•Centrum Dystrybucji Nut•
System sklepów muzycznych
  

pokaż koszyk
Pomoc  Podręczniki  Utwory okolicznościowe  Nuty na instrumenty klawiszowe  Nuty na instrumenty strunowe  Nuty na instrumenty dęte drewniane i dęte blaszane  Nuty na instrumenty perkusyjne  Nuty na głosy solowe i chóry  Śpiewniki turystyczne, biesiadne i rockowe  Książki  Nuty na orkiestrę  Nuty na zespoły kameralne oraz rockowe  Inne 
Indeks autorów |  Wyszukiwarka |  Mapa serwisu 

In a mist

Dostępne opracowania:

3 akordeony (1)
altówka i fortepian (2)
książka (1)
skrzypce i fortepian (8)
skrzypce i fortepian i wiolonczela (1)
skrzypce solo (1)
więcej opracowań ...

In a mist znajdziesz w 14 publikacjach wymienionych poniżej:


Okładka: Paganini Niccolo, Moto Perpetuo, Op. 11, No. 6 - for Violin and Piano

cena 56,95 zł.


nuty.pl

Paganini Niccolo
Moto Perpetuo, Op. 11, No. 6 - for Violin and Piano

angielski Moto Perpetuo, Op. 11, No. 6 - for Violin and Piano


Ilość stron:8 + 8
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Lichtenberg Leopold
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL058374

Niccolo Paganini uważany jest za jednego z największych wirtuozów skrzypiec. "Moto perpetuo" jest mistrzowskim utworem skrzypcowym wymagającym dobrej biegłości w grze na tym instrumencie.



Lista utworów:
Moto Perpetuo op. 11 nr 6 (Paganini Niccolo)

Okładka: , Masterworks for the Young Violinists

cena 79,95 zł.


nuty.pl

Masterworks for the Young Violinists

polski Utwory skrzypocowe dla początkujących
angielski Masterworks for the Young Violinists


Ilość stron:40 + 12
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Steiner Erick, Applebaum Samuel
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060099

Kolekcja łatwych utworów wielkich mistrzów muzyki poważnej, w opracowaniu na skrzypce solo z akompaniamentem fortepianowym. Utwory pochodzą różnych epok, począwszy od muzyki Telemanna, Bacha, przez muzykę Mozarta, Haydna i Beethovena do utworów romantycznych Schuberta, Mendelssohna i Czajkowskiego.


Contents: Andante (Mendelssohn) • Bourrée (Bach) • Gigue (Handel) • Halt by the Brook (Mull) • Les Plaisirs (Telemann) • Mazurka (Tchaikovsky) • Menuet (Schubert) • Minuet (Mozart) • Minuet in Form of a Canon • Du Bist Die Ruh • Rondo (Haydn) • Scherzo.


Lista utworów:
Bourrée (From Chamber Suite No. 1) (Johann Sebastian Bach)
Scherzo (From String Quartet) op. 18 nr 4 (Ludwig van Beethoven)
Minuet in the from of a Canon (From String Quartet op. 76 nr 2 (Josef Haydn)
Rondo (From String Quartet op. 33 nr 3 (Josef Haydn)
Gigue (From Concerto Grosso No. 9) (George Frideric Handel)
Romance (Andante from Piano Trio in D minor) op. 49 (Felix Mendelssohn)
Minuet (From Serenade in Bb for Wind Instruments) KV 361 (Wolfgang Amadeus Mozart)
The Brook (Song, "Wohin", from "Die Schöne Müllerin") (Franz Schubert)
My Sweet Repose (Song, "Du bist die Ruh") (Franz Schubert)
Minuet (From String Quartet) op. 168 (Franz Schubert)
Mazurka (From Piano Trio) op. 50 (Peter Ilitch Tchaikovsky)
Les Plaisirs (From Suite in A minor) (George Philipp Telemann)

Okładka: Bloch Ernest, Suite Hebraique for Viola (or Violin) and Piano

cena 79,95 zł.


nuty.pl

Bloch Ernest
Suite Hebraique for Viola (or Violin) and Piano

polski Suite Hebraique na altówkę (lub skrzypce) i fortepian
angielski Suite Hebraique for Viola (or Violin) and Piano
niemiecki Suite Hebraique für Bratsche (oder Geige) und Klavier
francuski Suite Hebraique pour viole (violon) et piano


Ilość stron:16 + 2x8
Format:225 x 300
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1) lub Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL060195

Publikacja zawiera Suitę hebrajską Ernesta Blocha (1880 - 1959) - współczesnego amerykańskiego kompozytora. Bloch studiował u takich mistrzów, jak: E. Jaques-Dalcrose'a w Genewie, E. Ysaye w Brukseli oraz L. Thuillego w Monachium. Artysta jest także założycielem Instytutu Muzycznego w Cleveland. Niniejsza Suita posiada budowę trzyczęściową: I - Rapsodie, II - Processional, III - Affirmation.



