•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.
Woźna-Stankiewicz Małgorzata

Okładka: Woźna-Stankiewicz Małgorzata, Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.

cena 36,85 zł.


nuty.pl

Woźna-Stankiewicz Małgorzata
Recepcja muzyki francuskiej w Polsce w II połowie XIX w. w kontekście ideii estetycznych epoki.

Ilość stron:596
Format:165 x 235
Dostępność:w magazynie, wysyłka natychmiastowa
Kod produktu:NPL059886


Spis treści:
Wstęp
I. Genialni twórcy i arcydzieła muzyki francuskiej
I.1. Rozważania o geniuszu w XIX wieku
I.2. Atrybuty geniuszu i arcydzieła
I.2.1. Nowość i oryginalność (świeżość, indywidualność)
I.2.2. Siła uczucia i szczerość natchnienia
I.2.3. Zdolność zadziwiania i prowokowania sprzecznych opinii
I.2.4. Wzorcowość
I.2.5. Nieśmiertelność
II. Oryginalność nie tylko arcydzieł
II.1. Oryginalność miarą wartości
II.2. Oczekiwanie i reakcja na oryginalne dzieło
II.3. Oryginalna indywidualność a tradycja, przeciętność, ekstrawagancja
II.4. Oryginalność środków muzycznych
II.5. Oryginalność wykonania
III. Poetyczność muzyki francuskiej
III.1. Kategoria poetyczności w estetyce muzycznej XIX wieku
III.2. Poetyczne to niewyrażalne, natchnione, ludowe, bezinteresowne i rozmarzone
III.3. Poetyczność kontra mechaniczność
III.4. Opozycja: muzyka poetyczna — muzyka pospolita, prozaiczna, malownicza
III.5. Antypoetyczność
III.6. Poetyczność właściwa
IV. Koloryt muzyki francuskiej
IV.1. Koloryt lokalny i egzotyczny a koloryt brzmienia
IV.2. Koloryt brzmienia orkiestry a koloryt uczuć i nastrojów
V. Typowe cechy twórczości francuskiej
V.1. Stereotypy narodowe w kulturze XIX wieku
V.2. Powierzchowność, konwencjonalność, rozsądek i zrównoważone emocje
V.3. Pragmatyzm, błyskotliwość i „efekt”
V.4. Lekkość, przejrzystość, dowcip, dobry smak, elegancja, umiar i wdzięk
Zakończenie
Bibliografia prac cytowanych
A. Dokumenty recepcji muzyki francuskiej i francuskiego piśmiennictwa muzycznego w Polsce (1846–1914)
A.1. Książki
A.2. Artykuły, sprawozdania, recenzje, notatki dziennikarskie
B. Teksty o muzyce, literaturze i sztuce (do roku 1914)
B.1. Książki
B.2. Artykuły
C. Literatura przedmiotu (wydana po roku 1914)
C.1. Książki
C.2. Artykuły
Aneks
I. Premiery oper francuskich
II. Polskie tłumaczenia i wydania librett oper i operetek francuskich
III. Wykonania muzyki symfonicznej
IV. Wykonania muzyki kameralnej
V. Wykonania muzyki klawesynowej, fortepianowej i organowej
VI. Wykonania muzyki wokalnej na jeden lub dwa głosy oraz chóralnej
(bez lub z akompaniamentem jednego instrumentu)
VII. Wykonania muzyki wokalno-instrumentalnej
VIII. Polskie wydania muzyki francuskiej
IX. Polskie tłumaczenia (lub streszczenia) francuskich tekstów o muzyce, prac teoretyczno-dydaktycznych oraz tekstów wykorzystanych w kompozycjach muzycznych
X. Polskie recenzje francuskich prac z dziedziny historii i teorii muzyki, estetyki muzycznej oraz dydaktyki
Indeks osób
Spis ilustracji
Table des matieres / Contents
Sommaire
Summary
Muzyka francuska w Polsce w II połowie XIX wieku. Analiza dokumentów jako podstawa źródłowa do badańnad recepcją. Kraków 1999
Table des matieres / Contents
Sommaire
Summary

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland