Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 59,95 zł. nuty.pl | Spisak Michał Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy) Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot (partytura i głosy) Quintet for Flute, Oboe, Clarinet, Horn and Basson (score and part)
Skomponowany w 1948 roku na zamówienie Związku Kompozytorów Polskich Kwintet na flet, obój, klarnet, róg i fagot, kompozytor dedykował Marcie Thibault matce swojej żony Andrée. Utwór ten uznawany jest za jeden z najlepszych XX-wiecznych polskich kwintetów dętych. Ujęty jest w trzech częściach: Allegro moderato, Andante, Andante-Allegro, przy czym część ostatnia jest najbardziej rozbudowana. Całość kompozycji, utrzymanej w pogodnym charakterze, cechuje równorzędne traktowanie instrumentów, przejrzysta faktura, migotliwa kolorystyka, wyrazista artykulacja oraz ruchliwa motoryka (głównie w częściach skrajnych). W ramach budowy wieloodcinkowej na stosunkowo niewielkiej przestrzeni zestawiane są bloki akordowe z odcinkami w fakturze homofonicznej i polifonizującej. Podstawą kształtowania formy jest motyw. Związki funkcyjne, mimo elementów tonalności dur-moll, są zatarte, a rolę czynnika porządkującego przebieg melodyczno-harmoniczny pełnią struktury ostinatowe. Prawykonanie Kwintetu miało miejsce 10 października 1949 roku w Krakowie. The flute, oboe, clarinet, horn and bassoon Quintet, composed in 1948 on request of the Polish Composers Union, Spisak dedicated to Martha Thibault, the mother of his wife, Andrée. This piece is considered one of the best Polish wind quintets of the 20th century. It is composed of three parts: Allegro moderato, Andante and Andante-Allegro, with the last being the most developed of the three. This cheerful composition is characterized by an equal participation of instruments, transparent texture, restless and ever-chaning tone colour and expressive articulation and motion (chiefly in the first and last part). The composer contrasts blockof accords with sections in homophonic and poliphonising texture in a multi-section structure and in a relatively small space. The from of the pieces is based on a motif. Although some elements of minor and major tonality exist, their functional dependences are blurred and the role of the facter introducing order to the melody and harmony of the piece is played by ostinate structures. The Quintet was first performed 10th October 1949 in Kraków. Lista utworów: |
cena 286,95 zł. nuty.pl | Crumb George Songs, Drones and Refrains of Death for Baritone, Electric Guitar, Electric Contrabass, Electric Piano (Harpsichord) and Percussion Pieśni, warkot i refreny śmierci na baryton, gitarę elektryczną, kontrabas elektryczny, pianino (klawesyn) elektryczne oraz perkusję Songs, Drones and Refrains of Death for Baritone, Electric Guitar, Electric Contrabass, Electric Piano (Harpsichord) and Percussion Songs, drones and refrains of death für Bariton, E-Gitarre, E-Bass, E-Klavier und Percussion
George Crumb (ur. 1929) to amerykański kompozytor awangardowej muzyki współczesnej. W jego twórczości dominują poszukiwania niekonwencjonalnej kolorystyki, oraz nowych technik kompozytorskich. Ogromny wpływ na jego muzykę miały kompozycje Antona Weberna. "Songs, drones and refrains of death" Georga Crumba to utwór skomponowany do poezji Federico Garcia Lorca. W obsadzie, poza barytonem, fortepianem elektrycznym (amplifikowanym), gitarą elektryczną, znajdują się również dwie perkusje (perkusja I - m. in. tamburyn, ksylofon, 3 tom tomy, bongosy, trójkąt; perkusja II - wibrafon, marimba, bębny, tam-tam, chiński gong). Ponadto każdy z wykonawców (poza perkusistami) posiada również w swojej partii grę na różnych instrumentach perkusyjnych (np. baryton gra również m. in. na 3 tom-tomach, talerzach oraz tamburynie). W prezentowanej kompozycji Crumb stosuje ponadto wiele niekonwencjonalnych technik wykonawczych takich jak m. in.: gra na strunach fortepianu, czy w głosie wokalnym - krzyk oraz różne rodzaje szeptu. All performers read from score (9 scores needed for performance). Each note is preceded by an accidental, exept in case of an immediate repetition of pitch or a pattern of pitches. The metronome indications are approximate and may vary slightly, depending on the acoustics of the hall. All glissandi occupy the total duration of the note to which they are affixed. The baritone should carefully differentiate between the various modes of vocal projection indicated in the score. "Electric piano" means simply an amplified grand piano. "Electric guitar" refers to the genuine electric instrument. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland