Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 45 zł. nuty.pl | Lutosławski Witold Piosenki dziecinne Piosenki dziecinne partytura i głosy Children's Songs Score and Parts
Piosenki dla dzieci Witolda Lutosławskiego zaliczane były przez samego kompozytora do kręgu utworów użytkowych, których wiele powstało w powojennym dziesięcioleciu. Pierwsze piosenki - do słów Juliana Tuwima - pochodzą z roku 1947, ostatnie powstały 12 lat później do słów Janiny Porazińskiej. W sumie skomponował ich 44 łącząc je w cykle lub pozostawiając samodzielnie.Publikacja zawiera partyturę oraz głosy instrumentów i głos wokalny. Dołączona płyta CD zawiera akompaniament orkiestrowy do piosenek. Lista utworów: |
cena 22 zł. nuty.pl | Stefani Jan 6 partit na kameralny zespół instrumentów dętych 6 partit na kameralny zespół instrumentów dętych
Jan Stefani rodem z Czech, urodzony w 1746 lub 1748 roku w Pradze, studiował przypuszczalnie we Włoszech. Wśród kompozycji Jana Stefaniego, obejmujących głównie tańce instrumentalne, w tym liczne polonezy o charakterze użytkowym, szereg wodewilów i oper, z czterotaktową operą "Cud mniemany czyli Krakowiacy i Górale, kilka pieśni oraz dziś już zapomniane utwory religijne. Niniejsze wydanie zawiera 6 Partit, które oparte są na klasycznym schemacie: Allegro, Adagio, Menuet i Allegro. Wyjątek stanowi I Partita B-dur, w której pierwsze Allegro poprzedzone jest powolnym wstępem (Andante), będącym czymś w rodzaju intrady co całego cyklu, oraz IV Partita B-dur, zakończona gawotem. The biography of Jan Stefani remains sketchy to this day, despite the fact that research into the development of musical art in the period of King Stanislaus Augustus has been much more active in the recent years. Thus the information given as the fundamental facts about Stefani's life is still based on the old literature ofthe subject, which has been only parially verified. Lista utworów: |
cena 53 zł. nuty.pl | Baird Tadeusz Trzy pieśni na sopran z towarzyszeniem 3 altówek i wiolonczeli Teksty starowłoskie (partytura)
Tadeusz Baird, podczas wojny studiował kompozycję prywatnie u Woytowicza i Sikorskiego. Jest autorem dzieł symfonicznych i kameralnych, a przede wszystkim licznych cykli wokalnych, powstałych w wyniku szerokich zainteresowań literackich ( Hillar, Poświatowska, Parun, Iwaszkiewicz, Szekspir, Goethe ) oraz dramatu muzycznego " Jutro ", opartego na motywach noweli J. Conrada. Jest także kompozytorem muzyki do filmów i sztuk teatralnych. W niniejszym wydaniu prezentowane są trzy pieśni na sopran z towarzyszeniem 3 altówek i wiolonczeli. Lista utworów: |
cena 35,95 zł. nuty.pl | Schimpke Christoph Partita B-dur na 2 klarnety, 2 rogi i fagot (partytura i głosy) Partita in Bb major for 2 clarinets, 2 horns and basson (score and parts) Partita B-dur na 2 klarnety, 2 rogi i fagot (partytura i głosy)
Próżno by szukać dzisiaj nazwiska Christopha Schimpke we współczesnych wielkich encyklopediach muzycznych. Ten urodzony w Tetschen (obecnie Děčín Czechy) kompozytor i wirtuoz fagotu został usunięty w cień innego kompozytora i muzyka orkiestry na zamku Johannisberg (obecnie Jánský Vrch Czechy) Karla Ditters von Dittersdorfa. Obaj spędzili tam razem około dwudziestu lat (Schimpke aż do śmierci) i obaj pełnili w tej orkiestrze funkcje kierownicze. Christoph Schimpke skomponował jedenaście symfonii, ok. dwudziestu koncertów (w tym pięć na altówkę i cztery na fagot) oraz liczne utwory muzyki kameralnej (głównie na instrumenty dęte). Choć już za życia kompozycje Schimpkego były wysoko cenione, dopiero dzisiaj zaczynają być dostrzegane przez muzyków i wydawców. Rękopis Partity B-dur, który stał się źródłem do niniejszego wydania, znajduje się we Wrocławiu. Nie jest to zapewne przypadek właścicielem zamku Johannisberg był bowiem wrocławski biskup hrabia Philip Gotthard Schaffgotsch. Obecnie rękopis jest własnością Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu. Niniejsza publikacja jest pierwszym wydaniem Partity B-dur Christopha Schimpke. The name of the composer and basson virtuoso is nowhere to find in major music encyclopedias of our time. Schimpke, born in Tetchen (now Děčin in the Czech Republic) was overshadowed by Carl Ditters von Dittersdorf, other composer and oechestera musician of the Johannisberg (now Jánský Vrch - Czech Republic) castle court. Both of them lived there for twenty years (Schimpke until his death) and both performed managing functions in the orchestra. It is perhaps no coincidence that the manuscript of the Partita in B-flat major, which was the source material for the present edition, is in Wrocław. The owner of the Johannisberg castle was the Wrocław bishop, count Philip Gotthard Schaffgotsch. Now the manuscript is in the possession of the Wrocław University Library. Lista utworów: |
cena 209 zł. nuty.pl | Elsner Józef Nieszpory (głosy) Nieszpory (głosy) Vespers (parts)
Nieszpory Maryjne Elsnera w znacznym stopniu odzwierciedlają wpływy ogólnej konwencji epoki w zakresie użytkowej twórczości kościelnej, choć odnajdujemy w nich specyficzny dla prezentowanego twórcy klimat muzyki religijnej. Poszczególne psalmy opracowane są stosunkowo zwięźle, a całość cyklu wieńczy szeroko rozbudowane "Magnificat", zakończone szerzej rozwiniętą doksologią. Większość psalmów i końcowy kantyk utrzymane są w fakturze chóralnej, stosunkowo prostej, najczęściej o charakterze deklamacyjnym. Ustępy solowe ograniczone są do krótkich odcinków, a większe znaczenie uzyskują jedynie w psalmie "Laudate pueri", gdzie jednak wykorzystane są wszystkie głosy solowe, a czynnik melodyczny zdecydowanie usuwa w cień wokalną wirtuozerię. [...] Publikowane nieszpory J. Elsnera potwierdzają fakt, że twórczość religijna, która - co znamienne - rozpoczyna i kończy jego dorobek twórczy, jest mocno osadzona w środkowoeuropejskiej tradycji muzycznej okresu klasycznego, szczególnie zaś austriacko - czeskiej i śląskiej. Lista utworów: |
cena 82,95 zł. nuty.pl | Osppe Eryk Brikner Completorium. Hymnus Pro Festis Apostolorum - partytura Cmpletorium. Hymnus Pro Festis Apostolorum - partytura
Twórczość Briknera, mimo że stosunkowo skromna ilościowo, zasługuje na zainteresowanie ze względu na dobry warsztat i dużą inwencję melodyczną kompozytora. Jego utwory zachowały się do naszych czasów wyłącznie w zasobach archiwum jasnogórskiego. [...] Completorium o. Eryka Briknera, podobnie jak inne jego utwory, skomponowane zostało bez użycia bardziej skomplikowanych rozwiązań technicznych. Głosy wokalne mieszczą się w wygodnych dla nich rejestrach. Melodyka pozbawiona dłuższych melizmatów, prowadzona jest na ogół płynnym ruchem repetycyjno-sekundowym lub trójdźwiękowym, a niekiedy - zwłaszcza we fragmentach w pełnej obsadzie - przyjmuje postać deklamacyjną. Dłuższe frazy melizmatyczne, składające się na rzadko stosowaną przez Briknera fakturę koncertującą, zarezerwowane zostały dla odcinków końcowych ze słowem Amen. Melodyka skrzypcowa po części upodabnia się do głosów wokalnych, wówczas, gdy skrzypce pierwsze lub drugie na zmianę dublują głos sopranowy, oplatając go swoim brzmieniem. Kiedy indziej partie skrzypiec wykazują czysto instrumentalne cechy, wśród których najbardziej charakterystyczne są łamane akordy, dynamiczne pochody skalowe oraz tremolo. W przebiegu utworów cyklu zdecydowanie przeważa faktura dwugłosowa wokalna często dopełniana przez instrumenty. W pozostających w mniejszości fragmentach z udziałem czterech głosów wokalnych dominuje homorytmia. Nieobligatoryjne alt i tenor pełnią funkcję wypełnienia harmonicznego. Brzmienie utworów jest miękkie, eufoniczne, pozbawione ostrych dysonansów. Utwór Vos saeculorum judices przeznaczony jest do wykonania podczas nieszporów na święta apostołów. Pod wieloma względami kompozycja ta podobna jest do hymnu wchodzącego w skład 'Completorium' Lista utworów: |
cena 179 zł. nuty.pl | Osppe Eryk Brikner Completorium. Hymnus Pro Festis Apostolorum - same głosy Completorium Hymnus Pro Festis Apostolorum - same głosy
Twórczość Briknera, mimo że stosunkowo skromna ilościowo, zasługuje na zainteresowanie ze względu na dobry warsztat i dużą inwencję melodyczną kompozytora. Jego utwory zachowały się do naszych czasów wyłącznie w zasobach archiwum jasnogórskiego. [...] Completorium o. Eryka Briknera, podobnie jak inne jego utwory, skomponowane zostało bez użycia bardziej skomplikowanych rozwiązań technicznych. Głosy wokalne mieszczą się w wygodnych dla nich rejestrach. Melodyka pozbawiona dłuższych melizmatów, prowadzona jest na ogół płynnym ruchem repetycyjno-sekundowym lub trójdźwiękowym, a niekiedy - zwłaszcza we fragmentach w pełnej obsadzie - przyjmuje postać deklamacyjną. Dłuższe frazy melizmatyczne, składające się na rzadko stosowaną przez Briknera fakturę koncertującą, zarezerwowane zostały dla odcinków końcowych ze słowem Amen. Melodyka skrzypcowa po części upodabnia się do głosów wokalnych, wówczas, gdy skrzypce pierwsze lub drugie na zmianę dublują głos sopranowy, oplatając go swoim brzmieniem. Kiedy indziej partie skrzypiec wykazują czysto instrumentalne cechy, wśród których najbardziej charakterystyczne są łamane akordy, dynamiczne pochody skalowe oraz tremolo. W przebiegu utworów cyklu zdecydowanie przeważa faktura dwugłosowa wokalna często dopełniana przez instrumenty. W pozostających w mniejszości fragmentach z udziałem czterech głosów wokalnych dominuje homorytmia. Nieobligatoryjne alt i tenor pełnią funkcję wypełnienia harmonicznego. Brzmienie utworów jest miękkie, eufoniczne, pozbawione ostrych dysonansów. Utwór Vos saeculorum judices przeznaczony jest do wykonania podczas nieszporów na święta apostołów. Pod wieloma względami kompozycja ta podobna jest do hymnu wchodzącego w skład 'Completorium. Lista utworów: |
cena 99 zł. nuty.pl | Elsner Józef Nieszpory - partytura Nieszpory - partytura Vespers - score
Nieszpory maryjne Elsnera w znacznym stopniu odzwierciedlają wpływy ogólnej konwencji epoki w zakresie użytkowej twórczości kościelnej, choć odnajdujemy w nich specyficzny dla prezentowanego twórcy klimat muzyki religijnej. Poszczególne psalmy opracowane są stosunkowo zwięźle, a całość cyklu wieńczy szeroko rozbudowane Magnificat, zakończone szerzej rozwiniętą doksologią. Większość psalmów i końcowy kantyk utrzymane są w fakturze chóralnej, stosunkowo prostej, najczęściej o charakterze deklamacyjnym. Ustępy solowe ograniczone są do krótkich odcinków, a większe znaczenie uzyskują jedynie w psalmie Laudate pueri, gdzie jednak wykorzystane są wszystkie głosy solowe, a czynnik melodyczny zdecydowanie usuwa w cień wokalną wirtuozerię. [...] Publikowane nieszpory J. Elsnera potwierdzają fakt, że twórczość religijna, która - co znamienne - rozpoczyna i kończy jego dorobek twórczy, jest mocno osadzona w środkowoeuropejskiej tradycji muzycznej okresu klasycznego, szczególnie zaś austriacko-czeskiej i śląskiej. Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Händel George Friedrich 9 German Arias HWV 202 - 210 9 Arii niemieckich HWV 202 - 210 9 German Arias HWV 202 - 210 9 Deutsche Arien HWV 202 - 210
Dziewięć Arii Niemieckich jednego z największych kompozytorów muzyki klasycznej - Józefa Haydna. Haydn uważany jest za ojca muzyki symfonicznej i kwartetu smyczkowego. Teksty arii pochodzą z cyklu wierszy Irdisches Vergnügen in Gott poety Bartholda Heinricha Brockesa. Handel selected the texts of his Nine German Arias from a collection of poems entitled Irdisches Vergnügen in Gott ("Earthly Pleasure in God") by the Hamburg poet and town councillor Barthold Heinrich Brockes (1680-1740). They are taken from various cantatas found in Part I of the collection, which first appeared in Hamburg in 1721 and underwent an expanded second edition in 1724. Lista utworów: |
cena 69,95 zł. nuty.pl | Przybylski Bronisław Kazimierz Sześć pieśni jesiennych na flet, obój, klarnet B, fagot, róg (partytura + głosy) Sześć pieśni jesiennych na flet, obój, klarnet B, fagot, róg (partytura + głosy) Six Autumn Songs for Flute, Oboe, CLarinet Bb, Bassoon, Horn (score + voices) Sechs Herbstlieder für Flöte, Oboe, Klarinett Bb, Fagott, Horn
Cykl "Sześciu Pieśni Jesiennych" skomponowanych przez polskiego kompozytora współczesnego - Bronisława Kazimierza Przybylskiego. W obecnym wydaniu utwory przeznaczone są na zespół instrumentalny - flet, obój, klarnet B, fagot i róg F. Średni czas trwania utworów: 13'30 min. Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Lutosławski Witold Słomkowy łańcuszek i inne dziecinne utwory- partytura i głosy Słomkowy łańcuszek i inne dziecinne utwory- partytura i głosy Stawchain and other Childrens's Songs- Score and Parts
Wyjątkową pozycję w twórczości dziecięcej Lutosławskiego zajmuje cykl miniatur na sopran i mezzosopran, flet, obój, dwa klarnety i fagot zatytułowany Słomkowy łańcuszek i inne dziecinne utwory, a napisany w latach 1950-51 do wierszy Janiny Porazińskiej, Teofila Lenartowicza, Lucyny Krzemienieckiej i do słów ludowych. Jest to wyraźna stylizacja muzyki ludowej o charakterystycznej kolorystyce dźwiękowej. Dołączona płyta CD zawiera akompaniament orkiestrowy. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland