Wawelu (1815–1824)
Bursa muzyczna pod zarządem Towarzystwa Przyjaciół Muzyki (1817–1838)
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888–1939)
Dyrekcja Władysława Żeleńskiego (1888–1921)
Dyrekcja Wiktora Barabasza (1921–1928)
Dyrekcja Michała Juliana Piotrowskiego (1928–1938)
Dyrekcja Bolesława Wallek-Walewskiego (1938–1939)
Szkoła muzyczna Towarzystwa Muzycznego „Harmonia” (1889–1908)
Instytut Muzyczny (1908–1839)
Studium muzykologiczne w Uniwersytecie Jagiellońskim (od 1911)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939, 1945–1950)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939). Szkoła muzyczna Żydowskiego
Towarzystwa Muzycznego (1920?– 1939)
SZKOLNICTWO MUZYCZNE W LATACH 1945–1988
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Charakterystyka poszczególnych kadencji rektorskich
Rektorat Zbigniewa Drzewieckiego (1945–1952)
Rektorat Stefanii Łobaczewskiej (1952–1955)
Rektorat Bronisława Rutkowskiego (1955–1964)
Rektorat Eugenii Umińskiej (1964–1966)
Rektorat Jana Hoffmana (1966–1969)
Rektorat Józefa Chwedczuka (1969–1972)
Rektorat Krzysztofa Pendereckiego (1972–1987)
Rektorat Krystyny Moszumańskiej-Nazar (od 1987)
Charakterystyka katedr i innych naukowo-dydaktycznych jednostek organizacyjnych
Katedra Kompozycji
Katedra Dyrygentury
Katedra Teorii Muzyki
Katedra Edytorstwa Muzycznego. Zakład Analizy i Interpretacji Muzycznej
Katedra Kształcenia Słuchu
I Katedra Fortepianu
II Katedra Fortepianu
Katedra Organów
Katedra Klawesynu i Dawnych Instrumentów Strunowych
Katedra Skrzypiec i Altówki
Katedra Wiolonczeli i Kontrabasu
Katedra Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu
Katedra Kameralistyki
Katedra Wokalistyki
Katedra Wychowania Muzycznego
Międzyuczelniane Studium Doskonalenia Dydaktyczno-Pedagogicznego
Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne
Studium Edytorstwa Muzycznego
Studio Muzyki Elektronicznej
Studium Wojskowe
Biblioteka
Fonoteka
Dział Wydawnictw
Katedra Historii i Teorii Muzyki Uniwersytetu Jagiellońskiego (1945–1988)
Szkolnictwo niższych stopni (1945–1988)
PODSUMOWANIE
ANEKS I
Szkoła muzyczna przy Instytucie Technicznym (1841–1873)
Szkoła muzyczna Krakowskiego Towarzystwa Muzycznego (1867–1888)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego (1888–1939)
Szkoła muzyczna im. Stanisława Moniuszki (1903–1939)
Instytut Muzyczny (1908–1939)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego (1929–1939)
ANEKS II
Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (1945–1979). Akademia Muzyczna (1979–1988)
Władze uczelni
Pedagodzy
Absolwenci
Laureaci konkursów muzycznych
Publikacje (1975–1988)
Szkolnictwo niższych stopni
ANEKS III. Ważniejsze materiały dokumentalne w ujęciu chronologicznym
Statut urządzenia szkoły i bursy muzycznej (1841)
Szkoła i Bursa muzyczna (1850–1852, 1876–1893)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie. Statut z 1888 roku
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1888)
Plan nauk w Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1913)
Konserwatorium Towarzystwa Muzycznego w Krakowie (1930)
Instytut Muzyczny w Krakowie (1933)
Szkoła muzyczna im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie
Bibliografia
Indeks osób
Spis ilustracji

Okładka: Mazur Marcin Łukasz, Sołtysik Włodzimierz, 12 Kolęd na chór żeński (SSAA lub SSA)

cena 34,95 zł.


nuty.pl

Mazur Marcin Łukasz, Sołtysik Włodzimierz
12 Kolęd na chór żeński (SSAA lub SSA)

polski 12 Kolęd na chór żeński (SSAA lub SSA)
angielski 12 Carols for equal voices (SSAA or SSA)


Ilość stron:24
Format:210 x 297
Opracowanie na:chór, głosy: SSAA a cappella
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny - Sopran II (0)
Głos wokalny - Sopran I (0)
Głos wokalny - Alt II (0)
Głos wokalny - Alt I (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064534

12 kolęd jest na polskim rynku wydawniczym pierwszym od wielu lat opracowaniem na chór jednorodny. Po wojnie ukazały się nieliczne tego rodzaju wydania. Pierwsze wydanie 12 kolęd na głosy równe spotkało się z dużym zainteresowaniem odbiorców. Mamy nadzieję, że nasz zbiór będzie pomocą dla wielu dyrygentów prowadzących chóry dziecięce i żeńskie.

For a long time 12 Christmas Carols has been the first publication for homogeneous choirs on the Polish market. After the war only a few books of this sort have appeared. The first edition of 12 Christmas Carols For Equal Voices received a considerable attention. We hope that our collection will be helpful for many conductors of children and female choirs.

Lista utworów:
Anioł Pasterzom mówił (Mazur Marcin Łukasz)
Bóg się rodzi (Sołtysik Włodzimierz)
Gdy się Chrystus rodzi (Mazur Marcin Łukasz)
Do szopy, hej, Pasterze (Sołtysik Włodzimierz)
Jezus Malusieńki (Sołtysik Włodzimierz)
Lulajże Jezuniu (Sołtysik Włodzimierz)
Mizerna, cicha (Gall Jan Karol)
Pasterze mili, coście widzieli (Mazur Marcin Łukasz)
Przybieżeli do Betlejem (Mazur Marcin Łukasz)
Tryumfy Króla Niebieskiego (Sołtysik Włodzimierz)
W żłobie leży (Skarga Piotr)
W dzień Bożego Narodzenia (Szumlański Feliks)

Okładka: Stachak Tatiana, Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3

cena 27,95 zł.


nuty.pl

Stachak Tatiana
Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3

polski Uczeń i nauczyciel, duety gitarowe, z. 3
angielski Pupil And Teacher, guitar duets, Vol. 3
niemiecki Schüler und Lehrer, gitarrenduos, 3


Ilość stron:24
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 gitary (partytura)
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Gitara I (0)
Gitara II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska, niemiecka
tytułów utworów: polska, angielska, niemiecka
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Brożek Agnieszka
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066100
Produkty podobne:Stachak Tatiana - Uczeń i Nauczyciel, duety gitarowe cz. 2

W trzecim zeszycie Ucznia i nauczyciela szczególną uwagę zwrócono na problemy artykulacyjne. W wielu utworach (m.in.: Słoń, Wesoły wieśniak, Musette, Walc Griega) pojawiają się szczegółowe oznaczenia, np.: staccato, portato, a także różnego rodzaju akcenty. Nowym elementem jest również zastosowana w kilku utworach technika legato (Romans, Musette, Walc Griega). Podczas pracy nad tymi utworami warto zwrócić uwagę na problem wybrzmiewania dźwięku na gitarze. Precyzyjna realizacja pauz oraz artykulacji staccato lub portato wymaga wykonania dodatkowego ruchu w celu stłumienia dźwięku (bądź poprzez zdjęcie palca lewej ręki ze struny, bądź przez stłumienie dźwięku palcami prawej ręki). Problem ten jest często zaniedbywany w nauczaniu gry na gitarze, co sprawia, że gra wielu uczniów jest pod względem artykulacyjnym mało klarowna i wyrazista. W trzecim zeszycie uczeń poznaje również nowe dźwięki w wysokim rejestrze oraz uczy się grać w wysokich pozycjach zarówno na strunach wiolinowych jak i basowych (np. Gawot, Gymnopédie, Romans, Walc Griega). Warto przy tej okazji uzmysławiać uczniom istotną rolę palcowania w grze na gitarze, które ma nie tylko uzasadnienie praktyczne (związane z wygodą gry), ale również kształtuje muzyczną stronę utworu: wpływa na barwę i wybrzmiewanie dźwięku, umożliwia płynne i logiczne frazowanie. W utworach podano również propozycję palcowania prawej ręki, zaznaczając jednak tylko, którym palcem najwygodniej jest rozpocząć frazę. Bardziej szczegółowe palcowanie pojawia się w kilku fragmentach, w których sugerowane jest wprowadzenie kciuka lub palca serdecznego. Ostatnie trzy zawarte w niniejszej publikacji utwory są już nieco trudniejsze – zarówno od strony technicznej, jak i muzycznej – pojawiają się w nich zmiany tonacji, ozdobniki, dwudźwięki, triole, a także bardziej skomplikowane grupy rytmiczne (Walc Griega, Walc Chopina, Humoreska).

This publication was created with all beginner guitarists in mind. At an early stage of music performance education they rarely have an opportunity to commune with the music of great masters. Although transcriptions of pieces by Chopin, Mozart or Beethoven for solo guitar are increasingly popular, however due to technical problems they present, these transcriptions are often too difficult for beginners. This edition contains a collection of ten well-known pieces from the classical repertoire, arranged for two guitars. The author's main intention was to provide a simple solo part which could be performed even by the youngest and least advanced guitarist, with an accompaniment of his/her teachers. A monodic facture treament of the solo part, intended for a pupil, makes it possible to avoid difficult left hand positions (which often cause hand stiffening and a general discomfort while playing) allowing him/her to concentrate on the most important aspects of performing music, such as tone quality, fluent phrasing and articulation. Pieces gathered in this publication enable pupils to gradually familiarise themselves with new notes and musical language.

Lista utworów:
Słoń (Saint-Saëns Camille)
Gawot (Händel George Friedrich)
Wesoły wieśniak op. 68 (Robert Schumann)
Romans (Wolfgang Amadeus Mozart)
Gymnopédie I (Erik Satie)
Nowa lalka op. 39 (Piotr Czajkowski)
Musette (Jan Sebastian Bach)
Walc op. 12 nr 2 (Edward Grieg)
Humoreska op. 101 nr 7 (Anton Dvorak)
Walc op. 64 nr 2 (Fryderyk Chopin)

Okładka: Wieniawski Henryk, Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII)

cena 35,9 zł.


nuty.pl

Wieniawski Henryk
Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII)

polski Études-Caprices op. 18 na skrzypce z akompaniamentem drugich skrzypiec (seria A, t. VII)
francuski Études-Caprices pour violon avec accompagnement d'un second violon, op. 18


Ilość stron:64
Format:230 x 305
Opracowanie na:2 skrzypiec
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce I (0)
Skrzypce II (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: francuska
Stopień trudności:8 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Chechlińska Zofia, Gutknecht Dieter
Autor aranżacji/opracowania: Janowski Piotr
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL066178
Produkty podobne:

„Etiudy-kaprysy” na skrzypce z towarzyszeniem drugich skrzypiec op. 18 powstały w Petersburgu przed 1863 r. jako materiał dydaktyczny. Henryk Wieniawski nauczał gry skrzypcowej w tym mieście przez 12 lat, najpierw jako nadworny solista cara, a następnie (od 1862 r.) jako profesor klasy skrzypiec petersburskiego konserwatorium. Etiudy op. 18 mają charakter pośredni między kompozycjami o charakterze czysto dydaktycznym a utworami koncertowymi. Jakkolwiek podstawowym celem tego zbioru jest doskonalenie techniki skrzypcowej, jego walory artystyczne są niewątpliwe. Niewykluczone, że sam kompozytor dostrzegał w nich ową podwójną funkcję, dydaktyczną i koncertową, na co wskazuje m.in.. Brak oznaczeń technik artykulacyjnych w tytułach, które ograniczają się jedynie do ogólnej charakterystyki tempa. Zbiór obejmuje osiem etiud o zróżnicowanym charakterze, od głęboko lirycznych (nr 1, 2, 6, 7) po zdecydowanie wirtuozowskie, nastawione na popis techniczny (nr 3, 4, 5, 8). Utwory te zajmują istotne miejsce w XIX-wiecznej literaturze dydaktycznej i do dziś stanowią ważną pozycję w pedagogice skrzypcowej. Etiudy są tak napisane, aby mogły być grane także bez drugiego głosu. (ze Wstępu)

The publication of the Complete Works of Henryk Wieniawski is a critical edition. It is based on sources, which consist of sketches and mauscripts of the entire pieces of music or their fragments, as well as of those versiones of a work which came into being with the composer's editing or those which he authorised (the first editions, the so - called authorized copies).

Lista utworów:
Études-Caprices pour violon avec accompagnement d'un second violon op. 18 (Wieniawski Henryk)

Okładka: Kaczkowski Piotr, Andante varié pour le violon avec accompagnement d'une viola (ad libitum)

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Kaczkowski Piotr
Andante varié pour le violon avec accompagnement d'une viola (ad libitum)

polski Andante varie na skrzypce z towarzyszeniem altówki
francuski Andante varié pour le violon avec accompagnement d'une viola (ad libitum)


Ilość stron:12 + 4
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i altówka
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Altówka (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: francuska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pilch Zbigniew
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL077897

Andante varié op. 15 Joachima Kaczkowskiego (ok. 1789 - 1829) zostało opublikowane ok. 1815 roku przez lipskie wydawnictwo Breitkopf & Haertel. Utwór napisany jest w formie wariacji. Pierwsza wykorzystuje grę na wszystkich strunach w wysokich pozycjach, druga to wariacja dwudźwiękowa, a trzecia - ostatnia - to rozwinięcie idei brillante z pierwszej wariacji. Kopię pierwodruku stanowiącą podstawę niniejszej edycji uzyskano od Die Österreichische Nationalbibliothek w Wiedniu. Niniejsza edycja stanowi rozpoczęcie realizacji projektu Polska muzyka skrzypcowa XVIII i XIX wieku mającego na celu opublikowanie kilkudziesięciu utworów z bogatej, lecz prawie nieznanej polskiej literatury skrzypcowej. Obecne wydanie oddaje wiernie tekst nutowy pierwodruku. Zachowane są wszelkie, pochodzące od kompozytora, znaki dynamiczne, artykulacyjne, a także aplikatura. Oczywiste pomyłki tekstowe pierwszego wydania zostały poprawione, a ortografia muzyczna uwspółcześniona.

Andante varié op. 15 was first published ca 1815 by Breitkopf & Haertel in Leipzig and it was written in a form of variations. The first one uses all strings in high positions, the other one is bitonal and the third and last one is based on the brillante of the first variation. This edition is based on a copy of notes provided by the Austrian National Library in Vienna and is also a starting point for our new project - Polish violin music of 18th and 19th centuries. Similar to our previous projects, the aim is to publish a number of pieces of rich yet unknown Polish violin legacy. This edition is every detail follows the original one. None of the composer's notes have been altered. Obvious mistakes have been corrected.

