•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

Historia muzyki cz. 2
Chomiński Józef, Wilkowska - Chomińska Krystyna

Okładka: Chomiński Józef, Wilkowska - Chomińska Krystyna, Historia muzyki cz. 2

cena 20,95 zł.


nuty.pl

Chomiński Józef, Wilkowska - Chomińska Krystyna
Historia muzyki cz. 2

Ilość stron:378
Format:167 x 240
Wersja językowa:polska
Dostępność:dostawa w ciągu 30 dni
Kod produktu:NPL001558

Jest to drugi tom "Historii muzyki" autorstwa pary wybitnych polskich muzykologów, prof. dr Józefa Chomińskiego i dr Krystyny Wilkowskiej - Chomińskiej to podręcznik przedstawiający rozwój muzyki od jej prapoczątków po czasy dzisiejsze ( tom II od klasyków wiedeńskich po współczesność ), widziany głównie jako ewolucja form muzycznych i technik kompozytorskich, przemian kulturowych.


Spis treści:
Klasycy Wiedeńscy
Problematyka metodologiczna i historyczna twórczości indymiwualnej
Joseph Haydn
Życie
Twórczość
Symfonie
Kwartety smyczkowe
Tria
Koncerty
Sonaty
Muzyka wokalna
Msze
Oratoria
Opery
Wolfgang Amadeusz Mozart
Życie
Twórczość
Improwizacja, wariacja, technika koncertująca, rozwój faktury
Sonata
Muzyka kameralna z fortepianem
Muzyka rozrywkowa
Kwartety smyczkowe
Symfonie
Koncerty
Opery
Muzyka religijna
Pieśni
Kompozytorzy współcześni klasykom wiedeńskim
Wielorakość kierunków
Clementi
Boccerini
Viotti
Opera
Klasycyzm rewolucyjny
Polski klasycyzm
Ludwig va Beethoven
Nowa perspektywa rozwoju
Życie
Główne elementy stylu
Muzyka symfoniczna
Muzyka fortepianowa
Sonaty
Wariacje
Koncerty
Zespołowa muzyka kameralna
Trio
Kwartet smyczkowy
Sonaty na fortepian i skrzypce
Muzyka wokalna
Opera
Pieśni
Msze
Romantyzm
Historiografia, chronologia, ideologia, styl
Pieśń
Franz Schubert
Loewe - ballada
C.M.Weber, III Szkoła berlińska. Mendelssohn
Robert Schumann
Franz i Jensen
Wagner, Liszt, Cornelius
Johannes Brahms
Hugo Wolf
Odwrót od romantyzmu. G. Mahler
Reger, Pfitzner, R. Strauss
Francj, Italia, Anglia
Kraje słowiańskie i Skandynawia
Muzyka fortepianowa i skrzypcowa. Znaczenie, okres, kierunki
Styl brillant. Hummel - Weber
Wirtuozostwo. Liszt - Paganini - Chopin
Liryka fortepianowa. Schubert - Chopin - Mendelssohn - Schumann - Brahms
Rozpowszechnienie liryki fortepianowej i tańców
Polifonia
Wielkie utwory instrumentalne i wokalno - instrumentalne
Stosunek do dziedzictwa klasyków wiedeńskich
Konsekwencje stylu brillant
Wpływ pieśni i miniatury instrumentalnej. Schubert - Schumann - Chopin
Wzory klasyczne w sonatach, symfoniach i koncertach. Schumann - Mendelssohn - Brahms
Symfonia programowa i poemat symfoniczny. Berlioz - Liszt - R. Strauss
Integracja cyklu i formy sonatowej w muzyce kameralnej i koncercie
Synteza tradycji beethovenowskiej i zdobyczy muzyki programowej w szkołach narodowych
Wielka symfonia u schyłku romantyzmu. Bruckner - Mahler
Symfonia wokalna
Opera XIX wieku
Istota, kierunki, style, tendencje rozwojowe
Francja
Styl empire i grand opéra
Satyra i operetka
Opera liryczna
Przejawy realizmu
Elementy oratoryjne i tragédie liryque
Opera włoska
Elementy klasycyzujące
Rozwój opery buffa i seria w twórczości Rossiniego
Rozwinięcie zdobyczy Rossiniego. Scena jako nadrzędny element opery. Cantabile i cabaletta
Giuseppe Verdi
Pierwsze próby
Triada
Wpływ opery francuskiej i jego przezwyciężenie
Dramat
Niemcy
Opera romantyczna. C.M.Weber
Richard Wagner
Idee i twórczość operowa
Rozwój opery a istota dramatu muzycznego
Ideologia i tematyka dramatów
Forma i środki wokalne
Orkiestra
Melodyka, ewolucjonizm harmoniczny i przebieg formy
Wolzogen i Lorenz. Ewolucjonizm tematyczny i tradycyjne układy
Motywy przewodnie
Kierunki narodowe
Etapy rozwoju w XIX wieku
Rosja
Czechy i Polska
Przejawy realizmu i koniec epoki
Próba definicji
Opera werystyczna
Dramat psychologiczny
Oratorium, kantata, msza
Przedświt nowej epoki
Walka o tożsamość narodową w muzyce francuskiej na przełomie XIX i XX w
Młoda Polska
Wiek XX
Kierunki rozwoju
Muzyka a impresjonizm i symbolizm
Claude Debussy
Terminologia i estetyka
Program artystyczny
Środki
Pieśni
Muzyka fortepianowa
Muzyka za zespoły kameralne
Muzyka orkiestrowa
dramat symboliczny
Mausice Ravel
Rodowód
Faktura
Piesni
Balety
Opery
Rozprzestrzenienie impresjonizmu muzycznego
Konsekwencje rozwoju muzyki późnoromantycznej
Rola muzyki niemieckiej
Dziedzictwo romantyzmu
Kameralizacja orkiestry
Przełom hemitoniczny, wzmożona kolorystyka brzmienia, aforyzm wypowiedzi
Ekspresjonizm
Kierunki narodowe
Zasięg geograficzny
Igor Strawiński
Ideologia, rosyjskie tradycje, Diagilew
Rosyjskie elementy ludowe i zdobycze impresjonizmu
Moment zwrotny w rozwoju muzyki XX w. Renesans diatoniki. Motoryka. Polirytmia. Barwiąca i dynamiczna rola instrumentacji
Staroruski modalizm na tle przełomu hemitonicznego
Wartości dynamiczne harmoniki. Polimetria i dalszy rozwój motoryki i kolorystyki
Wokalizacja i kameralizacja baletu
Bela Bartók
Badania folklorystyczne. Zainteresowanie muzyką ludową różnych narodów
Synteza różnych elementów etnicznych. Rozbudowa skali
Rytmika. Rozwój osobowośći twórczej. Europejskie dziedzictwo artystyczne
Indywidualny styl. Innowacje tonalne, harmoniczne, fakturalne. Motoryka
Wielkie dzieła orkiestrowe i kameralne
Balet i kantata
Rozpowszechnienie kierunków narodowych
Węgry, Rumunia, Hiszpania, Anglia
Skandynawia
Związek Radziecki
Rosja
Ukraina, Białoruś
Kraje bałtyckie
Zakaukazie
Czechosłowacja
Polska
Południowi Słowianie
Ameryka Północna
Ameryka Łacińska
Klasycyzm. Strawiński - Hindemith
Znamiona stylu
Rozwój klasycyzmu i jego przemiany
Roussel
Martinu
Casella
Malipiero
Pijper
Poot
Blacher
Bush
Berkeley
Tippett
Gottfried von Einem
Ibert, Françaix, Markevitch
Obiektywizm, prymitywizm, motoryka
Odwrót od impresjonizmu
Eric Satie
Les Six
Darius Milhaud
Arthur Honegger
Francis Poulenc
Rola neoklasycyzmu w muzyce polskiej
Neoklasycyzm amerykański
Piston
Porter. W. Schuman
Foss
Mennin
Berger
Kierunki romantyzujące
Konserwatyści
Przedstawiciele nowoczesności . Orff
Olivier Messiaen
Rozwój techniki dwunastodźwiękowej i serializmu
Periodyzacja rozwoju. Początkowe próby. Zasady
Arnold Schönberg
Alban Berg
Anton Webern
Rozpowszechnienie dodekafonii po II wojnie światowej. Messiaen
Pierre Boulez
Kryzys serializmu. Stockhausen
Końcowy etap rozwoju techniki dwunastodźwiękowej
Dodekafonia w Polsce
Po upadku serializmu
Kontrolowany przypadek - aleatoryzm
Regulacja stochastyczna
Rozwój zainteresowań sonologicznych
Dojrzewanie świadomości czystego brzmienia
Znaczenie Varese'a
Drogi rozwoju sonologii
Nowa artykulacja instrumentów tradycyjnych
Instrumenty elektryczne i elektroniczne
Eksperymentalne badania sonologiczne
Technika sonorystyczna, jej znaczenie i możliwości
Renesans wielkich form
Stagnacja czy nowa perspektywa rozwoju ?
Muzykologia w Polsce
Wykaz skrótów
Bibliografia
Spis ilustracji
Indeks nazwisk i tytułów
Indeks rzeczowy

Zdjęcia niektórych produktów mogą różnić się od ich rzeczywistego wyglądu.


Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2012 Fraza s.c., Wrocław, Poland