Lista utworów:
Suita hebrajska (Bloch Ernest)

Okładka: Bloch Ernest, Suite for Viola and Piano

cena 128,95 zł.


nuty.pl

Bloch Ernest
Suite for Viola and Piano

polski Suita na altówkę i fortepian
angielski Suite for Viola and Piano


Ilość stron:68 + 16
Format:230 x 305
Opracowanie na:altówka i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL064920

Suita na skrzypce i fortepian Ernesta Blocha (1880-1959) - współczesnego amerykańskiego kompozytora. Bloch studiował u takich mistrzów, jak: E. Jaques-Dalcrose'a w Genewie, E. Ysaye w Brukseli oraz L. Thuillego w Monachium. Artysta jest także założycielem Instytutu Muzycznego w Cleveland. W swoich utworach często stosował motywikę hebrajską. Prezentowana Suita składa się z 3 części:
I - Lento (ćwierćnuta = 84 - 92);
II - Allegro ironico (ćwierćnuta = 120);
III - Lento (ćwierćnuta = 50).



Lista utworów:
Suite for Viola and Piano (Bloch Ernest)

Okładka: Mozart Wolfgang Amadeusz, Haydn Franz Joseph, Masters for the Young for Violine and Piano

cena 97,95 zł.


nuty.pl

Mozart Wolfgang Amadeusz, Haydn Franz Joseph
Masters for the Young for Violine and Piano

polski Utwory mistrzów dla młodzieży na skrzypce i fortepian
angielski Masters for the Young for Violine and Piano
niemiecki Meister für die Jugend für Violine und Klavier
francuski Maîtres pour la jeunesse pour violine et piano


Ilość stron:28 + 16
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:3 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Hermann Friedrich
Autor aranżacji/opracowania: Hermann Friedrich
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL067587
Produkty podobne:Mozart Wolfgang Amadeusz, Haydn Franz Joseph - Masters for the Young for Violoncello and Piano, Vol. 1
Mendelssohn-Bartholdy Feliks, Schumann Robert - Masters for the Young for Violoncello and Piano, Vol. 3

Publikacja "Meister für die Jugend" zawiera szesnaście wybranych utworów dwóch kompozytorów klasycznych - Josepha Haydna i Wolfganga Amadeusza Mozarta, w opracowaniu na skrzypce i fortepian. Pośród kompozycji odnaleźć można m. in. opracowania pojedynczych części kwartetów Haydna (np. "Andante" z kwartetu smyczkowego nr 82, czy "Serenadę" z kwartetu nr 17) oraz aranżacje fragmentów słynnych oper Mozarta (m. in. aria Papagena z opery "Czarodziejski flet", aria Zerliny z opery "Don Giovanni", czy "Marsz" z opery "Wesele Figara").


Lista utworów:
Canzonetta aus: Don Giovanni (Mozart Wolfgang Amadeus)
Larghetto aus: Stadler-Quartett (Mozart Wolfgang Amadeus)
Arie der Zerlina aus: Don Giovanni (Mozart Wolfgang Amadeus)
Arie des Papageno aus: Die Zauberflöte (Mozart Wolfgang Amadeus)
Marsch aus: Die Hochzeit des Figaro (Mozart Wolfgang Amadeus)
Duett aus: Don Giovanni (Haydn Joseph)
Andante aus: Streichquartett Nr. 82 (Haydn Joseph)
Champagner-Arie aus: Don Giovanni (Mozart Wolfgang Amadeus)
Menuett aus: Streichquartett Nr. 15 (Mozart Wolfgang Amadeus)
Adagio aus: Streichquartett Nr. 66 (Haydn Joseph)
Serenata aus: Streichquartett Nr. 17 (Haydn Joseph)
Menuett aus: Streichquartett Nr. 66 (Haydn Joseph)
Finale aus: Sinfonie Nr. 88 G-Dur Hob. I:88 (Haydn Joseph)
Romanze aus: Sinfonie Nr. 85 B-Dur Hob. I:85 (Haydn Joseph)
Arie des Uriel "Mit Würd' und Hoheit angetan" aus: Die Schöpfung (Haydn Joseph)
Finale aus: Streichquartett Nr. 39 (Haydn Joseph)

Okładka: Mendelssohn-Bartholdy Feliks, Sonata in F for Violin and Piano

cena 129,95 zł.


nuty.pl

Mendelssohn-Bartholdy Feliks
Sonata in F for Violin and Piano

polski Sonata F-dur na skrzypce i fortepian
angielski Sonata in F for Violin and Piano
niemiecki Sonate F-Dur für Violine und Klavier


Ilość stron:40 + 12
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: angielska, niemiecka
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Menuhin Yehudi
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL068356
Produkty podobne:

Felix Mendelssohn (1809 - 1847), pomimo krótkiego życia, wypracował sobie wiele osiągnięć twórczych. Talent "cudownego dziecka" i staranna edukacja sprawiły, że mając lat kilkanaście Mendelssohn był już wykształconym kompozytorem, pianistą i dyrygentem. Publikacja zawiera Sonatę F-dur na skrzypce i fortepian, którą kompozytor ukończył w 1838 roku w Berlinie. Jest to utwór 3 - częściowy: I - Allegro vivace, II - Adagio, III - Assai vivace. Kompozytor zawarł tu romantyczne walory zaczerpnięte z twórczości Schumanna, oraz elegancję i przejrzystość zaczerpniętą od Mozarta.

Unlike Mendelssohn's Concerto for Violin and Strings in D Minor, composed in 1822, which I introduced in 1952 and which is a sample of his precocious maturity, the Sonata in F Major for Violin and Piano (finished 15 June 1838, also in Berlin) is an example of his full maturity, bearing all the unmistakable qualities of his period and of his own personal style. This Sonata, divided into three movements (Allegro vivace, Adagio, Assai vivace), has the chivalrous, romantic quality of the age that produced Schumann, the elegance and lightness of touch of the age inherited from Mozart, and in addition the perfect formal presentation which Mendelssohn himself drew from Bach.

Lista utworów:
Sonata F-dur (Mendelssohn F.)

Okładka: Pleyel Ignaz Joseph, 6 Duos for Violin and Piano, Op. 48

cena 155,95 zł.


nuty.pl

Pleyel Ignaz Joseph
6 Duos for Violin and Piano, Op. 48

polski 6 Duetów na skrzypce i fortepian, op. 48
angielski 6 Duos for Violin and Piano, Op. 48
niemiecki 6 Duos für Violine und Klavier, Op. 48


Ilość stron:40 + 20 + 16
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce I (1)
Skrzypce II (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: niemiecka
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:4 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Herrmann Carl
Autor wyciągu fortepianowego: Hermann Friedrich
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076294

Ignaz Joseph Pleyel (1757 - 1831) to kompozytor i kapelmistrz austriacki, uczeń Josepha Haydna. Jest twórcą symfonii, koncertów, a także wielu kwartetów smyczkowych. W 1795 roku Pleyel osiadł w Paryżu, gdzie założył sklep muzyczny. Następnie otworzył tam w 1807 roku słynną fabrykę fortepianów (prowadzoną przez jego syna - Kamila). Publikacja "6 Duos" op. 48 zawiera sześć kompozycji Pleyela na skrzypce i fortepian lub na dwoje skrzypiec i fortepian. Kompozytor załącza bowiem dodatkowy, odrębny głos dla skrzypiec drugich. Są to krótkie, klasyczne utwory o trzyczęściowej budowie. "Duo I" np. posiada części: Allegro - Andante - Rondo, a "Duo IV" : Andante - Menuetto (z triem) - Allegretto (w formie tematu z wariacjami).


Lista utworów:
Duo 1 op. 48 nr 1 (Pleyel Ignaz Joseph)
Duo 2 op. 48 nr 2 (Pleyel Ignaz Joseph)
Duo 3 op. 48 nr 3 (Pleyel Ignaz Joseph)
Duo 4 op. 48 nr 4 (Pleyel Ignaz Joseph)
Duo 5 op. 48 nr 5 (Pleyel Ignaz Joseph)
Duo 6 op. 48 nr 6 (Pleyel Ignaz Joseph)

Okładka: Beach H.H.A., Viola Sonata in A minor

cena 259,95 zł.


nuty.pl

Beach H.H.A.
Viola Sonata in A minor

polski Sonata na altówkę i fortepian (w oryginale na skrzypce i fortepian)
angielski Viola Sonata for Piano (Original for Violin and Piano)
niemiecki Sonate für Viola und Klavier (Bearbeitung - Original für Violine und Klavier)


Ilość stron:64 + 28
Format:230 x 305
Opracowanie na:altówka i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Altówka (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:tytułów utworów: angielska
UWAGA: korzystanie z publikacji nie wymaga znajomości języka obcego, ponieważ publikacja nie zawiera opisów
Stopień trudności:6 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:6 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyEdytor: Hannay Roger
Transkrypcja: Hannay Roger
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL076446

Mrs. H. H. A. Beach (właściwie Amy Beach), była pierwszą kompozytorką amerykańską, której udało się zdobyć uznanie w świecie muzyki. Żyła w latach 1867-1944. Jej nauczanie, oprócz nauki gry na fortepianie w dzieciństwie, sprowadzało się do roku nauki kompozycji pod okiem Juniusa W. Hilla. Pomijając ten epizod, była samoukiem - rozwijała się analizując utwory wielkich mistrzów takich jak J. S. Bach.


Lista utworów:
Sonata (Beach H.H.A.)

Okładka: Twardowski Romuald, Capriccio na skrzypce i fortepian

cena 29,95 zł.


nuty.pl

Twardowski Romuald
Capriccio na skrzypce i fortepian

polski Capriccio na skrzypce i fortepian
angielski Capriccio for Violin and Piano
niemiecki Capriccio für Violine und Klavier
francuski Capriccio pour violon et piano


Ilość stron:12 + 4
Format:230 x 305
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:wstępu: polska, angielska
biografii: polska, angielska
tytułów utworów: polska, angielska
Stopień trudności:7 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:7 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Gębski Andrzej, Stachak Tatiana, Kowalczyk Marcin
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL080571

Capriccio zostało skomponowane w 2002 roku dla uczczenia trzydziestolecia pracy artystycznej prof. Mirosława Ławrynowicza i jemu dedykowane. Prawykonanie miało miejsce 20 lutego 2002 roku na Akademii Muzycznej w Warszawie, właśnie podczas koncertu poświęconego temu jubileuszowi. Capriccio jest uważane za jeden z najlepszych utworów skrzypcowych Romualda Twardowskiego, a dla niego samego próbą podsumowania dotychczasowej twórczości na skrzypce i fortepian. Znaleźć więc można w Capricciu atonalną melodykę rodem z Espressioni, ale tez pogodny nastrój, jakby wyjęty z Pastorale e danza. Wszystko to, ujęte w formę nieco ponad czterominutowej miniatury sprawia, że Capriccio, jak w soczewce, skupia cechy stylu kompozytorskiego Romualda Twardowskiego.

Capriccio was composed in 2002 to honour the thirtieth anniversary of Prof. Mirosław Ławrynowicz's artistic work and it was dedicated to him. The first performance took place on 20th February 2002 at the Academy of Music in Warsaw during a concert celebrating this anniversary. Capriccio is considered to be one of the best violin pieces composed by Romuald Twardowski, and for the composer himself it constituted an attempt to sum up the creative output of his wotks for violin and piano. Thus in Capriccio the atonal melodic style of Espressioni as well as a cheerful mood evocative of Pastorale e danza can be found. All this, in the form of a miniature lasting for over four minutes, allows the audience to unmistakably distinguish all the features of Romuald Twardowski's composing style in Capriccio.

Lista utworów:
Capriccio (Twardowski Romuald)

Okładka: Schulz-Brzyska Agnieszka, Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

cena 85,95 zł.


nuty.pl

Schulz-Brzyska Agnieszka
Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.

polski Klasyczny romantyk współczesności. Wczesna twórczość kameralna Andrzeja Nikodemowicza w kontekści jego biografii i źródeł inspiracji.


Ilość stron:186
Format:157 x 220
Opracowanie na:książka
Rodzaj produktu:książka
Wersja językowa:polska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL081222

Andrzej Nikodemowicz to bez wątpienia jedna z największych osobistości w gronie współczesnych polskich kompozytorów. Jego twórczość na stałe zawitała na rodzimej oraz światowej scenie muzycznej, zajmując własne, niepowtarzalne miejsce. Publikacja jest z jednej strony historią człowieka, który na trwałe wpisał się w polskie życie muzyczne XX i XXI wieku, próbą usystematyzowania i obiektywnego scharakteryzowania jego bogatego dorobku kompozytorskiego, a z drugiej strony subiektywnym spojrzeniem na jego sylwetkę oraz na wybrane utwory kameralne. W pracy zamieszczona jest biografia kompozytora od urodzenia we Lwowie w 1925 roku, młodzieńczość, trudne lata wojenne i powojenne, przez konieczność opuszczenia rodzinnego miasta w 1980 roku na rzecz Lublina, gdzie Andrzej Nikodemowicz dotychczas mieszka i dalej tworzy muzykę.
Do prezentacji analitycznej wybrano wąską, ale charakterystyczną i spójną grupę utworów: wczesne kompozycje kameralne Andrzeja Nikodemowicza na skrzypce i fortepian (z lat 40. i 50.) przedstawione w kontekście źródeł jego inspiracji oraz najistotniejszych wydarzeń z jego życia. Są to: Romance, 1947 rok; Kołysanka, 1949 rok; Notturno (Nokturn), 1951 rok; Poeme I, 1955 rok; Poeme II, 1955 rok; Sonata, 1949 rok. Do książki dołączona jest płyta z nagraniami ww utworów kameralnych w wykonaniu Katarzyny Dudy (skrzypce) i Agnieszki Schulz-Brzyskiej (fortepian).


Spis treści:

Wstęp
Rozdział 1
Z histirii Lublina: rozwój miasta jako waznego ośrodka życia muzycznego
Od czasów najdawniejszych do XVIII wieku: najstarsze dzieje przyszłej stolicy regionu
Okres zaborów. II Rzeczpospolita: prężny rozwój życia muzycznego
Po 1945 roku: odbudowa i ponowny rozkwit muzycznego życia Lublina
Podsumowanie
Rozdział 2
Andrzej Nikodemowicz - kompozytor,pianista,pedagog. Szkic biograficzny
Dzieciństwo i wczesna młodość . Pierwsze kontakty z muzyką
U progu dorosłości - druga wojna światowa
Prześladowania na tle ideologicznym i przeprowadzka do Lublina
Stabilizacja. Kolejne sukcesy zawodowe
Rozdział 3
Charakterystyka twórczości
Wprowadzenie
Główne źródła inspiracji i ogólna charakterystyka twórczości kompozytorskiej Nikodemowicza
Religia
Ekspresjonizm
Dodekafonia
Sonoryzm
Podsumowanie
Prace teoretyczne i inne zajęcia twórcze Andrzeja Nikodemowicza
Rozdział 4
Prezentacja analityczna wybranych wczesneych dzieł kameralnych
Wprowadzenie
Analiza
Romance, 1947
Ogólna koncepcja formy
Architektonika utworu
Materiał melodyczny
Ewolucja materiału melodycznego a relacja skrzypce - fortepian
Kołysanka, 1949
Koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego wykorzystanie
Dynamizacja statycznej formy
Specyfika relacji partii instrumentalnych
Notturno (Nokturn), 1951
Ogólna koncepcja formy
Plan architektoniczny
Motywika
Relacje pomiędzy planami instrumentalnymi
Poeme I, 1955
Ogólna koncepcja formy
Materiał dźwiękowy i jego prezentacja w planach instrumentalnych
Rozwijanie utworu ze struktury o charakterze tematycznym
Ogniwa "dygresyjne"
Poeme II, 1955
Zarys budowy formalnej
Motywika struktur nadrzędnych
Specyfika ogniw "dygresyjnych"
Fortepian a partia skrzypiec w procesie rozwoju kompozycji
Sonata, 1949
Ogólna konstrukcja architektoniczna
Budowa formalna
Motywika
Plany instrumentalne w toku budowanie narracji
Podsumowanie i wnioski płynące z analizy
Rozdział 5
Andrzej Nikodemowicz - żywa legenda.Subiektywne portrety kompozytora
Mistrz sam o sobie i o swoim życiu: wywiady autorki pracy z Andrezjem Nikodemowiczem
O życiu: trudne lata 70., przeprowadzka do Lublina i wrażenia związane z miastem
O twórczości: źródła inspiracji i wszechstronne zainteresowania kompozytora
Ojciec
Wywiad z Janem Nikodemowiczem, synem kompozytora
Wywiad z Małgorzatą Nikodemowicz, córką kompozytora
Współpracownik i przyjaciel
Rozmowa z adamem Notankiem, dyrygentem, byłym dyrektorem naczelnym i artystycznym Filharmonii Lubelskiej
Rozmowa z księdzem profesorem Janem Chwałkiem, wieloletnim pracownikiem Instytutu Muzykologii na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Wywiad z Mieczysławem Mazurkiem, lubelskim kompozytorem
Pedagog: wspomnienia autorki pracy z lat szkolnych
Zakończenie
Aneksy
Indeks uworów Andrzeja Nikodemowicza oraz nagród i wyróżnień, które otrzymał
Bibliografia
Spis fotografii i ilustracji

Okładka: Lipiński Karol, Impromptus na skrzypce

cena 35,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Impromptus na skrzypce

angielski Impromptus na skrzypce


Ilość stron:12
Format:210 x 295
Opracowanie na:skrzypce solo
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
tytułów utworów: angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyRedaktor: Jurecka Krystyna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083198

Karol Lipiński-Skrzypek, kompozytor i dyrygent. Urodzony 30 października 1790 w Radzyniu (Podlasie), zmarł 16 grudnia 1861 w Urłowie koło Lwowa.
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku pięciu lat pod kierunkiem ojca. W 1799 wraz z rodziną przeniósł się do Lwowa. Tu grał jako koncertmistrz w prowadzonej przez ojca orkiestrze pałacowej hr. Adama Starzeńskiego. Dodatkowo zainteresował się wiolonczelą i równie szybko jak na skrzypcach zdobył umiejętność gry na tym instrumencie. W 1809 objął stanowisko koncertmistrza, a w 1811 został kapelmistrzem orkiestry teatru operowego. W 1814 wyjechał do Wiednia, gdzie spotkał się z Ludwikiem Spohrem, niemieckim skrzypkiem i kompozytorem. Za jego namową Lipiński zdecydował się na karierę skrzypka-wirtuoza, zrezygnował z dotychczasowej pracy w lwowskim teatrze i poświęcił się wyłącznie doskonaleniu techniki skrzypcowej oraz przygotowaniu repertuaru.
W 1817 Karol Lipiński wystąpił we Lwowie, a następnie wybrał się w podróż artystyczną przez Węgry i Chorwację do Włoch - koncertował w Wenecji, Mediolanie, Padwie, Weronie i Piacenzy. W Piacenzy w kwietniu 1818 dwukrotnie wystąpił wspólnie z Niccolo Paganinim. Podczas kilkuletniego tournée artystycznego koncertował we Lwowie, Kijowie, Krzemieńcu, Kamieńcu Podolskiego, Wilnie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Lipsku, Berlinie, Moskwie i Petersburgu, wszędzie zdobywając wielki aplauz. Na przełomie 1827-28 wystąpił z koncertami w Warszawie, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królestwa Polskiego, a w 1831 Dworu Carskiego. W Warszawie ponownie koncertował w maju 1829 podczas uroczystości koronacji cara Mikołaja I - wówczas to znów zagrał z Paganinim.
W 1830 Lipiński na trzy lata zawiesił działalność koncertową i poświęcił się dalszemu doskonaleniu gry. W następnych latach wznowił tournée artystyczne po całej Europie, grał w Lipsku, Frankfurcie nad Menem, Paryżu (gdzie w urządzeniu koncertu pomógł mu Fryderyk Chopin), Londynie, Manchesterze, Wrocławiu. Po występach w Wiedniu, jako dowód uznania dla mistrzowskiej gry, otrzymał tytuł honorowego obywatela tego miasta.
W 1839 osiadł na stałe w Dreźnie, gdzie przez dwadzieścia lat pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry króla saskiego Fryderyka Augusta. Uczestniczył także w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych (m.in. grał z Ferencem Lisztem), podróżował do Lwowa, Kijowa i Warszawy oraz zajmował się pracą pedagogiczną (w 1845 opiekował się 14-letnim Józsefem Joachimem, zaś w 1848 13-letnim Henrykiem Wieniawskim).
Od 1846 z powodu choroby reumatycznej zaczął ograniczać stopniowo działalność koncertową. W 1854, za wybitne zasługi dla dworu królewskiego, został odznaczony Rycerskim Orderem księcia Alberta. Po przejściu na emeryturę w 1861 przeniósł się do swojego majątku Urłów koło Lwowa. Tu zorganizował szkołę muzyczną dla uzdolnionych dzieci chłopskich.

Ważniejsze kompozycje:

•"Dwa polonezy" op. 1 na skrzypce i orkiestrę
•"Siciliano varié" op. 2 na kwartet smyczkowy
•"Symfonia Es-dur" op. 2 nr 1 (przed 1810)
•"Symfonia C-dur" op. 2 nr 2 (przed 1810)
•"Symfonia B-dur" op. 2 nr 3 (przed 1810)
•"Sonet" na orkiestrę (przed 1810)
•"Favorite-Mazurka" na orkiestrę (przed 1810)
•"Szlachta czynszowa czyli Kłótnia o wiatr", opera (1810-14)
•"Dwa kaprysy" op. 3 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje G-dur" op. 4 na kwartet smyczkowy
•"Wariacje g-moll" op. 5 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy polonezy" op. 5 na fortepian
•"Polonez koncertowy" op. 6 na skrzypce i orkiestrę
•"Rondo alla Polacca E-dur" op. 7 na skrzypce i orkiestrę (przed 1817)
•'Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę" op. 8 (1821)
•"Trzy polonezy" op. 9 na skrzypce i kwartet smyczkowy
•'Trzy kaprysy" op. 10 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wariacje na temat z opery 'Kopciuszek' Rossiniego" op. 11 na skrzypce i orkiestrę
•"Trio na dwoje skrzypiec i wiolonczelę A-dur" op. 12
•"Ronda alla Polacca" op. 13 na skrzypce i orkiestrę
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę fis-moll" op. 14 (1822)
•"Wariacje na temat z opery 'Pirat' Belliniego" op. 15 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Duet na temat z opery 'Il Crociati di Egitto' Meyerbeera" op. 16 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondo alla Polacca na temat pieśni polskich" op. 17 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Rondeau de concert" op. 18 na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Wariacje na temat kawatiny z opery 'Cyrulik sewilski' Rossiniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1820-24)
•"Souvenir de la mer Baltique, Divertissements" op. 19 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę D-dur 'Wojskowy'" op. 21 (ok. 1826)
•"Variations de bravoure sur une Romance militaire" op. 22 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantaisie et variations op. 23 na motywach z opery 'Lunatyczka' Belliniego" na skrzypce i orkiestrę (ok. 1824)
•"Rodacy we Wszechnicy Wrocławskiej" na 4 głosy (1826)
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę e-moll" op. 24 (1830-33)
•"Adagio elegiaco" op. 25 na skrzypce i orkiestrę
•"Fantazja i wariacje na motywach z opery 'Hugenoci' Meyerbeera" op. 26 na skrzypce i orkiestrę
•"Trzy kaprysy" op. 27 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Wielka fantazja na motywach z opery 'Purytanie' Belliniego" op. 28 na skrzypce i orkiestrę
•"Polonoise guerriére" op. 29 na orkiestrę (1837)
•"Trzy kaprysy" op. 29 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Fantazja na temat z opery 'Ernani' Verdiego" op. 30 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1845)
•"Fantazja na temat arii neapolitańskich" op. 31 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo
•"Koncert na skrzypce i orkiestrę A-dur" op. 32 (1844)
•'Fantazja na motywach z opery 'Krakowiacy i Górale' Stefaniego" op. 33 na skrzypce i orkiestrę (przed 1826)
•"Impromptus" op. 34 na skrzypce i fortepian lub skrzypce solo (ok. 1842r)


Lista utworów:
Impromptu no.1 (Lipiński Karol)

Okładka: Lipiński Karol, Souvenir de la Mer Baltique op.19

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Lipiński Karol
Souvenir de la Mer Baltique op.19

francuski Souvenir de la Mer Baltique op.19


Ilość stron:16 + 3
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Skrzypce (1)
Fortepian (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Pabisiak Barbara
Redaktor: Jurecka Krystyna, Czerwińska - Szymula Bogna
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083259

Karol Józef Lipiński (ur. 30 października 1790 w Radzyniu Podlaskim na Lubelszczyźnie, zm. 16 grudnia 1861 w Urłowie) - polski skrzypek, kompozytor i pedagog.
Od wczesnego dzieciństwa zdradzał wybitne zdolności muzyczne. Gry na skrzypcach uczył się od piątego roku życia - początkowo od ojca Feliksa (1765-1847) (kapelmistrza orkiestry w majątku Potockich w Radzyniu Podlaskim koło Lublina).
Po przeniesieniu się Lipińskich w 1799 roku do Lwowa grał w orkiestrze prowadzonej przez ojca w domu Adama Starzeńskiego oraz w zespołach kameralnych. Pod koniec 1809 r. Lipiński został zaangażowany na stanowisko koncertmistrza orkiestry teatru niemieckiego we Lwowie ( Obowiązujący do 1842 roku przywilej teatralny obejmował tylko teatr niemiecki - polscy aktorzy działali wyłącznie na podstawie nie zawsze formalnych umów z przedsiębiorcami austriackimi). Po dwóch latach pracy w orkiestrze został jej kapelmistrzem. We Lwowie mieszkał przez 40 lat do 1839 r., pracując jako dyrygent, a potem dyrektor orkiestry. We Lwowie powstała zdecydowana większość jego kompozycji, m.in. symfonie, trzy koncerty skrzypcowe, kaprysy, polonezy.
Około 1810 roku powstały pierwsze autorskie utwory Lipińskiego: 3 symfonie Es-dur, B-dur, Uwertura D-dur. W 1812 roku odbył podróż do Warszawy, aby zapoznać się z pracą teatru operowego.
W roku 1814 wyjechał do Wiednia, aby poznać sławnego wówczas niemieckiego skrzypka-wirtuoza Ludwika Spohra. Po tym spotkaniu postanowił obrać karierę koncertującego skrzypka, zaś po powrocie do Lwowa porzucił pracę w teatrze i zajął się doskonaleniem gry na skrzypcach. Równocześnie tworzy i zajmuje się działalnością pedagogiczną.
Pod koniec października 1817 r. udaje się na koncerty do Włoch. Spotał się z Paganinim w 1818 r. (wspólnie koncertowali dwukrotnie 17 kwietnia i 24 maja 1818 r.).
W latach 1819-1824 koncertował w Kijowie, Krakowie, Poznaniu, Berlinie, Lipsku i Wrocławiu, Wilnie, Krzemieńcu i Kamieńcu Podolskim. W tym czasie powstały liczne jego utwory.
W 1823 r. koncertował w Kijowie wspólnie z Marią Szymanowską. Występował w Warszawie w grudniu 1827 i na początku 1828 r. dając sześć koncertów w Teatrze Narodowym, po których otrzymał nominację na pierwszego skrzypka Dworu Królewsko-Polskiego.
W 1829 r. podczas uroczystości koronacyjnych Mikołaja I, na które przybył również Paganini obaj artyści koncertowali wywołując w prasie warszawskiej gorącą polemikę na temat wyższości ich gry. Lipiński po powrocie z Warszawy zaniechał koncertowania i poświęcił się pracy kompozytorskiej. W 1834 r. rozpoczął występy z nowym repertuarem w Warszawie i Poznaniu, w 1835 roku udał się na półtoraroczną podróż artystyczna na Zachód. W Lipsku sprawował stanowisko koncertmistrza w słynnej orkiestrze Gewandhaus. Stamtąd udał się do Paryża. Koncertował niewiele z powodu długiej naprawy uszkodzonych skrzypiec. Z Paryża przeniósł się z koncertami do Anglii (Londyn, Manchester).
W latach 1837-1839 poczynił starania o stanowisko koncertmistrza kapeli króla saskiego w Dreźnie, które otrzymał w 1839 r. Niemal do ostatnich dni swego życia działalności jego związana była z tym miastem.
Współpracował z R. Wagnerem, przyjaźnił się z R. Schumannem. W Dreźnie powstały jego ostatnie utwory.Tutaj też rozwinął swoją działalność pedagogiczną kształcąc wielu skrzypków i opiekując się młodymi talentami (H. Wieniawski). Paganini zapytany, kto według niego jest najlepszym skrzypkiem na świecie odpowiedział: "Nie wiem kto jest najlepszy, ale Lipiński ma na pewno drugie miejsce".
Zmarł z powodu astmy.
Największe dzieła:
•Wariacje na tematy z opery "Kopciuszek" Rossiniego op. 10
•Rondo alla polacca op. 13
•I Koncert skrzypcowy fis-moll op. 14
•II Koncert skrzypcowy D-dur (Concerto militaire; Wojskowy) op. 21
•Variations de Bravoure op. 22
•Fantazja i wariacje na tematy z opery "Lunatyczka" Belliniego op. 23
•Fantazja na motywach opery "Krakowiacy i Górale" Stefaniego op. 33
•III Koncert skrzypcowy e-moll op.24
•IV Koncert skrzypcowy A-dur op.32















Lista utworów:
Souvenir de la mer baltique op. 19 (Lipiński Karol)

Okładka: Czerniewicz Marek, Ostatni dzień sierpnia. Upadek. Na skrzypce, wiolonczelę i fortepian

cena 45,95 zł.


nuty.pl

Czerniewicz Marek
Ostatni dzień sierpnia. Upadek. Na skrzypce, wiolonczelę i fortepian

polski Ostatni dzień sierpnia. Upadek. Na skrzypce, wiolonczelę i fortepian


Ilość stron:16 + 2 + 2
Format:210 x 297
Opracowanie na:skrzypce i fortepian i wiolonczela
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Skrzypce (1)
Wiolonczela (1)
Fortepian (0)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Stopień trudności:4 w skali od 0 do 10
Stopień trudności akompanamentu:5 w skali od 0 do 10
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor okładki: Pabisiak Barbara
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083480

Publikacja zawiera dwa utwory na skrzypce, wiolonczelę i fortepian polskiego, współczesnego kompozytora utrzymane w rytmie walca. Marek Czerniewicz urodził się 16 września 1974 r. w Ornecie. Jest kompozytorem i pedagogiem. Studia muzyczne w zakresie kompozycji ukończył w Akademii Muzycznej w Gdańsku u prof. Eugeniusza Głowskiego (dyplom z wyróżnieniem w 2000 r.). W 2008 r. uzyskał doktorat z kompozycji na Akademii Muzycznej w Krakowie. Twórczość marka Czerniewicza jest zróżnicowana i obejmuje wiele gatunków muzycznych. W jego dorobku znajduje się szereg kompozycji kameralnych, wokalno - instrumentalnych i aranżacji muzyki klasycznej i rozrywkowej. Współpracuje z wieloma artystami i zespołami m.in. wokalistą i reżyserem teatralnym André Ochodlo, Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, triem fortepianowym Les Mistiques, kwintetem instrumentów dętych blaszanych Hevelius Brass, zespołem kameralnym Pro Musica Antiqua. Kompozytor jest stypendystą prestiżowej londyńskiej organizacji European Associiation for Jewish Culture (2002). Partia dla wiolonczeli i skrzypiec o średniej trudności, akompaniament fortepianowy trudniejszy.


Lista utworów:
Ostatni dzień sierpnia (Czerniewicz Marek)
Upadek (Czerniewicz Marek)

Okładka: Bacewicz Grażyna, Oberek nr.1 Transkrypcja na trzy akordeony

cena 29 zł.


nuty.pl

Bacewicz Grażyna
Oberek nr.1 Transkrypcja na trzy akordeony

polski Oberek nr.1 Transkrypcja na trzy akordeony
angielski Oberek no.1 Transcription for three accordinos


Ilość stron:8 + 4 + 4 + 6
Format:236 x 305
Opracowanie na:3 akordeony
Obsada:Instrument (w nawiasie ilość materiałów wykonawczych)
Partytura (1)
Akordeon I (1)
Akordeon II (1)
Akordeon III (1)
Rodzaj produktu:nuty drukowane
Wersja językowa:biografii: polska, angielska
Dostępnośćw magazynie, wysyłka natychmiastowa
AutorzyAutor aranżacji/opracowania: Wojtarowicz Janusz
Redaktor: Stolecka Dorota
Zawartość:

Zajrzyj do środka. Oto kilka stron z publikacji:

Kliknij, aby powiększyćKliknij, aby powiększyć

Kod produktu:NPL083967

Janusz Wojtarowicz – akordeonista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny, autor muzyki teatralnej i filmowej, założyciel i członek akordeonowego zespołu MOTION TRIO. Twórca idei, by trio akordeonowe – niczym kwartet smyczkowy – uczynić klasycznym składem wykonawczym.
Na potrzeby MOTION TRIO zaaranżował dzieła najwybitniejszych polskich kompozytorów, wśród nich: Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara, Grażyny Bacewicz i Witolda Lutosławskiego, które wykonywał wraz z zespołem m.in. w Carnegie Hall w Nowym Jorku, Skirball Cultural Center w Los Angeles, Konzerthaus w Wiedniu, Barbican Centre w Londynie.
Prowadził kursy mistrzowskie na University of Chicago, w Konserwatorium Paryskim, w Royal Academy of Music w Londynie, na festiwalu Red Sea Jazz Festival w Eilat (Izrael).
Publikacja Oberek nr. 1 na skrzypce i fortepian Grażyny Bacewicz jest transkrypcją na trzy akordeony zaaranżowaną przez Janusza Wojtarowicza.


Lista utworów:
Oberek nr 1 (Bacewicz Grażyna)





Wyszukiwarka






Strona główna

Centrum Dystrybucji Nut nuty.pl
FRAZA s.c., ul. Łużycka 28a, 51-111 Wrocław
tel./fax (071) 325-82-11, tel. 372-66-68
Copyright 1997 - 2014 Fraza s.c., Wrocław, Poland