Lista utworów:
Andante varié op. 15 (Kaczkowski Joachim)

Okładka: Wiśniewski Janusz, Zagraj to sam 2008/10

cena 27 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Janusz
Zagraj to sam 2008/10

polski Zagraj to sam 2008/10 (186)


Ilość stron:36
Format:210 x 297
Opracowanie na:linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Keyboard (1) lub Gitara
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
posłowia: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078441
Produkty podobne: - Zagraj to sam 2008/01
- Zagraj to sam 2008/03
- Zagraj to sam 2008/05
- Zagraj to sam 2008/07
- Zagraj to sam 2008/08
- Zagraj to sam 2008/09
Wiśniewski Janusz - Zagraj to sam 2008/11
Wiśniewski Janusz - Zagraj to sam 2008/12

Dziesiąty numer miesięcznika "Zagraj to sam" z 2008 roku, zawiera jedenaście popularnych utworów muzyki rozrywkowej, m. in.: "Berlin Zachodni II" grupy Big Cyc, "Kołysanka dla H" Ryszarda Rynkowskiego i "Niewiele Mam" zespołu Blue Cafe. Na końcu zeszytu zamieszczono słowniczek oznaczeń i symboli.


Lista utworów:
Berlin Zachodni II (Big Cyc)
Czas ołowiu (Budka Suflera)
Domowa piosenka (Każdy ma jakiegoś bzika) - piosenka z tv programu dla dzieci Tik-Tak (Gołaszewski Adaś)
Kołysanka dla H. (Rynkowski Ryszard)
Ławka (Formacja Nieżywych Schabuff)
Nie ma nic (Cerekwicka Kasia)
Niewiele mam (Blue Cafe)
Soft (Video i Ania Wyszkoni)
Podaruj mi trochę słońca (Bemibem)
Wieli mały człowiek (2 Plus 1)
Świat się nie kończy - piosenka z Oratorium dla Świata (Ruik Piotr)

Okładka: Wiśniewski Janusz, Zagraj to sam 2008/11

cena 27 zł.


nuty.pl

Wiśniewski Janusz
Zagraj to sam 2008/11

polski Zagraj to sam 2008/11 (187)


Ilość stron:36
Format:210 x 297
Opracowanie na:linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Keyboard (1) lub Gitara
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
posłowia: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078471
Produkty podobne: - Zagraj to sam 2008/01
- Zagraj to sam 2008/03
- Zagraj to sam 2008/05
- Zagraj to sam 2008/07
- Zagraj to sam 2008/08
- Zagraj to sam 2008/09
Wiśniewski Janusz - Zagraj to sam 2008/10
Wiśniewski Janusz - Zagraj to sam 2008/12

Jedenasty numer miesięcznika "Zagraj to sam" z 2008 roku, zawiera dwanaście popularnych utworów muzyki rozrywkowej, m. in.: "Awinion" zespołu Kombi, "Gdzie Ci Mężczyźni" Danuty Rinn i "Jest Cudnie" Maryli Rodowicz. Na końcu zeszytu zamieszczono słowniczek oznaczeń i symboli.


Lista utworów:
Awinion (Kombii)
Gdzie Ci mężczyźni (Rinn Danuta)
Jest cudnie (Rodowicz Maryla)
Kłam, proszę, kłam (Kozak Karolina)
Kolor czerwony (łoże w kolorze czerwonym) (Sztywny Pal Azji)
Mamuśki (Pudelsi)
Most dwojga serc - piosenka z Oratorium dla Świata (Rubik Piotr)
Nie daj się (Doda)
Nigdy więcej nie tańcz ze mną (Dąbrowska Ania)
Pokonaj siebie (Feel i Iwona Węgrowska)
Spread Your Wings (Queen)
To co chciałbym Ci dać (Pectus)

Okładka: Różni, Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Różni
Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire

polski Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na bas i fortepian
angielski Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire
niemiecki Russische Opernarien für Baß und Klavier


Ilość stron:128
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (bas) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Bas (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:posłowia: angielska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
słów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fanning David
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078574
Produkty podobne:Różni - Russian Opera Arias for Soprano and Piano
Różni - Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano
Różni - Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny basowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Michail Glinka, Alexander Dargomyżski, Modest Mussorgski, Alexander Serov, Piotr Czajkowski, Mikołaj Rimski - Korsakow i Sergei Prokofjew.

Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian.

Lista utworów:
A Life for the Tsar - Truth is dawning! (Glinka Michaił)
Ruslan and Ludymila - Soon shall I glory in victory's hour (Glinka Michaił)
Rusalka - You're all alike (Dargomyzhsky Alexander)
Judith - Gentle concubines of Babylon (Serov Alexander)
Prince Igor - Preserve me from the melancholy life (Borodin Alexandre)
Boris Godunov - One final page (Musorgsky Modest)
Boris Godunov - Way back when in Kazan (Musorgsky Modest)
Boris Godunov - I've scaled the peak of power (Musorgsky Modest)
Boris Godunov - Ah! Mercu! (Musorgsky Modest)
Yevgeny Onegin - Love wields her life - enriching power (Tchaikovsky Piotr)
Iolanta - What will he say? (Tchaikovsky Piotr)
Sadko - Oh grey the cliff confronts the roaring of the ocean (Rimsky - Korsakov Nikolai)
The Tsar's Bride - She sleeps in peace (Rimsky - Korsakov Nikolai)
War and Peace - Surrender? (Prokoview Sergei)

Okładka: Różni, Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

cena 175,95 zł.


nuty.pl

Różni
Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire

polski Rosyjskie arie operowe XIX i XX wieku na tenor i fortepian
angielski Russian Operatic Arias for Tenor 19th and 20th Century Repertoire
niemiecki Russische Opernarien für Tenor und Klavier


Ilość stron:144
Format:230 x 305
Opracowanie na:głos wokalny solowy (tenor) i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Głos wokalny solowy - Tenor (0)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka, francuska
posłowia: angielska
tytułów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
słów utworów: angielska, niemiecka, francuska, rosyjska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Fanning David
Autor wstępu: Fanning David
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL078576
Produkty podobne:Różni - Russian Opera Arias for Soprano and Piano
Różni - Russian Operatic Arias for Baritone. 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Bass 19th and 20th Century Repertoire
Różni - Russian Operatic Arias for Mezzo-Soprano

Prezentowany zbiór zawiera 14 wybranych arii operowych kompozytorów rosyjskich przełomu XIX i XX wieku w opracowaniu na głos wokalny tenorowy z fortepianem. We wstępie zawarto wszelkie uwagi dotyczące techniki wykonawczej, a także krótki opis historyczny każdego utworu, tłumaczenia słów z języka rosyjskiego na angielski, niemiecki i francuski oraz naukę wymowy rosyjskiej. Znajdziesz tu arie z oper takich kompozytorów, jak: Piotr Czajkowski, Modest Mussorgski, Aleksander Dargomyżski, Michail Glinka, Alexander Borodin i Dymitr Szostakowicz.

Russian is a beautiful language, and a musical one, as anyone who has heard a native - speaker reciting poetry can attest. But it would be idle to suggest thatit is straightforward for Westerners to speak, read or write, let alone to sing. Anyone who uses Alexander Well's excellent singing translations in this volume will be able to convey much of the expressive quality of these wonderful arias. Even so, some knowledge of the original language will contribute significantly to releasing the music's full dramatic power; and with CD recordings and specialist language teaching now more readily available than ever, there are strong incentives to aim for performance in Russian.

Lista utworów:
Askold's Grave - Soft! A gentle zephyr goes (Werstowski Alexei)
A Life for the Tsar - Brothers in arms (Glinka Michail)
Ruslan and Ludymila - In a distant land (Glinka Michail)
Rusalka - Here all things remind me of days gone forever (Dargomyschski Alexander)
Prince Igor - Ah! Hear my call! (Borodin Alexander)
Boris Godunov - Weep, my eyes, with bitter tears flowing (Mussorgski Modest)
The Fair at Sorochintsy - Ah, why, my heart, with such sorrow laden? (Mussorgski Modest)
Yevgeny Onegin - I love you, I love you, Olga (Tschaikowski Peter)
Yevgeny Onegin - Farewell, farewell, o springtime all too fleeting (Tschaikowski Peter)
Mazeppa - Where battle rages and honour calls me (Tschaikowski Peter)
The Queen of Spades - Once I could march towards my goal (Tschaikowski Peter)
The Queen of Spades - What is our life? (Tschaikowski Peter)
May Night - Sleep, my love (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Snow Maiden - How rich, how wondrous rich (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Snow Maiden - The glorious day is going (Rimski-Korsakow Nikolai)
Sadko - Dark the oak - trees in the wildwood growing! (Rimski-Korsakow Nikolai)
Sadko - Unnumbered diamonds (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Tsar's Bride - Calm now the angry sky (Rimski-Korsakow Nikolai)
The Lady Macbeth of Mtsenk District - Cousin Masha makes me laugh (Schostakowitsch Dmitri)

Okładka: Twardowski Romuald, Plejady na skrzypce i fortepian

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Plejady na skrzypce i fortepian

polski Plejady na skrzypce i fortepian
angielski Pleiades for Violin and Piano


Ilość stron:12 + 6
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:5 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080574

Skojarzenie tytułu kompozycji - Plejady - z wierszem Jarosława Iwaszkiewicza jest jak najbardziej na miejscu. Romuald Twardowski swoją kompozycją na skrzypce i fortepian chciał oddać hołd poecie, z którym pozostawał w bliskiej znajomości, Utwór powstał w 1993 roku, trzynaście lat po śmierci poety. W języku muzycznym utworu odnajdziemy ślady twórczości Karola Szymanowskiego. Twardowski stosuje w Plejadach podobne rozwiązania fakturalne, np.: wysoki rejestr skrzypiec grających kantylenę na tle figuracyjnych arabesek fortepianu. Spotkać też można nieregularność rytmizacji linii melodycznej. Plejady zostały prawykonane przez Piotra Stawskiego (skrzypce) i Macieja Grzybowskiego (fortepian) w Warszawie 25 października 1993 roku.

Associating the title of the composition - Pleiades - with the poem by Jarosław Iwaszkiewicz is thoroughly justified. By his composition for violin and piano Romuald Twardowski wished to pay tribute to the poet, with whom he was a close friend. The piece was composed in 1993, thirteen years after the poet's death. In the musical language of Pleiades we shall find traces of works by karol Szymanowski. In Pleiades Twardowski uses similar solutions regarding the music texture, such as the high register of the violin playing the cantilena against the background of figurative arabesques of the piano. Irregular rhythm structure of the melodic line can also be encountered in Pleiades. The composition was first performed by Piotr Stawski (violin) and Maciej Grzybowski (piano) in Warsaw on 25th October 1993.

Lista utworów:
Plejady (Twardowski Romuald)

Okładka: Różni, Męka Pańska na głosy solowe i chór

cena 83,95 zł.


nuty.pl

Różni
Męka Pańska na głosy solowe i chór

polski Męka Pańska na głosy solowe i chór


Ilość stron:256
Format:210 x 305
Opracowanie na:zróżnicowane
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
O B S A D A 1 (0) : Głos wokalny 1 i Głos wokalny 2 i Głos wokalny 3
O B S A D A 2 (0) : Głos wokalny 1 i Głos wokalny 2 i Głos wokalny 3 i Chór
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska
tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Chamski ks. Hieronim, Filaber ks. Andrzej
Autor wstępu: Leleń ks. Andrzej
Kod produktu:NPL080854

Jest to jedno z pierwszych wydań Męki Pańskiej według Mateusza, Marka, Łukasza i Jana. Łącznie w prezentowanej publikacji zamieszczono aż 9 wersji Męki Pańskiej: 5 wersji na głosy solowe (trzech solistów - Chrystus, Ewangelista i Inni) i 4 wersje na trzy głosy solowe oraz chór mieszany (SATB) lub chór męski (TTBB i TTB). Partie chórowe mogą ad libitum wykonywać soliści. Opracowaniem pasji na głosy solowe zajął się ks. dr Andrzej Filaber, zaś ostatnimi czterema z udziałem chórów - ks. mgr Hieronim Chamski. Autorami pasji chóralnych są: ks. Piotr Brzyski, ks. Kazimierz Starościński i ks. Tadeusz Miazga. Publikacja wydana jest w estetycznej, płóciennej, twardej, bordowej oprawie.


Lista utworów:
Męka Pańska według Mateusza - głosy solowe
Męka Pańska według Marka - głosy solowe
Męka Pańska według Łukasza - głosy solowe
Męka Pańska według Jana (I) - głosy solowe
Męka Pańska według Jana (II) - głosy solowe
Męka Pańska według Jana - 3 soliści i chór mieszany (Miazga ks. Tadeusz)
Męka Pańska według Mateusza - 3 soliści i chór mieszany (Starościński ks. Kazimierz)
Męka Pańska według Mateusza - 3 soliści i chór mieszany (Miazga ks. Tadeusz)
Męka Pańska według Jana - 3 soliści i chór mieszany (Brzyski ks. Piotr)

Okładka: Różni, Zagraj to sam 2009/07

cena 27 zł.


nuty.pl

Różni
Zagraj to sam 2009/07

polski Zagraj to sam 2009 / 07


Ilość stron:36
Format:205 x 290
Opracowanie na:linia melodyczna (klucz wiolinowy) + akordy + teksty + diagramy chwytów gitarowych
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (1)
Keyboard (0) lub Gitara lub Fortepian
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: polska
słów utworów: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081044

Zbiór 12 przebojów muzyki rozrywkowej, w tym m.in.: "Nie zadzieraj nosa" Czerwonych Gitar, "Eliksir życia" Partycji Markowskiej, czy "Znowu przyszło lato" Ani Dąbrowskiej. Piosenki z linią melodyczną, akordami, diagramami chwytów gitarowych oraz układami palców na klawiaturze.


Lista utworów:
Apetyt na życie - Hanna Banaszak
Eliksir życia - Patrycja Markowska
Idę na plażę - Video
Magiczna Moc - Piotr Rubik i Iwona Węgrowska
Kaziu, zakochaj się - Kabaret Starszych Panów
Nie zadzieraj nosa - Czerwone Gitary
Nie zatrzymam się - IRA
Tak jak malował pan Chagall - Edyta Geppert
Ubieranie do snu - Marcin Rozynek
Wakacje z blondynką - Maciej Kossowski
Wszystko co w nas - Johane's
Znowu przyszło lato - Ania Dąbrowska

Okładka: Moniuszko Stanisław, Kanony na 2,3 i 4 głosy

cena 26,95 zł.


nuty.pl

Moniuszko Stanisław
Kanony na 2,3 i 4 głosy

polski Kanony na 2,3 i 4 głosy


Ilość stron:32
Format:230 x 170
Opracowanie na:głos wokalny solowy
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Głos wokalny (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:słów utworów: polska, niemiecka
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083301

Wszystkie kanony wokalne Moniuszki w jednym zbiorze! Ich tematyka jest różnorodna – kompozytor wykorzystał wiersze o treści moralizatorskiej, teksty liryczne, humorystyczne i biesiadne. Jest też pięć kanonów sakralnych. Oryginalne słowa w pięciu językach: polskim, niemieckim, francuskim, włoskim oraz łacinie. Utwory obcojęzyczne zaopatrzone są w polskie teksty do śpiewania.
Zbiór poprzedzony jest obszernym wstępem (po polsku i po angielsku), zawierającym informacje dotyczące okoliczności powstania kanonów oraz szczegółowy komentarz edytorski


Lista utworów:
Piękno
Pewność i niepewność
Pan Gansewitz do swojego kamerdynera
Człowiekiem jestem
Ucieczka miłości
Mołość
O Boże
Piotr z Pawłem w ważnej kłótni
Toast
Gdybym małym ptaszkiem był
Śmierć i sen
Pijmy
Wlazł kotek na płotek
Trzy przyczyny
Zdrowaś Mario
Święta Mario
Panie zmiłuj się
Chryste zmiłuj się
Baranku Bożu

Okładka: Bokszczanin Jan, Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej

cena 52,95 zł.


nuty.pl

Bokszczanin Jan
Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej

polski Główne tendencje w rozwoju rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej


Ilość stron:284
Format:166 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka + płyta CD
Wersja językowa:wstępu: polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Tsesler Vladimir
Redaktor: Mościcka Joanna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083468

Chciałbym Państwu polecić pracę o początkach i drogach rozwoju rosyjskiej muzyki organowej; pierwszą polską monografię na ten temat. Ogromne zainteresowanie organami w gronie arystokracji i szlachty, a potem inteligencji rosyjskiej, poczynając od XVIII wieku, jest swoistym fenomenem w społeczeństwie, którego wyznanie nie dopuszczało żadnych instrumentów w obrzędach religijnych. Tym bardziej zaskakuje więc stopień kultywacji muzyki organowej w następnych stuleciach, podyktowany wyłącznie kryteriami intelektualno-kulturowymi, a nie kultowymi.
Prof.dr hab. Jerzy Gołos
Rozprawa opisuje rosyjską i radziecką muzykę organową w szerokim zakresie oraz w różnych aspektach i kontekstach:

- w aspekcie historycznym – rozważane są kolejne etapy rozwoju tej muzyki przypadające na różne okresy.
- w kontekście systematyki rodzajów, gatunków oraz form muzycznych – dokonano podziału rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej na: solową, kameralną, oratoryjno-kantatową, symfoniczną, operową, baletową, teatralną i filmową, tradycyjną, awangardową, programową, użytkową itp.
- w kontekście tzw. Szkół organowych – wyodrębniono i scharakteryzowano główne ośrodki związane z rozwojem organów, muzyki organowej oraz kształceniem organistów, koncentrujące się wokół wybitnych wirtuozów i pedagogów.
- w aspekcie kronikarskim – omówiono postacie wybranych reprezentatywnych twórców rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej oraz ich najważniejsze dzieła.

Do książki dołączona jest płyta CD ilustrująca na przykładzie wybranych utworów treść rozprawy.

1.Aleksander Głazunow – Preludium i fuga D-dur
2.Aleksander Goedicke – Preludium Es-dur
3.Dymitr Szostakowicz – Passacaglia z opery „Katarzyna Izmajłowa”
4.Georgij Muszel – Suita na organy /Aria, Toccata i Fuga/
5.Alfred Schnittke – Dwa utwory na organy
6.Sofia Gubajdulina – Hell und Dunkel


Spis treści:

Wstęp
Rozdział I
Stan badań
Rozdział II
Rosyjska muzyka organowa. Rys historyczny
Ruś Kijowska (X - XII wiek)
Wielkie Księstwo Moskiewskie (XIV - XVI wiek)
Rosja epoki Piotra I Wielkiego (1682 - 1725) i jego następców
Złty wiek muzyki rosyjskiej
Twórczość kompozytorów końca XIX i początku XX wieku
Rozdział III
Twórczość kompozytorów po okresie Wielkiej Socjalistycznej Rewolucji Październikowej
Rozdział IV
Różne konteksty muzyki organowej
Organy w muzyce operowej, baletowej, teatralnej i filmowej
Twórczość kantatowo oratoryjna i symfoniczna
Koncert na organy i orkiestrę
Muzyka kameralna
Rozdział V
Muzyka na Organy Solo
Formy i gatunki tradycyjne w muzyce organowej
Formy swobodne, muzyka programowa, przejawy awangardy
Podsumowanie
Aneks
Wywiad z Aleksiejem Szmitowem
Wywiad z Danielem Zarieckim
Oleksja Rostowskaja: O moim profesorze Olegu Janczenko
Wywiad z Jewgienią Krwicką
Wywiad z Olgą Minkiną
Bibliografia
Résumé
Indeks nazwisk
Opis płyty CD "Rosyjska i radziecka muzyka organowa"

Okładka: Teichman Aneta, Jan Ekier

cena 59 zł.


nuty.pl

Teichman Aneta
Jan Ekier

polski Jan Ekier


Ilość stron:484
Format:165 x 240
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083586

Obszerna, bogato ilustrowana monografia nestora muzyki polskiej, wybitnego edytora twórcy Wydania Narodowego Dzieł F. Chopina, pianisty laureata III Konkursu Chopinowskiego, w latach 1949- 2010 jego jurora, a także kompozytora i pedagoga profesora klasy fortepianu w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie, którą ukończyli pianiści tej miary co Piotr Paleczny, Bronisława Kawalla i in. Niezaprzeczalnym walorem książki jest baza źródłowa, z jakiej korzystała autorka, a są nią m.in. rozmowy przeprowadzone z prof. Janem Ekierem oraz jego wybitnymi uczniami. Publikację uzupełniają liczne aneksy, zawierające wykaz nagrań Jana Ekiera, wykaz jego koncertów, a także spis kompozycji oraz artykułów i prac naukowych, wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem bohatera książki.


Spis treści:

Dzieje życia Jana Ekiera
Okres krakowski (1913-1934)
Atmosfera domu rodzinnego
Pocztki edukacji muzycznej
Co dalej?
Pożegnanie Krakowa
Okres warszawski
Pierwsze lata w Warszawie
Pianistyczny sukces
Wojna. Życie w okupowanej Warszawie
Z myślą o przyszłości
Powojenna żeczywistość
Nowe wyzwania i przyjaźnie
Krystalizacja zainreresowań zawodowych
W sali koncertowej i w studiu nagraniowym
Międzynarodowe Konkursy Pianistyczne im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Mistrz i uczniowie
Wokół Chopina
Moje życie zawsze było służba muzyce Chopina
Pianista, kompozytor, pedagog
Pianista
Rodowód pianistyczny- nauczyciele
Olga Stolfowa
Zbigniew Drzewiecki
Wobec dziedzictwa mistrzów
Dosięgnąć ideału
Jak grać na fortepianie
Własny styk wykonawczy
Teoria kontra praktyka
Dojrzałość artystyczna
Zrozumieć istotę muzyki
Niezależność wobec świata, odpowiedzialność wobec sztuki
Autentyczność w muzyce
Kompozytor
Rodowód kompozytorski-nauczyciele
Bernardino Rizzi
Kazimierz Sikorski
Wobec poglądów estetycznych swoich mistrzó
Twórczość
Okres dziecięco-młodzieńczy
Poszukiwanie własnego języka kompozytorskiego
Niech piosenkę niesie wiatr- okres wojenny
Dojrzałość kompozytorska
Wielka fascynacja: Szymanowski, Chopin, Bach
Pedagog
Student i pedagog
Odkrycie pasji nauczycielskiej
Echa dawnych mistrzów
"O pięknie i naturalnośći w grze na fortepianie"
Sztuka nauczania muzyki
Jak rozwijać umiejętności wykonawcze
Uczucie i wiara czy szkło i oko
Pedagog w ocenie wsoich uczniów
Notatki z wykładów i wskazówki profesora
Refleksje uczniów
Posłowie
Aneksy
Aneks 1 Wykaz nagrań Jana Ekiera z archiwum Polskiego Radia
Aneks 2 Wykaz nagrań płytowych Jana Ekiera
Aneks 3 Wykaz koncertów Jana Ekiera w polsce w latach 1945-1999
Aneks 4 Zagraniczne tournees koncertowe Jana Ekiera
Aneks 5 Wykaz kompozycji Jana Ekiera
Aneks 6 Wykaz artykułów i prac naukowych Jana Ekiera
Aneks 7 Wykaz materiałów filmowych i audycji radiowych z udziałem Jana Ekiera
Aneks 8 Wykaz uczniów, studentów i absolwentów klasy fortepianu Jana Ekiera PWSM i AMFC w Warszawie
Aneks 9 Wywiady z absolwentami: P. Palecznym, A. Paletą-Bugaj, A. Jastrzębską-Quinn, B. Kawallą
Aneks 10 Jana Ekier -"Autoreferat muzyka"
Bibliografia
Opis ilustracji
Indeks nazwisk

cena 32 zł.


nuty.pl

Świder Józef
Andante na obój i fortepian

polski Andante na obój i fortepian
angielski Andante for Oboe and Piano


Ilość stron:12 + 4
Format:227 x 305
Opracowanie na:obój i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Obój (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
UWAGA: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Pyc Piotr
Autor okładki: Bruchnalski Marcin
Redaktor: Tołoczyńska Agnieszka
Kod produktu:NPL084455

Andante na obój i fortepian zostało odnalezione dopiero po śmierci kompozytora w 2014 roku. Zgodnie z jego prywatnymi zapiskami, do których dotarła rodzina twórcy, powstało w 1951 roku, jest więc jedną z jego pierwszych kompozycji.
Ten jednoczęściowy utwór, osadzony w estetyce neoromantycznej, oparty jest na dwóch tematach. Pierwszy – w tonacji d-moll – początkowo pojawia się w partii fortepianu, a następnie przechodzi do oboju, wprowadza słuchacza w spokojny, sentymentalny nastrój. Temat drugi – w tonacji D-dur – jest żywszy i radośniejszy (piu mosso), chociaż niektóre jego fragmenty zbliżają się melodycznie do tematu pierwszego na zasadzie wariacyjnego opracowania. Po nim następuje solowa kadencja oboju, która prowadzi do repryzy tematu pierwszego i następującej po niej spokojnej, kantylenowej kody.
Andante na obój i fortepian Józefa Świdra, mimo swojej urzekającej prostoty, jest utworem pełnym zadumy, nostalgii i subtelnej melancholii. Świadczy o zamiłowaniu młodego kompozytora do klarowności, liryzmu i romantycznej ekspresji, typowej dla jego późniejszej twórczości.


Lista utworów:
Andante (Świder Józef)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland