Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 95,95 zł. nuty.pl | Diamond David Kaddish Kaddish
Diamond David - (ur. 1915), studiował u Bernarda Rogresa i Nadi Boulanger w Paryżu. Brał udział w 3 prestiżowych kursach muzycznych w Guggenheim Grants, Prix de Rome i w American Academy National Institute of Arts. Jego kompozycje były często wykonywane przez znanych drygentów: Koussevitsky, Bernstein, Scherchen, Rodziński i Szell. Diamond David (b. 1915) studied with Bernard Rogers and Nadia Boulanger in Paris. He is the recipient of three Guggenheim Grants, the Prix de Rome, and is a member of the American Academy National Institute of Arts. His compositions have been performed by such leading conductors as Koussevitsky, Bernstein, Scherchen, Rodziński i Szell. Lista utworów: |
cena 178,95 zł. nuty.pl | Bolcom William Sonata for Violincello and Piano Sonata na wiolonczelę i fortepian Sonata for Violincello and Piano
Sonata na wiolonczelę i fortepian współczesnego kompozytora i pianisty amerykańskiego, Williama Bolcoma. Studiował u Dariusa Milhauda na Uniwersytecie w Kalifornii oraz obronił doktorat w dziedzinie kompozycji na Uniwersytecie Stanforda, obecnie wykłada kompozycje na Uniwersytecie Michigan. Lista utworów: |
cena 35 zł. nuty.pl | Stachowski Marek Recitativo e preghiera na wiolonczelę i fortepian Recitativo e preghiera na wiolonczelę i fortepian Recitativo e preghiera for cello and piano Recitativo e preghiera für Violoncello und Klavier Recitativo e preghiera pour violoncelle et piano
Recitativo e preghiera kompozycja Marka Stachowskiego powstała w 1999 r., poświęcona Pamięci Żony istnieje w dwóch wersjach: pierwotnej na wiolonczelę solo i fortepian oraz na wiolonczelę solo i orkiestrę smyczkową. Poniższe słowa kompozytora, zamieszczone w nocie programowej przy okazji wykonania utworu na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową podczas 12. Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich (2000), śmiało można odnieść także do wersji pierwotnej ze względu na wspólny materiał dźwiękowy, środki wyrazu czy charakter utworu. W obu wersjach partia wiolonczeli solo jest niezmieniona. "Recitativo e preghiera na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową skomponowane pod koniec ubiegłego roku jest utworem bardzo osobistym. Wewnętrzna potrzeba zadumy i refleksji nad sprawami ostatecznymi narzuciły prostotę zakomponowania utworu, co wyraziło się w maksymalnym ograniczeniu środków techniki kompozytorskiej, zwłaszcza w głównej modlitewnej części utworu poprzedzonej wstępem o charakterze recytatywnym. Marek Strachowski's Recitativo e preghiera, written in 1999 and dedicated to the memory of his wife, exists in two versions: the original for solo cello and piano and another for solo cello and string orchestra. Both works are available from PWM Edition in published form (for cello and piano) and ou hire (full score and parts). Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Concerto per cello and orchestra - wyciąg fortepianowy Koncert na wiolonczelę i orkiestrę - wyciąg fortepianowy Concerto per cello and orchestra - piano reduction
"Długo nie mogłem zdecydować, jaki ma być ten Koncert - patetyczny, liryczny, awangardowy czy tradycyjny? Wątpliwości i wahania nie opuszczały mnie przez długi czas. I oto pewnego przedpołudnia podczas przechadzki po białowieskim parku usłyszałem wreszcie tę długo poszukiwaną nutę - liryczną, nieco zadumaną, o wyraźnie kresowym zabarwieniu. Czym prędzej więc zacząłem szkicować partyturę, by po kilkunastu dniach mieć gotową wersję utworu. Rozpoczęły się pierwsze próby z solistą, pierwsze poprawki partii solowej pod kątem lepszego jej wyeksponowania, pełniejszego ukazania możliwości instrumentu. Wreszcie po paru latach i dziesiątkach spotkań z Tomaszem Strahlem partia wiolonczeli przybrała wiosną 1997 roku postać ostateczną. Znajdą w nim Państwo echa naszych Kresów - raz po raz w muzyce Koncertu pobrzmiewać będą zasłyszane niegdyś przeze mnie na Wileńszczyźnie strzępy melodii i pieśni owianych łagodną melancholią i smętkiem..." "For a long time I could not make up my mind what kind of Concerto it was going to be - pathos-laden, lyrical, avant-garde or traditional? I was beset with doubts and hesitations for a long time. And then one morning, during a stroll in the Białowieża national park. I at last heard this longsought-for note - lyrical, a little pensive, clearly of bordeland provance in tone. I started to sketch the score quickly and the work was ready in a dozen or so days. The first rehearsals with the soloist followed, as well as the first revisions of the solo part to highlight it out and reveal more fully the instrument's potential. Finally, after several years and dozens of meetings with Tomasz Strahl, the cello part took final shape in spring 1997. The work was finished. You will find in it echoes of our Polish Eastern Bordeland - now and then in the music of the Concerto one will hear scraps of melodies and songs - once heard by me in the Vilnius region - enveloped in mild melancholy and sadness..." Lista utworów: |
cena 49 zł. nuty.pl | Bujarski Zbigniew Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania na wiolonczelę i fortepian Orniphania for Cello and Piano
Orniphania - utwór na wiolonczelę i fortepian, ukończony we wrześniu 2001 - jest po trzech "Lękach ptaków" dalszą próbą drążenia w przebogatym materiale ptasiego śpiewu. Wieloletnia fascynacja tą właśnie muzyką natury, jej wielorodność gatunkowa, a zwłaszcza - chciałoby się powiedzieć - inwencyjność i zaskakująca wariacyjność osobnicza śpiewanych motywów, niby powtarzalnych, a zawsze jednak jakoś odmiennych, sprowokowała mnie do próby stworzenia pewnej sumy dźwiękowej, która bez ambicji naśladowania konkretnych, gatunkowych ptasich zaśpiewów (jak na przykład u Vivaldiego czy zwłaszcza u Messiaena) dałaby dźwiękowe "Ukazanie" ptasiej muzyki. / Zbigniew Bujarski. Orniphania - a work for cello and piano, completed in September 2001, is - after the three "Fears of Birds" - another attempt at exploiting the extremely rich material of birdsong. A long - standing fascination with this music of nature, the diversity of its genres and especially - one would like to say - the inventiveness and astonishing variations from one speciment to another of the sung motives, as if recurring but always somehow altered, stimulated me to attemp the creation of a certain tonal entitythat, without aspiring to imitate the specific birdsong of different genres (as e. g. in the case of Vivaldi or, especially, Messiaen), would give a tonal "manifestation" of bird music. Lista utworów: |
cena 45 zł. nuty.pl | Chopin Fryderyk Słynne transkrypcje na wiolonczelę i fortepian Słynne transkrypcje na wiolonczelę i fortepian Faomus Transcriptions for Cello and Piano
Zbiorem "Słynne transkrypcje" pragniemy przypomnieć najciekawsze i najbardziej twórcze opracowania muzyki Chopina, dokonane na przestrzeni ostatnich stu pięćdziesięciu lat. Przywracając do repertuaru muzyków transkrypcje etiud, mazurków, walców, czy preludiów, pokażemy również, jak ważnym źródłem inspiracji dla twórców była muzyka Chopina, wielkiego romantyka, wzruszającego artysty i genialnego kompozytora. Thorugh the collection "Famous Transcriptions" we wish to recall the most interesting and creative arrangements of Chopin's music made over the last hundred and fifty years. In restoring transcriptions of studies, mazurkas, waltzes or preludes to the repertory we will also show how important a source of inspiration was the music of Chopin, a great Romantic, inspiring artist and a composer of genius. Lista utworów: |
cena 120,95 zł. nuty.pl | Lloyd Webber Julian The Best Of Julian Lloyd Webber Najlepsze utwory grane przez Juliana Lloyda Webbera The Best Of Julian Lloyd Webber
Trzynaście utworów nagranych i zaaranżowanych przez znanego wiolonczelistę Juliana Lloyda Webbera, w dokładnej transkrypcji na wiolonczelę z akompaniamentem fortepianowym. W publikacji można znaleźć zarówno utwory J. S. Bacha czy A. Dvoraka, jak również piosenkę Eltona Johna. Made in England is a collection of pieces chosen from the recordings Julian Lloyd Webber has made over the last 20 years. This complilation mixes old favourites such as Saint-Saens 'The Swan' with more recent compositions such as Elton John's 'Your Song'. Lista utworów: |
cena 97,95 zł. nuty.pl | Vivaldi Antonio Concerto in A minor for Violoncello, Strings and basso continuo, RV 442 Koncert a-moll na wiolonczelę, orkiestrę smyczkową i basso continuo, RV 442 Concerto in A minor for Violoncello, Strings and basso continuo, RV 442 Konzert a-Moll für Violoncello, Streicher und Basso continuo, RV 422 Concert a-moll pour violoncelle, orchestre á cordes et basso continuo, RV 442
Antonio Vivaldi (1675 - 1741) skomponował około 500 koncertów instrumentalnych, w tym ponad 230 koncertów na skrzypce i orkiestrę. Prezentowana Publikacja zawiera "Koncert a-moll na wiolonczelę, orkiestrę smyczkową i basso continuo" RV 422 Antonia Vivaldiego (1675 - 1741), w opracowaniu na wiolonczelę i fortepian (wyciąg fortepianowy partii orkiestry oraz basso continuo). Koncert ten składa się z trzech części: cz. I - Allegro, cz. II - Largo cantabile - cz. III - Allegro. Lista utworów: |
cena 64,95 zł. nuty.pl | Fauré Gabriel Elégie Op. 24, Sicilienne Op. 78 for Violoncello and Piano Elegia op. 24, Siciliana op. 78 na wiolonczelę i fortepian Elégie Op. 24, Sicilienne Op. 78 for Violoncello and Piano Elégie Op. 24, Sicilienne Op. 78 für Violoncello und Klavier Elégie op. 24, Sicilienne op. 78 pour violoncelle et piano
Gabriel Fauré (1845 - 1924) to organista i kompozytor francuski, uczeń m. in. Kamila Saint - Saënsa. Razem z Cezarem Franckiem reprezentuje on narodową muzykę francuską. Fauré miał ogromną inwencję melodyczną oraz niezwykłą wrażliwość harmoniczną. Jego utwory cechują się klasyczną prostotą i klarownością. Szczególnym zamiłowaniem kompozytor darzył małe formy (miniatury). "Sicilianę" Fauré skomponował w 1893 roku. Utwór ten posiada kilka wersji. Pierwotnie napisany został z myślą o muzyce do sztuki Moliera - "Le Bourgeois gentilhomme". W obsadzie utworu znajdowały się flet, obój i kwartet smyczkowy. W kwietniu 1989 roku Fauré włączył "Sicilianę" do sztuki Maeterlincka "Pelléas et Mélisande", jako introdukcja do sceny, w której Melisanda gubi swój pierścień. Wówczas kompozytor opracował ten utwór na fortepian solo, a także na wiolonczelę i fortepian. Utwór "Elégie" Fauré ukończył w 1880 roku. Prawdopodobnie kompozycja ta miała być jedną z części sonaty. Premiera tego dzieła odbyła się w 1883 roku. Partię wiolonczeli wykonał Jules Loëb, a partie fortepianu - kompozytor. Prezentowana publikacja zawiera dwa utwory na wiolonczelę i fortepian - "Elegię" i "Sicilianę", wydane w oparciu o oryginalne rękopisy Fauré. Fauré's "Sicilienne" exists in several versions. Composed in 1893 as part of incidental music for Moliere's "Le Bourgeois gentilhomme", it remained unheard in this form as the theatre went bankrupt. A surviving manuscript from this time shows the piece scored for flute, oboe, and string quartet. In April 1898 Fauré incorporates it into his incidental music for Maeterlinck's "Pelléas et Mélisande", as an introduction to the fountain scene where Mélisande loses her ring. At the same time he made a reducion for solo piano and a version for cello and piano, the latter dedicated to the English cellist William Henry Squire. The authorship of the arrengement for violin is not known; it is probably not by Fauré. Fauré composed "Elégie" in 1880, possibly as a part of a sonata that was never completed. The public premiere was given in Paris by its dedicate, Jules Loëb, accompanied by Fauré, on 15 December 1883. Lista utworów: |
cena 45,95 zł. nuty.pl | Grieg Edward Intermezzo for Violoncello and Piano eg 115 Intermezzo na Wiolonczelę i Fortepian eg 115 Intermezzo for Violoncello and Piano eg 115 Intermezzo für Violoncello und Klavier eg 115
Grieg najprawdopodobniej napisał Intermezzo w 1866 roku, kiedy to w grudniu, wysłał list do swojego przyjaciela, Gottfreda Matthisona-Hansena pisząc w nim o dwóch utworach na wiolonczelę i fortepian, które właśnie stworzył. Intermezzo nie doczekało się reszty dzieła i pozostało utworem samym w sobie - Grieg, oprócz sonaty a-moll nigdy więcej nie napisał nic na duet tych instrumentów. Writing to his friend Gottfred Matthison-Hansen, on 12 December 1866, Grieg mentioned two pieces for cello and piano that he recently composed in Bergen. In all probability one of the two pieces was the present intermezzo. The brevity of the Intermezzo and its heading in the autograph manuscript suggests that it was meant to form part of a larger cycle of pieces. Apart from Sonata in a-minor op.36, however, Grieg is not known to have producedany further works for this combination of instruments. Lista utworów: |
cena 111,95 zł. nuty.pl | Różni Sacred Music for Violoncello and Piano (Organ), Volume 1 Muzyka sakralna na wiolonczelę i fortepian (organy), z. 1 Sacred Music for Violoncello and Piano (Organ), Volume 1 Sacred Music für Violoncello und Klavier (Orgel), Band 1 Sacred Music pour violoncelle et piano (orgue), vol. 1
Pierwsza część kolekcji muzyki sakralnej. Znajdziesz tu pięć utworów takich kompozytorów, jak Conrad Kocher, Hans L. Hassler, Lowell Mason, Ignaz Franz i Scott Richards. W obecnym wydaniu utwory zostały zaaranżowane przez Hardy'ego Schneidersa na wiolonczelę i fortepian (lub organy bez pedału). Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Romberg Bernhard Heinrich Three Divertimenti on National Songs for Violoncello and Piano, Op. 42, 46, 65 Trzy divertimenta skomponowane na podstawie narodowych pieśni na wiolonczelę i fortepian, op. 42, 46, 65 Three Divertimenti on National Songs for Violoncello and Piano, Op. 42, 46, 65 Drei Divertimenti über Nationallieder für Violoncello und Klavier, Op. 42, 46, 65
Bernhard Heinrich Romberg (1767 - 1841) to niemiecki wiolonczelista i kompozytor, autor wielu kwartetów smyczkowych oraz dzieł wiolonczelowych. Publikacja "Drei Divertimenti über Nationallieder" zawiera trzy Divertimenta Romberga skomponowane na podstawie narodowych pieśni ludowych. Są to utwory oparte o pieśń szwecką (op. 42), pieśń austriacką (op. 46) oraz pieśń westfalską w op. 65 (Westfalia to kraina historyczna w Niemczech). Publikacja zawiera dokładne wyjaśnienie stosowanych przez edytora niniejszego wydania - Joachima Stutschewsky'ego - oznaczeń wykonawczych. Lista utworów: |
cena 155,95 zł. nuty.pl | Amram David Honor Song (VcPf) Honor Song for Sitting Bull - Koncert na wiolonczelę i orkiestrę (wyciąg na wiolonczelę i fortepian) Honor Song for Sitting Bull - Concerto for Violoncello and Orchestra (Violoncello and Piano) Honor Song for Sitting Bull - Konzert für Violoncello und Orchester (Ausgabe für Violoncello und Klavier)
"Honor Song for Sitting Bar" to kompozycja Davida Amrama bazująca na indiańskiej piosence o tym samym tytule, ukazującej siłę i piękno indiańskich ludów. Amram podczas pobytu na Festiwalu Sztuki Indiańskiej na Florydzie miał przyjemność koncertować z Kevinem Locke - piosenkarzem, tancerzem i flecistą. To właśnie Kevin nauczył Davida tej popularnej indiańskiej piosenki. Utwór w oryginale skomponowany został na wiolonczelę i orkiestrę. W niniejszej publikacji zawarto opracowanie na wiolonczelę i fortepian również wykonane przez kompozytora. In January, 1981, I performed with Floyd "Red Crow" Westerman, Buffy Sainte - Marie, and Native American actor Will Sampson at the Mikasookie All - Indian Arts Festival in Florida. During one of the concerts, I met and performed with Kevin Locke, a young Lakota traditional singer, hoop dancer and flute player. Kevin taught me the Honor Song for Sitting Bull, sung for over a century to celebrate the spirit of the great Lakota leader.Kevin's name appears in the score, along with that of Margot Thunderbird, a Shinnecock singer, who taught me the four - bar motif that appears in the second variation of the concerto. I mention their names here to honor native American traditions and to thank these two wonderful singers for the gift of their commitment to the traditional music of their peoples. Both melodies are well - known social songs, reflecting the deep power and beauty of the Indian Nations. Lista utworów: |
cena 175,95 zł. nuty.pl | Beethoven Ludwig van Sonatas for Violoncello and Piano, Op. 5, Op. 69, Op. 102 Sonaty na wiolonczelę i fortepian, Op. 5, Op. 69, Op. 102 Sonatas for Violoncello and Piano, Op. 5, Op. 69, Op. 102 Sonaten für Violoncello und Klavier, Op. 5, Op. 69, Op. 102
Niniejsza publikacja zawiera pięć Sonat na wiolonczelę i fortepian Ludwiga van Beethovena. Są to wszystkie sonaty, jakie stworzył on na taką obsadę. Utwory te powstawały w latach 1796 - 1815, kiedy w twórczości Beethovena dokonywały się radykalne przemiany stylistyczne. Kompozytor dążył wtedy do wykształcenia własnego indywidualnego stylu. Przeznaczenie sonat na fortepian i wiolonczelę było w czasach współczesnych kompozytorowi nowatorskim pomysłem. Beethoven chciał zaznaczyć, że nie traktuje już fortepianu jako instrumentu wyłącznie akompaniującego. Partia fortepianu w jego sonatach jest równoważna z partią wiolonczeli. Kompozytorzy romantyczni pójdą dalej tym tropem, traktując wiolonczelę jako jeden z ulubionych instrumentów pozwalających na wyrażenie mowy uczuć. Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Ratusińska Weronika Blue Note Blue Note for violoncello and piano
Blue Note na wiolonczelę i fortepian powstał w 2007 roku na zamówienie Evvy Mizerskiej i jest jej dedykowany. Tytuł utworu jak mówi kompozytorka związany jest z wykorzystaniem w kilku fragmentach skali bluesowej z charakterystycznymi dla niej alteracjami. Blue notes mają swoją genezę w murzyńskim folklorze muzycznym i charakterystyczne są dla tonalności muzyki jazzowej. Utwór jest inspirowany nurtem minimal music i folklorem rodzimym (częste stosowanie pustych kwint). Blue Note to jak podpowiada kompozytorka crossover, czyli swobodne przekraczanie granic między różnymi stylami. Repetytywna narracja muzyczna wprowadza słuchacza w nastrój medytacyjny, który przeradza się w dynamiczny i ożywiony dialog instrumentów, przypominający improwizację jazzową, aby tuż przed zakończeniem znów się uspokoić. Utwór po raz pierwszy wykonała Evva Mizerska (wiolonczela) i Emma Abbate (fortepian) 25 października 2007 roku w Blackheath Halls w Londynie. Rok później Blue Note ukazał się na płycie Young Composers in Tribute to Fryderyk Chopin wydanej przez DUX Recording Producers. Nagrania dokonały Evva Mizerska i Katarzyna Drogosz. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland