•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Changing Meter

Dostępne opracowania:

fortepian solo (1)
gitara basowa solo (1)
teoria muzyki (1)

Changing Meter znajdziesz w 3 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: McGrain Mark, Music Notation

cena 137,95 zł.


nuty.pl

McGrain Mark
Music Notation

polski Teoria i technika notacji muzycznej
angielski Music Notation - Theory and Technique for Music Notation


Ilość stron:216
Format:230 x 305
Opracowanie na:teoria muzyki
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065030

Przewodnik po teorii muzyki - zawiera wszelkie niezbędne zagadnienia dotyczące notacji muzycznej, m. in. rytmu, artykulacji, dynamiki, metrum, itp. Książka zawiera 13 rozdziałów tematycznych - każdy z nich posiada oddzielne terminologie i ćwiczenia.


Learn the essentials of music notation, from fundamental pitch and rhythm placement to intricate meter and voicing alignments. This book also covers the correct way to subdivide rhythms and notate complex articulations and dynamics. An excellent resource for both written and computer notation software!


Spis treści:

Introduction
Equipment
Chapter One: Sound Envelopes and the Notation Grid
Sound Description
The Staff
Leger Lines
Clefs
The Treble Clef
The Bass Clef
The Percussion Clef
The Alto and Tenor Clef
Placement of Clefs
The Great Staff
Homework
Additional Practises:
New Notation for New Sounds
Specific Percussion Clefs
Other Moveable C Clefs
Hybrid Clefs
Chapter Two: Fundamental Rhtyhmic Description
Note - heads
Stems
Stem Length
Stem Direction
Stem Length in Leger Lines
The Quarter Rest
The Half Rest
The Whole Rest
Percussion and Rhtyhm Note - heads
Homework
Additional Practices
Other Percussive Note - heads
Chapter Three: Fundamental Pitch Description
Placement of Notes on the Staff
Accidentals
Flats
Sharps
Naturals
Double Flats
Double Sharps
Spacing of Note - heads in Regard to Accidentals
Key Signatures
Application of Accidentals
The Logic of Accidentals
Courtesy Accidentals
Key Changes
Homework
Additional Practises
Logic of Accidentals
Null Key Signatures
Chapter Four: The Notational Grid: Conclusion
The Three Regions of the Staff
Measures
Barlines
Single Barlines
Double Barlines
The "fine" Barline
Braces and Brackets
Homework
Additional Practices
Changes of Clef
Chapter Five: Time Signatures, Meter, and Tempo
Time Signatures
Placement of Time Signatures
"Common Time" and "Cut time"
Changes Meter
Metric Placement of Note - heads and Rests
Alignment
Tempo Markings
Changes of Tempo
Homework
Additional Practices
Types of Rhythm
Metrical Rhythm
Changing Between Simple Time and Compound Time
Change of Pulse Note - value
Chapter Six: Rhythmic Subdivision of the Pulse
Flags
Beams
Application of Beams
Stem Direction of Beamed Note Groups
Beam Slant
Homework
Chapter Seven: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Continued
Horizontal Beams
Primary Beams
Secondary Beams
Broken Secondary Beams
Syncopation
Borrowed Metric Groupings
Homework
Additional Practices
"Midway" Beaming of Note Groups
Beams as Indicators of Phrasing
Chapter Eight: Rhythmic Subdivision of the Pulse: Concluded
The Eighth Rest
The Sixteenth Rest
The Whole Measure Rest
Ties
Augmentation Dots
Dotted Rests
Rests in Compound Meters
Homework
Aditional Practices
Smaller Value Rests
Ties Attending Voicings
Triple Augmentation Dots
Chapter Nine: Holds, Pauses, and Repeats
Fermatas
Pauses
Caesuras
Fermatas Attending Caesuras
Multiple Measure Rests
Repeat Brackets
Repeat Endings
Single Measure Repeats
Double Measure Repeats
Da Capo and Dal Segno
al fine and al Coda
Homework
Additional Practices
Fermatas Attending Barlines
The "Grand Pause"
Tacet
Third Repeat Endings
Single Pulse Repeats
Col
Chapter Ten: Chords, Voicings, and Divisi Parts
Chord Symbols
Parenthetical Tensions
Inversions and Pedals
Voicings
Alignement of Accidentals
Divisi Parts
Octave Signs
Homework
Additional Practices
Hybrid Chords and Polychords
Divisi Parts: Continued
Coll' 8va and Coll' 8vb.
Chapter Eleven: Dynamics
Location of Dynamic Information
Dynamic Level Markings
Dynamic Terminology
Wedges
Homework
Additional Practices
Location of Dynamics
Combined Dynamic Level markings
Change of Dynamic :evel on Repeated Sections
Chapter twleve: Articulation
The "Unarticulated Note"
Accent Marks
Staccato Marks
Legato / Tenuto Marks
Plavement of Accent, Staccato, and Legato Markings
Slurs
Breath Marks
Accent Terminology
Idiomatic Considerations
Homework
Additional Practices
Combining Accents with Staccato and Legato Markings
Combining Accent, Staccato and Legato Markings with Slurs
Combining Accent Terms with Dynamics
Chapter Thirteen: Ornaments
The Portamento
The Glissando
Trills
Tremolos
The Unmeasured Tremolo
The Measured Tremolo
Grace Notes
Arpeggios
Turns
Bends
Homework
Additional Practices
Cues
I: Names of Instruments with Abbreviations
II: Score Layout
III: Instrumental Transpositions
IV: Glossary of European Musical Terms

Okładka: Sklarevski Alexis, Bass Playing Techniques

cena 96,95 zł.


nuty.pl

Sklarevski Alexis
Bass Playing Techniques

polski Techniki gry na gitarze basowej
angielski Bass Playing Techniques


Ilość stron:136
Format:230 x 305
Opracowanie na:gitara basowa solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Gitara basowa (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:1 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL065235

Techniczna szkoła gry na gitarze basowej zawierająca ponad 365 przykładów z utworów muzycznych, ćwiczeń z opisami i sugestiami co do sposobu ich wykonywania. Dodatkowo w publikacji znajdują się "puste" pięciolinie z zapisanymi funkcjami harmonicznymi przeznaczone do samodzielnej realizacji.


This book, designed from MI core curriculum programs, is a comprehensive source for playing bass in a variety of musical styles. Explains: hammer-ons, pull-offs, bends, muting, vibrato, slap bass grooves, essential bass lines and basic theory; and more. Includes 365 music examples, exercises, picking suggestions, and sample songs. In standard notation and tab.


Spis treści:

Introduction
Warning Up
Chapter 1 The Picking Hand (or Right Hand)
Chapter 2 The Fretting Hand (or Left Hand)
Chapter 3 Two-Finger Combinations in the Left Hand
Chapter 4 Three-Finger Combinations and Octave Exercises
Chapter 5 Shifting
Chapter 6 Double Picking and Cross-String Picking
Chapter 7 Muting and Ghost Notes
Chapter 8 Special Techniques, Part 1
Chapter 9 Special Techniques, Part 2
Chapter 10 Slap Bass, Part 1
Chapter 11 Slap Bass, Part 2
Chapter 12 Single-String Thumb and Pluck
Chapter 13 Bass Line and Variations
Chapter 14 Creating a Triplet in the Right Hand
Chapter 15 The Double Click/Flam
Chapter 16 Chords
Chapter 17 Eight-Note Rock
Chapter 18 Sixteenth-Note Funk, Part 1
Chapter 19 Shuffle
Chapter 20 Swing
Chapter 21 Changing Feels
Chapter 22 Odd Meter
Chapter 20 Sixteenth-Note Funk, Part 2
Chapter 24 Latin Styles

Okładka: Pace Robert, Creative Music, Book 2

cena 32,95 zł.


nuty.pl

Pace Robert
Creative Music, Book 2

polski Tworzenie muzyki, z. 2
angielski Creative Music, Book 2


Ilość stron:48
Format:305 x 230
Opracowanie na:fortepian solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska
opisów: angielska
tytułów utworów: angielska
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL079941
Produkty podobne:Pace Robert - Creative Music, Book 1
Pace Robert - Creative Music, Book 3
Pace Robert - Creative Music, Vol. 4
Pace Robert - Theory Papers, Book 1
Pace Robert - Theory Papers, Book 2
Pace Robert - Theory Papers, Book 3
Pace Robert - Theory Papers, Book 4

Druga część szkoły gry na fortepianie autorstwa Roberta Pace stworzona jest z myślą o pianistach średniozaawansowanych. Autor kontynuuje tu zagadnienia z zakresu teorii muzyki dotyczące m. in. transpozycji, wartości rytmicznych, triady harmonicznej, i innych. Autor kładzie nacisk przede wszystkim na samodzielne komponowanie muzyki i zachęca ku temu poprzez przykłady tematów muzycznych i możliwość dokomponowania własnych fragmentów utworów według wskazówek. Całość w angielskiej wersji językowej.

Creative Music II provides the necessary materials for the continued development of good music reading skills and the expansion of creative activities. Each pair of facing pages (pp. 2-3, 4-5, 6-7 etc.) contains examples which are conceptually the same, yet slightly altered from those in Music for Piano II so that students continually experience an "indirect transfer" of previous learning.
All even numbered pages (left hand side of the book) contain related reading examples arranged in a cumulative sequence to enable students to deal effectively with progressively more complex music. This reading material provides a balance of keys, meters and compositional styles and should be practiced a few minutes each day. Students should transpose as indicate and some may want to include additional keys if time permits. Also, after two or three days, students can practice their "creative reading" by changing a few notes here and there. But they should always plan ahead and decide on what is to be done. Or students may add upper or lower neighbors, or even change melodic direction by inversion, sequences, etc. Again, students should "think it out" before playing, and keep their eyes on the music as they make their changes. Don't let students look at the keyboard when using notation. Rather, help them develop a sense of "feel" as to where their hands are or where they need to move.





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland