Jazz Tenor Sax Tunes
Associated Board Jazz Syllabus to seria publikacji zawierających standardy jazzowe w opracowaniu na szereg instrumentów z akompaniamentem fortepianu (osobne głosy wykonawcze dla fortepianu, zapis zawiera partie prawej i lewej ręki wraz z funkcjami harmonicznymi), bądź akompaniamentem na płycie CD. Na płycie tej znajdują się także ścieżki audio z wykonaniami wzorcowymi skal i akordów, których przykłady zapisane są w każdym z utworów w miejscach przeznaczonych na improwizację.
The Associated Board's Jazz Syllabus is a comprehensive introduction to the world of jazz. A pioneering set of publications and a structured learning program provide the building blocks needed to play jazz with imagination, understanding, and style and to improvise effectively right from the start. Jazz Tenor Sax Tunes is a series of graded folios providing a wealth of jazz repertoire representing the breadth and diversity of jazz, from the great African-American tradition to the vibrant and multicultural sounds of jazz today. Each book includes a CD that provides minus-one backing tracks as well as recordings of full performances. Level 1 includes: Short Stop • Nobody Knows the Trouble I've Seen • Solitude • Mo' Better Blues • Everything That Lives Laments • more.
Lista utworów:
Las Vegas Tango (Gil Evans, arr. Pete Saberton)
Sonnymoon for Two (Sonny Rollins, arr. Richard Michael)
Nobody Knows the Truble L've Seen (Traditional, arr. Liam Noble)
Short Stop (Shorty Rogers, arr. Malcolm Miles)
Freddie Freeloader (Miles Davis, arr. Pete Churchill)
Solitude (Duke Ellington, Eddie Delange, Irving Mills, arr. Steve Hill)
Sombrero Sam (Charles Lloyd, arr. Liam Noble, Will Michael)
Idaho (Jesse Stone, arr. Pete Churchill)
Is you is, or ls you ain't (ma' Baby)? (Billy Austin, Louis Jordan, arr. Pete Churchill)
Mack the Knife (Kurt Weill, Bertolt Brecht)
Jean Pierre (Miles Davis, arr. Charles Beale)
Mo'Better Blues (Bill Lee, arr. Bill Kinghorn)
Mannenbery (Abdullah Ibrahim, arr. Huw Warren)
Everything that Lives Laments (Keith Jarret, arr. Charles Beale)
Oye como va (Tito Puente, arr. Charles Beale)