Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 39 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef Allegro de sonate op. 2 na skrzypce i fortepian Allegro de sonate op. 2 na skrzypce i fortepian Allegro de sonate op. 2 pour violon et piano concertant
Utwór ten napisali artyści młodzi, stojący dopiero u progu wielkiej kariery. Dzieło powstało w 1848 r., a ułożyli je 13-letni Henryś i niespełna 11-letni Józio Wieniawscy. Były to więc jeszcze dzieci, ale prawdziwie "cudowne dzieci". Podobno było "Allegro de sonate" zadaniem egzaminacyjnym braci Wieniawskich na zakończenie kursu harmonii i kontrapunktu w paryskim konserwatorium. Zostało zapewne wysoko ocenione przez profesorów oraz dyrekcję konserwatorium, przeznaczone bowiem zostało do druku. Utwór był potem często wykonywany przez braci na ich wspólnych koncertach. Stał się na tyle popularny, że niedługo po pierwszym wydaniu ukazał się w znanej oficynie u Kistnera w Lipsku. Lista utworów: |
cena 128,95 zł. nuty.pl | Husa Karel Koncert na skrzypce i orkiestrę (wyciąg fortepianowy) Koncert na skrzypce i orkiestrę (wyciąg fortepianowy) Concerto for Violin and Orchestra (Piano Reduction)
Publikacja zawiera Koncert na skrzypce i orkiestrę Karela Husa, w obecnym wydaniu w transkrypcji na skrzypce i fortepian. Kompozycja ta przeznaczona jest dla instrumentalistów zaawansowanych. Utwór został skomponowany na zamówienie Filharmonii w Nowym Jorku. Premierowe wykonanie odbyło się 27 maja 1993 w Filharmonii w Nowym Jorku. Na skrzypcach zagrał Glenn Dicterow, a orkiestrą dyrygował Kurt Masur. Lista utworów: |
cena 32 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonaise for Violin and Piano Grand Duo Polonaise für Violine und Klavier Grand Duo Polonaise pour violon et piano concertant
Kolejnym po Allegro de Sonate, wspólnym dziełem braci Henryka i Józefa Wieniawskich jest Grand Duo Polonais, zadedykowane Stanisławowi Moniuszce. Utwór powstał około 1851 roku, podczas wielkiego rosyjskiego tournee dwójki młodych artystów. Fantazja oparta jest na dwóch pieśniach twórcy polskiej opery narodowej - dumce Kozak oraz jednej z najbardziej przejmujących pieśni moniuszkowskich - Maciek. W Finale wykorzystane zostały motywy Poloneza G-dur z popularnej swego czasu rosyjskiej opery Mogiła Askolda Aleksandra Wierstowskiego. Konstrukcja całości jest raczej luźna, a poszczególne ogniwa łączą ze sobą wirtuozowskie kadencje skrzypiec lub fortepianu. Obydwie partie instrumentów potraktowane są równorzędnie, stawiając zarówno przed skrzypkiem, jak i pianistą wysokie wymagania techniczne. Grand Duo Polonais było kompozycją, którą bracia Wieniawscy porywali publiczność w wielu krajach. Wielokrotnie musieli je powtarzać, ulegając żądaniom rozentuzjazmowanych słuchaczy. Dzisiaj utwór ten poszedł niemal zupełnie w zapomnienie - może dlatego, że mało kto potrafi je zagrać tak, jak grali go kongenialni bracia. [A. Cofalik] Allegro de Sonate was followed by Grand Duo Polonais, another joint work by Henryk (Op. 8) and Józef (Op. 5) Wieniawski. Dedicated to Stanisław Moniuszko, the piece was composed c. 1851, during the grand Russian tour of the two young artists. The fantasy is based on two songs by the creator of the Polish national opera - the dumky Cossack and one of Moniuszko's most moving songs - Maciek. Motives from Alesky Wierstowski's Polonaise in G major from the then popular Russian opera Askold's Grave were used in the Finale. The construction of the whole is rather loose and the individual sections are linked with virtuosic cadenzas for violin or piano. The parts for both instruments are treated in a similar way, making high technical demands on both the violinist and the pianist. Grand Duo Polonais was a composition with which the Wieniawski brothers thrilled audiences of many countries. They had to repeat it many times, yielding to the demands of enthusiastic listeners, as was the case during concerts at the Wielki Theatre in Warsaw as well as Poznań and Cracow, among other places. Today the work is almost completely forgotten, perhaps because there is no one to play it in the same way as the two brothers of genius. [A. Cofalik] Lista utworów: |
cena 32,95 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Pastorale e danza na skrzypce i fortepian Pastorale e danza na skrzypce i fortepian Pastorale e danza for Violin and Piano Pastorale e danza für Violine und Klavier Pastorale e danza pour violon et piano
Pastorale e danza na skrzypce i fortepian zostało skomponowane w 1999 roku. Kompozytor dedykował ten utwór prof. Mirosławowi Ławrynowiczowi, a jego prawykonanie odbyło się 8 maja 2000 roku podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych. Kompozytor często podkreśla, że Pastorale e danza jest pierwszym świadomie napisanym dziełem reprezentującym trzeci nurt stylistyczny jego twórczości. Określa go jako klasyczny postmodernistyczny charakteryzujący się uproszczeniem środków kompozytorskich zarówno w harmonii, jak i melodyce. Romuald Twardowski podkreśla także, że tytuł utworu dość wiernie odzwierciedla jego charakter i nastrój: pełen temperamentu taniec (Danza), będący syntezą różnych wątków ludowych, jest poprzedzony przez Pastorale - rodzaj sielanki o zmiennym nastroju. Pastorale e danza for Violin and Piano was composed in 1999. The composition was dedicated to prof. Mirosław Ławrynowicz and performed for the first time on 8th May 2000 at the Warsaw Music Meetings. The author of the composition often emphasises that Pastorale e danza is the first consciously written piece representing the third current in his work. He defines this trend as a post-modern classicism, characterised by simplicity of composition both in harmony and melody. Romuald Twardowski also stresses the fact that the title of the work quite accurately reflects its mood and character: a passionate dance (Danza) combining various folk themes is preceded by Pastorale - a kind of idyll with a varying mood. Lista utworów: |
cena 35 zł. nuty.pl | Szymanowski Karol Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian Kołysanka (La Berceuse d'Aitacho Enia) op. 52 na skrzypce i fortepian Cradle Song (La Berceuse d'Aitecho Enia) Op. 52 for Violin and Piano
Zawarta w niniejszej publikacji Kołysanka "La Berceuse d'Aitacho Enia" Karola Szymanowskiego postała w 1925 roku, podczas pobytu kompozytora w Saint Jean-de-Luz we francuskich Pirenejach. Szymanowski przebywał tam wraz z Pawłem Kochańskim i jego żoną na zaproszenie Dorothy Jordan-Robinson, swojej amerykańskiej przyjaciółki. Tytuł utworu odnosi się do baskijskiej nazwy willi, w której mieszkała Dorothy. Premierowe wykonanie Kołysanki odbyło się 14 października 1925 roku w Warszawie. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland