Indeks autorów | | Wyszukiwarka | | Mapa serwisu |
cena 32 zł. nuty.pl | Wieniawski Henryk, Wieniawski Józef Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonais na skrzypce i fortepian Grand Duo Polonaise for Violin and Piano Grand Duo Polonaise für Violine und Klavier Grand Duo Polonaise pour violon et piano concertant
Kolejnym po Allegro de Sonate, wspólnym dziełem braci Henryka i Józefa Wieniawskich jest Grand Duo Polonais, zadedykowane Stanisławowi Moniuszce. Utwór powstał około 1851 roku, podczas wielkiego rosyjskiego tournee dwójki młodych artystów. Fantazja oparta jest na dwóch pieśniach twórcy polskiej opery narodowej - dumce Kozak oraz jednej z najbardziej przejmujących pieśni moniuszkowskich - Maciek. W Finale wykorzystane zostały motywy Poloneza G-dur z popularnej swego czasu rosyjskiej opery Mogiła Askolda Aleksandra Wierstowskiego. Konstrukcja całości jest raczej luźna, a poszczególne ogniwa łączą ze sobą wirtuozowskie kadencje skrzypiec lub fortepianu. Obydwie partie instrumentów potraktowane są równorzędnie, stawiając zarówno przed skrzypkiem, jak i pianistą wysokie wymagania techniczne. Grand Duo Polonais było kompozycją, którą bracia Wieniawscy porywali publiczność w wielu krajach. Wielokrotnie musieli je powtarzać, ulegając żądaniom rozentuzjazmowanych słuchaczy. Dzisiaj utwór ten poszedł niemal zupełnie w zapomnienie - może dlatego, że mało kto potrafi je zagrać tak, jak grali go kongenialni bracia. [A. Cofalik] Allegro de Sonate was followed by Grand Duo Polonais, another joint work by Henryk (Op. 8) and Józef (Op. 5) Wieniawski. Dedicated to Stanisław Moniuszko, the piece was composed c. 1851, during the grand Russian tour of the two young artists. The fantasy is based on two songs by the creator of the Polish national opera - the dumky Cossack and one of Moniuszko's most moving songs - Maciek. Motives from Alesky Wierstowski's Polonaise in G major from the then popular Russian opera Askold's Grave were used in the Finale. The construction of the whole is rather loose and the individual sections are linked with virtuosic cadenzas for violin or piano. The parts for both instruments are treated in a similar way, making high technical demands on both the violinist and the pianist. Grand Duo Polonais was a composition with which the Wieniawski brothers thrilled audiences of many countries. They had to repeat it many times, yielding to the demands of enthusiastic listeners, as was the case during concerts at the Wielki Theatre in Warsaw as well as Poznań and Cracow, among other places. Today the work is almost completely forgotten, perhaps because there is no one to play it in the same way as the two brothers of genius. [A. Cofalik] Lista utworów: |
cena 129,95 zł. nuty.pl | Spohr Louis Concerto No. 8 in A minor Op. 47 for Violin and Orchester Koncert na skrzypce i orkiestrę nr 8 a-moll op. 47 (transkrypcja na skrzypce i fortepian) Concerto No. 8 in A minor Op. 47 for Violin and Orchester (Violin and Piano) Konzert für Violine und Orchester Nr. 8 a-moll op. 47 in Form einer Gesangsszene (Ausgabe für Violine und Klavier)
Louis Spohr (1784 - 1859) to niemiecki skrzypek, kompozytor i dyrygent. Z jego dwunastu koncertów skrzypcowych w dzisiejszym repertuarze utrzymuje się VIII Koncert skrzypcowy a-moll op. 47 skomponowany w 1816 roku. Spohr nazwał go "Koncertem w formie sceny wokalnej". Koncert składa się z następujących części: Spohr's "Gesangscene" is one of those great Master compositions for the violin, which have to this day preserved their freshness for all those who, on their part, have preserved a love for the true spirit of the violin. The unique position which this work occupies in violin literature is due to Spohr's ingenious idea, on the occasion of his first public appearance in Italy; of meeting the 'gusto italiano' half way by playing a violin - piece in the "Form of a vocal scene", consisting of: 'Recitativo, aria e stretta'. This may account for the witty reverence to Rossini, in the delightful Eb passage in the last movement. Lista utworów: |
cena 104,95 zł. nuty.pl | Lumsden Caroline, Attwood Ben Wizard's Potion for Violin and Piano Dowcipy czarownicy na skrzypce i fortepian Wizard's Potion for Violin and Piano
Doskonała pozycja przygotowana z myślą o najmłodszych skrzypkach. Autorzy - Ben i Kate - zachęcają do skomponowania własnej muzyki, napisania wiersza i narysowania obrazka. Na końcu książki zostało przygotowane miejsce w tym celu. Ucząc się utworów zawartych w publikacji słuchaj płyty CD, na której nagrane są wskazówki od autorów i akompaniamenty, z którymi możesz ćwiczyć utwory. Po prostu baw się muzyką! Ben and I really enjoyed writing these pieces for You. We hope that Kate's lovely illustrations and the lyrics of each piece will encourage you to compose your own music, write your own poems and draw your own illustrations. There is a page for you to create your own rhythmic spells at the back of the book. Try out different ideas on your cello and then write them down. It is great fun to do. Lista utworów: |
cena 52,95 zł. nuty.pl | Elgar Edward Salut d'amour for Piano, Op. 12 Salut d'amour na fortepian. op. 12 Salut d'amour for Piano, Op. 12 Liebesgruß für Klavier, Op. 12 Salut d'amour pour piano, op. 12
Edward Elgar (1857 - 1934) to kompozytor brytyjski. Pozostawił po sobie m. in. dwie symfonie, oratorium "The dream of Gerontius", oraz wariacje na temat własny pt. "Enigma". Utwór "Salut d'amour" op. 12 Elgar skomponował w 1886 roku. Artysta przeznaczył tę kompozycję na skrzypce i fortepian. Partię fortepianu pisał z myślą o swojej uczennicy z klasy akompaniamentu fortepianowego - Caroline Alice Roberts. We wrześniu 1888 roku Roberts została żoną kompozytora. "Salute d'amour" istnieje w bardzo wielu wersjach na przeróżne obsady (opracowania m. in. na fortepian solo, na głos wokalny, czy małą orkiestrę). Prezentowane wydanie "Salute d'amour" zawiera aranżację na fortepian solo. In July 1888 Edward Elgar added the date to a piece for violin and piano that he had entitled "Luebesgrüss". Since October 1886 Elgar had received Caroline Alice Roberts as a pupil in the art of piano accompaniment, and the violin piece almost certainly originated in the course of their growing relationship. Master and pupil become engaged in September 1888. One other rather subtle change was also implied by the cover of Schott's printed edtition. The piece appeard in several versions. First in the autumn of 1889, it was released simultaneously in versions for violin and piano, piano solo and small orchestra, then other arrangements followed: by 1899 the cover title to the music boasted no less than 20 instrumental versions and vocal versions in various keys, to two texts in English and one in French. As a piano solo, "Salut d'amour" has sufficient technical challenges and musical substance to remain a rewarding experience for the player. Lista utworów: |
cena 29,95 zł. nuty.pl | Twardowski Romuald Plejady na skrzypce i fortepian Plejady na skrzypce i fortepian Pleiades for Violin and Piano
Skojarzenie tytułu kompozycji - Plejady - z wierszem Jarosława Iwaszkiewicza jest jak najbardziej na miejscu. Romuald Twardowski swoją kompozycją na skrzypce i fortepian chciał oddać hołd poecie, z którym pozostawał w bliskiej znajomości, Utwór powstał w 1993 roku, trzynaście lat po śmierci poety. W języku muzycznym utworu odnajdziemy ślady twórczości Karola Szymanowskiego. Twardowski stosuje w Plejadach podobne rozwiązania fakturalne, np.: wysoki rejestr skrzypiec grających kantylenę na tle figuracyjnych arabesek fortepianu. Spotkać też można nieregularność rytmizacji linii melodycznej. Plejady zostały prawykonane przez Piotra Stawskiego (skrzypce) i Macieja Grzybowskiego (fortepian) w Warszawie 25 października 1993 roku. Associating the title of the composition - Pleiades - with the poem by Jarosław Iwaszkiewicz is thoroughly justified. By his composition for violin and piano Romuald Twardowski wished to pay tribute to the poet, with whom he was a close friend. The piece was composed in 1993, thirteen years after the poet's death. In the musical language of Pleiades we shall find traces of works by karol Szymanowski. In Pleiades Twardowski uses similar solutions regarding the music texture, such as the high register of the violin playing the cantilena against the background of figurative arabesques of the piano. Irregular rhythm structure of the melodic line can also be encountered in Pleiades. The composition was first performed by Piotr Stawski (violin) and Maciej Grzybowski (piano) in Warsaw on 25th October 1993. Lista utworów: |
Wyszukiwarka
Strona główna
Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland