Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 49 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Concerto per cello and orchestra - wyciąg fortepianowy Koncert na wiolonczelę i orkiestrę - wyciąg fortepianowy Concerto per cello and orchestra - piano reduction
"Długo nie mogłem zdecydować, jaki ma być ten Koncert - patetyczny, liryczny, awangardowy czy tradycyjny? Wątpliwości i wahania nie opuszczały mnie przez długi czas. I oto pewnego przedpołudnia podczas przechadzki po białowieskim parku usłyszałem wreszcie tę długo poszukiwaną nutę - liryczną, nieco zadumaną, o wyraźnie kresowym zabarwieniu. Czym prędzej więc zacząłem szkicować partyturę, by po kilkunastu dniach mieć gotową wersję utworu. Rozpoczęły się pierwsze próby z solistą, pierwsze poprawki partii solowej pod kątem lepszego jej wyeksponowania, pełniejszego ukazania możliwości instrumentu. Wreszcie po paru latach i dziesiątkach spotkań z Tomaszem Strahlem partia wiolonczeli przybrała wiosną 1997 roku postać ostateczną. Znajdą w nim Państwo echa naszych Kresów - raz po raz w muzyce Koncertu pobrzmiewać będą zasłyszane niegdyś przeze mnie na Wileńszczyźnie strzępy melodii i pieśni owianych łagodną melancholią i smętkiem..." "For a long time I could not make up my mind what kind of Concerto it was going to be - pathos-laden, lyrical, avant-garde or traditional? I was beset with doubts and hesitations for a long time. And then one morning, during a stroll in the Białowieża national park. I at last heard this longsought-for note - lyrical, a little pensive, clearly of bordeland provance in tone. I started to sketch the score quickly and the work was ready in a dozen or so days. The first rehearsals with the soloist followed, as well as the first revisions of the solo part to highlight it out and reveal more fully the instrument's potential. Finally, after several years and dozens of meetings with Tomasz Strahl, the cello part took final shape in spring 1997. The work was finished. You will find in it echoes of our Polish Eastern Bordeland - now and then in the music of the Concerto one will hear scraps of melodies and songs - once heard by me in the Vilnius region - enveloped in mild melancholy and sadness..." Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Schumann Robert Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Koncert a-moll na wiolonczelę i orkiestrę, op. 129 Concerto in A minor for Violoncello and Orchestra, Op. 129 Konzert a-Moll für Violoncello und Orchester, Op. 129
Koncert na wiolonczelę i orkiestrę op. 129 Robert Schumann skomponował w 1850 roku. Jest to kompozycja w romantycznej stylistyce. Wyodrębnić w niej można kilka, bezpośrednio następujących po sobie odcinków w różnych tempach. Pierwszy z nich rozpoczyna orkiestra czterotaktowym tutti (wskazówka - "Nicht zu schnell") po czym następuje solo wiolonczeli (brak ekspozycji orkiestry). Drugi segment - "Langsam" - jest w tempie wolnym, to fragment liryczny. Trzeci segment - "Etwas lebhafter" z elementami dialogowania. Czwarty "Sehr lebhaft" (bardzo żywo) jest typowo wirtuozowski zakończony fragmentem finałowym "Schneller" w tempie bardzo szybkim. Kompozytor wszechstronnie wykorzystuje wiolonczelę (liczne flażolety, gra staccato, dwudźwięki, szybkie, efektowne pasaże). Niniejsze wydanie zawiera partię wiolonczeli oraz wyciąg fortepianowy partii orkiestry. Lista utworów: |
cena 20 zł. nuty.pl | Bauer Jerzy Zaśpiew z gór dla młodych wiolonczelistów Zaśpiew z gór dla młodych wiolonczelistów Chant from The Mountains for Young Cellist
Krótki utwór nadający się już do wykorzystania w I stopniu szkoły muzycznej. Doskonale pozwala rozwinąć wyobraźnię młodego wiolonczelisty, zapoznając go z góralskim typem harmonii, bazującej w głównej mierze na kwintach czystych. Atutem jest także ciekawa rytmika i nieregularne akcenty w partii wiolonczeli, które pozwalają na dodatkowe wczucie się w klimat ludowy.
|
cena 29,95 zł. nuty.pl | Ratusińska Weronika Blue Note Blue Note for violoncello and piano
Blue Note na wiolonczelę i fortepian powstał w 2007 roku na zamówienie Evvy Mizerskiej i jest jej dedykowany. Tytuł utworu jak mówi kompozytorka związany jest z wykorzystaniem w kilku fragmentach skali bluesowej z charakterystycznymi dla niej alteracjami. Blue notes mają swoją genezę w murzyńskim folklorze muzycznym i charakterystyczne są dla tonalności muzyki jazzowej. Utwór jest inspirowany nurtem minimal music i folklorem rodzimym (częste stosowanie pustych kwint). Blue Note to jak podpowiada kompozytorka crossover, czyli swobodne przekraczanie granic między różnymi stylami. Repetytywna narracja muzyczna wprowadza słuchacza w nastrój medytacyjny, który przeradza się w dynamiczny i ożywiony dialog instrumentów, przypominający improwizację jazzową, aby tuż przed zakończeniem znów się uspokoić. Utwór po raz pierwszy wykonała Evva Mizerska (wiolonczela) i Emma Abbate (fortepian) 25 października 2007 roku w Blackheath Halls w Londynie. Rok później Blue Note ukazał się na płycie Young Composers in Tribute to Fryderyk Chopin wydanej przez DUX Recording Producers. Nagrania dokonały Evva Mizerska i Katarzyna Drogosz. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland